معرفی ابزارها و منابع مفید برای یادگیری

0

با استفاده از قدرت ابزارهای یادگیری آموزشگاه فنی ، مربیان می توانند آموزش با کیفیت بالا و مقرون به صرفه را به تعداد بیشتری از دانش آموزان ارائه دهند که در نهایت منجر به یک سیستم آموزشی عادلانه تر و موثرتر می شود. با این حال، هوش مصنوعی یک ماشین است، بنابراین تا حدودی نیاز به نظارت انسانی دارد. به عنوان یک مربی، باید ماموریت فناوری خود را پیدا کنید تا بهترین ابزار را برای استراتژی تدریس خود بیابید تا به دانش آموزان کمک کنید تا به پتانسیل کامل خود دست یابند.

در دنیای دیجیتالی که اکنون در آن زندگی می کنیم، ضروری است که مدرسین به ابزارهای نوآورانه فناوری آموزشی مجهز باشد. فناوری یک دستیار قابل اعتماد است که کمک می کند تا فرآیندهای آموزش و یادگیری برای مدرسین و هنرجویان لذت بخش تر و موثرتر شود. ما فهرست گسترده ای از ابزارهای تدریس آنلاین مورد علاقه خود را گردآوری کرده ایم که کلاس شما را به سطح بعدی می برد و یادگیری غیرفعال را به اکتشاف فعال تبدیل می کند. برای راحتی کار، راه حل ها را با دقت گروه بندی کرده ایم. این فهرست را بررسی کنید و ابزارهای مربیان را آزمایش کنید تا دریابید که کدام یک در زمینه محلی شما بهترین کار را دارند.

ابزارهای یادگیری کلاس درس

فناوری در حال نفوذهای جدیدی به بخش آموزش است. ابزارهای فناوری مورد استفاده در زمینه آموزش به ایجاد ارتباطات شناختی کمک می کند.  چهار دهه پیش، در کلاس های درس سنتی، تمرکز صرفاً بر آموزش همزمان معلم محور بود. معلمان مفاهیم را توضیح دادند در حالی که دانش آموزان گوش می دادند. آنها برای جلب مشارکت دانش آموزان و تشویق به شرکت در جلسه آموزشی سؤالاتی را مطرح کردند. دانش آموزان نیز به نوبه خود سوالاتی را برای روشن شدن مفاهیم مطرح کردند. زمانی که کامپیوترهای قابل حمل در دهه 80 نفوذ خود را آغاز کردند، بخش آموزش برای تحول آماده شده بود. و ظهور شبکه جهانی وب در دهه 90 نحوه ارتباط مردم با یکدیگر را تغییر داد. همچنین منجر به یک انقلاب دانش محض شد که دایره‌المعارف‌ها به‌عنوان مقرون‌به‌صرفه تبدیل شدند و «گوگل» حجم‌های غیرقابل تصوری از اطلاعات را با کلیک یک دکمه جمع آوری کرد.

تا سال 2009، 97 درصد از معلمان در کلاس های درس خود رایانه داشتند و دسترسی به اینترنت برای 93 درصد از رایانه های کلاس در دسترس بود. نسبت دانشجویان به کامپیوتر 5.3 به 1 بود. معلمان 40 درصد از زمان آموزشی را از رایانه استفاده می کردند. با ورود فناوری جدید به بخش آموزش، مناظر جدید و مجموعه‌ای از امکانات هیجان‌انگیز را برای آموزش دانش‌آموزان مدارس به وجود آورده است.

 فلش کارت: فلش کارت ها ابزار آموزشی جدیدی نیستند. آنها مدتی است که در اطراف هستند. چندین دهه است که معلمان از فلش کارت های کاغذی برای آموزش واژگان و مفاهیم دیگر استفاده می کنند. با این حال، معرفی فلش کارت های دیجیتال بعد جدیدی به این ابزار یادگیری عالی اضافه کرده است. مجموعه ای از برنامه های کاربردی تلفن همراه وجود دارد که به معلمان و دانش آموزان اجازه می دهد مجموعه هایی از فلش کارت ها را در چندین مفهوم ایجاد کنند. برخی از برنامه‌ها حتی امکان دسته‌بندی فلش کارت‌ها را بر اساس موضوعاتی مانند ریاضی، انگلیسی، تاریخ، علوم و غیره فراهم می‌کنند. چند برنامه پیشرفته موبایلی به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد مدرسه را انتخاب کنند، کلاس خود را پیدا کنند و فلش کارت‌ها را با معلمان و سایر دانش‌آموزان به اشتراک بگذارند. معلمان همچنین می توانند برای دانش آموزان کارت پستال کنند.

فلش کارت های دیجیتال دارای ویژگی های زیادی هستند.

  • فلش کارت های مبتنی بر متن: در برخی از برنامه ها، فلش کارت ها متن محور هستند. با این حال، آنها ممکن است شامل ویژگی های قالب بندی متن مانند پررنگ کردن کلمات یا عبارات، خط کشیدن زیر آنها یا برجسته کردن آنها در رنگ های مختلف باشند.
  • فلش کارت های غنی از رسانه: سایر برنامه ها به کاربران اجازه می دهند تصاویر و فایل های صوتی را در فلش کارت ها ادغام کنند. این به دانش آموزان اجازه می دهد تا با استفاده از هوش دیداری و شنیداری یاد بگیرند. عناصر رسانه‌ای در فلش کارت‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا ارتباطات شناختی ایجاد کنند تا مفاهیم در خاطرات آنها باقی بماند.
  • فلش کارت های مبتنی بر آزمون: برخی از فلش کارت های دیجیتال امکان ادغام آزمون ها را به صورت چند گزینه ای، درست و نادرست فراهم می کنند و سوالات خالی را پر می کنند. دانش آموزان می توانند نتایج را ردیابی کنند، نمرات خود را بررسی کنند و در تیم بازی کنند و عنصر “سرگرمی” را به محیط یادگیری اضافه کنند.
  • استفاده از فلش کارت: برخی از برنامه های کاربردی تلفن همراه دارای یک ویژگی جستجو هستند که به دانش آموزان اجازه می دهد به کتابخانه ای از فلش کارت های ایجاد شده توسط سایر کاربران در چندین مفهوم دسترسی داشته باشند. برخی از برنامه ها به دانش آموزان این امکان را می دهند که چگونه می خواهند کارت ها را مطالعه کنند. کارت ها را می توان به ترتیب به هم ریخت یا مطالعه کرد. دانش‌آموزان می‌توانند کارت‌ها را به هر ترتیبی که آنها را خشنود می‌کند، بچینند، مثلاً از سخت‌ترین به ساده‌ترین، ساده‌ترین تا سخت‌ترین، مجموعه‌های مورد علاقه، اخیراً مطالعه شده یا مفاهیم کم‌شناخته. برخی از برنامه‌ها تکرار و تقویت را تشویق می‌کنند تا زمانی که دانش‌آموزان مفهوم را درست درک کنند.

فیلم های آموزشی:

اگر یک عکس ارزش هزار کلمه داشته باشد، یک ویدیو بسیار ارزشمند است. ویدیوهای آموزشی مانند آموزش پایپینگ می توانند اطلاعات را در ذهن دانش آموزان زنده کنند. فیلم ها را می توان در قالب های مختلف ارائه کرد.

  • ویدیوهای مربی محور: این ویدئوها دارای یک “سر صحبت” یا مربی هستند که اطلاعات را در طول ویدئو ارائه می دهد. این ویدئو همچنین ممکن است دارای تکه‌های متن کوتاه و تصاویری باشد که برای تقویت اطلاعات ارائه‌شده توسط مربی روی صفحه نمایش داده می‌شوند. ویدیوهایی با گرافیک متحرک.: ویدئوها ممکن است شامل گرافیک متحرک نیز باشند. اینها ممکن است به شکل استریپ های کمیک بوک باشد که داستانی را روایت می کند. همچنین ممکن است از تصاویر یا انیمیشن های مبتنی بر گرافیک برای توضیح مفهومی مانند فرآیندی در علم یا رویدادی در تاریخ استفاده شود.
  • ویدئوهای تعاملی: ویدئوها ابزارهای یادگیری غیرفعال هستند. آنها به دانش آموزان اجازه نمی دهند که فعالانه در فرآیند یادگیری شرکت کنند. با این حال، معرفی ویدیوهای تعاملی، تجربه یادگیری را از مشاهده غیرفعال به یک فرآیند فعال تبدیل کرد. در ویدئوهای تعاملی، عناصر تعاملی به شکل هات اسپات های قابل کلیک در کلیپ های ویدئویی خطی ادغام می شوند. با کلیک بر روی هات اسپات ممکن است یک لایه اطلاعات اضافی نمایان شود. همچنین می‌توان از Hotspots برای جاسازی سؤالات چند گزینه‌ای با بازخورد در ویدیو استفاده کرد.

آزمون ها و ارزیابی های آنلاین:

گاهی پرسیدن سوال می تواند یک استراتژی آموزشی قدرتمند و تاثیرگذار باشد. همچنین یک ابزار تست عالی برای بررسی یادآوری دانش و تقویت مفاهیم است. چندین سازنده آزمون آنلاین وجود دارد که به معلمان و مربیان اجازه می دهد تا آزمون هایی را ایجاد و به دانش آموزان اختصاص دهند. اکثر سازندگان مسابقه از فرمت‌های سوال استاندارد مانند چند گزینه‌ای، درست و غلط و پاسخ‌های کوتاه استفاده می‌کنند. اکثر سازندگان مسابقه همچنین نمرات مسابقه را تولید می کنند و عملکرد کاربر را پیگیری می کنند.

 رسانه های اجتماعی در آموزش

اخیراً سر و صدای زیادی در مورد رسانه های اجتماعی وجود دارد. شکایتی که اغلب از سوی معلمان و والدین مطرح می شود این است که دانش آموزان زمان زیادی را در شبکه های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر تلف می کنند. اما اگر رسانه‌های اجتماعی در آموزش کلاس درس ادغام می‌شدند تا تغییری نوآورانه در آموزش سنتی کلاس درس ارائه کنند، چه؟

رسانه های اجتماعی می توانند بستری قدرتمند برای آموزش و ارتباط بین مربیان و دانش آموزان باشند. معلمان می توانند گروه های فیس بوک را برای کلاس های خود ایجاد کنند که در آن می توانند در مورد مفاهیمی که در کلاس آموزش داده می شوند، تکالیف ارسال کنند یا حتی مطالب منبع را پشتیبانی کنند.

می توان دانش آموزان را تشویق کرد که تکالیف نوشتاری را در قالب وبلاگ ارسال کنند. این باعث ایجاد علاقه دانش آموزان به تکلیف می شود و همچنین یک استخر خواندن گسترده برای نوشتن آنها ایجاد می کند. وبلاگ ها همچنین بحث را تسهیل می کنند که در آن معلمان و سایر دانش آموزان می توانند نظرات خود را ارسال کنند و بینش ارزشمندی در مورد موضوع ارائه دهند.

مزایای استفاده از فناوری در محیط آموزشی

راه های زیادی برای ادغام فناوری در کلاس وجود دارد. روش هایی که مستقیماً شامل استفاده از رایانه نمی شوند. برخی از ابزارهای کلاس درس سنتی ابزارهای فناوری معادلی پیدا کرده اند. مدارس یا معلمانی که ابزارهای کلاس درس سنتی را با ابزارهای فناوری معادل جایگزین کرده یا جایگزین کرده اند، به نظر می رسد که با ابزارهای یادگیری تدریس می کنند.

ابزارهای وایت برد

وایت برد سال ها مورد استفاده قرار گرفته است و اکنون ابزار فناوری معادل خود را پیدا می کند. چندین ابزار فناوری معادل تخته وایت برد که تجربه مشابهی را ارائه می دهند اکنون وجود دارد:

  • Sketchlot: این ابزار رایگان است و در اکثر مرورگرها و دستگاه ها کار می کند. برای استفاده معلمان و دانش آموزان در نظر گرفته شده است. با استفاده از این ابزار، معلمان باید یک حساب کاربری ایجاد کنند و سپس لیستی از دانش آموزان را اضافه کنند. سپس معلم رمز عبور را به دانش آموزان اختصاص می دهد. گذرواژه ها توسط دانش آموزان برای پیوستن به نقاشی های به اشتراک گذاشته شده توسط معلم استفاده می شود. معلم می تواند انتخاب کند که چه کسی محتوای تخته سفید را به اشتراک بگذارد. دانش آموزان همچنین می توانند نقاشی ها را ایجاد کرده و با معلمان خود به اشتراک بگذارند.
  • Aww : Aww برنامه دیگری است که همچنین مبتنی بر مرورگر است. اشتراک ماهانه 10 دلاری برای استفاده از برنامه مورد نیاز است. برای استفاده از برنامه، به awwapp.com بروید و شروع به طراحی کنید. می توان با ارسال لینک نقاشی خود، افراد را به دیدن محتوای تخته سفید دعوت کرد.
  • Stoodle : Stoodle یک ابزار تخته سفید رایگان است. شروع استفاده از این ابزار آسان است. برای شروع استفاده از Stoodle، کافی است یک کلاس درس راه اندازی کنید و نامی برای آن بگذارید. برای به اشتراک گذاشتن یک نقاشی، فقط لینک URL داده شده به کلاس را بلافاصله پس از ایجاد آن به اشتراک بگذارید. همچنین قابلیت صوتی را به عنوان یک میکروفون می توان با آن استفاده کرد.
  • Draw It Live : Draw It Live بسیار شبیه Stoodle است. استفاده از Draw It Live مستلزم رفتن به وب‌سایت است، روی «سفید سفید مشارکتی» کلیک کنید و نامی برای آن بگذارید و آماده رفتن هستید. به اشتراک گذاری نقاشی تنها با دعوت از افراد با ارسال پیوندی که به نقاشی شما داده شده است، انجام می شود.
  • FlockDraw : FlockDraw نیز مشابه Stoodle و Draw It Live است. استفاده از FlockDraw مستلزم بازدید از وب سایت است، روی دکمه “شروع طراحی” کلیک کنید و آماده رفتن هستید. به اشتراک گذاری نقاشی با ارسال پیوند نقاشی شما به مردم است.

ابزارهای ارائه

چندین ابزار آنلاین وجود دارد که می توان از آنها برای ارائه استفاده کرد. در زیر به برخی از آنها و نحوه عملکرد آنها اشاره شده است:

  • پرزی: این یکی از بهترین برنامه های ارائه آنلاین است. برای ایجاد ارائه های بزرگنمایی شناخته شده است. برای استفاده از Prezi، باید ثبت نام کنید. یک کاربر از الگوهای بسیاری بهره می برد که می توانند از آنها برای ایجاد ارائه استفاده کنند. گزینه اشتراک‌گذاری URL ارائه یا دانلود و سپس اشتراک‌گذاری را می‌دهد. این امکان اضافه کردن متن، تصاویر، اشکال و سایر رسانه ها را فراهم می کند.
  • گلگستر ادو: این ابزار ارائه آنلاین امکان ایجاد ارائه های باورنکردنی را فراهم می کند. تفاوت آن با سایر ابزارهای ارائه در این است که موضوعات را به روشی متفاوت ارائه می دهد. این امکان اضافه کردن متن، تصاویر، اشکال و سایر رسانه ها را فراهم می کند. پس از ایجاد یک ارائه، فقط ذخیره کنید و با دانش آموزان دیگر به اشتراک بگذارید.
  • انیموتو: Animoto برای ارائه هایی در نظر گرفته شده است که به دنبال ارائه تجربه متحرک هستند. ارائه های تولید شده توسط این ابزار ارائه آنلاین مبتنی بر ویدئو هستند. این شامل انتخاب یک سبک و یک آهنگ است که برای ایجاد یک ارائه استفاده می شود. سپس می توانید عکس، فیلم و متن اضافه کنید. مرحله نهایی تولید و به اشتراک گذاری ارائه است. این الگوهای بسیاری را برای انتخاب ارائه می دهد.
  • کیزوآ: Kizoa توانایی ایجاد ارائه های متحرک، نمایش اسلاید یا ویدیو را فراهم می کند. این ترکیبی از چندین ویژگی ابزار ارائه آنلاین است. برای ایجاد یک ارائه با استفاده از Kizoa، یک نمایش اسلاید ایجاد کنید و سپس تصاویر را انتخاب کنید. این قابلیت ویرایش تصاویر را به گونه ای ارائه می دهد که بتوانند در پس زمینه ترکیب شوند. در مرحله بعد، یک انتقال، انیمیشن یا موسیقی را برای ارائه انتخاب می کند. در نهایت متن را ویرایش، ذخیره و به اشتراک بگذارید.
  • Photo Peach: عکس هلو برای معلمان برای ایجاد ارائه غنی رسانه ای است. دارای طیف وسیعی از گزینه ها برای درج رسانه است که ارائه را منحصر به فرد و خلاق می کند. اجازه می‌دهد یا موسیقی پس‌زمینه یا صدا را متناسب با یک ارائه اضافه می‌کند.

ابزارهای آنلاین بحث گروهی

  • ChannelMe: این ابزار وب به گروهی از کاربران این امکان را می دهد که به طور همزمان محتوای یکسانی را مشاهده کرده و با یکدیگر چت کنند.
  • Search Team: به تیم های کوچک اجازه می دهد تا با هم جستجو کنند تا به بهترین نتایج دست یابند.
  • Mind42: این یک برنامه مبتنی بر وب است که گروهی از کاربران را قادر می سازد تا ایده های خود را در ذهن ترسیم کنند. این ایده ها را پیگیری می کند.
  • Entri: این یک ابزار گروهی رایگان برای نوشتن و به اشتراک گذاری اسناد است. در نظر دارد اسناد را با گروهی از کاربران به اشتراک بگذارد تا قبل از انتشار سند نهایی بازخورد دریافت کنند.

ابزارهای ارزیابی دوره

استفاده از فناوری در آموزش با پیشرفت تکنولوژی در حال افزایش است. اکنون بسیاری از افراد از پلتفرم های آموزش آنلاین برای آموزش نظیر دوره مهندسی مکانیک استفاده می کنند. برخی از ابزارهای مورد استفاده برای ارزیابی عبارتند از:

  • ClassMaker: این ابزار ارزیابی آنلاین امن و مبتنی بر وب است. استفاده و سفارشی سازی آن آسان است. برای ارزیابی آزمون ها و آزمون ها در نظر گرفته شده است و نمره گذاری فوری را ارائه می دهد.
  • ClassTools: برای ایجاد آزمون ها، بازی ها، فعالیت ها و نمودارها استفاده می شود. این یک ابزار رایگان است.
  • Easy Test Maker: یک ابزار آنلاین رایگان که برای ایجاد تست استفاده می شود. دارای گزینه هایی برای ایجاد تست های چند گزینه ای، تطبیق و سوالات پاسخ کوتاه است.
  • Hot Potatoes: امکان ایجاد آزمون‌های تعاملی به عنوان جدول کلمات متقاطع، پر کردن شکاف، سفارش‌دهی و چند گزینه‌ای را فراهم می‌کند.
  • Quiz Revolution: برای ایجاد آزمون های تعاملی برای فیس بوک و آزمون های آنلاین برای جاسازی در وب سایت ها استفاده می شود.

ابزارهای کتابخانه

 پذیرش آموزش الکترونیکی، مؤسسات آموزشی را مجبور به ارائه خدمات کتابخانه به صورت آنلاین می کند. علاوه بر این، کتابخانه های آنلاین رایگانی وجود دارد که خدمات کتابخانه الکترونیکی را ارائه می دهند. برخی از آنها عبارتند از:

  • FreeBookSpot: این منبع آنلاین رایگان کتاب الکترونیکی با بیش از 4400 کتاب الکترونیکی قابل دانلود رایگان.
  • eBooks: دارای مجموعه عظیمی از کتابهای الکترونیکی برنامه نویسی کامپیوتری است که هر کدام قابل دانلود هستند.
  • کتابهای الکترونیکی رایگان: یک منبع آنلاین که به کاربران امکان دانلود رایگان کتاب های الکترونیکی را می دهد.
  • کتابهای متعدد: کتابهای الکترونیکی قابل دانلود رایگان را برای آی پاد و کتابخوان ارائه می دهد.
  • GetFreeEBooks: یک منبع آنلاین رایگان کتاب الکترونیکی با بیش از 4400 کتاب الکترونیکی قابل دانلود رایگان.

برنامه های آموزش زبان

برنامه های یادگیری زبان مبتنی بر هوش مصنوعی از الگوریتم های هوش مصنوعی مختلفی مانند یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی استفاده می کنند. این درس‌ها را شخصی‌سازی می‌کند و به دانش‌آموزان بر اساس نحوه عملکردشان بازخورد بی‌درنگ ارائه می‌کند. همچنین می‌توانید از داده‌های برنامه برای نظارت بر پیشرفت آن‌ها و شناسایی مکان‌هایی که برای سفارشی کردن درس‌های آینده نیاز به بهبود دارند، استفاده کنید. یکی از مزایای استفاده از برنامه های یادگیری زبان مجهز به هوش مصنوعی این است که یادگیری مبتنی بر اشتباه را بدون کاهش اعتماد به نفس تقویت می کنند. یادگیرندگان می‌توانند خطاهایی را که در طول مسیر مرتکب می‌شوند، با احتیاط ارزیابی کنند تا تسلط خود را به طور مداوم توسعه دهند.

سیستم های یادگیری تطبیقی

سیستم های یادگیری تطبیقی می توانند از الگوریتم های هوش مصنوعی برای ارائه تجربیات یادگیری شخصی برای هر دانش آموز استفاده کنند. این سیستم ها به گونه ای طراحی شده اند که نقاط قوت و ضعف هر یادگیرنده را شناسایی کرده و فعالیت هایی را در اختیار آنها بگذارند که به آنها کمک می کند شکاف ها را پر کنند. برای انتخاب سیستم مناسب برای دانش آموزان خود، عواملی مانند تجربه فنی، موضوع موضوع و ویژگی های کلیدی هوش مصنوعی سیستم را در نظر بگیرید. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که فعالیت های توصیه شده با اهداف و نتایج مورد نظر مطابقت دارند.

پلتفرم های برنامه درسی مبتنی بر هوش مصنوعی

ابزارهای برنامه درسی مبتنی بر هوش مصنوعی به مربیان کمک می کند تا مسیرهای یادگیری مؤثر را طراحی و اجرا کنند. این ابزارها می‌توانند داده‌های مربوط به عملکرد دانش‌آموز، علایق و اولویت‌های یادگیری را برای ارائه توصیه‌های برنامه درسی شخصی‌سازی شده تجزیه و تحلیل کنند. به عنوان یک مربی، این به شما کمک می کند تدریس خود را مطابق با نیازهای فردی دانش آموزان تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است لازم باشد سرعت درس ها را تنظیم کنید، فعالیت ها یا تکالیف مختلف را انتخاب کنید، یا عناصر چند رسانه ای را برای بهبود تعامل ترکیب کنید.

  • ابزارهای گرامر: ابزارهای گرامر با استفاده از هوش مصنوعی به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا با ارائه بازخورد بلادرنگ درباره خطاهای دستوری، املایی و نحوی با استفاده از یادگیری ماشین، مهارت‌های نوشتاری خود را بهبود بخشند. می توانید با ادغام آنها در مواد آموزشی شروع کنید. به عنوان مثال، از آنها به عنوان بخشی از تکالیف نوشتاری یا به عنوان تمرین واژگان استفاده کنید. با این حال، بازخورد شما به عنوان یک مربی اجباری است، زیرا ابزارها ممکن است اشتباه کنند.
  • تجزیه و تحلیل داده های دانش آموزی: تجزیه و تحلیل داده های دانش آموزان که بر هوش مصنوعی متکی است، قادر به پردازش مقادیر زیادی از اطلاعات، مانند نمرات، سوابق حضور و غیاب و داده های رفتاری است. به عنوان یک مربی، می توانید الگوهایی را برای بهبود طراحی برنامه درسی خود شناسایی کنید و مسیرهای یادگیری را بر اساس آن تنظیم کنید. برای مثال، اگر داده‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از دانش‌آموزان شما با یک مفهوم خاص دست و پنجه نرم می‌کنند، ممکن است بخواهید برنامه‌های درسی خود را تغییر دهید تا دانش آن‌ها را داربست‌بندی کنید یا آن را به موضوعات فرعی قابل مدیریت‌تر تقسیم کنید.
  • برنامه های نمره دهی: نمره دادن به مقالات و امتحانات زمان بر است. برنامه‌های درجه‌بندی مبتنی بر هوش مصنوعی به شما کمک می‌کنند تا هر تکلیف را به‌طور خودکار درجه‌بندی کنید تا بتوانید در زمان و تلاش خود صرفه‌جویی کنید. به همین ترتیب، دانش‌آموزان شما بازخورد فوری خواهند داشت تا بتوانند شکاف‌های دانش را در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی کنند و به دنبال منابع اضافی باشند. هنگام انتخاب برنامه درجه بندی هوش مصنوعی، هزینه، سهولت استفاده و سازگاری آن با سایر پلتفرم هایی که ممکن است داشته باشید را ارزیابی کنید. سپس، معیارهای درجه بندی را تعریف کنید و خود برنامه را آموزش دهید تا از نتایج دقیق اطمینان حاصل کنید.

ابزار های ارائه های ویدیویی

ابزارهای زیادی برای کمک به ایجاد ارائه ویدیویی وجود دارد. در اینجا لیستی از 5 مورد باورنکردنی آورده شده است.

یک ارائه ویدیویی موفق کیفیت های مختلفی دارد. صدا باید واضح و واضح باشد. انیمیشن های ارائه شده نباید به شدت حواس پرت کننده باشند. لیست میتوانست ادامه داشته باشد. با این حال، بسیاری از ابزارهای یادگیری برای کمک به ایجاد این ارائه های ویدیویی جذاب وجود دارد که به شما کمک می کند توجه مخاطبان خود را حفظ کنید.

  • پاورپوینت آنلاین: همه ما آن ارائه های پاورپوینت فوق العاده خسته کننده را داشته ایم. می دانید، آنهایی که دارای متن سیاه روی پس زمینه سفید ساده هستند و هیچ عکسی ندارند. این ارائه‌ها اغلب دارای اسلایدهای بلوکی هستند – اسلایدهایی با متن بیش از حد. مجری تقریباً در حال خواندن از ارائه است! پاورپوینت آنلاین به شما این امکان را می دهد که با دیگران در تیم خود کار کنید تا یک پاورپوینت فوق العاده را تهیه کنید. اگر فردی باشد که با شفاف و مختصر کردن اطلاعات خیلی خوب عمل کند، می تواند روی متن کار کند در حالی که فرد دیگری روی قرار دادن انیمیشن یا عکس کار می کند. یک قانون کلی خوب هنگام کار با دیگران برای پاورپوینت این است که مطمئن شوید که یک عنصر از همه در ارائه وجود دارد.
  • پاوتون: برخلاف بسیاری از سایت‌های آنلاین، دو نوع عضویت برای این سایت وجود دارد: رایگان (یا پایه) و پولی (یا حق بیمه). عضویت اصلی برای ثبت نام و استفاده رایگان است. برای دسترسی به سایت کامل فقط یک هزینه باید پرداخت کنید، اما بخش خوبی از سایت از طریق حساب رایگان در دسترس است. PowToon به شما اجازه نمی دهد که روی یک ارائه از چندین حساب کار کنید. با این حال، می توانید ارائه ها را به اشتراک بگذارید. مراقب استفاده از این برای ارائه‌های طولانی باشید – طولانی‌ترین PowToon که می‌توانید ایجاد کنید پنج دقیقه طول می‌کشد، چه برای حساب پرداخت کنید یا نه. استفاده از آن فوق‌العاده آسان است، و انیمیشن‌های رایگان و آماده برای استفاده در هنگام ثبت نام رایگان وجود دارد. تقریباً به نیمی از کتابخانه موسیقی دسترسی دارید و اگر MP3 مورد علاقه خود را نمی بینید، می توانید آن را آپلود کنید. شما همچنین می توانید صدا را انجام دهید، اما باید آن را در یک برداشت انجام دهید.
  • پرزی: اگر ارائه Prezi را دیده اید، ارزش استفاده از آن را دارد. اگر ندارید، فضای کافی برای اجرای عدالت در این مقاله وجود ندارد. می توانید کاملا رایگان ثبت نام کنید و به صدها قالب مختلف دسترسی داشته باشید. این الگوها به شما این امکان را می‌دهند که ارائه‌هایی بی‌نظیر ایجاد کنید که می‌توانید مانند پاورپوینت در ارائه ویدیویی از آن استفاده کنید – اما جذاب‌تر، با کار کمتری از جانب شما. می توانید راحت تر از پاورپوینت فیلم ها را جاسازی کنید و این به شما امکان می دهد تعامل بیشتری داشته باشید. برای استفاده از Prezi نیازی به دانلود نیست. می توانید به راحتی در هر رایانه ای که به اینترنت دسترسی دارد وارد شوید و سپس از هر کجا که هستید روی ارائه خود کار کنید. به طور خودکار در حساب شما به روز می شود و سپس می توانید از رایانه دیگری به نسخه جدید دسترسی داشته باشید.
  • ZooBurst.: این برای شرکت عجیب و غریب است. ZooBurst به شما امکان می دهد کتاب های پاپ آپ را به صورت آنلاین ایجاد کنید. شما می توانید تصاویر را به صورت رایگان برای استفاده در ارائه های خود آپلود کنید، و می توانید آنها را جابجا کنید، زاویه ها، سایه ها و غیره را تغییر دهید. نسخه رایگان آن وجود دارد، اما مجوزهای حق بیمه و مدرسه به ترتیب با قیمت 9.99 دلار در ماه یا 29.99 دلار در سال در دسترس هستند. . گزینه های حق بیمه و مدرسه مزایای یکسانی را ارائه می دهند. می توانید تا ده صفحه رایگان و ده کتاب رایگان داشته باشید.
  • STREAM: این ابزار به شما امکان می دهد اسلایدهای پاورپوینت را آپلود کرده و آنها را به اشتراک بگذارید. می‌توانید از ارائه‌های فردی با رمز عبور محافظت کنید، کانال‌های سفارشی ایجاد کنید، ویدیوها را در YouTube یا Vimeo آپلود کنید و در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. می توانید از آن در وب استفاده کنید یا یک برنامه دسکتاپ دانلود کنید. می توانید یک گزارش تحلیلی از ارائه های خود و موارد دیگر را مشاهده کنید.

منبع:

https://elearningindustry.com/integrating-technology-in-the-classroom-24-edtech-tools-5-benefits-educational-technology-integration

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود