چگونه یک مهندس مکانیک شویم؟

0

آموزشگاه فنی انتخاب‌های شغلی مهندسی را ارائه می‌دهد که بهترین تناسب را با ترجیحات و توانایی‌های فرد دارد. ورود به این حرفه می تواند از طریق چندین مسیر آموزشی انجام شود، در حالی که برنامه های درجه پیشرفته و گواهینامه ها می توانند قدرت درآمد را افزایش دهند و منجر به پیشرفت شغلی شوند. همانطور که علایق و استعداد خود را در مهندسی ارزیابی می کنید، ممکن است از خود بپرسید: آیا به آموزش گسترده دانشگاهی در ریاضیات نیاز خواهم داشت؟ آیا مدرک لیسانس برای ورود به این حرفه کافی است؟ آیا برای کار در ایالت خود به مجوز یا گواهینامه نیاز دارم؟

راهنمای زیر به شما توضیح می دهد که برای تبدیل شدن به یک مهندس مکانیک، از الزامات آموزشی اولیه گرفته تا آموزش فارغ التحصیلان برای ایجاد مدارک خود، چه چیزی باید بدانید. اداره آمار کار (BLS) اضافه شدن 11600 مهندس مکانیک را از سال 2012 تا 2022 پیش‌بینی می‌کند. برای کشف اینکه چگونه می‌توانید یکی از استخدام‌های جدید شوید، ادامه مطلب را بخوانید.

مبانی مهندسی مکانیک

مهندسان مکانیک به تحقیق، طراحی، توسعه و آزمایش دستگاه‌های مکانیکی و حرارتی از جمله ابزار، موتورها و ماشین‌ها می‌پردازند. برخی از دستگاه‌های رایج‌تر به بخش‌های پزشکی، انرژی و تولید خودکار خدمات می‌دهند. بسیاری از مهندسان مکانیک در تولیدات عمومی و خودروسازی یا برای شرکت های خدمات معماری و مهندسی کار می کنند. مهندسان مکانیک همچنین در آزمایشگاه های آزمایش تحقیق و توسعه کار می کنند. آنها معمولاً روزهای کاری خود را در محیط های اداری حرفه ای می گذرانند، اما گاهی اوقات برای حل مشکلات تجهیزات موجود از محل کار بازدید می کنند.

مهندسان مکانیک سخت کار می کنند و اغلب روزهای طولانی را می گذارند. با توجه به BLS، بیش از یک سوم مهندسان مکانیک در سال 2012 بیش از 40 ساعت در هفته کار می کردند. نامزدهایی که به تحصیلات خود ادامه می دهند تا در جریان نوآوری های تکنولوژیکی قرار بگیرند، احتمالاً بهترین شغل های باز شده در این زمینه را پر خواهند کرد.

مهندس مکانیک چه کار می کند؟

مهندسان مکانیک معمولاً در بخش‌های خدمات مهندسی، تحقیق و توسعه و بخش‌های تولید کار می‌کنند. آنها بیشتر وقت حرفه ای خود را در داخل خانه می گذرانند و در دفاتر کار می کنند. آنها گهگاه در صورت بروز مشکلی که نیاز به تجزیه و تحلیل در محل دارد، از سایت های پروژه بازدید می کنند. این شغل معمولاً مستلزم همکاری با متخصصان مختلف، مانند سایر مهندسان، تکنسین‌های مهندسی، معماران، دانشمندان کامپیوتر و سایر متخصصان است. اگرچه کار به عنوان مهندس ساختمان معمولاً یک موقعیت تمام وقت با ساعات تعیین شده است، معمولاً برای مهندسان ساختمانی اضافه کاری، گاهی بیش از 50 ساعت در هفته، معمول است.

نقش اصلی یک مهندس مکانیک طراحی، ساخت و آزمایش دستگاه های حرارتی و مکانیکی است. خدمات آنها بسیار متنوع است و معمولاً به تمام بخش های فرآیندهای برنامه ریزی و اجرا مربوط می شود. سایر وظایفی که یک مهندس مکانیک ممکن است انجام دهد عبارتند از:

  • بررسی مسائل مختلف و تعیین اینکه چگونه دستگاه های مکانیکی و حرارتی می توانند به عنوان راه حل برای آن مسائل عمل کنند
  • تجزیه و تحلیل خرابی تجهیزات، شناسایی عملیات معیوب و پیشنهاد راه حل
  • طراحی دستگاه های مکانیکی و حرارتی مناسب برای کارهای خاص با استفاده از نرم افزار طراحی کامپیوتری
  • استفاده از طرح های ایجاد شده برای توسعه نمونه های اولیه
  • آزمایش مداوم دستگاه های مکانیکی و حرارتی و تنظیم پارامترهای آنها با توجه به نتایج آزمایش
  • نظارت بر کل فرآیند ساخت هر دستگاه حرارتی یا مکانیکی، از برنامه ریزی اولیه تا عملکرد کامل

حقوق و چشم انداز شغلی

اداره آمار کار گزارش می دهد که در سال 2014، متوسط دستمزد سالانه مهندسان مکانیک 83060 دلار بود. با این حال، 10 درصد برتر مهندسان مکانیک بیش از 126430 دلار درآمد داشتند. فرصت های بسیار خوبی برای مهندسان مکانیک با مدارک و گواهینامه های پیشرفته، به ویژه در تولید محصولات کامپیوتری و الکترونیکی وجود دارد. ایالت هایی که بیشترین شغل را برای مهندسان مکانیک دارند شامل آلاسکا، نیومکزیکو، کالیفرنیا، تگزاس و لوئیزیانا هستند.

با توجه به اداره آمار کار ایالات متحده، انتظار می رود مشاغل موجود برای مهندسان مکانیک بین سال های 2012 تا 2022 به میزان پنج درصد افزایش یابد. اگرچه رشد شغلی در این بخش از میانگین همه مشاغل کندتر است، اما کسانی که می توانند مهارت های خود را حفظ کنند. زمانی که به دنبال کار در این بازار رقابتی هستید، به روز باشید و از آخرین پیشرفت‌های فناوری در این زمینه مطلع شوید.

علیرغم چشم انداز این حرفه به طور کلی، برخی زمینه های رشد در این زمینه وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، مهندسان مکانیکی که در صنعت حمل و نقل شغلی را دنبال می‌کنند، با تمرکز سازمان‌ها بر نوآوری‌های جدید فناوری خودرو، مانند خودروهای دیزلی پاک و هیبریدی-الکتریکی، شاهد رشد بیشتری خواهند بود. همچنین نیاز به مهندسان مکانیک در صنعت استخراج نفت و گاز افزایش خواهد یافت.

چگونه مهندس مکانیک شویم

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک مهندس مکانیک، ثبت نام در یک برنامه چهار ساله کارشناسی پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان است. مدرک معمولاً باید در مهندسی مکانیک یا فناوری مهندسی مکانیک باشد. در پایان برنامه چهار ساله، می توانید در آزمون مبانی مهندسی قبول شوید و یک مهندس سطح ابتدایی با مجوز شوید. برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها برنامه‌های پنج یا شش ساله ارائه می‌دهند که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را با هم ترکیب می‌کنند و همچنین به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا تجربه عملی کسب کنند.

به غیر از الزامات تحصیلی، مهندسان مکانیک مشتاق باید حداقل چهار سال در یک شغل مهندسی سطح پایه زیر نظر یک مهندس حرفه ای کار کنند. گذراندن این آزمون هشت ساعته شرط نهایی قبل از تلاش برای کسب گواهینامه مهندس حرفه ای است. مهندسان مکانیک مشتاق پس از گذراندن دوره لیسانس چهار ساله، قبولی در آزمون مبانی مهندسی، کسب چهار سال سابقه کاری مرتبط و قبولی در آزمون اصول و عملکرد مهندسی، می توانند با قبولی در آزمون اختصاصی دولتی به عنوان مهندسان حرفه ای مجوز بگیرند. به دست آوردن مجوز مهندسی حرفه ای دسترسی به فرصت های حرفه ای بسیار بیشتری را ارائه می دهد که به عنوان مدرکی بر دانش و توانایی مهندس مکانیک عمل می کند.

برای تبدیل شدن به یک مهندس مکانیک می توانید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله 1: مدرک لیسانس مهندسی مکانیک بگیرید

BLS گزارش می دهد که مدرک لیسانس در مهندسی مکانیک برای اکثر موقعیت های سطح ابتدایی در این زمینه ضروری است. دانش‌آموزان همچنین می‌توانند یک مدرک پیش‌مهندسی دو ساله را تکمیل کنند و به عنوان پیش‌نویس مکانیک کار مرتبط بیابند. سپس آنها می توانند به یک دوره چهار ساله دانشگاهی منتقل شوند تا بقیه شرایط لیسانس را به پایان برسانند. اکثر کارفرمایان ترجیح می دهند که کارمندان مدرک لیسانس خود را از برنامه ای که توسط هیئت اعتباربخشی مهندسی و فناوری (ABET) تایید شده است، کسب کنند.

دوره لیسانس شامل ریاضیات متوسط و پیشرفته، زندگی و علوم فیزیکی، مهندسی و طراحی است. دانش‌آموزان ممکن است زمانی را در آزمایشگاه کامپیوتر سپری کنند و با نرم‌افزار طراحی پیشرفته به کمک کامپیوتر (CAD) کار کنند. دانش آموزان معمولا دوره های مرتبطی را می گذرانند که آنها را برای تخصص در یک یا چند بخش مهندسی مکانیک آماده می کند. به عنوان مثال، دروس فنی مهندسی پزشکی کمتر بر تئوری تمرکز دارد و بیشتر بر روی کاربرد عملی اصول طراحی تمرکز دارد. کارآموزی و همکاری در مهندسی مکانیک اغلب به عنوان بخشی از یک برنامه مدرک مورد نیاز است. آنها در ارائه تجربه عملی همراه با فرصتی برای توسعه روابط حرفه ای با مربیان و مخاطبین صنعت ضروری هستند. در بسیاری از مدارس، دانش آموزان این گزینه را دارند که دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به عنوان بخشی از یک برنامه 5 ساله ترکیب کنند. برخی از کالج ها برنامه های همکاری 5 و 6 ساله ارائه می دهند که مطالعه کلاسی را با اشتغال عملی در این زمینه ترکیب می کند.

گام 2: دریافت پروانه مهندسی

در ایالات متحده، تمام مهندسین مکانیک که خدمات را مستقیماً به عموم مردم ارائه می دهند باید دارای مجوز دولتی باشند. دانشجویان می توانند پس از اتمام مدرک لیسانس از یک برنامه مهندسی معتبر ABET برای مجوز درخواست دهند. برای دریافت مجوز، افراد باید آزمون مبانی مهندسی (FE) ارائه شده توسط شورای ملی ممتحنین مهندسی و نقشه برداری را بگذرانند. پس از چهار سال کار، مهندسان می توانند در آزمون اصول و عملکرد مهندسی (PE) شرکت کنند تا مهندسان حرفه ای (PEs) شوند. چندین ایالت برای حفظ مجوز نیاز به ادامه تحصیل دارند. کارفرمایان می‌توانند مجوزهای سایر ایالت‌ها را رعایت کنند، مشروط بر اینکه الزامات صدور مجوز اولیه با موارد موجود در ایالت جدید برابر یا بیشتر باشد.

مرحله 3: دریافت گواهینامه (اختیاری)

گواهینامه هایی مانند آموزش پایپینگ و گواهینامه هایی که توسط انجمن مهندسین مکانیک آمریکا اعطا می شود، به افراد این امکان را می دهد که در زمینه های خاصی از مهندسی مکانیک شایستگی نشان دهند. این زمینه ها شامل طراحی سیستم های کنترل پیشرفته، مکانیک مواد پیشرفته، تجزیه و تحلیل تنش، انتقال حرارت جابجایی و سیستم های دینامیکی است. در حالی که اختیاری است، گواهینامه ها می توانند مهارت های فرد را برای کارفرمایان معیار قرار دهند و به افراد برای پیشرفت شغلی کمک کنند. پیوستن به انجمن ها و سازمان های حرفه ای مهندسی مکانیک نیز می تواند اعتبارنامه ها را تقویت کند.

مسیرهای تحصیلی مهندسی مکانیک

چندین گزینه آکادمیک برای کسانی که می خواهند مهندس مکانیک شوند وجود دارد. برای مثال، دانش‌آموزان می‌توانند برای دانش جامع این رشته، مدرک لیسانس بگیرند. همانطور که دانشجویان از مقطع کارشناسی تا مقطع دکترا پیشرفت می کنند، دانش و تجربه خود را با هر مدرکی که کسب می کنند ایجاد می کنند – که هر یک اطلاعات دقیق تر و عمیق تری در مورد موضوعات تخصصی در این زمینه ارائه می دهد و در عین حال آنها را برای پیشرفت در حرفه خود آماده می کند.

تبدیل شدن به یک مهندس مکانیک به طور معمول نیاز به مدرک لیسانس در مهندسی مکانیک یا فناوری مهندسی مکانیک دارد و به دنبال آن مجوز مهندسی دولتی را دریافت کنید. برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا نیز برای کسانی که می خواهند در زمینه خاصی از مهندسی مکانیک متخصص شوند در دسترس است. مدارک لازم برای تبدیل شدن به یک مهندس مکانیک در اینجا آمده است:

  1. مدرک کارشناسی: مدرک لیسانس مهندسی مکانیک، که معمولاً چهار سال طول می کشد، دانش فنی اساسی را به دانشجویان می دهد که برای دریافت مجوز و شروع به کار نیاز دارند. از طریق این برنامه، دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که چگونه دستگاه‌ها و محصولات مختلف را طراحی، آزمایش و تولید کنند و به آنها درک کاملی از چگونگی پیشرفت یک پروژه از مرحله طراحی تا خط مونتاژ بدهند. علاوه بر این، دانش آموزان یاد می گیرند که چگونه از ابزارهای حرفه خود، از جمله نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) استفاده کنند. دانش‌آموزان همراه با مهارت‌های فنی، مهارت‌های ارتباطی، حل مسئله و تفکر انتقادی لازم را برای کار مؤثر به عنوان بخشی از یک تیم و اطمینان از اینکه پروژه‌ها هم کاربردی و هم برای استفاده ایمن هستند، به دست می‌آورند.
  2. مقاطع کارشناسی ارشد: مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی مکانیک برای دانشجویانی طراحی شده است که می خواهند در حرفه خود پیشرفت کنند، به ویژه کسانی که می خواهند در یک زمینه خاص تخصص داشته باشند. چه آنها به رباتیک، انرژی هسته ای، مهندسی زیست پزشکی، هوافضا یا اتومبیل علاقه مند باشند، این برنامه مدرک مبتنی بر اصولی است که در دوره کارشناسی آموخته اند – و همچنین تجربیات عملی که در مشاغل خود به دست آورده اند – با ارائه آموزش های عمیق تر . یک برنامه کارشناسی ارشد، که تکمیل آن حدود دو سال طول می کشد، به دانش آموزان اجازه می دهد تا بر روی یک زیربخش از رشته تمرکز کنند و در زمینه مورد علاقه خود تخصص کسب کنند.
  3. مدارک دکتری: برنامه‌های دکتری مهندسی مکانیک تأکید زیادی بر تحقیق و تئوری دارند، بنابراین اغلب مهندسان با هدف تبدیل شدن به یک محقق صنعت یا استاد کالج در این برنامه تحصیلی ثبت‌نام می‌کنند. وقتی دانش‌آموزان مدارک تحصیلی خود را به پایان می‌رسانند – که ممکن است حدود چهار تا پنج سال طول بکشد – می‌توانند انتظار داشته باشند که مهارت‌های زیر را داشته باشند:
  4. مهارت های تحقیق: دانشجویان دکترا موظفند دانشی را که در طول دوران تحصیلی و حرفه‌ای خود انباشته‌اند، به کار ببرند و آن را برای یک مشکل یا سؤال مهندسی به کار ببرند. در نتیجه دکتری. دانش‌آموزان مهارت‌های پژوهشی پیشرفته‌ای را یاد می‌گیرند که به آنها امکان می‌دهد ادبیات علمی را درک کنند، یک مطالعه تحقیقاتی بسازند و اجرا کنند، و همچنین یافته‌ها را تجزیه و تحلیل، تفسیر و ارتباط برقرار کنند.
  5. مهارت های ریاضی پیشرفته: تا زمانی که دانش‌آموزان دوره دکترا را به پایان برسانند، مهارت‌های ریاضی آنها – هم در تئوری و هم در کاربرد – در سطح بالایی قرار می‌گیرد. دانشجویان در مقطع دکتری. برنامه ها درک پیشرفته ای از اصول حساب دیفرانسیل و انتگرال، هندسه و معادلات دیفرانسیل به دست می آورند و نحوه اعمال آنها را در مسائل عملی درک می کنند.
  • مهارت های ارتباطی: مهندسان گاهی اوقات تصوری از منزوی یا درونگرا بودن دارند، اما در واقعیت بیشتر وقت خود را صرف کار با مشتریان و همکاران می کنند. مهارت‌های ارتباطی کلامی و نوشتاری برای عملکرد مؤثر در یک تیم و نوشتن گزارش‌ها و راهنماهای فنی برای توضیح پروژه‌هایشان حیاتی است.
  • دانش به روز: رشته مهندسی به طور مداوم در حال پیشرفت است و تا زمانی که دانشجویان دوره دکترا را تکمیل می کنند، درک عمیقی از مفاهیم کلاسیک مهندسی مکانیک و همچنین آخرین تکنیک ها و ابزارهایی دارند که این رشته را به جلو می برد.

حوزه های تخصصی مورد علاقه

مهندسان مکانیک در تمام صنایع و در انواع پروژه ها از دستگاه های کوچک گرفته تا سازه های بزرگ کار می کنند. بسته به مهارت ها و ترجیحات فردی خود، آنها می توانند از چندین رشته تخصصی انتخاب کنند که به آنها امکان می دهد دانش متمرکز در بخشی از رشته ای که بیشتر مورد علاقه آنها است به دست آورند. در زیر چند نمونه از تخصص های مهندسی مکانیک و همچنین مشاغلی که در آنها استفاده می شود آورده شده است:

  • مهندسی پزشکی: مهندسی زیست پزشکی جایی است که اصول مهندسی با مراقبت های بهداشتی ملاقات می کند و منجر به توسعه دستگاه های پزشکی مانند اندام های مصنوعی، اندام های مصنوعی و ابزار جراحی می شود. دانش‌آموزان در این تمرکز، زیرکی مهندسی و همچنین درک درستی از سیستم‌های فیزیولوژیکی بدن به دست می‌آورند و یاد می‌گیرند که چگونه این دو را ترکیب کنند.
  • طراحی مکانیکی: دانش آموزان در این تخصص یاد می گیرند که چگونه از مفاهیم مهندسی برای توسعه طیف گسترده ای از محصولات استفاده کنند. این تخصص بر موضوعاتی مانند برنامه ریزی، کنترل و تضمین کیفیت و چرخه عمر محصولات یا دستگاه ها تمرکز دارد.
  • سیستم های حمل و نقل: افراد در این منطقه در ساختن سیستم‌های حمل‌ونقل جدید و بهبود سیستم‌های موجود مشارکت می‌کنند و از ایمنی، کارآمدی و سازگاری با محیط‌زیست اطمینان می‌دهند. دانش آموزانی که در این زمینه تمرکز می کنند، در مورد نیروی محرکه و کنترل، دینامیک وسایل نقلیه، و مزایای اجتماعی – و همچنین مشکلات – ایجاد شده توسط انواع مختلف سیستم های حمل و نقل، یاد می گیرند.

مدارک آنلاین مهندسی مکانیک

دوره مهندسی مکانیک آنلاین یک راه عالی برای دانشجویان است تا در عین مدیریت سایر مسئولیت های زندگی خود، تحصیلات خود را دنبال کنند. با این حال، دانش آموزان نباید تصمیم بگیرند که در کدام برنامه شرکت کنند. اگرچه برنامه های آنلاین دارای راحتی و انعطاف هستند، اما لزوما برای نیازهای هر دانش آموز مناسب نیستند. در زیر به نکاتی اشاره شده است که دانش آموزان در انتخاب آموزش باید در نظر داشته باشند.

  • اعتبارسنجی: برنامه های مدرک مهندسی مکانیک باید توسط هیئت اعتباربخشی مهندسی و فناوری (ABET) تأیید شود. این سازمانی است که توسط وزارت آموزش ایالات متحده به رسمیت شناخته شده است، به این معنی که مهر تایید آن تضمین می کند که دانش آموزان آموزش با کیفیت، یادگیری اصول مهندسی و همچنین درک درستی از نگرانی های ایمنی و اخلاقیات را دریافت خواهند کرد.
  • تمرکز آکادمیک: برنامه های مهندسی مکانیک همه بر روی زیربخش های یکسانی از رشته تمرکز نمی کنند. چندین تمرکز مطالعه وجود دارد، بنابراین دانش آموزان باید در نظر بگیرند که چه چیزی بیشتر مورد علاقه آنهاست، و سپس برنامه ای را انتخاب کنند که برنامه درسی قوی در آن موضوع خاص داشته باشد.
  • فرصت های یادگیری تجربی: اگرچه کسب دانش مهندسی نظری مهم است، دانشجویان باید مزایای برنامه ای را نیز در نظر بگیرند که تجربه عملی و عملی را در این زمینه به آنها ارائه می دهد. برای مثال، برخی از مدارس ممکن است از دانش‌آموزان بخواهند که یک پروژه مهندسی را تکمیل کنند که در آن با همسالان خود برای طراحی و ساخت دستگاهی که کاربردهای واقعی دارد، کار می‌کنند. چنین کاری دانشجویان را در تماس نزدیک با اساتید خود قرار می دهد و به آنها امکان می دهد بازخورد و راهنمایی عملی دریافت کنند.

مؤلفه های یک شغل موفق به عنوان یک مهندس مکانیک

  • مهارت های مهندسی مکانیک: مهندسی و مهارت‌های خلاق در کار مهندسان مکانیک به هم پیوسته است. از یک طرف، آنها به ریاضیات پیشرفته – مانند مثلثات و حساب دیفرانسیل و انتگرال – و همچنین زیرکی مکانیکی خود برای به کار بردن مفاهیم مهندسی در طراحی پروژه ها متکی هستند. برای شناسایی مشکلات و سپس ارائه راه‌های مؤثر برای رسیدگی به آنها، یک پایه محکم در تکنیک‌های تحقیق و کاربردهای تکنولوژیکی ضروری است. از سوی دیگر، مهارت های تحلیلی تنها نیمی از تصویر هستند: بهترین مهندسان مکانیک خود را به چالش می کشند تا برای یافتن بهترین راه حل به بیرون از جعبه نگاه کنند. بسیاری از پروژه ها به تلاش های ترکیبی چندین متخصص نیاز دارند، بنابراین مهارت های ارتباطی خوب ضروری است.
  • مدارک مهندسی مکانیک: همه مهندسان مکانیک برای کار باید مراحل صدور مجوز فارغ التحصیلی را طی کنند. علاوه بر الزامات مجوز، مهندسان ممکن است گواهینامه های داوطلبانه ارائه شده توسط چندین سازمان را دریافت کنند. چنین اعتباراتی بالاتر و فراتر از حداقل است و فرد را به عنوان یک فرد برجسته در یک منطقه خاص نشان می دهد. دانش و آموزش پیشرفته ای که توسط این مدارک ارائه می شود، شانس یافتن شغل و پیشرفت در این حرفه را افزایش می دهد. برخی از سازمان هایی که این گواهینامه ها را اعطا می کنند عبارتند از:
  • آموزش: آموزش عملی بخش مهمی از تبدیل شدن به یک مهندس مکانیک است. قبل از اقدام برای اخذ مجوز مهندسی حرفه ای، متقاضیان حداقل به چهار سال تجربه حرفه ای مرتبط نیاز دارند. تجربه حرفه ای علاوه بر اینکه به آنها فرصت می دهد تا نقش های مهندسی مکانیک در سطح بالا را دنبال کنند، مهندسان را در جنبه های مهم کار، مانند استفاده از ابزارهای نرم افزاری مدرن و یادگیری نحوه برخورد با موانع، آموزش می دهد.
  • گواهینامه ها: مهندسان مکانیک برای دسترسی به مشاغل سطح بالا و همچنین گواهینامه های خاص مرتبط با حوزه مهندسی که می خواهند در آن کار کنند، به گواهینامه مهندس حرفه ای نیاز دارند. این دوره های گواهینامه برای داشتن مجوز به عنوان یک مهندس حرفه ای و برای برخی از تخصص های ممکن است:
  • مهندس حرفه ای: مهندسان مکانیک می توانند پس از اخذ مدرک لیسانس، قبولی در آزمون مبانی مهندسی، کسب تجربه و قبولی در آزمون اصول و عملکرد مهندسی، این گواهینامه را کسب کنند. گواهینامه PE به آنها اجازه می دهد تا مشاغل مهندسی سطح بالا را دنبال کنند.
  • گواهینامه مهندسی ساخت و ساز: مهندسان حرفه ای دارای مجوز می توانند در مهندسی ساخت تخصص داشته باشند و بینش بهتری در طراحی، ساخت، مدیریت و راه اندازی سیستم های تولید بسیار پیچیده به دست آورند.

مهارت های مورد نیاز

یک مهندس مکانیک برای انجام موفقیت آمیز این نقش به انواع مهارت های سخت و نرم نیاز دارد، از جمله:

  • مهارت های ریاضی: مهندسان مکانیک معمولاً باید از حسابان پیشرفته، آمار و سایر موضوعات ریاضی به طور منظم در طراحی، تجزیه و تحلیل و تصحیح کار خود استفاده کنند.
  • مهارت های ارتباطی: یک پروژه مهندسی معمولی متشکل از تیم های بزرگی از متخصصان، مانند معماران، دانشمندان کامپیوتر و مهندسان دیگر است. مهندسان مکانیک باید بتوانند ایده های خود را به همه افراد درگیر در پروژه انتقال دهند. در عین حال، آنها به مهارت های شنیداری عالی نیاز دارند زیرا کار آنها بر اساس دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات از سایر کارشناسان درگیر در پروژه است.
  • مهارتهای کار گروهی: مهندسان مکانیک باید بتوانند با سایر طرف های درگیر در پروژه های خود ارتباط برقرار کنند. آنها همچنین نیاز به همکاری موفقیت آمیز با سایر متخصصان برای توسعه فناوری ها و حل مسائل دارند. این متخصصان ممکن است مهندسان مکانیک یا در سایر مشاغل مانند معماران یا دانشمندان کامپیوتر باشند.
  • مهارت های حل مسئله: شکست‌ها می‌توانند هنگام انجام یک پروژه بسیار پیچیده رایج باشند و در هر نقطه از مرحله طراحی تا پس از اتمام پروژه رخ می‌دهند. یک مهندس مکانیک باید مهارت های فنی و ذهنی برای درک مسائل پیش آمده و یافتن راه حل های موثر داشته باشد.
  • خلاقیت: ایجاد و طراحی محصولات متنوع نیازمند خلاقیت بالایی در جنبه های مختلف است. مهندسان مکانیک باید به اندازه کافی خلاق باشند تا خود محصول را اختراع کنند و همچنین راه هایی را ایجاد کنند که در زمان مقرر و با بودجه اختصاص داده شده به پایان برسد.

منابع:

https://www.indeed.com/career-advice/careers/what-does-a-mechanical-engineer-dohttps://www.learnhowtobecome.org/mechanical-engineer/

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود