مزایا و معایب یادگیری مهارت‌های فنی به صورت آنلاین

0

مانند بسیاری از روش های تدریس، یادگیری آنلاین آموزشگاه فنی نیز مجموعه ای از نکات مثبت و منفی خود را دارد. رمزگشایی و درک این نکات مثبت و منفی به مؤسسات در ایجاد راهبردهایی برای ارائه کارآمدتر درس ها کمک می کند و از یک سفر یادگیری بدون وقفه برای دانش آموزان اطمینان می دهد.

در سراسر جهان، مؤسسات آموزشی به دنبال پلتفرم‌های یادگیری آنلاین برای ادامه روند آموزش دانش‌آموزان هستند. نرمال جدید اکنون یک مفهوم دگرگون شده از آموزش با یادگیری آنلاین در هسته این تحول است. امروزه یادگیری دیجیتال به عنوان یک منبع ضروری برای دانش آموزان و مدارس در سراسر جهان پدیدار شده است. برای بسیاری از مؤسسات آموزشی، این یک روش آموزشی کاملاً جدید است که مجبور شده اند آن را اتخاذ کنند. یادگیری آنلاین اکنون نه تنها برای یادگیری دانشگاهیان قابل استفاده است، بلکه به یادگیری فعالیت های فوق برنامه برای دانش آموزان نیز گسترش می یابد. در ماه های اخیر، تقاضا برای آموزش آنلاین به طور قابل توجهی افزایش یافته است و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مانند بسیاری از روش‌های آموزشی، یادگیری آنلاین نیز دارای مجموعه‌ای از نکات مثبت و منفی است. رمزگشایی و درک این نکات مثبت و منفی به مؤسسات کمک می کند تا استراتژی هایی برای ارائه کارآمدتر درس ها ایجاد کنند و از یک سفر یادگیری بدون وقفه برای دانش آموزان اطمینان حاصل کنند.

برخلاف آموزش سنتی که به صورت حضوری انجام می شود، آموزش آنلاین (یا آموزش الکترونیکی) از راه دور و از طریق اینترنت انجام می شود. با آموزش آنلاین، سیستم مدیریت یادگیری (یا LMS)، اغلب برای مدیریت و ارائه دوره ها استفاده می شود. این دوره ها می توانند ناهمزمان (کارکنان آنها را با سرعت خود تکمیل می کنند) یا همزمان (کارمندان در یک جلسه زنده و مجازی در یک زمان ثابت شرکت می کنند). تنها چیزی که کارمندان نیاز دارند دسترسی به اینترنت و یک دستگاه (کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی هوشمند یا تبلت) است.

آموزش آنلاین را با آموزش از راه دور اشتباه نگیرید. این یک تصور غلط رایج است که ممکن است باعث سردرگمی شود. آموزش آنلاین لزوماً آموزش از راه دور نیست. به عنوان مثال، کارمندان در دفتر می توانند آموزش سنتی یا آنلاین را دریافت کنند. از طرف دیگر، کارمندان از راه دور فقط می توانند به آموزش آنلاین دسترسی داشته باشند.

مزایای یادگیری آنلاین

یادگیری آنلاین ساده به نظر می رسد. اما این همه چیز نیست. بیایید با جزئیات به سایر مزایای یادگیری آنلاین نگاه کنیم.

کاهش هزینه های آموزشی

آموزش الکترونیکی شرکتی در مقایسه با آموزش آفلاین، هزینه های مرتبط کمی دارد. هیچ هزینه ای برای اجاره مکان برای بودجه وجود ندارد. و هیچ هزینه ای برای حمل و نقل، اقامت، یا پذیرایی وجود ندارد. علاوه بر این، با در دسترس بودن همه دوره ها یا مطالب مطالعه به صورت آنلاین و مناسب برای استفاده مجدد، تامین منابع نیز سخت تر است.

آسانی مقیاس

چه در حال آموزش 50 کارمند، چه 500 یا 5000 کارمند باشید، یادگیری آنلاین ظرفیت و زیرساخت لازم را برای مقابله دارد. همچنین قادر به پاسخگویی به افزایش ناگهانی تقاضا است. برای مثال، اگر با کمبود مهارت‌ها مواجه هستید و به سرعت استخدام می‌شوید، یادگیری آنلاین همه ابزارهای مورد نیاز را آماده می‌کند. به این معنی که شما می توانید تعداد بیشتری از کارمندان را در یک بازه زمانی کوتاه با کمترین اختلال برای شما یا تیم منابع انسانی خود آموزش دهید.

دسترسی کارکنان

با آموزش آنلاین، موانع زمان و مکان برطرف می شود. این امر آن را به گزینه ای ایده آل با نیروی کار پراکنده جغرافیایی امروزی تبدیل می کند. کارمندان می توانند دوره های آموزشی را در هر کجای دنیا که هستند بگذرانند. و علاوه بر شرکت در وبینارهای مجازی، کنفرانس‌ها و سایر رویدادهای آموزشی در زمان واقعی، می‌توانند در صورت مشکل‌ساز بودن مناطق زمانی به جلسات ضبط‌شده و بایگانی‌شده در تاریخ بعدی دسترسی داشته باشند.

نه تنها این، بلکه استفاده از ابزارهایی مانند انجمن‌های گفتگوی آنلاین، برنامه‌های پیام‌رسان، چت‌های زنده و اتاق‌های مجازی «برک‌آوت» جریان ارتباط را حفظ می‌کند. فراگیران می توانند در طول جلسات آموزش گروهی آنلاین با سایر شرکت کنندگان و مربی آنها صحبت کنند. یا به صورت خصوصی در گروه های بسته یا یک به یک.

همه کارکنان شما در یک زمان به آموزش یکسانی نیاز نخواهند داشت. سرمایه‌گذاری در آموزش آنلاین به شما فرصت و انعطاف‌پذیری می‌دهد تا توسعه حرفه‌ای هر کارمندی را به‌طور خاص طراحی کنید. همچنین به حفظ کارکنان کمک می کند، زیرا کارمندان از اینکه شما در حال سرمایه گذاری در زمان، پول و توجه به آموزش آنها هستید راضی خواهند بود.

استفاده از آن آسان است

تا زمانی که پلتفرم مناسبی را برای یادگیری آنلاین خود انتخاب کنید، استفاده از آن باید آسان باشد. یک LMS خوب با در نظر گرفتن یادگیرنده با ناوبری بصری و فراخوان‌های عمل واضح طراحی می‌شود. آموزش آنلاین همچنین مواد درسی و تجربه یادگیری شما را متمرکز می کند. که آموزش را برای فراگیران و مدیران منابع انسانی ساده می کند. تنظیم آن نیز ساده است.

برای راه اندازی یک پلت فرم آموزش الکترونیکی شرکتی، فقط باید برای یک حساب ثبت نام کنید. هیچ نصب سرور پیچیده ای برای ترتیب دادن وجود ندارد. پلت فرم آموزشی شرکتی شما از فناوری اطلاعات و تمام تعمیر و نگهداری مداوم برای شما مراقبت می کند. بنابراین حتی استارتاپ های کوچک بدون بخش های اختصاصی فناوری اطلاعات یا متخصصان می توانند از آموزش آنلاین شرکتی بهره مند شوند.

محتوای آموزشی آنلاین غنی است

محتوا می تواند یک برنامه آموزشی را بسازد یا شکست دهد. با یادگیری آنلاین، منبع‌یابی محتوای موجود آسان‌تر است. اکثر LMS ها نظیر آموزش پایپینگ با دسترسی به طیف گسترده ای از دوره های آموزشی غیرمجاز و حرفه ای هستند که می توانید مستقیماً از پلتفرم تهیه کنید. به علاوه گزینه ای برای وارد کردن محتوا از صفحات وب خارجی.

ایجاد محتوای جدید نیز آسان است. خواه ویدیو، صدا، تست یا نظرسنجی باشد، می‌توانید محتوای آموزشی را مستقیماً در سیستم یادگیری آنلاین ایجاد کنید یا آن را به صورت خارجی طراحی کنید و به سادگی آن را بکشید و رها کنید.

همچنین مدیریت و به حداکثر رساندن محتوا آسان تر است. می‌توانید از محتوای غیررسمی (مانند ارائه‌های پاورپوینت و اسناد Word) که قبلاً برای آموزش کارمندان ایجاد کرده‌اید، دوباره استفاده کنید.

محتوای دیجیتال نیز سازگارتر و به روزتر است. دوره های آموزشی آنلاین (به ویژه برنامه های ناهمزمان) دقیقاً همان محتوا را به همه ارائه می دهد. همچنین بررسی و بازبینی آنها آسان تر است تا اطمینان حاصل شود که هر کاربر دقیق ترین اطلاعات ممکن را دریافت می کند.

ایجاد و مدیریت آموزش آنلاین می تواند خودکار باشد

ادمین اطراف آموزش این پتانسیل را دارد که متخصصان تحقیق و توسعه شما را باتلاق کند، به خصوص اگر یک سازمان به سرعت در حال رشد یا سازمانی هستید. آموزش آنلاین این پتانسیل را دارد که بسیاری از مدیران (اگر نه همه) را که در ایجاد و مدیریت برنامه های آموزشی شرکتی دخیل هستند، خودکار کند. تکالیف دوره، یادآوری‌های جلسه، غیرفعال‌سازی کاربر، اعلان‌های ایمیل رویداد یا نتایج تکالیف همگی می‌توانند به صورت خودکار فعال شوند. این امر زمان بیشتری را برای متخصصان منابع انسانی شما باقی می‌گذارد تا در جایی که مهارت‌هایشان به بهترین شکل متمرکز می‌شود، ارزش بیافزایند: برنامه‌ی آموزش الکترونیکی شرکتی شما برای کارمندان و کسب‌وکار شما موفقیت‌آمیز باشد.

کارمندان بیشتر درگیر می شوند

آموزش یک انگیزه بزرگ برای کارکنان است. و به شدت با حفظ کارکنان مرتبط است (76٪ از کارمندان احتمال بیشتری برای ماندن در شرکتی دارند که آموزش مداوم ارائه می دهد). فناوری را به ترکیب و تعامل اضافه کنید، و حفظ، افزایش یابد. با استفاده از یادگیری آنلاین، مانند یک پلت فرم آموزش الکترونیکی شرکتی، سازمان ها می توانند به افزایش 18 درصدی در تعامل کارکنان دست یابند. دلایل زیادی برای این وجود دارد، از جمله این واقعیت که ویژگی های غنی، همه کاره است و از تعامل، محتوای چند رسانه ای و گیمیفیکیشن پشتیبانی می کند. همگی این پتانسیل را دارند که یادگیری را جذاب تر کنند و سطح انگیزه را بالا نگه دارند.

تطبیق پذیری و انعطاف پذیری را ارائه می دهد

کارمندان مشتاق آموزش هایی نیستند که با برنامه کاری آنها در تضاد باشد. آمار نشان می دهد که بیشتر آنها دوست دارند با سرعت خودشان یاد بگیرند. در اینجاست که انعطاف‌پذیری آموزش الکترونیکی در آموزش سنتی و آفلاین برتری دارد. این خود را به یادگیری میکرو و سیار کمک می کند تا کارمندان بتوانند هر زمان که بخواهند، در هر کجا که هستند (به جای یک روز ثابت در یک زمان ثابت) مطالعه کنند.

علاوه بر این، این واقعیت است که نیازهای آموزشی کارکنان شما در مراحل مختلف زندگی حرفه ای آنها ظاهر می شود. آموزش آنلاین این فرصت را به شما می دهد تا با توجه به بازه زمانی و نیازهای هر کارمند، تدارکات را تنظیم کنید.

آموزش الکترونیکی نیز در قالب های مختلفی ارائه می شود. و همین تطبیق پذیری است که به آن برتری می دهد زیرا افراد به روش های مختلف یاد می گیرند. برخی از آنها یادگیرنده بصری هستند. برخی در محیطی به سبک کلاس درس زنده رشد می کنند. دیگران دوست دارند به صورت انفرادی به دور از حواس پرتی و با سرعت خودشان مطالعه کنند. با گستره وسیعی از گزینه‌های آموزشی، ویژگی‌ها و منابع، یادگیری آنلاین افراد مختلف یادگیری را در بر می‌گیرد.

همچنین دارای انعطاف پذیری برای رفع نیازهای ماژول ها یا الزامات آموزشی مختلف است. برخی از دوره ها (به عنوان مثال، رعایت، بهداشت و ایمنی، امنیت آنلاین) به خوبی به عنوان ماژول های آنلاین خود گام کار می کنند. برخی دیگر خواستار رویکردی عملی تر، تحت رهبری مربی و نمایشی هستند.

می توانید اثربخشی آن را بسنجید

ارائه آموزش یک چیز است. ارائه آموزش هایی که باعث ایجاد تفاوت می شود، موضوع دیگری است. بدون ارزیابی درست، غیرممکن است که مشخص شود چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. یا بهبودهای هدفمند انجام دهید.

اندازه‌گیری اثربخشی آموزش حضوری پیچیده، منابع سنگین است و معمولاً غیرقابل اعتماد است. در مورد آموزش آنلاین اینطور نیست. یک پلت فرم آموزش الکترونیکی شرکتی خوب باید دارای یک سیستم گزارش دهی قدرتمند باشد که ورود، دوره ها (تکمیل شده و فعال)، شرکت کنندگان، گواهینامه ها و سایر فعالیت های جدول زمانی را ردیابی می کند. به علاوه، ابزارهای داخلی (نظرسنجی، نظرسنجی، آزمون‌ها و آزمایش‌ها) برای منبع بازخورد و داده‌های اضافی وجود دارد. نمونه ای از آموزش خوب را می توان در دوره مهندسی مکانیک یافت.

پلتفرم‌های آموزش الکترونیک اجتماعی در اینجا شایسته ذکر ویژه هستند. با آموزش آفلاین، هیچ راهی برای تعیین کمیت یا واجد شرایط بودن مکالمات یا بحث هایی که انجام می شود وجود ندارد. با این حال، آن مکالمات را به فضای دیجیتال منتقل کنید، و این یک موضوع متفاوت است. انجمن‌های گفتگوی آنلاین، برنامه‌های پیام‌رسان و ابزارهای ویدئو کنفرانس غنی از داده‌های قابل استفاده و معیارهای عملی هستند. چه بازدیدهای محتوا، مشارکت‌ها (نظرات، پست‌ها، موضوعات بحث)، واکنش‌ها (لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها)، یا سؤالات پرسیده شده و پاسخ‌دهی شده، هر تعامل قابل اندازه‌گیری است. و هر تعامل داستانی را بیان می کند که برای آموزش الکترونیکی منحصر به فرد است.

تعامل باعث افزایش مشارکت و حفظ می شود

دوره‌های آنلاین از یادگیری فعال پشتیبانی می‌کنند زیرا کارمندان می‌توانند از نظر فیزیکی و ذهنی با محتوا و سایر فراگیران درگیر شوند. این می تواند از طریق داستان سرایی دیجیتال، یک دکمه پاپ آپ یا کلیک روی یک اسلاید پاورپوینت، تصاویر و ویدیوهای 360 درجه، گروه های بحث، تکنیک های گیمیفیکیشن، آزمون ها یا نظرسنجی ها باشد.

تعامل در یادگیری اهمیت دارد زیرا نرخ مشارکت و حفظ مطالب درسی را افزایش می دهد. برای کارمندان شما خوب است. برای نتایج L&D شما خوب است.

تقویت برند

تعهد به آموزش دیجیتال چیزهای زیادی در مورد فرهنگ، ارزش ها و چشم انداز سازمان شما می گوید. این نشانه یک رویکرد مترقی و متمرکز بر آینده است. و نشان می دهد که شما مایل به سرمایه گذاری در توسعه کارکنان هستید. این به نوبه خود می تواند به فروش برند شما به استخدام کنندگان احتمالی آینده کمک کند.

کارایی

یادگیری آنلاین به معلمان راهی کارآمد برای ارائه درس به دانش آموزان ارائه می دهد. آموزش آنلاین تعدادی ابزار مانند ویدئو، پی دی اف، پادکست دارد و معلمان می توانند از همه این ابزارها به عنوان بخشی از طرح درس خود استفاده کنند. با گسترش طرح درس فراتر از کتاب‌های درسی سنتی و شامل منابع آنلاین، معلمان می‌توانند به مربیان کارآمدتری تبدیل شوند.

دسترسی به زمان و مکان

یکی دیگر از مزایای آموزش آنلاین این است که به دانش آموزان اجازه می دهد در کلاس ها از هر مکانی که انتخاب می کنند شرکت کنند. همچنین به مدارس اجازه می دهد تا به جای محدود شدن توسط مرزهای جغرافیایی، به شبکه گسترده تری از دانش آموزان دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، سخنرانی های آنلاین را می توان ضبط، بایگانی و برای مراجعات بعدی به اشتراک گذاشت. این به دانش آموزان اجازه می دهد تا در زمانی که راحت هستند به مطالب آموزشی دسترسی داشته باشند.

مقرون به صرفه بودن

یکی دیگر از مزایای یادگیری آنلاین کاهش هزینه های مالی است. آموزش آنلاین در مقایسه با یادگیری فیزیکی بسیار مقرون به صرفه تر است. این به این دلیل است که آموزش آنلاین هزینه های حمل و نقل دانش آموز، غذای دانشجویی، و مهمتر از همه، املاک و مستغلات را حذف می کند. علاوه بر این، تمام دوره ها یا مواد آموزشی به صورت آنلاین در دسترس هستند، بنابراین یک محیط آموزشی بدون کاغذ ایجاد می شود که مقرون به صرفه تر است، در حالی که برای محیط زیست نیز مفید است.

مناسب انواع سبک های یادگیری

هر دانش آموزی مسیر یادگیری متفاوت و سبک یادگیری متفاوتی دارد. برخی از دانش آموزان یادگیرنده دیداری هستند، در حالی که برخی از دانش آموزان ترجیح می دهند از طریق صوتی یاد بگیرند. به طور مشابه، برخی از دانش‌آموزان در کلاس درس پیشرفت می‌کنند و سایر دانش‌آموزان دانش‌آموزان انفرادی هستند که توسط گروه‌های بزرگ حواسشان پرت می‌شود.

سیستم آموزش آنلاین، با طیف وسیعی از گزینه ها و منابع، می تواند به طرق مختلف شخصی سازی شود. این بهترین راه برای ایجاد یک محیط آموزشی کامل و متناسب با نیازهای هر دانش آموز است.

معایب آموزش آنلاین

وقتی نوبت به سنجیدن مزایا و معایب آموزش آنلاین می رسد، ممکن است فکر کنید که پرونده آن بسته شده است. مزایای یادگیری آنلاین قانع کننده است. اما معایبی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت. پرونده را برای پیگرد قانونی مطرح کنید.

آموزش آنلاین می تواند غیرشخصی به نظر برسد

آموزش در مورد افراد است و ارزش تعامل انسانی را نمی توان دست کم گرفت. اگر یادگیری آنلاین صرفاً حول ماژول های آموزشی ناهمزمان و تحت رهبری یادگیرنده شکل گرفته باشد، می تواند انتزاعی و غیرشخصی به نظر برسد. البته جایی برای اینها وجود دارد، اما آنها نباید تنها شکل آموزش شما باشند.

پاسخ این است که از فناوری و ابزارهایی استفاده کنید که به یادگیری آنلاین شما کمک می کند تا افراد را دور هم جمع کنید و نه فقط دوره های آموزشی را ارائه دهید. تسهیل تعامل بین همسالان و مربیان. مستقیماً با فراگیران ارتباط برقرار کنید. جلسات آموزشی، کنفرانس‌های مجازی یا وبینارها را به صورت زنده، تحت رهبری مدرس برنامه‌ریزی کنید تا ماژول‌های خود را متعادل کنید. و از گروه‌های گفتگوی آنلاین و قابلیت چت زنده برای برقراری ارتباط مردم استفاده کنید. این نه تنها باعث می‌شود که آموزش الکترونیکی احساس «انسانی‌تر» کند، بلکه باعث می‌شود کمتر احساس انزوا کند.

همه فراگیران با تکنولوژی آشنا نیستند

اکثریت نیروی کار شما (به ویژه گروه رو به رشد هزاره ها و ژنرال زرز) با فناوری دیجیتال آشنا و راحت هستند. اما نه همه آنها. برای برخی، فقط ذکر آموزش آنلاین باعث ایجاد احساس ترس، عدم اطمینان و بی میلی می شود. خبر خوب این است که آموزش آنلاین نباید پیچیده تر از ورود به سیستم و مرور وب باشد. و اگر کارمندان شما می توانند وارد لپ تاپ، رایانه شخصی یا تلفن کاری خود شوند و به اینترانت شرکت یا وب سایت شرکت شما دسترسی داشته باشند، تمام مهارت ها و دانش مورد نیاز خود را دارند.

تا زمانی که پلتفرم آموزش الکترونیکی مناسب را انتخاب کنید، فراگیران شما نباید متوجه این فناوری شوند. تنها چیزی که آنها متوجه خواهند شد یک تجربه یادگیری یکپارچه و یکپارچه است. البته شما این را می دانید. چالش این است که مطمئن شوید آنها انجام می دهند. بنابراین پیام های داخلی خود را روی این نکات کلیدی متمرکز کنید.

کارکنان آن را به عنوان کار اضافی درک می کنند

آموزش آنلاین از یادگیری خود گام پشتیبانی می کند. اما ممکن است به این شکل تلقی نشود. ممکن است کارکنانی وجود داشته باشند که تصور کنند این نوع آموزش باید در زمان خود انجام شود. و این رویکرد ممکن است برنامه کلی آموزش و توسعه کارکنان را که با دقت برنامه ریزی کرده اید به خطر بیندازد.

باز هم، اینجا جایی است که کمپین ارتباطات داخلی تیم منابع انسانی شما وارد می‌شود. با برجسته کردن مزایای یادگیری ناهمزمان، کارمندان را از قبل آموزش دهید (کارکنان می‌توانند با سرعت عمل خود را انجام دهند و جلسات آموزشی را در هفته کاری متناسب با زمانی که برایشان کار می‌کند) انجام دهید. و اطمینان دادن به آنها که مطلقاً به این معنی نیست که خارج از زمان کار اتفاق می افتد.

فقدان پشتیبانی

هنگامی که آموزش از راه دور انجام می شود، احساس می شود که هیچ پشتیبانی در دسترس نیست. و بدون حضور یک تسهیل کننده برای پاسخ به سؤالات یا پاسخگویی به یادگیرندگان، انگیزه می تواند ضربه بخورد. که منجر به از دست دادن مهلت ها و ناتمام ماندن دوره ها می شود.

یک رویکرد ترکیبی ارائه دهید. جلساتی را به رهبری مربی (با پرسش و پاسخ زنده، اتاق‌های گفتگوی مجازی، یا عملکرد چت) ارائه دهید که ماژول‌های آموزشی خودگام را متعادل می‌کند. و کانال های ارتباطی را باز، ثابت و جاری نگه دارید. استفاده از تالارهای گفتگو برای ارسال سوالات را تشویق کنید. مطمئن شوید که مربی یا کارشناسان L&D شما این موارد را نظارت و تعدیل می کنند. و اینکه آنها فعالانه پیوندهایی را به منابع اضافی ارسال می کنند که ممکن است مفید باشد.

عدم تحرک

صرف زمان طولانی برای تماشای صفحه نمایش ایده آل نیست. و یادگیری آنلاین طبیعتاً مستلزم تمرکز زبان آموز بر روی صفحه نمایش است. اگر کارمندان شما در حال حاضر زمان زیادی را پشت میز می گذرانند و از طریق لپ تاپ یا کامپیوتر کار می کنند، می تواند مشکل خاصی باشد.

آموزش میکرو راه حل خوبی ارائه می دهد. تکه های آموزشی کوچک و کوچک، ریزآموزش روشی موثر برای محدود کردن زمانی است که یک فرد در مقابل نمایشگر خود می گذراند. همچنین باعث می شود که یادگیرندگان احساس سرگیجه نکنند. و منجر به جذب بهتر دانش می شود.

از دست دادن تمرکز

یادگیری آنلاین در یک محیط کمتر کنترل شده اتفاق می افتد. با نشستن پشت کامپیوتر یا دستگاه های دیگر، همیشه وسوسه ها و حواس پرتی های دیگری وجود دارد. خواه گشت و گذار در اینترنت، بررسی رسانه های اجتماعی، ورق زدن ایمیل های کاری، یا صحبت های همکاران در دفتر باشد، می تواند متمرکز ماندن سخت باشد.

هیچ راهی برای جلوگیری یا حذف این وجود ندارد. تنها راه حل این است که کارمندان را درگیر و علاقه مند نگه دارید، بنابراین کمتر احتمال دارد ذهن آنها سرگردان شود. ماژول ها را کوتاه نگه دارید (به نکته ما در مورد یادگیری خرد مراجعه کنید). از رسانه های مختلف استفاده کنید. شامل ویژگی های تعاملی و آن را از طریق گیمیفیکیشن و پاداش کامل کنید.

عیب یابی می تواند بر تجربه تأثیر بگذارد

آموزش آنلاین نیاز به اتصال آنلاین دارد. و در حالی که ضریب نفوذ اینترنت در حال حاضر گسترده است، یک اتصال ثابت همیشه نمی تواند تضمین شود – به خصوص با کارگران از راه دور. سایر مشکلات تکنولوژیکی – فراموشی رمزهای عبور، سرعت دانلود پایین، اشکالات و بافر – نیز می توانند بر این تجربه تأثیر بگذارند.

با این حال، آزمایش کامل همراه با برنامه ریزی دقیق می تواند به طور قابل توجهی نیاز به عیب یابی را کاهش دهد. همانطور که می توانید پیام های اطراف پروتکل ورود به سیستم را پاک کنید.

ممکن است برای ذینفعان غیر ضروری به نظر برسد

شما یک تیم تحقیق و توسعه دارید. چرا به یک پلت فرم آموزش آنلاین نیاز دارید؟ آیا این کار کارکنان منابع انسانی شما را بدون نقش نمی گذارد؟ سوالات منطقی، که سهامداران در سازمان شما احتمالاً خواهان پاسخ به آنها هستند.

واقعیت این است که به جای اینکه متخصصان L&D شما را بی‌کار کند، یادگیری آنلاین به آن‌ها کمک می‌کند تا روی موضوعات مهم‌تری تمرکز کنند. با توجه به تدارکات و تحویل، آنها می توانند به استراتژی، ارزیابی و ایجاد دوره های قانع کننده ای نگاه کنند که اهداف سازمانی و همچنین نیازهای کارکنان را برآورده می کند.

بنابراین، اینها مزایا و معایب آموزش آنلاین هستند. و وقتی نوبت به آموزش آنلاین می‌رسد، رویکرد “عالی” وجود ندارد. هر مورد، البته، منحصر به فرد است. و آنچه برای یک سازمان کار می کند، ممکن است برای همه کارساز نباشد. اما، با داشتن مزایا و معایب یادگیری آنلاین، ساختن راه حلی که برای شما مناسب باشد، آسان تر است.

برای مثال، اگر نیاز به ارائه دوره‌های عملی زیادی دارید و کارمندان از راه دور ندارید، ممکن است بخواهید برخی از آموزش‌های آنلاین را با جلسات آفلاین متعادل کنید. اگر بیشتر نیروی کار شما پراکنده باشد، جلسات حضوری گزینه ای نخواهد بود. در این صورت، وبینارها، کنفرانس های مجازی و ارائه های زنده از ویژگی های بالایی برخوردار خواهند بود.

منابع:https://www.talentlms.com/blog/online-training-advantages-disadvantages/

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود