آیا رشته فنی و حرفه مناسب شما است؟

0

مشاغل فناوری مسیرهای شغلی خوبی هستند که برای آینده باید در نظر گرفته شوند، زیرا معمولاً نقش‌هایی پردرآمد هستند و احتمالاً با پذیرش بیشتر شرکت‌ها از سیستم‌های نرم‌افزاری جدید، همچنان در تقاضا باقی خواهند ماند. با پیشرفت فناوری، تراکنش ها، ارتباطات، مهارت ها و کارهای روزانه بیشتر شامل استفاده از راه حل های آنلاین می شود. این بدان معناست که سازمان‌های بیشتری ممکن است متخصصان فناوری بیشتری را برای طراحی سیستم‌های نرم‌افزاری خود، ساخت برنامه‌های کاربردی نوآورانه یا رفع هرگونه مشکل رایانه‌ای استخدام کنند، که نشان‌دهنده رشد مداوم مشاغل فناوری است.

اگر حرفه ای در فنی برای شما مناسب است، چه مشاغل فنی با نقاط قوت شما مطابقت دارد چه مهارت هایی برای رسیدن به اهداف خود نیاز دارید نقش‌های متنوعی در صنعت فنی وجود دارد، بنابراین باید بر اساس علایق و نقاط قوت خود شغلی را در فنی انتخاب کنید. تکنولوژی به طرز دیوانه کننده ای سریع تغییر می کند. پس نقش های شغلی فنی را انجام دهید. کار شما در ابتدا این نیست که نقش عالی را انتخاب کنید، بلکه این است که در برخی از زمینه‌های فنی شروع کنید و ببینید چه فکر می‌کنید.

اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن وارد فنی شوید و حرفه‌ای را شروع کنید، توصیه می‌کنیم دوره های آموزشگاه فنی را امتحان کنید. فقط با دنبال کردن موارد مورد علاقه خود می توانید در زمینه های مختلف یا زبان های برنامه نویسی تخصص پیدا کنید. همانطور که کاوش گزینه های متعدد خود را شروع می کنید، این را در نظر داشته باشید: در مورد انتخاب یک شغل در فنی زیاد نگران تصمیم گیری “اشتباه” نباشید، زیرا هیچ تصمیم “اشتباهی” وجود ندارد. اگر انتخاب شما کاملاً برای شما مناسب نیست، به سرعت به سمتی کشیده می شوید که مناسب تر است. هیچ انتخاب اشتباهی وجود ندارد زیرا هدف این انتخاب اولیه فقط شروع فرآیند یادگیری، رشد و کسب درآمد است.

فرصت های شغلی فنی

طبق گزارش لس آنجلس تایمز (در یک برگه جدید باز می شود)، گزارش اخیر دایس (در یک برگه جدید باز می شود) نشان می دهد که مشاغل فنی بین اواخر سال 2019 و اواخر سال 2020 به طور متوسط 3.6 درصد افزایش حقوق داشته اند – یک جهش قابل توجه در مقایسه با سال 2017. 2018 و 2019، زمانی که افزایش سالانه کمتر از 1٪ بود.

با توجه به دستمزدهای بالا و پتانسیل رشد در صنعت فناوری، ممکن است از خود بپرسید که آیا شغل فنی مخصوصاً برای شما مناسب است یا خیر. مطمئنا، روی کاغذ ایده خوبی است، اما آیا واقعاً دوست دارید در فناوری کار کنید؟

چیزهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد زیرا تنوع زیادی از مشاغل در فناوری – از طراحی تا توسعه نهایی و غیره – حتی برای مبتدیان در این زمینه وجود دارد.

چشم انداز مشاغل فنی

بیشتر مشاغل در فنی حداقل به مدرک لیسانس نیاز دارند. کسب مدرک چهار ساله به متخصصان این امکان را می دهد که وارد عرصه رقابتی شده و شغلی متناسب با علایق خود بیابند.

چشم انداز شغلی برای مشاغل با مدرک فنی بستگی به رشته دارد. به عنوان مثال، اداره آمار کار (BLS) این پروژه را پیش‌بینی می‌کند که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بین سال‌های 2019 تا 2029 رشد شغلی 22 درصدی را تجربه خواهند کرد. BLS رشد شغلی 31 درصدی را برای تحلیلگران امنیت اطلاعات در مدت مشابه پیش‌بینی می‌کند. برای مرجع، متوسط نرخ رشد پیش بینی شده برای همه مشاغل از سال 2019-2029 4٪ است.

اگرچه بیشتر مشاغل فنی پرداخت خوبی دارند، حقوق ها بسته به موقعیت مکانی، تحصیلات و تجربه کارگر متفاوت است. در سال 2019، BLS میانگین حقوق سالانه کارکنان فنی را از 54760 دلار برای متخصصان پشتیبانی رایانه تا 122840 دلار برای دانشمندان تحقیقات رایانه و اطلاعات گزارش کرد.

چگونه می توانم بفهمم که رشته فنی برای من مناسب است؟

چند شاخص خوب که یک مسیر شغلی فنی ممکن است برای شما مناسب باشد شامل موارد زیر است:

  1. شما حل مسئله را دوست دارید
  2. شما می خواهید کار خلاقانه و هیجان انگیزی انجام دهید (و برای آن دستمزد خوبی دریافت کنید)
  3. شما کنجکاو هستید و یک یادگیرنده مادام العمر
  4. شما برای تغییر شغل آماده هستید (یا هنوز شغل مناسب را پیدا نکرده اید)
  5. شما می خواهید از راه دور یا در یک محیط کاری انعطاف پذیر کار کنید (حتی بدون تعطیلی همه گیر)
  6. شما از پتانسیل تکنولوژی در حال تغییر جهان هیجان زده هستید و می خواهید در مورد نحوه ایجاد آن بیشتر بدانید
  7. شما شغلی می خواهید که ثبات و رشد طولانی مدت بیشتری را فراهم کند

تنها چیزی که واقعاً باید بدانید این است: آیا اساساً به احتمالات فنی در حال تغییر جهان علاقه دارید و هیجان‌زده هستید.

تکنولوژی همه جنبه‌های زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین اگر این چیزی است که شما را مورد علاقه قرار می‌دهد و باعث می‌شود بیشتر بیاموزید و در طراحی نحوه عملکرد فنی مشارکت کنید، فنی برای شما مناسب است

اگر می‌خواهید درباره رشته های فنی اطلاعات بیشتری کسب کنید، اما نگران این هستید که آیا به هر دلیلی می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید یا نه، یک نفس عمیق بکشید بیایید نگاهی به برخی نگرانی‌های رایج مبتدیان در فنی در مورد کار در صنعت بیندازیم.

من آدم ریاضی نیستم

اگر فکر می کنید “من نمی توانم این کار را انجام دهم زیرا از ریاضی متنفرم”، می توانم با اطمینان به شما بگویم که لازم نیست یک فرد ریاضی بلد باشید یا مدرک لیسانس یا پیش زمینه دیگری در علوم کامپیوتر یا فناوری اطلاعات داشته باشید. یک برنامه نویس یا حرفه ای فنی باشید.

به خاطر داشته باشید که مشاغل فنی در هر صنعتی وجود دارد، به این معنی که برای کار کردن در زمینه فنی، لازم نیست در چیزی که به عنوان یک شرکت فنی فکر می کنید کار کنید. حتی موزه‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی، روزنامه‌ها و سازمان‌های عدالت اجتماعی نیز باید طراحان، توسعه‌دهندگان، دانشمندان داده و غیره را استخدام کنند.

اگر متخصص داده، توسعه دهنده بک اند و غیره نباشم، می توانم درآمد کسب کنم؟

ممکن است بپرسید، «آیا می‌توانم حتی اگر در یکی از پرتقاضاترین نقش‌ها کار نکنم – به عنوان مثال، به عنوان متخصص داده، مدیر پایگاه داده، مهندس هوش مصنوعی، یا متخصص امنیت اطلاعات، باز هم می‌توانم حقوق مناسبی دریافت کنم؟»

پاسخ بله است! در یک نظرسنجی Stack Overflow در سال 2020 (در یک برگه جدید باز می شود)، توسعه دهندگان فرانت اند در ایالات متحده به طور متوسط 110000 دلار در سال درآمد داشتند در حالی که طراحان وب به طور متوسط ​​57000 دلار حقوق دریافت کردند (در یک برگه جدید باز می شود). و اینها فقط میانگین هستند.

حتی نقش‌های پشتیبانی مشتری در فنی می‌توانند شغل‌های عالی با حقوق خوب باشند. فقط به خاطر داشته باشید که نقش‌های پشتیبانی فنی، که در آن به مشتریان با یک محصول فنی کمک می‌کنید، ممکن است به طور متوسط بیشتر از نقش‌های پشتیبانی عمومی مشتری پرداخت کنند. و نقش‌های پشتیبانی به طور کلی ممکن است در شرکت‌های فنی بیشتر با سرمایه زیاد، بیشتر بپردازند. به عنوان مثال، متخصصان پشتیبانی فنی در لس آنجلس، به طور متوسط 53,709 دلار در سال درآمد دارند (در یک برگه جدید باز می شود)، در حالی که یک متخصص پشتیبانی مشتری در لس آنجلس به طور متوسط 47,057 دلار در سال (در یک برگه جدید باز می شود) درآمد دارد. داده های درب شیشه ای

علاوه بر این، Glassdoor گزارش می دهد که یک متخصص پشتیبانی مشتری در مایکروسافت (در یک برگه جدید باز می شود) به طور متوسط 61835 تا 67636 دلار در سال درآمد دارد، در حالی که یک متخصص پشتیبانی مشتری در Kaiser Permanente (در یک برگه جدید باز می شود) 47207 تا 53100 دلار در سال درآمد دارد. به طور متوسط.

طیف وسیعی از مشاغل موجود و طیف گسترده ای از حقوق وجود دارد که می توانید برای کارهای طراحی و توسعه در شرکت های مختلف یا به عنوان یک فریلنسر دریافت کنید. راه‌های زیادی برای کار در فناوری یا کار با فناوری خارج از صنعت فنی وجود دارد. من واقعاً معتقدم که برای هر فردی که به فنی علاقه دارد مکانی وجود دارد که بتواند شغل و مکان مناسبی برای شرکت در این انقلاب بزرگ تکنولوژیک مبتنی بر انسان پیدا کند.

احساس می کنم جایگاه شغلی به دست نمی اورم

اگر به فنی علاقه دارید، می توانید جایی در صنعت فنی پیدا کنید. متأسفانه، نژادپرستی، تبعیض جنسیتی، خشونت طلبی، توانایی‌گرایی و سایر پیش داوری‌ها واقعی هستند و هنوز هم بر دنیای فنی تأثیر می‌گذارند (همانطور که در هر صنعت وجود دارد) – و ممکن است بر جستجوی شغل شما و شرکت‌هایی که می‌خواهید در آن کار کنید تأثیر بگذارد.

چگونه یک شغل فنی را شروع کنیم

بیشتر مشاغل فنی سطح ابتدایی حداقل به مدرک لیسانس نیاز دارند. با این حال، برخی از مشاغل، مانند توسعه دهنده وب، برای شروع فقط به مدرک کاردانی نیاز دارند. ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در فنی به دانشجویان اجازه می دهد تا با مهارت ها و دانش مورد نیاز برای تکمیل شغل خود وارد نیروی کار شوند. با این حال علی رغم مدارک تحصسیلی شما نیازمند دوره های فنی تخصصی  مانند دوره مهندسی مکانیک برای کسب مهارت های لازمه برای ورود به بازار شغلی مد نظر را دارید.

شما باید تعیین کنید که چه حوزه ای از فنی به شما علاقه دارد. از آنجا، می توانید تحقیق در مورد کالج ها و برنامه های فنی مربوطه آنها را شروع کنید. اکثر موسسات تحصیلات تکمیلی برنامه های فنی را در سطوح مختلف با چندین فرمت از جمله کلاس های آنلاین و حضوری ارائه می دهند.

شما همیشه می توانید با مشاوران برنامه و بخش پذیرش با سوالاتی در مورد مشخصات برنامه و شرایط پذیرش تماس بگیرید. همچنین می توانید با مطالعه این راهنما درباره پیدا کردن کالج مناسب اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تحصیلات

به طور کلی، دانشجویان می توانند چهار نوع مدرک تحصیلی مختلف را دنبال کنند: کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری. هر مدرک سطح دشواری و تخصص متفاوتی را ارائه می دهد. دانش آموزان باید مدرکی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با اهداف شغلی آنها مطابقت دارد.

مدارک کاردانی

مدرک کاردانی در فنی کلاس های مقدماتی در زمینه هایی مانند برنامه نویسی و سیستم عامل ارائه می دهد. معمولاً دانشجویان برای فارغ التحصیلی باید 60 واحد را بگذرانند که معمولاً حدود دو سال طول می کشد. اکثر کالج ها برنامه های کاردانی را به صورت آنلاین و حضوری ارائه می دهند.

دانشجویانی که تصمیم به ادامه تحصیل می‌گیرند، اغلب می‌توانند پس از اتمام دوره کاردانی خود به یک برنامه چهار ساله منتقل شوند. اکثر کالج ها به دانشجویان اجازه می دهند تا تمام 60 واحد درسی را برای مدرک لیسانس اعمال کنند.

فارغ التحصیلان همچنین می توانند با مدرک کاردانی در فنی وارد نیروی کار شوند و مشاغل مرتبط با توسعه وب یا پشتیبانی فنی کامپیوتر و شبکه را دنبال کنند. به طور کلی، متخصصان با مدرک کاردانی حقوق کمتری نسبت به همتایان خود با مدرک لیسانس در موقعیت های مشابه دریافت می کنند.

مدرک کارشناسی

یک مدرک لیسانس معمولاً حدود چهار سال طول می کشد. با این حال، دانش‌آموزان می‌توانند با ثبت‌نام در یک برنامه سریع‌تر فارغ‌التحصیل شوند. اکثر مدارک لیسانس به 120 واحد نیاز دارند.

مدارک لیسانس در فنی مبتنی بر مبانی علوم کامپیوتر است و اغلب به دانش آموزان اجازه می دهد تمرکزی مانند تجزیه و تحلیل داده ها، توسعه نرم افزار یا مدیریت پروژه را انتخاب کنند. این تمرکزها به آماده سازی دانش آموزان برای مشاغل خاص پس از فارغ التحصیلی کمک می کند.

پس از اخذ مدرک لیسانس، برخی از فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی را انتخاب می کنند. با این حال، بیشتر مشاغل در این زمینه فقط به مدرک لیسانس نیاز دارند. به این ترتیب، بسیاری از دانشجویان بلافاصله پس از فارغ التحصیلی وارد نیروی کار می شوند.

مقاطع کارشناسی ارشد

اکثر کالج ها برنامه های کارشناسی ارشد را به صورت آنلاین، حضوری یا در قالب ترکیبی ارائه می دهند. مدرک کارشناسی ارشد در فناوری به مواد پیشرفته می پردازد. این برنامه ها دانش آموزانی را می پذیرند که قبلاً مطالب اساسی را درک کرده اند.

دانشجویان بسته به شرایط اعتباری و وضعیت ثبت نام خود می توانند مدرک کارشناسی ارشد را در 1-2 سال تکمیل کنند. اکثر برنامه های کارشناسی ارشد به 36-54 واحد نیاز دارند.

مدرک کارشناسی ارشد در فنی سطح بالایی از تخصص را ارائه می دهد و به دانش آموزان اجازه می دهد موضوعی را انتخاب کنند که مستقیماً برای اهداف شغلی آنها اعمال می شود. دانش‌آموزان می‌توانند از میان تمرکزهایی مانند طراحی پایگاه داده، توسعه نرم‌افزار کاربردی، امنیت اطلاعات و انفورماتیک مراقبت‌های بهداشتی انتخاب کنند.

برنامه های کارشناسی ارشد منحصراً بر کلاس های پیشرفته، فنی و نظری متمرکز هستند. اکثر برنامه‌های کارشناسی ارشد به پروژه‌ای نیاز دارند که اغلب شامل تحقیقات اصلی و/یا مقاله پایان‌نامه می‌شود.

این مدرک دانش آموزان را برای نقش های مدیریتی و مشاغلی مانند دانشمند تحقیقاتی کامپیوتر و اطلاعات آماده می کند. کارگرانی که دارای این مدرک هستند نیز تمایل دارند حقوق بیشتری دریافت کنند و زودتر واجد شرایط پیشرفت شغلی شوند.

مدارک دکتری

مدارک دکتری بالاترین سطح پیچیدگی و عمق دانش را در یک زمینه خاص ارائه می دهد. اکثر برنامه های دکترا به 4-7 سال و 60-120 واحد برای تکمیل نیاز دارند.

برنامه‌های دکترا از شرکت‌کنندگان می‌خواهد که پروژه‌های تحقیقاتی عمیق و اصلی را تکمیل کنند و به پایان‌نامه‌ای ختم می‌شود که دانشجویان باید در مقابل هیئتی از اعضای هیئت علمی از آن دفاع کنند. دانشجویان معمولاً با یک مشاور دانشکده کار می کنند که به آنها در تحقیقاتشان کمک می کند و آنها را در پایان نامه راهنمایی می کند.

این مدرک دانشجویان را برای پیشرفت در هر شغلی که نیاز به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس دارد، آماده می کند. فارغ التحصیلان می توانند از دکترای خود برای پیگیری نقش های مدیریتی استفاده کنند. آنها همچنین می توانند شغل خود را به عنوان معلم پس از متوسطه در رشته خود دنبال کنند.

گواهینامه ها

صدور مجوز و گواهینامه مانند گواهی آموزش پایپینگ می تواند به متخصصان فنی کمک کند تا شغل خود را ارتقا دهند. مجوز معمولاً توسط یک آژانس دولتی در سطح فدرال، ایالتی یا محلی اعطا می شود. با این حال، تعداد کمی از مشاغل فنی برای تمرین نیاز به مجوز دارند. حرفه ای ها معمولاً از طریق سازمان های حرفه ای گواهی می گیرند. بسیاری از مشاغل در فنی، گواهینامه را تشویق می کنند، که دانش و مهارت های تخصصی را در یک زمینه خاص نشان می دهد. صدور گواهینامه اغلب به داوطلبان نیاز به گذراندن یک امتحان اولیه دارد و معمولاً اعتبارنامه ها هر چند سال یکبار باید تجدید شود.

به عنوان مثال، تحلیلگران امنیت اطلاعات باید به شدت به دریافت گواهینامه فکر کنند. متخصصان امنیت اطلاعات می توانند از کنسرسیوم صدور گواهینامه امنیت سیستم اطلاعات بین المللی گواهینامه دریافت کنند. کارگران همچنین می توانند گزینه های تخصصی تری را دنبال کنند، از جمله گواهینامه تست نفوذ ارائه شده توسط هیئت بررسی گواهی تضمین اطلاعات.

حتماً در مورد انتظارات شغلی خاص تحقیق کنید و/یا با یک مشاور شغلی صحبت کنید تا تعیین کنید آیا کسب گواهینامه یا مجوز می تواند به شما در موفقیت در حرفه مورد نظرتان کمک کند یا خیر.

آموزش مداوم

ادامه تحصیل به حرفه ای ها این امکان را می دهد که حرفه خود را پیش ببرند یا مسیر شغلی جدیدی را شروع کنند. سه نوع اصلی آموزش مداوم وجود دارد: کسب مدرک جدید، تکمیل برنامه گواهینامه، و گذراندن واحدهای آموزش مداوم (CEU).

برخی از حرفه ای ها مدرک دوم را برای پیشرفت شغلی خود دریافت می کنند. به عنوان مثال، در حالی که اکثر مدیران پایگاه داده فقط به مدرک لیسانس نیاز دارند، کسب مدرک کارشناسی ارشد در این زمینه می تواند منجر به ترفیع و حقوق بالاتر شود. تکمیل مدرک دیگر نیز می تواند به متخصصان کمک کند تا با ارائه دانش و مهارت های جدید، شغل خود را تغییر دهند.

اکثر کالج ها همچنین برنامه های گواهی موضوعی خاص را ارائه می دهند که معمولاً کمتر از یک سال طول می کشد. متخصصان همچنین می توانند به CEU و دوره های آنلاین نگاه کنند تا در مورد فن آوری ها و نظریه های جدید در زمینه خود به روز بمانند. شما می توانید به صورت آنلاین در بسیاری از این کلاس ها ثبت نام کنید.

مراحل بعدی

سازمان‌های حرفه‌ای فرصت‌های توسعه را برای دانشجویان و کارگران با تجربه به طور یکسان ارائه می‌دهند. متخصصان فنی باید پیوستن به گروه هایی مانند انجمن صنعت فنی محاسباتی و انجمن امنیت سیستم های اطلاعاتی را در نظر بگیرند.

بسیاری از سازمان‌های حرفه‌ای منابع آموزشی، کارگاه‌های آنلاین و ابزارهای اضافی را برای پیشرفت فراهم می‌کنند. حرفه ای ها همچنین می توانند از فرصت های شبکه مانند کنفرانس ها برای ایجاد ارتباط با همتایان خود و یادگیری در مورد فرصت های شغلی جدید استفاده کنند.

توجه داشته باشید که اکثر سازمان های حرفه ای برای دسترسی کامل به منابع و رویدادهای خود نیاز به عضویت دارند.

بهترین مشاغل فناوری آینده (با حقوق)

اگر به حرفه ای در فناوری علاقه مند هستید، نقش های مختلفی وجود دارد که می توانید دنبال کنید. بسته به تخصص، علایق و تجربه شما، این می تواند یک صنعت هیجان انگیز باشد که به شما امکان می دهد به رشد و توسعه حرفه ای خود ادامه دهید. درک موقعیت هایی که در این زمینه در دسترس هستند می تواند به شما کمک کند شغلی را پیدا کنید که مطابق با اعتبار و انتظارات حقوق شما باشد.

در اینجا مشاغل فناوری متداول هستند که به احتمال زیاد در آینده تقاضای بالایی خواهند داشت.

1. مدیر شبکه: میانگین حقوق ملی: 73192 دلار در سال. مدیران شبکه، عملیات روزانه سیستم های شبکه کامپیوتری سازمان ها را اداره می کنند. این می تواند شامل شبکه های گسترده، شبکه های محلی، بخش های شبکه، اینترانت و سیستم های اینترنتی باشد. وظایف کاری روزانه آنها شامل مدیریت امنیت و پایداری شبکه های مختلف، نصب سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری شبکه، تکمیل پشتیبان گیری از اطلاعات و انجام تعمیرات و ارتقاء سیستم ها در صورت نیاز است. آنها همچنین ممکن است کارهایی را انجام دهند که شامل عیب یابی، عیب یابی، و حل مشکلات سخت افزاری، نرم افزاری یا سایر مشکلات شبکه و سیستم می شود.

2. تحلیلگر سیستم های کامپیوتری: میانگین حقوق ملی: 79289 دلار در سال. تحلیلگران سیستم های کامپیوتری مطمئن می شوند که سیستم های کامپیوتری یک شرکت اولویت ها و نیازهای سازمان را برآورده می کنند. مسئولیت‌های اصلی آنها شامل پیاده‌سازی فناوری جدید در سیستم رایانه‌ای فعلی سازمان، نظارت بر ممیزی‌ها و ارتقاء نرم‌افزار، اصلاح برنامه‌نویسی و کدنویسی و پاسخگویی به نیازهای کاربران نهایی است. وظایف تحلیلگران سیستم های کامپیوتری ممکن است شامل نظارت و نگهداری سیستم های موجود، گسترش و اصلاح سیستم ها برای بهبود گردش کار، و عیب یابی و حل مشکلات سیستم باشد.

3. توسعه دهنده وب: میانگین حقوق ملی: 82026 دلار در سال. یک توسعه‌دهنده وب از زبان‌های کدنویسی برای ساخت وب‌سایت‌ها در قسمت جلویی و پشتی استفاده می‌کند. آنها مطمئن می شوند که ظاهر، سرعت و جنبه های فنی سایت به درستی برای کاربران کار می کند. سایر وظایف شامل همکاری با طراحان در ظاهر وب سایت، اعمال به روز رسانی و اصلاحات با توجه به نظرات کاربران و نصب ابزارهای تست برای نظارت بر عملکرد سایت است.

4. طراح بازی های ویدیویی: میانگین حقوق ملی: 83941 دلار در سال. یک طراح بازی های ویدیویی از زبان های برنامه نویسی کامپیوتری برای طراحی تمام جنبه های یک بازی ویدیویی، از جمله شخصیت ها، داستان ها، وسایل، تنظیمات و قوانین استفاده می کند. سایر مسئولیت‌ها شامل آزمایش نسخه‌های اولیه بازی‌ها و ارائه ایده‌هایی برای بازی‌های جدید به مشتریان و تیم‌های رهبری است. اگر آنها در نقش رهبری باشند، ممکن است تیم های توسعه بازی را نیز مدیریت کنند.

5. تحلیلگر امنیت اطلاعات: میانگین حقوق ملی: 87493 دلار در سال. یک تحلیلگر امنیت اطلاعات از شبکه و سیستم های کامپیوتری سازمان در برابر حملات سایبری بالقوه محافظت می کند. سایر مسئولیت‌ها عبارتند از افزودن پیشرفت‌های منظم برای تقویت شبکه‌های امنیتی، عیب‌یابی هرگونه مشکل امنیتی، یافتن هر گونه آسیب‌پذیری احتمالی سیستم شبکه و استفاده از کنترل‌های امنیتی برای اطمینان از محافظت از داده‌ها و زیرساخت‌های سازمان. آنها همچنین ممکن است در مورد پیشرفت‌های بدافزار به‌روز بمانند تا اطمینان حاصل کنند که امنیت می‌تواند با تهدیدات جدید مقابله کند، ارزیابی خطرات را انجام دهد و آزمایش‌هایی را برای اطمینان از عملکرد اقدامات امنیتی انجام دهد.

6. مدیر پایگاه داده: میانگین حقوق ملی: 91873 دلار در سال. یک مدیر پایگاه داده پایگاه داده یک سازمان را برای اطمینان از عملکرد صحیح آن در هر زمان نگهداری می کند. سایر مسئولیت ها شناسایی مشکلات مربوط به عملکرد سیستم، پاسخ به خطاهای گزارش شده توسط کاربران، محافظت از پایگاه داده در برابر کاربران غیرمجاز یا تهدیدات احتمالی و گزارش در مورد معیارهای استفاده و عملکرد است. آنها همچنین ممکن است دسترسی کاربران و سطح کاربر به پایگاه های داده یا بخش هایی از پایگاه های داده را مدیریت کنند.

7. مدیر فناوری اطلاعات: میانگین حقوق ملی: 92,359 دلار در سال. مدیران فناوری اطلاعات (IT) بر نیازهای محاسباتی و سیستم اطلاعاتی سازمان نظارت، برنامه ریزی و نگهداری می کنند. وظایف اصلی آنها نظارت بر تیم فناوری اطلاعات از طریق آموزش، استخدام و نظارت بر عملکرد آنها، عیب یابی مشکلات سیستم اطلاعاتی و مدیریت بودجه و هزینه های بخش فناوری اطلاعات است.

8. تحلیلگر هوش تجاری: میانگین حقوق ملی: 96,486 دلار در سال. تحلیلگران هوش تجاری داده های سازمان را برای یافتن زمینه های بهبود و موانعی که باید بر آن غلبه کرد، بررسی می کنند. وظایف اصلی آنها شامل همکاری با مدیریت برای تعریف اهداف سازمانی، تجزیه و تحلیل داده های کلیدی، گزارش یافته ها و پیشنهادات به رهبری و بررسی نتایج استراتژی های اجرا شده است.

9. توسعه دهنده جاوا: میانگین حقوق ملی 106604 دلار در سال: یک توسعه دهنده جاوا از کدنویسی برای طراحی، پیاده سازی و به روز رسانی برنامه های جاوا برای سازمان ها استفاده می کند. وظایف اصلی آنها شامل آزمایش و حل مسائل نرم افزاری، اضافه کردن به روز رسانی ها و طراحی ها بر اساس نیازهای کاربر و سازمانی و پیشنهاد تغییرات در زیرساخت جاوا فعلی است.

منابع:

https://www.indeed.com/career-advice/finding-a-job/best-technology-jobs-of-the-future

https://skillcrush.com/blog/is-a-tech-career-right-for-you/https://www.bestcolleges.com/careers/technology/

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود