اهمیت مدرک رسمی در بازار کار فنی و مهندسی

0

گواهینامه ها برای مهندسان فنی در بازار کار مهم هستند زیرا به کارفرمایان نشان می دهند که یک مهندس سطح معینی از دانش و تجربه در زمینه خود دارد. مهندسان با اخذ گواهینامه ها می توانند تخصص خود را ثابت کنند و نشان دهند که برای به روز ماندن با آخرین فناوری و بهترین شیوه ها وقت گذاشته اند. گواهینامه های  آموزشگاه فنی  همچنین اعتباری را برای کارفرمایان بالقوه فراهم می کند، که می تواند به مهندسان کمک کند در هنگام درخواست شغل از سایر نامزدها متمایز شوند. علاوه بر این، گواهینامه ها می توانند به مهندسان امکان دسترسی به فرصت های شغلی را بدهند که ممکن است در غیر این صورت در دسترس نباشد.

فارغ التحصیلی با مدرک مهندسی اغلب مستقیماً به یک مسیر شغلی روشن منجر می شود که معمولاً در نقش تکنسین شروع می شود. سازمان‌ها در صنایع مختلف از مهارت‌های فنی ساخته شده در طول دوره مهندسی بهره می‌برند و می‌توانند فرصت‌های متفاوتی را برای مسیر شغلی مهندسی استاندارد ارائه دهند. بسته به علایق خود، ممکن است بخواهید به دنبال گزینه های شغلی مهندسی جایگزین باشید یا یک نقش معمولی تر را انتخاب کنید. در این مقاله، دانش و مهارت‌هایی را که می‌توانید از مدرک مهندسی به دست آورید، بررسی می‌کنیم و نمونه‌هایی از مشاغل مناسب برای مهارت‌های مهندسی شما را فهرست می‌کنیم.

چه چیزی کسی را به عنوان یک مهندس واجد شرایط می کند؟

مهندسان معمولاً وارد مشاغل تمام وقت در رشته مهندسی خود می شوند، که اغلب به عنوان یک تکنسین شروع می کنند قبل از اینکه به سمت یک مهندس یا مدیر پروژه بروند. ممکن است متوجه شوید که رشته‌های دیگر با علایق شما مناسب‌تر هستند و می‌توانند از مهارت‌های قابل انتقال شما استفاده کنند. همچنین ممکن است بخواهید برای به دست آوردن مهارت ها و دانش تخصصی تر به تحصیل خود ادامه دهید. گزینه های دیگری که بسیاری از فارغ التحصیلان انتخاب می کنند عبارتند از: استخدام در یک مشاوره مدیریت یا یافتن شغل در بخش های مربوطه، مانند انرژی یا تولید.

مهندسان می توانند دانش ریاضی و علوم خود را برای حل مسائل به کار گیرند. این امر در تمام رشته های مهندسی از مهندسی محیط زیست (که شامل زیست شناسی، شیمی و فیزیک می شود) تا مهندسی نرم افزار (که شامل دانش زبان های برنامه نویسی و ریاضیات مانند جبر خطی است) صادق است. مهندسان جدا از مهارت های سخت و حل مسئله، به مهارت های نرمی مانند کار گروهی و نظم و انضباط نیز نیاز دارند.

از نظر گواهینامه ها، مهندسان از سوابق مختلفی برخوردارند و دارای انواع مختلفی از صلاحیت های رسمی مانند:

  1. مدرک کالج چهار ساله در رشته های علوم، ریاضیات یا مهندسی
  2. گواهینامه از یک سازمان مهندسی مانند ABET یا هیئت اعتباربخشی مهندسی و فناوری
  3. پروانه مهندسی
  4. مدارک غیر سنتی مانند گواهینامه های حرفه ای، نمونه کارها پروژه ها و بوت کمپ های کدنویسی.

مهمترین مهارت مهندسی توانایی شما در حل مسئله است. برای حل مسائل جالب یا ساختن چیزهای جالب، لازم نیست ریاضی را دوست داشته باشید. آنچه بیش از همه مهم است توانایی شما در برداشتن آنچه می دانید به صورت انتقادی، ساختاری و منطقی در مورد هر چالش مهندسی که با آن روبرو هستید است.

مشاغل درجه مهندسی به چه مهارت هایی نیاز دارند؟

در اینجا لیستی از این مهارت های اساسی که مشاغل مختلف مدرک مهندسی به آن نیاز دارند آورده شده است:

تفکر منطقی: منطق و دلیلی که مدارک مهندسی تدریس می کنند برای پیروی از مقررات و جداسازی علل مشکلات و تأثیر راه حل ها اساسی است. مهندسان به دلیل نحوه تفکر و قوانین استدلال و تحلیلی که از آنها پیروی می کنند، در طراحی و ارزیابی پروژه خبره هستند.

توجه به رویه: دانش آموزان این رشته رویه ها را یاد می گیرند و از قوانین رفتاری و مقررات ایمنی سختگیرانه پیروی می کنند. مهندسان به راحتی با خطرات کار می کنند و دستورالعمل ها را دنبال می کنند تا از اشتباهات بالقوه کشنده جلوگیری کنند.

تست و گزارش گیری: در حالی که روش ها ممکن است بین زیر رشته ها و موسسات متفاوت باشد، معمولا به مهندسان آموزش داده می شود که چگونه نتایج آزمایش را به طور جامع گزارش کنند. این تجربه به مهندسان کمک می‌کند تا اسناد مهم و چارچوب‌های خاص برای بررسی را درک کنند.

تجزیه و تحلیل داده ها: دانشجویان مهندسی درک کاملی از نحوه تجزیه و تحلیل داده ها و قضاوت بر اساس این نتایج ایجاد می کنند. فارغ‌التحصیلان مهندسی می‌توانند برای پروژه‌های آزمایشی، توسعه محصول و خلاصه‌هایی که نیاز به چندین دور نمونه‌سازی دارند، مفید باشند.

آمار و اعداد: مهندسان استفاده صحیح و بی طرفانه از آمار و تکنیک های پیشرفته ریاضی را یاد می گیرند. بنابراین آنها می توانند اعداد، داده ها و انتشار و توزیع این آمارها را در طول یک پروژه مدیریت کنند.

مدیریت پروژه: دانشگاه ها معمولاً مدارک مهندسی را حول پروژه هایی می سازند که وظایف اصلی مدرک را تشکیل می دهند. مهندسان اغلب وقت خود را صرف پروژه‌ها و مکان‌های بلندمدت می‌کنند، به این معنی که می‌توانند پروژه‌ها را با موفقیت در دوره‌های زمانی طولانی که شامل تعداد زیادی پرسنل است، مدیریت کنند.

مهارت های تحقیق: مهندسان نظریه و علم مهندسی را از طریق کتاب های راهنما و تحقیقات انتقادی فردی یاد می گیرند. در نتیجه، کارفرمایان تمایل دارند برای مهندسان به دلیل توانایی آنها در به کارگیری مهارت های تحقیقاتی عمیق ارزش قائل شوند.

گواهینامه های مهندس فنی چیست؟

گواهینامه مهندس فنی نوعی گواهینامه حرفه ای است که دانش و مهارت متخصصان در زمینه های مرتبط با مهندسی را به رسمیت می شناسد. معمولاً پس از تکمیل موفقیت آمیز یک ارزیابی یا امتحان، که برای سنجش استعداد و شایستگی فنی یک فرد در یک زمینه خاص طراحی شده است، اعطا می شود.

داشتن گواهینامه مهندس فنی می تواند مزایای زیادی را برای حرفه ای هایی که به دنبال پیشرفت شغلی خود هستند، ارائه دهد. این می تواند به کارفرمایان اطمینان دهد که داوطلبان دانش و تجربه لازم را برای انجام وظایف پیچیده مرتبط با نقش های مهندسی دارند. علاوه بر این، می‌تواند به نشان دادن تعهد به یادگیری مستمر و رشد حرفه‌ای و همچنین تعهد به همگام شدن با بهترین شیوه‌های صنعت کمک کند. داشتن این گواهی همچنین ممکن است فرصت های شغلی بیشتری ایجاد کند و امکان دسترسی به برنامه های آموزشی یا سمینارهای تخصصی را فراهم کند. علاوه بر این، از نظر مذاکره حقوق و دستمزد می تواند مفید باشد، زیرا داشتن این اعتبار ممکن است نامزدها را در بازار کار رقابتی تر کند.

در پایان، گواهینامه مهندس فنی یک دارایی مهم برای هر حرفه ای است که به دنبال ایجاد حرفه خود در زمینه مهندسی است. این می تواند به کارفرمایان اطمینان دهد که داوطلبان دانش و مهارت لازم را دارند و در عین حال تعهد به یادگیری و توسعه مستمر را نشان می دهند.

اطمینان حاصل کنید که گواهینامه مهندسی فنی مورد نظر خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که توسط کارفرمایان در زمینه شما به خوبی شناخته شده است. علاوه بر این، به دنبال گواهینامه هایی باشید که آموزش مداوم و منابع آنلاین را ارائه می دهند تا به شما کمک کنند تا از آخرین روندهای صنعت به روز بمانید.

سازمانی که منابع صدور گواهینامه را ارائه می دهد، گواهینامه ها مدرکی مبنی بر تخصص در یک زمینه خاص ارائه می دهند. اگر مجوز برای استخدام نیاز باشد، آنها جایگزین مجوز حرفه ای نمی شوند، اما می توانند یک مهندس را در یک استخر استعداد برجسته کنند و ارزش افزوده داشته باشند، چه مجوز داشته باشید یا نه.

مهندسی یک رشته گسترده با تخصص های زیادی است. بهترین مکان برای شروع جستجوی گواهینامه های ارزشمند، نهادهای حاکم برای رشته مهندسی خاص شما هستند. همچنین گواهینامه های خاص صنعت برای متخصصان در زمینه هایی مانند تولید، هوانوردی، هسته ای و غیره وجود دارد.

به خاطر داشته باشید که گواهینامه ها نیاز به هزینه، یادگیری و تست دارند. برخی از کلاس های گواهینامه را می توان به صورت آنلاین تکمیل کرد در حالی که برخی دیگر نیاز به آمادگی حضوری و به سبک کلاس درس دارند. مطمئن شوید که الزامات، تعهد مالی و تعهد زمانی را قبل از شروع صدور گواهینامه درک کرده اید و با کارفرمای خود بررسی کنید که آیا پس از اتمام موفقیت آمیز آزمون گواهینامه، هزینه ها را به شما بازپرداخت می کند یا خیر.

گواهینامه ها گواهینامه هایی هستند که مهندسان خارج از تحصیلات رسمی خود کسب می کنند. به طور معمول، مهندسان مدرک لیسانس یا فوق لیسانس خود را تکمیل می کنند، در صنعت کار می کنند و سپس گواهینامه ها را دنبال می کنند. گواهینامه های مهندسی بر اساس استانداردهای دقیق و تحقیقات مداوم برای پاسخگویی به نیازهای دنیای واقعی سازمان ها و مهندسی حرفه ای است. گواهینامه های حرفه ای متعدد مربوط به صنعت مهندسی وجود دارد. این گواهینامه ها توسط سازمان های صادر کننده اداره و مدیریت می شوند که استانداردها را تعیین می کنند، متقاضیان را قضاوت می کنند و گواهینامه ها را اعطا می کنند.

به طور دقیق تر، آژانس های صدور گواهی ابتدا از شما می خواهند که برخی از آموزش های رسمی را انجام دهید. آژانس صدور گواهی این آموزش را ارائه می دهد یا یک سازمان خارجی نیز می تواند آن را ارائه دهد. در مرحله بعد، آژانس های صدور گواهی به درخواست رسمی نیاز دارند. این نرم افزار تجربه شما را در موضوع مورد نظر تأیید می کند. گواهینامه نشان دهنده تخصص است و یکی از جنبه های مهم تخصص، تجربه است.

در نهایت، تقریباً همه گواهینامه ها دارای آزمون دانش خواهند بود. این آزمون دانش شما را از استانداردهای گواهینامه خاص تأیید می کند. اغلب، صدور گواهینامه امتحانات می تواند مهم ترین مانع برای مهندسین برای کسب گواهینامه باشد.

اهمیت گواهینامه های فنی

در حالی که برخی استدلال می‌کنند که گواهینامه‌ها صرفاً وسیله‌ای برای یک نهاد حاکم برای جمع‌آوری هزینه‌ها هستند، برخی دیگر معتقدند که گواهی‌های مهندسی راهی برای متخصصان است تا خود را متمایز کنند و تجربه، مهارت و دانش خود را در یک زمینه خاص تأیید کنند. هدف از صدور گواهینامه، شناخت تخصص و توانایی های یک متخصص در یک زمینه خاص است. گواهینامه ها قرار نیست جایگزین مجوزهای حرفه ای شوند – اما واقعیت این است که بسیاری از مهندسان به دنبال مجوز حرفه ای نیستند. گواهینامه ها بدون در نظر گرفتن مجوز می توانند به شغل مهندسی ارزش بیافزایند.

در یک اقتصاد در حال تغییر و محل کار رقابتی، این اعتبار سنجی ها می تواند تفاوت بزرگی در نحوه درک و سنجش یک مهندس در برابر دیگران در این زمینه ایجاد کند . به عنوان مثال یک مهندس مکانیک دارای گواهینامه دوره مهندسی مکانیک معمولاً نسبت به کسانی که گواهینامه ندارند برتری دارد.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا مهندسان باید برای کمک به پیشرفت شغل خود، گواهینامه ها را دنبال کنند. اعتبارنامه می تواند:

  1. اعتبار بخشیدن به دانش
  2. افزایش بازارپذیری
  3. افزایش اعتبار

بر اساس یک نظرسنجی توسط HR.com، 100٪ از پاسخ دهندگان گفتند که طرفدار گواهینامه ها در فرآیند استخدام برای نامزدهای خارجی و داخلی هستند. آنها ابزاری را برای محک زدن نامزدها فراهم می کنند، و اگر همه چیز بین دو فینالیست برابر به نظر برسد، نامزد دارای گواهینامه قطعاً نسبت به کسی که گواهینامه ندارد برتری دارد.

آیا مهندس بودن نیاز به مدرک دارد؟

اکثر مهندسان تمایل به داشتن مدارک سنتی دارند. با این حال، مدرک همیشه الزامات سختگیرانه برای کار در این زمینه نیست. به عنوان مثال، رشته مهندسی کامپیوتر برنامه نویسان کامپیوتر خودآموخته زیادی را می بیند.

مهندسان خودآموخته می‌توانند با موقعیت‌های سطح پایین یا ابتدایی شروع کنند و به سمت‌های پیشرفته‌تر برسند. مثلا:

تکنسین های برق می توانند تجربه سیستم های سیم کشی و نصب سخت افزار را به عنوان بخشی از مسیر خود برای تبدیل شدن به مهندس برق کسب کنند.

تکنسین های CAD به پیش نویس طرح ها برای ساختمان ها و ماشین آلات کمک می کنند و فرصت هایی برای انتقال به نقش های مهندسی معماری یا سازه دارند.

برنامه نویسان کامپیوتر سطح پایین می توانند در مسیر تبدیل شدن به مهندسان نرم افزار تمام عیار، اصول اولیه تخصصی مانند توسعه وب یا توسعه موبایل را بیاموزند.

برخی از مهندسان با مدرک کاردانی شروع می کنند. برخی دیگر با گذراندن دوره‌های آنلاین یا ثبت‌نام در بوت‌کمپ شدید برنامه‌نویسی، پای خود را به در می‌آورند. یادگیری مهارت های اساسی اولین قدم مهم قبل از تلاش برای درخواست شغل مهندسی است. اگرچه می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما مطمئناً می‌توانید بدون مدرک به یک شغل مهندسی دست پیدا کنید.

بسیاری از مهندسان تعجب می کنند که آیا باید گواهینامه های حرفه ای را دنبال کنند و چه چیزی را دنبال کنند. صدها گواهینامه در سطح جهانی وجود دارد، بنابراین پاسخ آنطور که باید ساده نیست. به عبارت ساده، تصمیم برای دریافت گواهینامه هرگز تصمیم ضعیفی نیست. با این حال، موارد مهمی وجود دارد که باید قبل از انجام تعهد در نظر بگیرید. گواهینامه ها به شما کمک می کند اعتبار کسب کنید، بازارپسندی خود را افزایش دهید و دانش حرفه ای خود را گسترش دهید. اما، با وجود گواهینامه های بسیار، می توان به راحتی زمان و هزینه را صرف تعقیب گواهی نامناسب کرد.

گواهینامه ها چه تاثیری بر آینده شغلی دارند؟

بر اساس یک نظرسنجی توسط HR.com، 100٪ از پاسخ دهندگان موافق بودند که گواهینامه های صنعتی در طول فرآیند استخدام ترجیح داده می شوند – هم در سناریوهای استخدام جدید و هم در سناریوهای استخدام داخلی. گواهینامه ها برای کسانی که دانش خود را به اثبات رسانده اند وضعیت می دهد و به کارفرمایان معیاری برای سنجش نامزدهای کارمند می دهد.

اکثر برنامه های گواهینامه مهندسی مکانیک موضوعات پیشرفته ای مانند مکانیک کاربردی، طراحی سیستم های حرارتی، ساخت به کمک کامپیوتر و طراحی سیستم کنترل را پوشش می دهند.

برخی دیگر از حوزه های تمرکز مهندسی مکانیک که در برنامه های گواهینامه مشترک است عبارتند از:

  1. مکانیک پیشرفته مواد
  2. تجزیه و تحلیل تنش
  3. تحلیل المان محدود
  4. آموزش پایپینگ
  5. سیستم های تولید یکپارچه
  6. طراحی به کمک رایانه
  7. انتقال حرارت جابجایی
  8. ارتعاشات پیشرفته
  9. سیستم های دینامیکی
  10. طراحی سیستم های کنترل پیشرفته

بسیاری از سازمان ها و نهادهای حاکم وجود دارند که گواهینامه های مهندسین مکانیک را ارائه می دهند. در نهایت، گواهینامه ای که برای پیگیری انتخاب می کنید – و سازمانی که انتخاب می کنید – باید با رشته و اهداف شغلی شما مرتبط باشد.

ASME گواهینامه های محصول و پرسنل را ارائه می دهد. گواهینامه های محصول تضمین می کند که الزامات استاندارد ASMI قابل اجرا برآورده شده است، در حالی که گواهینامه های پرسنل استاندارد یکسانی را برای ارزیابی شایستگی حرفه ای برای صنایع خاص ارائه می دهد.

گواهینامه های محصول ASME عبارتند از:

  1. دیگ بخار و مخزن تحت فشار
  2. تجهیزات پردازش زیستی
  3. NQA-1
  4. جزء هسته ای
  5. سیستم کیفیت برای سازمان های مواد هسته ای
  6. مقاوم در برابر خوردگی پلاستیک ترموست تقویت شده

گواهینامه های پرسنل ASME عبارتند از:

  1. ابعاد هندسی و تحمل
  2. اپراتورهای تاسیسات احتراق زباله های جامد شهری
  3. اپراتورهای نیروگاه (بویلر) با سوخت فسیلی با ظرفیت بالا
  4. اپراتورهای زباله سوز
  5. بازرسی ASME NDE و QC

فرآیند صدور گواهینامه مهندسی

اگر مدرک خود را کسب کرده باشید و چند سال تجربه داشته باشید، یک گواهینامه مهندسی ایده بسیار خوبی است. دلایل متعددی برای پیگیری اعتبارنامه جدید وجود دارد، اما این مدارک دارای هزینه نیز هستند. آموزش، فرآیند درخواست، مطالعه و امتحانات همگی سرمایه گذاری زمان و هزینه هستند، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل شود که مزایای آن بیشتر از هزینه است.

پس از کسب اعتبار، می توانید آن را به طور رسمی در برند حرفه ای خود اعمال کنید و شروع به نمایش آن در بخش های مهمی مانند فایل رزومه، صفحه لینکدین یا خط امضای ایمیل کنید. اعتبار مناسب می تواند مزایای قابل توجهی برای شغل شما داشته باشد. به طور کلی، گواهینامه ها تأثیرات مثبت زیر را به برند حرفه ای شما ارائه می دهند.

اعتبار

کسب یک گواهینامه می تواند مهر تاییدی از یک سازمان هدف ارائه دهد. این مهر تأیید به کارفرمایان آینده اطمینان می دهد که شما با تجربه و قابل استخدام هستید. گواهینامه ها مدرکی هستند که می دانید چه کاری انجام می دهید. آنها می توانند اعتبار خارجی را ارائه دهند که شما مهارت های مناسب برای موفقیت را دارید. گواهینامه ها همچنین می توانند به افرادی که دارای مدرک دانشگاهی در رشته های غیر مرتبط هستند کمک کند تا به یک رشته جدید دسترسی پیدا کنند.

بازارپذیری: گواهینامه ها کاندیداهای شغلی را متمایز می کند. اگر در بازار کار هستید یا در فکر تغییر شغل هستید، گواهینامه ها به شما مزیتی نسبت به سایر متقاضیان می دهد که به شما کمک می کند برجسته شوید. به ندرت یک گواهینامه به تنهایی کار را تضمین می کند، اما مطمئناً پای شما را به در می آورد.

پیش پرداخت و حقوق : به دست آوردن داوطلبانه گواهینامه گواهی بر انگیزه و انگیزه یک فرد است. کارفرمایان و مدیران متوجه گواهینامه هایی می شوند که به دست می آورید، که شانس شما را برای ارتقا یا ارتقاء به موقعیت های رهبری افزایش می دهد.

مسئولیت های رهبری و مدیریت ارتباط قوی با پاداش دارند. طبق گزارش حقوق و مزایای توسعه استعدادهای ATD در سال 2019، متوسط حقوق در ایالات متحده برای مشارکت کنندگان فردی مهندسی 75000 دلار بود، در حالی که حقوق متوسط برای مدیران و رهبران 880000 دلار بود. اگر هدف شما پیشرفت در سازمان و کسب درآمد بیشتر است، دریابید که کارفرمای شما از افراد در پست های رهبری انتظار دارد چه گواهینامه هایی داشته باشند.

دانش: گواهینامه ها ابزاری قانونی برای ایجاد دانش در یک زمینه خاص و به روز ماندن در مورد روندهای یک رشته مهندسی فراهم می کنند. سالانه، آژانس‌های گواهی‌دهنده، برنامه درسی، الزامات، استانداردها و بهترین شیوه‌های خود را به روز می‌کنند تا متناسب با روند صنعت خود باشند. این بدان معناست که مهندسان می توانند مهارت های جدید را بیاموزند، مهارت های قدیمی را تازه کنند و ارتباط دانش خود را از طریق گواهینامه ها حفظ کنند.

گواهینامه مهندسی آنلاین

مهندسان می توانند هر یک از گواهینامه های ذکر شده را به طور کامل آنلاین کسب کنند. دریافت گواهینامه هرگز به این اندازه در دسترس نبوده است. اگر هر یک از این گواهینامه ها علاقه شما را برانگیخت، توصیه می شود جستجوی خود را برای برنامه های آموزشی آنلاین در سازمان صادر کننده آغاز کنید.

بسیاری از سازمان‌های صادرکننده، منابع مورد علاقه خود را برای دریافت آموزش نامزدها فهرست می‌کنند. این می تواند به شما کمک کند از برنامه های آموزشی بد سازماندهی شده و کلاهبرداری جلوگیری کنید. صنعت آموزش توسعه حرفه‌ای و مدیریتی جهانی بسیار بزرگ است و ارزش آن در سال 2018 به 366.2 میلیارد دلار می‌رسد. صدها برنامه و شرکت وجود دارد که دوره‌های توسعه حرفه‌ای خود را تبلیغ می‌کنند، بنابراین انتخاب بهترین و نه ارزان‌ترین سازمان‌های گواهی‌دهنده بسیار مهم است.

بر خلاف دوره های دانشگاهی، گذراندن برنامه های آموزشی آنلاین برای گواهینامه ها به ندرت نیاز به دوره های پیش نیاز یا مدرک دارد. برای کسب برخی از این گواهینامه ها نیاز به تجربه و تحصیلات وجود دارد. به عنوان مثال، گواهینامه حرفه ای مدیریت پروژه به معادل پنج سال تجربه مدیریت پروژه یا مدرک لیسانس و سه سال تجربه نیاز دارد. با این حال، هیچ پیش نیازی برای دریافت آموزش مدیریت پروژه با صلاحیت PMP وجود ندارد.

استاندارد در بسیاری از برنامه های آموزشی صدور گواهینامه، ارائه دستورالعمل به صورت ناهمزمان است. برنامه های ناهمزمان همه آموزش ها و مطالعه را بر اساس خود گام ارائه می دهند. مهندسان پرمشغله با برنامه های پیچیده از این نوع برنامه ها سود می برند.

برای بسیاری از مهندسان حرفه ای، هزینه مالی برای مزایای آتی که گواهینامه ارائه می دهد قابل توجیه است. گواهینامه ها همچنین به تعهد زمانی قابل توجهی نیاز دارند. تعهد زمانی می تواند برای بسیاری از مهندسین که مشاغل پرمشغله و استرس زا را هدایت می کنند یک چالش پیش بینی نشده باشد. گواهینامه هایی مانند مهندس در آموزش یا گواهینامه مهندس حرفه ای به بیش از یک سال مطالعه شدید نیاز دارند. قبل از شروع یکی از این برنامه ها، ضروری است که دقیقاً برنامه ریزی کنید که چگونه می خواهید زمان خود را برای تکمیل صحیح برنامه اختصاص دهید.

منابع:

https://techguide.org/certifications/engineering/

https://www.asme.org/topics-resources/content/are-certifications-worth-the-effort

https://www.peaktechnical.com/2020/01/17/are-certifications-worth-the-efort-for-engineers/https://resumecat.com/blog/technical-engineer-certifications

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود