چگونه یک مهندس صنایع شویم؟

0

مهندسان صنایع متخصصان چند رشته ای هستند که در تقاطع تجارت و مهندسی نشسته اند. تمرکز آنها بر روی بهبود کارایی است. این متخصصان راه هایی را برای حذف ضایعات پردازش، از جمله زمان بیهوده، مواد، انرژی و پول پیدا می کنند. در حالی که اصطلاح “صنعتی” ممکن است تصاویری از کارخانجات و سایر تولیدات آموزشگاه فنی را تداعی کند، مهندسان صنایع در بسیاری از زمینه ها و بخش های شغلی مختلف مانند مراقبت های بهداشتی، مالی و مدیریت ریسک کار می کنند.

مهندسان صنایع همچنین به دانش تخصصی در صنایعی که در آن کار می کنند متکی هستند. به عنوان مثال، یک مهندس صنایع که برای کاهش ضایعات تولید کار می کند، باید فرآیندهای تولید، مواد و تجهیزات را درک کند.

بهبود کارایی فرآیند تولید آنها یک هدف مشترک برای اکثر مشاغل است. برای انجام این کار، آنها به کسی نیاز دارند که سیستم های فعلی آنها را تجزیه و تحلیل کند، سپس پیشرفت ها را توسعه و اجرا کند. یکی از حرفه ای که می تواند این کار را انجام دهد یک مهندس صنایع است. در این راهنما، نقش یک مهندس صنایع را به همراه مراحلی که می توانید برای تبدیل شدن به یک مهندس دنبال کنید، مورد بحث قرار می دهیم.

مهندس صنایع چیست؟

یک مهندس صنایع حرفه ای است که به دنبال راه هایی برای بهبود کارایی در فرآیند تولید است. آنها در صنایع مختلف کار می کنند و راه هایی برای بهبود محصول یا خدمات پیدا می کنند. به عنوان مثال، برخی از مهندسان صنایع ممکن است به دنبال راه‌های کارآمدتر برای پرداخت حقوق کارکنان باشند، در حالی که برخی دیگر بر چگونگی بهبود حمل و نقل محصولات تمرکز می‌کنند.

مهندس صنایع چه می کند؟

مهندسان صنایع فرآیندها را مطالعه می کنند و روش هایی را برای بهبود آنها اجرا می کنند. این مجموعه مهارت در بسیاری از صنایع و شیوه های مختلف کاربرد دارد و به همین دلیل است که مهندسان صنایع می توانند خود را در محیط های بسیار متنوع کار کنند. هر مورد تجاری مهندسی صنایع منحصر به فرد است و در همه جا اتفاق می افتد. مهندسان صنایع می توانند در کارخانه ها، بیمارستان ها، فرودگاه ها یا نیروگاه ها کار کنند.

وظایف روزانه یک مهندس صنایع از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است. این بستگی به نوع پروژه ای دارد که روی آن کار می کنند و کارفرمای آنها چه نیازی دارد. برخی از وظایف رایج برای مهندسان صنایع عبارتند از:

  • انجام تجزیه و تحلیل کنترل کیفیت
  • طراحی سیستم های تولید جدید
  • به دنبال ناکارآمدی در سیستم های تولید فعلی
  • تدوین استانداردهای تولید و طراحی
  • ملاقات با مشتریان برای بحث در مورد مواردی مانند الزامات محصول یا تخصیص پرسنل

بسته به نقش خود، مهندسان صنایع ممکن است در یک محیط اداری یا در مرکز عملیاتی که در آن بهبود می‌یابند کار کنند. برخی از مهندسان صنایع در هر دو زمینه کار می کنند، سیستم هایی را در یک محیط اداری ایجاد می کنند و سپس برای نظارت بر اجرا سفر می کنند. مهندسان صنایع معمولاً به صورت تیمی با سایر مهندسان و سایر مهندسین مرتبط با سیستم های تولید کار می کنند.

بهبود فرایند:

مهندسان صنایع اغلب در نقش های بهبود فرآیند کار می کنند. نقش بهبود فرآیند معمولاً به یک مهندس صنایع نیاز دارد که کل فرآیند را از ابتدا تا انتها ترسیم کند و سپس تغییراتی را برای بهبود فرآیند ایجاد کند. برای انجام این کار، مهندسان صنایع نقشه‌های فرآیندی را ایجاد می‌کنند که گره‌های کلیدی، گردش کار و تصمیم‌گیری‌ها را در طول یک فرآیند نشان می‌دهد. مهندسان صنایع تجزیه و تحلیل آماری را برای پردازش نقشه‌ها اعمال می‌کنند و در نتیجه بینش‌های قابل سنجشی به دست می‌آیند که می‌توانند برای تصمیم‌گیری مورد استفاده قرار گیرند.

در یک مرکز تولید آیفون اپل، قطعات متعدد آیفون، مانند صفحه نمایش لمسی، ریزتراشه ها و آنتن ها، از سراسر جهان وارد می شوند تا در آیفون های کامل مونتاژ شوند. عمل مونتاژ آیفون را می توان به عنوان یک فرآیند فوق العاده پیچیده در نظر گرفت که به مشارکت هزاران نفر و ماشین نیاز دارد. در هر مرحله از زنجیره تولید، مهندسان صنایع ورودی ها و خروجی های فرآیند تولید آیفون را تجزیه و تحلیل می کنند و تغییراتی در فرآیندها برای بهبود خروجی ها و کیفیت ایجاد می کنند.

بهینه سازی کار:

 مانند بهبود فرآیند، بهینه سازی کار نیز بر ایجاد بهترین نتایج از یک فرآیند یا فعالیت خاص متمرکز است. مهندسان صنایع به شدت بر روی بهینه سازی تمرکز می کنند. به جای تغییر یک فرآیند، یک مهندس صنایع به اندازه کافی فرآیند را مطالعه می کند تا هنگام بهینه سازی یک فرآیند، شرایط عملکرد بهینه برای تولید را درک و اجرا کند. این می تواند منجر به کارکرد ماشین آلات با نرخ کار بهینه یا برنامه ریزی تعداد مناسبی از افرادی شود که در یک طبقه تولید کار می کنند.

در آمازون، مهندسان صنایع و مهندسین سیستم تقریباً تمام جنبه های فرآیند تحویل بسته را بهینه کرده اند. آمازون صدها نفر را برای ایفای نقش های مهندسی صنایع استخدام می کند، جایی که آنها بر هر جنبه ای از تجارت تمرکز می کنند و فرآیندها را طوری تنظیم می کنند که تا حد امکان بهینه عمل کنند. مهندسان صنایع در آمازون حتی مسیرهای پیاده روی کارگران را در مراکز انجام خود مطالعه می کنند تا مطمئن شوند که سریع ترین مسیر را از یک مکان به مکان دیگر طی می کنند. این به آمازون اجازه می دهد تا کالاهای خود را ظرف چند روز پس از خرید در سراسر جهان به مردم تحویل دهد.

کنترل کیفیت:

مهندسان صنایع رویه های کنترل کیفیت را با تمرکز بر کاهش ضایعات و بهبود کارایی هزینه در برخی از نقش ها اعمال می کنند. کاهش ضایعات از طریق کنترل کیفیت یک عملکرد تجاری مهم است، به ویژه در شرکت هایی که حجم بالایی از محصولات تولید می کنند. یک درصد انحراف در عملکرد کیفیت در یک شرکت تولیدی بزرگ می تواند منجر به از بین رفتن صدها هزار قطعه شود. این می تواند به معنای زیان مالی قابل توجهی برای یک شرکت باشد.

کیفیت در یک کارخانه تولید خودرو بسیار مهم است، برای مثال، جایی که تعمیر یک خطا می تواند میلیون ها هزینه داشته باشد. در سال 2014، جنرال موتورز مجبور شد 5.8 میلیون وسیله نقلیه را به دلیل نصب سیم کشی جرقه زنی معیوب که باعث خاموش شدن خودروها در حین رانندگی شد، فرا بخواند. مهندسان صنایع هر روز در نقش‌های کنترل کیفیت در شرکت‌های خودروسازی کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که چنین بحران‌هایی به وجود نمی‌آیند.

مهارت های یک مهندس صنایع

در زیر برخی از رایج ترین مهارت ها در میان مهندسان صنایع آورده شده است:

  • ریاضیات پیشرفته: مهندسان صنایع به طور منظم از عملیات ریاضی پیشرفته استفاده می کنند. آنها در موضوعات ریاضی مانند حساب دیفرانسیل و انتگرال، آمار، امور مالی، جبر، هندسه و بهینه سازی خطی دانش دارند. مهندسان صنایع می دانند که چه زمانی از هر رشته ریاضی استفاده کنند و به طور موثر آنها را در پروژه ای که روی آن کار می کنند به کار ببرند.
  • مهندسی: مهندسی استفاده از ریاضیات و علوم برای حل یک مسئله است. در مهندسی صنایع، این به معنای یافتن راه هایی برای حذف ضایعات یا بهبود کارایی در فرآیند تولید است. مهندسان صنایع توانایی ارزیابی یک موقعیت و تعیین بهترین راه برای استفاده از اصول مختلف علوم و ریاضی برای حل یک مسئله را دارند.
  • سیستم های کامپیوتری: بسیاری از مهندسی صنایع بر روی برنامه های مختلف نرم افزار کامپیوتری انجام می شود. مهندسان صنایع دارای مهارت های کامپیوتری قوی هستند، از جمله مهارت در برنامه هایی که بیشتر در مهندسی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها طرح های خود را ایجاد می کنند و محاسبات خود را بر روی سیستم های مختلف رایانه ای از جمله رایانه های رومیزی، تبلت ها و سایر دستگاه های تلفن همراه انجام می دهند.
  • حل مسئله: هدف اصلی همه مهندسی ها حل یک مشکل است. بنابراین مهندسان صنایع مشکل گشای قوی هستند. آنها می توانند یک مشکل را شناسایی کنند، آزمایش هایی را برای راه های حل آن طراحی کنند، سپس بهترین راه حل را پیاده سازی کنند.
  • خلاقیت: اغلب، یافتن راه حلی برای یک مشکل نیاز به تفکر خلاق دارد. مهندسان صنایع راه های جدیدی را برای حل یک مشکل و ایده های نوآورانه ای برای توسعه آن راه حل تصور می کنند. آنها می توانند روش فعلی انجام کارها را تجزیه و تحلیل کنند و راه های خلاقانه ای برای بهبود این فرآیند برای کارایی بهتر بیابند.
  • ارتباط: مهندسان صنایع معمولاً با سایر متخصصان مهندسی کار می کنند و بنابراین مهارت های ارتباطی قوی دارند. آن‌ها می‌توانند ایده‌ها و برنامه‌های خود را چه به صورت شفاهی و چه به صورت کتبی به طور مؤثر انتقال دهند. مهندسان صنایع همچنین از مهارت های شنیداری قوی خود هنگام ملاقات با مشتریان برای بحث در مورد نیازهای آنها در پروژه استفاده می کنند.
  • تفکر انتقادی: مهندسان صنایع داده ها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنند تا راه حلی برای یک مشکل ایجاد کنند. آنها اطلاعات مربوطه و چگونگی تأثیر آن بر پروژه را تعیین می کنند. سپس مهندسان صنایع تصمیمات خود را بر اساس اطلاعات جمع آوری شده اتخاذ می کنند و برای هر مرحله از مراحل طراحی و اجرا به شدت بر داده ها تکیه می کنند.

وظایف معمولی  مهندسی صنایع

وظایف مهندسان صنایع به نقش و کارفرمای مربوطه آنها بستگی دارد. با توجه به اداره آمار کار ایالات متحده (BLS)، مسئولیت های معمول در این زمینه عبارتند از:

  • ملاقات با مشتریان برای بحث در مورد روش ها و اهداف فعلی تولید
  • بررسی برنامه های تولید، فرآیندها، گردش کار، مشخصات، معیارهای کیفیت و نتایج
  • بررسی و تهیه اسناد فنی
  • ایجاد گرافیک سیستم های تولید صنعتی
  • توسعه سیستم هایی که با رعایت استانداردهای کیفیت، کارایی و بهره وری را بهبود می بخشد
  • تست و نظارت بر سیستم های جدید و تولید
  • ویژگی های شخصی

مهندسان صنایع در هسته خود مشکل گشا هستند، اما همچنین باید بتوانند نیازهای مشتری را تشخیص دهند و ایده های خود را به اشتراک بگذارند. با توجه به BLS، کیفیت های زیر در مهندسی صنایع مهم است:

  • مهارت های تفکر انتقادی
  • مهارت های حل مسئله
  • خلاقیت
  • مهارت های ارتباط شفاهی قوی
  • مهارت های نوشتن عالی
  • استعداد برای ریاضیات، مهندسی و امور مالی

چشم انداز شغلی

از آنجایی که مهندسان صنایع در بسیاری از زمینه ها و صنایع کار می کنند، چشم انداز شغلی آنها با تغییرات اقتصادی مرتبط است. BLS (مه 2020) پیش بینی کرد که موقعیت ها در مهندسی صنایع بین سال های 2020 و 2030 14 درصد رشد خواهد کرد که بسیار سریع تر از میانگین 8 درصدی مورد انتظار در تمام مشاغل ایالات متحده است. تحصیلات، تجربه و گواهینامه ها نیز ممکن است به نامزدها برتری در بازار کار بدهد.

در نهایت، مانند آینده شغلی آنها، پتانسیل حقوق و دستمزد مهندسان صنایع به طور چشمگیری متفاوت است. BLS (مه 2020) گزارش داد که 290190 مهندس صنایع در ایالات متحده به طور متوسط ​​93610 دلار (مه 2020) با صدک های زیر دستمزد دریافت کردند:

چگونه مهندس صنایع شویم

مهندسی صنایع حرفه ای است که بر بهبود فرآیندها و سیستم ها تمرکز دارد. مهندسان صنایع موقعیت ها را در یک سایت مشاهده می کنند و سپس به یک میز یا کامپیوتر باز می گردند تا آنچه را که می بینند تجزیه و تحلیل و بهبود بخشند. بهبود با شناسایی اقدامات ناکارآمد یا بیهوده و سپس ابداع روش های جدید و بهبود یافته اتفاق می افتد. این راهنما در مورد تبدیل شدن به یک مهندس صنایع است و شامل اطلاعاتی در مورد برنامه های درجه مهندسی صنایع و مسیرهای شغلی بالقوه است.

بسیاری از متخصصان متوجه می‌شوند که یک حرفه در مهندسی صنایع می‌تواند یک پیگیری کامل و جذاب باشد. مهندسان صنایع بر بهبود فرآیندها در صنایعی مانند تولید و تولید تمرکز می کنند و می توانند به این واقعیت افتخار کنند که راه حل های آنها ارزش قابل توجهی برای یک تجارت ایجاد می کند. دنبال کردن حرفه ای در مهندسی صنایع یک ایده عالی برای افراد ذاتاً باهوشی است که تمایل به تحقیق، متفکر یا خلاق دارند. یک مهندس صنایع آموزش دیده دوره مهندسی صنابع و کنترل پروژه از این ویژگی ها استفاده می کند تا به بهبود فرآیند، کاهش ضایعات و بهینه سازی فکر کند. مهندسان صنایع دارای دانش و تخصص قابل توجهی در بهبود فرآیندها و رویه ها در مشاغل تولیدی و صنعتی هستند. دانشی که یک مهندس صنایع دارد از طریق آموزش رسمی به دست می آید.

مهندسی صنایع نیاز به مدرک لیسانس مهندسی صنایع از یک کالج یا دانشگاه چهار ساله دارد. دانش مهندسی صنایع مشابه سایر رشته‌های مهندسی است، بنابراین معمولاً برای افراد دارای مدرک مهندسی مکانیک یا مهندسی عمران مجاز است در نقش‌های مهندسی صنایع خدمت کنند. کسب مدرک کاردانی فنی مهندسی یکی دیگر از راه های ورود به فضای مهندسی صنایع است. افرادی که دارای مدرک کاردانی هستند ممکن است نقش های سطح ابتدایی پیدا کنند که به مهندسان صنایع کمک می کند. با این حال، انجام کار مهندسی صنایع به مدرک چهار ساله نیاز دارد.

در حالی که مسیرهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای تبدیل شدن به یک مهندس صنایع طی کنید، اکثر موقعیت ها دارای چند الزام مشترک هستند. اگر علاقه مند به تبدیل شدن به یک مهندس صنایع هستید، از مراحل زیر استفاده کنید، زیرا این مراحل معمولاً توسط متخصصان شاغل در این زمینه استفاده می شود.

مرحله 1: کسب مدرک لیسانس (چهار سال)

اکثر کارفرمایان برای موقعیت های مهندس صنایع خود حداقل به مدرک لیسانس نیاز دارند. اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک مهندس صنایع هستید، به دنبال برنامه های مدرک در رشته های مهندسی، مانند مهندسی مکانیک، برق یا صنایع باشید. همچنین می‌توانید تمرکز درجه‌ای مانند تحقیق در عملیات یا مدیریت زنجیره تأمین را در نظر بگیرید.

در طول تحصیل در مقطع کارشناسی، مهندسان صنایع دروسی مانند برنامه نویسی کامپیوتر، ریاضیات پیشرفته، آمار، مدیریت پروژه و فرآیندهای ساخت را می گذرانند. برنامه های مهندسی صنایع بر تمام جنبه های مهندسی تمرکز دارند تا دانش آموزان خود را وسعت زیادی از دانش ارائه دهند، در حالی که همچنان بر مفاهیم حیاتی مهندسی صنایع تمرکز دارند.

مهندسی صنایع یکی از معدود رشته‌های مهندسی است که دانشجویان می‌توانند تنها با مدرک لیسانس وارد این رشته شده و در آن پیشرفت کنند. با این حال، از آنجایی که نقش‌های حرفه‌ای بسیار متنوع است، برنامه‌های درسی مهندسی صنایع شامل آموزش در اصول مهندسی مکانیک، برق و مهندسی عمومی، علاوه بر سایر دروس اصلی و اصلی است. در واقع، طبق BLS، برخی از مهندسان صنایع با مدرک لیسانس در رشته های مکانیک، برق و سایر رشته های مهندسی وارد این رشته می شوند. رشته های دیگری که ممکن است پیدا شود عبارتند از: صرف نظر از تمرکز، به مهندسان صنایع آینده‌نگر اکیداً توصیه می‌شود که به دنبال برنامه‌هایی باشند که دارای اعتبار ABET هستند، زیرا ممکن است بر توانایی فرد در جستجوی گواهینامه حرفه‌ای تأثیر بگذارد.

BLS گزارش می دهد که اکثر مهندسان صنایع می توانند با مدرک لیسانس وارد نیروی کار شوند، اما درآمد و چشم انداز شغلی با تحصیلات بیشتر بهبود می یابد. بسیاری از کارفرمایان ترجیح می دهند مهندسان صنایع را با مدرک کارشناسی ارشد استخدام و ارتقا دهند، به خصوص زمانی که با تخصص های مرتبط همراه باشند. مدرک کارشناسی ارشد همچنین می تواند درهایی را به روی مشاغل در آموزش و پژوهش پس از متوسطه باز کند.

مرحله 2: کسب تجربه حرفه ای (یک تا چهار سال)

در حین حضور در کالج یا دانشگاه، یا بلافاصله پس از آن، ایده خوبی است که فرصت هایی برای کسب تجربه مرتبط پیدا کنید. یک راه خوب برای به دست آوردن تجربه عملی در زمینه مهندسی صنایع از طریق کارآموزی است. برخی از برنامه های تحصیلی نیاز به تکمیل دوره کارآموزی دارند، اما اگر یک برنامه اینگونه نباشد، کارآموزی همچنان می تواند مفید باشد. در طول دوره کارآموزی، می توانید در مورد نحوه عملکرد روزانه مهندسان صنایع اطلاعات بیشتری کسب کنید و این فرصت را به دست آورید که تحصیلات خود را عملی کنند.

در حالی که به طور طبیعی نتیجه می شود که فرد پس از کسب مدرک وارد این رشته می شود، کارفرمایان نیز ممکن است تجربه حرفه ای را ترجیح دهند (یا به آنها نیاز داشته باشند، حتی برای موقعیت های سطح ابتدایی). علاوه بر این، تجربه عملی یک پیش نیاز برای جستجوی مجوز مهندس حرفه ای (PE) است که در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

خوشبختانه، برنامه های مهندسی صنایع اغلب برنامه های درسی خود را برای پاسخگویی به این تقاضا تطبیق می دهند. برنامه های کارآموزی و آموزش تعاونی تعادلی بین مطالعه کلاسی و آموزش عملی ارائه می دهد. دانشجویانی که در برنامه های مهندسی صنایع آنلاین شرکت می کنند، معمولاً می توانند دوره های کارآموزی را در نزدیکی خانه خود بگذرانند. مهمتر از همه، مهندسان آینده نگر تشویق می شوند که به دنبال برنامه هایی با فرصت هایی برای به دست آوردن تجربه عملی از طریق کارآموزی، دوره های خارجی و پروژه های تحقیقاتی باشند.

مرحله 3: مجوز FE و PE را در نظر بگیرید

در زمینه هایی مانند مهندسی عمران و آموزش پایپینگ ، مجوز حرفه ای می تواند برای پیشرفت طولانی مدت حیاتی باشد. در واقع، متخصصان ممکن است برای واجد شرایط بودن برای پروژه های خاص، به ویژه پروژه هایی که بودجه دولتی دریافت می کنند، به آن نیاز داشته باشند. این لزوما در مورد مهندسان صنایع صدق نمی کند. در حالی که برخی از شرکت ها ممکن است از کارکنان خود بخواهند که مجوز بگیرند، آنها بیشتر استثنا هستند تا قاعده. با این اوصاف، مجوزهای حرفه‌ای می‌توانند تعهد به رشته و حرفه‌ای را که کارفرمایان برایش ارزش قائل هستند، نشان دهد.

صدور مجوز حرفه ای راه دیگری برای نشان دادن شایستگی و تعهد شماست. گرفتن مجوز در حال حاضر ممکن است شانس شما را برای به دست آوردن یک موقعیت افزایش دهد و بعداً پیشرفت در حرفه شما را آسان تر کند. دو مجوز برای کاوش عبارتند از مجوز اصول مهندسی (FE) و مجوز مهندس حرفه ای (PE).

  • مبانی مهندسی (FE) مجوز: مجوز اصول مهندسی (FE) یک گواهینامه داوطلبانه است که در درجه اول به عنوان پیش نیاز مجوز پیشرفته تر مهندسی حرفه ای (PE) عمل می کند. برخی از کارفرمایان ممکن است قبل از اینکه مهندسان وظایف یا فرصت‌های آموزشی خاصی را به عهده بگیرند، مجوز FE را بخواهند یا ترجیح دهند، اما مسیر FE و FE-to-PE در مهندسی صنایع و سیستم‌ها کمتر از سایر رشته‌ها حیاتی است.
  • داوطلبان باید قبل از شرکت در آزمون شش ساعته FE که توسط شورای ملی ممتحنین مهندسی و نقشه برداری (NCEES) برگزار می شود، دارای مدرک لیسانس معتبر ABET یا EAC باشند.
  • مجوز مهندسی حرفه ای (PE): اگرچه داوطلبانه، برخی از مهندسان صنایع مجوزهای مهندس حرفه ای (PE) را دریافت می کنند که توسط NCEES نیز اعطا می شود. مهندسان حرفه ای ممکن است درآمد بیشتری داشته باشند، سریعتر پیشرفت کنند و مسئولیت های بیشتری را نسبت به همتایان بدون مجوز خود بر عهده بگیرند.

مرحله 4: پیگیری گواهینامه های تخصصی IE

برای افزایش شانس خود برای کسب موقعیت مهندس صنایع پس از فارغ التحصیلی، گواهینامه های تخصصی را دنبال کنید. گواهینامه های حرفه ای همیشه ضروری نیستند، اما به نشان دادن شایستگی شما در مهارت های مورد نیاز کمک می کنند. آنها همچنین تعهد شما را به پیشرفت حرفه ای شما نشان می دهند.

گواهینامه های حرفه ای گواهینامه های داوطلبانه ای هستند که مهارت ها و تخصص های خاصی را تأیید می کنند. گواهینامه های مهندسی صنایع می تواند ابزاری برای تخصص و پیشرفت و همچنین نشان دهنده تعهد به کار باشد. تعداد بیشماری از سازمان ها وجود دارند که گواهینامه ها را ارائه می دهند.

مرحله 5: مدارک ویژه آنلاین کارشناسی ارشد در مهندسی صنایع

در حالی که بسیاری از مهندسین صنایع مشتاق فقط با مدرک لیسانس وارد نیروی کار می شوند، برخی از کارفرمایان نامزدهای با تحصیلات اضافی را ترجیح می دهند. کسب مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی صنایع می تواند آینده شغلی شما را نیز بهبود بخشد، از جمله پتانسیل درآمد بیشتر. در طول دوره تحصیلات تکمیلی، انتظار دوره هایی با موضوعاتی مانند سیستم های تولید، آمار بیزی، سیستم های زنجیره تامین و طراحی آزمایش را داشته باشید.

کارشناسی ارشد در مهندسی صنایع، دانشجویان را برای درک، تجزیه و تحلیل و سپس در نهایت حل مشکلات در سازمان‌های بزرگ آماده می‌کند. هیئت علمی این برنامه شامل متخصصان مشهور و با تجربه است که به طور مداوم جوایزی را برای تعالی آموزش و پژوهش دریافت کرده اند.

این برنامه که از 30 واحد تشکیل شده است، شامل دوره های درسی در مهندسی سیستم های اطلاعاتی است. سیستم های تصادفی شبیه سازی پیشرفته؛ سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری تحت وب سیستم های تولید؛ تجزیه و تحلیل رگرسیون؛ مهندسی قابلیت اطمینان؛ آزمایشات مهندسی طراحی؛ مدل های تحقیق عملیات تصادفی کاربردی؛ و تحقیقات عملیات قطعی کاربردی. این برنامه فرصت هایی را در زمینه تولید محصولات الکترونیکی و رایانه ای، تولید محصولات هوافضا، خدمات مهندسی، ساخت قطعات وسایل نقلیه موتوری، ساخت ماشین آلات و موارد دیگر برای فارغ التحصیلان باز می کند.

مرحله 6: اقدام برای پوزیشن مناسب

هنگامی که احساس کردید تحصیلات و تجربه کافی دارید، شروع به جستجوی مشاغل مهندسی صنایع در منطقه مورد نظر خود کنید. رزومه ای ایجاد کنید که هر گونه تجربه کاری مرتبط، مانند کارآموزی یا پروژه های تکمیل شده در طول تحصیل شما را برجسته کند. همانطور که فرآیند مصاحبه را شروع می کنید، بیشتر در مورد آنچه کارفرمایان از نامزدهای خود می خواهند یاد خواهید گرفت و می توانید در صورت نیاز بهبود دهید.

منابع:

https://www.indeed.com/career-advice/finding-a-job/how-to-become-industrial-engineerhttps://techguide.org/careers/industrial-engineer/

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود