مزایای تحصیل در رشته مهندسی چرا باید مهندس شوید؟

0

مهندسی استفاده از اصول ریاضی و علمی برای حل مسائل است. مهندسان فرآیندها را در طیف وسیعی از زمینه‌ها از جمله پزشکی، حمل‌ونقل، الکترونیک و بسیاری موارد دیگر تحقیق، اختراع و اصلاح می‌کنند. بیشتر آنچه در اطراف خود می بینید توسط یک مهندس در جایی طراحی شده است. مهندسی موضوعی جذاب و همیشه در حال تکامل است. تخصص های زیادی  در آموزشگاه فنی  وجود دارد که می توانید با توجه به علایق خود و همچنین طیف وسیعی از مشاغل موجود را انتخاب کنید. به عنوان یک مهندس، می توانید اثر خود را در جهان به شیوه ای مثبت و ماندگار بگذارید.

مهندسی، به‌عنوان یک رشته، بیشترین مدرک و حرفه‌ای بوده است که دانشجویان رشته علم انتخاب کرده‌اند. همه می دانند که چگونه مهندسی برای مشتاقان علم بهترین است تا شغلی پررونق ایجاد کنند. با این حال، برای کسانی که در مورد تحصیل در رشته مهندسی مطمئن نیستند، در اینجا یک پست در مورد مزایای مهندسی برای رهایی شما از حصار وجود دارد!

مهندسی بر دنیایی که در آن زندگی می کنیم و نحوه زندگی ما تأثیر می گذارد. بله، مهندسان رهبران و مبتکران این دنیای مدرن و ارتقا یافته هستند که ما بخشی از آن هستیم. ایلان ماسک، جف بزوس، ساندر پیچای تعدادی از مهندسین متعددی هستند که به معنای واقعی کلمه دنیا را تغییر داده و آن را به سطح جدیدی رسانده اند.

به زبان ساده، اگر مهندسی می‌خوانید، فقط یک مدرک نیست، بلکه خیلی بیشتر است. شما تمام مزایایی را دارید که مدرک تحصیلی به همراه دارد، اما هدفی که با کار کردن و نفع رساندن به جامعه به دست می آورید بسیار زیاد و ارزشمند است. بدون شک رشته مهندسی بسیار امیدوارکننده و پربار است.

مهندسی همیشه محبوب بوده است، و این نیز به دلایل خوب. اگر شما دانش آموز دبیرستانی هستید و می دانید که آیا در رشته مهندسی شرکت کنید یا نه، من در کمک شما هستم. در اینجا من با شما در مورد مزایای مدرک مهندسی صحبت خواهم کرد.

مهندسان کارهایی را انجام می دهند که دیگران فقط تصور می کنند. در واقع، اگر بتوان آن را متصور شد، یک مهندس می تواند برای ایجاد آن تلاش کند. اگر یک پل امروزی وجود داشته باشد، یک مهندس عمران آن را ممکن ساخته است. مهندسان سازه و مهندسان معماری با هم همکاری می کنند تا ساختمانی را بسازند که در برابر بادهای شدید و زلزله مقاومت کند. مهندسان زیست پزشکی اندام های مصنوعی و اندام های مصنوعی را طراحی می کنند.

مهندسی در واقع یک اصطلاح گسترده است که ممکن است در زمینه های مختلف فناوری و علمی از جمله پزشکی، معماری و محیط زیست به کار رود. مهندسی معمولاً به پنج شاخه اصلی تقسیم می شود:

  1. مهندسی مکانیک
  2. مهندسی برق
  3. مهندسی عمران
  4. مهندسی شیمی
  5. مهندسی صنایع

اگرچه این شاخه‌های «سنتی» مهندسی در نظر گرفته می‌شوند، اما بسیاری از انواع دیگر مهندسان، بسیاری از زیرشاخه‌های مهندسی بیشتر، و رشته‌های مهندسی میان رشته‌ای وجود دارند.

در واقع، بیش از 50 نوع شغل مهندسی وجود دارد که از میان آنها می‌توان انتخاب کرد و دلایل بسیار خوبی وجود دارد که باعث می‌شوند شما عاشق شغلی به عنوان مهندس باشید، از جمله:

مهندسان حقوق خوبی دریافت می کنند (حتی حقوق اولیه) و رضایت شغلی زیادی در شغل خود پیدا می کنند. اما، شاید، یکی از بزرگترین مزیت های آن این باشد که شما زمانی برای لذت بردن از ثمره کار خود خواهید داشت. مشاغل مهندسی معمولاً به شما این امکان را می دهند که تعادل خوبی بین کار و زندگی شخصی خود پیدا کنید.

رضایت شغلی

پیدا کردن شغلی که از آن لذت می برید ایده آل است. به هر حال، شما احتمالاً هشت ساعت یا بیشتر در روز، پنج روز در هفته را صرف کار خود خواهید کرد. مهندسی می تواند زمینه کار رضایت بخشی را فراهم کند.

مهندسی شامل طراحی و نگهداری دستگاه ها، اجزاء، سازه ها و ماشین آلات است – کار در این بخش در مقایسه با مشاغل معمولی میز بسیار جذاب و جالب است. هنگام کار در این حوزه، باید بارها به مشکلات پیچیده رسیدگی کنید، و زمانی که موفق به یافتن راه حلی برای آنها می شوید، رضایت شما بسیار زیاد است. با این حال، برای اینکه شما رضایت شغلی بیشتری داشته باشید، باید اشتیاق از درون وجود داشته باشد.

فرصت های شغلی

از مهندسی برق و عمران گرفته تا مهندسی مکانیک و آموزش پایپینگ، مدرک مهندسی فرصت های شغلی زیادی را ارائه می دهد. اکثریت فارغ التحصیلان امروزی بیش از یک شغل در طول زندگی کاری خود خواهند داشت و مهندسی می تواند پایه ای قوی برای تقریباً هر یک از آنها ایجاد کند.

در طول مدرک مهندسی، شما تمام مهارت هایی را که هم در محل کار و هم در زندگی روزمره حیاتی هستند، تمرین می کنید. تفکر منطقی، عینیت و تصمیم گیری شما در مشاغل مهندسی و همچنین مهارت های قابل انتقال برای مشاغل دیگر کلیدی است. مهندسان مدیران بزرگی می‌سازند و در نتیجه، مهندسی رایج‌ترین مدرک کارشناسی در میان مدیران اجرایی است.

مهندسی حوزه‌ها و تخصص‌های گسترده‌ای را در بر می‌گیرد که از این طریق درها را برای فرصت‌های شغلی بی‌پایان برای ایجاد یک شغل شکوفا باز می‌کند. وقتی برای تخصص در مهندسی می روید، پاداش و اختیار بیشتری می گیرید. شما می‌توانید موقعیت‌های شغلی جدید و هیجان‌انگیزی را در صنعت برای تغییر و کار کشف کنید، که به شما کمک می‌کند روحیه خود را از نظر حرفه‌ای بالا نگه دارید. دریافت فرصت های شغلی متنوع یکی از بهترین مزایای تحصیل در رشته مهندسی است.

پیشرفت و حل مشکلات

حرفه در مهندسی به شما این فرصت را می دهد تا مشکلات را حل کنید و چیزهایی را طراحی کنید که واقعاً مهم هستند، چیزهایی که دنیا را به مکان بهتری برای زندگی تبدیل می کند. به عنوان یک مهندس، می توانید از استعدادهای خدادادی خود برای یافتن راه حل هایی استفاده کنید که هیچ کس دیگری به آن فکر نکرده است. این فرصتی است برای گذاشتن نشان خود در جهان. به عنوان یک مهندس، می توانید روی پروژه هایی کار کنید که به نفع جامعه است. مهندسان به پاکسازی محیط زیست، توسعه وسایل کمک مصنوعی، ایجاد سیستم های حمل و نقل پاک و کارآمد، یافتن منابع جدید انرژی، کاهش مشکلات گرسنگی در جهان و افزایش سطح زندگی در کشورهای توسعه نیافته کمک می کنند.

مهندسی به نحو قابل توجهی به جامعه سود می رساند. با مهندس شدن، جهان را به مکانی بهتر برای بقا و پیشرفت تبدیل می کنید. مهندسان دستگاه ها و سازه های متعددی را می سازند که بخشی از زندگی ما هستند. همه چیز، از غذایی که می خوریم، رایانه هایی که روی آن کار می کنیم، جاده هایی که در آن سوار می شویم و خانه هایی که در آن اقامت می کنیم – یک مهندس پشت هر ساختی وجود دارد که بر هر جنبه از زندگی ما تأثیر می گذارد. در دوران امروزی، مهندسان در حفاظت از محیط زیست، ایجاد زیرساخت‌های پایدار، بهبود درمان‌های پزشکی و بسیاری موارد دیگر پیشرفت‌های زیادی دارند.

تأثیر مثبت مهندسان بر جوامع خود و دنیای اطراف آنها به راحتی قابل مشاهده است. ساختمان‌ها در برابر هر چیزی که طبیعت به آن‌ها پرتاب می‌کند مقاومت می‌کنند، نوزادان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان رشد می‌کنند، سیستم‌های آبی آب نجات‌بخش را به مناطق دورافتاده جهان می‌آورند، و تلفن‌های همراه بسیار بیشتر از اینکه به ما اجازه می‌دهند با کسی در هر کجای دنیا صحبت کنیم، انجام می‌دهند. . مهندسان خلاقیت را زنده می کنند.

به عنوان یک مهندس، شما این فرصت را خواهید داشت که تغییر ایجاد کنید و جهان را به روش هایی تغییر دهید که فقط خودتان می توانید تصور کنید. تصور کنید که در ساخت اندام های مصنوعی و سایر تجهیزات پزشکی نجات دهنده، کنترل آلودگی برای حفظ محیط زیست، یا مصالح ساختمانی کم هزینه برای کمک به مبارزه با فقر جهانی مشارکت داشته باشید. مهندسان در دنیای اطراف خود تغییراتی ایجاد می کنند، زندگی را نجات می دهند، از بیماری جلوگیری می کنند، فقر را کاهش می دهند و از جهانی که خدا آفریده محافظت می کنند.

چالش و هیجان کاری

مدرک مهندسی می تواند شغلی را برای شما فراهم کند که آزادی و هیجان زیادی دارد. کارفرمایان برای کارمندانی که برای ادامه مدرک مهندسی نظیر دوره آموزش جوشکاری وقت گذاشته اند ارزش قائل هستند. آنها می دانند که مهندس تحصیل کرده است و مهارت های حل مسئله و تجزیه و تحلیل به او آموزش داده شده است، ابزارهای ارزشمندی که به نفع شرکت خواهد بود.

هیچ کمبودی در راه حل هایی که باید در مهندسی کشف شوند وجود ندارد. هیچ پاسخ واحدی، هیچ پاسخی در پشت کتاب، هیچ استادی وجود ندارد که به شما بگوید درست یا غلط می گویید. شما باید راه حلی بیاندیشید و دیگران را متقاعد کنید که راه حل شما بهترین راه حل است.

خلاقیت و رشد فکری

شغلی را تصور کنید که در آن توانایی‌های طبیعی شما را قادر می‌سازد چیزهایی خلق کنید که قبلاً فقط در ذهن شما وجود داشته است – شغلی که در آن افکار زنده می‌شوند. این کاری است که یک حرفه مهندسی می تواند برای شما انجام دهد. وقتی یک مهندس هستید هیچ‌وقت دلیلی برای خسته شدن وجود ندارد.

مهندسی موضوعی هیجان انگیز است زیرا دانش علمی و ریاضی را با تفکر خلاق ترکیب می کند. این به شما می آموزد که روش های انجام کارها را زیر سوال ببرید و ایده های جدیدی ارائه دهید. برای انجام این کار، به خلاقیت و توانایی نگاه کردن به آنچه قبلاً انجام شده است نیاز دارید.

آموزش مهندسی مغز شما را “ورزش” می کند و توانایی شما را برای تفکر منطقی و حل مشکلات توسعه می دهد. این مهارت ها نه تنها زمانی که در حال حل مشکلات مهندسی هستید بلکه در طول زندگی شما ارزشمند خواهند بود. به‌عنوان یک مهندس، می‌توانید در هنگام بداهه‌پردازی و رویارویی با موقعیت‌های جدید، به تخیل خود اجازه دهید. مهندسی در واقع رشته ایده آلی برای متفکران مستقل است. مهندسان برای طراحی و ساختن چیزهای جدید و/یا کار برای بهبود اقلام یا موقعیت‌های موجود کار می‌کنند و اغلب راه‌حل‌هایی را ارائه می‌کنند که نوآورانه و جدید هستند. به عنوان مثال، تیمی از مهندسان، که می‌تواند شامل مهندسان مکانیک، مهندسان نرم‌افزار و مهندسان برق باشد، می‌توانند با یکدیگر برای طراحی و ساخت یک دستگاه تشخیص پزشکی که جان انسان‌ها را نجات می‌دهد، همکاری کنند. مهندسان حلال مشکلات هستند. بسیاری از مهندسان به ایجاد اختراعات جدید و دریافت پتنت برای ایده های خود ادامه می دهند.

مهندسی یک حرفه خلاق است. از آنجایی که ما در زمان تغییرات سریع اجتماعی و فناوری هستیم، نیاز مهندسان به تفکر خلاق در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری است. اگر دوست دارید سوال کنید، کاوش کنید، اختراع کنید، کشف کنید و خلق کنید، مهندسی می تواند حرفه ایده آلی برای شما باشد.

اکتشافات فنی و علمی

آیا می دانید چرا روی توپ های گلف فرورفتگی دارد؟ یا چرا خانه‌های دو طبقه در زلزله آسیب بیشتری می‌بینند؟ آموزش مهندسی می تواند به شما کمک کند به سوالات پاسخ دهید و شما را به طرح سوالات جدید و یافتن راه حل های جدید سوق دهد.

به عنوان یک مهندس، شما به روشی منحصر به فرد به جامعه کمک خواهید کرد، به اختراع و توسعه زیرساخت هایی که زندگی مردم را بهبود می بخشد کمک خواهید کرد. از مهندسی پزشکی گرفته تا مهندسی عمران، کاری که در محل کار انجام می دهید تاثیری خواهد داشت که می توانید به آن افتخار کنید. برای مثال، مهندسان به‌شدت در طراحی و اجرای فناوری‌های تجدیدپذیر که به نفع کره زمین هستند، درگیر هستند و اخیراً نقش حیاتی در مبارزه با همه‌گیری COVID-19، اختراع آزمایش‌های PCR بدون آزمایشگاه و ساخت واکسن‌ها ایفا کرده‌اند.

امنیت مالی

پول همه چیز نیست، این درست است. اما در نهایت برای بقا به پول نیاز خواهید داشت و هدف نهایی ما از آموزش نیز پول است. علاوه بر این، هیچ کس نمی خواهد به شغلی برسد که در آن دستمزد خوب کار بزرگی است. با داشتن مدرک مهندسی، می توانید حقوق رقابتی در بازار دریافت کنید. مقیاس پرداخت از دامنه ای به دامنه دیگر در صنعت متفاوت است – حوزه هایی مانند تحقیق و توسعه به خوبی به شما دستمزد می دهند.

مهندسی یک شغل پرسود با چشم انداز رشد فزاینده در سال های آینده است. فارغ التحصیلان مهندسی بالاترین حقوق اولیه را در بین هر رشته دریافت می کنند. مهندسی یک حرفه پایدار و پردرآمد است. 9 مورد از 10 رشته تحصیلی با بالاترین درآمد مربوط به مهندسی است و در سال 2017، فارغ التحصیلان دارای مدرک مهندسی میانگین دستمزد ناخالص سالانه 45000 پوند را به دست آوردند – تقریباً دو برابر با آموزش تخصصی. و چند سال تجربه، حقوق می تواند حتی بالاتر باشد.

مهندسان حقوق بسیار رقابتی دریافت می کنند. به عنوان مثال، طبق گزارش وزارت کار ایالات متحده، متوسط حقوق سالانه فردی با مدرک مهندسی زیستی 98340 دلار است. با این حال، ده درصد برتر می توانند انتظار داشته باشند که سالانه حدود 149000 دلار درآمد داشته باشند. حتی شروع حقوق برای فارغ التحصیلان جدید هیجان انگیز است. به عنوان مثال، مهندسان مکانیک، میانگین حقوق اولیه سالانه 63527 دلار دارند.

اعتبار و احترام

مهندسان افراد بسیار محترمی هستند. آنها سخت کار می کنند تا دنیای اطراف خود را به مکانی بهتر برای زندگی خود و دیگران تبدیل کنند و کارهایی را انجام می دهند که دیگران فقط رویای آنها را دارند. مهندسان به حفظ رقابت بین المللی کشور ما کمک می کنند، استاندارد زندگی ما را حفظ می کنند، امنیت ملی را تضمین می کنند و از امنیت عمومی محافظت می کنند. به عنوان عضوی از چنین حرفه محترمی، اعتبار بالایی دریافت خواهید کرد.

کارگروهی و تعامل

شما این فرصت را خواهید داشت که با افراد خلاق دیگری کار کنید که روش های فکری آنها شما را به چالش می کشد تا چیزها را به روشی کاملاً جدید و هیجان انگیز ببینید. به دلیل افرادی که با آنها کار می کنید، استعدادهای خود را به روش هایی که ممکن است هرگز فکرش را نمی کردید گسترش دهید.

در واقع مهندسی کار گروهی می خواهد. به عنوان یک مهندس، شما این فرصت را خواهید داشت که با افراد زیادی در داخل و خارج از حوزه انتخابی خود تعامل داشته باشید. شما توسط افرادی احاطه خواهید شد که شما را به چالش خواهند کشید، افرادی که باعث رشد و توسعه شما می شوند و افرادی که به شما الهام می بخشند.

یادگیری متداوم

یکی از مزایای مهندسی این است که شما مداوم در حال یادگیری هستید. مهم نیست که چه مدت در این زمینه بوده اید، همیشه چیزی منحصر به فرد برای کشف و پذیرش وجود دارد. مهندسی یک رشته چالش برانگیز است – شما می دانید که در بسیاری از مواقع، مشکلاتی وجود دارد که بدون یادگیری یک مهارت جدید یا یافتن راه جدیدی برای انجام آن، بعید است که برطرف شوند. بنابراین، همه آن بچه های کنجکاو آنجا، به من اعتماد کنید، گرفتن مدرک مهندسی تجربه ارزشمندی خواهد بود

محیط کاری و فرصت های بین المللی

در هر کشوری در دنیا به مهندس نیاز است. آنها راه حل هایی را برای مشکلات روزمره مانند دسترسی به آب و برق، حمل و نقل ایمن و دارو طراحی و اجرا می کنند – چیزهایی که در همه جا مورد نیاز هستند. این بدان معناست که شما فرصتی برای سفر و کار در کشورهای دیگر خواهید داشت و از تمام تجربیاتی که به همراه دارد لذت خواهید برد.

مهندسی و کار میدانی اغلب دست به دست هم می دهند. خلاقیت یک مهندس ممکن است دور از خانه آنها باشد. آنها ممکن است پلي را طراحي کنند که قرار است در پاريس ساخته شود، سيستم‌هاي آب آشاميدني سالم را توسعه دهند که در آفريقا مورد استفاده قرار مي‌گيرد يا يک روش کشاورزي را توسعه دهند که به غذاي فقرا در سراسر جهان کمک مي‌کند. حضور مهندس ممکن است در طول نصب یا ساخت اولیه مورد نیاز باشد، یا ممکن است مهندس برای کشف و رفع مشکل در محل حضور داشته باشد.

به عنوان یک مهندس، شما در یک محیط حرفه ای کار خواهید کرد و در انتخاب کار خود آزادی خاصی خواهید داشت. مهندسان این فرصت را دارند که هم از طریق آموزش در محل کار و هم از طریق آموزش رسمی رشد کنند.

منابع:

https://www.kingstonisc.com/blog/5-benefits-of-studying-engineering

https://www.georgefox.edu/academics/undergrad/departments/engr/benefits.html#:~:text=As%20an%20engineer%2C%20you%20can,of%20living%20in%20underdeveloped%20countries.

https://www.linkedin.com/pulse/what-benefits-studying-engineering-rasmi-shahhttps://www.geneva.edu/blog/program-spotlight/11-reasons-youll-love-being-an-engineer

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود