تاثیر چاپگرهای 3بعدی در صنعت ساخت و ساز

0

پرینت سه بعدی یک اصطلاح پرطرفدار در دهه گذشته بوده است اگرچه در ابتدا برای اهداف نمونه سازی محصول توسعه یافته بود، فناوری پرینت سه بعدی تا حدی پیشرفت کرده است که به عنوان یک بازیگر کلیدی در صنایع مختلف ظاهر شده است. اگرچه واضح است که فناوری پرینت سه بعدی از ابتدای پیدایش خود در عرصه های پزشکی، هوافضا و ابزارسازی سودمند بوده است، یک زمینه دیگر وجود دارد که به طور بالقوه آماده گسترش است: بخش ساخت و ساز.

صنعت ساخت و ساز در حال تغییر است، زیرا چاپ سه بعدی باعث ارزان تر و سریع تر ساختن سازه ها با خودکارسازی فرآیندهای ساختمانی با استفاده از راه حل های روباتیک اکسترود کننده بتن می شود. در پنج سال گذشته، چاپ سه بعدی ساخت و ساز (پرینترهای یه بعدی) با گسترش برنامه های کاربردی AM و پیشرفت هایی که در صنایع دیگر مانند مراقبت های بهداشتی و صنعتی مشاهده می شود، شروع کرده است و صنایع جهان را به طور اساسی تغییر داده است.

با وجود چاپگرهای سه بعدی که اکنون قادر به چاپ دیوارهای ساختمان و پردازش سیمان هستند، این فناوری می تواند به تغییر شکل ساخت و ساز همانطور که می شناسیم کمک کند. اما آیا چاپ سه بعدی در ساخت و ساز فقط یک روند زودگذر است یا به عنوان فناوری که می تواند به عنوان یک راه حل کلیدی درازمدت عمل کند. در این مطلب، تاثیر پرینترهای سه بعدی ، کاربرد، مزایا و معایب و … آن بر صنعت ساخت و ساز می پردازیم.

آشنایی با صنعت چاپ ساختمانی سه بعدی

چاپگرهای سه بعدی مورد استفاده آموزشگاه فنی برای ساخت و ساز به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: راه اندازی به سبک دروازه ای و بازوهای رباتیک، که اولین راه حل غالب برای چاپ در محل کل سازه های ساختمان است. علاوه بر این، بازیگران صنعت چاپ سه بعدی ساختمانی با این که صرفاً ارائه دهندگان فناوری هستند (مانند COBOD International) دسته بندی می شوند. ارائه دهندگان ساختمانی کلید در دست که با استفاده از مواد اختصاصی خود به عنوان پیمانکار نیز عمل می کنند. یا حتی به عنوان پیمانکاران عمومی که کل ساخت و ساز ساختمان های جدید را از ابتدا تا انتها مدیریت می کنند.

استفاده از پرینت سه بعدی ساختمانی در پنج سال اخیر نه تنها از نظر ساختمان های ساخته شده، بلکه با توجه به نوع ساختمان یا سازه های ساخته شده نیز به سرعت در حال رشد بوده است.

برای ساختمان های مسکونی، که تا کنون منطقه مورد علاقه بوده است، پرینترهای سه بعدی حداکثر تا 45 درصد از کل هزینه ساخت ساختمان را در بر میگیرند. این به این دلیل است که برخی از انواع هزینه‌ها هنوز توسط فناوری چاپ قابل پرداخت نیستند: این موارد شامل سطوح تکمیلی، پنجره‌ها، درها، و اجزای مخفی مانند مکانیکی، الکتریکی یا لوله‌کشی است. برای کاربردهای تجاری و صنعتی بیشتر مانند برج های توربین بادی، این فناوری درصد بسیار بالاتری تا 80 درصد از کل هزینه را پوشش می دهد.

با توجه به اینکه بازار پرینترهای یه بعدی هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، تخمین اندازه بازار برای این صنعت هنوز زود است که بتوان به آن اعتماد کرد. با این حال، با توجه به اندازه بازار ساخت و ساز، اگر پرینترهای یه بعدی فقط در 0.01 درصد از سایت های ساخت و ساز استفاده می شد، اندازه بازار همچنان بسیار زیاد بود.

تاریخچه پرینت سه بعدی در ساخت و ساز

ریشه‌های پرینت سه بعدی به اواسط دهه 1980 برمی‌گردد، زمانی که استریولیتوگرافی یا SLA تصور شد. SLA به عنوان یک لیزر پرقدرت عمل می کند و رزین مایع را به ماده جامد تبدیل می کند. SLA یک فناوری افزودنی است، به این معنی که شامل ایجاد یک محصول از پایه به صورت لایه به لایه است. امروزه، SLA هنوز یکی از محبوب‌ترین فناوری‌های پرینت سه‌بعدی است، اگرچه چاپ سه‌بعدی به طور کلی هر فناوری در نظر گرفته می‌شود که قطعات را به روشی افزودنی ایجاد می‌کند. برخی دیگر از فناوری‌های افزودنی محبوب عبارتند از تف جوشی لیزری انتخابی (SLS)، مدل‌سازی رسوب ذوب شده (FDM) و رسوب مستقیم فلز (DMD).

چاپ سه بعدی در ابتدا برای ایجاد سریع و دقیق قطعات اولیه مورد استفاده قرار گرفت. با این حال، با بهبود فرآیندهای افزودنی، کاربردهای قابل دوام آن شروع به گسترش کردند. قبل از پذیرش مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM)، چاپ سه بعدی حتی توسط شرکت های معماری برای ساخت مدل های مقیاس استفاده می شد. طولی نکشید که برای اهداف ساخت و ساز بلندپروازانه تر اداره شد.

برای بیش از یک دهه، پرینت سه بعدی در چندین ابتکار و پروژه بلندپروازانه در ساخت و ساز استفاده شده است، از جمله:

  1. در سال 2004، یک پروفسور USC تلاش کرد دیواری را به صورت سه بعدی پرینت کند که به طور گسترده به عنوان اولین ورود این فناوری به ساخت و ساز پذیرفته شده است.
  2. در سال 2014، یک خانه کامل کانالی که با استفاده از چاپ سه بعدی ساخته شده بود در آمستردام تکمیل شد.
  3. در سال 2016، یک عمارت با چاپ سه بعدی در چین تکمیل شد.
  4. همچنین در سال 2016، بنیاد آینده دبی دفتر آینده خود را از طریق پرینت سه بعدی، نقطه عطفی بزرگ برای فناوری در بخش ساخت و ساز تجاری، ساخت. این ساختمان 2700 فوت مربعی با عملکرد کامل توسط یک چاپگر سه بعدی بزرگ با ابعاد 120 در 40 در 20 فوت ساخته شده است. ساخت و ساز فقط 17 روز طول کشید.

امروزه بازار ساخت و ساز چاپ سه بعدی به سرعت در حال رشد است و انتظار می رود تا سال 2024 به 1.5 میلیارد دلار برسد.

نقش پرینت سه بعدی در صنعت ساخت و ساز

در طول سال ها، چاپ سه بعدی اهمیت ثابتی در صنعت ساخت و ساز داشته است. چاپ سه بعدی در ساخت و ساز شروع به تبدیل شدن به یک چیز کرد. تفاوت قابل توجهی در تجارت ایجاد کرده است و مفهوم آن فراتر از چاپ ساختمان ها و تجهیزات است. پرینت سه بعدی اصلاً اصطلاح جدیدی نیست، اما تنها در سال های اخیر مشخص شده است که برای بسیاری از صنایع مانند ساخت و ساز مفید است. اساساً فرآیند ساخت یک ساختمان از طریق ساخت افزودنی است.

چاپ سه بعدی در ساخت و ساز با استفاده از یک برنامه نرم افزاری انجام می شود که چاپگر سه بعدی را در مورد آنچه که برای چاپ نیاز دارد و همچنین ابعاد پروژه راهنمایی می کند. چاپگرها مواد را بر این اساس لایه بندی می کنند. مواد متداول مورد استفاده پلاستیک، فلزات مایع، سیمان و انواع دیگر هستند.

مزایای پرینتر سه بعدی ساختمانی

از آنجایی که صنعت با فشار فزاینده ای برای برآورده کردن برنامه ها و بودجه های فشرده مواجه است، شرکت ها به دنبال نوآوری های جدید برای کمک به پر کردن شکاف ها هستند. چاپ سه بعدی در ساخت و ساز پتانسیل قابل توجهی را برای افزایش کارایی در بخش ساختمان ارائه می دهد، بیش از ساده‌سازی فرآیند ایجاد، مزایای بسیاری را نه تنها برای شرکت‌ها، بلکه برای جوامع و محیط زیست نیز فراهم می‌کند. در ادامه برخی از تأثیرات پرینت سه بعدی دوره عمران در ساخت و ساز آورده شده است:

اتوماسیون کاهش هزینه ها

صنعت ساخت و ساز در بین تمام بخش های کم خودکار/دیجیتالی شده با پتانسیل عمده برای افزایش بهره وری است. از سال 1947 تا 2010 در ایالات متحده، بهره وری 8 برابر در تولید و 16 برابر برای کشاورزی افزایش یافت، در حالی که ساخت و ساز به ندرت شاهد افزایش بهره وری بود. در نتیجه این و عوامل دیگر، هزینه خرید خانه در سال‌های اخیر به‌طور چشمگیری افزایش یافته است و تا حدی باعث ایجاد عدم تطابق بزرگ‌تر و بزرگ‌تر بین عرضه و تقاضا شده است، به طوری که ایالات متحده به تنهایی با فاصله چهار میلیون خانه مواجه است. وضعیت اخیراً با افزایش چشمگیر قیمت مواد (به عنوان مثال چوب و فولاد) و کمبود نیروی کار ماهر بدتر شده است. در حالی که پرینترهای سه بعدی به تنهایی نمی تواند همه این مسائل ساختاری را حل کند، فرآیندهای خودکار با رفع کمبود نیروی کار، هزینه ها را کاهش می دهد و چاپگرها فقط به 3 نفر برای کار نیاز دارند. اخیراً راه حل هایی نیز ایجاد شده است که به وسیله آن می توان از بتن معمولی برای پرینترهای یه بعدی (به جای ملات های چند برابر گران تر) در میان ارزان ترین مصالح ساختمانی جهان استفاده کرد.

سرعت بهبود یافته برای اجرای سریعتر پروژه:

 با توجه به افزایش تجربه در تسلط بر استفاده از فناوری پرینترهای سه بعدی توسط شرکت های بیشتر ، دور از انتظار نیست که دیوارهای یک خانه معمولی 2000 فوت مربعی به صورت سه بعدی در کمتر از پنج روز کاری چاپ شوند. انجام همین کار با روش های مرسوم مانند قاب بندی چوبی یا سنگ تراشی به میزان قابل توجهی زمان می برد و کارگران بیشتری را درگیر می کند. به عنوان نمونه ای از منحنی یادگیری آسان پرینترهای یه بعدی، در سال 2020، 36 روز طول کشید تا PERI Group اولین ساختمان خود را که یک خانه 2 طبقه 1700 فوت مربع در آلمان بود، چاپ سه بعدی کرد. این معادل تولید تقریباً 50 فوت مربع در روز است. هنگامی که آنها پروژه دوم خود را چند ماه بعد تکمیل کردند، یک واحد بسیار بزرگتر 3 طبقه 4100 فوت مربعی پنج آپارتمانی، زمان چاپ را به تنها 21 روز، معادل تقریباً 200 فوت مربع در روز کاهش دادند. آنها بهره وری خود را از پروژه اول به دوم چهار برابر کردند. آنها در اجرای دهمین پروژه خود چقدر زمان چاپ را کاهش می دهند؟ پروژه شماره 100 چطور؟ تنها با دوبرابر شدن بهره وری – و این بر اساس نتایج تا کنون بسیار محتمل به نظر می رسد – به زودی به هدف پنج روز کاری برای یک ساختمان 2000 فوت مربعی دست خواهد یافت.

کاهش زمان تولید

اگر فرآیند ساخت و ساز سنتی حدود ماه ها یا سال ها طول بکشد تا یک سازه توسعه یابد، بسته به پروژه تنها چند روز در پرینت سه بعدی طول می کشد. این امکان پذیر شد زیرا چاپگرهای سه بعدی می توانند به طور مداوم به مدت 24 ساعت در روز کار کنند. به علاوه، خود دستگاه سریع است. در واقع می تواند سازه ای به مساحت 55 تا 75 متر مربع را تنها در 24 ساعت بسازد. همچنین کاملاً خودکار است، اما ممکن است بخواهید چند متخصص را برای نظارت بر فرآیند چاپ برای جلوگیری از خطا تعیین کنید.

پرینت سه بعدی نشان داده است که می تواند در چند روز خانه یا ساختمانی را از ابتدا بسازد. این یک بازه زمانی بسیار سریعتر از ساخت و سازهای معمولی است، که می تواند ماه ها و سال ها طول بکشد تا یک ساختمان تجاری به طور کامل ساخته شود. به گفته مارکو ونک، مدیر بازاریابی در Saint-Gobain Weber Beamix، “شما حدود 60٪ از زمان را در محل کار و 80٪ در نیروی کار صرفه جویی می کنید.”

کاهش ضایعات مواد

ضایعات ساختمانی در سراسر جهان در حال حاضر سالانه بیش از 1 میلیارد تن است، و بر اساس گزارش Construction Dive، انتظار می‌رود این تعداد تا سال 2025 دو برابر شود. در حالی که چاپ سه بعدی نمی‌تواند همه مشکلات زباله‌های ساختمانی را حل کند، می‌تواند کمک کند. این تا حد زیادی به این دلیل است که چاپ سه بعدی یک فرآیند تولید افزودنی است که فقط از مواد لازم برای ایجاد یک ساختار استفاده می کند. هنگامی که با سایر فرآیندهای کاهش ضایعات و روش‌های ساختمانی مانند پیش‌ساخته‌سازی و ساخت و ساز ناب همراه شود، پتانسیل یک ساختمان بدون زباله محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

تولید افزودنی می‌تواند مواد زائد را کاهش دهد زیرا پرینترهای سه‌بعدی دقیقاً از آنچه در ایجاد پروژه نیاز دارند استفاده می‌کنند نه بیشتر، نه کمتر. این فرآیند نه تنها از نظر صرفه جویی در هزینه به شرکت منفعت می رساند، بلکه برای محیط زیست نیز مفید است زیرا تقریباً ضایعات آن صفر است. یکی دیگر از مزایای سازگار با محیط زیست، انتشار کمتر آن است که نتیجه استفاده از انرژی سبز برای کارکرد ماشین‌ها و تجهیزات است.

آزادی در طرح های نوآورانه

یکی از چیزهای مهم در مورد چاپ سه بعدی آزادی طراحی است که ارائه می دهد. خواه ناخواه، سبک هایی وجود دارد که فرآیند سنتی به راحتی نمی تواند آنها را بسازد. اما با پرینت سه بعدی، با توجه به اینکه طراحی توسط نرم افزار کنترل می شود، می توانیم آزادانه فرم های منحصر به فرد و پیچیده ای را که در ذهن داریم بسازیم تا زمانی که بر کیفیت و استحکام سازه تاثیری نداشته باشد.

معماران می‌توانند طرح‌های پیچیده‌ای بسازند که در غیر این صورت دست نیافتنی هستند، یا بسیار گران یا کار فشرده برای ایجاد با وسایل ساخت و ساز معمولی هستند. این می تواند نوآوری و خلاقیت بسیار بیشتری در فضای ساخت و ساز تجاری ایجاد کند. چاپ سه بعدی بتن شما را قادر می سازد هر شکلی را بسازید. شما می توانید آن را خم کنید، می توانید زاویه ایجاد کنید، می توانید تقریباً هر شکل ارگانیکی را که می خواهید بسازید، و این یک کپی یک به یک از آنچه در آموزش اتوکد طراحی کرده اید است.

صرفه جویی در هزینه

عوامل زیادی بر قیمت یک پروژه پرینت سه بعدی تأثیر می گذارد. می تواند هزینه را بیشتر کند، همچنین می تواند هزینه پروژه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در اینجا برخی از عوامل بالقوه ای که می تواند قیمت کل قرارداد را کاهش دهد آورده شده است: از آنجایی که پرینت سه بعدی فقط از مواد دقیق مورد نیاز در ساخت پروژه استفاده می کند، به معنای صرفه جویی عظیم در هزینه برای شرکت ساختمانی نیز می باشد. وقتی ماشین‌ها کار را انجام می‌دهند، به کار دستی کمتری نیاز است، در نتیجه هزینه کار را کاهش می‌دهد. هر چه سریعتر ساختار را بسازید، مقدار بیشتری صرفه جویی می کنید.

کاهش خطای انسانی

طبق گزارش OSHA، روزانه بیش از 5000 کارگر در حین کار کشته می شوند. از آنجایی که ساخت‌وساز برنامه‌ریزی‌پذیرتر و خودکارتر خواهد بود، اگر پرینت سه بعدی در محل کار گنجانده شود، صدمات و تلفات کارگران احتمالا کاهش می‌یابد.

چالش های چاپ سه بعدی در ساخت و ساز

علیرغم مزایا و پتانسیلی که پرینت سه بعدی در بخش ساخت و ساز دارد، تعدادی از عوامل وجود دارد که ممکن است این فناوری را از تبدیل شدن به جریان اصلی منع کند. در زیر، اجازه دهید تعدادی از این چالش ها را بررسی کنیم.

هزینه های بالا

شاید بزرگترین چالش برای پذیرش گسترده فناوری پرینت سه بعدی در سایت های ساختمانی، هزینه بالای خرید یا اجاره چنین تجهیزاتی و تدارکات لازم برای رساندن این پرینترهای سه بعدی بزرگ به محل کار باشد. پرینترهای سه بعدی پرهزینه هستند و این هزینه خرید اولیه شامل مواد یا نگهداری نمی شود. در حال حاضر، برای بسیاری از متخصصان ساخت و ساز دشوار است که هزینه چاپ سه بعدی را نسبت به مزایای این فناوری توجیه کنند.

کمبود نیروی کار

بخش ساخت و ساز در حال رونق است و کارگران ماهر تقاضای زیادی دارند. تنها مشکل این است که تعداد آنها کافی نیست.

حتی با در نظر گرفتن کمبود نیروی کار، پرینت سه بعدی به مجموعه مهارت های خاص تری نیاز دارد که باید از گروه باریک تر و خاص تری از نامزدها بیرون بیاید. کمبود نیروی کار ساختمانی در حال حاضر یک مشکل است و یافتن کارگران واجد شرایط برای استخدام در محیط های ساختمانی پرینت سه بعدی می تواند در آینده چالش برانگیزتر باشد.

کنترل کیفیت

آب و هوا در حال حاضر پتانسیل کاهش پیشرفت ساخت و ساز را دارد، اما مشکلات مربوط به مادر طبیعت ممکن است با چاپ سه بعدی تقویت شود. آب و هوا، عوامل محیطی و موارد دیگر همگی شرایطی هستند که می‌توانند پرینت سه بعدی را در ساخت و سازهای تجاری بیش از آنکه رونق بگیرند، به یک شکست تبدیل کنند. علاوه بر این، کنترل کیفیت در ساخت و ساز در حال حاضر می تواند یک موضوع پیچیده باشد. اگر به طور مداوم توسط انسان های واقعی نظارت و نظارت نشود، کیفیت در چاپ سه بعدی می تواند به یک آشفتگی بسیار گران تمام شود.

آئین نامه

یکی از اشکالاتی که ممکن است فوراً به ذهن خطور نکند، مقررات چاپ سه بعدی است. در حالی که مقررات در چاپ سه بعدی اخیراً چرخه اخبار را ایجاد کرده است، هنوز به طور کامل صنعت ساخت و ساز را تحت تأثیر قرار نداده است. با این حال، ممکن است با استفاده از چاپگرها به جای انسان برای انجام کارهای ساختمانی خاص، مسئولیتی نیز وجود داشته باشد. در حال حاضر، عدم قطعیت زیادی در این جنبه از چاپ سه بعدی در ساخت و ساز وجود دارد. تا زمانی که قوانین و مقررات به طور واضح تعریف نشده باشند، بعید است که پرینت سه بعدی در بخش ساخت و ساز بسیار تاثیرگذار باشد.

فناوری های مختلف پرینتر در ساخت و ساز

امروزه ما تنها چند گزینه فناوری داریم که می توانیم در پرینت سه بعدی در صنعت ساخت و ساز از آنها استفاده کنیم. در اینجا سه مورد از آنها وجود دارد:

  1. چاپ سه بعدی شن و ماسه: این تکنیک تقریباً شبیه پرینت سه بعدی صنعتی مانند SLS یا Jet Fusion است. هنگام چاپ، به این صورت کار می کند که دستگاه لایه ای از پودر ماسه را به آن منطقه پخش می کند و سپس شکل آن را با یک کلاسور سفت می کند.
  2. فناوری فلز: برای سازه ای که نیاز به مقاومت در برابر استرس بیشتری دارد، این گزینه ایده آل است. این ترکیبی از یک ربات و یک دستگاه جوش است. این به شرکت های ساختمانی اجازه می دهد تا سازه های فلزی را در 6 محور چاپ سه بعدی کنند.
  3. اکسترودر بازوی رباتیک: همچنین به عنوان کانتور کرافت نیز شناخته می‌شود، ریل‌های آن طوری چیده شده‌اند که به بازو اجازه می‌دهد تا ساختار را لایه به لایه بسازد. این ماده بتن را از نازل خود بیرون می کشد و گزینه محبوب برای پروژه های بزرگ است.

چاپ سه بعدی بتن

بتن، به طور خاص، یکی از آنها است. در واقع، پیش‌بینی می‌شود که ارزش بازار پرینت سه بعدی بتن تا سال 2021 به 56.4 میلیون دلار برسد، رشدی که عمدتاً به دلیل تعداد پروژه‌های جدید و نوآورانه‌ای است که در ساخت و ساز برنامه‌ریزی شده‌اند. چاپ سه بعدی در بتن نیز به نظر نمی رسد که فقط یک حرکت مردمی باشد. در فوریه 2017، وینچی، یکی از شرکت های ساختمانی پیشرو فرانسه، سهامی را در XtreeE، یک شرکت استارت آپ فرانسوی که در چاپ سه بعدی عناصر سازه ای بتنی تخصص دارد، خریداری کرد.

در سال 2019، BAM اولین مرکز چاپ بتن اروپا را در هلند افتتاح کرد. این کارخانه قبلاً موظف شده است چندین پل پرینت سه بعدی را در سراسر منطقه تحویل دهد. ویدئوی زیر را تماشا کنید تا ببینید که چگونه BAM و Saint-Gobain آینده زیرساخت ها را با راه حل های چاپ سه بعدی بتن پایدار، مقیاس پذیر و مقرون به صرفه تغییر می دهند.

اگرچه چاپ سه بعدی بتن پتانسیل بالایی را نشان می دهد، اما شایان ذکر است که فناوری کلی در مورد مواد بتن هنوز در مراحل اولیه نسبی است. در واقع، بیشتر پرینترهای سه بعدی که بتن را پردازش می کنند، هنوز در حال آزمایش و اصلاح هستند و هنوز برای اهداف تولیدی طراحی نشده اند. با این حال، همانطور که از ویدیوی بالا می بینیم، این پتانسیل وجود دارد که با ادامه پیشرفت فناوری، همه چیز را از پایه ها گرفته تا دیوارها تا بلوک های خاکستری تا پل ها را به شیوه ای سریع تر، مقرون به صرفه تر و سازگارتر با محیط زیست بسازیم.

آینده پرینت سه بعدی در ساخت و ساز

به طور کلی، پتانسیل پرینت سه بعدی بسیار زیاد است که نمی توان نادیده گرفت. در حالی که صنعت ممکن است هرگز به نقطه‌ای نرسد که به طور انحصاری مورد استفاده قرار گیرد، این فقط یک مسئله زمان است که این فناوری بهبود یافته و به طور قابل توجهی پیشرفت خواهد کرد. به طور کلی، پرینت سه بعدی راه حل مناسبی است که مزایای کلیدی در صرفه جویی در هزینه و سازگاری با محیط زیست برای آینده ساختمان ما ارائه می دهد.

پرینترهای یه بعدی به طور طبیعی برای باز کردن پتانسیل کامل خود با موانعی مانند کدهای ساختمان/استانداردهای به روز شده و ارتقای مهارت نیروی کار مواجه است. با این حال، ما مطمئن هستیم که این فناوری، صنعت ساخت و ساز را از یک منحنی S تکنولوژیکی به منحنی S تکنولوژیکی دیگر خواهد برد و مزایای فوق الذکر و بیشتر را به همراه خواهد داشت.

اولین لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های همراه رایانه‌های شخصی دهه 1980 را با همتایان امروزی خود مقایسه کنید: پرینترهای یه بعدی سفر مشابهی را برای بهبود و استفاده گسترده که توسط این فناوری‌های نوآور دیگر تجربه شده است، آغاز می‌کند که توسط سه عامل هدایت می‌شود. اول، چاپگرها قابل اعتمادتر و سریعتر خواهند شد. دوم، پرینترهای سه بعدی در مقیاس افزایش می یابند و امکان انجام پروژه های بزرگتر را فراهم می کنند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که ظرف یک سال شاهد چاپخانه‌هایی باشیم که می‌توانند ساختمان‌های تا پنج یا حتی شش طبقه را چاپ کنند. سوم، موارد استفاده جدید توسعه خواهد یافت، به عنوان مثال، تمرکز بیشتر بر ساختمان‌ها و سازه‌های تجاری، نه فقط مسکن مسکونی، که در آن فناوری پرینترهای یه بعدی می‌تواند سهم بیشتری از هزینه کل را برطرف کند.

منابع:

https://www.sme.org/technologies/articles/2022/june/3d-printing-is-transforming-the-construction-industry/

https://constructionblog.autodesk.com/3d-printing-construction/https://makercarl3d.com/blog/3D-printing-construction

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود