چگونه در یک مصاحبه فنی موفق شویم؟

0

مصاحبه های فنی برای کارفرمایانی که برای نقش های مهندسی، علمی یا نرم افزاری استخدام می کنند، رایج است. اساساً این مصاحبه ای است برای ارزیابی توانایی فنی شما برای نقش، و عمق و وسعت دانش شما در زمینه انتخابی شما.

مصاحبه‌های فنی همچنین برای ارزیابی مهارت‌های حل مسئله، مهارت‌های ارتباطی و توانایی شما برای فکر کردن تحت فشار طراحی شده‌اند. فرآیندی که برای حل یک چالش مورد استفاده قرار می گیرد برای کارفرمایان مورد علاقه است، زیرا به آنها نگاهی اجمالی به نحوه حل یک مشکل دنیای واقعی در محل کار می دهد.

مصاحبه‌های فنی اغلب مصاحبه‌شوندگان را با مشکلات پیچیده‌ای مواجه می‌کند که مهارت‌های حل مسئله و توانایی‌های تفکر انتقادی آنها را آزمایش می‌کند. در حالی که همه مصاحبه‌های فنی از مشکلات فنی برای ارزیابی مهارت‌های داوطلب استفاده نمی‌کنند، اما به مصاحبه‌گران کمک می‌کنند تا درک کنند که چگونه قابلیت‌های یک نامزد به آنها کمک می‌کند تا در نقشی که برای آن مصاحبه می‌کنند موفق شوند. در این مقاله با نمونه سوالات و پاسخ به بحث در مورد چیستی مصاحبه فنی، چرایی استفاده از آن ، نحوه آماده شدن و چگونگی اجرای یک مصاحبه فنی می پردازیم.

مصاحبه فنی چیست؟

مصاحبه شغلی فنی شبیه مصاحبه در بسیاری از مشاغل دیگر نیست. با توجه به این واقعیت که مشاغل فنی بسیار فنی هستند و به مجموعه مهارت های خاصی نیاز دارند، و از آنجایی که حقوق اولیه نسبتاً رقابتی است، کارفرمایان می خواهند قبل از امضای قرارداد با شما بسیار از صلاحیت های شما اطمینان داشته باشند. بنابراین چگونه می توانید مصاحبه کنندگان را متقاعد کنید که برای این کار مناسب هستید؟

مصاحبه های فنی معمولاً توسط کارفرمایان انجام می شود که در حال استخدام علوم کامپیوتر، مهندسی، فناوری اطلاعات یا سایر متخصصان فنی هستند. مصاحبه‌های فنی به مصاحبه‌گران اجازه می‌دهد تا مهارت‌های فنی، مهارت‌های حل مسئله و مهارت‌های تفکر انتقادی داوطلبان را ارزیابی کنند.

در یک مصاحبه فنی، معمول است که مصاحبه کنندگان بازی های فکری، مشکلات استدلال عددی یا مشکلات ارزیابی فنی را ارائه کنند که توانایی داوطلب را در ایجاد راه حل و حل مشکلات آزمایش می کند. مدیران استخدام ممکن است مصاحبه های فنی را از طریق تلفن یا از طریق بسترهای ارتباطی حضوری آنلاین و همچنین حضوری انجام دهند.

مصاحبه فنی توانایی های یک نامزد را برای تفکر خلاق، تطبیق راه حل ها و یافتن راه هایی برای حل مشکلات فنی ارزیابی می کند. موفقیت در مصاحبه فنی به این معنی است که صلاحیت های یک نامزد با شرایط شغلی مطابقت دارد. از آنجایی که مصاحبه فنی رویکردهای داوطلب را برای حل مشکلات ارزیابی می کند، مصاحبه کننده ممکن است از مجموعه ای از مشکلات فنی استفاده کند که انتظار می رود داوطلب در طول مصاحبه حل کند.

مصاحبه کننده می تواند نحوه برخورد داوطلب با مشکل، تجزیه و حل آن را ارزیابی کند. در حالی که رسیدن به یک پاسخ صحیح می تواند در این نوع سناریوی مصاحبه مفید باشد، مصاحبه کنندگان معمولاً در هنگام حل مشکلات به دنبال روش شما هستند و ممکن است به جای پاسخ صحیح بر آن تأکید بیشتری داشته باشند.

مراحل یک مصاحبه فنی

اینکه در یک مصاحبه فنی چه اتفاقی می افتد بسته هر شرکتی متفاوت است، اما بیایید به میانگین موقعیت هایی که ممکن است با آن مواجه شوید نگاهی بیندازیم.

اغلب، مصاحبه های فنی در سه مرحله اساسی انجام می شود:

مرحله اول: در این مرحله شرکت رزومه شما را پسندیده است و می خواهد بیشتر با شما صحبت کند. این مرحله کوتاه غربالگری اجتماعی و فنی برای این طراحی شده است که ببیند آیا شما به اندازه کافی واجد شرایط و مشتاق هستید تا به مرحله فنی بعدی بروید. این مرحله مصاحبه معمولاً 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.

 مرحله دوم: برخی از شرکت‌ها می‌خواهند مهارت‌های فنی شما را قبل از ورود واقعی با یک آزمون مقدماتی آزمایش کنند. ممکن است از طریق تلفن، از طریق اسکایپ یا زوم انجام شود، یا می‌تواند یک تکلیف پروژه ای باشد. اگر شرکت به وقت شما احترام بگذارد، چالش از راه دور فقط باید چند ساعت طول بکشد.

مرحله سوم و آخر:. این مرحله ای است که اکثر مردم آن را “مصاحبه فنی” واقعی می نامند. این شامل یک مصاحبه حضوری با چالش های فنی است که باید در مقابل مصاحبه کننده (ها) تکمیل کنید. اگر شرکت از راه دور باشد، می‌توان این کار را از راه دور و از طریق ویدئو کنفرانس انجام داد. مصاحبه های مرحله سه معمولاً 1 تا 2 ساعت طول می کشد، اما کل مصاحبه فنی در محل می تواند چندین ساعت تا یک روز کامل باشد.

در مصاحبه خود با چه کسی صحبت خواهید کرد

این مورد هم عامل دیگری است که از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است، اما شما معمولاً به یکی از این دو موقعیت بر اساس اندازه شرکت نگاه خواهید کرد:

در یک شرکت نوپا یا کوچکتر: عضو(های) تیم مهندسی، یک توسعه دهنده ارشد یا حتی مدیر ارشد فناوری. همه مصاحبه کنندگان معمولاً تجربه فنی دارند و ممکن است رئیس یا همکاران آینده شما باشند.

در یک شرکت بزرگتر: استخدام کننده، کارکنان منابع انسانی یا یکی از اعضای تیم مهندسی. برخی از مصاحبه کنندگان ممکن است دانش فنی کمی داشته باشند، و ممکن است افرادی نباشند که در صورت استخدام مستقیماً با آنها کار نخواهید کرد.

حتی ممکن است چندین مصاحبه با افراد مختلف داشته باشید – شاید یک مصاحبه فنی با تیم فناوری، یک مصاحبه فرهنگی با منابع انسانی، یک مصاحبه اجرایی با مدیر ارشد فناوری و غیره.

در هر صورت، یک نکته خوب برای آماده سازی مصاحبه شغلی این است که ابتدا با جستجوی مصاحبه کنندگان خود در لینکدین، درباره آنها تحقیق کنید. این می تواند اضطراب شما در مصاحبه را کاهش دهد، به علاوه ممکن است چیزی را پیدا کنید که بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید.

انواع سوالات مصاحبه که ممکن است با آنها روبرو شوید

طیف گسترده ای از سؤالات وجود دارد که ممکن است در طول مصاحبه فنی خود با آنها روبرو شوید. مهندسان  باید بتوانند به سؤالاتی پاسخ دهند که به مهارت‌های سخت و نرم آنها مربوط می‌شود. در اینجا چند نوع سوال وجود دارد که ممکن است از شما پرسیده شود.

رفتاری: این سوالات نشان می دهد که در گذشته چگونه در یک موقعیت خاص عمل کرده اید. این‌ها بر اساس موقعیت‌های واقعی زندگی هستند که با آن‌ها مواجه شده‌اید. مثالها عبارتند از:

  • در مورد زمانی به من بگویید که با یک موقعیت چالش برانگیز برخورد کردید.
  • زمانی را به من مثال بزنید که تحت فشار به طور موثر کار کرده اید.
  • چه اتفاقی افتاد که در محل کار اشتباه کردید؟

موقعیتی: این سوالات مصاحبه با موقعیت های فرضی در آینده و آنچه ممکن است در آن سناریوی خاص انجام دهید، سروکار دارند. به عنوان مثال عبارتند از:

  • اگر در مورد اهداف یا جهت یک کار کدنویسی مطمئن نبودید چه کار می کنید؟
  • اگر همکارانتان بخشی از پروژه کدنویسی خود را به موقع کامل نکنند، چه می‌کنید؟
  • اگر هم تیمی تان از شما بخواهد که کدش را مرور کنید و پر از باگ بود، چه کار می کنید؟

تحصیلات: ممکن است از شما سؤالاتی در مصاحبه پرسیده شود که مختص تحصیلات شما هستند.

دانش فنی: سوالات مصاحبه فنی که مهارت ها و دانش واقعی شما را ارزیابی می کند قلب مصاحبه فنی است. این‌ها می‌توانند سوالاتی از نوع بی‌اهمیت فناوری محور باشند، مانند «چگونه می‌توانید مطمئن شوید که کد شما هم امن و هم سریع است؟» یا «چه زمانی از چندشکلی استفاده می‌کنید؟»، یا سؤالاتی در مورد کدی که روی تخته سفید می‌نویسید.

نحوه آماده شدن برای مصاحبه فنی

آماده شدن برای مصاحبه فنی می تواند شامل تمرین نحوه پاسخگویی به سوالات مصاحبه کننده، حل مسائل پیچیده (از جمله مسائل استدلال عددی) و نشان دادن مهارت های فنی خود باشد. اگر برای مصاحبه فنی آماده می شوید، مراحل زیر می تواند به شما کمک کند خود را آماده کنید:

  • شرح شغل را مرور کنید: ابتدا شرح شغل را مرور کنید تا بدانید دقیقاً چه چیزی در نقش مورد انتظار است. همانطور که شرح شغل را مرور می کنید، به دنبال مهارت ها و صلاحیت های کلیدی باشید که می توانید در طول مصاحبه خود به نمایش بگذارید. به عنوان مثال، نقش ممکن است به شما نیاز داشته باشد که بدانید چگونه یک زبان برنامه نویسی خاص را اعمال کنید.
  • درباره شرکت تحقیق کنید: بعد، درباره شرکتی که با آن مصاحبه می کنید تحقیق کنید. در تحقیقات خود به دنبال اطلاعاتی باشید که می تواند به شما بینشی در مورد ارزش ها، اهداف و هر مشکلی که مهارت های شما می تواند راه حلی برای آنها ارائه دهد، بدهد. شما می توانید رویکرد خود را برای نشان دادن مهارت ها و صلاحیت های خود در طول مصاحبه با استفاده از اطلاعاتی که در طول تحقیق خود پیدا می کنید آماده کنید.
  • حل مشکلات فنی را تمرین کنید: راه هایی برای تمرین رویکرد خود برای حل مشکلات فنی بیابید. به عنوان مثال، می‌توانید از منابع آنلاین برای تمرین کدنویسی، ساخت چارچوب‌ها یا مهارت‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها برای تمرین حل مشکلاتی که ممکن است در طول یک مصاحبه فنی به شما ارائه شود، استفاده کنید.
  • اصول را مرور کنید: برنامه های کاربردی اصلی رشته خود را مرور کنید. به عنوان مثال، اگر در اتوماسیون نرم‌افزار تست تخصص دارید، فرآیندهای انتخاب موارد تست، استفاده از ابزارهای مناسب و ایجاد راه‌حل‌هایی را که مشکلات نرم‌افزاری خودکار را برطرف می‌کنند، مرور کنید. اطمینان از داشتن درک کامل از اصول و روش های فنی خود می تواند به موفقیت شما در طول مصاحبه کمک کند.
  • پاسخ های خود را تمرین کنید: در نهایت، نحوه برنامه ریزی برای پاسخ به سوالات کلی مصاحبه را تمرین کنید. به عنوان مثال، ممکن است مصاحبه کننده با پرسش در مورد سابقه حرفه ای، صلاحیت ها و مهارت های شما و علاقه شما به شغل، بحث را آغاز کند. این می تواند برای شما مفید باشد که پاسخ های خود را برای سوالاتی از این دست همراه با سوالات فنی که ممکن است مصاحبه کننده از شما بپرسد آماده کنید.

چگونه یک مصاحبه فنی را انجام دهیم

هنگام مصاحبه برای یک موقعیت خاص، ممکن است از شما خواسته شود که در مصاحبه فنی به عنوان بخشی از فرآیند درخواست شرکت کنید. اگر می‌پرسید مصاحبه فنی دقیقاً چیست و نکاتی برای چگونگی آماده شدن برای آن چیست، ادامه مطلب را بخوانید!

مصاحبه های فنی در طول فرآیند استخدام برای نقش هایی که به مجموعه مهارت های بسیار خاصی نیاز دارند، مانند مهندسی نرم افزار یا تجزیه و تحلیل داده ها، رایج است. مصاحبه فنی بسته به سازمان متفاوت است، اما ممکن است شامل یک مصاحبه توصیفی رفتاری (BDI)، بخش الگوریتم های تحلیلی / کدگذاری، و یک مطالعه موردی مدل سازی پیش بینی شود. اگر به یک مصاحبه فنی دعوت شده اید، انتظار داشته باشید که عمیقاً در مهارت های فنی خود کاوش کنید!

استدلال و فرآیند حل مشکل خود را بیان کنید

بدترین کاری که می توانید در هنگام پرسیدن یک سوال سخت انجام دهید این است که کاملاً لال باشید. متأسفانه، انجام این کار در تصادف بسیار آسان است. هنگامی که با مشکلی روبرو می شوید که نیاز به انرژی ذهنی و تمرکز قابل توجهی دارد، احتمالاً اولین تمایل شما این است که به ذهن خود عقب نشینی کنید. اگرچه این طبیعی است، اما برای مصاحبه کننده نیز چندان مفید نیست.

هدف سؤالات فنی، تا حدی، کشف این است که چگونه در مورد حل مشکلات فکر می کنید. روند شما چیست؟ چگونه اجزای مختلف را تجزیه می کنید؟ چگونه به یک راه حل می رسید؟ وقتی چیزی را امتحان می کنید که جواب نمی دهد، چگونه واکنش نشان می دهید؟

توضیح دهید که هنگام حل مشکل در سرتان چه اتفاقی می افتد. طوری رفتار کنید که انگار صدای خود را ضبط می کنید تا آن را به صورت آنلاین منتشر کنید تا نحوه حل این مشکل را به دیگران آموزش دهید. حتی اگر مصاحبه‌کننده‌های شما فضایی برای فکر کردن آرام به شما می‌دهند، ممکن است از توضیح روند فکر خود بدون اینکه آنها شما را وادار به انجام این کار کنند، سود ببرید. این نه تنها به آنها کمک می کند تا مهارت ها و تفکر انتقادی شما را به طور کامل درک کنند، بلکه شما را به یاد ماندنی تر می کند.

چه چیزی بهتر از حل یک مشکل در یک مصاحبه فنی است؟

تعداد بسیار کمی از مسائل فقط یک راه حل دارند و همه مشکلات بی نهایت راه حل نادرست دارند. بنابراین اگر تنها بر یک راه برای حل یک مشکل تمرکز کنید، فرصت بزرگی را برای اثبات انعطاف پذیری و مجموعه مهارت خود از دست خواهید داد.

به جای اینکه به سادگی با یک راه حل شناخته شده یا به یک زبان کار کنید، بحث را در مورد آن مشکل خاص باز کنید و آن را برای سناریوهای مختلف حل کنید.

با تأیید اینکه مشکل ممکن است راه‌حل‌های متعددی داشته باشد، سازگاری، انعطاف‌پذیری و آگاهی خود را نشان می‌دهید، که همه اینها اعتماد به مصاحبه‌کننده‌های شما را القا می‌کند که می‌توانید راه‌حل مناسب را از میان بسیاری از احتمالات انتخاب کنید.

زمانی که پاسخ دادن به یک سوال با راه حل های متعدد زیاده روی می کند یا با خوشحالی مورد استقبال قرار می گیرد، خواندن هنری است. هنگامی که شک دارید، از اینکه از مصاحبه کنندگان خود بپرسید که آیا برای شما مشکلی ندارد، اگر کمی وقت بگذارید و راه حل خود را با یک گزینه ثانویه گسترش دهید، نترسید.

در صورت لزوم از به اشتراک گذاشتن نظرات خود نترسید

گاهی اوقات، در حین حل مشکلات، تصمیماتی می گیرید که کاملاً بر اساس سلیقه و نظر خودتان است. و این اشکالی ندارد – کارفرمایان به نظر شما علاقه مند هستند! طرز فکر و واکنش شما به موقعیت ها تفاوت زیادی در فرهنگ یک شرکت ایجاد می کند. داشتن نظر نیز نشانه رهبری و بلوغ فنی به عنوان یک توسعه دهنده است. برای بحث در مورد نظرات خود مستلزم ارزیابی موقعیت های دیگر در مورد یک موضوع خاص است.

با این حال، به یاد داشته باشید که نظرات را می توان بسیار نزدیک نگه داشت. اگر با مصاحبه کننده خود در مورد موضوعی موافق نیستید، هنگام به اشتراک گذاشتن آن اطلاعات به راحتی قدم بردارید. اگرچه داشتن یک دیدگاه خوب است، اما توجه به این نکته نیز مهم است که به اشتراک گذاری آن همیشه ضروری نیست و بدانید که چگونه نبردهای خود را انتخاب کنید. یک قانون کلی خوب: نظر خود را به اشتراک نگذارید مگر اینکه از شما خواسته شود.

هرگز جواب را با «نمی دانم» تمام نکنید

هرگز سؤال مصاحبه را با «نمی‌دانم» پایان ندهید. این یک گزینه در کار نیست، بنابراین نباید در مصاحبه گزینه ای باشد. باید نشان دهید که برای یادگیری چیزهایی که برای انجام کار باید بدانید، استراتژی دارید. سعی کنید با این جمله پاسخ دهید: «نمی‌دانم چگونه این کار را انجام دهم ». یادگیری عمدتاً فرآیند کشف چیزهایی است که نمی دانید. کارفرمای شما از شما انتظار ندارد که کامل باشید، اما از شما انتظار دارد که کوشا و باهوش باشید و هرگز از مشکل دست نکشید.

چگونه نظرات خود را در یک مصاحبه بیان کنیم

هرگز مشکلات را طوری بحث نکنید که انگار بی پاسخ هستند: تقریباً هر پروژه ای عملاً نیازمند منابع و محدودیت هایی است، بنابراین آگاهی خود را از زمینه مشکل نشان دهید. مشکلی که به خوبی حل شده است اما از بودجه گذشته است واقعا بهترین راه حل نیست.

آگاهی خود را از تخصص تیم موجود نشان دهید: گاهی اوقات بهترین پاسخ به یک سوال این است که از دیگران در تیم خود بخواهید با شما همکاری کنند، و ممکن است در سؤالات فنی به آن افراد اشاره کنید: “اگر این مشکل در چارچوب تیم خود به من ارائه می شد، احتمالاً از [تیم” می پرسیدم. نام عضو] تا راه حل من را نیز بررسی کنید. این نشان می دهد که شما مایل به تکیه بر تخصص دیگران هستید و هدف شما رسیدن به بهترین راه حل است.

ارزش های تیم خود را به صراحت در میان بگذارید: این موضوع به اندازه کافی مهم است که باید بیایید و آن را بگویید. شما می خواهید مطمئن شوید که کارفرمایان شما کاملاً آگاه هستند که هدف شما کمک به موفقیت شرکت است، نه اینکه تمام روز پشت میز خود بنشینید و کدنویسی کنید.

با فرمت و انواع سوالات آشنا شوید

ابتدا، اگر استخدام کننده مطالبی را برای آماده شدن برای مصاحبه برای شما ارسال کرده است، حتما آن را از نزدیک بررسی کنید. همچنین، بررسی کنید که آیا شرکت اطلاعات آمادگی مصاحبه را در وب سایت خود دارد یا خیر. اگر از قالب مطمئن نیستید، از استخدام کننده بپرسید. پرسش‌ها بر انواع مهارت‌هایی که در کار استفاده می‌کنید تمرکز خواهند داشت. آنها می توانند از اصول اصلی تا اصول سطح بالاتر متغیر باشند.

بسیاری از سوالات فنی بر اساس تجربه خود شما است. آیا یک بازی برای پروژه کلاسی ساخته اید و آن را در رزومه خود قرار داده اید؟ آماده صحبت در مورد وظایف فنی، چالش ها و مشارکت های خود باشید.

اگرچه برخی از شرکت ها به طور کامل آنها را از فرآیند مصاحبه خود حذف می کنند، ممکن است در طول مصاحبه های فنی یک بازی فکری دریافت کنید. این سوالات توانایی های حل مسئله، راحتی با ابهام و مهارت های کمی شما را ارزیابی می کند. روند فکر و رویکرد حل مسئله خود را با صدای بلند به اشتراک بگذارید و سعی کنید از چالش لذت ببرید.

اکثر مصاحبه‌کنندگان می‌خواهند در حین کار کردن با یک مشکل از شما بشنوند که فرآیند فکرتان را توضیح دهید. این به آنها بینشی در مورد شخصیت شما، مهارت های حل مسئله و توانایی کار تحت فشار می دهد. راه های زیادی وجود دارد که می توانید این کار را تمرین کنید: از یک دوست با سابقه فنی بخواهید که به عنوان مصاحبه کننده ساختگی شما عمل کند. تمرین و توضیح با صدای بلند یک راه عالی برای آماده سازی و ایجاد اعتماد به نفس است. در برنامه نویسی رقابتی و هکاتون شرکت کنید و مشارکت های متن باز داشته باشید. برای توضیح کامل پروژه های فنی ذکر شده در رزومه خود آماده باشید.

روی اشتباهات متمرکز نشوید

در پرسیدن سوال و درخواست توضیح راحت باشید. اگر اشتباهی مرتکب شدید، اجازه ندهید روی بقیه مصاحبه تاثیر بگذارد. شما این فرصت را خواهید داشت که به سوالات زیادی پاسخ دهید و مصاحبه کننده اغلب یک اشتباه را می بخشد. وقتی مشکلی پیش آمد، ادامه دهید و روی بقیه مصاحبه تمرکز کنید. اگر پاسخ یک سوال خاص را نمی دانید، فقط در مورد آن صادق باشید. سعی کنید مصاحبه کننده را درگیر کنید تا بتوانید در مورد موضوع بیشتر بیاموزید و/یا توضیح دهید که کجا می توانید پاسخ را بیابید.

از مصاحبه برای نشان دادن اشتیاق خود به فناوری استفاده کنید

با نشان دادن علاقه خود به کدنویسی و ایجاد برنامه های جدید، همچنین نشان می دهید که چرا کاندیدای مناسب برای این موقعیت هستید. فعالیت های فوق برنامه مرتبط راهی عالی برای نشان دادن این اشتیاق است. پل تایما، مهندس سابق گوگل در یک پست وبلاگی می گوید: «نکته شماره یک که من در رزومه به آن نگاه می کنم، فعالیت های فوق برنامه است. او می افزاید: «من می خواهم مهندسانی را استخدام کنم که می خواهم با آنها کار کنم. و آن مهندسان مشتاق الگوریتم های جالب، کدهای نرم و ایده های جدید هستند. آنها این کارها را در اوقات فراغت خود انجام می دهند – این فقط یک شغل نیست، کاری است که انجام می دهند زیرا آن را دوست دارند.

برای یک فرآیند مصاحبه طولانی آماده باشید: فرآیند مصاحبه فنی ممکن است چندین هفته طول بکشد و شامل چندین مصاحبه باشد. (کاربران اغلب این فرآیند را از قبل روشن می کنند.) پس از بررسی اولیه تلفن، ممکن است در روزها یا هفته های آینده با مهندسان و مدیران ملاقات کنید.

آمادگی برای سوالات سنتی/رفتاری را فراموش نکنید: کارفرمایان اغلب می گویند که دانش آموزان آنقدر نگران مصاحبه فنی هستند که در پاسخ به سؤالات رایجی مانند “در مورد خودت به من بگو؟” فکر نکرده اند. یا “چرا به این شغل علاقه دارید؟” نکات ما را در مورد سوالات متداول مصاحبه بخوانید و سوالات رفتاری را با یک مشاور شغلی CCE تمرین کنید.

با رزومه قوی وارد شوید

بیشتر کارهای مربوط به این بخش حتی قبل از انجام مصاحبه انجام می شود. اطمینان حاصل کنید که تجربیات، تحصیلات و منابع شما مطابق با کاری است که می خواهید در حرفه خود انجام دهید. تحت تاثیر قرار دادن یک کارفرما به عنوان یک کدنویس خودآموز کار دشواری است زیرا شما فقط باید خودتان را پشتیبان بگیرید. گرفتن تحصیلات و مدرک از همان ابتدا به شما اعتبار می دهد و در وهله اول مصاحبه را برای شما آسان تر می کند. داشتن یک رزومه تاثیرگذار به شما کمک می‌کند تا مصاحبه‌های بیشتری داشته باشید و برداشت‌های مصاحبه‌گرتان از شما را از همان ابتدا ترسیم می‌کند.

شرکت و موقعیت را به طور کامل درک کنید

با اطمینان از درک کامل شرکت و موقعیتی که برای آن درخواست می کنید و انتظاراتی که شرکت از یک کارمند احتمالی دارد، برای مصاحبه آماده شوید. شما باید بتوانید با اطمینان توضیح دهید که چرا برای این موقعیت مناسب هستید و چرا در مورد آن هیجان زده اید. به همین ترتیب، دانستن اهداف و چالش‌های شرکت می‌تواند به شما کمک کند تا پاسخ‌های خود را بر روی چیزهایی متمرکز کنید که می‌دانید شرکت بسیار مفید خواهد بود.

برای نشان دادن توانایی های خود آماده باشید

راه بزرگی که مصاحبه های فنی با بسیاری از انواع دیگر مصاحبه های شغلی متفاوت است این است که ممکن است از شما خواسته شود که توانایی های خود را به مصاحبه کننده خود نشان دهید. این ممکن است به صورت آزمایشی باشد یا از شما بخواهند نمونه کارها یا کارهای قبلی را به آنها نشان دهید. قبل از رفتن به مصاحبه، یک فلش مموری با کارهای چشمگیر و مرتبطی که قبلاً انجام داده اید آماده کنید.

تاثیر خوبی از خود به جای بگذارید

مهم نیست که چقدر مصاحبه های شغلی فنی منحصر به فرد هستند، یک روش وجود دارد که در آن همه مصاحبه ها یکسان هستند. شما می خواهید خود را به عنوان یک بازیکن حرفه ای، دوست داشتنی و تیمی معرفی کنید. احتمالاً قبلاً بسیاری از این نکات را شنیده اید، اما مهم هستند و ارزش تکرار دارند.

  • مطمئن شوید که زودتر به مصاحبه خود می رسید. این تضمین می کند که دیر نخواهید آمد زیرا نتوانستید ساختمان یا دفتری را که قرار بود به آن برسید پیدا کنید. همچنین به شما کمک می کند تا قبل از مصاحبه اعصاب خود را آرام کنید.
  • با لباس خوب و آراسته وارد شوید و با هر کسی که ملاقات می کنید با احترام رفتار کنید. ظاهر و آداب و رسوم ما تاثیر بیشتری از آن چیزی دارد که گاهی فکر می کنیم.
  • در طول مصاحبه سوالات متفکرانه بپرسید. این می‌تواند شامل سؤالاتی در مورد نیازهای خاص شرکت یا نگرانی‌هایی باشد که مصاحبه‌کننده در مورد رزومه شما دارد.
  • قبل از ترک، مطمئن شوید که در پایان مصاحبه از مصاحبه کننده بابت وقت و توجه خود تشکر کنید، و سپس بعد از خروج مجدداً در ایمیل یا نامه ای تشکر کنید.

منابع:

https://devmountain.com/blog/succeed-tech-job-interview/

https://joinhandshake.com/blog/students/interview-pro-tips-how-to-nail-a-technical-interview/

https://www.indeed.com/career-advice/interviewing/technical-interview-preparation

https://www.themuse.com/advice/5-smart-moves-to-make-in-a-technical-interview-that-have-nothing-to-do-with-codinghttps://joinhandshake.com/blog/students/interview-pro-tips-how-to-nail-a-technical-interview/

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود