نقش تجارت الکترونیک در بازاریابی و فروش محصولات فنی

0

تجارت الکترونیک یک استراتژی برای رشد سریع است. تجارت الکترونیک را می توان به عنوان استفاده از اینترنت برای انجام معاملات تجاری در سطح ملی یا بین المللی تعریف کرد . استفاده از سیستم های اطلاعاتی در زمینه تجارت الکترونیک امروزه بسیار امیدوارکننده است، به ویژه به این دلیل که می تواند طیف گسترده ای از مصرف کنندگان را در اختیار بگیرد. اما قبل از اینکه شرکت‌های آموزشگاه فنی استفاده از تجارت الکترونیک را در شرکت انتخاب کنند، لازم است مقیاس خود شرکت را در نظر بگیریم، کسب‌وکارهای کوچکی که تجارت الکترونیکی را انجام می‌دهند گاهی به اندازه شرکت‌های بزرگ مؤثر و کارآمد نیستند. خود تجارت الکترونیک معمولاً بر دو پایه توسعه می‌یابد، یعنی وب و برنامه‌های کاربردی آنلاین. یک محصول سیستمی، روش، تجهیزات و برنامه رایانه ای برای ارائه عملکردهای مبتنی بر مکان و تجارت الکترونیک سلولی که از یک واحد پردازش مرکزی شامل پردازنده، دستگاه ذخیره سازی و برنامه نویسی ذخیره شده در دستگاه های ذخیره سازی، دستگاه های نمایشگر و غیره تشکیل شده است. اصول تجارت الکترونیک را اجرا کنید . علیرغم تمام اختلالاتی که در سال 2020 شاهد بودیم، بسیاری از تولیدکنندگان تلاش کردند تا فراتر از روش‌های سنتی و آفلاین کار خود تکامل یابند. متأسفانه، تردید در دیجیتالی کردن، پتانسیل تولیدکنندگان را برای دگرگونی کسب‌وکار مهار می‌کند. در ادامه نگاهی به چرایی آن می اندازیم و مزایای تجارت الکترونیک فراتر از افزودن یک کانال درآمد جدید را برای تولیدکنندگان بررسی میکنیم.

تجارت الکترونیک چیست

تجارت الکترونیک را می توان به خرید و فروش محصولات از طریق اینترنت تعبیر کرد، همچنین هر معامله ای که تنها از طریق مراحل الکترونیکی انجام شود، تجارت الکترونیک محسوب می شود. استفاده از فناوری اینترنت می تواند مزایای بزرگی را برای دنیای تجارت رقابتی فراهم کند. با تجارت الکترونیک، سفارش کالا از مناطق مختلف توسط مصرف کنندگان قابل انجام است. در عصر فناوری کنونی، مصرف کنندگان برای اینکه بتوانند در تجارت الکترونیکی خرید کنند نیازی به زحمت ندارند. بسیاری از مصرف کنندگان نیز از شبکه های اجتماعی برای فروش محصولات استفاده می کنند. تفاوت های واضحی در اهداف شبکه های اجتماعی آنلاین و سایت های تجارت الکترونیک وجود دارد. هدف از شبکه های اجتماعی آنلاین حمایت و ایجاد روابط اجتماعی است، در حالی که تجارت الکترونیک از فناوری اینترنت برای فرآیند خرید و فروش استفاده می کند. با این حال، با وجود این تفاوت‌ها، باید بدانیم که فعالیت اقتصادی بخش مهمی از زندگی است و در نتیجه مکمل فعالیت‌های اجتماعی است. بنابراین، می توان استدلال کرد که تقسیم تعاملات اجتماعی از معاملات اقتصادی و تجاری یک وحدت است.

استفاده شرکت های تولیدی از تجارت الکترونیک

وجود تجارت الکترونیک در یک شرکت می تواند مزایایی به همراه داشته باشد، مزیت اصلی تجارت الکترونیک این است که می تواند با دامنه وسیع تری به دست مصرف کنندگان برسد و هزینه های اضافی را کاهش دهد. نظیر این امکان دوره آموزش پایپینگ است که شما در کمترین زمان و هزینه ممکن معتبرترین گواهی بین المللی در داخل ایران را دریافت میکنید. تعدادی از مواردی که در ساخت تجارت الکترونیکی باید در نظر گرفته شود، تنظیم مقیاس شرکت متعلق به شرکت و یادگیری قوانین در انجام تجارت است.

رویکرد شرکت به مدیریت تجارت الکترونیک باید با استراتژی کلی کسب و کار مطابقت داشته باشد. برای مؤثر بودن، چنین مدیریت تجارت الکترونیکی باید اهمیت تبلیغات در تجارت مدرن را در نظر بگیرد و باید شباهت ها و تفاوت هایی را که از طریق تجزیه و تحلیل تبلیغات آفلاین و آنلاین آشکار شده است، درک کند. در حالی که شرکت‌هایی با برندهای آفلاین تثبیت شده باید اطمینان حاصل کنند که پیشنهادات آنلاین آنها با ارتباطات موجود سازگار است، بسیار مهم است که تبلیغات آنلاین باید با رسانه‌های خاصی که برای برقراری ارتباط استفاده می‌شود، تطبیق داده شود .

بر اساس نتایج بحث فوق می توان چنین نتیجه گرفت:

الف) انتظار می رود استفاده از فناوری مزایای زیادی برای دنیای تجارت رقابتی فراهم کند.

ب) شرکت ها با تجارت الکترونیک می توانند از مزایایی برخوردار شوند که به عنوان منبع جایگزین مزیت رقابتی استفاده می شود.

ج) برخی از عواملی که شرکت ها را به استفاده از تجارت الکترونیک ترغیب می کند شامل کمک به برقراری ارتباط سریعتر با مشتریان، جلب رضایت مشتریان است.

د) از مزایای استفاده از تجارت الکترونیک برای شرکت ها می توان به افزایش سود فروش، افزایش تعداد مشتریان، گسترش دامنه کسب و کار، ابزارهای ترفیع، گشودن فرصت های جدید تجاری، سهولت ارتباط با مشتریان و رضایت مشتری اشاره کرد.

پس از توجه به نمونه هایی از تجارت الکترونیکی که در گردش بوده است، مزایای متعددی نه تنها توسط مصرف کنندگان بلکه توسط شرکت ها یا مشاغل بدست می آید. مزایای استفاده از تجارت الکترونیک برای استراتژی های تجاری به شرح زیر است:

1. کاهش هزینه ها : اگر یک شرکت فقط به فروشگاه‌های آفلاین متکی باشد، به هزینه‌های زیادی برای ایجاد شعبه‌ها در چندین شعبه نیاز دارد، علاوه بر این، درآمد نابرابر از هر فروشگاه ایجاد می‌شود. بنابراین، اگر شرکتی از تجارت الکترونیک برای بازاریابی استفاده کند، هزینه ها را بسیار کاهش می دهد، زیرا فقط برای ایجاد تجارت الکترونیکی باید هزینه پرداخت کند و نباید نگران ورشکستگی یا کاهش درآمد هر شعبه در شعبه باشد.

2. افزایش سود: با کاهش هزینه‌ها، مزایای به‌دست‌آمده حتی بیشتر می‌شود، به ویژه به این دلیل که تجارت الکترونیکی می‌تواند به مصرف‌کنندگان گسترده‌تری برسد. که باعث می شود تجارت الکترونیک راه حل مناسبی برای فروشگاه هایی باشد که در مکان های دور افتاده هستند.

3. افزایش سهم بازار: علاوه بر افزایش سود، مزایایی را نیز برای پلتفرم تجارت الکترونیک فراهم می‌کند، در نتیجه سهم بازار را افزایش می‌دهد زیرا سیستمی که اجرا می‌شود آنلاین است تا همه کاربران یا مصرف‌کنندگان در هر کجا می‌توانند از طریق تجارت الکترونیک معاملات انجام دهند.

4. بهبود خدمات به مشتریان: در تجارت الکترونیک، محصولی که به بازار عرضه می‌شود، اطلاعات دقیقی در اختیار کاربران یا مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد که انتخاب و مرتب‌سازی محصولاتی را که قرار است خریداری کنند، آسان‌تر کند. در دسترس بودن خدمات مشتری که همچنین به مشتریان امکان می دهد چیزهایی را که هنوز واضح نیستند بپرسند.

5. مشتریان را از طریق سایت های جستجو جذب کنید: با استفاده از تجارت الکترونیکی که مربوط به سایت های جستجو نیز می شود، به طور خلاصه، مصرف کنندگان عادی محصولی را در اینترنت جستجو می کنند که منجر به این امکان می شود که مصرف کنندگان تجارت الکترونیکی را که شرکت ایجاد می کند باز کنند.

در ساخت تجارت الکترونیکی باید مواردی را در نظر گرفت، موارد زیر باید در ساخت تجارت الکترونیک در نظر گرفته شود:

1. انتخاب محصولاتی که باید به بازار عرضه شوند: تعیین محصولاتی که باید به بازار عرضه شوند مهم به نظر نمی رسد زیرا برخی افراد فکر می کنند که همه محصولات را می توان از طریق تجارت الکترونیکی فروخت یا به بازار عرضه کرد. در واقع، بازاریابی چندین محصول از طریق تجارت الکترونیکی دشوار است. به عنوان مثال محصولاتی که نیاز به رسیدگی مناسب و جدی دارند. به عنوان مثال برنج سرخ شده به دلیل ماندگاری محصول و تغییر طعم آن از طریق تجارت الکترونیکی به سختی به بازار عرضه می شود.

2. تحقیق در مورد پتانسیل فروش: بعد از مرحله فوق، مرحله بعدی انجام تحقیق و بررسی پتانسیل فروش است. تحقیقاتی که با نگاه کردن به رقبا و محصولاتی که آنها تولید می‌کنند انجام می‌شود، سپس از این محصولات نوآوری می‌کند تا تفاوت‌هایی با محصولات فروخته شده وجود داشته باشد و اطمینان حاصل شود که محصولاتی که به بازار عرضه می‌شوند برتر از محصولات رقبا هستند.

3. تعیین قوانین تجارت: قبل از اینکه همه چیز به خوبی انجام شود به عنوان یک تاجر توجه می کند و قوانین موجود در تجارت را یاد می گیرد، بنابراین نتیجه این است که شرکت سود و ثبات در فروش محصول کسب می کند. زمانی که تنها به تجارت الکترونیکی برای کسب سود متکی است، تعصب نداشته باشید، بلکه فرآیندهای تجاری انجام شده نیز باید از استانداردها پیروی کنند.

4. تعیین روش های پرداخت در تجارت الکترونیک: در تجارت الکترونیک روش های پرداخت برای تکمیل فرآیند تراکنش وجود دارد. انتخاب روش پرداخت نیز باید به خاطر امنیت تراکنش و همچنین انتخاب شرکای پرداخت که به دلیل هزینه های اداری به دست آمده به مصرف کنندگان آسیبی نمی رساند، بسیار مورد توجه قرار گیرد.

با توجه به تفاوت در فعالیت های تجاری، تجارت الکترونیک به چند دسته تقسیم می شود: (C2C)، (B2C)، (B2B)، (C2B)، (C2G)، (B2G)، (G2C)

مزایای تجارت الکترونیک برای مصرف کنندگان

تجارت الکترونیک علاوه بر مزایایی که برای شرکت دارد، مزایایی نیز برای مصرف کنندگان دارد که در زیر مزایای تجارت الکترونیک برای مصرف کنندگان ذکر شده است:

1. خدمات بدون محدودیت زمانی : تجارت الکترونیک محدودیت زمانی در ارائه خدمات ندارد که برای مصرف کنندگان سودمند است. مصرف کنندگان می توانند بدون نگرانی در مورد بسته شدن فروشگاه های زمانی مانند خرید آفلاین، محصولات را خریداری کنند.

2. قادر به ارائه انتخاب و سرعت در تحویل: در تجارت الکترونیک روشی برای ارسال کالا وجود دارد. معمولاً برخی از فروشگاه های اینترنتی چندین گزینه برای خدمات حمل و نقل و همچنین تنظیم قیمت برای این خدمات حمل و نقل ارائه می دهند. برای آسان‌تر کردن مشتریان عادی ذخیره‌سازی وب برای ارسال سریع، جایی که کالاها در همان روز قابل دریافت هستند، اما با فاصله تراکنش محدود می‌شوند.

3. با انتخاب های بسیار مشتریان می توانند قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنند: تجارت الکترونیک چندین محصول را از فروشگاه های مختلف ارائه می دهد. بنابراین، مصرف کنندگان می توانند قبل از انجام معامله، ابتدا محصول را برای مقایسه بهترین قیمت انتخاب کنند. روند مقایسه بین محصولات در مقایسه با خریدهای آفلاین سریعتر می شود.

4. می تواند نظرات مربوط به محصول را بررسی کند: پس از خرید، مصرف کنندگان می توانند ستون نظرات را پر کنند تا در مورد محصولات خریداری شده، از جمله رضایت یا نارضایتی مشتری از محصول، ورودی ارائه دهند. این می تواند قبل از خرید یک مقایسه برای سایر مصرف کنندگان باشد.

5. می تواند اطلاعات را سریعتر ارائه دهد: هر محصول معمولاً با توضیحات محصول پر می شود، از مصرف کنندگان انتظار می رود که به خوبی مطالعه کنند تا اشتباهی رخ ندهد و نارضایتی پس از خرید به حداقل برسد.

چرا صنایع به تجارت الکترونیک نیاز دارند؟

تحول در صنعت تولید توسط رفتار مصرف کننده هدایت می شود – یعنی حرکتی که ما به سمت کانال های دیجیتال می بینیم. تولیدکنندگانی که هنوز عمدتاً از طریق تلفن، فکس یا ایمیل به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند، خطر از دست دادن وفاداری این مشتریان را دارند، به‌ویژه که دنیا و ترجیحات آنها حتی دیجیتالی‌تر می‌شود.

در سال 2021، واضح است که سازندگان حرکت به سمت دیجیتال را پذیرفته اند. بر اساس داده های سال 2021 از گزارش معیار تولید و تجارت الکترونیک، 98 درصد از تولیدکنندگان یک استراتژی تجارت الکترونیکی را اجرا کرده اند، یا در حال برنامه ریزی برای اجرای آن هستند. علاوه بر این، 42 درصد از تولیدکنندگانی که در تجارت الکترونیک و دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند، بهبود روابط با مشتری را در نتیجه تشخیص می‌دهند.

در همین مطالعه، تولیدکنندگان گزارش کردند که بیش از نیمی از درآمد کلی آنها از طریق کانال‌های فروش آنلاین ایجاد شده است. بنابراین، به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان از سال گذشته که 80 درصد از تولیدکنندگان هنوز به نیروی فروش داخلی خود برای کسب درآمد وابسته بودند، راه طولانی را طی کرده‌اند. به منظور رفع توقعات مشتریان B2B.

مشتریان B2B امروزی می‌خواهند تجربه آنلاین خود را تحت کنترل داشته باشند، بنابراین شما باید علاوه بر یک وب‌سایت تراکنشی، قابلیت‌های سلف سرویس نیز ارائه دهید. و هنگام تعامل با فروشگاه اینترنتی شما، این مشتریان همچنین انتظار دارند که بتوانند به اطلاعات دقیق، اعم از سطح موجودی، جزئیات محصول، تاریخچه سفارش‌ها یا تخفیف‌های مورد مذاکره خودشان اعتماد کنند. آنها همچنین می خواهند هر زمان و هر کجا که می خواهند بتوانند این کار را انجام دهند.

75 درصد از خرید محصولات B2B به صورت آنلاین انجام می شود. از هر 3 خریدار، 1 نفر فروشنده را صرفاً بر اساس توانایی قرار دادن، پرداخت هزینه، پیگیری و بازگرداندن سفارشات آنلاین انتخاب می کند. با این حال، اینها فقط اصولی هستند که برای موفقیت به آن نیاز دارید. وقتی به جنبه تجاری کارها نگاه می کنید، چیزهای زیادی برای به دست آوردن دارید که به تقویت روابط با مشتری نیز کمک می کند.

مزایای استفاده از تجارت الکترونیک در صنایع

مزایای تجارت الکترونیک برای تولیدکنندگان واضح است: اگر بتوانید یک تجربه خرید آنلاین راحت و آموزنده برای مشتریان B2B خود فراهم کنید، تامین کننده اصلی آنها خواهید بود. اما چه مزایای دیگری برای کاربرد تجارت الکترونیک در صنعت تولید وجود دارد؟

1. ارائه کاتالوگ شخصی

به عنوان یک شرکت در صنعت تولید، ممکن است کاتالوگ محصولات گسترده ای داشته باشید که بخواهید با مشتریان خود به اشتراک بگذارید. اما قیمت این محصولات بسته به مشتری، بخش یا عوامل دیگر می تواند متفاوت باشد. در نتیجه، ممکن است در به اشتراک گذاشتن اطلاعات قیمت خود به صورت آنلاین تردید کنید.

علاوه بر این، تطبیق کاتالوگ خود با پیشنهادات محصول شخصی‌شده بر اساس نیازهای مشتریان می‌تواند به شما کمک کند تا از طریق فرصت‌های متقابل و فروش بالا، تبدیل‌ها را افزایش دهید.

شخصی‌سازی قیمت و محصول هر دو با یک فروشگاه اینترنتی B2B، با اتصال مجموعه شما به یک حساب شخصی‌شده امکان‌پذیر است. اگر با یک کاتالوگ محصول بزرگ مشکل دارید، به این نکات در مورد نحوه ارائه کل کاتالوگ خود به صورت آنلاین نگاهی بیندازید.

2. پلتفرم یکپارچه محصولات

مشاغل در صنعت تولید اغلب ترافیک بالایی برای قطعات یدکی دارند. یک پلت فرم تجارت الکترونیک یکپارچه ERP به شما امکان می دهد این قطعات یدکی را با محصولات پیچیده تری که مشتریان خریداری کرده اند مطابقت دهید. این امر فروش متقابل و بالافروش را آسان و کارآمد می کند. در نتیجه، مشتریان مجبور نیستند برای جستجوی قطعات اتصال دهنده تلاشی صرف کنند. این کاربرد تجارت الکترونیک برای تولید به بهبود خدمات و کارایی کمک می کند.

3. سفارش و شخصی سازی محصول توسط مشتری

یکی دیگر از مزایای تجارت الکترونیک برای تولید، قابلیت پیکربندی محصولات است. مشتریان شما می توانند محصولاتی را که از نظر شکل، اندازه و رنگ متفاوت هستند در پلتفرم تجارت الکترونیک شما پیکربندی و مطابقت دهند. این بدان معناست که مشتریان شما می‌توانند محصولات را مطابق با نیازهای خود، بدون کمک بخش فروش یا پشتیبانی شما سفارشی کنند. این باعث صرفه جویی در زمان و تلاش مشتریان و شرکت شما می شود.

4. اطلاع رسانی محصولات

به عنوان یک تولید کننده، کاتالوگ شما همانند  دوره مهندسی مکانیک می تواند شامل هزاران محصول باشد. از این محصولات، تنها درصد کمی توسط مشتری معمولی خریداری می شود. افزودن یک فروشگاه اینترنتی B2B به کانال های فروش خود به شما کمک می کند تا مشتریان خود را در مورد مجموعه کامل خود مطلع کنید. ابزارهایی مانند جستجوی سریع، فیلترهای جستجو، و پیشنهادات جستجو، مشتریان را از طریق موجودی کامل محصولات راهنمایی می کند. مشتریان اکنون می توانند در مورد محصولات جدید و اضافی و همچنین جایگزین ها بیاموزند.

5. جذب مشتریان جدید

موتورهای جستجو، مانند گوگل یا بینگ، نقش مهمی در نحوه یافتن مشتریان (بالقوه جدید) شما دارند. در طول فرآیند خرید B2B، تقریباً نیمی از مشتریان برای جستجوی اطلاعات، راه‌حل‌ها و تأمین‌کنندگان، جستجوهای اینترنتی را انجام می‌دهند.

بنابراین، داشتن یک حضور آنلاین قوی، بهینه‌سازی شده برای موتورهای جستجو، کلید دستیابی به چشم‌اندازهای جدید و جلوتر ماندن از رقبا است. سپس گوگل و سایر موتورهای جستجو می توانند مشتریان شما را به اطلاعات ارزشمندی که به صورت آنلاین ارائه می دهید متصل کنند.

بهترین راه برای راه اندازی یک کانال تجارت الکترونیک چیست؟

صنعت تولید پیچیده است و انتقال کسب و کار شما به یک محیط آنلاین با کمترین اختلال می تواند مانند یک چالش به نظر برسد. اما لازم نیست که باشد. به عنوان مثال، اکثر فرآیندها می توانند ثابت بمانند. می توانید به آن به عنوان کانال دیگری نگاه کنید که مشتریان شما می توانند از آن برای خرید محصولات شما استفاده کنند، و تا زمانی که شریک تجارت الکترونیکی مناسبی را انتخاب کنید، پایه و اساس قوی دارید. به عنوان مثال، با یک راه حل تجارت الکترونیک B2B که در سیستم ERP شما یکپارچه شده است، کارمندان شما همچنان می توانند با سیستم فعلی شما کار کنند و گردش کار خود را بهبود بخشند. بر اساس داده های گزارش شده توسط مشتری، به لطف این یکپارچه سازی ERP، مشتریان سانا کامرس به طور متوسط از افزایش 11 درصدی در مشتریان بازگشتی و 16 درصدی کاهش در خطاهای سفارش بهره مند شده اند.

تاثیر تجارت الکترونیک در دنیای تجارت امروز

شرکت های مجازی و اینترنت در حال تغییر رویه های اقتصادی پذیرفته شده سنتی هستند و رقابت را حتی شدیدتر از گذشته می کنند. همانطور که اینترنت بازارهای بزرگتری را برای استفاده از آنها باز می کند، رقبای انعطاف پذیرتر و بیشتری وارد بازار شما می شوند و همگی پیشنهادهای ارزشی با قیمت بهتر را برای ربودن سهم بازار ارائه می دهند.

پیشرو بودن در صنعت امروز به هیچ وجه یک پوشش امنیتی برای تایید موفقیت فردا نیست. به منظور حفظ مزیت رقابتی و ظهور به عنوان یک رهبر صنعت فردا، شرکت‌های قدیمی باید آماده باشند تا چالش برخی تغییرات دشوار و دردناک را تحمل کنند.

تجارت الکترونیک تهدید جدیدی برای شرکت‌های سنتی وارد شده است و شرکت‌های یکپارچه تأسیس شده‌اند که در مورد چگونگی دفاع موفقیت‌آمیز و پیروزی در جنگ برای حفظ سهم بازار خروجی و در عین حال گسترش به بازارهای جدید غافلگیر شده‌اند. چرا دنیای تجارت الکترونیک چنین مشکلی را برای شرکت تاسیس کرده است؟ دلیل این امر این است که اکثر شرکت‌ها همچنان بر اساس قوانین قدیمی که در بازار الکترونیک امروزی اعمال نمی‌شوند، استراتژی برنده شدن دارند. شرکت های واقعاً موفق امروزی باید فناوری اطلاعات را در آغوش بگیرند و از آن استفاده کنند تا به نتایج عالی دست یابند. حقایق سنتی اقتصادی دیگر در دنیای مجازی اینترنت و تجارت الکترونیک قابل اجرا نیستند.

تاثیر تجارت الکترونیک بر صنعت تولید چیست؟

تجارت الکترونیک فقط خرید و فروش آنلاین نیست. این فقط در مورد جذب مشتریان آنلاین نیست. تجارت الکترونیک باید یک ابزار تجاری باشد و باید به سازمان شما اجازه دهد از تحول دیجیتال بزرگتر و ابتکارات تکامل کسب و کار بهره مند شود.

برای بسیاری از تولیدکنندگانی که قبلاً به صورت استراتژیک در تجارت الکترونیک سرمایه‌گذاری کرده‌اند، این حقیقت ثابت شده است:

  1. 1)      39 درصد از تولیدکنندگان رشد درآمد کلی را به عنوان یک مزیت تجارت الکترونیک گزارش می کنند
  2. بیش از یک سوم از تولید کنندگان می گویند که تجارت الکترونیک باعث بهبود تجربه مشتری شده است
  3. 3)      38 درصد از تولیدکنندگان گزارش می دهند که تجارت الکترونیک کارایی کسب و کار آنها را بهبود بخشیده است

نکاتی که الکترونیک سازی تجارت باید رعایت شود

در ادامه برخی از تغییرات عمده در تفکر اقتصادی سنتی و استراتژی کسب و کار وجود دارد که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان با موفقیت در آینده سازگار شد و رشد را تجربه کرد.

  1. انتظارات بازار چیست؟
  2. مشتریان چه محصولاتی می خواهند بخرند؟
  3. آیا من در صنعت خود رقابتی هستم؟
  4. موثرترین پیشنهاد ارزشی که می توانم در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به مشتریان ارائه دهم چیست؟
  5. چه نقش هایی را باید بازی کنم، بفروشم یا خدمات بدهم و مشتریان من چه کسانی هستند؟
  6. رقبای من چه کسانی هستند و چگونه باید در موقعیت قرار بگیرم؟
  7. مدل عمل من چیست؟
  8. با چه کسی باید شریک/شبکه شوم؟

پاسخ‌های شما، اگر با درک خوب از بازار و صنعت شما، و همچنین پیامدهای اقتصادی و فرصت‌های اقتصاد الکترونیک به آن‌ها کمک کند، به چشم‌اندازی بسیار واضح و متفاوت از کسب‌وکار شما و مدل آن برای آینده منجر می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع، شما باید یک چشم انداز گسترده برای آینده خود را پیاده سازی کنید که باید به طور کامل شناسایی و تعریف شود. یکی که به شما کمک می کند کارکنان خود را سوار کرده و شما را با موفقیت به مقصد نهایی خود برساند.

برای اکثر کسب‌وکارها، دستیابی به چنین چشم‌اندازی نیازمند درک و تخصص بیشتر در کاربردهای استراتژیک و عملیاتی فناوری اطلاعات است، که نیروی محرکه تکامل سریع تجارت الکترونیک است. شما قطعاً نیاز دارید که دیدگاه‌ها و تخصص‌های بین‌صنعتی، بین‌کارکردی و تخصصی را در خود بگنجانید، زیرا کسب‌وکارهای آینده بر اساس نیازها و روابط مشتری شکل می‌گیرند و نه شایستگی‌های اصلی.

استراتژی فقط به اندازه اجرای آن خوب است. این استراتژی اقتصادی تازه ساخته شده نه تنها باید به تغییرات مرتبط با فناوری بلکه به فرآیندها و منابع انسانی تبدیل شود. از آنجایی که شما یک شرکت مستقر هستید با تعداد زیادی گردنه و زیرساخت‌های فیزیکی سنگین، حرکت به جایی که می‌خواهید از جایی که هستید مطابق با آینده‌ای که تصور می‌کنید، به معنای اجرای یک تغییر پیچیده و جهانی در مقیاس بزرگ است. در پایان شامل مقدار زیادی کار و دیدگاه نوآورانه است که باید در تمام سطوح شرکت شما به اشتراک گذاشته شود. اولین قدم این است که این تهدید را جدی بگیریم و برنامه ریزی برای دفاع را آغاز کنیم.

منابع:

https://www.sana-commerce.com/blog/the-benefits-of-e-commerce-for-the-manufacturing-industry/

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود