معرفی افراد برجسته در حوزه فناوری و علوم و فنون برای نوجوانان

0

علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) آموزشگاه فنی برای ایجاد یک حرفه در دنیای تکنولوژی محور امروزی اساسی هستند. برای بچه ها یادگیری و درک STEM برای یافتن کار، توسعه حرفه و حتی ترجمه مهارت هایی که یاد می گیرند به جنبه های مختلف زندگی مهم است. STEM می تواند برنامه ریزی، رویکرد به درک و اکتشاف را آموزش دهد.

در حالی که علاقه عمومی به STEM پایه و اساس خوبی را ایجاد می کند، همچنین برای بچه ها مهم است که در مورد افراد دیگری که در زمینه های مختلف STEM موفق شده اند یاد بگیرند. این برای آنها خوب است که ببینند مردم از پیشینه علمی خود برای ایجاد تفاوت استفاده می کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند نشانه‌هایی را ببینند که افراد دیگر ایجاد کرده‌اند و برای نسل‌ها استفاده خواهند شد. آنها حتی ممکن است با مخترعی که می خواهند از او تقلید کنند، آشنا شوند. داشتن یک الگو در STEM واقعا می تواند به بچه ها کمک کند تا در مسیر درست قرار گیرند.

نوجوانان و فناوری

اغلب به نظر می رسد که نوجوانان در بخش زیادی از روز از فناوری و اینترنت استفاده می کنند. سخت است که بدانیم مرز بین استفاده ایمن و سودمند و استفاده بیش از حد از فناوری در کجا قرار دارد. این صفحه می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد نحوه استفاده فرزندتان از فناوری، استفاده مسئولانه از آن، و زمانی که ممکن است در نحوه گذراندن وقت خود به صورت آنلاین مشکلی وجود داشته باشد، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

درک نوجوانان و فناوری ممکن است کمی سخت به نظر برسد. گاهی اوقات به نظر می رسد زندگی نوجوانان حول محور تلفن و فناوری آنها می چرخد. از اینترنت و رسانه‌های اجتماعی گرفته تا تلفن‌ها، برنامه‌ها، بازی‌ها، تلویزیون و دیگر انواع فناوری‌ها، فناوری به طور فزاینده‌ای به بخشی ضروری از زندگی ما تبدیل می‌شود. بسیاری از جوانان – که اغلب از آنها به عنوان “بومی دیجیتال” یاد می شود – آن را به روش دیگری نمی شناسند.

خطرات فناوری برای نوجوانان

مهم است که به خاطر داشته باشید، همانطور که نوجوانان باید مرزها و قوانین خوبی برای رفتار آفلاین داشته باشند، و راهنمایی و اخلاقیات لازم برای تصمیم گیری خوب را داشته باشند، آنها نیز برای محافظت از آنها در زمان آنلاین به این موارد نیاز دارند.

برخی از خطرات مرتبط با آنلاین بودن عبارتند از:

  • زورگویی سایبری: زمانی است که مردم از فناوری برای شرمسار کردن، آزار و اذیت یا زورگویی دیگران استفاده می کنند. آزار و اذیت سایبری می تواند شامل ارسال اظهارات نادرست یا نادرست، ساختن پروفایل های آنلاین جعلی با هدف شرمساری مردم، به اشتراک گذاری عکس های شرم آور و موارد دیگر باشد.
  • ترولینگ: این زمانی است که افراد عمداً سعی می کنند مشاجره را شروع کنند یا مردم را در اینترنت ناراحت کنند که اغلب باعث ناراحتی قابل توجهی می شود.
  • انزوا: زمان زیادی که صرف آنلاین و استفاده از فناوری می شود، زمانی است که رو در رو با خانواده و دوستان سپری نمی شود، که می تواند موانعی ایجاد کند و به احساس انزوا کمک کند.
  • مطالب نامناسب: نوجوانانی که تصاویر یا محتوای نامناسب را به صورت آنلاین ارسال می کنند یا چنین مطالبی را با دوستان خود به اشتراک می گذارند، ممکن است خود یا دیگران را تحقیر کنند.
  • روابط نامناسب: افراد غریبه یا دیگران ممکن است سعی در ایجاد روابط نامناسب با جوانان داشته باشند.

آگاهی از این خطرات اولین قدم برای کمک به نوجوان خود برای مدیریت آنها است.

جوانان چقدر زمان صرف فعالیت های وبگردی می کنند؟

یک مطالعه در سال 2017 توسط بیمارستان سلطنتی کودکان ملبورن نشان داد که جوانان 13 تا 18 ساله به طور متوسط 43.6 ساعت در هفته (6.2 ساعت در روز) در خانه فعالیت های مبتنی بر صفحه نمایش می گذارند. گزارش شده است که اکثریت قریب به اتفاق نوجوانان استرالیایی 13 تا 18 ساله دارای گوشی هوشمند و/یا تبلت هستند.

یک رابطه قوی بین زمان نمایش صفحه نمایش والدین و فرزندانشان مشاهده شد – والدینی که خودشان سطوح بالای استفاده از صفحه نمایش را گزارش کردند، احتمال بیشتری داشت که فرزندانی با سطوح بالای استفاده از صفحه نمایش را گزارش کنند. انجام ممیزی صفحه نمایش برای کل خانواده می تواند راه مفیدی برای پی بردن به استفاده از فناوری همه باشد.

دو ساعت در گذشته قانون طلایی برای میزان تماشای تلویزیون برای جوانان در روز بود. این در حال حاضر در حال تجدید نظر است زیرا در دنیای مدرن که از فناوری برای آموزش تخصصی نظیر آموزش پایپینگ و شبکه های اجتماعی و همچنین برای سرگرمی استفاده می شود، واقع بینانه نیست. مهم‌تر است که محدودیت‌هایی را برای زمان تفریحی صفحه نمایش تعیین کنید و بر کیفیت کاری که فرزندانتان در دستگاه‌هایشان انجام می‌دهند تمرکز کنید.

افراد مشهور در حوزه تکنولوژی

گاهی اوقات به نظر می رسد که آخرین پیشرفت های فناوری از شرکت های بی نام و چهره ظاهر می شود. اما در پشت هر لوگوی شرکتی افراد فردی هستند که آینده را شکل می دهند. برخی مدیران اجرایی هستند، برخی دیگر برنامه نویس یا محققی هستند که به دنبال دستاوردهای در حال تغییر جهان هستند. سپس قواعد آورانی هستند که تصمیمات آنها می تواند پیامدهای گسترده ای برای آینده داشته باشد. 20 نفر در این لیست تاثیرگذارترین افراد در دنیای فناوری در حال حاضر هستند، همانطور که تیم فناوری TIME به طور گسترده بحث کرده است. دلمان برای کی تنگ شده بود؟

ایلان ماسک

میلیاردر ایلان ماسک، یکی از بنیانگذاران PayPal و بنیانگذار اسپیس ایکس و تسلا، نمونه کاملی از آنچه استفاده از منابع خارج از مدرسه می تواند انجام دهد است. ماسک اولین بار زمانی که یک بازی کامپیوتری به نام Blaster را کدنویسی کرد و به فروش رساند، طعم کارآفرینی را پیدا کرد. انگیزه او برای دانش در اشکال مختلف به او کمک می کند تا به این شرکت های انقلابی هدایت شود.

ماشین های برقی موشک های فضایی برق خورشیدی مسکونی. هر یک از اقدامات ایلان ماسک می تواند بر افراد معمولی غلبه کند، اما نه ماسک 45 ساله. حرکت به ظاهر فوق بشری او نتایج شگفت انگیزی به همراه داشته است: تسلا اکنون بیش از 50 میلیارد دلار ارزش دارد، در حالی که اسپیس ایکس با موفقیت فناوری موشک های قابل استفاده مجدد را به نمایش گذاشته است. اما او از اطرافیانش همان عملکرد مافوق بشری را انتظار دارد که از او رئیسی سرسخت برای کار کردن بسازد. آخرین تلاش او؟ او با نگرانی از اینکه هوش مصنوعی جایگزین بشریت خواهد شد، روی پروژه ای کار می کند تا مغز مردم را با رایانه های قدرتمند ترکیب کند.

جف بزوس

شخصیت سال 1999 TIME امروزه حتی تاثیرگذارتر است. سپس آمازون بزوس، تازه‌کاری که به دنبال ایجاد جریان اصلی تجارت الکترونیک عمدتاً از طریق فروش آنلاین کتاب است، در حال بازسازی صنعت خرده‌فروشی در تصویر خود است. آمازون که از تسلط بر آن تجارت راضی نیست، با نرم افزار الکسا خود در زمینه هوش مصنوعی پیشتاز است، در حالی که شرکت های بزرگ فناوری از نتفلیکس تا اسپاتیفای به پلت فرم محاسبات ابری خدمات وب آمازون خود متکی شده اند. بزوس برای خودش شرط بندی های جانبی بزرگی انجام داده است، شرکت خصوصی پرواز فضایی Blue Origin را تاسیس کرده و واشنگتن پست را در سال 2013 به قیمت 250 میلیون دلار خریداری کرده است.

مارک زاکربرگ

مدیر عامل 32 ساله فیس بوک، فیس بوک را از آزمایش دانشگاه به یک شبکه اجتماعی با مقیاس و اندازه بی سابقه ای تبدیل کرد. والدین زاکربرگ در جوانی او را تشویق به تحصیل در علوم کامپیوتر کردند. زمانی که مارک فقط 12 سال داشت، یک پیام رسان برای مطب دندانپزشکی پدرش ایجاد کرد و سپس به آزمایش و ارائه پروژه های دیگر ادامه داد. زاکربرگ که از حدود 2 میلیارد کاربر ماهانه فیس بوک راضی نیست، اکنون می گوید که در مأموریتی است که تمام دنیا را به هم متصل کند. به نظر می رسد این هدف عجیب و غریب امروز حداقل کمی ممکن تر از مثلاً 10 سال پیش است. اما او در این مسیر با چالش‌های زیادی مواجه است. نمونه موردی: ظهور «اخبار جعلی»، کمپین‌های اطلاعات غلط دیجیتال که توسط سیاست یا سود انجام می‌شود. با توجه به قدرت باورنکردنی فیس بوک در انتشار محتوا، نحوه برخورد زاکربرگ با این مسائل تأثیر فوق العاده ای در دنیای واقعی در سراسر کره زمین خواهد داشت.

تیم کوک

تیم کوک به‌عنوان مدیرعامل اپل، یکی از با ارزش‌ترین برندهای جهان، تأثیر تقریباً بی‌نظیری بر دنیای فناوری دارد. هر کاری که اپل انجام می دهد باید توسط تعداد به ظاهر بی پایانی از رقبا کپی شود، به این معنی که انتخاب های او بسیار فراتر از One Infinite Loop بازتاب می یابد. امروزه شایعه شده است که اپل در حال آزمایش همه چیز از هوش مصنوعی پیشرفته گرفته تا واقعیت افزوده و وسایل نقلیه خودران است. با توجه به نقش خارق‌العاده اپل نحوه تصمیم‌گیری کوک برای پیشبرد هر یک از این پروژه‌ها، آینده چشم‌انداز فناوری مصرف‌کننده را شکل خواهد داد.

ساندار پیچای

ساندار پیچای به‌عنوان مدیر عامل محبوب‌ترین وب‌سایت و موتور جستجوی جهان، تأثیر زیادی از این پرش دارد. اما قدرت او تنها زمانی افزایش یافته است که شرکت و رهبری او با ظهور “اخبار جعلی” آنلاین که به دنبال تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی یا کسب درآمد سریع از خوانندگان ناآگاه هستند، به چالش کشیده شده است. نحوه برخورد Pichai برای مقابله با این کمپین های اطلاعات غلط دیجیتال می تواند عواقب جدی نه تنها برای تجارت گوگل، بلکه برای نتایج سیاسی در سراسر جهان داشته باشد. موقعیت او همچنین او را در راس اندروید و کروم قرار می دهد که پرکاربردترین پلتفرم ها در دسته بندی های مربوط به خود هستند. به این ترتیب، رویکرد گوگل با این رسانه‌ها می‌تواند پیامدهای گسترده‌تری برای استفاده ما از همه چیز از تلفن‌ها گرفته تا ساعت‌های هوشمند و رایانه در آینده داشته باشد.

ایوان اشپیگل

یکی از بنیانگذاران اسنپ، شرکت، اشپیگل، نیروی مخفی و سازش ناپذیر پشت اسنپ چت است. در نتیجه، همه نگاه‌ها به مدیرعامل 26 ساله دوخته شده است – نه فقط برای ارائه عرضه عمومی 24 میلیارد دلاری شرکت که در سال جاری برگزار شد، بلکه همچنین برای اینکه ببینیم او بعداً در شبکه‌های اجتماعی به کجا خواهد رفت. در حالی که سرویس‌هایی مانند فیس‌بوک و توییتر کاربران را تشویق می‌کنند تا تا حد امکان با افراد دیگر به اشتراک بگذارند، اسنپ‌چت حریم خصوصی و صمیمیت را به معادله بازگرداند و به اشپیگل به‌عنوان یک گرایش‌دهنده اعتبار داد. اما اسنپ چت دشمنان قدرتمندی دارد، به ویژه فیس بوک، که از بسیاری از محبوب ترین ویژگی های آن بهره برده است. این یک سوال وجودی برای اشپیگل ایجاد می‌کند: آیا او می‌تواند به اندازه کافی سریع به نوآوری ادامه دهد تا کاربران – و تبلیغ‌کنندگان – در آن جا بمانند؟

مری بارا

از خودروهای الکتریکی گرفته تا خودروهای خودران، ما در بحبوحه یک انقلاب حمل و نقل هستیم. هیچ شرکتی بیش از جنرال موتورز تحت تأثیر این تغییرات قرار نخواهد گرفت – و تحت تأثیر آن قرار نخواهد گرفت. مری بارا به‌عنوان مدیرعامل و رئیس این خودروساز جهانی، با عبور از یک فراخوان 30 میلیون خودرو و بحران کشنده سوئیچ احتراق، موفقیت‌های خود را به دست آورد. اما این جایی است که او برند 48 میلیارد دلاری را هدایت می کند که بیشترین اهمیت را دارد. خرید 581 میلیون دلاری شرکت فناوری خودران Cruise Automation، سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری آن در سرویس حمل و نقل Lyft و راه اندازی سرویس اشتراک خودرو Maven نشان می دهد که جنرال موتورز به سادگی اجازه نمی دهد آینده برای آن اتفاق بیفتد. شاید خودروهای دوره مهندسی مکانیک آینده خودران باشند، اما در حال حاضر، بارا محکم روی صندلی راننده نشسته است.

ساتیا نادلا

همین چند سال پیش، غیرقابل تصور بود که کسی مایکروسافت را “باحال” توصیف کند. اما مدیرعامل ساتیا نادلا، موجوی شرکت را دوباره تقویت کرده است. ویندوز 10 بهترین ویندوز سال‌های اخیر است، در حالی که سخت‌افزاری مانند سرفیس استودیو حتی سرسخت‌ترین طرفداران اپل را حتی اگر مخفیانه این کار را انجام دهند، ترشح می‌کند. راز نادلا چیست؟ او زیرکانه تشخیص می‌دهد که آنچه دیروز مؤثر بود، لزوماً فردا نیز به کار خود ادامه نخواهد داد. نمونه موردی: نادلا اخیراً گفت که استراتژی مایکروسافت «دیگر درباره یک سیستم عامل دستگاه نیست»، فکری که فقط یک دهه پیش در ردموند به عنوان بدعت شناخته می‌شد.

سوزان وویچیکی

زمانی که سوزان وویچیکی، مدیرعامل یوتیوب، غول اشتراک‌گذاری ویدیو را در سال 2014 آغاز کرد، حضور زنان این شرکت به 24 درصد رسید. تا سال 2017، به نزدیک به 30 درصد افزایش یافته است. Wojcicki در مقاله اخیر Vanity Fair نوشت: «به کارگیری زنان بیشتر در تمام سطوح یک شرکت، از استخدام‌های جدید گرفته تا رهبران ارشد، چرخه‌ای با فضیلت ایجاد می‌کند. تأثیر Wojcicki به‌عنوان اصلی‌ترین سایت اشتراک‌گذاری ویدیو در جهان – هم بر تأثیر تحول‌پذیر اشتراک‌گذاری ویدیو و هم به عنوان یک الگوی شیوه‌های اشتغال برای سایر شرکت‌ها – بسیار قدرتمند است. او همچنین از این موقعیت برای تشویق افراد مشهور عصر جدید که ثروت خود را بر روی پلت فرم او ساخته‌اند، استفاده می‌کند تا علیه مسائل فوری مانند خشونت و نژادپرستی صحبت کنند.

اندرو جاسی

وقتی سرویس‌هایی مانند Netflix یا Spotify را بارگذاری می‌کنید، احتمالاً به قدرت محاسباتی مورد نیاز برای ارائه فیلم یا موسیقی مورد علاقه خود فکر نمی‌کنید. اما این یک بخش اساسی از معادله است و هر دو به خدمات وب آمازون یا AWS برای تحقق جادوی مربوطه خود متکی هستند. AWS که زاییده فکری اندرو جاسی، معاون آمازون است، به شرکت‌های بزرگ و کوچک اجازه می‌دهد قدرت محاسباتی را در صورت نیاز اجاره کنند و به استارت‌آپ‌ها این امکان را می‌دهد تا بدون خرید و نصب سخت‌افزار گران‌قیمت رشد کنند. در طول 10 سال گذشته، Jassy به تبدیل AWS به یک تجارت بیش از 14 میلیارد دلار بر اساس نرخ اجرا و منبع رشد بسیار مورد استقبال سهامداران آمازون کمک کرده است.

آجیت پای

آجیت پای که در سال 2011 به عنوان کمیسر کمیسیون ارتباطات فدرال در دولت اوباما معرفی شد، در حال حاضر به عنوان رئیس FCC رئیس جمهور ترامپ فعالیت می کند. اکنون، وکیل سابق وزارت دادگستری پیشنهاد لغو یکی از مقررات امضای دوره اوباما را دارد: بی طرفی شبکه. به زبان ساده، Pai می‌خواهد قوانینی را حذف کند که ارائه‌دهندگان اینترنت مانند Comcast را از کند کردن، مسدود کردن یا اولویت‌بندی برخی از انواع ترافیک وب بر دیگران منع می‌کند. طرفداران استدلال می کنند که این قوانین زمین بازی را عادلانه نگه می دارند، اما پای می گوید مقررات بیش از حد، نوآوری را کاهش داده است. این یک نبرد بدنام است، اما نتیجه آن عواقب بزرگی برای صنعت فناوری و کاربران خواهد داشت.

دمیس حسابیس

تاریخ محاسبات سال گذشته ساخته شد، زمانی که نرم افزار هوش مصنوعی بهترین بازیکن انسان جهان را در Go، یک بازی باستانی چینی، شکست داد. این شاهکار کوچکی نبود: یک بازی Go حرکات ممکن بیشتری از تعداد تخمینی اتم‌های جهان دارد و تسلط بر کامپیوترها را بسیار دشوار می‌کند. نرم افزار AlphaGo توسط Demis Hassabis، بنیانگذار و مدیر عامل A.I متعلق به گوگل ساخته شده است. شرکت DeepMind پیروز

دمیس حسابیس

تاریخ محاسبات سال گذشته ساخته شد، زمانی که نرم افزار هوش مصنوعی بهترین بازیکن انسان جهان را در Go، یک بازی باستانی چینی، شکست داد. این شاهکار کوچکی نبود: یک بازی Go حرکات ممکن بیشتری از تعداد تخمینی اتم‌های جهان دارد و تسلط بر کامپیوترها را بسیار دشوار می‌کند. نرم افزار AlphaGo توسط Demis Hassabis، بنیانگذار و مدیر عامل A.I متعلق به گوگل ساخته شده است. شرکت DeepMind این پیروزی جایگاه حسابیس را در خط مقدم تحقیق در مورد مهم ترین انقلاب نوظهور در تاریخ بشر تثبیت کرد: ایجاد A.I پیشرفته و فوق هوشمند. به این ترتیب، او بخش مهمی از گفتگوهای جاری در مورد خطرات وجودی و پاداش هایی خواهد بود که هوش مصنوعی می تواند به همراه داشته باشد.

جان جیاناندریا

به عنوان رئیس جستجوی Google، Giannandrea در قلب مهم ترین تجارت این شرکت – و محبوب ترین وب سایت جهان است. او همچنین یک متخصص هوش مصنوعی است که A.I گوگل را اداره می کند. تلاش ها. موقعیت کنونی او او را در نقطه اتصال جستجو و هوش مصنوعی قرار می دهد، یک پیوند حیاتی برای گوگل، زیرا برای آینده ای آماده می شود که تحت سلطه نرم افزارهای دستیار دیجیتالی مانند Google Assistant و سخت افزارهای صوتی مانند Google Home به جای پرس و جوهای مبتنی بر متن است.

تراویس کالانیک

درک تراویس کالانیک کلید درک Uber است. نگرش او به قیمت تمام شده به این شرکت کمک کرد تا به یکی از با ارزش ترین استارت آپ های خصوصی در جهان تبدیل شود و سرمایه گذاران آن را 70 میلیارد دلار تخمین زده اند. اما این به معنای مشکلات فراوانی نیز بوده است، از جمله اختلافات شدید با مقامات دولتی و رانندگان، اتهام خصومت در محل کار نسبت به زنان، و یک نبرد قانونی بالقوه وجودی با آلفابت مادر گوگل، که همگی رشد انفجاری اوبر را تهدید کرده است. اگر کالانیک نتواند کشتی خود را اصلاح کند، ممکن است به قیمت تسلط اوبر در بازار یا بدتر از آن تمام شود. به نوبه خود، مدیرعامل به دنبال مردی (یا زنی) راست دست است که می تواند به او کمک کند تا سبک خود را در حالی که اوبر با عرضه اولیه اولیه معاشقه می کند، اصلاح کند.

جینی رومتی

در پنج سالی که رومتی به عنوان مدیرعامل آی‌بی‌ام خدمت کرده، هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت نشان نداده است. رومتی که تقریباً با هر نام بزرگی در تجارت همکاری می کند، A.I IBM را تعبیه کرده است. پلتفرم، واتسون، در تمام انواع صنایع، از جمله مراقبت های بهداشتی، مالی، و خرده فروشی. اما مهم‌ترین بخش ظهور واتسون در دوران رومتی این است که به آی‌بی‌ام حس هدفمندی تازه‌ای بخشیده است و به عنوان چسبی عمل می‌کند که می‌تواند دارایی‌های متنوع شرکت را که تا همه چیز از خدمات وام‌های رهنی گرفته تا پیش‌بینی آب‌وهوا افزایش یافته است، در کنار هم نگه دارد.

چنگ وی و ژان لیو

اینجا در ایالات متحده، ما عادت کرده‌ایم که اوبر بهترین سگ در مورد شرکت‌های سوارکاری باشد. اما حتی نتوانست دیدی چاکسینگ، غول حمل‌ونقل چینی را که از ادغام دو رقیب در سال 2015 ایجاد شد، شکست دهد. پس از خرید عملیات چین اوبر در سال 2016، چنگ وی، بنیانگذار و مدیر عامل دیدی، و ژان لیو، رئیس آن، اکنون در یک امپراتوری سواری زندگی کنید که گفته می‌شود به لطف یک دور سرمایه‌گذاری ۵.۵ میلیارد دلاری اخیراً حدود ۵۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

جف ویلیامز

ممکن است تیم کوک، مدیر عامل اپل، چهره عمومی و تصمیم گیرنده اصلی اپل باشد، اما جف ویلیامز در رتبه دوم قرار دارد. ویلیامز کهنه کار اپل که نزدیک به 20 سال در این شرکت بوده است، اغلب به عنوان تیم کوک تیم کوک شناخته می شود. او در اواخر سال 2015 به عنوان مدیر عملیاتی منصوب شد، پستی که قبلاً در اختیار کوک بود، و از سال 2010 بر کل زنجیره تامین اپل نظارت داشته است، با توجه به پیچیدگی عملیات سخت افزاری این شرکت، کار کوچکی نیست. ویلیامز همچنین بر توسعه اپل واچ نظارت داشت، اولین دسته محصول جدید این شرکت در دوران کوک و نشانه ای از ارتباط نزدیک او با پروژه های جدید.

آنتونی لواندوفسکی

مدت‌ها قبل از اینکه شرکت‌هایی مانند اوبر و گوگل فناوری‌های خودروهای خودران خود را به رخ بکشند، آنتونی لواندوفسکی سخت مشغول ساخت موتورسیکلت بدون راننده خود بود. اکنون، لواندوفسکی یک شخصیت اصلی در دعوای پرمخاطره بین آن دو غول فناوری است که می تواند برندگان و بازندگان آینده بدون راننده ما را تعیین کند. لواندوفسکی، که اخیراً از شغل خود کناره گیری کرده است، قبلاً در تلاش های مشابه در گوگل کار کرده است. غول جستجو اکنون لواندوفسکی را به سرقت اسرار تجاری و استفاده از آنها برای تقویت پروژه های خودران Uber متهم می کند. نتیجه این پرونده می تواند تعیین کند که کدام شرکت به عنوان یک پیشرو در بازاری بسیار سودآور ظاهر می شود.

دل هاروی

هاروی، رئیس بخش اعتماد و ایمنی توییتر، وظیفه غیرقابل رغبت مبارزه با سوء استفاده در یکی از بحث برانگیزترین پلتفرم‌های ترول‌آمیز رسانه‌های اجتماعی را بر عهده دارد. چشم انداز او برای رو به جلو شدن توییتر – به عنوان یک رسانه ارتباطی که به کاربرانش قدرت می دهد تا خط ظریف بین انتقاد و سوء استفاده را طی کنند – نمی تواند مهمتر باشد. این موضوع به ویژه پس از اینکه در چندین سال گذشته نشان داد که ترول‌های توییتر چقدر می‌توانند وحشتناک باشند، صادق است. در یکی از نمونه‌های برجسته، لزلی جونز، ستاره فیلم‌های Ghostbusters و Saturday Night Live، پس از دریافت رگباری از تهدیدها و توهین‌ها در جولای گذشته، تقریباً پلتفرم را ترک کرد. توییتر اخیراً ویژگی‌های جدیدی را با هدف جلوگیری از سوء استفاده ارائه کرده است، مانند اقداماتی که از بازگشت افرادی که از این پلتفرم اخراج شده‌اند با پوششی جدید جلوگیری می‌کند. این به تیم هاروی بستگی دارد که به مبارزه با چنین رفتاری ادامه دهند.

تری میرسون

پنجره ها. ایکس باکس. سطح. به یک محصول مایکروسافت فکر کنید، و احتمالاً تری مایرسون کسی است که بر آن نظارت دارد. میرسون در سال 2008 پس از عرضه آیفون به اصلاح سیستم عامل ویندوز موبایل کمک کرد. این تجربه هرگز به اندازه آندروید و iOS که تقریباً تمام گوشی‌های هوشمند دنیا را در کنار هم قرار می‌دهند به مخاطبان زیادی دست یافت، اما مایکروسافت را به فکر آینده محاسباتی انداخت. میرسون اکنون به عنوان رئیس بخش سخت افزاری ویندوز و مایکروسافت، مشتاق است اطمینان حاصل کند که این شرکت پیشرفت بزرگ فناوری بعدی را از دست نخواهد داد. تیم‌های او در حال کار بر روی نسخه‌های جدید ویندوز هستند که برای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ساخته شده‌اند که مایکروسافت آن را واقعیت ترکیبی می‌نامد. در صورت موفقیت، او – و مایکروسافت – می‌توانند به پیشبرد این فناوری‌های نوظهور کمک کنند

ریچارد داوکینز

دانشمند ریچارد داوکینز بیشتر به خاطر مشارکتش در نظریه تکامل شناخته شده است. او زمان زیادی را صرف نوشتن و کار با بچه های دیگر روی فعالیت های علمی کرد. او اکنون به نوشتن کتاب پرفروش خود در مورد تکامل، ژن خودخواه، و همچنین ادامه آن، فنوتیپ گسترده پرداخته است.

کاترین جانسون

کاترین جانسون به عنوان یک فیزیکدان، دانشمند فضایی و ریاضیدان پیشگام شناخته شده است. او و همکارانش محاسباتی را که مأموریت دوستی 7 ناسا در سال 1962 را هدایت کرد، تکمیل کردند. او به عنوان معلم و ریاضیدان محقق، بیش از 25 مقاله علمی را نیز تالیف کرد.

بیل گیتس

بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، اولین برنامه نرم افزار کامپیوتری خود را در سن 13 سالگی نوشت. او همچنین یک گروه مبتنی بر STEM را با جمع آوری برنامه نویسانی که سیستم حقوق و دستمزد دبیرستان خود را کامپیوتری می کنند، گرد هم آورد. آنها همچنین شرکتی به نام Traf-O-Data تأسیس کردند که سیستم های شمارش ترافیک را به دولت های محلی می فروخت.

لری پیج

لری پیج، بنیانگذار گوگل نیز در سنین جوانی با کامپیوتر آشنا شد. اگر به صفحه گوگل سر بزنید، متوجه خواهید شد که خانه او پر از کامپیوتر و مجلات علمی بود. این به شعله ور شدن شیفتگی او به فناوری کمک کرد. این، همراه با علاقه به کسب و کار، باعث شد که پیج متوجه شود که می‌خواهد شرکت خود را هنگامی که ۱۲ ساله شد راه اندازی کند. دانش آموز سرگئی برین

ترنس تائو

ترنس تائو ریاضیدان از سنین پایین استعداد داشت. تائو تنها در 9 سالگی نمره 760 را در آزمون های SAT کسب کرد و توانست ریاضیات در سطح دانشگاه را کسب کند (برای مرجع، هر چیزی بیش از 700 بخشی از مطالعه تعالی جان هاپکینز بود). او در مسابقات زیادی شرکت کرد و برای مقام اول جوایزی کسب کرد. انجام مسابقات و بودن در کنار بچه های دیگری که عاشق ریاضی بودند به رشد او کمک کرد! مهم است که با الهام، اقلام و افراد به طور یکسان احاطه شوید.

منابع:

https://makerkids.com/famous-people-stem-makerkids/https://parents.au.reachout.com/skills-to-build/wellbeing/technology-and-teenagers

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود