استفاده از سیستم‌های هوشمند در مدیریت امنیت ساختمان‌ها

0

ظهور ساختمان‌های به اصطلاح هوشمند، چالش‌های بزرگی مانند امنیت و انتخاب یک سرویس تأیید زنگ هشدار برای مطابقت با مقررات را به وجود آورده است تا محیط بسیار راحت‌تر، سازنده‌تر و مهم‌تر از همه امن‌تر باشد. در حال حاضر، سیستم های هوشمند ساختمانی امکان کنترل دسترسی و امنیت و همچنین منابع انرژی، تاسیسات تهویه مطبوع و مدیریت کارآمد همه سیستم ها را فراهم می کند. به لطف مدیریت و کنترل خودکار، این ساختمان ها با محیط بسیار امن تری ارائه می شوند.

در این مطلب از آموزشگاه فنی تعریفی از ساختمان هوشمند ارائه میکنیم و به اهمیت و استفاده از سیستم امنیت هوشمند در ساختمان ها خواهیم پرداخت

ساختمان هوشمند چیست؟

ساختمان هوشمند ساختمانی است که امکانات آن امکان مدیریت یکپارچه و خودکار را فراهم می کند تا علاوه بر افزایش امنیت، بهره وری انرژی، قابلیت استفاده و دسترسی را نیز افزایش دهد. کنترل از طریق اتوماسیون انجام می شود که نظارت بر عملکرد کلی ساختمان را تضمین می کند. همچنین امکان کنترل بیشتر بر دسترسی و نظارت بر افرادی که به امکانات دسترسی دارند را می دهد.

اتوماسیون ساختمان توانایی ادغام اتوماسیون خانگی را در ساختار شبکه برای ارائه خدمات مدیریت انرژی، رفاه شخصی و امنیت دارد. از جمله ویژگی های اصلی آن میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مصرف کارآمد: به لطف سیستم صرفه جویی در انرژی و آب، جریان را می توان کنترل و تنظیم کرد و داده هایی در مورد مصرف انرژی به دست آورد.
  • یکپارچه سازی در سیستم های کنترل: سیستم کنترل باید در ساختمان ادغام شود تا نحوه عملکرد و اداره آن به شکل الکترونیکی بهینه شود.
  • امنیت: یک ساختمان هوشمند باید به نوآورانه ترین سیستم های هوشمند ساختمانی مجهز باشد.
  • انعطاف پذیری: ساختمان باید راحت تر با تغییرات تکنولوژیک سازگار شود.
  • ارگونومی: این امکانات باید برای ساکنان آن راحت باشد.

چه فناوری هایی در امنیت ساختمان هوشمند استفاده می شود؟

تعداد زیادی از فناوری های پیشرفته قادر به بهبود عملکرد، تضمین پایداری و بهبود زندگی مردم در یک ساختمان هوشمند هستند. اینترنت اشیا، روشنایی هوشمند، سیستم‌های مدیریتی یا اتصالات الکتریکی برای ارائه کیفیت زندگی بهتر به مردم خدمت می‌کنند.

سرمایه گذاری در فناوری برای پاسخگویی به خواسته ها در محیط های پایدار، کارآمد و مقیاس پذیر ضروری است. بنابراین، مقررات امنیتی در ساختمان های عمومی نیز از اهمیت حیاتی برخوردار است. قانون برای تضمین حداکثر امنیت، رعایت مقررات دوربین های نظارتی و GDPR را ملزم می کند.

در پایان شهریور ماه سال جاری، به‌روزرسانی آیین‌نامه فنی ساختمان (CTE) و سند اولیه ایمنی آتش‌نشانی (DB-SI 2) اجرایی شد. اقدامات ایمنی آتش نشانی جدید برای ساختمان های جدید یا ساختمان هایی که در حال بازسازی نما هستند شامل می شود.

نقش مرکزی امنیت در ساختمان های هوشمند

اتوماسیون ساختمان عبارت است از کنترل متمرکز خودکار HVAC (گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع)، برق، روشنایی، سایه‌اندازی، کنترل دسترسی، سیستم‌های امنیتی و سایر سیستم‌های مرتبط به هم از طریق یک سیستم مدیریت ساختمان (BMS) یا سیستم اتوماسیون ساختمان (BAS).

اهداف اتوماسیون ساختمان بهبود آسایش ساکنین، بهره برداری کارآمد از سیستم های هوشمند ساختمانی ، کاهش مصرف انرژی، کاهش هزینه های عملیاتی و نگهداری، افزایش امنیت، دسترسی، کنترل و عملکرد از راه دور، و بهبود چرخه عمر تجهیزات و تاسیسات مرتبط است. در ادامه نگاهی کوتاه به چند مورد از آن اهداف و نقش سیستم امنیتی در هر یک از آنها بیندازیم.

  • بهبود آسایش ساکنین: ساختمان‌های هوشمند سیستم‌هایی مانند دما و روشنایی را با تکیه بر سیستم امنیتی برای اطلاع رسانی به آن سیستم‌ها در صورت نیاز به تغییر، کنترل می‌کنند. این به ساکنان تجارب فردی مانند تبدیل دما به یک تنظیم خاص و روشن کردن چراغ‌های دفترشان به محض اینکه ساختمان متوجه شد که آنها وارد شده‌اند، بر اساس نشان کنترل دسترسی یا نظارت تصویری آنها برای دیدن اینکه وارد گاراژ شده‌اند، ارائه می‌دهد.
  • عملکرد کارآمد سیستم‌های ساختمان و کاهش مصرف انرژی: همان نوع سیستم‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد در اینجا نقش دارند. خاموش کردن چراغ‌ها و کاهش یا افزایش دما زمانی که هیچ‌کس منطقه‌ای را اشغال نمی‌کند، هم کارایی را افزایش می‌دهد و هم مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و در نتیجه در هزینه صرفه‌جویی می‌کند. فناوری‌های جدیدتر مانند تجزیه و تحلیل ویدیویی و هوش مصنوعی به خودکارسازی این ویژگی‌ها حتی بیشتر کمک می‌کنند.
  • کاهش هزینه های عملیاتی و نگهداری: یکی از بزرگترین روندهای اخیر این روزها افزایش نیروی کار است. ساختمان های هوشمند به طور فزاینده ای برای کمک به این امر مورد استفاده قرار می گیرند و از فناوری هایی مانند کنترل دسترسی و نظارت تصویری (به ویژه همراه با هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل) برای تعیین الگوهای استفاده برای هتلینگ استفاده می کنند.
  • افزایش امنیت: به نظر بدیهی است که ساختمان‌های هوشمند امنیت بیشتری دارند؛ اما امروزه این امر بیش از امنیت فیزیکی را شامل می‌شود. ساختمان‌های هوشمند اکنون باید هم بر امنیت فیزیکی و هم بر امنیت سایبری تمرکز کنند، زیرا فناوری عملیاتی (OT) به طور فزاینده‌ای به اندازه فناوری اطلاعات (IT) به هدف بزرگی تبدیل شده است و هکرها به دنبال ایجاد آشفتگی فیزیکی و همچنین سایبری هستند. این همگرایی فناوری‌ها چیزی است که ساختمان‌های هوشمند از قبل آماده انجام آن هستند.
  • دسترسی/کنترل/عملیات از راه دور: اتصال از راه دور نبض حیاتی ساختمان هوشمند است. با رواج بیشتر راه‌حل‌های ابری، این اتصال اکنون آسان‌تر از همیشه شده است. تلفن های هوشمند می توانند به طور خودکار به قفل ها، آسانسورها، چاپگرها و موارد دیگر متصل شوند و امکان تعامل و کنترل آسان تر را فراهم کنند. ناگفته نماند که این سیستم ها می توانند دسترسی آسان به اطلاعات مربوط به انواع فرآیندهای ساختمانی را از هر نقطه از جهان فراهم کنند.

وقتی صحبت از روش هایی می شود که سیستم های هوشمند ساختمانی به امنیت به عنوان قلب سیستم متکی هستند، موارد فوق تنها کاربردهای موجود نیستند. فناوری‌های جدید امنیتی همیشه در حال ورود هستند تا ساختمان‌های هوشمند را حتی هوشمندتر کنند. از پهپادها گرفته تا هوش مصنوعی، احتمالات آینده بی پایان هستند.

رعایت GDPR در یک ساختمان هوشمند

فناوری منجر به افزایش استفاده از دوربین های نظارت تصویری در ساختمان ها با هدف جلوگیری از جرایم یا کشف مجرمانی شده است که به املاک یا مناطق ساختمان حمله می کنند. بنابراین امنیت در ساختمان های هوشمند یک جنبه اساسی است که مهندسان  دوره عمران آموزش میبینند. مشخصه این قانون جدید حفاظت از داده ها، این است که تصاویر ثبت شده توسط دوربین های نظارت تصویری بسیار سخت تر است. لازم به ذکر است که حریم خصوصی افراد را تضمین می کند. ضمناً ممنوعیت تصویربرداری از بزرگراه عمومی در نظر گرفته شده است، مگر در مواردی که استفاده از آن برای ایمنی باشد. ایمنی ساختمان های عمومی باید مطابق با مقررات موجود آتش سوزی باشد تا ایمنی افراد در هنگام آتش سوزی تضمین شود. حداکثر زمانی که می توان ویدیو های ضبط شده را ذخیره کرد 30 روز و برای بانک ها 15 روز است.

چگونه ساختمان های هوشمند را کنترل کنیم؟

بدون شک نظارت از راه دور، در امنیت ساختمان های هوشمند، موثرترین راه برای کنترل ساختمان های هوشمند است. در حال حاضر سیستم های کنترلی وجود دارد که همراه با مرکز مانیتورینگ از راه دور (CMR) امکان نظارت بر تمامی سیستم هایی که بخشی از ساختمان هستند را به مدت 24 ساعت فراهم می کند.

مدیریت از راه دور یک ساختمان هوشمند دارای مزایای بی شماری مانند افزایش راحتی و ایمنی شخصی است. اینها برخی از امکانات ارائه شده توسط کنترل از راه دور هستند:

  • کنترل دسترسی توسط بیومتریک، کارت های قابل حمل و تجزیه و تحلیل ترافیک انسان و وسایل نقلیه و محدودیت دسترسی به مناطق امنیتی و غیره.
  • کنترل توسط تلویزیون مدار بسته که امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات دوربین ها را با تشخیص چهره، دوربین های مادون قرمز یا دید در شب فراهم می کند.
  • حفاظت در برابر آتش که به تشخیص آتش کمک می کند و ارتباطات اضطراری را به حرکت در می آورد.
  • تهویه و تهویه مطبوع که در آن شرایط آب و هوایی به طور خودکار کنترل می شود و رطوبت را کنترل می کند، هوا را فیلتر می کند تا ذرات را حذف کند و CO2 را تجزیه و تحلیل می کند.
  • خدمات پیشگیرانه که امکان بررسی دسترسی غیرمجاز توسط کارمندان را فراهم می کند. به همین ترتیب، ایجاد پروتکل های نگهداری، نظارت یا نظارت از راه دور، مانند نظارت تصویری در کابین آسانسور، در میان سایر امکانات، امکان پذیر است.
  • خدمات شخصی که به اندازه هر شرکت برای ارائه راه حل های متناسب بستگی دارد. هدف اصلی بهینه سازی مصرف انرژی و بهبود بهره وری منابع است.
  • ارتباط مستمر که منجر به دریافت گزارشات خودکار، تماس های تلفنی، شرکت های تعمیر و نگهداری، خدمات اضطراری خواهد شد.
  • اقدامات واکنشی که به طور خودکار برای تأیید میزان هشدار، رد مجوزها یا باز شدن درها برنامه ریزی می شوند.
  • در نهایت، پایداری و امنیت یک ساختمان هوشمند بخشی از برنامه ریزی صحیح است. به این ترتیب طراحان شبکه و ساخت و ساز با مشکلاتی که ممکن است در آینده پیش بیاید بهتر برخورد خواهند کرد.

نه تنها از هزینه های غیرضروری اجتناب می شود، بلکه شبکه های بی سیم قابل اطمینان تری برای پرسنل خدمات اضطراری ارائه می شود. این امر باعث می شود کار را به طور مؤثرتری انجام دهید و کسب و کار را برای بدترین سناریوها آماده کنید. به طور خلاصه، امنیت سیستم های هوشمند ساختمانی با ارائه تعداد زیادی از مزایا مشخص می شود زیرا یک محیط امن را فراهم می کند. با این حال، ایمنی یک جنبه کلیدی است که باید با در نظر گرفتن مقررات فعلی به طور دقیق ارزیابی شود.

سیستم های دوربن مدار بسته

حفاظت از مردم و پیشگیری از صدمات و حوادث وظیفه قانونی مراقبتی است که از همه سازمان ها و مشاغل انتظار می رود. سیستم های ایمنی می توانند به سازمان ها در انجام این تعهدات مربوط به ایمنی کمک کنند. سیستم‌های ایمنی زندگی شامل سیستم‌های امنیتی، سیستم‌های پیشگیری از آتش‌سوزی، سیستم‌های حفاظت برق، سیستم‌های کارگر تنها، سیستم‌های مجوز به کار، و تداوم منابع برق و گاز است. به عنوان مثال می توان به دوربین مدار بسته، کنترل دسترسی کارت، تشخیص دود، منابع تغذیه بدون وقفه (UPS) و سیستم های تشخیص گاز اشاره کرد.

اپتیک و فناوری مورد استفاده در دوربین ها در سال های اخیر به طور قابل توجهی بهبود یافته است و آنها را قادر می سازد تا در فرم فاکتورهای بسیار کوچک تولید شوند، که آنها را قادر می سازد در هر منطقه ای از یک ساختمان هوشمند استفاده شوند. برای مدیران تاسیسات، تهیه تصاویر توسط مجموعه‌ای از دوربین‌های مداربسته به اتاق کنترل مرکزی یک جزء مهم در هنگام توسعه سیستم‌های امنیتی ساختمان است. سیستم‌های دوربین مدار بسته به طور فزاینده‌ای از تحلیل‌های پیشرفته با قابلیت ثبت سطوح بی‌سابقه اطلاعات در محل خود استفاده می‌کنند. سیستم های یکپارچه همچنین در صورت بروز شرایط خاص، به عنوان مثال، در صورت ایجاد زنگ هشدار، ضبط ویدیو می توانند به طور خودکار فعال شود.

سیستم های دوربین مدار بسته ممکن است به سیستم های کنترل دسترسی مرتبط باشند. کنترل دسترسی در سیستم های هوشمند ساختمانی امکان دسترسی به کارکنان و بازدیدکنندگان را فراهم می‌کند و به همان اندازه از دسترسی به مناطق یا مکان‌هایی که کارکنان یا بازدیدکنندگان نیازی به حضور ندارند، جلوگیری می‌کند. سیستم های کنترل دسترسی نباید با روش های تخلیه اضطراری تداخل داشته باشند و می توانند برای کمک استفاده شوند.

سیستم‌های دوربین مداربسته همچنین می‌توانند به گونه‌ای پیکربندی شوند که اطلاعات حیاتی را در صورت آتش‌سوزی ارائه دهند، به عنوان مثال خدمات آتش نشانی می‌تواند تصاویر دوربین‌های مداربسته را برای بخش‌هایی از ساختمان که پانل اعلام حریق نشان می‌دهد ممکن است آتش‌سوزی وجود داشته باشد، مشاهده کند. سیستم‌های تشخیص حریق و دود نیز به این سیستم های هوشمند ساختمانی متصل می‌شوند که همگی تحت کنترل یک منبع مرکزی هستند که خود با یک UPS پشتیبان‌گیری می‌شود.

سیستم امنیتی یکپارچه چیست؟

سازمان‌های مدرن به‌طور فزاینده‌ای در حال حرکت به سمت یک دیدگاه گسترده سازمانی از تقریباً هر کاری هستند که انجام می‌دهند. شرکت‌ها اکنون مزایای داشتن یک پلتفرم متمرکز برای ورود به سیستم و مدیریت تمام نیازهای امنیتی فیزیکی را می‌بینند.

امروزه بسیاری از سازمان‌های برتر در حال کار به سمت راه‌حلی یکپارچه هستند که عناصر کلیدی مانند دوربین‌های نظارت تصویری و سیستم‌های کنترل دسترسی درب را ترکیب می‌کند. اگر شما نیز تمایل دارید تا به عنوان مهندس طراح در این شرکت ها فعالیت کنید بهترین راه کسب مهارت با یک سرتیفیکیت بین المللی از آموزش اتوکد است. یک رویکرد امنیت یکپارچه به شما کمک می‌کند تا بازدهی بیشتری داشته باشید، دید در سراسر سازمان را بهبود ببخشید، سهولت استفاده را در میان کاربران نهایی افزایش دهید، از بینش داده‌های ترکیبی استفاده کنید و مدیریت را با یک راه‌حل یکپارچه ساده کنید.

چالش یکپارچه سازی ابزارهای امنیت فیزیکی

وقتی شرکت ها راه حل های متفاوتی را داشته باشند با چالش های زیادی روبرو می شوند. به عنوان مثال: اگر سیستم یکپارچه نباشد، زمانی که یک رویداد مرتبط با دسترسی نیاز به بازبینی دارد، یافتن فیلم مرتبط با آن ممکن است طول بکشد.

در مقابل، اگر از یک سیستم دسترسی، امنیت و حسگر یکپارچه استفاده می‌کنید، می‌توانید همان تحقیقات را بسیار سریع‌تر و با تلاش کمتری انجام دهید. فیلم‌های ویدئویی به‌طور خودکار همگام‌سازی می‌شوندکه باعث می‌شود زمان کمتری برای کاوش و زمان بیشتری برای فهمیدن اینکه دقیقاً چه اتفاقی افتاده است، تلف کنید. این تنها یکی از مزایای بسیاری از تکامل به یک رویکرد مدرن تر است.

با این حال، چالش‌هایی برای بازنگری کامل همه چیز وجود دارد. ممکن است مجبور شوید سخت‌افزار جدیدی بخرید، امکانات را دوباره سیم‌کشی کنید، زیرساخت‌های جدید را راه‌اندازی کنید، همه چیز را مجدداً مستقر کنید، و همه کاربران خود را بازبینی کنید و مجدداً نصب کنید. حتی زمانی که پیشرفت بسیار قانع کننده باشد، انجام آن سطح از پروژه می تواند دلهره آور باشد.

به دنبال یک سیستم دسترسی باشید که با سخت افزار موجود درب ادغام شود. به دنبال ادغام یک سیستم دوربین امنیتی باشید که استقرار آن آسان است، نیازی به تنظیمات پیچیده ندارد و برای پیمایش و مدیریت بصری است. این یک راه عالی برای ایجاد یک ارتقاء نسبتاً بدون درد است که مشکلات اجرایی عمده ای ایجاد نمی کند. نتیجه یک راه حل متمرکز واحد خواهد بود که امنیت، دسترسی و نظارت بر محیط را ارائه می دهد.

مزایای یک سیستم امنیت فیزیکی یکپارچه

  • ساده سازی مدیریت امنیت: یک سیستم یکپارچه مدیریت امنیت فیزیکی را در یک پلتفرم متمرکز می کند. هنگامی که راه‌اندازی و اتصال انجام شد، همه آن‌ها می‌توانند از طریق یک راه‌حل داخلی، نرم‌افزار مدیریت ویدیوی مبتنی بر ابر (VMS) یا ترکیبی از این دو، کار کنند. در مقایسه با نوع داخلی، سیستم‌های ابری و ترکیبی ابری دسترسی از راه دور آسان‌تری را از هر مرورگر یا دستگاهی ارائه می‌دهند. سیستم‌های پیشرفته همچنین به‌روزرسانی‌های خودکار نرم‌افزار و سخت‌افزار را ارائه می‌کنند، که هزینه پیکربندی‌های دستی را کاهش می‌دهد.
  • کوتاه کردن پاسخ حادثه با نظارت از راه دور: امنیت یکپارچه به دوربین های مدار بسته و کنترل دسترسی اجازه می دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به صورت پشت سر هم کار کنند. این امر نظارت از راه دور را آسان می کند، زیرا چیزی که یک عنصر را تحت تأثیر قرار می دهد می تواند پاسخ مناسب را در بقیه عناصر ایجاد کند. اعلان‌های حرکتی آنی از یک دوربین امنیتی ویدیویی را در نظر بگیرید. اگر دوربین چیزی غیرعادی مانند حرکت غیرمنتظره در نیمه شب را تشخیص دهد، می تواند یک اعلان در زمان واقعی به کاربران ارائه دهد. این کار پرسنل و سیستم کنترل دسترسی را در حالت آماده باش قرار می دهد. و این منجر به زمان‌های پاسخ سریع‌تر به حادثه می‌شود و امکان نظارت از راه دور فوری  با دسترسی دوربین‌های امنیتی در موبایل و برنامه‌های کاربردی وب را فراهم می‌کند تا وضعیت را در صورت وقوع ردیابی کند.
  • ترکیب اطلاعات برای بهبود مدیریت: یکی از راه‌های عالی برای بهبود امنیت کلی، افزودن اطلاعات به سیستم کنترلی است. این کار در سیستم‌های امنیتی یکپارچه که می‌توانند اطلاعات را به یک داشبورد متمرکز منتقل کنند، بسیار آسان‌تر می‌شود؛ جایی که می‌توان آن را تجزیه و تحلیل کرد و تا حد امکان از آن استفاده کرد. مدیریت تسهیلات، به ویژه، می تواند تا حد زیادی افزایش یابد. الگوها و روندها از نظر ردیابی حرکت و نقشه های حرارتی دیده خواهند شد. این کار دید بهتری نسبت به استفاده از فضا ارائه می‌کند، که نه تنها به شما امکان می‌دهد منابع شما در مکان‌های مناسب مستقر شوند، بلکه به شما کمک می‌کند مدیریت کلی فضا را در هر تأسیساتی بهبود بخشید. داده های مربوط به الگوهای دسترسی و کاربران نیز ارزشمند است. این به شما کمک می کند تا مدیریت مناسب را حفظ کنید و کنترل های قوی بر دسترسی دفتر داشته باشید. مهم نیست که مدیر ساختمان و تیم مدیریت امنیت فیزیکی شما در حال حاضر چقدر خوب هستند، ارائه انبوهی از داده ها به آنها فقط آنها را بهتر می کند. همه چیز زمانی ساده می شود که سیستم های دوربین های نظارتی، کنترل دسترسی، آلارم ها، P.A. سیستم ها و پرسنل امنیتی همه به عنوان یک سیستم یکپارچه کار می کنند.
  • گزارش حسابرسی رویداد: داده‌های خوب می‌توانند به اشکال مختلفی ارائه شوند و داشتن یک گزارش حسابرسی رویداد قوی، قابل اعتماد و با دسترسی آسان یکی از مزایای اصلی یک سیستم امنیتی یکپارچه است. بسیاری از سازمان‌ها در حال حاضر سیاهه‌های مربوط به دسترسی ویدیویی و سیاهه‌های سیستم دسترسی درب را به دلیل رعایت و دلایل دیگر نگهداری می‌کنند. اما وجود آنها در یک مکان تنها UX را بهبود می بخشد و این ابزار قدرتمند را حتی مفیدتر می کند. گزارش دسترسی به ویدیو به شما امکان می دهد کاربران فعالی را که فیلم را تغییر داده اند یا به طور دیگری به فیدهای ویدیویی دسترسی داشته اند شناسایی کنید. این کمک می کند تا با گنجاندن شواهد ویدیویی مربوطه، زمینه بیشتری برای دسترسی به رویدادها فراهم شود.

برای سیستم‌های دسترسی درب، یک گزارش ممیزی رویداد به شما امکان می‌دهد تا کاربران را احراز هویت کنید و سابقه‌ای از اینکه به چه کسی و چه زمانی اجازه دسترسی داده شده است را حفظ کنید.همچنین می‌تواند به شما کمک کند که بدانید در صورت لزوم، چه زمانی ممکن است لازم باشد دسترسی به کارت کلید را حذف کنید، و شواهد لازم را برای اطمینان از انطباق با الزاماتی مانند PCI فراهم می‌کند.

کانفیگ های اتصال

در کنار ادغام های مفهومی و فیزیکی، هر سیستم امنیتی یکپارچه نیز باید راه حل های اتصال مناسب را داشته باشد. گزینه های مختلفی وجود دارد و هر کدام می توانند برای برنامه ها، سازمان ها و امکانات مختلف مناسب باشند. به طور کلی، سه کانفیگ اتصال وجود دارد: PoE، Cradlepoint و WiFi. در ادامه خلاصه ای از اینکه هر کدام چیست و چرا ممکن است برای رویکرد امنیتی یکپارچه شما منطقی باشد، آورده شده است.

  • PoE: Power over Ethernet (PoE) یک راه حل سیمی است که به شما امکان می دهد تمام اجزای سیستم امنیتی یکپارچه خود را به شبکه وصل کنید. این راه حل قابل اعتمادترین راه حل اتصال است، و راه حلی است که بیشتر سازمان ها برای جنبه های خاصی استفاده می کنند، مگر اینکه امکان پذیر نباشد.
  • WiFi: WiFi راه حل پیش فرض اتصال بی سیم است که اکثر سازمان ها در اکثر کاربردها از آن استفاده خواهند کرد. می تواند انعطاف پذیری و راحتی بیشتری نسبت به PoE بدون بسیاری از اشکالات عملی ارائه دهد. ممکن است قطعی های کوچک بیشتری وجود داشته باشد که می تواند برخی از جنبه های امنیتی را به خطر بیندازد، اما قابلیت اطمینان عموماً در اکثر مکان ها بسیار بالا است، بنابراین به طور گسترده ای به عنوان یک گزینه قابل اجرا در بسیاری از برنامه ها دیده می شود.
  • Cradlepoint: یکی دیگر از گزینه های مورد علاقه برخی از سازمان ها، اتصال از طریق یک روتر شبکه بی سیم Cradlepoint است. از نظر فنی با سیستم مناسب می توان به راحتی به آن دست یافت. حتی می‌توانید دوربین‌ها را با استفاده از اتصال سلولی یا پهنای باند شبکه محدود مقیاس کنید. اگر این روشی مناسب برای شما باشد، تنظیم آن به آسانی انجام چند مرحله ساده است.

منابع:

https://info.verkada.com/smart-buildings/surveillance-and-security-camera-systems/
https://app.croneri.co.uk/topics/intelligent-building-management-systems/indepth#:~:text=Intelligent%20building%20management%20systems%20(IBMS)%20use%20software%20to%20automatically%20monitor,control%2C%20lighting%20and%20security%20cameras.
https://microsegur.com/en/smart-buildings-security/
https://www.securitymagazine.com/articles/98172-securitys-central-role-in-smart-buildings
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود