مهارت‌های کلیدی برای موفقیت در حوزه مهندسی

0

مهندسی یک رشته به سرعت در حال رشد و به طور فزاینده ای هیجان انگیز برای کار است، اما با توسعه صنعت، واضح است که داشتن مدرک مرتبط کافی نیست. اگرچه طیف گسترده‌ای از مشاغل مهندسی در دسترس است، اما برای اینکه واقعاً به پتانسیل خود برسید، به یک مجموعه مهارت بسیار آموزشگاه فنی مورد نیاز نیاز دارید.

چه مهندس باشید یا در یک صنعت فنی کار کنید، برای موفقیت شغلی به مهارت های مهندسی مختلفی نیاز دارید. برجسته کردن این مهارت‌ها در رزومه به شما کمک می‌کند تا در بین مدیران استخدامی متمایز شوید و نشان دادن آن‌ها در طول مصاحبه می‌تواند به شما در رقابت کمک کند. این مهارت ها همچنین می تواند به شما در دستیابی به نتایج عالی در کار و کمک قابل توجهی به پروژه ها کمک کند.

مشاغل مهندسی یکی از پرتقاضاترین و پردرآمدترین مشاغل در جهان است که توسط بهترین مبتکران، طراحان و خالقان پر شده است. مهندسی همچنین یک صنعت گسترده با زمینه های تخصصی متنوع از جمله برق، شیمی، مکانیک، هوانوردی، عمران، نرم افزار، رباتیک، زیست شناسی، علم مواد و مهندسی هسته ای است. با وجود این تنوع، همه شرکت‌های مهندسی در استخدام‌های جدید خود به دنبال ویژگی‌ها و صلاحیت‌های مشابه هستند و تعدادی از مهارت‌های مشترک وجود دارد که در سراسر طیف مهندسی مفید است. در اینجا 10 مهارت از این قبیل برای تمرکز بر توسعه حرفه مهندسی برای به حداکثر رساندن ارزش تجاری و درآمد آینده آورده شده است. این مهارت های جدایی ناپذیر در درجه اول به سه دسته تقسیم می شوند: مهارت های مربوط به عقل، شخصیت و افراد.

مهندسان برای موفقیت شغلی به چه مهارت هایی نیاز دارند؟

مهم نیست در چه صنعتی کار می کنید؛ مهندسان برای موفقیت شغلی باید به چندین مهارت مهندسی ضروری نیاز داشته باشند. مهارت های مورد نیاز برای مهندس شدن شامل مهارت های سخت و نرم می شود.

مهندسی به شاخه های مختلفی تقسیم می شود که هر کدام دارای مجموعه ای از مهارت های فنی مهندسی هستند. اعتبار و انتظارات از این رشته های مهندسی متنوع ممکن است به طور چشمگیری در یک رشته خاص متفاوت باشد.

از سوی دیگر، مهارت های اجتماعی یا مهندسی نرم، از یک صنعت مهندسی به صنعت دیگر کمتر متفاوت خواهد بود. این مهارت‌های نرم ممکن است به اندازه مهارت‌های مهندسی سخت در نگاه اول حیاتی به نظر نرسند، اما بیشتر مصاحبه‌کنندگان در طول مصاحبه به مسائل بین فردی می‌پردازند. علاوه بر این، اگر مهندسان ماهر فاقد مهارت های نرم ذکر شده در زیر باشند، ممکن است پیشرفت در حرفه خود دشوار باشد.

برای موفقیت در شغل مهندسی، به مهارت های زیر نیاز دارید:

حفظ دانش فنی به روز

دانش فنی و مهارت های به روز، مجموعه مهارت های اصلی است که استخدام کنندگان مهندسی به دنبال آن هستند. شما حداقل چهار سال را در کالج سپری خواهید کرد و شاید چند سال دیگر مدرک کارشناسی ارشد را بگذرانید تا مهارت های لازم را برای کسب صلاحیت به عنوان مهندس در رشته مورد نظر خود کسب کنید. اگر می توانید از یک دانشگاه برتر فارغ التحصیل شوید که برند ارزشمندی را نیز به نام شما اضافه کند.

با این حال، تحصیلات مهندسی شما به همین جا ختم نمی شود. اول از همه، تجربه در کار به ارزش شما می افزاید. هیچ چیز برای یک کارفرما بیشتر از سابقه موفقیت آمیز ثابت شده ارزش قائل نیست. همچنین مهم است که بدانیم هر رشته مهندسی یک رشته در حال تکامل با فناوری ها و روش های جدید در حال توسعه است. بنابراین، برای ماندن در صدر بازی خود باید از اخبار صنعت، روندها و تحقیقات علمی مطلع باشید.

به همین ترتیب، ادامه تحصیل برای حفظ گواهینامه های حرفه ای شما و همچنین مزیت رقابتی و ارزش شما برای کارفرمایان بسیار مهم خواهد بود. حتی ممکن است برای کمک به حفظ و گسترش ارزش تجاری خود، در زمینه فناوری‌های جدید و حوزه‌های آینده گواهی دریافت کنید. استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام‌کننده دوست دارند ببینند که شما توانایی و تمایل به انجام آموزش‌های فنی اضافی را دارید، زیرا شرکت‌های مختلف اغلب از نرم‌افزارها و سیستم‌های مختلفی استفاده می‌کنند که اگر برای آنها کار می‌کنید، باید با آنها مقابله کنید. اگر صحبت از آن شد، مهندسی روز به روز بیشتر با فناوری کامپیوتر هماهنگ می شود و در نتیجه اگر شما یک مهندس با مهارت های برنامه نویسی باشید، موقعیت خوبی برای ادغام سیستم های ماشین پیچیده و اجرای شبیه سازی های ارزشمند خواهید داشت. به همین ترتیب، کارفرمایان به دنبال متقاضیانی هستند که مهارت های فنی خاصی دارند، بنابراین تحقیق کنید و مطمئن شوید که برای کارفرمای آینده خود مناسب هستید.

حل مسئله

تفکر به روش تحلیلی یک مهارت ضروری برای مهندسی است. ممکن است در مسیر شغلی خود با چندین موضوع، موانع و چالش‌ها روبرو شوید – بنابراین باید انگیزه داشته باشید که راه حلی بیابید تا اینکه مشکل بیشتری برای خود ایجاد کنید. شما باید بتوانید مشکلات پیچیده را با ذهنی کنجکاو شناسایی و حل کنید. توانایی حل مسئله قوی یکی از مهم ترین مهارت های مهندسی است. ارزیابی یک موقعیت، شناخت عیوب، و ایجاد راه حل ها بخش بزرگی از کار یک مهندس است. کارفرمایان می خواهند ببینند که شما می توانید با چالش ها در محل کار کنار بیایید.

داشتن مهارت های خوب حل مسئله در نقش های مهندسی بسیار مهم است. به عنوان یک مهندس باید بتوانید مسائل پیچیده را شناسایی، تجزیه و تحلیل و حل کنید و در مواقع ضروری بتوانید این کار را به سرعت انجام دهید. به خصوص ارزشمند است که بتوانیم مشکلات را قبل از بروز آنها پیش بینی کنیم. این چیزی نیست که بتوان یک شبه یا از طریق مطالعه آکادمیک به تنهایی یاد گرفت. شما فقط با تجربه می توانید این مهارت ها را یاد بگیرید. البته، تحصیلات شما به شما کمک می‌کند که تئوری‌ها و فرمول‌های مرتبط را در یک موقعیت خاص به کار ببرید، اما تجربه‌ای که از آزمون و خطای خودتان یا توصیه‌های یک مربی متخصص به دست می‌آید بهترین راهنما خواهد بود. از این منابع بیاموزید و توانایی حل مسئله شما همچنان رشد خواهد کرد.

تفکر انتقادی

برای تفکر انتقادی مهم است که یک حس قوی از واقعیت و اعتماد به توانایی های خود ایجاد کنید. همچنین بسیار مهم است که با ایده‌های مرسوم، بدون ماهیت، حواس‌تان پرت نشود، بلکه تمرکز بر اصولی باشد که در آزمون زمان مقاومت کرده‌اند. دانش کسب شده در طول تحصیلات و حرفه شما تا به امروز اساس درک اصلی مورد نیاز برای ارزیابی درست موقعیت ها را تشکیل می دهد. انتقادپذیر بودن همچنین به معنای عدم استفاده از اطلاعات به صورت واقعی، کاوش عمیق تر و عدم پذیرش لزوماً نظرات دیگران در مواردی که با قضاوت شما در تضاد است، حتی اگر از سوی «متخصصان» فرضی باشد. این قابلیت‌ها نه تنها در حرفه‌تان، بلکه در سایر جنبه‌های زندگی‌تان مانند انتخاب‌های سلامتی و سرمایه‌گذاری نیز در جایگاه خوبی قرار خواهید گرفت.

توجه به جزئیات

توجه به جزئیات، مسئولیت پذیر بودن، قابل اعتماد بودن و وظیفه شناس بودن و داشتن ذهنی متمرکز، منظم و سازمان یافته در عمل مهندسی حیاتی است. این در مورد اندازه‌گیری‌ها، محاسبات، اعمال حاشیه‌های ایمنی صحیح، تعیین مواد و فرآیندهای ساخت مناسب و حتی بررسی مجدد اینکه آنچه مشخص کرده‌اید در واقع همان چیزی است که در مدیریت پروژه شما استفاده می‌شود، صادق است. در بسیاری از زمینه‌های مهندسی مانند عمران و هوانوردی، جان‌ها نیز در ارزیابی‌های شما به خطر می‌افتند و یک اشتباه می‌تواند به‌طور جبران‌ناپذیری به وجهه و شهرت برند شرکت شما آسیب برساند، دهه‌ها روابط خوب با مشتری را زیر پا بگذارد یا حتی توانایی مالی کل شرکت را به خطر بیندازد. – نه به لطمه زدن به شهرت شخصی و قابلیت استخدام در آینده. بنابراین دقیق و منظم بودن در کار خود یک ویژگی ارزشمند برای هر مهندس مشتاقی است که باید آن را پرورش دهید.

برای کمک به پرورش این مهارت، توسعه سیستم هایی برای بررسی کار شما بسیار مهم است. یکی از تمرین‌های مفید این است که هر موردی را که مرتکب اشتباه شده‌اید یا جزئیات مهمی را از دست داده‌اید، در مجله اختصاصی ثبت کنید، و در حین کار، به طور دوره‌ای به آن مراجعه کنید تا مطمئن شوید که هرگز یک اشتباه را دو بار مرتکب نمی‌شوید. در اصل، شما یاد می گیرید که چگونه اشتباه می کنید، و از طریق درون نگری و تلاش آگاهانه به طور سیستماتیک هر فرآیند فکری معیوب را اصلاح می کنید. این تمرین در هنگام آماده شدن برای امتحانات نیز ابزار مفیدی است!

خلاقیت

ممکن است در ابتدا به نظر نرسد که مهندسی رشته‌ای است که در آن توانایی خلاقیت بسیار ارزشمند است، اما هیچ چیز نمی‌تواند دور از حقیقت باشد. همانطور که هر مهندس به شما خواهد گفت، توانایی تفکر خلاق در مواجهه با موقعیت‌های جدید کلیدی است، و شما به‌عنوان یک مهندس دائماً با موقعیت‌هایی مواجه می‌شوید که در کتاب‌های درسی‌تان در مورد آن‌ها چیزی یاد نگرفته‌اید و شاید هیچ‌کس دیگری تا به حال با آن مواجه نشده باشد. مهندس بودن در مورد نوآوری و ساختن چیزهایی است که قبلاً وجود نداشته است. بسیار مهم است که بتوانید مشکل را به روشی جدید حل کنید. یک ذهن خلاق می تواند تجربیات قبلی را به روش های اصلی ترکیب کند تا یک راه حل عملی را فرموله کند. برای اضافه کردن به این، داشتن هوش فضایی خوب یک دارایی بزرگ است که به شما کمک می‌کند یک دستگاه، ساختار، سیستم یا فرآیند کامل را قبل از قرار دادن قلم روی کاغذ برای طراحی آن تجسم کنید.

ممکن است تجربه مستقیمی با یک مشکل مشابه نداشته باشید یا نیازی به حل یک مشکل مهندسی نداشته باشید. در این موارد، یک ذهن خلاق می‌تواند تجربیات قبلی را به روش‌های جدیدی برای حل مشکل کنار هم بگذارد. کارفرمایان به دنبال خلاقیت در رزومه های خود خواهند بود زیرا این یک مهارت ارزشمند است.

مهندسان روزانه از توانایی های خلاقانه خود در کار استفاده می کنند، چه برای رفع مشکلات یا عیب یابی. حرفه ای هایی که مایل به بهبود رزومه خود، به نمایش گذاشتن تجربیات خاص، یا بهتر شدن در مشاغل خود هستند، می توانند به طور قابل توجهی از اصلاح و تقویت این نوع مهارت های نرم مهندسی خلاق بهره مند شوند. تفکر خلاق باید یک تمرکز کلیدی برای هر مهندس باشد. داشتن توانایی دیدن ایده ها به شیوه ای متفاوت، یا ارائه راه حل های نوآورانه برای مشکلات چالش برانگیز، یک مهارت بسیار مطلوب است. مهندسان با تخیل، آینده نگری و تفکر “خارج از محدوده” بهترین گزینه برای ایفای برخی از نقش های پرتقاضا در صنعت هستند.

اگر هنوز خود را فردی خلاق نمی دانید، ناامید نشوید. توانایی خلاقیت شما با تمرین و از طریق قرار گرفتن در معرض افرادی که قبلاً آن را دارند بهبود می یابد. علاوه بر این، تسلط منجر به خلاقیت می شود. پس به آن ادامه دهید و با راهنمایی و عزم درست شما نیز این مهارت ارزشمند را توسعه خواهید داد.

ارتباطات

این احتمال وجود دارد که در طول حرفه خود با طیف وسیعی از تیم‌های مختلف کار کنید، بنابراین کار خوب با دیگران برای دستیابی به بهترین نتیجه برای پروژه‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنید بسیار مهم است. اگر می خواهید در دنیای مهندسی پیشرفت کنید، باید از این مهارت ها استفاده کنید تا بتوانید به راحتی با طیف وسیعی از افراد از پیشینه ها و فرهنگ های مختلف کار کنید. اگرچه مهندسی یک رشته بسیار فنی است که اغلب به صورت انفرادی روی میز یا رایانه انجام می شود، پروژه های مهندسی همیشه با بحث و گفتگو و همکاری انسانی شروع و پایان می یابد. بنابراین جای تعجب نیست که یکی از مهمترین مهارت هایی که شرکت های مهندسی به دنبال آن هستند، توانایی برقراری ارتباط موثر است. مانند بسیاری دیگر در زمینه های فنی، مهندسان گاهی اوقات به دلیل نداشتن مهارت های ارتباطی شهرت بدی دارند. با این حال، به عنوان یک مهندس، توانایی برقراری ارتباط و گوش دادن، برای اطمینان از اینکه نیازهای مشتری به درستی درک شده و هر گونه مسائل شخصی یا فنی که در یک پروژه به وجود می آید به سرعت حل می شود، حیاتی است. یک مهندس ماهر با مهارت های ارتباطی خبره یک کالای کمیاب و ارزشمند است و مزیت مشخصی در بازار خواهد داشت.

مهارت های ارتباطی عالی در طوفان فکری موثر، جلسات پروژه، طراحی محصولات و البته حل مسئله مورد نیاز است. مهندسان با مشتریان و همکاران در تمام سطوح سازمان تعامل دارند و سوء تفاهم می تواند منجر به مشکلات بزرگ شود. علاوه بر این، با افزایش مقیاس و پیچیدگی پروژه های مهندسی، دامنه تعاملات لازم در تیم های پروژه و بین ذینفعان نیز افزایش یافته است.

مهندسان همچنین باید در جابجایی بین اشکال مختلف ارتباط بسته به مخاطبان خود، از جمله زبان فنی در مقابل زبان غیر فنی، و روش های مختلف از جمله شفاهی، نوشتاری، آنلاین، حضوری و سخنرانی عمومی، به خوبی آشنا باشند. با توجه به ماهیت چند ملیتی بسیاری از شرکت ها و پروژه های مهندسی برتر، تسلط بر زبان خارجی مفید است و مسلماً باید با جلسات و بحث های مجازی راحت باشید. حتی این احتمال وجود دارد که یک مصاحبه مجازی حداقل یک مرحله از فرآیند استخدام شما را شامل شود.

کار تیمی

تعداد کمی از پروژه های مهندسی می توانند مهندس را بدون کمک همکاران یا مشاوران حرفه ای خود به تنهایی ببینند. بنابراین مهارت های کار تیمی برای اطمینان از همکاری کارآمد و حفظ یک محیط کاری هماهنگ ضروری است. همکاری با هم تیمی ها، ایجاد انگیزه و قدردانی از یکدیگر، و حل هر گونه تنش یا تعارض به روشی سازنده، برای موفقیت به عنوان یک واحد و انجام بالاترین توانایی های ترکیبی شما بسیار مهم است. اگر هنوز در معاشرت و کار کردن با افراد دیگر راحت نیستید، هر جا که می توانید از فرصت ها استفاده کنید تا مهارت های اجتماعی خود را تمرین کنید و خود را با کار گروهی به چالش بکشید.

مهندسان به ندرت به تنهایی کار می کنند. برای تکمیل پروژه های خود، با طیف گسترده ای از پرسنل، از جمله مهندسان و افراد خارج از بخش خود همکاری خواهید کرد. اینجا جایی است که ادغام و همکاری بخش ها وارد عمل می شود. شما باید بتوانید با افراد مختلف در همه سطوح همکاری کنید، از توانایی‌های مختلف از ارتباط کلامی گرفته تا زبان بدن مناسب تا هدف‌گذاری و اولویت‌بندی مشکلات استفاده کنید. شما باید شخصیت و صداقتی داشته باشید که در حین همکاری، دیگران را به اعتماد و تکیه بر شما تشویق کنید.

مدیریت

مانند همه زمینه‌های حرفه‌ای، رهبری یک کیفیت کلیدی در دنیای مدرن مهندسی است. کسب‌وکارها می‌خواهند افرادی را استخدام کنند که خود مبتدی هستند و می‌خواهند راه خود را ارتقا دهند و به سازمان ارزش بیافزایند. به مهندسان بسته به سطح تجربه آنها مسئولیت های مختلفی داده می شود، اما صرف نظر از نقش آنها، برای موفقیت باید مهارت های خود را به عنوان رهبر و مدیر توسعه دهند.

مهندسان همگی رهبر هستند، چه به عنوان مهندسان جوان کار کنند و چه به عنوان مدیریت ارشد. شما می توانید مسئول پیمانکاران، مهندسان دیگر، کل بخش یا مشاوری باشید که کار دیگران را به عنوان یک مهندس ارزیابی می کند. داشتن ویژگی های رهبری برای الهام بخشیدن به دیگران برای انجام وظایف بسیار مهم است. در یک پروژه، سبک رهبری شما می تواند به طور قابل توجهی بر روحیه کارگران تأثیر بگذارد و آنها را تحت تأثیر قرار دهد که سخت کار کنند یا حداقل ها را انجام دهند، که می تواند بر سرعت پروژه تأثیر بگذارد.

به عنوان یک رهبر، مهندسان باید بتوانند نقاط قوت اعضای تیم خود را ارزیابی کنند و نیروی انسانی موجود را برای ایجاد یک تیم کارآمد اختصاص دهند. بخشی از این مهارت شامل توانایی تشخیص اینکه کدام یک از اعضای تیم بیشترین تخصص را در یک جنبه معین از پروژه دارند و مانند یک اقتصاددان خوب اطمینان از تقسیم کار کارآمد از طریق تفویض اختیار مناسب است. این شامل اطمینان از اینکه نقش همه به وضوح تعریف شده است، اینکه آنها نقاط عطف هدفی دارند که انتظار می رود به آنها برسند، و اینکه هر یک از اعضای تیم در نقاط تماس کلیدی مسئول هستند تا از پیشرفت به موقع اطمینان حاصل شود و راهنمایی های اضافی در صورت نیاز ارائه شود. وقتی پروژه به پایان رسید، بازخورد سازنده باید ارائه شود.

رهبران همچنین باید بتوانند اگر می‌خواهند دیگران از راهنمایی‌هایشان پیروی کنند و در عین حال با دیگران کنار بیایند و یک تیم منسجم ایجاد کنند، انگیزه ایجاد کنند. اگر در یک نقش یا پروژه خاص در موقعیت رهبری نیستید، باید یاد بگیرید که چگونه یک پیرو خوب باشید، دستورالعمل ها را دقیقاً دنبال کنید، اما همچنین در موقعیتی که مورد نیاز است صحبت کنید و ورودی های لازم را به آن اضافه کنید. اما مهمترین مهارت رهبری، ابتکار عمل است. همه مایلند با کسی کار کنند که مشکلات سخت را به عهده می گیرد، به خصوص آنهایی که هنوز محقق نشده اند، و فعالانه به دنبال راه حل می گردند. رهبری یک مسیر بی پایان و نشانگر نهایی موفقیت در سفر توسعه شخصی شماست.

مانند بسیاری از رشته های دیگر، چشم انداز شغلی، درآمد آینده و موقعیت اجتماعی شما در رشته مهندسی تا حد زیادی بر اساس جایی که مدرک مهندسی خود را دریافت کرده اید تعیین می شود. برای ورود به معتبرترین دانشگاهی که می‌توانید و نتایج خود را در آنجا به حداکثر برسانید، بسیار مهم است که به دنبال بهترین مربیان باشید. برای بسیاری از دانش آموزانی که در حال حاضر در مقطع راهنمایی یا حتی دبیرستان هستند، شناسایی چنین مربیانی و یافتن فرصت هایی برای یادگیری از آنها می تواند دشوار باشد. در حالی که بعید است که مدرسه شما از آن نوع مربیان مهندسی لازم برای دستیابی به نتایج نخبه در این زمینه برخوردار باشد، مهم نیست در کجا هستید، یکی از راه های خیره کننده برای اطمینان از شروع کار شما و شروع یادگیری از بهترین ها این است که به آن بپیوندید. یک برنامه تابستانی که این تجربه را ارائه می دهد. در آکادمی پژوهشگران جهانی، دوره‌های تابستانی مهندسی، علوم کامپیوتر، و ریاضیات و دوره‌های کارآموزی را ارائه می‌دهیم که توسط دانشمندان حرفه‌ای پیشرو جهان به‌دلیل توانایی‌شان در ارتقای دانش‌آموزان به سطوح عالی عملکرد انتخاب شده‌اند. اگر می خواهید پتانسیل خود را به حداکثر برسانید و مشتاق سرمایه گذاری در آینده خود هستید، خوشحال می شویم که به ما بپیوندید. بهترین ها را زمانی که آینده ایده آل خود را مهندسی می کنید!

مهارت های سازمانی

مهارت های سازمانی در تعدادی از زمینه های مختلف مانند ارتباطات، کار تیمی، نوآوری، رهبری و انعطاف پذیری یافت می شود. به عنوان مثال، کار کردن با تیم های مهندسین کافی نیست، شما باید بدانید که چگونه به طور موثر در آن تیم ها ارتباط برقرار کنید. داشتن این مهارت‌های سازمانی می‌تواند در متمایز کردن شما از سایر افراد در حوزه کاری خود شگفت‌انگیز باشد.

مهندسان باید انعطاف پذیر و آماده واکنش به تغییرات، مشکلات یا شکست های پیش بینی نشده در هر موقعیت کاری باشند. اگر نمی‌توانید برنامه‌ها را برای برآورده کردن نیازهای در حال تغییر تغییر دهید یا بهترین راه‌حل‌ها را برای موقعیت‌های غیرمنتظره بیابید، می‌تواند برنامه‌های زمانی را کاهش دهد، هزینه‌های اضافی ایجاد کند و منابع را هدر دهد.

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های نرم برای مهندسان، سازگاری است، که به کارفرمایان و کارفرمایان بالقوه نشان می‌دهد که افراد می‌توانند روی پای خود فکر کنند و اعتماد به نفس لازم برای مقابله سریع و مؤثر با چالش‌های پیش‌بینی نشده را داشته باشند.

مهندسان همه نقشی در توسعه پایدار دارند. این بدان معناست که از دانش خود برای کمک به مقابله با برخی از بزرگترین چالش‌های دنیا استفاده کنید و در عین حال مراقب اقدامات خود باشید و اینکه چگونه می‌تواند بر محیط و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید تأثیر بگذارد. بیشتر کارهایی که انجام می‌دهید به مردم امکان می‌دهد کیفیت زندگی بهتر است، اما این نباید به ضرر نسل های آینده باشد.

مهندسان همچنین باید دارای توانایی های سازماندهی استثنایی باشند. آنها باید منابع انسانی، سرمایه و فنی را برای رسیدگی به چالش های مهندسی و تکمیل پروژه ها بسیج کنند. مهندسان همچنین باید با سایر ذینفعان مانند مدیریت و شرکای تجاری همکاری کنند تا اطمینان حاصل شود که پروژه ها به موقع و در چارچوب بودجه تکمیل می شوند.

مهارت های مورد نیاز 5 رشته مهندسی اصلی

برای موفقیت در هر یک از پنج رشته اصلی مهندسی، مهارت های مختلفی لازم است. در اینجا برخی از مهارت‌هایی که برای موفقیت در هر زمینه لازم است، توضیح داده شده است:

1. مهارت های مورد نیاز یک مهندس برق

  1. توانایی های پیچیده حل مسئله
  2. مهارت در ریاضیات و فیزیک مورد نیاز است.
  3. خارج از چارچوب فکر کنید.
  4. تفکر انتقادی یک مهارت مهم است.
  5. تخصص فن آوری.
  6. یادگیری که هم فعال و هم تعاملی باشد.
  7. مهارت های بین فردی ضروری است.
  8. مهارت های سازمانی قوی.

2. مهارت های مورد نیاز یک مهندس مکانیک

  1. توانایی های فنی نظیر دوره تجهیزات ثابت
  2. مهارت های ارتباطی، هم کلامی و هم نوشتاری.
  3. آگاهی تجاری ضروری است.
  4. توانایی های کار تیمی
  5. توانایی کار تحت فشار
  6. داشتن توانایی حل مسئله.
  7. خلاقیت
  8. توانایی های بین فردی

3. مهارت های مورد نیاز یک مهندس عمران

  1. توانایی تفکر سیستماتیک و مدیریت پروژه ها.
  2. مهارت های ریاضی، علمی و فناوری اطلاعات ضروری است.
  3. داشتن توانایی حل مسئله.
  4. مهارت های ارتباطی عالی، چه به صورت کلامی و چه در نوشتار.
  5. توانایی های مذاکره، نظارت و رهبری همگی مهم هستند.
  6. درک کامل از کلیه قوانین قابل اجرا.
  7. کار در مهلت مقرر و در چارچوب بودجه ضروری است.
  8. توانایی حفظ یک دید گسترده از محدوده کلی پروژه در حالی که به جزئیات جزئی توجه می شود.

4. مهارت های مورد نیاز یک مهندس صنایع

  1. مهارت حل مسئله قوی
  2. ارتباط.
  3. مدیریت.
  4. گواهینامه به عنوان کمربند مشکی در شش سیگما.
  5. مهارت های حرفه ای مدیر پروژه (PMP).
  6. سازماندهی یک پروژه.
  7. مدیریت کیفیت.
  8. توانایی تفکر انتقادی.

5. مهارت های مورد نیاز یک مهندس محیط زیست

  1. مهارت های حسابی عالی و توانایی به کارگیری سریع آنها.
  2. تفکر نوآورانه
  3. توانایی نوشتن خوب.
  4. توانایی های تحلیلی و حل مسئله برجسته.
  5. مهارت های ارتباطی و بین فردی ضروری است.
  6. توانایی مدیریت موثر پروژه ها.
  7. دانش نرم افزار فنی مرتبط با Autocad یا SAS.
  8. مهارت های نرم برای یک شغل مهندسی موفق

منابع:

https://www.studyforfe.com/blog/essential-engineering-skills-for-career-success/

https://www.worldscholarsacademy.com/post/top-10-skills-for-becoming-a-successful-engineerhttps://www.mottmac.com/careers/what-skills-do-you-need-to-succeed-as-an-engineer

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود