نکات مهم در استفاده از  Pipe و Plate

0

پشتیبانی از لوله کشی نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح سیستم های لوله کشی آموزشگاه فنی دارد. ساپورت لوله وزن لوله را با محتویات حمل می کند. برای حفظ یکپارچگی سیستم لوله کشی، یک لوله باید به دنبال یک دهانه پشتیبانی مناسب لوله باشد. مهندسی پشتیبانی لوله برای موفقیت هر پروژه بسیار حیاتی است زیرا انتخاب دقیق و عاقلانه پشتیبانی لوله مورد نیاز است. لوله‌ها به‌عنوان چارچوب‌های فضایی نامنظم، خود نگهدار نیستند، بنابراین باید پشتیبانی شوند. بارهای لوله کشی با کمک تکیه گاه های لوله از لوله به سازه های نگهدارنده منتقل می شود. دانش پشتیبانی مناسب لوله در مرحله چیدمان سودمند است.

سیستم لوله کشی بخش عمده ای از هر صنعت هیدروکربنی است. دانش پشتیبانی مناسب لوله در مرحله چیدمان سودمند است. بارهای لوله کشی ایجاد شده به دلیل وزن، فشار، دما یا رویدادهای گاه به گاه باید با کمک تکیه گاه های لوله مناسب از لوله به سازه های نگهدارنده منتقل شود.

هدف یا وظایف پشتیبانی لوله

عملکردهای مختلفی که پشتیبانی لوله انجام می دهد به شرح زیر است:

  1. برای جلوگیری از تنش های لوله بیش از حد مجاز
  2. برای از بین بردن نشتی در مفاصل
  3. برای جذب ارتعاشات بیش از حد خط
  4. برای مقابله با اثرات نامطلوب لرزه ای، باد، چکش آبی، راب و سایر بارهای دینامیکی.
  5. برای حذف جدا شدن ناخواسته (بلند کردن) لوله از تکیه گاه های آن.
  6. برای جلوگیری از افتادگی بیش از حد لوله (به طور معمول بیش از 10 میلی متر برای لوله کشی فرآیند و 2.5 میلی متر برای لوله کشی برق؛ 12.5 میلی متر برای لوله کشی GRE/GRP)
  7. برای حذف قرار گرفتن عناصر در معرض دمای شدید، خارج از حد طراحی آنها.
  8. برای محدود کردن حرکات نامطلوب خط برای محافظت از تجهیزات حساس در برابر اضافه بار.
  9. جهت تغییر جهت حرکت حرارتی لوله در جهت مطلوب.
  10. برای کاهش بارگذاری بیش از حد در خود پشتیبانی

برای کارکرد صحیح سیستم لوله کشی باید به درستی پشتیبانی شود. هدف اصلی ساپورت های لوله را می توان به شرح زیر توضیح داد:

پشتیبانی از لوله برای حمل وزنه: تکیه گاه های لوله برای پشتیبانی از خط در تمام شرایط، یعنی در حین کار و همچنین در طول آزمایش، مورد نیاز است. در مورد خط بخار این اختلاف به دلیل آزمایش هیدرولیک بسیار زیاد خواهد بود. تکیه گاه ها باید برای این بار طراحی شوند (مگر اینکه در پروژه تصمیم دیگری گرفته شود). گاهی اوقات خط می تواند دهانه طولانی تری داشته باشد، اما بار وارد شده به تکیه گاه ممکن است بسیار زیاد باشد (مخصوصاً در خطوط لوله با قطر زیاد). سپس برای توزیع یکنواخت بار، باید تعداد تکیه گاه ها با دهانه کمتری ارائه شود.

پشتیبانی از لوله برای تحمل بار حرارتی یا انبساط: هر زمان که انبساط حرارتی توسط تکیه گاه های لوله محدود شود، بار اضافی بر روی تکیه گاه وارد می کند. مهارهای نگهدارنده باید طوری طراحی شوند که این بار را علاوه بر تمام بارهای دیگر تحمل کنند.

پشتیبانی از لوله بارهای زمین لرزه گاه به گاه را منتقل می کند: زمین لرزه معمولاً با شتاب افقی حدود 1 تا 3 متر بر ثانیه مربع همراه است. این حدود 10٪ تا 30٪ از شتاب گرانشی است و نیروی افقی حدود 10 تا 30٪ از بار عمودی (یا جرم پشتیبانی شده) را وارد می کند. در هنگام طراحی ساپورت لوله، باید به این امر توجه شود.

تحمل بار باد: باد بار جانبی را بر روی خط وارد می کند. این بار به ویژه در لوله های با قطر زیاد قابل توجه است و با افزایش اندازه خط افزایش می یابد. این بار تمایل دارد خط را از حالت عادی خود منحرف کند و خط باید به درستی در برابر آن هدایت شود تا از هر نوع نقصی جلوگیری شود. در مورد خطوط هوایی با قطر بزرگ که توسط تکیه گاه بلند کشیده شده از کف پشتیبانی می شوند، بار باد باعث ایجاد گشتاورهای خمشی بزرگ می شود و باید به طور انتقادی مورد توجه قرار گیرد.

پشتیبانی از سیستم در طول شرایط گذرا: شرایط گذرا به شرایط راه اندازی یا خاموش شدن اشاره دارد که در آن ممکن است یک قطعه از تجهیزات سریعتر گرم شود و دیگری کندتر گرم شود. به همین دلیل گسترش یک قطعه از تجهیزات که در عملکرد عادی باطل می شود، ممکن است باطل نشود و بار حرارتی بر روی ساپورت ها وارد کند.

پشتیبانی از سیستم در طول شرایط گذرا: وضعیت آماده به کار نیز مشابه است. اگر دو پمپ وجود داشته باشد، یکی در حالت آماده به کار و هر دو به صورت موازی وصل شده باشند (مطابق تصویر)، دمای طراحی و عملکرد هر دو اتصال یکسان خواهد بود. اما انبساط دو پایه موازی باطل نمی شود زیرا در یک زمان فقط یک پایه گرم و دیگری سرد است.

پشتیبانی از لوله برای کنترل نویز: در اکثر موارد، صدا ناشی از ارتعاش است و در صورت کنترل این ارتعاشات، صدا تا حد زیادی کاهش می یابد. در چنین خطوطی، بین گیره (یعنی تکیه گاه) و لوله، پارچه آزبست برای جذب لرزش و جلوگیری از سر و صدا قرار می گیرد. نویز ناشی از جریان ضربانی را می توان با استفاده از یک صدا خفه کن در خط کاهش داد. با این حال، اگر زیر سطح قابل قبول نباشد، می توان از محفظه صوتی استفاده کرد. عایق لوله گذاری روی خط نیز به کاهش نویز کمک می کند.

کدها و استانداردهای طراحی پشتیبانی لوله

کدها و استانداردهای زیر برای طراحی پشتیبانی لوله در آموزش پایپینگ استفاده می شود.

MSS-SP-58  معیارهای مواد، طراحی و بازرسی را برای استفاده در ساخت تکیه گاه های لوله استاندارد تعیین می کند. (ایالات متحده آمریکا)

MSS-SP-69  توصیه هایی را برای انتخاب و کاربرد تکیه گاه های لوله ارائه می کند. (ایالات متحده آمریکا)

MSS-SP-89  توصیه هایی برای ساخت و نصب تکیه گاه های لوله ارائه می کند. (ایالات متحده آمریکا)

BS-3974  مشخصات ساپورت های لوله 1، 2، 3. (بریتانیا)

VGB-R-510 L- Standard  از دستورالعمل ها پشتیبانی می کند. (آلمان)

RCC-M  مشخصات پایه های لوله. (فرانسه)

MITI 501 مقررات فنی (ژاپن)

انواع پشتیبانی لوله کشی

ساپورت های لوله بر اساس پارامترهای زیر دسته بندی می شوند

  1. بر اساس پیوست با پایپ
  2. پشتیبانی اولیه لوله کشی
  3. پشتیبانی از لوله کشی ثانویه
  4. بر اساس سخت افزار پشتیبانی
  5. پشتیبانی سفت و سخت
  6. پشتیبانی ارتجاعی / پشتیبانی الاستیک
  7. پشتیبانی قابل تنظیم
  8. بر اساس عایق لوله
  9. پشتیبانی از لوله برای عایق گرم
  10. تکیه گاه های لوله کشی عایق سرما
  11. پشتیبانی از لوله برای عایق صوتی
  12. بر اساس جوش
  13. پشتیبانی از لوله های جوش داده شده
  14. پشتیبانی از لوله های گیره دار
  15. بر اساس تابع Pipe Support
  16. پشتیبانی استراحت
  17. پشتیبانی راهنمای
  18. توقف محوری یا توقف خط
  19. پشتیبانی لنگر
  20. پشتیبانی اولیه لوله کشی

ساپورت های لوله ای که مستقیماً به لوله متصل می شوند، پایه های لوله اولیه نامیده می شوند. به عنوان مثال ساپورت کفش، ساپورت گیره، ساپورت راهنما، ساپورت لاین استاپ، ساپورت تراننیون و …. طراحی و انتخاب ساپورت لوله اولیه بر عهده تیم لوله کشی است.

پشتیبانی از لوله کشی ثانویه: تکیه گاه های لوله ای که مستقیماً به لوله متصل نیستند، تکیه گاه های لوله کشی ثانویه نامیده می شوند. براکت های تکیه گاه، اعضای فولادی ثانویه که لوله یا تکیه گاه های اولیه روی آن قرار می گیرند، پایه های سه راهی، پایه های هدف، تراورس ها، قفسه ها و غیره نمونه هایی از تکیه گاه های لوله ثانویه هستند. طراحی و انتخاب تکیه گاه های لوله ثانویه (شکل 7) بر عهده تیم عمران می باشد.

نکات مهم در استفاده از پشتیبانی لوله کشی

برای پشتیبانی بهینه لوله باید نکات زیر رعایت شود.

  1. خطوط لوله را گروه بندی کنید تا تعداد سازه های مورد نیاز صرفاً برای تکیه گاه های لوله به حداقل برسد.
  2. خطوط مسیر نزدیک به نقطه احتمالی تکیه گاه ها (یعنی درجه یا ساختاری که برای اهداف دیگر ارائه شده است.)
  3. تکیه گاه ها یا مهاربندها باید در نقاط خنثی یا نزدیک آن قرار گیرند. (نقاط پوچ حرارتی)
  4. پشتیبانی برای قرار گرفتن تا حد امکان به بارهای متمرکز مانند شیرها، فلنج ها، محرک های سنگین و غیره.
  5. لوله های مستعد لرزش مانند خطوط متصل به کمپرسور به طور مستقل پشتیبانی می شوند. استفاده از تکیه گاه های نگهدارنده یا مشابه آن در برابر حرکت مقاومت می کند و مقداری ظرفیت میرایی را برای استفاده به جای تکیه گاه های آویزان فراهم می کند.
  6. لوله‌کشی متصل به بالای کشتی به نحوی که به نحو مطلوبی از کشتی حمایت شود تا حرکت نسبی بین تکیه‌گاه‌ها و لوله‌کشی به حداقل برسد.
  7. همیشه فاصله بین ساپورت ها را طبق جدول دهانه پشتیبانی توصیه شده مشخصات پروژه حفظ کنید. (فقط برای طول لوله مستقیم قابل استفاده است.) هنگامی که تغییر جهت در یک صفحه افقی رخ می دهد، پیشنهاد می شود که فاصله به ¾ برابر دهانه لوله استاندارد محدود شود.
  8. فضای کافی برای تسهیل نصب، بازرسی و نگهداری مونتاژ پشتیبانی فراهم شود.

اصطلاحات و تعاریف پشتیبانی از لوله کشی

مهاربند یا تکیه گاه مهاربندی – وسیله ای است که در اصل برای مقاومت در برابر جابجایی لوله ها به دلیل نیروهایی غیر از انبساط حرارتی و گرانش طراحی شده است.

تکیه گاه لنگر یا تکیه گاه ثابت – یک مهار سفت و محکم که به طور قابل ملاحظه ای ثابت می شود، لنگر نامیده می شود. تکیه گاه لنگر تمام شش درجه آزادی را محدود می کند و اجازه نمی دهد لوله در هیچ جهتی حرکت کند. به طور معمول به تکیه گاه های Full Welded یا Bolted تکیه گاه های لنگر می گویند. تکیه گاه های لنگر کامل به ندرت در سیستم های لوله کشی استفاده می شوند.

استاپ – وسیله ای که امکان چرخش را می دهد اما از حرکت های انتقالی لوله ها جلوگیری می کند. توقف خط یا توقف محوری از حرکت لوله در جهت محوری لوله جلوگیری می کند. همچنین به عنوان استاپ نیز شناخته می شود.

راهنما- وسیله ای که از چرخش یک یا چند محور جلوگیری می کند راهنما نامیده می شود (شکل 10). تکیه گاه های راهنما از حرکات جانبی لوله جلوگیری می کند.

تکیه گاه نگه دار: دستگاهی که لوله را در موقعیتی نگه می دارد که حرکت عمودی به سمت بالا را ممنوع می کند یا امکان حرکت تعیین شده به سمت بالا را فراهم می کند. تکیه گاه های نگهدارنده از جدا شدن لوله از ساختار پشتیبانی جلوگیری می کند.

آویز: تکیه‌گاهی که توسط آن لوله‌کشی از سازه‌ای که با حمل بار لوله‌کشی در حالت کششی عمل می‌کند، آویزان می‌شود.

تکیه گاه ارتجاعی – تکیه گاهی که شامل یک یا چند عضو تا حد زیادی الاستیک برای حمل لوله پایدار + بارهای حرارتی در همان زمان است که امکان حرکت حرارتی لوله را در جهت دلخواه فراهم می کند.

تکیه گاه لغزشی – وسیله ای که در زیر لوله کشی برای تحمل بارهای ثقلی ارائه می شود و هیچ مقاومتی به جز حرکت اصطکاکی نسبت به حرکت افقی ندارد. تکیه گاه های استراحت به لوله اجازه نمی دهد که آویزان شود یا به سمت پایین حرکت کند.

تکیه گاه صلب – تکیه گاه که سفتی را حداقل در یک جهت ایجاد می کند.

عنصر میرایی – وسیله ای است که میرایی یک سیستم را افزایش می دهد و مقاومت بالایی در برابر جابجایی سریع ناشی از بارگذاری دینامیکی ارائه می دهد و در عین حال امکان حرکت اساساً آزاد را فراهم می کند.

پشتیبانی قابل تنظیم یک تکیه گاه قابل تنظیم را می توان در محل کار در طول عملیات کارخانه تنظیم کرد. این تکیه گاه ها معمولاً برای اهداف تراز لوله و تجهیزات ارائه می شوند.

نحوه جوشکاری Pipe و Plate

جوشکاری لوله به صفحه نیاز به حوصله و توجه به جزئیات دارد، اما زمانی که به مراحل خود تقسیم شود، همانطور که در آموزش جوشکاری ذکر شده است، خیلی پیچیده نیست. با دنبال کردن این مراحل ساده – جمع آوری مواد، آماده سازی قطعات به درستی قبل از جوشکاری، و اعمال گرما به طور صحیح در طول هر بار عبور – می توانید هر بار به جوش های موفقی برسید.

جوشکاری لوله به صفحه نسبتاً ساده است اما نیاز به صبر و توجه به جزئیات دارد. مهم است که بهترین روش ها برای دستیابی به جوش موفق را درک کنید. این مطلب مروری بر مراحل لازم برای جوش موفقیت آمیز لوله به صفحه ارائه می دهد.

جمع آوری مواد: اولین قدم در جوشکاری لوله به صفحه، جمع آوری تمام مواد و ابزار لازم برای کار است. شما به یک جوشکار TIG، لوله‌هایی در اندازه‌های مختلف، صفحات (فلزی یا پلاستیکی)، گیره‌ها، عینک‌های ایمنی، ابزار سنگ‌زنی و دستکش‌های محافظ نیاز دارید. همچنین مهم است که قبل از شروع هر جوشکاری از تمیز بودن سطوح لوله و صفحه اطمینان حاصل شود. این به معنای از بین بردن کثیفی و زباله با مواد ساینده مانند کاغذ سنباده یا پشم فولادی است.

آماده سازی قطعات: هنگامی که تمام مواد و لوازم خود را جمع آوری کردید، وقت آن است که قطعاتی را که قرار است به یکدیگر جوش دهید، آماده کنید. ابتدا لوله و صفحه را با یک متر نوار اندازه گیری کنید تا زمانی که به هم جوش داده می شوند به خوبی به هم بچسبند. در صورت لزوم، از یک آسیاب یا ابزار برش دیگر برای جدا کردن مواد اضافی استفاده کنید تا زمانی که اندازه های مورد نظر خود را به دست آورید. قبل از ادامه مراحل بعدی مطمئن شوید که هر دو سطح صاف هستند.

فرآیند جوشکاری: اکنون زمان فرآیند جوشکاری واقعی فرا رسیده است! با قرار دادن دو قطعه در محل مورد نظر خود روی سطح کار خود شروع کنید. در صورت نیاز آنها را با گیره در جای خود محکم کنید تا در طول این فرآیند حرکت نکنند. در مرحله بعد، جوشکار TIG خود را مطابق دستورالعمل آن راه اندازی کنید (حتما در این مرحله از عینک ایمنی استفاده کنید). در نهایت، جوشکار خود را روشن کنید و به آرامی شروع به عبور از روی دو قطعه کنید تا کاملاً به صورت یک تکه به هم متصل شوند. فراموش نکنید که در صورت نیاز مواد پرکننده را اضافه کنید!

لنگر لوله

 به طور کلی، لنگرهای لوله باید لوله های شما را ثابت و در موقعیت قرار دهند. با این حال، دو نوع لنگر لوله وجود دارد که در این دسته قرار می گیرند: لنکر لوله ثابت و لنکر لوله جهت دار.

لنگرهای لوله ثابت: همانطور که ممکن است حدس بزنید، لنگرهای ثابت لوله، لوله شما را به یک نقطه ثابت می‌بندند. هدف در اینجا جلوگیری از حرکت لوله به سمت بالا، پایین و پهلو است. در بسیاری از موارد، می توانید با جوش دادن مستقیم تکیه گاه خود به لوله، یک لنگر لوله ثابت ایجاد کنید. یکی دیگر از راه های رایج برای ایجاد این تثبیت کننده ها، نصب یک پایه است.

لنگرهای لوله جهت دار: با لنگرهای لوله جهت دار، نمی خواهید حرکت را به طور کلی متوقف کنید. در عوض، لنگرهای لوله جهت حرکت را در یک جهت تشویق می کنند در حالی که حرکت را در ابعاد دیگر محدود می کنند. برای مثال، اگر لوله‌ای دارید که باید از سازه‌های خطرناک دور شود، یک لنگر جهت‌دار لوله می‌تواند به تغییر مسیر لوله و حفظ جریان انرژی در جهت درست کمک کند.

در بسیاری از موارد، می توانید از مهارهای لوله به عنوان لنگر لوله جهت دار استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید جلوی بالا و پایین پریدن لوله را بگیرید، اما می‌خواهید به صورت محوری حرکت کند، ممکن است بخواهید از یک گیره نگهدارنده سنگین مانند گیره‌های نگهدارنده VibraTek APP استفاده کنید. این تکیه گاه های لوله بر روی لوله می بندند و از بالا و پایین رفتن یا پهلو به پهلوی آن جلوگیری می کنند. در عین حال، گیره‌ها همچنان به لوله‌ها اجازه می‌دهند تا به صورت تدریجی در امتداد محور خود حرکت کنند – به جلوگیری از بارگذاری نقطه‌ای یا آسیب اصطکاک کمک می‌کند.

راهنمای لوله: مانند لنگرهای لوله جهت دار، راهنماهای لوله تکیه گاه هایی هستند که حرکت را در یک جهت خاص تشویق می کنند. و در بسیاری از موارد، یک لنگر لوله جهت دار می تواند به عنوان راهنمای لوله عمل کند. با این حال، نقش اصلی راهنماهای لوله این است که لوله ها را در جهت درست هدایت کنند و در عین حال محافظ های دیگری را اضافه کنند.

یکی از نمونه های بارز راهنمای لوله، ProTek U-Bolt است. این پیچ‌های U از حرکت لوله به سمت بالا و پایین یا پهلو به پهلو جلوگیری می‌کنند، اما با یک پوشش ترموپلاستیک پوشانده شده‌اند که لوله را تشویق می‌کند تا از آن سر بخورد.

نحوه استفاده از لنگر لوله: اگر می خواهید از انکرهای لوله حداکثر استفاده را ببرید، بهتر است از آنها در مقابل با حرکت استفاده کنید. حرکت می تواند یک نیروی مخرب در سیستم لوله کشی شما باشد. در صورت استفاده صحیح، لنگرهای لوله می توانند لوله های شما را تثبیت کرده و از لرزش، ارتعاش یا برخورد به اجسام اطراف جلوگیری کنند. در اینجا چند راه برای استفاده از لنگر لوله برای جلوگیری از حرکت مخرب و بهبود عملکرد لوله‌کشی وجود دارد:

کنترل حرکت حرارتی: حتی اگر لوله های شما پایدار به نظر می رسند، انتقال حرارت می تواند باعث جابجایی آنها شود. هنگامی که دما تغییر می کند و گرما از داخل لوله ها خارج می شود، باعث انبساط حرارتی می شود. این می تواند باعث حرکت لوله های سنگین، خراشیدن روی اشیاء اطراف و حتی برخورد با سازه های دیگر شود. هنگام نصب لنگر لوله، مطمئن شوید که انبساط حرارتی را در نظر می گیرید. در برخی موارد، می توانید با نصب لنگرهای لوله با آسترهای غیر فلزی یا جفت کردن آنها با جداکننده های کامپوزیت، حرکت و فرار انرژی را کاهش دهید.

ارتعاشات آرام: به‌ویژه در سیستم‌هایی با ارتعاشات سنگین، مانند آن‌هایی که با کمپرسورهای رفت و برگشتی تغذیه می‌شوند، لوله‌های طنین‌دار می‌توانند هم لوله‌ها و هم سطوح اطراف را از بین ببرند. هنگامی که این ارتعاشات در لوله‌ها می‌چرخد، می‌تواند باعث ضربه زدن لوله‌ها به سطوح سخت شود. به نوبه خود، سطوح لوله شما می تواند بریده شود و حتی فرو بریزد. همانطور که در حال ترسیم طرحی برای لنگرهای لوله خود هستید، حتماً ارتعاشات را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، می توانید از لنگرهای لوله مانند گیره های نگهدارنده ویبراتک برای جذب لرزش ها و ایمن سازی لوله خود در همان زمان استفاده کنید.

حرکت از جریان را به حداقل برسانید: لوله‌های شما مایعاتی دارند که با سرعت از درون آنها عبور می‌کنند، و این بدان معناست که انرژی همراه با آن مایعات بالا می‌رود. هنگامی که این انرژی به مفاصل یا مکان هایی که لوله در آن جریان دارد، تغییر جهت می دهد، می تواند لوله های شما را نیز تحت فشار قرار دهد تا حرکت کنند. هنگام نصب لنگر لوله، حتما این حرکت را در نظر بگیرید. برای تثبیت آن نقاط آسیب‌پذیر، ممکن است بخواهید تکیه‌گاه‌های اضافی لوله را در آرنج‌ها یا مفاصل اضافه کنید، مانند قلاب‌ها یا پاهای ساختگی.

نحوه استفاده از راهنمای لوله: برای استفاده بیشتر از راهنماهای لوله، همچنان باید بر مبارزه با حرکات ناخواسته تمرکز کنید، اما تشویق حرکت مثبت نیز مهم است. در برخی موارد، ثابت نگه داشتن لوله ها به طور کامل در یک نقطه می تواند منجر به آسیب بدتر برای لوله یا راهنما شود. در اینجا چند راه برای استفاده از راهنماهای لوله برای نشان دادن بهترین سیستم لوله کشی وجود دارد.

آسیب اصطکاک را کاهش دهید: شما می توانید با نصب راهنماهای لوله به گونه ای که از جهش یا برخورد لوله های شما با اشیاء دیگر جلوگیری می کند و در عین حال آسیب اصطکاک را کاهش می دهد، لوله ها را برای مدت طولانی تری محکم نگه دارید. به عنوان مثال، تسمه‌های نگه‌دارنده APP را می‌توان به آستری مجهز کرد که لرزش‌ها را جذب کرده و از سطح لوله‌های شما محافظت می‌کند. بدون محافظت، فلز لوله شما می تواند روی فلز مهار شما خراشیده شود و فرسوده شود. با این حال، با استفاده از این بالشتک اضافی، لوله شما می‌تواند به صورت محوری بدون ساییده شدن به فلز اطراف و فرسودگی حرکت کند. همانطور که از راهنماهای لوله استفاده می کنید، مطمئن شوید که روی نقاط اصطکاک احتمالی تمرکز کرده و از تکیه گاه ها برای کاهش استرس استفاده کنید.

از خوردگی اجتناب کنید: هر زمان که راهنماهای لوله را نصب می کنید، خوردگی را در نظر داشته باشید. در برخی موارد، اگر از تکیه گاه لوله فلزی لخت برای محدود کردن کامل حرکت لوله استفاده کنید، می تواند به سطح لوله بریده شود یا باعث خراشیدگی های کوچک شود. این مناطق آسیب‌دیده، قلمرو اصلی برای لغزش میکروب‌ها، شروع به خوردگی لوله و انتشار هستند. این جایی است که راهنماهای لوله مانند ProTek U-Bolts می توانند حرکت طبیعی را تشویق کنند، ضریب اصطکاک را کاهش دهند و عناصر خورنده را از یافتن خانه جلوگیری کنند.

پارگی ها را متوقف کنید: به خصوص زمانی که لوله های شما در معرض ارتعاشات یا حرکت شدید قرار دارند، چسباندن آنها به یک سازه می تواند باعث آسیب شود. این موارد از مهار متمرکز می تواند باعث بارگذاری نقطه ای شود، جایی که فشار ناشی از حرکت روی یک نقطه متمرکز می شود. در این موارد، مهار می تواند به لوله شما نفوذ کند و در نهایت باعث پارگی شود. به همین دلیل استفاده از راهنماها برای کمک به توزیع فشار مهم است. برای جلوگیری از پارگی، نقاطی را در سیستم خود شناسایی کنید که می توانید از راهنماها برای تشویق حرکت طبیعی و محوری لوله استفاده کنید.

نحوه انتخاب لنگرها و راهنماهای لوله عالی

چند راه برای انتخاب ساپورت های لوله وجود دارد که دوام بیشتری داشته باشند، سیستم شما را تقویت کنند و به شما در صرفه جویی در هزینه های طولانی مدت کمک کنند. اگر می خواهید بهترین لنگرها و راهنماهای لوله را برای سیستم خود بیابید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

مواد: علاوه بر انتخاب تکیه گاه های لوله ای که از مواد باکیفیت ساخته شده اند، مهم است که به نحوه هماهنگی آن مواد با سطوح لوله خود فکر کنید. به عنوان مثال، بهتر است از تطبیق فلزات غیرمشابه خودداری شود زیرا این ترکیبات می توانند باعث خوردگی گالوانیکی شوند. شما می توانید با تقویت راهنماهای لوله فلزی یا لنگرها با بافرها یا آسترهای گالوانیزه، غیرفلزی از خوردگی فلز به فلز جلوگیری کنید.

فضا : در مورد لنگرها، ایده خوبی است که نقاطی را که ممکن است در برابر خوردگی تحت عایق آسیب پذیر باشند، شناسایی کنید و سعی کنید زمانی که نیاز به تعمیر و نگهداری دارید، راهی برای رسیدن به مناطق مستعد وجود داشته باشد. این مزیت اصلی استفاده از لنگرهای پیچ و مهره ای است که می توانید آنها را بردارید یا تنظیم کنید.

لنگرها و راهنماهای لوله می توانند به شما در کنترل حرکت لوله و تقویت سیستم لوله کشی کمک کنند. و محدودیت های لوله بیشتری وجود دارد که می تواند عملکرد لوله را بالاتر برده و در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی کند.

منابع:

https://www.appmfg.com/blog/how-to-use-pipe-anchors-and-guides

https://blog.thepipingmart.com/metals/how-to-weld-pipe-to-plate-a-complete-guide/https://whatispiping.com/supporting-of-piping-systems/

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود