چگونه مهارت‌های مهندسی خود را به روز نگه داریم؟

0

مهندسی یک صنعت گسترده با جنبه ها و زمینه های بسیاری برای تخصص است. با این حال، مهارت های قابل انتقال و جهانی زیادی وجود دارد که در سراسر حوزه مهندسی مفید هستند. آموزشگاه https://novinparsian.com/فنی با متخصصان برجسته مهندسی، بهترین راه برای کسب این مهارت ها است.

به روز نگه داشتن مهارت های فنی ما می تواند کار زمانبر و خسته کننده باشد، اما برای ما در صنعت فناوری، جایی که تغییرات سریع بر روی کار روزانه تأثیر می گذارد، بسیار مهم است. رزومه شما اولین فرصت شما برای جلب علاقه یک کارفرمای بالقوه است، بنابراین نشان دادن مهارت های مهندسی مرتبط شما برای تحت تاثیر قرار دادن متخصص استخدام کننده که آن را می خواند ضروری است. از هر دو بخش مهارت ها و تجربه کاری قبلی رزومه خود استفاده کنید تا مرتبط ترین توانایی های خود را به عنوان یک مهندس برجسته کنید. در این مقاله به بررسی مهارت های برتر در رزومه مهندسی می پردازیم.

مهارت های مورد نیاز مهندسی

استعدادهای مورد نیاز برای یک مهندس موفق شامل ترکیبی از مهارت های سخت و نرم است. آنها به یک مهندس اجازه می دهند تا کار موقعیت را انجام دهد و همچنین با همکاران کار کند تا به عنوان یک واحد کارآمد عمل کند. صرف نظر از صنعت، طیف متنوعی از مهارت ها برای برتری به عنوان یک مهندس ضروری است. در اینجا نمونه‌ای از رایج‌ترین مهارت‌هایی که کارفرمایان به دنبال آن هستند، و همچنین نمونه‌هایی از نحوه نمایش آن‌ها در رزومه خود آورده شده است.

حل مسئله

یکی از حیاتی ترین مهارت هایی که یک مهندس می تواند داشته باشد، توانایی حل مسئله قوی است. بخش بزرگی از کار یک مهندس ارزیابی موقعیت، شناسایی مشکلات و سپس یافتن راه حل است. کارفرمایان می‌خواهند ببینند که شما می‌توانید از پس موانع در کار روزانه خود برآیید.

به عنوان مثال در شناسایی مشکلاتی که منجر به ناکارآمدی ماشین آلات تولید می شود، عیب یابی علل احتمالی و ابداع راه حلی برای بازگرداندن ماشین به شرایط کار در سریع ترین زمان ممکن مهارت دارد.

علوم کامپیوتر

مهم نیست که در چه رشته ای از مهندسی کار می کنید، این احتمال وجود دارد که برای انجام کار خود به طور موثر از رایانه استفاده کنید. مهارت هایی مانند برنامه نویسی در طیف گسترده ای از رشته های مهندسی ارزشمند هستند و برای کارفرمایان آینده جذاب هستند. به عنوان مثال می توان از برنامه‌های مدل‌سازی رایانه‌ای برای توسعه شبیه‌سازی برای طرح‌های سازه و آزمایش ظرفیت بار قبل از نهایی‌سازی نقشه‌های پروژه استفاده کرد.

مهارت های صنعت

یک متخصص استخدام باید بتواند تشخیص دهد که آیا شما قادر به انجام کار به عنوان مهندس در زمینه شرکتی هستید که برای آن درخواست می کنید یا خیر. اگر تجربه مستقیمی در این زمینه ندارید، ارزیابی کنید که کدام یک از مهارت‌های شما مرتبط‌تر است و آنها را در موقعیت‌های مهندسی قبلی خود برجسته کنید.

به عنوان مثال آموزش پایپینگ از برجسته ترین مهارت های لازم با بازار اشتغال و درآمد بسیار خوب است که جایگاه شما را در صنعت به خصوص صنایع نفت و گاز و نیروگاهی تثبیت خواهد کرد و یا بازرسی های انجام شده در پروژه های ساختمانی فعال توسط پیمانکاران، با اطمینان از اینکه تمام مواد و روش های مورد استفاده مطابق با مشخصات طراحی هستند و تمام مهارت های کار از کیفیت لازم برای ساخت و ساز ایمن برخوردار است.

 مدیریت

پروژه های مهندسی می توانند چالش برانگیز باشند، بنابراین یک نامزد باید تحت استرس قابل اعتماد باشد. با برجسته کردن توانایی خود برای ارائه در شرایط دشوار، می توانید خود را برای کارفرمایان بالقوه جذاب کنید.

به عنوان مثال تیمی از مهندسان را مدیریت کرد که در حال ساخت یک نمونه اولیه مدل جدید بر روی یک جدول زمانی تسریع شده بودند تا مدل آزمایشی را به موقع برای نمایش در یک کنوانسیون بزرگ در دسترس قرار دهند که امکان تغییر آن وجود نداشت، و در نتیجه نظرات تحسین برانگیز مطبوعات پس از اولین ارائه ارائه شد.”

کار تیمی

تعداد کمی از پروژه های مهندسی، مهندسان را می بینند که خودشان بدون همکاران یا متخصصان خارجی کار کنند. مهارت های کار گروهی برای اطمینان از اینکه می توانید با هم تیمی ها همکاری کنید تا به عنوان یک واحد موفق شوید و بالاترین توانایی های ترکیبی خود را انجام دهید، ضروری است. توانایی گرد هم آوردن افراد و تأثیرگذاری، برای مهندس مدرن از اهمیت بالایی برخوردار است. همکاری و کار تیمی بخش کلیدی بسیاری از پروژه ها است و توانایی ایجاد ارتباط در یک تیم می تواند موفقیت یا شکست بسیاری از پروژه ها را تضمین کند.

به عنوان مثال در کنار تیمی متشکل از پنج مهندس برای توسعه طراحی بدنه جدید، افزایش آیرودینامیک و بهبود مصرف سوخت کلی کار کرد.

خلاقیت و نوآوری

توانایی حل خلاقانه مشکلات در هر حرفه ای کلیدی است، مهندسی تفاوتی ندارد. وقتی مشکلاتی پیش می‌آیند و بدیهی‌ترین راه‌حل ممکن نیست، بسیار مهم است که بتوانید کار پیش روی خود را به هر طریقی که می‌توانید حل کنید. اغلب هنگام تلاش برای یافتن راه حلی برای یک مشکل مهندسی، ممکن است تجربه مستقیم با یک مشکل یا نیاز مشابه نداشته باشید. در این شرایط، یک ذهن خلاق می تواند تجربیات قبلی را به روش های جدید ترکیب کند تا راه حلی برای مشکل ایجاد کند. خلاقیت یک مهارت بسیار مهم است که کارفرمایان در رزومه شما به دنبال آن هستند.

به عنوان مثال راهنمای سفارشی سازی شده برای استفاده با اره رومیزی ساخته شد تا به تیم نجاری اجازه دهد تا به راحتی قطعات الوار مورد نیاز را ایجاد کند و زمان ساخت و ساز برای هر پروژه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد

همیشه این تقاضا وجود خواهد داشت که همه چیز را بهتر، سریعتر یا قوی تر بسازیم. ماهیت مهندسی به این معنی است که مهندسان افرادی هستند که نیاز به ارائه این امر روزانه دارند. داشتن میل به نوآوری و حل مشکلات باید یک مهارت کلیدی باشد که مهندسان برای آن تلاش می کنند.

تحلیل ساختاری

یکی از نیازهای رایج در چندین زمینه مهندسی، نیاز به انجام تحلیل سازه است. این مهارت شامل تعیین کرنش هایی است که بر روی یک سازه یا ماشین تحت طرح های فعلی قرار می گیرند و ارزیابی توانایی مقاومت در برابر آن کرنش ها. تجربه قبلی با تجزیه و تحلیل ساختاری به یک کارفرمای بالقوه نشان می دهد که شما قادر به انجام محاسبات لازم برای تأیید ایمن و کاربردی بودن طرح های پیشنهادی هستید.

به عنوان مثال بررسی‌های کیفی تمام ساخت‌وسازهای جدید پس از قاب‌بندی اولیه انجام شد تا اطمینان حاصل شود که سطوح یکپارچگی سازه برای ادامه روند ساخت کافی است».

ارتباطات

هنگام کار در مهندسی، اغلب باید در مورد طرح ها یا طرح ها با دیگران بحث کنید. توانایی برقراری ارتباط واضح برای کار مشترک ضروری است. این امر به ویژه هنگام کار با افراد غیرمهندس مهم است، زیرا مهندس باید اطلاعات فنی را دریافت کند و آن را به وضوح به کسانی که دانش فنی پیشرفته ندارند منتقل کند. به این ترتیب، پیشرفت و گزینه ها توسط همه افراد درگیر درک می شود.

به عنوان مثال هر هفته با مدیران اجرایی و مدیران بخش برای بحث در مورد وضعیت همه پروژه‌های مهندسی در حال انجام ملاقات داشتیم. پروژه‌های فعلی را به گونه‌ای توضیح داد که همه حاضران بتوانند آن را درک کنند و به‌روزرسانی‌هایی را درباره پیشرفت برنامه‌ریزی‌شده برای هفته آینده ارائه کرد.

توجه به جزئیات

مهندس بودن، دقت و دقت هر دو ویژگی حیاتی هستند. در این صنعت، اشتباهات ممکن است پرهزینه باشد زیرا حتی کوچکترین اشتباه محاسباتی می تواند تأثیرات عمیقی داشته باشد. عدم توجه به چیزهای کوچک می تواند منجر به عواقب بزرگی در مورد هزینه ها یا حتی سلامت و ایمنی شود. هنگام کار در زمینه ای که دقت در آن مهم است، مانند مهندسی، یک فرد باید توجه زیادی به جزئیات داشته باشد. خطاهای کوچک در تهیه یا اجرای طرح های فنی می تواند منجر به خسارات مالی و موقعیت های بالقوه خطرناک شود. کارفرمایان مایلند متقاضیی را ببینند که بتواند توانایی خود را در نادیده گرفتن جزئیات کوچک اما مهم نشان دهد. به عنوان مثال تراشه های کامپیوتری تست شده ناکارآمد، عیب یابی برای علائم آشکار آسیب فیزیکی و انجام تعمیرات و نصب، توجه دقیق به محل دقیق همه سیم کشی ها و نقاط تماس.

تعهد آموزشی

هر زمان که در یک زمینه فناوری کار می کنید، آگاه باشید که با ایجاد فناوری های جدید و بهبود فناوری های قدیمی، این حوزه دائماً در حال تغییر است. توانایی ادامه یادگیری در حین حضور در نیروی کار توسط کارفرمایان ارزشمند است، زیرا تضمین می‌کند که همیشه در لبه این رشته باقی بمانید. آموزش مداوم همچنین به اطمینان از حداقل اشتباهات در آینده به دلیل استفاده از ابزارها یا روش های قدیمی کمک می کند. به عنوان مثال در کنفرانس‌هایی با رهبران صنعت شرکت کنید، در سمینارها و سخنرانی‌ها درباره روش‌های جدید انجام مسئولیت‌های روزانه‌ برای افزایش بهره‌وری شخصی و شرکتی شرکت کنید.

اگر می خواهید به عنوان یک مهندس کار کنید، نشان دهید که چقدر آن را می خواهید. داشتن میل به بلند شدن و رفتن بسیار مهم است. نشان دادن اشتیاق یک مهارت عالی است که به شما در سرعت بخشیدن به حرفه خود کمک می کند.

 مدل سازی داده ها

غالباً یک مهندس وظیفه دارد داده‌های جمع‌آوری‌شده را جمع‌آوری کند و مدل‌هایی ایجاد کند که داده‌ها را برای نتیجه‌گیری تجزیه و تحلیل کند، که سپس می‌تواند در کار عملی اعمال شود. مهم است که تمام مدل‌سازی‌ها و برون‌یابی‌ها از مدل‌ها به درستی انجام شود تا از هزینه‌های پرهزینه برای تولیدات بی‌اثر جلوگیری شود. نشان دادن آشنایی شما با ساختارهای مدل سازی داده ها به شما کمک می کند تا برای کارفرمای بالقوه خود کاندیدای جذاب تری شوید.

به عنوان مثال سوابق بارش را در سطح محلی برای ایجاد مدل‌های بارش و زهکشی مورد انتظار تجزیه و تحلیل کرد. مدل‌های مورد استفاده در برنامه‌ریزی توسعه مسکن جدید ساخته شده برای جلوگیری از قرار دادن خانه‌ها در مناطقی که در معرض خطر سیل یا فرسایش هستند.

رهبری

یک مهندس اغلب در موقعیت رهبری قرار می گیرد، حتی زمانی که به طور رسمی در یک موقعیت مدیریتی نیست یا وظیفه همکاری با سایر بخش ها برای اجرای برنامه ها را ندارد. یک مهندس با توانایی ایجاد انگیزه در دیگران، یکی از اعضای ارزشمند هر کارمندی است و برای هر مدیر استخدامی یک چشم انداز هیجان انگیز است. کسب و کارها می خواهند بدانند که شما فقط برای یک استخدام رایگان آنجا نیستید. که وقتی شرایط سخت می شود بتوانید قدم بردارید. کسب‌وکارها می‌خواهند افرادی را استخدام کنند که می‌خواهند آنجا باشند و می‌خواهند راه خود را ارتقا دهند و به سازمان خود ارزش بیافزایند، رهبری یک کیفیت کلیدی در دنیای مدرن مهندسی است.

به عنوان مثال نظارت بر ایجاد توسعه مسکن، کار در همکاری نزدیک با تیم ساخت و ساز برای اطمینان از پیگیری و اجرای رضایت بخش همه برنامه ها.

علاوه بر بخش مهارت های رزومه شما، تجربه کاری قبلی شما یک فرصت عالی برای به نمایش گذاشتن مهارت های خود است. این مثال‌ها نشان می‌دهند که چگونه می‌توان مهارت‌های خود را به طور مؤثر در هر دو بخش رزومه برجسته کرد:

دانش فنی به روز

دانش و مهارت های فنی اصلی ترین مجموعه مهارتی است که استخدام کنندگان به دنبال آن هستند. داشتن پیشینه آموزشی مناسب برای قرار دادن خود در مسیر درست مهم است، اما همچنین مهم است که نشان دهید از زمان ترک تحصیل تا چه حد پیشرفت کرده اید. با خواندن اخبار صنعت، وبلاگ ها و مقالات در صدر بازی خود بمانید. دریافت گواهینامه در زمینه ها و فناوری های جدید را در صورت لزوم در نظر بگیرید.

استدلال انتقادی

استفاده از دانشی که در طول تحصیل و حرفه خود به دست آورده اید (به مهارت 1 مراجعه کنید) به این معنی است که باید درک اصلی لازم برای دیدن چوب درختان را داشته باشید. انتقاد پذیر بودن به شما این امکان را می دهد که متوجه شوید ارزش یک کار کجاست و ارزیابی کنید که کدام نقاط حیاتی هستند.

انعطاف پذیری

در نهایت، انعطاف پذیری یک مهارت عالی در هر زمینه ای از زندگی است. ماهیت یک مهندس به این معنی است که شما می توانید 24 ساعت شبانه روز در حال تماس باشید که ممکن است سخت باشد. حتی در مشاغلی که خود را در حال حاضر نمی بینید، می توانند از جهات دیگر به همان اندازه سختگیر باشند. این مهم است که نشان دهید در اولین مانع سقوط نمی کنید و می توانید در زمان های سخت به راه خود ادامه دهید.

گام های اساسی برای به روز ماندن در مهندسی

اختصاص زمان کافی

در طول روز زمانی را رزرو کنید تا به یک چیز جدید بپردازید. چه یک نرم افزار جدید باشد، چه یک توسعه دهنده جدید. ابزار، فریمورک جدید، یا سیستم عامل جدید، وقت بگذارید و دست خود را با هر چیزی که هست کثیف کنید. این مهم‌تر از هر چیز، مهارت‌های ما را تیز نگه می‌دارد، دانش ما را تازه نگه می‌دارد، و همه ما را در لبه پیشرفت آنچه در سمت شما می‌گذرد حفظ می‌کند.

نوآورانی را در فضای خود پیدا کنید و از آنها پیروی کنید

وبلاگ ها را دنبال کنید، در خبرنامه ها مشترک شوید و رهبران صنعت را در توییتر دنبال کنید. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، از دیگران در زمینه کاری خود بپرسید که چه کسانی را دنبال می کنند. و اگر سازمان شما مشترک هر گزارش تحلیلی است، ببینید آیا می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

نه تنها در مورد فن آوری ها و روندهای جدید یاد خواهید گرفت، بلکه متوجه خواهید شد که کدام یک بیشترین علاقه را در صنعت شما ایجاد می کنند. این به شما کمک می کند تمرکز کنید. اگر فقط می‌توانید روی یک یا دو موضوع عمیق باشید، یا سازمانتان می‌تواند شما را فقط به یک دوره آموزشی در سال بفرستد، دانستن اینکه مردم در مورد چه چیزی هیجان‌زده هستند، به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های خود را محدود کنید.

در کنفرانس های فناوری و نمایشگاه های تجاری شرکت کنید

پیش از این، رویدادهای صنعت کووید اغلب بزرگترین منبع بینش و یادگیری برای متخصصان فناوری بود، خواه این رویداد به یک فروشنده مرتبط باشد یا بر فناوری عمومی متمرکز باشد. به طور فزاینده ای، جلسات کوچکتر و غیررسمی نیز راهی عالی برای حفظ ارتباط با جامعه همسالان خود و به دست آوردن مهارت های جدید فناوری است. VMware VMUGS یک نمونه عالی از این نوع ملاقات است.

کنفرانس ها همچنین فرصتی عالی برای برقراری ارتباط با همتایان، پاسخ به سؤالات و یافتن چگونگی حل مشکلات دیگران توسط افراد دیگر است.

اگر منابع لازم برای حضور حضوری را ندارید، اغلب می توانید از خانه به ارائه های ضبط شده گوش دهید. می‌توانید بخش‌هایی را که کمتر جالب هستند سرعت بخشید و روی موارد مرتبط تمرکز کنید

استارت شبکه

با دوستان و همکاران در مورد آنچه که روی آن کار می کنند صحبت کنید و سوالات زیادی در مورد چیزهایی که یاد گرفته اند بپرسید. اگر شبکه ای ندارید که شروع به ساخت آن کنید، زیرا هیچ وقت دیر نیست. آنها نه تنها عالی هستند که باید ایده های خود را از بین ببرند، بلکه در صورت وجود موارد مورد نیاز، می توانید هنگام جستجوی شغل جدید به آنها کمک کنید. من شخصاً سعی می کنم تا حد امکان به هر کسی که سؤال یا مشکلی دارد کمک کنم.

رسانه‌های اجتماعی راه دیگری برای متصل ماندن به شبکه‌تان و در رأس روندهای فناوری، دنبال کردن هشتگ‌های خاص منطقه تمرکزتان و پیوستن به گروه‌های لینکدین است.

 به دنبال دوره های آنلاین و مدارک معتبر باشید

شرکت‌هایی مانند Udemy، Coursera، CBT Nuggets، ITU Online یا LinkedIn دوره‌های کم‌هزینه یا رایگان را برای کمک به تازه نگه داشتن مهارت‌های فنی ارائه می‌کنند.اما اگر به دنبال دوره با زبان فارسی میگردید، شرکت نوین پارسیان با ارائه مدرک بین المللی برجسته ترین در ایران است که کلاس های آنلاین زیادی نظیر دوره مهندسی مکانیک دارد که می تواند به شما کمک کند نه تنها در مورد موضوعات فنی به روز باشید، بلکه حتی به گواهینامه های فنی و صنعتی نیز برسید و با داشتن تجارب و مهرات کافی به راحتی جذب بازار کار شوید.

گذراندن یک دوره آنلاین از طریق دانشگاه نیز می تواند مفید باشد زیرا شامل همکاری و یادگیری به صورت جمعی است. این امر به ویژه مهم است زیرا مشاغل ما اکنون شامل کار گروهی بیشتری از طریق صفحه نمایش رایانه با افرادی است که از راه دور کار می کنند یا جلساتی را از طریق چت ویدیویی برگزار می کنند.

به یک سازمان حرفه ای بپیوندید

سازمان های حرفه ای، مانند ISACA و ISSA، به طور دوره ای هفته های آموزشی را برگزار می کنند یا آموزش را در فعالیت های فصل خود گنجانده اند. اینها نه تنها دسترسی به مواد آموزشی را فراهم می‌کنند، بلکه اغلب به مربیان محلی یا تمرین‌کنندگان باتجربه دسترسی دارند و یادگیری و شبکه‌سازی عالی را فراهم می‌کنند.

مطالعه

ممکن است ساده به نظر برسد، اما خواندن اخبار و وبلاگ‌های فناوری هر روز یکی از بهترین راه‌ها برای به‌روز ماندن از آخرین روندها و مهارت‌های مورد نیاز در فناوری است.

چند وبلاگ نویس مرتبط با حوزه تخصصی شما پیدا کنید و آنها را دنبال کنید.

اکثر فروشندگان عمده حداقل در یک چرخه انتشار سه ماهه کار می کنند، و برای بسیاری، دور ماندن از حلقه چیزهای جدید شما را گم می کند. افراد زیادی برای به‌روز نگه‌داشتن وبلاگ‌ها با «بازدیدهای سریع در یادداشت‌های انتشار» اختصاص داده شده‌اند، و همیشه اعلامیه‌های مطبوعاتی مهمی از سوی خود فروشندگان وجود دارد. برای این کار از فیدهای RSS استفاده کنید.

پروژه های شخصی را آزمایش کنید

من قویاً معتقدم که اغلب می‌توانید با امتحان کردن چیزها برای خودتان بیشترین چیزها را بیاموزید. متوجه خواهید شد که زمانی که فرصتی برای کار بر روی پروژه های جانبی برای خود داشته باشید، آنچه قبلاً جادو به نظر می رسید، ابهام زدایی می شود.

دانش خود را تنوع دهید

شبکه های آینده شامل نقاط پایانی بسیار متنوعی خواهند بود. قرار نیست در راه حل یک فروشنده کار کنید. شما حتی بیشتر از آنچه امروز هستید روی راه حل های چند فروشنده کار خواهید کرد. پیچیدگی که شما با آن سر و کار دارید بسیار زیاد است. اکثر کارفرمایان افرادی را می خواهند که بتوانند در دامنه های مختلف، رابط ها، سیستم عامل ها و پلتفرم های مختلف کار کنند.

امروزه انجام این کار آسان تر است، با چندین گزینه خود گام که به صورت آنلاین در دسترس هستند. باید در کنفرانس‌های فروشنده و اعلامیه‌های محصول جدید توجه کنید تا زمان و هزینه‌های آموزشی خود را بهتر تعیین کنید.

منابع:

https://www.precision-people.uk/article/top-10-skills-for-engineers

https://www.indeed.com/career-advice/resumes-cover-letters/essential-engineering-skillshttps://www.linkedin.com/pulse/keep-your-technological-skills-up-date-chad-rendell

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود