چگونه یک شغل فنی در خارج از کشور پیدا کنیم؟

0

جستجوی شغل همیشه آنطور که در ابتدا فکر می‌کنید ساده نیست، مشاغل زیادی وجود دارد که ممکن است مجبور شوید برای یافتن شغل مناسب خود، آن‌ها را دنبال کنید. گاهی اوقات، ما از فرصت شغلی بعدی خود کمی فراتر می خواهیم و اگر نتوانستید آن را در داخل کشور پیدا کنید، می توانید آن را در کشور دیگری پیدا کنید. یافتن شغل  در خارج از کشورکار ساده ای نیست، اما می تواند با فداکاری و اراده شما انجام شود. وقتی تصمیم گرفتید که می خواهید به دنبال کار در خارج از کشور بگردید، ممکن است کمی دلهره آور باشد. سازماندهی بیش از خود شغل وجود دارد، احتمالاً زندگی خود را به این مکان جدید منتقل خواهید کرد، بنابراین باید واقعاً وقت خود را صرف کنید و این تغییر بزرگ زندگی را در نظر بگیرید. پس از تصمیم گیری خود، این مطلب درباره این است که چگونه می توانید شغل رویایی خود را در خارج از کشور پیدا کنید.

شغل فنی در خارج از کشور

پشتکار، تحصیلات و تجربه همه ویژگی های مهمی هستند که باید هنگام تلاش برای به دست آوردن شغل مهندسی در کشور دیگر داشته باشید. بسیاری از کشورها نیاز مبرمی به مهندسان با استعداد و سخت کوش آموزشگاه فنی دارند که مایل به کار بر روی مشکلات پیچیده و در عین حال جالب سخت افزار و نرم افزار هستند. به این ترتیب، مشاغل مهندسی در خارج از کشور برای کسانی که در جستجوی شغل خود متعهد و پیگیر هستند، فراوان است. شما باید کاملاً متعهد به تحقیق در مورد مشاغل مهندسی مهاجر در هر کجا که ممکن است پیدا شود، معمولاً آنلاین یا در مجلات تجاری. استفاده از شبکه حرفه ای خود راه دیگری برای به دست آوردن مشاغل مهندسی در خارج از کشور است.

اولین قدم برای تضمین یک شغل مهندسی بین المللی این است که مطمئن شوید که سطح بالایی از تحصیلات مهندسی و سال ها تجربه دارید. کشورهای خارجی معمولا مهندسانی را استخدام می کنند که در یک رشته خاص تخصص دارند یا در زمینه فنی خاصی تخصص دارند. اگر حوزه تخصص شما در زمینه ای است که کشور هدف شما سعی در ارتقاء آن دارد، شانس بیشتری برای تضمین مشاغل مهندسی در خارج از کشور دارید. تخصص در زمینه ای که در آن کشور هدف شما استعداد بومی دارد به این معنی است که شانس شما برای تمرین مهندسی در آن کشور کم است.

انجام تحقیقات آنلاین برای مشاغل موجود در کشورهای خارج از کشور بسیار مهم است. بسیاری از شرکت ها به صورت آنلاین و در مجلات مهندسی شغل ارسال می کنند. علاوه بر این، از آنجایی که یافتن استعدادهای مهندسی ممکن است دشوار باشد، تعدادی وب سایت وجود دارند که فقط مشاغل مهندسی بین المللی را نشان می دهند. این سایت‌ها بسیار مفید هستند زیرا معمولاً اطلاعاتی در مورد نحوه دریافت ویزای کار و نحوه متقاعد کردن یک شرکت برای حمایت مالی از ویزای شما دارند. همچنین می‌توانید در مورد بهترین ساختار رزومه یا رزومهCV  خود برای جذب شرکت‌های بیشتری که مشاغل مهندسی در خارج از کشور ارائه می‌دهند، راهنمایی دریافت کنید.

توصیه می‌شود فهرستی از کشورهایی که می‌خواهید در آن‌ها کار کنید داشته باشید، مطمئن شوید که هر کشوری که در فهرست شما قرار دارد به مهارت‌های مهندسی که باید ارائه دهید، نیاز دارد. هنگامی که فهرست خود را ایجاد کردید، فرصت ها را عمیقاً جستجو کنید. به ویژه به حداقل سال های سابقه مورد نیاز و حقوق پیشنهادی توجه کنید.

تعیین حقوق یک مهندس به ویژه پیچیده است. هر کشور، و حتی مناطقی در داخل همان کشور، برآورد هزینه زندگی خود را دارد. حتی اگر می خواهید شغل مهندسی در خارج از کشور پیدا کنید، بسیار مهم است که حقوق مورد نیاز خود را فراموش نکنید، و اگر چنین حقوقی برای شما و خانواده شما برای زندگی راحت در کشور جدید کافی باشد.

تصمیم بگیرید که کجا می خواهید کار کنید

اگر نمی دانید کجا می خواهید شغل بعدی خود را جستجو کنید، می تواند جستجو را پیچیده تر کند. مکان‌های مختلف زیادی وجود دارد، بنابراین هنگامی که تصمیم می‌گیرید در مورد کشور یا مکانی که می‌خواهید کار کنید، می‌توانید جستجوی کار را به شدت کاهش دهید. نه تنها باید در مورد یک کشور تصمیم بگیرید، بلکه اگر مکان بزرگی است، در مورد منطقه ای که می خواهید در آن زندگی و کار کنید تصمیم بگیرید. باز هم، این می تواند به محدود کردن جستجو کمک کند و در زمان زیادی صرفه جویی کند.

اگر مکان‌های متعددی وجود دارد که در نظر دارید، فهرستی بنویسید و کمی زمان بگذارید تا آنها را بررسی کنید. شما می خواهید جایی باشید که خوشحال باشید، مکانی که با سبک زندگی فعلی شما مطابقت داشته باشد (مگر اینکه این عاملی نباشد) و مکانی که بتواند نوع شغل مورد نظر شما را فراهم کند.

هنگامی که در مورد مقصد خود تصمیم گرفتید، مدتی را به تحقیق و بازدید از آن مکان اختصاص دهید. اگر زمان و پول عاملی نیست، احتمالاً ایده خوبی است که یک سفر کوتاه مدت به آن کشور برنامه ریزی کنید و ببینید که آیا آن را دوست دارید یا خیر. این یک چیز است که بخواهید روی کاغذ به جایی جدید بروید، اما زمانی که به آنجا رسیدید و آن مکان را تجربه کردید، احساس متفاوتی می کنید. این یک تصمیم بزرگ است، بنابراین در هیچ کاری بدون بررسی دقیق عجله نکنید. شما همیشه می توانید به عقب برگردید یا تغییر دیگری ایجاد کنید، اما این نوع تغییرات می تواند گران باشد، بنابراین بهتر است آب را آزمایش کنید.

به دنبال چه شغلی هستید؟

مانند هر جستجوی شغلی دیگری، مهم است که بدانید قبل از شروع چه نوع نقشی را می خواهید. این می تواند در زمان، انرژی و هزینه شما صرفه جویی کند. به جایی که می خواهید در حرفه خود بروید فکر کنید. چگونه این مرحله به شما کمک می کند تا به جلو بروید و پس از رسیدن به آن چه برنامه ای برای پیشرفت شغلی شما وجود دارد؟

ممکن است پاسخ به آنها سوالات بزرگ و ترسناکی به نظر برسد، اما مهم است که در مورد آنها فکر کنید. شما مجبور نیستید همه پاسخ ها را فوراً داشته باشید. هرکسی برنامه شغلی مشخصی ندارد، برخی دوست دارند ببینند شغل آنها را به کجا می‌برد و زمانی که احساس می‌کنند انجام این کار درست است آزادانه حرکت کنند. این شغل شماست، گام های لازم را بردارید تا مطمئن شوید که تصمیم درستی برای خود می گیرید.

آیا به دنبال شرکت خاصی برای کار هستید؟

این شرکت چگونه به شما در پیشرفت شغلی کمک خواهد کرد؟

در چه زمینه ای از تخصص می خواهید کار کنید؟

همه سوالات مرتبط به شما کمک می کند تا بفهمید می خواهید در این ماجراجویی جدید چه کاری انجام دهید. حتی لازم نیست شبیه شغلی باشد که در حال حاضر دارید. گاهی اوقات، یک تغییر بزرگ، دیگری را تحریک می کند.

آیا به دنبال تغییر منظره هستید اما دوست دارید برای کارفرمای فعلی خود کار کنید؟ بسیاری از شرکت‌ها شعبه‌های دیگری در کشورهای مختلف دارند، بنابراین آیا ارزش این را دارد که از مدیر فعلی یا مدیر منابع انسانی خود بپرسید که چه فرصت‌هایی برای انتقال در شرکت شما وجود دارد؟ همه تغییرات به دلیل یک کارفرمای بد ایجاد نمی شود، برخی از افراد ممکن است به دلایل مختلف فقط خواهان تغییر باشند. چه از نظر فرهنگی و چه تغییر منظره، شاید ارزش پرسیدن را داشته باشد!

چه چیزی برای از دست دادن دارید؟ این نشان دهنده تعهد به کارفرمای شما است و به احتمال زیاد آنها در صورت امکان از کمک کردن خوشحال خواهند شد. اگر امکان پذیر نیست، آیا فرصت های بین المللی با کارفرمایان گذشته وجود دارد؟ یکی از نکات داشتن یک شبکه قوی، استفاده از آن در زمانی است که احساس نیاز می کنید.

از شبکه خود استفاده کنید

آیا تا به حال با کسی که در حال حاضر در خارج از کشور کار می کند یا برای شرکتی که این نوع فرصت را ارائه می دهد کار کرده اید؟ شبکه شما باید مانند حرفه شما پرورش و رشد کند. وقتی با افراد جالبی در محل کار یا رویدادها ملاقات می‌کنید، وقت بگذارید و چت کنید، آنها را به لینکدین اضافه کنید و در صورت لزوم فرصت‌ها را به اشتراک بگذارید. امیدواریم شبکه شما از افراد مختلفی ساخته شود که در گذشته با آنها کار کرده اید و به طور بالقوه می توانند به شما کمک کنند. فقط یک دقیقه طول می کشد تا از شخصی بخواهید به شبکه آنلاین شما بپیوندد و بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد چیست؟

شبکه شما برای کمک به شما در صورت نیاز وجود دارد. در لینکدین به اطراف نگاه کنید، ممکن است افراد مشاغل، فرصت ها را به اشتراک بگذارند و یک فرصت می تواند به شما منجر شود که شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. می توانید در صفحه مشاوره و مشاغل ما درباره اهمیت شبکه خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بهترین کشورها برای مشاغل مهندسی در خارج از کشور

چه یک مهندس باتجربه آموزش پایپینگ یا تازه وارد در این صنعت باشید، ممکن است برای فرصت های شغلی در خارج از کشور واجد شرایط باشید. بسیاری از کشورها دارای صنایع مهندسی قوی و طیف متنوعی از نقش های شغلی هستند که باید در نظر بگیرید. یادگیری در مورد کشورهایی با توسعه یافته ترین بخش های مهندسی می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید به کجا می خواهید نقل مکان کنید و بهتر برای سفر شغلی جدید خود آماده شوید. در این مقاله، فهرستی از 15 کشور برتر برای مشاغل مهندسی در خارج از کشور را بررسی می کنیم. در اینجا لیستی از 15 کشور ارائه شده است که فرصت های استثنایی را برای مهندسانی که می خواهند در خارج از کشور زندگی و کار کنند ارائه می دهند:

1. کانادا

کانادا به دلیل اقتصاد گسترده و منابع طبیعی فراوان، مقصد مکرری برای متخصصان مهندسی است. با زیرساخت های قوی و قوانین مترقی محیطی، مهندسان می توانند در چندین زمینه موقعیت کسب کنند. کار در کانادا اغلب مستلزم دریافت مجوز از یک انجمن مهندسی معتبر برای انجام کار قانونی در این کشور است.

کانادا همچنین یک کشور عمدتا انگلیسی زبان است که می تواند ادغام برای زندگی و کار را آسان تر کند. شهرهای زیادی مانند تورنتو و ونکوور با فرصت های شغلی پرسود وجود دارند. برخی از رایج ترین مشاغل صنعتی که ممکن است در کانادا پیدا کنید شامل مهندسی شیمی، عمران و نفت است.

2. نیوزلند

نیوزلند دارای اقتصاد قوی است و دارای مجموعه ای از نقش های مهندسی است که می توانید دنبال کنید. این کشور دارای کمبود نیروی متخصص مهندسی در نیروی کار خود است که بیشتر رشته ها را در بر می گیرد. 74000 مهندس در کشور وجود دارد و شرکت‌هایی که در آنجا اغلب نامزدهایی با مهارت‌های مهندسی تخصصی دارند می‌خواهند.

به دلیل این کسری، ممکن است فرصت های شغلی زیادی برای انتخاب داشته باشید و بتوانید از تخصص خود برای مذاکره برای دستمزد بالاتر استفاده کنید. برخی از رایج ترین مشاغل صنعتی در نیوزلند شامل مهندسی عمران، مکانیک و ژئوتکنیک است.

3. هند

هند در حال دستخوش پیشرفت های قابل توجهی در زمینه مهندسی است، به این معنی که فرصت های شغلی زیادی وجود دارد. این کشور که به عنوان یک مرکز بین المللی در حال ظهور است، مهندسان با تمام تخصص ها و زمینه ها را می پذیرد. مشاغل مهندسی در هند می تواند منجر به توسعه فناوری های انقلابی یا تولید داروهای جدید شود.

این کشور همچنین دارای بیشترین تعداد مهندس و موسسات آکادمیک مهندسی در جهان است که این کشور را به مقصدی مناسب برای اولین فارغ التحصیلان تازه فارغ التحصیل خود تبدیل کرده است. برخی از رایج ترین مشاغل صنعتی در هند شامل مهندسی زیست پزشکی، کامپیوتر و هوافضا است.

4. فرانسه

فرانسه می تواند مکان مناسبی برای مهندسان باشد زیرا فرصت های زیادی برای همکاری با بزرگترین شرکت های تولیدی کشور وجود دارد. بسیاری از این سازمان‌ها برای جبران مهارت‌ها و تخصص‌هایی که می‌توانید به همراه داشته باشید، حقوق بالایی می‌پردازند و چند زبانه بودن می‌تواند پتانسیل درآمد شما را افزایش دهد. مهندسان حرفه ای اغلب در زمینه طراحی و توسعه سیستم های مکانیکی کار می کنند.

طیف متنوعی از سیستم ها مانند روباتیک، ماشین آلات و وسایل نقلیه را می توانید ایجاد کنید. مهندسان در فرانسه تقاضای زیادی دارند و معمولاً می توانند از مزایای قوی و استانداردهای بالای زندگی برخوردار شوند. بسیاری از مشاغل مهندسی در شهرهای بزرگ مانند پاریس، لیون و مارسی هستند. برخی از رایج ترین مشاغل صنعتی در فرانسه شامل مهندسی نرم افزار مکانیکی، تحقیقاتی و علمی است.

5. چین

چین یکی از سریعترین کشورهای جهان از نظر جمعیت است که دارای اقتصاد بزرگ و صنعت مهندسی فنی قوی است که دائما در حال توسعه است. به دلیل این پیشرفت‌ها، این کشور می‌تواند فرصت‌های متنوعی را در رشته‌ها، بخش‌ها و تخصص‌های بسیاری در اختیار مهندسان قرار دهد.

از آنجایی که این کشور جهانی شدن را در اولویت قرار داده است، چین ممکن است برای استعدادهای خارجی ارزش قائل شود و می تواند حقوق اولیه بالایی را برای جبران دانش و تخصص آنها ارائه دهد. شما می توانید بسیاری از این فرصت ها را در بزرگترین شهرهای چین مانند شانگهای، پکن، گوانگژو و چونگ کینگ بیابید. برخی از رایج ترین مشاغل صنعتی در چین عبارتند از مهندسی زیرساخت، فناوری و علمی.

6. انگلستان

انگلستان به دلیل جایگاهش به عنوان یک مرکز بین المللی با یکی از بزرگترین اقتصادها، یکی از مناسب ترین مکان ها برای متخصصان دوره مهندسی مکانیک است. از آنجایی که این کشور انگلیسی زبان است، ممکن است هیچ مانع زبانی وجود نداشته باشد که به شما امکان می دهد در اکثر شرکت ها کار کنید. تقاضا برای مهندسان در انگلستان وجود دارد، بنابراین ممکن است موقعیتی پیدا کنید که دستمزد بالایی داشته باشد.

فرصت هایی که پیدا می کنید می تواند به موقعیت مکانی و کارفرمای شما بستگی داشته باشد. شما می توانید بسیاری از مشاغل مهندسی را در برخی از پیشرفته ترین و فعال ترین شهرهای انگلستان از جمله لندن، بیرمنگام، گلاسکو، لیورپول و منچستر دنبال کنید. برخی از رایج ترین مشاغل صنعتی در انگلستان شامل مهندسی عمران، مکانیک و معماری است.

7. ژاپن

ژاپن با سومین اقتصاد بزرگ جهان، کشوری بسیار صنعتی است که به عنوان یکی از رهبران جهانی در توسعه فناوری و زیرساخت ها عمل می کند. ژاپن با نیروی کار گسترده و بسیاری از بزرگترین شرکت‌های جهان، می‌تواند یک مرکز بین‌المللی پردرآمد برای متخصصان مهندسی برای یافتن کار و شروع یک حرفه جدید باشد.

بسیاری از این فرصت ها در بزرگترین شهرهای ژاپن مانند توکیو، یوکوهاما، اوزاکا، ناگویا و کیوتو هستند. برخی از رایج ترین مشاغل صنعتی در ژاپن شامل مهندسی شیمی، زیست پزشکی و فناوری است.

8. آلمان

آلمان سابقه مهندسی گسترده ای دارد و بزرگترین اقتصاد اروپا را دارد. به‌عنوان یک کشور از نظر فناوری پیشرفته، می‌توان تعداد قابل توجهی از مشاغل پردرآمد را برای متخصصان مهندسی خارجی به‌ویژه در آژانس‌های بین‌المللی مستقر در کشور دنبال کرد. تقاضای زیادی برای افراد حرفه‌ای برای کار در بخش صنعتی کشور وجود دارد، بنابراین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که مستقیماً خارج از مدرسه به دنبال فرصت‌های شغلی هستند ممکن است به راحتی این فرصت را پیدا کنند.

بسیاری از پرسودترین و در حال توسعه ترین مشاغل آلمان در شهرهای بزرگ آن مانند برلین، فرانکفورت، هامبورگ و مونیخ هستند. برخی از رایج ترین مشاغل صنعتی در آلمان شامل خودروسازی، مکاترونیک و مهندسی داروسازی است.

9. سوئیس

سوئیس دارای اقتصاد ثروتمندی است که صنعت مهندسی نوآورانه و پیشرفته آن به آن کمک می کند. این کشور به دلیل مشارکت در توسعه بخش هایی مانند ماشین آلات، ساعت سازی و ابزار دقیق قابل توجه است. اگر دانشجو هستید، این کشور همچنین می تواند گزینه مناسبی برای دنبال کردن حرفه مهندسی باشد زیرا موسسات دانشگاهی آن توسط دولت تامین می شود و هزینه های ثبت نام پایینی دارند. برخی از آنها همچنین به دانشجویان خارجی و بین المللی پاداش می دهند، بنابراین ممکن است پس از فارغ التحصیلی به مشاغل بیشتری دسترسی داشته باشید.

بسیاری از فرصت های مهندسی این کشور در شهرهایی مانند زوریخ، ژنو و بازل است. برخی از رایج ترین مشاغل صنعتی در سوئیس شامل مهندسی علمی، شیمی و مکانیک است.

10. دانمارک

دانمارک در نوآوری تخصص دارد و بازار کار دارد که می تواند برای متخصصان مهندسی فراوان و پرسود باشد. حوزه انرژی بخشی از کشور است که تقاضا برای مهندسان دارد، اما شما همچنین می توانید فرصت هایی را در بخش های دریایی و کشتیرانی آن دنبال کنید. اگر دانشجو هستید، به تحصیل در یکی از دانشکده های مهندسی پیشرو کشور مانند دانشگاه آرهوس، دانشگاه آلبورگ و دانشگاه جنوب دانمارک فکر کنید، که می تواند کار شما را پس از فارغ التحصیلی آسان تر کند.

شما می توانید نقش های مهندسی را در صنعتی ترین شهرهای آنها مانند کپنهاگ، آرهوس و اودنسه دنبال کنید. برخی از رایج ترین مشاغل صنعتی در دانمارک شامل تولید، برق و مهندسی شیمی است.

11. اسپانیا

اسپانیا کشوری توسعه یافته است که می تواند مکانی مقرون به صرفه برای زندگی باشد و گزینه های شغلی سودآوری را برای مهندسان ارائه می دهد. به ویژه دانشجویان می توانند از این مقرون به صرفه بهره مند شوند، که می تواند آنها را قادر سازد تا در برخی از موسسات مهندسی برتر بین المللی مانند دانشگاه خودمختار بارسلون، دانشگاه پلی تکنیک مادرید و دانشگاه نبریجا تحصیل کنند.

صحبت کردن به زبان انگلیسی و اسپانیایی می تواند به شما کمک کند تا به طیف متنوع تری از فرصت های شغلی دسترسی پیدا کنید. اگر می خواهید شغلی در اسپانیا داشته باشید، به دنبال کار در برخی از بزرگترین شهرهای آن، از جمله مادرید، بارسلونا و والنسیا باشید. برخی از رایج ترین مشاغل صنعتی در اسپانیا شامل مهندسی مکانیک، هوافضا و خودرو است.

12. مالت

مالت یک کشور اروپایی کوچک است که مشاغل مهندسی زیادی دارد. این کشور جزیره ای روند شهروندی آرامی دارد که می تواند آن را به مقصدی جذاب برای کار تبدیل کند. انگلیسی یکی از زبان‌های رسمی این کشور است، بنابراین ممکن است ادغام با فرهنگ آسان‌تر باشد. دانشجویانی که می خواهند پس از فارغ التحصیلی کار مهندسی پیدا کنند می توانند به یکی از دانشگاه های برتر خود مانند کالج هنر، علم و فناوری مالتا، دانشگاه مالت و دانشگاه آمریکایی مالت بپیوندند. برخی از رایج ترین مشاغل صنعتی در مالتا شامل مهندسی مکانیک، تعمیر و نگهداری و تضمین کیفیت است.

13. هلند

هلند یک کشور اسکاندیناوی با صنعت مهندسی بسیار توسعه یافته است که فرصت های توسعه حرفه ای را برای مهندسان با تمام تخصص ها ارائه می دهد. صنایع مهندسی کشور اغلب به پایداری اهمیت می دهند، بنابراین یک دوستدار محیط زیست ممکن است خود را با گزینه های شغلی قوی بیابد. همچنین موسسات دانشگاهی مقرون به صرفه مانند دانشگاه آمستردام، دانشگاه اوترخت یا دانشگاه علوم کاربردی فونتیس را ارائه می دهد.

بسیاری از مشاغل موجود در بزرگترین شهرهای کشور از جمله آمستردام، روتردام و لاهه هستند. برخی از رایج ترین مشاغل صنعتی در هلند شامل مهندسی محیط زیست، رباتیک و هوانوردی است.

14. سنگاپور

سنگاپور کشور کوچک و توسعه یافته ای است که فرصت های زیادی در زمینه مهندسی ارائه می دهد. ساکنان سنگاپور معمولاً انگلیسی می دانند که می تواند ادغام در جامعه و فرهنگ را آسان تر کند. اگر دانشجویان بخواهند در کشور کار کنند، فرصت های زیادی برای ادامه تحصیل در رشته های مهندسی دارند، مانند دانشگاه فنی نانیانگ و دانشگاه ملی سنگاپور. برخی از رایج ترین مشاغل صنعتی در سنگاپور شامل مهندسی علمی، مکانیک و فناوری است.

15. بلژیک

بلژیک طیف متنوعی از فرصت‌های شغلی را برای متخصصان جدید و با تجربه ارائه می‌کند و کارفرمایان در این کشور اغلب به دنبال افراد حرفه‌ای با مهارت‌های مهندسی فنی و مدیریت پروژه هستند. اغلب می توانید بسیاری از این مشاغل را در شهرهایی مانند بروکسل و آنتورپ پیدا کنید. داشتن مدرک لیسانس یا بالاتر می تواند دسترسی شما را به موقعیت های مختلف افزایش دهد. برخی از رایج ترین مشاغل صنعتی در بلژیک عبارتند از فروش، برق و مهندسی نرم افزار.

منابع:

https://www.indeed.com/career-advice/finding-a-job/best-countries-engineering-jobs-abroad

https://www.practicaladultinsights.com/how-do-i-get-engineering-jobs-abroad.htm

https://engineering-jobs.theiet.org/article/how-to-look-for-new-job-opportunities-abroad

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود