چگونه یک مهارت فنی را در خانه یاد بگیریم؟

0

به لطف های دوره های آموزشگاه فنی امروزه شما لزوماً به آموزش رسمی یا مدرک دانشگاهی برای یادگیری مهارت های فنی مورد نیاز برای یافتن شغل و پیشرفت شغلی خود نیاز ندارید. با تجهیزاتی که از قبل در خانه دارید  یا می توانید با قیمت ارزان تهیه کنید می توانید از مصرف کننده به تولید کننده تبدیل شوید و در عرض چند هفته به یک کاربر قدرتمند تبدیل شوید  و در عرض چند ماه به یک نامزد واجد شرایط برای شغل فنی تبدیل شوید.

تمرین در خانه نه تنها به شما کمک می کند تا برای گواهینامه های فنی آماده شوید، بلکه به کارفرمایان نشان می دهد که متعهد به یادگیری مهارت های جدید و پیشرفت شغلی خود هستید. در این مطلب می توانید درباره نحوه راه اندازی آزمایشگاه خانگی، نحوه نزدیک شدن به یادگیری و پنج مهارت فنی که باید برای ورود به مشاغل بیاموزید، بیشتر بدانید.

اهمیت کسب مهارت‌های فنی

ظهور سریع فناوری‌های جدید همراه با واقعیت همه‌گیر، بازار کار را برگردانده و قوانین بازی را بازنویسی کرده است. بنابراین، اگر می‌خواهید صاحب دنیای فناوری پیشرفته و داده‌محور جدید شوید، باید بر مهارت‌های فنی مناسب تسلط داشته باشید. اما مهارت های زیادی وجود دارد. چگونه می توانیم بگوییم که روی کدام یک تمرکز کنیم؟

بیایید مهارت‌های فنی برتری را که برای سال 2023 نیاز دارید بررسی کنیم. ما با تعریف مهارت‌های فنی و چرایی ضروری بودن آنها شروع می‌کنیم. پس از آن، ما بهترین مهارت‌ها را فهرست می‌کنیم و به شما می‌گوییم که چگونه مجموعه مهارت‌های خود را بهبود ببخشید.

مهارت‌های فنی معمولاً «مهارت‌های سخت» هستند که از طریق آموزش به دست می‌آورید و برای انجام یک کار معین استفاده می‌کنید. بیشتر متخصصان به دلیل ماهیت محیط کار امروزی نیاز به درجاتی از دانش مهارت فنی دارند.

در نظر بگیرید که هر چند وقت یکبار مواردی مانند رسانه های اجتماعی، ایمیل، برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر مانند مایکروسافت آفیس، کارت های بانکی و اسکنر بارکد و دستگاه های بی سیم در زندگی روزمره ما ظاهر می شوند، چه در محل کار و چه در خانه. به نظر می رسد که هیچ کس نمی تواند در دنیای کار با فناوری پیشرفته امروزی بدون داشتن حداقل برخی از مهارت های فنی ابتدایی حرکت کند.

دسته بندی مهارت های فنی

تحلیل داده ها. ما در دنیایی مبتنی بر داده ها کار می کنیم و زندگی می کنیم. هر روز 2.5 کوئینتیلیون بایت داده ایجاد می شود که به کمک مفاهیم محبوبی از جمله کلان داده و اینترنت اشیا (IoT) می باشد. این حجم وسیع از داده‌ها به متخصصان ماهری نیاز دارد که بتوانند آن‌ها را پردازش، مدیریت، ذخیره کرده و به مجموعه داده‌های مفید و کاربردی کاهش دهند. مهارت های مثال عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل
  • مدیریت پایگاه داده
  • مدل سازی
  • تجزیه و تحلیل آماری

برنامه نویسی و کدنویسی. افزایش استفاده از اینترنت و محاسبات تلفن همراه به معنای افزایش تقاضا برای برنامه ها و نرم افزارها برای پشتیبانی از کاربران نهایی است. این تقاضا به نوبه خود نیازمند متخصصان بیشتری است که در زمینه برنامه نویسی و کدنویسی آموزش دیده اند. مهارت های مثال عبارتند از:

  • الگوریتم ها و ساختارهای داده
  • هوش مصنوعی (AI)
  • زبان های برنامه نویسی (مانند C++، HTML، JavaScript، Python، SQL)
  • تست نرم افزار

مدیریت پروژه. در محیط پیشرفته امروزی، این کافی نیست که بدانید چگونه یک تیم پروژه را سازماندهی و رهبری کنید. اکنون باید با برنامه های حسابداری، اپلیکیشن های ردیابی عملکرد و نرم افزارهای زمان بندی آشنا باشید. مثالها عبارتند از:

  • نرم افزار حسابداری
  • گواهینامه ها در مجموعه های اداری مانند Microsoft Office
  • برنامه های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM).
  • نرم افزار برنامه ریزی و مدیریت تیم
  • ابزارهای مدیریت، ردیابی و تفویض وظایف

تخصص رسانه های اجتماعی انبوهی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی وجود دارد، که خوب است زیرا به نظر می‌رسد همه به یک روش آنلاین درگیر هستند. کسب و کارها از رسانه های اجتماعی برای تقویت تعامل با مشتری، رسیدگی به مسائل مربوط به خدمات مشتری، راه اندازی تبلیغات بازاریابی و حفظ دید بالای بازار استفاده می کنند. همچنین، رسانه های اجتماعی جمع آوری اطلاعات لازم برای تجزیه و تحلیل داده ها را آسان تر می کند. مهارت های نمونه:

  • تجزیه و تحلیل
  • وبلاگ نویسی (نوشتن، نگهداری، تبلیغ)
  • مدیریت محتوا
  • رسانه دیجیتال
  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • پلتفرم های رسانه های اجتماعی

نگارش فنی. همه می توانند کلمات را روی کاغذ (یا صفحه کلید) بگذارند، اما همه نمی توانند بنویسند. یه تفاوت وجود دارد. نویسندگان فنی باید خود را با موضوعات مرتبط آشنا کنند، تحقیق کنند، اطلاعات را درک کنند، سپس آن را به شکلی ارائه کنند که همه بتوانند آن را درک کنند. مهارت‌های مرتبط با نوشتن شامل موارد زیر است:

  • تحقیق و جمع آوری داده ها
  • گرامر و مهارت های نوشتاری
  • نرم افزار نوشتن مانند Word یا Office
  • دانش موضوعی

اهمیت کسب مهارت های فنی

ما در دنیایی زندگی می کنیم که مملو از نوآوری های تکنولوژیکی است که به هر جنبه ای از زندگی ما نفوذ می کند، چه در محل کار و چه در خانه. بنابراین، حرفه ای که مهارت های فنی بیشتری دارد، آمادگی بیشتری برای کار و پیشرفت در این محیط دارد.

اگر مهارت های فنی خود را تقویت کنید، به انتخاب مورد نظر هر استخدام کننده شرکتی تبدیل خواهید شد. در حالی که موقعیت‌های باز زیادی در زمینه فناوری اطلاعات وجود دارد، ارتشی از افراد بسیار شبیه شما نیز وجود دارد که مشتاق هستند مهارت‌های خود را تقویت کنند و به آن موقعیت مطلوب دست یابند. آنها رقیب شما هستند و اگر می خواهید خود را از گروه متمایز کنید، باید مجهزتر باشید و نشان دهید که انتخاب درستی هستید.

همچنین، به خاطر داشته باشید که اگرچه در بسیاری از زمینه های فنی جای خالی زیادی وجود دارد، اما بسته به مکان متفاوت است. اگر در منطقه ای کار می کنید و زندگی می کنید که دسترسی به افراد فنی در آن سخت است، خوب است. با این حال، اغلب، شما با مکانی سر و کار دارید که رقابت سنگین‌تر است. به‌جای تکیه بر شانس، می‌توانید با تقویت مجموعه مهارت‌های فنی خود، شرط‌های خود را حفظ کنید.

نگاهی به برخی از نمونه های مهارت های فنی

اگرچه امروزه مهارت‌های مورد تقاضای زیادی وجود دارد که می‌توان از بین آنها انتخاب کرد، نمونه‌های مهارت‌های فنی زیر برخی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین‌ها برای سال 2022 هستند:

فناوری های متصل (Connected technologies): فن‌آوری‌های متصل به مهارت‌های مرتبط با اینترنت اشیا، از جمله ابزارهای فیزیکی و زیرساخت‌های شبکه‌ای که برای استفاده از آن‌ها نیاز است، اعمال می‌شود. با توجه به افزایش محبوبیت و فراگیر بودن اینترنت اشیا، جای تعجب نیست که مهارت های فناوری متصل مورد تقاضا باشد.

DevOps: DevOps یک نرم افزار پرکاربرد و متدولوژی طراحی اپلیکیشن است. طبق گزارش فوربس، بیش از 600000 موقعیت DevOps تنها در آمریکای شمالی باز است. انتظار می رود که DevOps و مهارت های مخرب اضافی در سال جدید حداقل 17 درصد رشد کنند.

دوره مهندسی مکانیک: مهندسان مکانیک دنیای اطراف ما را می سازند. مهندسان مکانیک از کوچک‌ترین فناوری‌های نانو، تا ماشین‌ها و ساختمان‌ها، هواپیماها و ایستگاه‌های فضایی، مسئول طراحی و توسعه بیشتر چیزها هستند. دوره مهندسی مکانیک ترکیبی از علوم، ریاضیات و محاسبات است. این مطالعه ماشین آلات و نحوه ساخت و نگهداری آن در تمام سطوح است. این یک موضوع بی حد و حصر است که در همه چیز از وسایل نقلیه گرفته تا شهرها، انرژی گرفته تا هوش مصنوعی، نظامی تا مراقبت های بهداشتی و همه چیز در این بین نقش دارد.

پشتیبانی فنی (Help desk/tech support): تا زمانی که فناوری‌های جدید در حال گسترش هستند، نیاز به میز کمک ماهر و پرسنل پشتیبانی فنی وجود خواهد داشت. کارکنان راهنما باید با برنامه‌های مختلف مانند ردیاب تماس، گزارش‌دهنده حوادث، و ابزارهای ارتباطی مختلف، از جمله ایمیل و برنامه‌های پیام‌رسانی فوری آشنا باشند.

اتوماسیون فناوری اطلاعات (IT automation): انتظار می‌رود مشاغل اتوماسیون فناوری اطلاعات که به مهارت‌های تخصصی نیاز دارند تا سال 2025 تقریباً 60 درصد رشد کنند. اتوماسیون فناوری اطلاعات سیستم‌ها و نرم‌افزارها و سیستم‌هایی را ایجاد می‌کند تا با جایگزینی فرآیندهای تکرارپذیر، مداخلات انسانی را کاهش دهد. افراد حرفه ای با مهارت های اتوماسیون فناوری اطلاعات برای مشاغلی مانند مهندسان DevOps، توسعه دهندگان جاوا، توسعه دهندگان نرم افزار و مهندسین سیستم ایده آل هستند.

محاسبات موازی محاسبات موازی شامل معماری محاسباتی است که در آن چندین کامپیوتر چندین محاسبات کوچکتر را به طور همزمان انجام می دهند که از یک مسئله بزرگتر و پیچیده به بخش های کوچکتر تقسیم می شوند. این مهارت فنی در بخش تولید تقاضای بسیار بالایی دارد.

امنیت پیشگیرانه (Proactive security): دو شکل از امنیت سایبری وجود دارد – واکنشی و پیشگیرانه. امنیت واکنشی از نظارت، فایروال ها و سایر اقدامات برای شناسایی رخنه و واکنش به آن استفاده می کند. امنیت پیشگیرانه مستلزم رویکرد جامع تری به امنیت سایبری است که بر پیشگیری به جای پاسخ تاکید دارد. امنیت پیشگیرانه شامل مهارت هایی مانند تست نفوذ، آموزش آگاهی امنیتی و شکار تهدید می شود.

محاسبات کوانتومی (Quantum computing): اگر هر مهارت فنی شبیه داستان های علمی تخیلی آینده نگر به نظر می رسد، محاسبات کوانتومی است. به گفته IBM، «رایانه‌های کوانتومی جهانی از پدیده‌های مکانیکی کوانتومی برهم نهی و درهم تنیدگی برای ایجاد حالت‌هایی استفاده می‌کنند که به صورت تصاعدی با تعداد کیوبیت‌ها یا بیت‌های کوانتومی مقیاس می‌شوند.» کیوبیت ها جایگزین بیت های سنتی می شوند که از سیستم های باینری 0 و 1 استفاده می کنند. کارشناسان در حال بررسی محاسبات کوانتومی برای گسترش قدرت محاسباتی برای مقابله با مشکلات بزرگتر و پیچیده تری هستند که در سال 2022 با آنها برخورد خواهیم کرد.

چگونه مهارت های فنی را آموزش ببینیم؟

یک حرفه ای خوب در فناوری همیشه در حال رشد است و همیشه به دنبال راه هایی برای ارتقاء مهارت است. چهار روش قابل اعتماد وجود دارد که می تواند به شما در بهبود مهارت های فنی کمک کند.

انجام آن به تنهایی: اینترنت آموزش های بی شماری و سایر منابع مرجع مناسب برای یادگیرنده خودانگیخته دارد. چند جستجوی گوگل راه را به منابع کافی برای مشغول نگه داشتن هر دانش آموز مستقل و مطلع نشان می دهد. اخطار داشته باشید: این امر مستلزم انضباط و سازماندهی مناسبی است.

یک مربی پیدا کنید: هیچ چیز مانند یک حرفه ای با تجربه نیست که خرد خود را به نسل بعدی منتقل کند. متأسفانه، این همیشه یک گزینه نیست، به خصوص اگر کسی برای پر کردن آن نقش وجود نداشته باشد.

آموزش حین کار: شما با انجام دادن یاد می گیرید، بنابراین منطقی است که می توانید با انجام برخی کارهای عملی، مهارت های فنی جدیدی کسب کنید. آموزش در حین کار، یادگیری مهارت های فنی را از نظری به عملی می برد. به هر حال، یادگیری کتاب فقط شما را به این نتیجه می رساند.

در یک دوره آنلاین شرکت کنید: دوره های آنلاین زیادی برای بهبود مهارت های فنی وجود دارد.

یادگیری آنلاین مهارت های فنی در خانه

اگر به دنبال گسترش تخصص خود با ماندن در خانه و ایمن هستید ما فهرستی از برنامه‌های آموزش فنی آنلاین و صدور گواهینامه را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم مهارت‌های خود را تقویت کنید، مسیر شغلی جدیدی را ترسیم کنید یا گواهینامه کسب کنید.

ما می دانیم که بسیاری از شما در این مدت مشغول ایجاد تعادل بین کار و خانواده هستید، و نکات و منابعی را برای کمک به شما در کار از راه دور، حفظ ارتباط با همکاران و دفاع از خود در برابر کلاهبرداری های کروناویروس ارائه کرده ایم.

اگر می‌بینید که می‌خواهید دانش و تخصص خود را در حالی که در خانه می‌مانید و ایمن می‌مانید گسترش دهید. اگر بخواهید مجموعه مهارت های خود را تقویت کنید، یک مسیر شغلی جدید را ترسیم کنید یا یک گواهینامه کسب کنید، ما لیستی از برنامه های آموزش فنی آنلاین را گردآوری کرده ایم که می تواند از اهداف شما پشتیبانی کند.

دوره کد طراحی ASME B 31.3

طراحی به کد برای ارائه سیستم های ایمن و دستیابی به انطباق با مقررات مورد نیاز است. این دوره درک روشنی از الزامات کد ارائه می دهد و مهندسان را قادر می سازد تا آنها را به درستی تفسیر کنند.

کد لوله کشی فرآیند ASME B31.3 محبوب ترین کد برای طراحی سیستم لوله کشی در بسیاری از صنایع و آموزش پایپینگ

 است.

این دوره الزامات کد ASME B31.3 را توضیح می دهد و به شرکت کنندگان آموزش می دهد تا کد را تفسیر کرده و آن را در طرح های خود اعمال کنند. یادگیری با تمرینات محاسباتی که برای کدگذاری قوانین انجام می شود، افزایش می یابد.

شرکت کنندگان یاد خواهند گرفت که چگونه سیستم های خود را برای مقاومت در برابر بارهای مختلف طراحی کنند، از فشار بیش از حد اجتناب کنند، و به اندازه کافی پایه های لوله کشی را تجزیه و تحلیل کنند. انتخاب مواد و اجزاء و تعریف الزامات بررسی و آزمایش. این امر به افزایش ایمنی و کارایی طرح های تولید شده کمک می کند و مسیر روشنی را برای صدور گواهینامه طرح ها فراهم می کند.

مهندسین درگیر در طراحی، مشخصات، ساخت و بهره برداری از سیستم های لوله کشی. همچنین برای مدیران، طراحان، مدیران ساخت و ساز و پروژه و متخصصان تدارکاتی که در صنعت لوله‌کشی کار می‌کنند، مفید خواهد بود.

پس از پایان دوره، شما قادر خواهید بود

  • طراحی فشار اجزاء و سیستم های لوله کشی را درک کنید
  • الزامات انعطاف پذیری لوله و طراحی پشتیبانی را توضیح دهید
  • تفسیر الزامات برای تجزیه و تحلیل تنش لوله کشی، از جمله تشدید تنش، تنش های مجاز و ترکیب بار
  • الزامات تست و بازرسی را تعیین کنید
  • اجزاء، اتصالات و مواد را به درستی انتخاب کنید
  • برای صدور گواهینامه طراحی مطابق با مقررات تجهیزات فشار اتحادیه اروپا و بریتانیا آماده شوید
  • درک محدوده و الزامات خدمات مختلف: D، M، عادی، شرایط چرخه ای شدید، لوله کشی فشار بالا

دوره آفلاین آموزش PDMS

آموزش نرم افزار سیستم مدیریت طراحی کارخانه (PDMS) یک نرم افزار سه بعدی قابل سفارشی سازی، چند کاربره و چند رشته ای است که این روزها در صنایع مختلف به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار که توسط Aveva، یک MNC مستقر در بریتانیا برای توسعه نرم افزار طراحی کارخانه توسعه یافته است، به مهندسان لوله کشی و معماران سه بعدی کمک می کند تا نقشه های دو بعدی را به مدل های سه بعدی تبدیل کنند. PDMS عمدتاً در صنعت نفت و گاز خشکی و دریایی استفاده می شود. همچنین کاربرد خود را در پروژه های مهندسی، نیروگاه های شیمیایی و فرآیندی، نیروگاه ها و تصفیه خانه های آب پیدا می کند.

مزایای اصلی ارائه شده توسط PDMS را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

  • دیدن مدل واقعی پلنت با ابعاد دقیق را تسهیل می کند.
  • در مقایسه با روش محاسبه دستی، تا 30٪ در هزینه مواد صرفه جویی می کند.
  • از برخورد لوله ها، کمبود فضا، مشکلات مربوط به اتصالات و سایر مسائل از این قبیل در طراحی کارخانه می توان از طریق PDMS اجتناب کرد.
  • در مقایسه با نرم افزار دو بعدی دقت بالاتری را ارائه می دهد.
  • PDMS به محاسبه مقدار دقیق مواد مورد استفاده در کارخانه کمک می کند تا هیچ مقدار اضافی سفارش داده نشود. همچنین می‌تواند گزارش‌های خروج مواد را تولید کند.
  • از طریق PDMS، ما می توانیم به طور خودکار نقشه های ایزومتریک لوله ها را برای اهداف ساخت اجرا کنیم.
  • ایجاد تغییرات در طرح های کارخانه تولید شده از طریق PDMS نسبتا آسان است.
  • پشتیبانی از لوله کشی را می توان به راحتی در آویز و ماژول پشتیبانی PDMS ایجاد کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، استفاده از نرم افزار PDMS برای طراحی کارخانه مزایای بیشتری نیز دارد. به همین دلیل است که تقاضای گسترده ای برای متخصصان توانمند PDMS در صنایعی مانند نفت و گاز، نفت و پتروشیمی، تولید انرژی، تصفیه آب و غیره وجود دارد. بسته های پرداخت برای نامزدهای آگاه در حوزه PDMS بسیار چشمگیر است.

دوره آفلاین آموزش (PMS)

مشخصات مواد لوله‌کشی (PMS) یکی از مهم‌ترین اسنادی است که توسط مهندس مکانیک که EPC پروژه‌های شیمیایی را انجام می‌دهد تولید می‌شود. این سند باید به طور مشترک با مهندس فرآیند هنگام توسعه P&ID تهیه شود زیرا این جزئیات برای شماره گذاری خطوط لوله مورد نیاز است و توسط همه سهامداران و به ویژه توسط مهندس ابزار دقیق که در تولید P&ID دخیل است به آن اشاره می شود.

PMS سند اصلی برای نهایی کردن مشخصات لوله ها، شیرها، اتصالات، فلنج ها، واشرها و اتصال دهنده ها و همچنین برای انتخاب MOC، رتبه بندی و اتصالات انتهایی ابزارهای میدانی مانند شیرهای کنترل / ایمنی، دبی سنج، فرستنده ها و غیره است. سند باید با جدیت تولید شود تا از صحت اطمینان حاصل شود زیرا این امر بر فرآیند تدارکات تأثیر می گذارد و پیامدهای هزینه دارد. این سند برای ورودی در برگه Legends & Symbols ایجاد شده برای پروژه ضروری است.

این دوره یک رویکرد گام به گام برای تولید این سند مهم، کدها و استانداردهایی که باید ارجاع داده شود را ارائه می دهد و نمونه هایی از الگوهای دقیق را ارائه می دهد. تهیه این سند با مشورت مهندس فرآیند یا مشاور فرآیند انجام می شود. یک PMS دقیق برای همه پروژه ها ضروری است زیرا این امر بر خرید تأثیر می گذارد زیرا ارتباط متقابل با لوله کشی و ابزار دقیق درگیر است و باید برای اطمینان از نصب صحیح همه ابزارها هماهنگ شود.

کارشناس دفتر فنی اجرا وکنترل کیفیت

مدیران عملیات مسئول حفظ و افزایش کارایی یک تجارت، سازمان دولتی یا سازمان غیرانتفاعی هستند. این متخصصان، رهبران با استعدادی هستند که از رهبری عملیاتی در بخش‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند – از امور مالی و فناوری اطلاعات گرفته تا منابع انسانی و حساب‌های قابل پرداخت. وظیفه آنها نظارت، استخدام و آموزش کارکنان، مدیریت برنامه های تضمین کیفیت، و استراتژی بهبود فرآیندها و موارد دیگر است. مشاغل مدیر عملیات را می توان در سازمان های بزرگ و کوچک، در سراسر صنایع یافت.

برای یافتن واجد شرایط ترین نامزد برای این نقش، با یک شرح شغل خوب برای یک مدیر عملیات شروع کنید. می توانید از الگوی زیر استفاده کنید و آن را متناسب با سازمان خود تنظیم کنید.

اگر برای یک نقش متخصص تضمین کیفیت استخدام می کنید، شرح شغل باید بی عیب و نقص باشد. این کارشناسان به جزئیات توجه دارند و به دنبال شرکتی خواهند بود که این کار را نیز انجام دهد. جویندگان کار را با وظایف خاصی که روی آنها کار خواهند کرد هیجان زده کنید. به اشتراک بگذارید که موفقیت در نقش چگونه به نظر می رسد – و چگونه کار آنها تأثیر طولانی مدت خواهد داشت. حقایقی را در مورد تحصیلات، مهارت ها و تجربیاتی که باید برای این نقش به ارمغان بیاورند، ارائه دهید. از لیست طولانی مدارک خودداری کنید و توجه آنها را با القای واضح و مشخص بودن توضیحات جلب کنید.

دوره آفلاین طراحی PFD, P&ID

نمودارهای جریان فرآیند (PFD) در مهندسی شیمی و فرآیند استفاده می شود. این نمودارها جریان مواد شیمیایی و تجهیزات درگیر در فرآیند را نشان می دهد. به طور کلی، نمودار جریان فرآیند فقط تجهیزات اصلی را نشان می دهد و جزئیات را نشان نمی دهد. PFD ها برای اطلاعات بازدیدکنندگان و آموزش کارکنان جدید استفاده می شوند.

ترسیم فرآیند و ابزار (P&ID) شامل جزئیات بیشتری نسبت به PFD است. این شامل جریان های اصلی و فرعی، حلقه های کنترل و ابزار دقیق است. P&ID گاهی اوقات به عنوان Piping and Instrumentation Drawing نامیده می شود. به این نمودارها فلو شیت نیز می گویند. P&ID توسط تکنسین های فرآیند و ابزار و پرسنل برق، مکانیک، ایمنی و مهندسی استفاده می شود.

در هر دو نمودار، فلش‌ها جریان مواد و نمادها مخازن، شیرها و سایر تجهیزات را نشان می‌دهند. نمادهای مورد استفاده از سازمانی به سازمان دیگر تا حدودی متفاوت است. بنابراین ممکن است چندین نماد مختلف را ببینید که همگی نشان دهنده یک موتور هستند.

منابع:

https://www.comptia.org/blog/how-to-learn-tech-skills

https://stackoverflow.blog/2020/04/27/build-your-technical-skills-at-home-with-online-learning/

https://www.udemy.com/course/piping-material-specification-pms/https://www.multisoftvirtualacademy.com/blog/a-brief-introduction-to-pdms-its-importance-in-plant-design/

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود