چگونه یک مهندس برق شویم؟

0

مهندسی برق که در تقاطع ریاضیات، فیزیک و انرژی آموزشگاه فنی نشسته است مسئول برخی از مفیدترین اختراعات زمان ما است. اقلام ضروری مانند تلفن، لامپ، تلویزیون و رایانه همگی خارج از میدان تولید شده‌اند و نوآوری‌های بیشتری امروزه به طور مداوم در حال ظهور هستند. در راهنمای زیر، افراد علاقه‌مند می‌توانند درباره این حوزه کاری پویا، از جمله مشاغل مرتبط، مهارت‌ها و فناوری‌های لازم، حقوق معمولی و پیش‌بینی رشد شغلی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

مهندسان برق می توانند در طیف وسیعی از صنایع کار کنند و فرصت های زیادی برای پیشرفت در طول حرفه خود داشته باشند. از آنجایی که مهندسان برق می توانند وظایف شغلی بسیار فنی داشته باشند، اغلب قبل از درخواست برای مشاغل، مدارک خاصی را تکمیل می کنند. اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک مهندس برق هستید، ممکن است از یادگیری مراحلی که می توانید برای آماده شدن برای حرفه خود بردارید بهره مند شوید.

در این مقاله، فهرستی از مراحل چگونگی تبدیل شدن به یک مهندس برق را بررسی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که آنها چه می‌کنند، چقدر می‌توانند درآمد داشته باشند و معمولاً چه مهارت‌هایی دارند.

مبانی مهندسی برق

مهندسی برق یکی از جدیدترین اشکال مهندسی است که از اواخر دهه 1800 وجود داشته است. این زمینه در قرن گذشته به طور چشمگیری رشد کرده است و امروزه به هر صنعتی که از فناوری یا انرژی به عنوان منبع انرژی استفاده می کند، گسترش یافته است. مهندسان برق ممکن است در حوزه‌های مختلفی کار کنند، از جمله دستگاه‌های تلفن همراه، لوازم خانگی، نیروگاه‌ها، ماهواره‌ها، سیم‌کشی سازه‌های شخصی و تجاری، و مخابرات.

مهندسان برق که به عنوان مهندسان الکترونیک نیز شناخته می شوند، با ایجاد هزاران فناوری مفید اعتبار دارند، اما این تمام کاری نیست که آنها انجام می دهند. علاوه بر نوآوری، این متخصصان همچنین طرح های طراحی ایجاد می کنند، نمونه های اولیه مختلف اختراعات خود را آزمایش می کنند، بر ساخت نظارت می کنند و در برخی موارد بر نصب نظارت می کنند. آنها ممکن است در یک آزمایشگاه، یک دفتر، یا یک کارخانه تولیدی کار کنند، و حرفه آنها ممکن است در شرکت های کوچک اختصاص داده شده به محصولات الکتریکی خاص یا شرکت های بزرگ مانند سامسونگ یا اپل متمرکز شود. از آنجایی که دنیای دیجیتال همچنان در صنایع بی‌شماری و بخش‌هایی از زندگی روزمره غیرقابل جایگزین شدن است، مهندسان برق در خط مقدم این رشد خواهند بود.

مهندس برق چه کار می کند؟

مهندسان برق دستگاه های برق صنعتی را طراحی می کنند که برق تولید یا استفاده می کنند. اگرچه طراحی این دستگاه ها جنبه مهمی از مهندسی برق است، مهندسان اغلب در طول عمر دستگاه، از مفهوم سازی گرفته تا نگهداری معمول دستگاه پس از توسعه، درگیر این فرآیند هستند. مهندسان همچنین می‌توانند مسئولیت ارزیابی سیستم‌ها، بهبود طرح‌های موجود و آزمایش نمونه‌های اولیه جدید را بر عهده بگیرند.

مهندسان برق اغلب بر روی فرآیندهای فنی مانند انجام تجزیه و تحلیل هزینه و مطالعات امکان سنجی تمرکز می کنند. بیشتر مشاغل در این صنعت در آزمایشگاه یا اداره انجام می شود، اما پروژه های در محل و کوتاه مدت نیز رایج هستند. پروژه های رایج برای این مهندسان می تواند شامل نصب روشنایی و سیم کشی در ساختمان، توسعه لوازم خانگی و ایجاد سیستم های مخابراتی باشد. مهندسان برق تقریباً در هر صنعتی وجود دارند، بنابراین بسیاری از مهندسان در جنبه های مختلف این حرفه تخصص دارند.

میانگین حقوق ملی برای یک مهندس برق 87023 دلار در سال است، اما دستمزد می تواند بسته به سال ها تجربه، سطح مدرک تحصیلی و موقعیت مکانی متفاوت باشد. به عنوان مثال، مهندسان برق در آتلانتا، جورجیا، می توانند به طور متوسط 91481 دلار در سال و کسانی که در شیکاگو، ایلینویز هستند می توانند به طور متوسط 94436 دلار در سال درآمد داشته باشند.

با توجه به اداره آمار کار ایالات متحده، تعداد افرادی که به عنوان مهندس برق و الکترونیک کار می کنند می تواند از سال 2020 تا 2030 7 درصد افزایش یابد. BLS پیش بینی می کند که مشاغل بیشتری برای این افراد حرفه ای می توانند در صنایعی باز شوند که فناوری پیشرفته را در اولویت قرار می دهند، مانند مخابرات، خدمات علمی و فنی. آنها همچنین خاطرنشان می کنند که با بازنشستگی مهندسان برق فعلی یا دنبال کردن مشاغل دیگر، موقعیت های بیشتری ممکن است در دسترس باشد.

تخصص های مهم مهندسی برق

سخت افزار رایانه: تخصص در سخت افزار کامپیوتر یا مهندسی کامپیوتر به معنای تمرکز بر یکپارچه سازی نرم افزار و سخت افزار است که شامل ترکیب علم کامپیوتر و سیستم های الکتریکی است. مهندسان کامپیوتر اغلب نرم افزاری را می نویسند که سیستم ها را اجرا می کند. تخصص در این زمینه می تواند منجر به فرصت های شغلی به عنوان مهندس سخت افزار یا معمار شبکه های کامپیوتری شود.

سیستمهای کنترل: این تخصص که بیشتر به عنوان مهندسی الکترونیک شناخته می شود، مدارهای الکترومغناطیسی موجود در ماشین ها را مطالعه می کند. برای اطمینان از اینکه سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری با هم کار می کنند، این مهندسان قطعات الکتریکی را طراحی و آزمایش می کنند. اگر در این زمینه تخصص دارید، می توانید به عنوان مهندس کنترل یا مهندس فروش مشغول به کار شوید.

سیستم های قدرت: مهندسین متخصص در سیستم های قدرت، سیستم های مقیاس بزرگ را برای مصارف مسکونی، تجاری و صنعتی طراحی می کنند. آنها وظیفه دارند اطمینان حاصل کنند که شبکه های برق به درستی کار می کنند و سیستم های الکتریکی از بارگذاری بیش از حد جلوگیری می کنند. دانشجویانی که در این زمینه تخصص دارند می توانند به عنوان توزیع کننده نیروگاه های برق، مهندسان طراحی برق پست ها و مهندسان خطوط انتقال کار کنند.

ارتباطات: کسانی که در زمینه ارتباطات تخصص دارند، شبکه های بی سیم، تئوری اطلاعات، سرکوب نویز، امنیت و فشرده سازی را مطالعه می کنند. برای کار در مخابرات، فارغ التحصیلان معمولاً امتحانات مجوز دولتی را می گذرانند و قبل از اینکه بتوانند در آزمون مهندسی حرفه ای شرکت کنند، چهار سال سابقه کار اضافی را تکمیل می کنند. مهندسان برق که در این زمینه تخصص دارند به عنوان مهندس فرکانس رادیویی، مهندس ارتباطات الکترونیک و مهندس پخش فعالیت می کنند.

مراحل تبدیل شدن به یک مهندس برق

قبل از التزام به یک برنامه درجه در مهندسی برق، دانشجویان آینده نگر ممکن است بخواهند درک بهتری از همه چیزهایی که برای رسیدن به اولین شغل خارج از کالج انجام می شود، بدست آورند. خبر خوب این است که ورود به این حوزه از مهندسی آسان تر از برخی از انواع دیگر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل لازم برای تبدیل شدن به یک مهندس برق به خواندن ادامه دهید.

مرحله 1: مدرک لیسانس بگیرید

در حالی که از نظر تاریخی مدرک لیسانس برای تضمین کار در این رشته کافی بوده است، افزایش مستمر دانشجویانی که برای تکمیل مدرک کارشناسی ارشد انتخاب می‌کنند می‌تواند هنجار را در سال‌های آینده تغییر دهد. برنامه های کارشناسی در مهندسی برق موضوعاتی از تئوری مدارهای الکتریکی و طراحی پیش نویس گرفته تا طراحی دیجیتال و معادلات دیفرانسیل را از طریق ترکیبی از سخنرانی های کلاسی، کار میدانی و زمان در آزمایشگاه پوشش می دهد.

گام 2: یک دوره کارآموزی را تکمیل کنید

دوره های کارآموزی، همراه با برنامه های مشارکتی، اجزای ضروری برای یافتن موفقیت آمیز کار پس از فارغ التحصیلی هستند. از آنجایی که این رشته برای تجربه قبلی کارهای روزمره ارزش زیادی قائل است، دانش آموزان باید از هر فرصتی برای یادگیری و مشاهده در یک محیط حرفه ای استفاده کنند. تکمیل یک تعاونی تابستانی و یک ترم کارآموزی دسترسی به متخصصان در این زمینه، فرصت‌هایی برای به دست آوردن دانش عملی، مربیگری و درک بیشتر از آنچه در زمان درخواست شغل می‌رسد را فراهم می‌کند. بسیاری از شرکت‌ها تمام موقعیت‌های کارآموزی و تعاونی خود را بر روی وب‌سایت‌های خود قرار خواهند داد، همانطور که توسط Raytheon و General Electric نشان داده شده است.

مرحله 3: انتخاب یک تخصص / تمرکز

با انواع مختلف کار در دسترس آنها، مهندسان برق نوپا اغلب تصمیم می گیرند دانش خود را با تکمیل تمرکز در مدرک خود متمرکز کنند. این تخصص ها که معمولاً 12 تا 18 ساعت دوره آموزشی را شامل می شوند، مطالعات متمرکزی را برای القای سطحی از تخصص ارائه می دهند.

برخی از تخصص هایی که اغلب ارائه می شوند عبارتند از:

  • مهندسی رایانه
  • نانوتکنولوژی
  • سیستم های پردازش و کنترل سیگنال
  • میدان های الکترومغناطیسی
  • فوتونیک
  • مهندسی الکترونیک محیط زیست

مرحله 4: امتحانات مربوطه برای صدور گواهینامه را با موفقیت پشت سر بگذارید

برخلاف سایر رشته‌های مهندسی، صدور گواهینامه اجباری نیست یا در محافل مهندسی برق رایج نیست. با این حال، برای کسانی که می خواهند خود را در این زمینه متمایز کنند، تکمیل امتحانات گواهینامه راهی عالی برای انجام این کار است. به منظور دریافت گواهینامه کامل از طریق شورای ملی ممتحنین مهندسی و نقشه برداری، نهاد رسمی صدور گواهی، افراد باید:

  • در یک موسسه معتبر ABET شرکت کنید
  • انجام مبانی مهندسی (FE) در آزمون مهندسی برق مستقیماً پس از تکمیل مدرک لیسانس
  • حداقل چهار سال سابقه کار حرفه ای داشته باشید
  • در آزمون مهندسی حرفه ای (PE) در مهندسی برق شرکت کنید

مرحله 5: یک شغل در سطح ورودی ایجاد کنید

به لطف کارآموزی قبلی و تجربه همکاری، فارغ‌التحصیلان اخیر باید مهارت‌ها و تماس‌های متنوعی در این زمینه داشته باشند. از سال 2014، برترین صنایعی که مهندسان برق را استخدام می کنند عبارتند از:

  • مخابرات – 18 درصد
  • سازمان های دولتی فدرال – 13 درصد
  • خدمات معماری و مهندسی 12 درصد
  • ساخت قطعات نیمه هادی و الکترونیکی – 9 درصد
  • ساخت ابزارهای ناوبری، اندازه گیری، الکتروپزشکی و کنترل – 6 درصد
  • مؤلفه های یک شغل مهندسی برق موفق: مهارت ها، ابزارها و فناوری

مهارت های مورد نیاز

جدای از تخصص به دست آمده از آموزش فنی، چندین مهارت باعث می شود مهندسان برق در کار خود مؤثر واقع شوند. برخی از آن مهارت ها عبارتند از:

  • ریاضی اندیش: به منظور پیش بینی و طراحی دستگاه های الکتریکی، EE ها باید دانش جامعی از اشکال مختلف ریاضی، از جمله حساب پیشرفته، مثلثات و جبر داشته باشند.
  • تمرکز: تجزیه و تحلیل و توسعه اجزای الکتریکی اغلب به ساعت های طولانی تلاش متمرکز یا کار با قطعات بسیار کوچک نیاز دارد. سیم کشی نیز یک فرآیند طولانی است که در آن هر جنبه باید به درستی به عملکرد متصل شود. ساعات طولانی و جزئیات جزئی نیاز به متخصصانی دارد که بتوانند بر روی کار در حال انجام تا تکمیل آن تمرکز کنند.
  • حل مسئله: مهندسان برق اغلب با تکنسین ها و سایر مهندسان کار می کنند و توانایی برقراری ارتباط با طرح ها و طرح های پیچیده طراحی بسیار مهم است. در صورت برقراری ارتباط با مشتریان، این مهارت اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا آنها باید از زبان مشترک برای انتقال اطلاعات پیچیده استفاده کنند.
  • نوآوری: عصر دیجیتال انبوهی از محصولات جدید را به وجود آورده است، بنابراین توانایی مداوم در نوآوری و تفکر خارج از چارچوب برای توسعه دستگاه‌های منحصر به فرد، مهارتی است که کارفرمایان بالقوه واقعاً برای آن ارزش قائل هستند.
  • حل مسئله: مهندسی محصولات الکتریکی فوق العاده پیچیده است، و اجتناب ناپذیر است که برخی از نمونه های اولیه یا طرح ها دقیقاً همانطور که در چند بار اول برنامه ریزی شده عمل نکنند. توانایی تجزیه و تحلیل مسئله و ایجاد راه حل در این زمینه بسیار پیش می رود.
  • تفکر انتقادی: برای یک مهندس برق موفق، تفکر انتقادی و منطقی برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف یک محصول می تواند بسیار مهم باشد.
  • سازمانی: مهندسان برق می توانند از مدیریت زمان خود برای اولویت بندی و برنامه ریزی پروژه ها سود ببرند. این می تواند به یک فرد کمک کند تا هم کارآمد و هم مؤثر باشد.
  • ارتباطات: همکاری بخش عمده ای از مهندسی است، بنابراین افراد زمانی می توانند موفق تر باشند که دارای مهارت های بین فردی و ارتباطی عالی باشند.
  • دانش مدار: طراحی مدار با استفاده از دورهrevit mep یک جنبه اساسی مهندسی برق است. دانش کامل از عملکرد مدار می تواند برای توسعه و تعمیر دستگاه های الکتریکی حیاتی باشد.
  • برنامه نویسی: اگرچه در همه تخصص های مهندسی برق الزامی نیست، اما دانش زبان های برنامه نویسی می تواند افراد را در این زمینه کارآمدتر کند و آنها را برای مشاغل مهندسی کامپیوتر باز کند.
  • تفکر خلاق: مهندسان برق نیز اغلب در محل کار خلاقانه فکر می کنند، به خصوص هنگام طراحی محصولات جدید. این به آنها امکان می دهد تا امکانات بی پایان را کشف کنند و فناوری های جدید ایجاد کنند.

گواهینامه ها و مجوزهای تکمیلی

در حالی که رشته مهندسی برق نیازی به مجوز برای دانشجویان ندارد، افرادی که مایلند بالاتر از همتایان خود باشند و برای نقش های اجرایی رقابتی تر باشند، امتحانات را تکمیل می کنند. به غیر از صدور مجوز توسط شورای ملی ممتحنین برای مهندسی و نقشه برداری، مهندسان برق که به دنبال توسعه حرفه ای یا گواهینامه بیشتر هستند ممکن است برخی از مدارک زیر را در نظر بگیرند:

  • گواهی بازرس برق (CEI): انجمن بین المللی بازرسان برق این گواهی را در بیش از 120 سایت مختلف در سراسر کشور ارائه می دهد. برای واجد شرایط بودن، افراد باید دارای مدرک AS یا BS در مهندسی برق باشند.
  • مبانی مهندسی (FE): آزمون تخصصی برق و کامپیوتر که مستقیماً پس از فارغ التحصیلی گرفته می شود، یک آزمون شش ساعته است که از 110 سوال چند گزینه ای تشکیل شده است. موضوعات شامل مواردی است که به خواص مواد الکتریکی، تجزیه و تحلیل مدار، پردازش سیگنال، الکترونیک، قدرت، الکترومغناطیسی، سیستم های دیجیتال و توسعه نرم افزار مربوط می شود. در طول دو نوبت آخر امتحان در ژانویه و آوریل 2015، 1217 فارغ التحصیل اخیر امتحان را با 75 درصد قبولی کامل کردند.
  • گواهینامه مهندسی سیستم های قدرت: این گواهی که توسط ائتلاف ارائه دهندگان انرژی برای آموزش حمایت می شود، بر روی سه کلاس متمرکز بر مهندسی برق، تجزیه و تحلیل سیستم های قدرت، و ماشین های الکتریکی و درایوها ساخته شده است. توسط دانشگاه کلمسون به صورت حضوری و آنلاین ارائه می شود.
  • اصول و عملکرد مهندسی (PE): برای شرکت در این آزمون، داوطلبان باید حداقل چهار سال سابقه کار در یک محیط حرفه ای داشته باشند. سه آزمون مختلف برق و کامپیوتر شامل مهندسی کامپیوتر، برق و الکترونیک و قدرت وجود دارد. اکثریت قریب به اتفاق آزمودنی‌ها نسخه سوم را می‌گیرند: در آخرین مرحله آزمون، 23 نفر در رشته مهندسی کامپیوتر (52 درصد قبولی)، 98 نفر برق و الکترونیک (69 درصد قبولی) و 828 نفر برق (62 درصد قبولی) شرکت کردند. هر سه شامل 80 سوال چند گزینه ای است که در یک دوره امتحانی هشت ساعته گرفته شده است.
  • گواهینامه حرفه ای گواهی حرفه ای دستگاه های بی سیم (WDCP): مهندسان برق که با دستگاه های بی سیم کار می کنند اغلب این گواهی را تکمیل می کنند تا دانش خود را تخصصی کنند. حوزه های تمرکز شامل سیستم های LAN بی سیم، بلوتوث، دستگاه های UNII، AVIS و سیستم های ارتباطی شخصی است. علاقه مندان می توانند این گواهی را از طریق Exemplar Global/iNARTE دریافت کنند

ابزار و فناوری

بر اساس این رشته، مهندسان برق از ابزارها، نرم افزارها و سخت افزارهای مختلف زیادی برای انجام کارهای روزانه خود استفاده می کنند. از آنجایی که این زمینه هم از طراحی و هم تولید بتن تشکیل شده است، EE ها باید نه تنها با نرم افزارهایی که به توسعه ایده ها و نمونه های اولیه کمک می کند، بلکه با ابزارهای مورد نیاز برای تحقق آنها نیز آشنا باشند. برخی از رایج ترین موارد در هر منطقه عبارتند از:

نرم افزار محیط توسعه: Verilog; National Instruments LabVIEW; نرم افزار Eclipse IDE; سی

نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD): نرم افزار Autodesk AutoCAD. ریز استیشن بنتلی; نرم افزار Dassault Systems CATIA

سیستم های فرآیند نیمه هادی: اواپراتورهای پرتوی الکترونی. ویفر استپر; نیمکت های تمیز شیمیایی مرطوب؛ اتصالات سیمی

ژنراتورهای سیگنال: ژنراتورهای تابع قابل برنامه ریزی. ژنراتورهای سیگنال برداری؛ ژنراتورهای CW موج پیوسته سنتز شده

طیف سنج ها: نسخه ها عبارتند از: الکترون اوگر، جرم یون ثانویه، X. پروفیل کننده های ناخالصی CV الکتروشیمیایی.

گرایش های شغلی در مهندسی برق

انتظار می‌رود که حوزه مهندسی برق در سال‌های آینده به گسترش خود ادامه دهد، تا حدی به لطف ماهیت نوآورانه این رشته. فن آوری ها به ظهور و حرکت رو به جلو ادامه خواهند داد و مهندسان برق نیز به نوبه خود از آنها برای توسعه محصولات جدید استفاده خواهند کرد. رشد کلی بین سال‌های 2012 و 2022 برای 5 درصد تعیین شده است، با پیش‌بینی اداره آمار کار، اکثر مشاغل جدید در شرکت‌های مهندسی پیدا می‌شوند. دلیل این پیش‌بینی این است که شرکت‌های منفرد، به‌ویژه شرکت‌های کوچک‌تر، از داشتن مهندسان برق داخلی کنار می‌روند و در عوض آنها را با شرکت‌های بزرگ‌تر قرارداد می‌دهند.

مشاغل مرتبط

  • مهندسان هوافضا: مانند مهندسان برق، افراد در این خط کار طراحی و مهندسی هواپیما، فضاپیما، موشک، ماهواره و ماشین آلات هوانوردی مورد استفاده توسط سازمان های دولتی و خصوصی را انجام می دهند. کسانی که در این زمینه هستند دوره های تحصیلات تکمیلی را در مهندسی هوافضا تکمیل می کنند و دوره های کارآموزی و فرصت های همکاری متعددی را انجام می دهند.
  • مهندسین سخت افزار کامپیوتر: مهندسان سخت افزار کامپیوتر چه به صورت مستقل کار کنند و چه با یک شرکت تولید کامپیوتر بزرگ، مسئول طراحی و ایجاد قطعات مورد نیاز برای ایجاد یک کامپیوتر هستند. آنها ممکن است بر روی یک منطقه خاص مانند مادربردها، دستگاه های حافظه، پردازنده ها یا روترها تمرکز کنند.
  • برقکارها: در قرن گذشته، برق‌کاران به اعضای ضروری نیروی کار تبدیل شده‌اند، واقعیتی که تا زمانی که خانه‌ها، مشاغل و سایر فضاها برای انتقال برق به سیم‌کشی و مدار متکی هستند، احتمالاً تغییر نخواهد کرد. درک پیچیدگی های مربوط به نصب و نگهداری سیستم های الکتریکی نیاز به دانش کامل و یک دست دقیق دارد.
  • تکنسین های مهندسی الکترومکانیک: با کمک مهندسان الکترومکانیک، EET ها در کنار آنها برای تولید طرح های طراحی، اطمینان از حفظ همه ابزارها و فناوری ها، حل مشکلات مربوط به نمونه های اولیه و نظارت بر روند مونتاژ کار می کنند.
  • نصاب خطوط برق: همانطور که از نام آن پیداست، افراد در این خط کار، مناطق مسکونی و تجاری را با تمام خطوط برق مورد نیاز برای انتقال برق تجهیز می کنند. سایر وظایف شامل بازرسی و نگهداری منظم خطوط و از بین بردن هرگونه خطری است که ممکن است روی خطوط افتاده باشد. آنها باید دانش کاملی از سیم کشی و روش های ایمنی داشته باشند.
  • مدرس مهندسی برق فوق متوسطه: پس از چندین سال کار در این زمینه، بسیاری از مهندسان برق ممکن است تصمیم بگیرند از مهارت های خود در کلاس درس استفاده کنند. در حالی که برخی از کالج ها به مدرک دکترا در این موضوع نیاز دارند، برخی دیگر ترکیبی از مدرک کارشناسی ارشد و تجربه گسترده خواهند داشت.

حقوق و چشم اندازهای شغلی

یکی دیگر از جنبه های کلیدی این مراقب، تعیین امکان سنجی فنی و مالی پروژه های پیشنهادی است که می تواند شامل بررسی ایمنی تجهیزات، روش های طراحی قابل قبول و فرآیندهای آزمایشی باشد. برخی از داغ ترین مشاغل کشور در حال حاضر در زمینه مهندسی هستند و هر کدام فرصتی را برای ایجاد مشاغل موفق، جستجو در پروژه های معنادار و کار با افراد مختلف ارائه می دهند. بخش زیر تعدادی از هیجان انگیزترین مشاغل را در اختیار علاقه مندان به مهندسی برق قرار می دهد.

  • میانگین حقوق مدیر مهندسی برق: 130620 دلار: این متخصصان بر گردش کار و پروژه‌های دیگر مهندسان برق نظارت می‌کنند و از فرصت‌های کاری فعلی و آینده چشم‌اندازی گسترده دارند. به طور معمول در یک شرکت مهندسی کار می کنند، مدیران مهندسی برق معمولاً قبل از اینکه به این نقش نظارتی برسند، چندین سال در این زمینه کار کرده اند. آنها علاوه بر هماهنگی پروژه ها، مسئولیت را در توسعه کسب و کار، آموزش کارکنان، ایجاد و حفظ بودجه و بررسی کار هزینه های آنها بر عهده دارند.
  • میانگین حقوق تکنسین مهندسی برق: 59820 دلار: تکنسین هایی که در کنار مهندسان برق حرفه ای کار می کنند، می توانند در صنایع مختلفی از جمله حمل و نقل، دستگاه های تلفن همراه، محاسبات یا تولید صنعتی پیدا شوند. آنها اغلب مسئول مونتاژ و آزمایش نمونه های اولیه، حل مشکلات طراحی و تهیه پیش نویس برنامه های محصولات آینده هستند. اگرچه این موقعیت به تحصیلات کمتری نسبت به کسانی که مهندسی برق را دنبال می کنند نیاز دارد، حقوق هنوز بسیار بالاتر از میانگین ملی است.
  • میانگین حقوق تعمیرکاران برق: 71400 دلار: پس از اتمام کار یک مهندس برق، تعمیرکاران برق ممکن است خود را در محیط‌های صنعتی، کارخانه‌های تولیدی، شرکت‌های الکترونیک یا برای یک مشتری با تعداد زیادی لوازم الکترونیکی کار کنند. آنها قطعات الکترونیکی را برای تکمیل تست های تشخیصی جدا می کنند و دوباره سرهم می کنند، برآورد هزینه را برای تعمیر اقلام ارائه می دهند، قطعات مشکل دار را تعمیر یا جایگزین می کنند و یافته های خود را به اطلاع می رساند. آنها باید دانش کامل و به روزی از این رشته را برای ارائه خدمات ارزشمند حفظ کنند.
  • حقوق مهندس برق: سالانه نزدیک به 8000 نفر با مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در رشته مهندسی برق فارغ التحصیل می شوند و دلیل خوبی هم دارند. علاوه بر چشم انداز شغلی امیدوارکننده، مشاغل در این زمینه به دلیل دستمزدهای بالا و پتانسیل بالا رفتن از نردبان شغلی مورد علاقه هستند. در حالی که دستمزدهای ارائه شده در زیر در صدک 50 قرار دارند، حرفه ای ها در راس بازی خود به میزان قابل توجهی بیشتر درآمد دارند.
  • برنامه نویس کامپیوتر: 73284 دلار در سال: برنامه نویسان کامپیوتر با نوشتن کد، آزمایش و اشکال زدایی برنامه ها و اصلاح هر گونه اشتباه در کد به ایجاد برنامه های نرم افزاری کمک می کنند. آنها همچنین می توانند کد را با استفاده از کتابخانه های کد ساده کرده و خطاهای موجود در برنامه ها و خطوط کدی که ایجاد می کنند را آزمایش کنند. از آنجایی که برنامه نویسان کامپیوتر اغلب با زبان های برنامه نویسی کامپیوتری مانند جاوا یا C++ کار می کنند، اغلب ابزارهایی مانند مهندسی نرم افزار به کمک کامپیوتر (CASE) را برای خودکار کردن کدنویسی ایجاد و استفاده می کنند.
  • مهندس کامپیوتر: میانگین حقوق ملی: 80645 دلار در سال: مهندسان کامپیوتر نرم افزاری را که باعث کارکرد کامپیوترها می شود، ارزیابی، توسعه و آزمایش می کنند. این می تواند شامل طراحی سیستم عامل های جدید و ساخت و مدیریت سیستم کامپیوتری یک شرکت باشد. برخی از مهندسان کامپیوتر نیز بر روی نرم افزارهایی کار می کنند که مشتریان می توانند از آن برای اهداف مختلف استفاده کنند، مانند بازی های رایانه ای و برنامه های کاربردی برای دستگاه های تلفن همراه.
  • مهندس زیست پزشکی: میانگین حقوق ملی: 81791 دلار در سال: مهندسان زیست پزشکی با تجزیه و تحلیل مشکلات زیست شناسی و پزشکی و سپس ایجاد راه حل برای آنها، تلاش می کنند تا اثربخشی مراقبت از بیمار را بهبود بخشند. برخی از وظایف آنها شامل همکاری با دانشمندان پزشکی، شیمیدانان و دانشمندان علوم زیستی برای تحقیق در مورد مهندسی سیستم های بیولوژیکی در موجودات زنده و ارزیابی اثربخشی، کارایی و ایمنی تجهیزات زیست پزشکی است. این متخصصان همچنین می توانند پرسنل جدید را آموزش دهند، تجهیزات پزشکی را تعمیر و نصب کنند و محصولات و سیستم هایی را برای جایگزینی اندام ها و اعضای بدن طراحی کنند.
  • مهندس هوافضا: میانگین حقوق ملی: 84782 دلار در سال: مهندسان هوافضا موشک ها، ماهواره ها، فضاپیماها و هواپیماها را طراحی و آزمایش می کنند. آنها همچنین می توانند طرح ها را ارزیابی کنند تا اطمینان حاصل شود که محصولات به چالش های محیطی، الزامات مشتری و اصول مهندسی پایبند هستند.

منابع:

https://www.indeed.com/career-advice/career-development/how-to-become-an-electrical-engineerhttps://www.learnhowtobecome.org/engineering-careers/electrical/

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود