آموزش انرژی های تجدیدپذیر در صنعت

0

صنایع و شرکت‌های بزرگ آموزشگاه فنی نظیر صنایع نفت و گاز که هدفشان تغییر مدل‌های کسب‌ وکار به سمت سود بردن از افزایش تقاضا برای انرژی‌های تجدیدپذیر و برقی‌سازی وسایل نقلیه، و بازیگران سهام خصوصی و سرمایه‌گذاران نهادی است، انرژی‌های تجدیدپذیر را جزء اصلی استراتژی سرمایه‌گذاری خود قرار داده اند. رهبران صنعت کشتیرانی در حال سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر هستند تا تولید هیدروژن و آمونیاک را به عنوان منابع سوخت بدون آلایندگی فعال کنند. تولیدکنندگان فولاد به دنبال هیدروژن سبز هستند تا تولید فولاد خود را کربن زدایی کنند و انرژی های تجدیدپذیر برق سبز را برای این فرآیند تامین کنند. شرکت‌های تولیدکننده خودرو همچنین برای کمک به تامین انرژی عملیات و تولید خود و همچنین سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بادی و خورشیدی، قراردادهای انرژی‌های تجدیدپذیر منعقد می‌کنند.

توسعه و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر

در سرتاسر جهان، تولیدکنندگان به طور فزاینده‌ای در حال توسعه روش‌های جدید برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تقویت رقابت انرژی پاک در صنایع مختلف هستند. سیستم‌های گرمایش فرآیند برای توانایی صنعت تولید جهانی برای تبدیل مواد خام (مانند نفت، سنگ آهن، درختان، محصولات زراعی و غیره) به محصولات (از جمله پلاستیک، فلزات، کاغذ و مواد غذایی) حیاتی هستند. این سیستم ها از انرژی برای تولید، تامین، انتقال، نگهداری یا بازیابی انرژی گرمایی استفاده می کنند. صنعت تولید برای رقابتی بودن این سیستم ها باید بازدهی را افزایش داده و مصرف انرژی را کاهش دهد و در عین حال مصرف سوخت های فسیلی و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد.

بر اساس گزارش انجمن ملی تولیدکنندگان، ایالات متحده با تولید 21 درصد از محصولات تولیدی در مقیاس جهانی، و 1.7 تریلیون دلار ارزش هر سال، 11.7 درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، بزرگترین کشور تولیدکننده در جهان باقی مانده است. تمام آن تولید به مقدار قابل توجهی از انرژی مصرف می شود، به ویژه در برق. بر اساس گزارش ژوئن 2014 در مورد انرژی های تجدیدپذیر در تولید از آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر، «الکتریسیته حدود 20 درصد از انرژی نهایی مصرفی در تولید را تشکیل می دهد و برای تولید آلومینیوم، تجهیزات، روشنایی و سرمایش در کارخانه ها استفاده می شود. ”

در مقیاس جهانی، «بخش‌های انرژی‌بر، یعنی آهن و فولاد، مواد شیمیایی و پتروشیمی، فلزات غیرآهنی، کانی‌های غیرفلزی و خمیر و کاغذ، تخمین زده می‌شود که همچنان بیش از ۷۵ درصد از انرژی صنعتی را مصرف کنند. (از جمله مواد اولیه). با این حال، آنها کمتر از 5٪ از کل کارخانه های تولیدی جهانی را تشکیل می دهند (30000-60000 کارخانه در سطح جهان).

انرژی‌های تجدیدپذیر مؤثرترین روش را برای کاهش این مصرف انرژی ارائه می‌دهند و تولیدکنندگان در سراسر جهان با در نظر گرفتن این هدف، راه‌های منحصر به فردی برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را بررسی می‌کنند. به عنوان مثال، طرح ابتکاری تولید انرژی پاک وزارت انرژی ایالات متحده در سال 2013 با هدف افزایش رقابت تولید ما از طریق استفاده از منابع انرژی کم هزینه و افزایش بهره وری انرژی انجام می شود.

در میان گزینه‌های فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر مؤثر، تولیدکنندگان بر روی برخی روش‌های کلیدی و سیستم‌های جایگزینی مانند زیست توده، سیستم‌های حرارتی خورشیدی و برق‌رسانی متمرکز هستند.

زیست توده

تطبیق پذیری و پتانسیل جایگزینی زیست توده، این را به بهترین گزینه برای انرژی های تجدیدپذیر در تولید تبدیل می کند. می توان از آن به عنوان جایگزین مناسبی برای سوخت های فسیلی، سوخت برای تولید انرژی محلی استفاده کرد و تولید کننده مناسب گرمای کم، متوسط و بالا است (توجه: کاربردهای حرارتی در دمای بالا بیش از دو سوم گرما را تشکیل می دهند. تقاضای گرما برای کل فرآیند). عوامل اضافی مربوط به دوام اقتصادی زیست توده شامل کاهش هزینه های تولید، چگالی انرژی بالا، مسافت کوتاه تر برای حمل و نقل و افزایش گزینه ها برای روش های حمل و نقل است.

سیستم های حرارتی خورشیدی

سیستم های حرارتی خورشیدی پتانسیل قابل توجهی برای گرمایش فرآیندهای صنعتی در سراسر جهان دارند. در حالی که این سیستم ها در درجه اول برای برنامه های کاربردی در دمای پایین استفاده می شوند، طرح های جدیدی برای ارائه برنامه هایی که نیاز به دمای 400 درجه سانتیگراد دارند، به کار گرفته شده اند. کارخانه‌ها و صنایع کوچک‌تر (مانند بخش‌های نساجی و غذایی) که انرژی کمتری دارند، پتانسیل فنی و اقتصادی قابل توجهی برای انرژی‌های تجدیدپذیر از طریق سیستم‌های حرارتی خورشیدی دارند. با این حال، محدودیت های هزینه های سرمایه اولیه بالا و نرخ استقرار پایین منجر به چرخه معیوب شده است که باید شکسته شود.

برق رسانی

انتظار می رود با 20 درصد مصرف نهایی انرژی در تولید، تقاضا برای برق افزایش یابد. این امر تا حدی به دلیل برقی شدن فرآیندهای تولید و رشد تولید صنایع تولیدی است که برق مصرفی دارند (مانند فلزات غیر آهنی). کربن زدایی بخش برق ضروری است، اما گزینه های دیگری برای افزایش پتانسیل تجدیدپذیر بخش برق امکان پذیر است. برخی از راه حل های برتر شامل جابجایی این صنایع برای قرار گرفتن در نزدیکی نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر و تولید برق با انرژی های تجدیدپذیر در محل است. توسعه فناوری در صنعت تولید و بخش‌های برق برای استقرار مؤثر افزایش برق‌رسانی با انرژی‌های تجدیدپذیر ضروری است.

برخی از روش‌های منحصر به فرد این روش‌ها در تولید تجاری شامل تأسیسات و نیروگاه‌های کم‌مصرف و خودپایدار است که به طور کامل با منابع انرژی تجدیدپذیر مانند توربین‌های بادی و انرژی خورشیدی تغذیه می‌شوند.

سازندگان سازه های پارچه ای کششی برای معدن، ساخت و ساز، هوانوردی و سایر کاربردهای صنعتی تجاری نیز در انتقال به سمت آینده انرژی پایدار مشارکت دارند. به عنوان مثال، ساختمان‌های پارچه‌ای برای صنایع تولیدی تجاری از مواد بسیار انعطاف‌پذیر ساخته شده‌اند که حتی در شدیدترین آب‌وهوایی سال‌ها دوام می‌آورند. طراحی تاسیسات برقی این صنایع که با استفاده از دورهrevit mep  انجام میگیرد به سیستم های کنترل محیطی و قدرت اختصاصی برای بهینه سازی استفاده از انرژی، ارائه تولید برق به تنهایی و عایق بندی امکانات برای کاهش اتلاف انرژی مجهز هستند.

تنوع بخشیدن به منابع برق تولیدی

کارخانه‌ها و کارخانه‌های تولیدی در سراسر جهان و به‌ویژه در ایالات متحده، روش‌های جایگزین تولید برق از منابع انرژی تجدیدپذیر را به منظور افزایش تولید و کاهش مصرف انرژی خود به کار می‌برند. به عنوان مثال، تسلا موتورز امسال در حال پیشرفت در کارخانه ای در شهرستان سوری، نوادا است که تماماً با انرژی پانل های خورشیدی، یک مزرعه بادی در نزدیکی و نیروگاه برق زمین گرمایی کار خواهد کرد. Method Soap در حال حاضر یک کارخانه پلاتین دارای گواهینامه LEED با منابع انرژی تجدیدپذیر در محل مانند توربین بادی 23 طبقه و کلکتورهای فتوولتائیک خورشیدی راه اندازی کرده است. این منابع انرژی جایگزین در انرژی های تجدیدپذیر به طور قابل توجهی به کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی در تولید کمک می کند.

با توسعه و اجرای این جایگزین های موثر برای سوزاندن سوخت های فسیلی برای انرژی، صنعت به طور فزاینده ای به نوآوری، رشد و رقابت در تولید انرژی پاک در سراسر جهان دست می یابد.

شرکت های بزرگ انرژی های تجدیدپذیر در جهان

انرژی‌های تجدیدپذیر، که زمانی بخش ویژه‌ای از صنعت انرژی گسترده‌تر بود، به سرعت در حال رشد است تا به منبع مهمی از انرژی در بسیاری از مناطق و کشورها در سراسر جهان تبدیل شود. شرکت های موجود در این بخش انواع انرژی های پاک از جمله خورشیدی، باد، برق آبی، زمین گرمایی و زیست توده را ارائه می کنند. بزرگترین شرکت های انرژی تجدیدپذیر در اسپانیا و دانمارک مستقر هستند، اما دیگر بازیگران بزرگ در چین، ایالات متحده و کانادا مستقر هستند.

اینها 10 شرکت بزرگ انرژی تجدیدپذیر با درآمد 12 ماهه (TTM) هستند. برخی از شرکت‌های خارج از ایالات متحده سود خود را به صورت شش ماهه گزارش می‌کنند، بنابراین داده‌های پایانی ۱۲ ماهه ممکن است قدیمی‌تر از شرکت‌هایی باشد که گزارش‌های سه ماهه دارند. این فهرست محدود به شرکت‌هایی است که به طور مستقیم یا از طریق ADR در ایالات متحده یا کانادا تجارت عمومی می‌شوند. همه ارقام مربوط به 15 دسامبر 2022 است.

برخی از سهام زیر فقط در خارج از بورس (OTC) در ایالات متحده معامله می شوند، نه در بورس. سهام فرابورس اغلب هزینه های معاملاتی بالاتری نسبت به سهام فهرست شده در بورس دارد. این می تواند بازده بالقوه را کاهش دهد یا حتی از آن بیشتر کند

انرژی های تجدیدپذیر که زمانی یک بخش خاص بود، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک منبع مهم انرژی در سراسر جهان است. بزرگترین شرکت های انرژی تجدیدپذیر در اسپانیا و دانمارک مستقر هستند، اما سایر بازیگران در بین ده شرکت برتر در چین، ایالات متحده و کانادا مستقر هستند.قانون 1.2 تریلیون دلاری سرمایه‌گذاری و مشاغل زیربنایی که در 15 نوامبر 2021 به تصویب رسید، می‌تواند به نفع بسیاری از این شرکت‌ها باشد، زیرا اجازه می‌دهد برای بسیاری از طرح‌های انرژی پاک هزینه کنند.

1. شرکت جنرال الکتریک (GE): جنرال الکتریک یکی از بزرگترین شرکت های چند ملیتی آمریکایی است. همچنین یکی از 500 شرکت فورچون است. جنرال الکتریک در چندین صنعت از جمله مراقبت های بهداشتی و حمل و نقل هوایی فعالیت می کند. اما آیا بیشتر به خاطر نوآوری هایش در انرژی و انرژی های تجدیدپذیر شناخته شده است. در واقع، یکی از بازیگران کلیدی در راه حل های انرژی سبز است. گام های کلیدی در توسعه توربین های بادی و نرم افزارهای کم مصرف برداشته است.

2. Iberdrola SA (IBDRY): Iberdrola یک شرکت برق چندملیتی مستقر در اسپانیا است. این شرکت در زمینه تولید، توزیع و تجارت برق فعالیت می کند. این شرکت در زمینه انرژی پاک، از جمله باد خشکی و فراساحلی، هیدرولیک پمپاژ شده، فتوولتائیک خورشیدی و ذخیره باتری تخصص دارد. Iberdrola در ایالات متحده، بریتانیا، اسپانیا، مکزیک و برزیل فعالیت می کند و در پرتغال، یونان، ژاپن و استرالیا حضور بین المللی دارد.

3. Constellation Energy Corp. (CEG): دفتر مرکزی Constellation Energy در بالتیمور قرار دارد اما دفاتری در سراسر ایالات متحده دارد. منابع انرژی متنوعی از جمله خدمات برق، هسته ای و گاز طبیعی را ارائه می دهد. پایگاه مشتریان این شرکت شامل مشتریان تجاری، مسکونی و بخش عمومی است. طبق وب سایت آن، Constellation بزرگترین تولید کننده انرژی بدون کربن در ایالات متحده است.

4. انرژی NextEra (NEE): NextEra یک شرکت متنوع است که تولید برق عمده را در حین بهره برداری از نیروگاه ها ارائه می دهد. مشتریان آن عبارتند از تامین کنندگان برق خرده فروشی و شهری، شرکت های صنعتی و تعاونی های برق. این شرکت میلیاردها دلار در منابع انرژی تجدیدپذیر سرمایه گذاری می کند و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انرژی بادی و خورشیدی در جهان است. این در ارتباط با سایر منابع انرژی موجود در مجموعه خود است، مانند انرژی هسته ای و گاز طبیعی.

5. Vestas Wind Systems A/S (VWDRY): Vestas Wind Systems یک شرکت انرژی باد مستقر در دانمارک است. این شرکت توربین های بادی را توسعه، تولید و نصب می کند. این شرکت همچنین دارای بخش خدماتی است که قراردادهای خدماتی، قطعات یدکی و فعالیت های مرتبط را ارائه می دهد. این شرکت توربین های بادی را در چندین کشور در سراسر جهان نصب کرده است

قانون 1.2 تریلیون دلار سرمایه گذاری زیرساختی و مشاغل، که در 15 نوامبر 2021 توسط جو بایدن رئیس جمهور امضا شد، 65 میلیارد دلار برای به روز رسانی خطوط برق و تامین انرژی پاک، 7.5 میلیارد دلار برای شبکه سراسری ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی و 5 میلیارد دلار برای اتوبوس مدرسه تمیز و بدون آلایندگی.

6. Jinko Solar Holding Co. Ltd. (JKS): Jinko Solar یک شرکت انرژی خورشیدی مستقر در چین است. این شرکت محصولات انرژی خورشیدی، از جمله شمش های سیلیکونی و ویفر، سلول های خورشیدی و ماژول های خورشیدی را تولید می کند. این شرکت همچنین خدمات یکپارچه سازی سیستم خورشیدی را ارائه می دهد. Jinko محصولات خود را به مشتریان در ایالات متحده، اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین می فروشد.

7. Canadian Solar Inc. (CSIQ): Canadian Solar یک شرکت انرژی خورشیدی مستقر در کانادا است. این شرکت ماژول های فتوولتائیک خورشیدی را طراحی و تولید می کند و راه حل های انرژی ارائه می دهد. این شرکت همچنین پروژه های انرژی خورشیدی را اجرا می کند و خدمات بهره برداری و نگهداری را ارائه می دهد. Canadian Solar به مشتریان در بیش از 160 کشور خدمات ارائه می دهد.

8. شرکت تجدیدپذیر بروکفیلد (BEPC): Brookfield Renewable یک شرکت مشارکت محدود مستقر در کانادا است که دارایی های انرژی تجدیدپذیر را در اختیار دارد و اداره می کند. این شرکت دارای مجموعه ای از تاسیسات تولید برق تجدیدپذیر در سراسر جهان است. این شرکت عمدتاً بر عملیات برق آبی متمرکز است، اما همچنین مالک و بهره برداری از تأسیسات بادی، خورشیدی، تولید پراکنده و ذخیره سازی است.

9. Daqo New Energy Corp. (DQ): Daqo New Energy صنعت PV خورشیدی را با پلی سیلیکون با خلوص بالا تامین می کند و خود را یکی از تولیدکنندگان ارزان قیمت در جهان می داند. تولید در سین کیانگ چین با ظرفیت تولید 70000 متریک تن انجام می شود. پس از تولید، پلی سیلیکون Daqo برای ساخت محلول هایی برای انرژی خورشیدی مانند سلول ها و ویفرها استفاده می شود. Daqo New Energy که در سال 2008 تأسیس شد، مقر آن در شانگهای است.

10. Algonquin Power & Utilities Corp. (AQN): Algonquin Power & Utilities مستقر در Oakville، Ontario، کانادا، خدمات سودمند و انرژی تجدیدپذیر با نرخ تنظیم شده را به بیش از یک میلیون مصرف کننده در سراسر آمریکای شمالی ارائه می دهد. خدمات شامل گاز طبیعی، آب و برق است. این کار از طریق Liberty، تجارت عملیاتی Algonquin انجام می شود. همچنین در منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی، بادی، آبی و حرارتی سرمایه گذاری می کند. این شرکت دارای بیش از 16 میلیون دلار در سطح جهانی است

انرژی های تجدیدپذیر برای صنعت

گرما بیشتر از طریق سوزاندن گاز طبیعی و همچنین زغال سنگ و سایر سوخت ها تولید می شود. دمای مورد نیاز صنعت از زیر 100 درجه سانتیگراد (به عنوان مثال برای پخت و پز، تمیز کردن و خشک کردن) تا بیش از 1000 درجه سانتیگراد (به عنوان مثال برای استفاده در پردازش فلزات و مواد شیمیایی) متغیر است. سومین مصرف دیگز انرژی در صنعت، برق صنعتی است که در کاربردهای بسیار متنوعی استفاده می شود.

فناوری های انرژی های تجدیدپذیر مناسب برای استفاده در صنعت:

  • برق تجدید پذیر
  • بیوانرژی شامل زیست توده و بیوگاز است که به عنوان سوخت در بویلرها و سایر تجهیزات استفاده می شود
  • حرارت خورشیدی گرمای خورشید را برای گرم کردن مستقیم آب یا سایر سیالات جذب می کند
  • عصاره های زمین گرمایی از زمین برای گرم کردن آب یا سیالات دیگر گرم می شوند
  • فن‌آوری‌های برق‌رسانی با انرژی برق تجدیدپذیر. مثلا:
  • پمپ های حرارتی که گرما را از هوا، زمین یا آب استخراج می کنند یا از منابع گرمایی هدر می روند
  • بخاری های مقاومت الکتریکی
  • فن آوری های الکترومغناطیسی (مادون قرمز، القایی، مایکروویو، فرکانس رادیویی)
  • گرمایش قوس الکتریکی
  • هیدروژن تولید شده از برق تجدید پذیر.

پذیرش انرژی تجدیدپذیر توسط صنعت همچنین می‌تواند با ذخیره‌سازی انرژی از جمله باتری‌ها، ذخیره‌سازی حرارتی و مواد و فن‌آوری‌هایی که انعطاف‌پذیری و پاسخگویی بیشتر به تقاضای انرژی را ممکن می‌سازد، مانند دیجیتالی‌سازی و کنترل‌های پیشرفته، پشتیبانی شود.

انرژی های تجدیدپذیر حدود 10 درصد از مصرف مستقیم انرژی (غیر برقی) در صنعت را تامین می کند. حدود سه چهارم آن «باگاس» است که باقیمانده نیشکر پس از حذف شکر است. باگاس در بویلرها برای تامین گرمای کارخانه فرآوری شکر و گاهی برای تامین همزمان گرما و برق از طریق یک نیروگاه تولید همزمان استفاده می شود.

بیشتر انرژی های تجدیدپذیر باقیمانده مورد استفاده در صنعت به شکل چوب یا محصولات چوبی است که بیشتر در صنعت کاغذ استفاده می شود. در حالی که فناوری‌های تجدیدپذیر برای پاسخگویی به اکثر نیازهای گرمایشی صنعت در دسترس هستند، به دلیل موانع مالی و غیر مالی این فناوری‌ها به‌طور گسترده‌تر به کار گرفته نمی‌شوند.

مطالعات امکان سنجی و پروژه های نمایشی که استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را در فرآیندهای صنعتی افزایش می دهد. اولویت به فن‌آوری‌ها و پروژه‌هایی داده می‌شود که پتانسیل انتقال مصرف‌های نهایی انرژی را دارند، چه به صورت جداگانه یا در مجموع در چندین سایت و بخش. پروژه های نوآورانه با استفاده از فناوری هایی مانند انرژی زیستی، حرارتی خورشیدی، هیدروژن تجدیدپذیر و فناوری ها و فرآیندهای برق رسانی با انرژی تجدیدپذیر

فناوری‌هایی مانند بهره‌وری انرژی، ذخیره‌سازی انرژی (الکتریکی، حرارتی یا فیزیکی)، انعطاف‌پذیری سمت تقاضا برای مطابقت با عرضه انرژی تجدیدپذیر و جایگزین‌های مکانیکی برای گرمایش فرآیندی که جذب و نفوذ بیشتر انرژی تجدیدپذیر به فرآیندهای صنعتی را ممکن می‌سازد.

پنج راه برای انقال سریع به انرژی تجدیدپذیر

چهار شاخص کلیدی تغییر آب و هوا – غلظت گازهای گلخانه ای، افزایش سطح دریا، گرمای اقیانوس ها و اسیدی شدن اقیانوس ها – رکوردهای جدیدی را در سال 2021 به ثبت رساندند. جو، با پیامدهای دراماتیک و طولانی مدت. کلید مقابله با این بحران، پایان دادن به اتکای ما به انرژی تولید شده از سوخت های فسیلی – عامل اصلی تغییرات آب و هوا – است.

  1. فناوری انرژی های تجدیدپذیر را به یک کالای عمومی جهانی تبدیل کنید

برای اینکه فناوری انرژی های تجدیدپذیر یک کالای عمومی جهانی باشد – به این معنی که برای همه، و نه فقط برای ثروتمندان در دسترس است – حذف موانع برای اشتراک دانش و انتقال فناوری، از جمله موانع حقوق مالکیت معنوی، ضروری است. فن‌آوری‌های ضروری مانند سیستم‌های ذخیره‌سازی باتری به انرژی‌های تجدیدپذیر مانند خورشید و باد اجازه می‌دهند تا زمانی که مردم، جوامع و مشاغل به برق نیاز دارند، ذخیره و آزاد شود. آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر می‌گوید، آنها به دلیل قابلیت منحصربه‌فردشان در جذب سریع، نگهداری و تزریق مجدد برق به افزایش انعطاف‌پذیری سیستم انرژی کمک می‌کنند. علاوه بر این، هنگامی که با ژنراتورهای تجدیدپذیر جفت می‌شود، فناوری‌های ذخیره‌سازی باتری می‌توانند برق قابل اعتماد و ارزان‌تری را در شبکه‌های ایزوله و جوامع خارج از شبکه در مکان‌های دوردست فراهم کنند.

  • 2)      بهبود دسترسی جهانی به قطعات و مواد خام

تامین قوی اجزای انرژی تجدیدپذیر و مواد خام ضروری است. دسترسی گسترده تر به تمام اجزا و مواد کلیدی – از مواد معدنی مورد نیاز برای تولید توربین های بادی و شبکه های برق گرفته تا وسایل نقلیه الکتریکی – کلید خواهد بود. برای گسترش و تنوع بخشیدن به ظرفیت تولید در سطح جهانی، هماهنگی بین المللی قابل توجهی لازم است. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری‌های بیشتری برای اطمینان از یک گذار عادلانه مورد نیاز است – از جمله در آموزش مهارت‌های افراد، تحقیق و نوآوری، و انگیزه‌هایی برای ایجاد زنجیره‌های تامین از طریق شیوه‌های پایدار که از اکوسیستم‌ها و فرهنگ‌ها محافظت می‌کند.

  • 3)      زمینه فناوری های انرژی های تجدیدپذیر در صنعت

در حالی که همکاری و هماهنگی جهانی حیاتی است، چارچوب‌های سیاست داخلی باید فوراً اصلاح شوند تا پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر را ساده‌تر و سریع‌تر انجام دهند و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی را تسریع کنند. فناوری، ظرفیت و بودجه برای انتقال انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد، اما باید سیاست‌ها و فرآیندهایی برای کاهش ریسک بازار و امکان و تشویق سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد – از جمله از طریق ساده‌سازی فرآیندهای برنامه‌ریزی، مجوزها و نظارتی، و جلوگیری از تنگناها و تشریفات اداری. این می‌تواند شامل تخصیص فضا برای فعال کردن ساخت‌وسازهای بزرگ در مناطق ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر باشد. مشارکت‌های تعیین‌شده ملی، برنامه‌های اقدام اقلیمی انفرادی کشورها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و انطباق با اثرات آب و هوایی، باید اهداف انرژی‌های تجدیدپذیر 1.5 درجه سانتی‌گراد را تعیین کنند – و سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق جهانی باید از 29 درصد کنونی به 60 درصد تا سال 2030 افزایش یابد. سیاست‌های شفاف و قوی، فرآیندهای شفاف، حمایت عمومی و در دسترس بودن سیستم‌های انتقال انرژی مدرن، کلیدی برای تسریع جذب فناوری‌های انرژی بادی و خورشیدی هستند.

  • 4)      تغییر یارانه انرژی از سوخت های فسیلی به انرژی های تجدیدپذیر

یارانه های سوخت های فسیلی یکی از بزرگترین موانع مالی است که مانع تغییر جهان به سمت انرژی های تجدیدپذیر می شود. صندوق بین‌المللی پول (IMF) می‌گوید که تنها در سال 2020 حدود 5.9 تریلیون دلار برای پرداخت یارانه به صنعت سوخت‌های فسیلی، از جمله از طریق یارانه‌های صریح، معافیت‌های مالیاتی، و آسیب‌های بهداشتی و زیست‌محیطی که در هزینه سوخت‌های فسیلی محاسبه نشده است، هزینه شده است. این تقریباً 11 میلیارد دلار در روز است.یارانه سوخت های فسیلی هم ناکارآمد و هم ناعادلانه است. طبق گزارش صندوق بین المللی پول، در سراسر کشورهای در حال توسعه، حدود نیمی از منابع عمومی صرف شده برای حمایت از مصرف سوخت فسیلی به نفع 20 درصد ثروتمندترین مردم است.

تغییر یارانه‌ها از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر نه تنها انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد، بلکه به رشد اقتصادی پایدار، ایجاد شغل، سلامت عمومی بهتر و برابری بیشتر، به ویژه برای جوامع فقیر و آسیب‌پذیر در سراسر جهان کمک می‌کند.

5) سرمایه گذاری سه گانه در انرژی های تجدیدپذیر

حداقل 4 تریلیون دلار در سال باید تا سال 2030 در انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری شود – از جمله سرمایه گذاری در فناوری و زیرساخت ها – تا به ما اجازه دهد تا سال 2050 به انتشار خالص صفر برسیم. نه به اندازه یارانه های سالانه سوخت های فسیلی، این سرمایه گذاری نتیجه خواهد داد. کاهش آلودگی و تأثیر آب و هوا به تنهایی می تواند تا سال 2030 تا 4.2 تریلیون دلار در سال صرفه جویی در جهان را به همراه داشته باشد. آنچه مورد نیاز است تعهد و مسئولیت پذیری است، به ویژه از سوی سیستم های مالی جهانی، از جمله بانک های توسعه چندجانبه و سایر مؤسسات مالی دولتی و خصوصی، که باید سبد وام های خود را در جهت تسریع انتقال انرژی های تجدیدپذیر هماهنگ کنند.

منابع:

https://arena.gov.au/renewable-energy/renewables-for-industry/

https://www.smartcitiesdive.com/ex/sustainablecitiescollective/how-manufacturers-are-developing-and-using-renewable-energy/1175001/

https://www.investopedia.com/investing/top-alternative-energy-companies/

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود