چگونه یک مهندس عمران شویم؟

0

مهندسی عمران به عنوان یکی از قدیمی ترین رشته های مهندسی، وظیفه حفظ زیرساخت های جامعه را بر عهده دارد. مهندسان عمران از ساخت، بهره برداری و نگهداری ایمن سازه ها مانند جاده ها، پل ها، ساختمان ها و سدها اطمینان حاصل می کنند. مهندسی عمران با توجه به اهمیت وظایف خود، الزامات آموزشی و مهارتی خاصی دارد. این راهنما با جزئیات توضیح می دهد که برای مهندس شدن چه چیزی لازم است، چه مدارک مهندسی عمران در دسترس است و دانشجویان آینده نگر هنگام گرفتن مدرک مهندسی عمران چه انتظاراتی می توانند داشته باشند.

افرادی که در مهندسی یا رشته های مرتبط آموزشگاه فنی کار می کنند، زندگی خوبی دارند و مشاغل مرتبط با مهندسی عمران که در زیر نشان داده شده است از این قاعده مستثنی نیستند. چه مشتاق رهبری پروژه ها و چه کمک به مهندسان دارای مجوز، گزینه های فراوانی وجود دارد. به طور مشابه، کسانی که مایلند بیشتر بر جنبه ساخت و ساز متمرکز شوند، و همچنین افرادی که از فرآیند برنامه ریزی لذت بیشتری می برند، همگی تعدادی مسیر شغلی در دسترس خود دارند.

مبانی مهندسی عمران

مهندسان عمران که با محیط‌های طبیعی و ساخته شده کار می‌کنند، مسئول طراحی و اجرای طرح‌هایی برای سازه‌ها و جاده‌های بی‌شماری هستند که توسط میلیاردها نفر در سراسر جهان استفاده می‌شوند. این متخصصان خلاق که اغلب در کنار معماران، برنامه ریزان شهری و طراحان منظر کار می کنند، مسئول جنبه های بی شماری از زندگی روزمره هستند. تصور صحنه‌ای که یک مهندس عمران در آن کار نکرده باشد دشوار است: آنها مدارس را طراحی می‌کنند، به جریان بهتر ترافیک شهر کمک می‌کنند، سازه‌هایی را برای نگهداری گنجینه‌های گران‌قیمت می‌سازند و بناهای یادبودی را طراحی می‌کنند که در سراسر جهان شناخته شده است.

مهندسین عمران برتر در نقش های خود مسولیت های فراوانی بر عهده میگیرند، از طراح و استراتژیست گرفته تا مدیر پروژه و حل کننده مشکلات. اغلب از زمان ایده‌برداری تا تکمیل با پروژه‌ها کار می‌کنند، آن‌ها باید هم دید لنز واید و هم چشمی برای جزئیات داشته باشند. فناوری نقش مهمی در کار روزمره آنها دارد و بهترین مهندسان عمران با جدیدترین نرم افزارهای طراحی آشنا می شوند و درک می کنند که چگونه می تواند کار آنها را بهتر کند. برای افرادی که از تنوع لذت می برند و دارای مهارت های خلاقانه و عملی هستند، مهندسی عمران می تواند یک مسیر حرفه ای مفید باشد.

صرف نظر از حوزه خاصی که مهندسان عمران برای کار انتخاب می‌کنند، این رشته مملو از فرصت‌ها و موقعیت‌های پردرآمد است. مشاغل زیر نشان دهنده برخی از مسیرهایی است که یک مهندس عمران ممکن است طی کند. در حالی که دستمزدهای داده شده در اینجا نشان دهنده 50 درصد متوسط ​​درآمدها است، افرادی که در بالای بازی خود در صدک بالای 10 قرار دارند، حتی بیشتر از این دستمزد می گیرند.

مهندس عمران چه می کند؟

مهندسی عمران بر ایجاد زیرساخت هایی تمرکز دارد که به عملکرد جامعه کمک می کند، از جمله سیستم های حمل و نقل، انرژی و فاضلاب. همچنین بر ساخت انواع سازه ها، از خانه های یک خانواده تا مجتمع های اداری تمرکز دارد. مهندسان عمران اغلب در کنار معماران کار می کنند و در انواع پروژه های ساختمانی از جمله مراکز خرید، عبادتگاه ها، استادیوم ها و گورستان ها مشارکت می کنند. مهندسان عمران باتجربه خاطرنشان می کنند که می توانند در هر دو بخش دولتی و خصوصی شغل پیدا کنند، زیرا ممکن است برای آژانس های دولتی فدرال، ایالتی یا محلی یا با یک شرکت ساختمانی، توسعه دهنده، شرکت مهندسی خصوصی یا نقشه بردار کار کنند. برخی از مهندسان عمران بر پروژه های ساختمانی نظارت می کنند در حالی که برخی دیگر نقشه های ساختمانی را ایجاد می کنند.

مهندسان عمران در کنار معماران و برنامه ریزان شهری برای ساخت و توسعه زیرساخت ها در مناطق شهری، حومه و روستایی کار می کنند. آنها ساختارها و تأسیسات ضروری اجتماعی مانند جاده ها، پل ها، سدها، تونل ها و سیستم های تصفیه آب را می سازند. یک مهندس عمران مسئول وظایف زیر است:

  • برنامه ریزی و استراتژی جنبه های مختلف پروژه های زیربنایی
  • ارائه های گرافیکی از سازه های مدنی ایجاد کنید
  • سایت های پروژه ساخت و ساز را بررسی کنید
  • بررسی سایت های ساخت و ساز
  • هزینه تجهیزات و نیروی کار را برآورد کنید
  • از رعایت مقررات تعیین شده اطمینان حاصل کنید
  • پیشنهادهای متقاعدکننده ای برای تشویق مشتری به دنبال کردن یک پروژه ایجاد کنید
  • بیشتر بخوانید: با مهندس عمران بودن آشنا شوید

محیط کار مهندس عمران

مهندسان عمران محیط های کاری متفاوتی دارند و بسته به نقش خود ممکن است در مکان های مختلفی کار کنند. آنها می توانند در بخش های دولتی یا خصوصی مانند شرکت ها، سازمان های خدمات عمومی، سازمان های دولتی و سازمان های غیرانتفاعی کار کنند. بسیاری بیشتر وقت خود را در دفتری می گذرانند که در آن پروژه های خود را طراحی و برنامه ریزی می کنند.

در حین نظارت بر یک پروژه، مهندسان عمران همچنین می توانند در سایت های ساخت و ساز که در آن تیم ها را نظارت می کنند، کار کنند. آنها معمولاً به طور منظم و تمام وقت کار می کنند، اما گاهی اوقات ممکن است بیش از 40 ساعت در هفته کار کنند تا مطمئن شوند که ضرب الاجل های پروژه را رعایت می کنند.

مهارت های مهندس عمران

برخی از مهارت‌های لازم برای یک مهندس عمران برای تکمیل کارها و پروژه‌ها را مرور کنید:

  • مهارت های ریاضی: مهندسان عمران درک کاملی از حساب دیفرانسیل و انتگرال، مثلثات و سایر ریاضیات مربوط به ساخت و ساز دارند. این به آنها اجازه می دهد تا طرح ها و نقشه های دقیقی را برای زیرساخت هایی که طراحی می کنند ایجاد کنند.
  • مهارت فنی: مهندسان عمران در استفاده از نرم افزارهای طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)، ابزارهای مدل سازی و شبیه سازی و سایر نرم افزارهای تخصصی مهندسی مهارت دارند. آنها همچنین با آخرین پیشرفت های فناوری و استانداردهای صنعت به روز می شوند تا آنها را به طور موثر در پروژه های خود به کار گیرند.
  • مهارت های تصمیم گیری: مهندسان عمران بر پروژه‌های در مقیاس‌های مختلف نظارت می‌کنند، بنابراین اغلب تصمیمات مهمی را در طول توسعه یک پروژه می‌گیرند. آنها از بهترین شیوه ها استفاده می کنند و دانش و تجربه خود را هنگام تصمیم گیری در مورد جزئیات پروژه به کار می گیرند.
  • مهارت های حل مسئله: مهندسان عمران پروژه‌هایی را طراحی، طراحی و اجرا می‌کنند که از چالش‌های خاص جلوگیری، به حداقل رساندن یا حل کنند. آنها از مهارت های حل مسئله برای تجزیه و تحلیل یک پروژه یا عنصر، پیش بینی موانع و ایجاد راه حل های قابل اجرا استفاده می کنند.
  • مهارت های سازمانی: مهارت های سازمانی قوی به مهندسان عمران اجازه می دهد تا پیشرفت پروژه ها را نظارت کرده و وظایف خود را مدیریت کنند. آنها همچنین ممکن است از این مهارت ها برای کار بر روی چندین پروژه به طور همزمان استفاده کنند.
  • مهارت های رهبری: مهندسان عمران ممکن است تیمی متشکل از مهندسان، تکنسین ها، نقشه برداران، برنامه ریزان و کارگران را در اجرای کار پروژه رهبری یا مشورت کنند. مهارت های رهبری به آنها اجازه می دهد تا به طور موثر با تیم های خود ارتباط برقرار کنند و همکاری کنند.
  • مهارت های ارتباطی: مهندسان عمران دارای مهارت های ارتباطی عالی برای انتقال موثر ایده ها، برنامه ها و اطلاعات فنی خود هستند. آنها با طرف های مختلفی از جمله مشتریان، همکاران، پیمانکاران و مقامات نظارتی ارتباط برقرار می کنند.
  • مدیریت زمان: مهندسان عمران اغلب بر روی چندین پروژه به طور همزمان کار می کنند و به زمان بندی ها و ضرب الاجل های دقیق پایبند هستند. مهارت های مدیریت زمان موثر به آنها کمک می کند تا وظایف را اولویت بندی کنند، منابع را به طور کارآمد تخصیص دهند و بدون تاخیر به نقاط عطف پروژه برسند.

مراحل تبدیل شدن به یک مهندس عمران

مهندسی عمران تخصصی در این زمینه است که طراحی، ساخت و نگهداری آثار عمومی و زیرساخت های یک منطقه جغرافیایی را مدیریت می کند. قبل از اینکه فردی در رشته مهندسی عمران کار کند، آموزش تخصصی و آموزش عملی دوره مهندسی عمران برای توسعه مهارت های لازم برای موفقیت کسب می کند. یادگیری در مورد مسیر شغلی یک مهندس عمران می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

مهندسی عمران چه تازه شروع کرده باشد و چه ده ها سال است که در این زمینه بوده است، یک حرفه هیجان انگیز در هر پله از نردبان حرفه ای است. چه داشتن مدرک لیسانس و شروع با موقعیت‌های ابتدایی یا انتقال به تدریس دانشگاهی به عنوان یک حرفه‌ای با تجربه، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان در پیش گرفت. در بخش زیر جزئیاتی در مورد مراحل مورد نیاز برای شروع کار در مهندسی عمران ارائه می شود.

مرحله 1: در رشته مهندسی عمران مدرک لیسانس بگیرید

مدارک لیسانس در مهندسی عمران معمولا ارائه می شود و به عنوان سطح پایه آموزش مورد نیاز برای شروع کار عمل می کند. در این برنامه ها، دانش آموزان دوره های مختلفی را در ریاضیات، مهندسی، آمار، دینامیک سیالات و طراحی معماری می گذرانند. آنها از طریق رسانه های مختلف، از جمله سخنرانی های کلاسی، کارآموزی یا همکاری، و کار میدانی در محل یاد می گیرند.

در سال 2012، از هر پنج مهندس عمران، یک نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد بود و بیشتر آنها در نقش های مدیریتی یا رهبری بودند. دروس معمولاً موضوعات ارائه شده در مقطع کارشناسی را پوشش می دهد، اما عمیق تر. دانشجویان همچنین ممکن است این فرصت را داشته باشند که دانش خود را در یک زمینه خاص از طریق دوره های تخصصی و یک پروژه تحقیقاتی متمرکز کنند.

کسانی که به دنبال مدرک دکترا هستند، اغلب آرزوی تدریس در سطح فوق متوسطه را دارند، یا در نقش های مشاوره سطح بالا کار می کنند. به عنوان بخشی از الزامات مدرک، نامزدها یک پروژه تحقیقاتی اصلی در مقیاس بزرگ را تکمیل می کنند و امتحانات را انجام می دهند.

گام 2: گذراندن دوره کارآموزی مهندسی عمران

تقریباً همه برنامه ها حداقل یک ترم یا کارآموزی تابستانی را برای برآورده کردن شرایط مدرک الزامی می کنند. دانش‌آموزان از این تجربیات برای به کارگیری نظریه‌هایی که در کلاس درس مطالعه کرده‌اند، استفاده می‌کنند، مهارت‌های عملی را یاد می‌گیرند، و بینش خود را در زمینه خاصی از زمینه‌ای که ممکن است به دنبال آن علاقه مند باشند، به دست آورند. این فرصت‌ها همچنین به دانشجویان برای استخدام در آینده کمک می‌کند، و به آنها اجازه می‌دهد تا با سایر متخصصان ارتباط برقرار کنند، از یک مهندس عمران مستقر راهنمایی دریافت کنند، و احتمالاً از تجربیات خود پس از فارغ‌التحصیلی در یک شغل استفاده کنند. اکثر دوره های کارآموزی در سال اول یا ارشد انجام می شود.

مرحله 3: انتخاب یک تخصص / تمرکز

از آنجایی که این رشته شامل حوزه‌های کاری بی‌شماری است، اکثر دانش‌آموزان انتخاب می‌کنند تا در یک زمینه خاص تخصص پیدا کنند. برخی از غلظت های رایج عبارتند از مهندسی ساخت و ساز، مهندسی سازه، توسعه و کاربری زمین، مهندسی حمل و نقل یا مهندسی ژئوتکنیک. دانشجویان مقطع کارشناسی معمولاً 12 تا 18 ساعت اعتبار را صرف پوشش موضوعات خاص در این زمینه ها می کنند و حتی ممکن است یک دوره کارآموزی را با تمرکز بر تخصص انتخابی خود تکمیل کنند.

مرحله 4: امتحانات مربوطه برای صدور گواهینامه را با موفقیت پشت سر بگذارید

مهندسین عمران که مایلند خدمات خود را به صورت عمومی ارائه دهند، باید چندین مرحله را طی کنند تا به درستی مجوز بگیرند. در حالی که قوانین خاص توسط ایالت های جداگانه اداره می شوند، برخی از رایج ترین الزامات عبارتند از:

  • در یک موسسه معتبر ABET شرکت کنید
  • آزمون مبانی مهندسی (FE) را مستقیماً پس از تکمیل مدرک لیسانس انجام دهید.
  • یک کارآموز مهندسی عمران (CE) شوید که به عنوان مهندس در آموزش (EIT) نیز شناخته می شود.
  • حداقل تعداد ساعات حرفه ای را تکمیل کنید، معیارها را در طول مسیر رعایت کنید، و برای تبدیل شدن به یک حرفه ای CE، آزمون اصول و شیوه های مهندسی (PE) را تکمیل کنید.
  • انجمن مهندسین عمران آمریکا از مهندسین عمران در آموزش با انواع کمک های آماده سازی آزمون و اطلاعات در مورد مراکز آزمایش پشتیبانی می کند. از آنجا که افراد برای تمرین واقعی باید در همه ایالت ها و واشنگتن دی سی مجوز داشته باشند، اختصاص زمان مناسب به مطالعه و آماده شدن برای این امتحانات بسیار مهم است.

مرحله 5: یک شغل در سطح ورودی ایجاد کنید

پس از گذراندن تعدادی از دوره های کارآموزی در طول کالج و تکمیل مرحله مهندس در آموزش، این احتمال وجود دارد که افراد از طریق تلاش های شبکه ای خود، تعداد زیادی تماس در داخل حوزه داشته باشند. از آنجایی که مهندسی عمران هنوز در یک مدل کارآموزی مدرن عمل می کند، حرکت به سمت اولین نقش حرفه ای معمولاً از طریق تماس های موجود انجام می شود. همه دانشجویان و کارآموزان باید مطمئن شوند که بهترین کار خود را انجام می‌دهند، سؤال می‌پرسند، مهارت‌های عملی می‌آموزند و تا حد امکان با متخصصان بیشتری ملاقات می‌کنند. ASCE و Engineering Jobs همچنین تابلوهای شغلی را به طور مرتب به روز می کنند.

مقاطع تحصیلی مهندسی عمران

دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته مهندسی عمران هستند چندین گزینه در دسترس دارند و معمولاً با توجه به اهداف شغلی فعلی و آینده انتخاب می کنند که کدام مدرک را دنبال کنند. در حالی که مدرک کاردانی به آماده سازی دانش آموزان برای کار در ظرفیت های پایه کمک می کند، مدرک کارشناسی همراه با مجوز برای کمک به دانشجویان برای کار به عنوان مهندس عمران طراحی شده است. تحصیلات بیشتر مهندسان عمران را قادر می سازد تا نقش های رهبری، تدریس و تحقیق را بر عهده بگیرند. درباره مدارک موجود و آنچه دانش آموزان ممکن است در هر برنامه با آن مواجه شوند بیشتر بیاموزید.

  • کاردانی مهندسی عمران: گزینه مدرک کاردانی برای مهندسی عمران در یکی از دو دسته مهندسی عمران یا فناوری مهندسی عمران قرار می گیرد. همچنین مدارک کاردانی مرتبط مانند ساخت و ساز عمران وجود دارد. به طور کلی، این مدارک دانشجویان را برای کار به عنوان تکنسین های مهندسی عمران تحت هدایت و نظارت مهندسان عمران آماده می کند. مدرک معمولاً حدود دو سال طول می کشد که دانشجو را به سرعت وارد نیروی کار می کند. مدرک کاردانی همچنین می تواند به عنوان پله ای برای مدرک لیسانس باشد.
  • لیسانس مهندسی عمران: مدرک لیسانس مهندسی عمران حداقل شرط لازم برای علاقه مندان به مهندسی عمران است. صدور مجوز در بسیاری از ایالت ها حداقل به مدرک لیسانس نیاز دارد و بسیاری از کارفرمایان به دنبال متقاضیانی هستند که مدرک لیسانس را بدون توجه به الزامات مجوز داشته باشند. مدرک را می توان در حدود چهار سال تحصیل تمام وقت تکمیل کرد.
  • کارشناسی ارشد مهندسی عمران: مدرک کارشناسی ارشد به گونه ای طراحی شده است که دانشجویان را با ابزاری برای کسب دانش اضافی مهندسی عمران در یک تمرکز خاص ارائه می دهد. مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی عمران همچنین می تواند آموزش مدیریت را برای موقعیت های رهبری آینده ارائه دهد. اکثر برنامه‌های کارشناسی ارشد حدود دو سال طول می‌کشد تا تکمیل شوند و بسیاری از آنها به صورت آنلاین ارائه می‌شوند و به دانشجویان این امکان را می‌دهند که در حین حضور در کلاس به کار تمام وقت ادامه دهند.
  • دکتری مهندسی عمران: کسانی که علاقه مند به انجام مطالعات تحقیقاتی عمیق یا تدریس به دانشجویان مهندسی عمران جدید هستند، ممکن است دکترا را دنبال کنند. گرفتن دکترا سه تا پنج سال طول می کشد، اما طول آن در نهایت به رشته دانشجو بستگی دارد. بیشتر زمان صرف تحقیق، برنامه ریزی و نگارش پایان نامه می شود که معمولاً یک فرآیند خود مستقیم است. با این حال، دانشجویان همچنین می توانند انتظار داشته باشند که چند دوره پیشرفته در زمینه مهندسی عمران بگذرانند. در اینجا یک نمونه است:

گواهی فارغ التحصیلی مهندسی عمران

گواهی فارغ التحصیلی معمولاً از سه تا پنج دوره تشکیل شده است که از طریق آن دانش آموزان آموزش و آموزش های عمیقی را در زمینه های مهندسی عمران دریافت می کنند، اما مجبور نیستند به یک مدرک یا چندین سال تحصیل متعهد شوند. هدف اولیه برای گواهی ها همچون آموزش پایپینگ، به دست آوردن درک عمیق تر از زیرمجموعه خاصی از مهندسی عمران، مانند مدیریت ساخت و ساز یا ساخت و ساز حمل و نقل است.

  • تصمیم گیری: از آنجایی که مهندسان عمران بر پروژه‌ها در طول عمرشان نظارت می‌کنند، باید تصمیم‌های بی‌شماری در این مسیر بگیرند. اینها ممکن است از انتخاب های گسترده بر اساس سال ها تجربه گرفته تا تصمیم گیری در مورد دستگیره درب متغیر باشد. بهترین مهندسان عمران قادر به تصمیم گیری سریع و مطمئن هستند.
  • ریاضی اندیش: اگرچه نرم‌افزار و فن‌آوری‌ها به طور فزاینده‌ای در طول فرآیندهای طراحی و برنامه‌ریزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مهندسان عمران هنوز به درک کاملی از انواع متعدد ریاضی نیاز دارند. مواردی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: حساب دیفرانسیل و انتگرال، هندسه و مثلثات.
  • حل مسئله: هنگام انجام هر پروژه بزرگی، همه چیز عالی پیش نمی رود. مهندسان عمران چه با محدودیت‌های منطقه‌بندی، چه تنظیمات طبیعی یا خواسته‌های مشتری کار کنند، باید بتوانند مشکلاتی را که با آن مواجه می‌شوند کار کنند و راه‌حل‌های سازنده بیابند.
  • سازمان: مهندسان عمران علاوه بر کار در کنار سایر متخصصان در پروژه ها، اغلب بر پیمانکاران و کارگران نظارت می کنند. توانایی نگه داشتن تعدادی توپ در هوا و اطمینان از اینکه همه می دانند قرار است چه کاری انجام دهند، برای موفقیت یک پروژه بسیار مهم است.

مهندسان عمران برای کار در این زمینه باید یک فرآیند تایید صلاحیت را طی کنند، اما همچنین می توانند با تکمیل گواهینامه های بیشتر دانش و بازارپذیری خود را افزایش دهند. امتحانات مورد نیاز، که توسط شورای ملی ممتحنین مهندسی و نقشه برداری اداره می شود، در زیر در کنار سایر فرصت های توسعه حرفه ای اختیاری توضیح داده شده است.

مبانی مهندسی (FE): همه مهندسان باید در این آزمون شرکت کنند، اگرچه آزمون ها در زمینه های مختلف این رشته تخصصی هستند. آزمون مهندسی عمران شش ساعت طول می کشد و شامل 110 سوال چند گزینه ای در 18 حوزه مختلف است. برخی از اینها شامل ریاضیات است. احتمال و آمار؛ ابزارهای محاسباتی؛ اخلاق و عملکرد حرفه ای؛ اقتصاد مهندسی; استاتیک؛ پویایی شناسی؛ و نقشه برداری در دو نوبت امتحانی اخیر، 853 داوطلب یا 77 درصد از کل شرکت کنندگان در آزمون موفق شدند.

اصول و عملکرد مهندسی (PE): پس از خدمت به عنوان مهندس در حال آموزش و کسب تجربه حرفه ای، آخرین مرحله برای مجوز کامل، تکمیل آزمون PE در مهندسی عمران است. چهار آزمون مختلف بسته به حوزه تخصصی دانشجو ارائه می شود. اینها شامل ساخت و ساز، ژئوتکنیک، سازه، حمل و نقل و منابع آب/محیط زیست است. تمام امتحانات هشت ساعت طول می کشد و در یک جلسه صبح و بعد از ظهر برگزار می شود.

مهندسی ژئوتکنیک: آکادمی ژئو-متخصصان این گواهی را برای افرادی ارائه می دهد که قبلاً آزمون PE خود را تکمیل کرده اند و مایلند دانش خود را به طراحی ژئوتکنیک گسترش دهند، یک رشته فرعی متمرکز بر نحوه کار موثر با خاک و سنگ. همچنین داوطلبان باید حداقل هشت سال سابقه کار و مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند.

مهندسی منابع آب: ارائه شده توسط آکادمی مهندسین منابع آب آمریکا، مدرک D.WRE برای مهندسین حرفه ای با تجربه موجود که مایلند در زمینه سدها و زهکشی، مدیریت سیل، آبیاری و مخازن متخصص شوند، وجود دارد.

مهندسی ناوبری: گواهینامه آکادمی مهندسی ساحل، اقیانوس، بندر و ناوبری که اغلب توسط مهندسان عمران و علاقه مند به طراحی سازه ها یا جاده های ساحلی یا نزدیک به آب تکمیل می شود، به خوبی مورد توجه قرار می گیرد. مهندسان عمران باید حداقل 12 سال سابقه کار و مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند.

ابزار و فناوری: کار یک مهندس عمران هم شامل حضور در میز نقشه کشی و هم روی زمین در کارگاه های ساخت و ساز است. به همین دلیل، آنها از ابزارها و فناوری های مختلفی برای کمک به برنامه ریزی و اجرای طرح های خود استفاده می کنند

منابع:

https://www.learnhowtobecome.org/engineering-careers/civil/

https://www.usnews.com/education/best-graduate-schools/articles/how-to-become-a-civil-engineer

https://www.indeed.com/career-advice/career-development/how-to-become-a-civil-engineer

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود