مروری بر استانداردها و کدهای مرتبط با تجهیزات ثابت

0

در اوایل دهه 1900، نیاز به محافظت از کارگران و مردم در برابر خطرات دیگ‌ها و تجهیزات تحت فشار آشکار شد، بنابراین صنعت شروع به توسعه استانداردهای طراحی کرد. پس از جنگ جهانی دوم، تعدادی از استانداردهای اجماع صنعت توسط کد بازرسی هیئت ملی (NBIC) ایجاد شد. در دهه 1980، موسسه نفت آمریکا (API) تلاش‌های صنعتی را برای توسعه و پیاده‌سازی رهبری کرد.

gartenmöbel design
bettwäsche tom und jerry
planeta sport muske patike novi pazar
giorgio armani sport
adidas beckenbauer trening
bomber jakke burgunder
гуми 18 цола
esprit round sunglasses
liemenes mergaitems
windows wont connect to iphone usb

 از اوایل دهه 90، API، به تنظیم استانداردهای مهم صنعت به‌ویژه از طریق برنامه مدیریت ایمنی فرآیند (PSM) سازمان ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) و برنامه مدیریت ریسک (RMP) آژانس حفاظت از محیط‌زیست (EPA) پرداخته است

API و AFPM به طور مشترک ابتکار ایمنی فرآیند پیشرفته را مدیریت می کنند که تلاش مشترکی برای پیشبرد بیشتر بهبودهای ایمنی فرآیند در پالایشگاه ها و کارخانه های پتروشیمی از طریق فراهم کردن فرصت های بیشتر صنعت برای برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری تجربیات و دانش است. از طریق این مشارکت، API و AFPM معیارهای عملکرد ایمنی فرآیند را جمع‌آوری می‌کنند، اطلاعات رویداد ایمنی فرآیند را به اشتراک می‌گذارند، اسناد اشتراک‌گذاری و شناسایی خطر را تولید و به اشتراک می‌گذارند، جلسات شبکه‌های منطقه‌ای را میزبانی می‌کنند، به موضوعات خاص مانند یکپارچگی مکانیکی و قابلیت اطمینان انسانی می‌پردازند. API همچنین برنامه‌ای را اجرا می‌کند که سیستم‌های ایمنی فرآیند سایت را با استفاده از تیم‌های شخص ثالث مستقل و معتبر از ارزیاب‌های متخصص ایمنی فرآیند واجد شرایط صنعت ارزیابی می‌کند. از طریق استفاده از پروتکل‌های توسعه‌یافته صنعت، ارزیابی‌ها هم کیفیت برنامه‌های نوشته شده و هم اثربخشی اجرای میدانی، از جمله برنامه یکپارچگی مکانیکی یک سایت را ارزیابی می‌کنند.

استاندارد های API تجهیزات ثابت

API نقش فعالی در ایجاد و انتشار اطلاعات و مواد آموزشگاه فنی داشته است. کمیته‌های API استانداردها و RPهایی را ایجاد می‌کنند که به تجهیزاتت ثابت صنعت می‌پردازند، این استانداردها عمدتاً در زمینه‌های بازرسی و تعمیر مخازن تحت فشار، مخازن ذخیره‌سازی بالای زمین، قابلیت اطمینان تجهیزات، خوردگی، مکانیک، و کاهش هزینه‌های سرمایه و نگهداری هستند.

این اسناد انتظارات مربوط به اجرا و انطباق را ارائه می‌کنند و بسیاری از آن‌ها شامل الزاماتی در قالب باید و نباید هایی هستند که توسط کمیته‌های اجماع صنعت تعیین می‌شود. ایجاد این استانداردها در سطح صنعت اجازه می دهد تا رویه ها و شیوه ها به طور یکپارچه در یک شرکت با وجود چالش های ارائه شده توسط نیروی کار پویا و در حال تغییر ادامه یابد. دانش سازمانی دیگر محدود به چند کارمند ارشد نیست و با روش‌های آزمایش شده و واقعی موجود در استانداردها و RP جایگزین شده است. از آنجایی که این استاندارد ها باید برای بسیاری از سایت‌های مختلف صنعتی قابل اجرا باشند، کمیته‌های API اسناد خود را به‌گونه‌ای می‌نویسند که همچنان به مدیران اجازه می‌دهد تا به ایمن‌ترین و کارآمدترین شیوه‌ای که توسط نیازهای تأسیسات خود دیکته می‌شود، عمل کنند.

انگیزه نوشتن استانداردهای API  و RPها بر اساس چالش‌های ایمنی، رقابت و بودجه و همچنین فشارهای خارجی بی‌شماری بود، اما پذیرش این اسناد منجر به داده‌های بازرسی با ارزش‌تر، افزایش توانایی برای رسیدگی به شرایط متغیر فرآیند، و مزایای برنامه ریزی و بودجه بازرسی های برنامه ریزی شده و موارد دیگر شده است. استانداردهای API و RP ها به طور دوره ای مورد بازبینی قرار می گیرند تا مرتبط و آپدیت با صنعت باقی بمانند.

در ادامه با این استانداردهای API و اقدامات توصیه شده مرتبط با تجهیزات ثابت آشنا خواهیم شد.

استاندارد ها و کد های  مخازن تحت فشار

API 510

کد بازرسی مخازن تحت فشار: بازرسی، رتبه بندی، تعمیر و تغییر در حین کار، فعالیت های بازرسی، تعمیر، تغییر و رتبه بندی مجدد مخازن تحت فشار و دستگاه های کاهش فشار که از این مخازن محافظت می کنند را پوشش می دهد. این کد بازرسی برای اکثر کشتی های پالایش و فرآیند شیمیایی که در خدمت قرار گرفته اند اعمال می شود. این شامل: کشتی هایی که مطابق با کد ساخت و ساز قابل اجرا ساخته شده اند. کشتی‌هایی که بدون کد ساخت و ساز (غیر کد) ساخته شده‌اند – کشتی‌هایی که طبق کد ساخت‌وساز شناخته‌شده ساخته نشده‌اند و استاندارد شناخته‌شده شناخته‌شده‌ای را ندارند. کشتی‌هایی که بر اساس پذیرش صلاحیت طراحی، ساخت، بازرسی، آزمایش و نصب خاص به‌عنوان ویژه حوزه قضایی ساخته و تأیید شده‌اند. شناورهای غیر استاندارد – کشتی ساخته شده بر اساس کد ساخت و ساز شناخته شده اما پلاک یا مهر خود را گم کرده است.

RP 572

روش‌های بازرسی برای مخازن تحت فشار مکمل‌های API 510 با ارائه اطلاعاتی به بازرسان مخازن تحت فشار که می‌تواند مهارت‌ها را بهبود بخشد و دانش اولیه شیوه‌های بازرسی را افزایش دهد. این روش توصیه شده (RP) شیوه های بازرسی انواع مخازن تحت فشار (مانند درام ها، مبدل های حرارتی، ستون ها، راکتورها، خنک کننده های هوا، کره ها) مورد استفاده در پالایشگاه های نفت و کارخانه های شیمیایی را توصیف می کند. این RP به اجزای مخازن، فرآیندهای برنامه ریزی بازرسی، فواصل بازرسی، روش های بازرسی و ارزیابی، روش های تعمیر، سوابق و گزارش ها می پردازد. API 510 الزامات و انتظاراتی برای بازرسی مخازن تحت فشار دارد.

استاندارد ها و کد های پایپینگ

API 570

کد بازرسی لوله‌کشی، بازرسی، رتبه‌بندی، تعمیر و تغییر در سیستم‌های لوله‌کشی شامل مراحل بازرسی، رتبه‌بندی، تعمیر و تغییر سیستم‌های لوله‌کشی فلزی و پلاستیکی تقویت‌شده با فایبرگلاس (FRP) و دستگاه‌های کاهش‌فشار مرتبط با آن‌ها است. این کد بازرسی برای تمام لوله‌های هیدروکربنی و فرآیندهای شیمیایی اعمال می‌شود، مگر اینکه به‌طور خاص به عنوان اختیاری تعیین شده باشد. این نشریه بازرسی تجهیزات تخصصی از جمله ابزار دقیق، لوله‌های مبدل و شیرهای کنترل را پوشش نمی‌دهد. با این حال، این کد لوله کشی می تواند توسط مالک و یا کاربران در صنایع دیگر و سایر خدمات بنا به صلاحدید خود استفاده شود. سیستم‌های لوله‌کشی فرآیندی که در محل رها شده‌اند، دیگر مشمول این کد  بازرسی حین خدمت نمی‌شوند. با این حال، لوله‌کشی رها شده در محل ممکن است همچنان به مقداری بازرسی و یا کاهش خطر نیاز داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که به دلیل خرابی مداوم، به یک خطر ایمنی فرآیند تبدیل نمی‌شود. سیستم‌های لوله‌کشی فرآیندی که به‌طور موقت از سرویس خارج شده‌اند، اما از بین رفته‌اند  و برای استفاده احتمالی در آینده حفظ شده‌اند همچنان تحت پوشش این کد قرار دارند.

RP 574

این کد روش‌های بازرسی برای اجزای سیستم لوله‌کشی API 570 را با ارائه اطلاعاتی به بازرسان لوله‌کشی که می‌تواند مهارت‌ها را بهبود بخشد و دانش اولیه شیوه‌های بازرسی را افزایش دهد، تکمیل می‌کند. این روش توصیه شده، شیوه‌های بازرسی لوله‌ها، لوله‌ها، شیرها (غیر از شیرهای کنترل) و اتصالات مورد استفاده در آموزش تاسیسات، پالایشگاه‌های نفت و کارخانه‌های شیمیایی را شرح می‌دهد. اجزای معمول لوله‌کشی، انواع شیرها، روش‌های اتصال لوله، فرآیندهای برنامه‌ریزی بازرسی، فواصل بازرسی و تکنیک‌ها، و انواع سوابق برای کمک به بازرسان در اجرای نقش خود در اجرای API 570 توضیح داده شده‌اند. این کد بازرسی موارد تخصصی، از جمله ابزار دقیق را پوشش نمی‌دهد. ، لوله های کوره و شیرهای کنترلی.

RP 578

برنامه تأیید مواد برای سیستم‌های لوله‌کشی آلیاژی جدید و موجود دستورالعمل‌هایی را برای یک سیستم تضمین کیفیت مواد و کیفیت ارائه می‌کند تا تأیید کند که ترکیب اسمی اجزای آلیاژی در پوشش فشار یک سیستم لوله‌کشی با مصالح ساختمانی انتخاب شده یا مشخص شده سازگار است تا پتانسیل برای انتشار فاجعه بار مایعات یا بخارات سمی یا خطرناک را به حداقل برساند. این RP دستورالعمل‌هایی را برای برنامه‌های کنترل مواد و تأیید مواد روی آلیاژهای آهنی و غیر آهنی در طول ساخت، نصب، نگهداری و بازرسی سیستم‌های لوله‌کشی فرآیند جدید و موجود تحت پوشش کدهای لوله‌کشی ASME B31.3 و API 570 ارائه می‌کند. این RP برای مواد آلیاژی فلزی که برای استفاده مستقیماً توسط مالک/کاربر یا غیرمستقیم از طریق فروشندگان، سازندگان یا پیمانکاران خریداری می‌شوند اعمال می‌شود و شامل تهیه، ساخت و نصب این مواد می‌شود. اجزای فولاد کربنی مشخص‌شده در سیستم‌های لوله‌کشی جدید یا موجود به‌طور خاص تحت پوشش این سند قرار نمی‌گیرند، مگر اینکه عناصر آلیاژی جزئی یا کمیاب برای مقاومت در برابر خوردگی اجزا یا تخریب مشابه حیاتی باشند.

استاندارد ها و کد های مبدل های حرارتی

استاندارد ها و کد های مبدل های حرارتی

Std. 530

این کد الزامات محاسبه ضخامت لوله بخاری در پالایشگاه‌های نفت را مشخص می‌کند و توصیه‌هایی را برای رویه‌ها و معیارهای طراحی مورد استفاده برای محاسبه ضخامت دیواره مورد نیاز لوله‌های جدید و اتصالات اجزای مرتبط برای بخاری‌های آتش‌زا برای صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی ارائه می‌دهد. این کد برای طراحی لوله‌ها برای سرویس در کاربردهای خورنده و غیرخورنده مناسب است. این استانداردها به طور خاص برای طراحی پالایشگاه و لوله های هیتر آتش سوز مرتبط (لوله های جذب کننده حرارت مستقیم در داخل محفظه ها) ایجاد شده اند. این کد برای طراحی لوله کشی خارجی در نظر گرفته نشده اند. این استاندارد برای ضخامت بازنشستگی لوله توصیه نمی کند.

RP 538

بویلرهای صنعتی برای خدمات پالایشگاهی و پتروشیمی عمومی

RP 538 الزامات و توصیه هایی را برای طراحی، بهره برداری، تعمیر و نگهداری و ملاحظات عیب یابی برای دیگهای بخار صنعتی مورد استفاده در پالایشگاه ها و کارخانه های شیمیایی ارائه می دهد.کنترل احتراق، سیستم های مدیریت مشعل (BMS)، آماده سازی آب تغذیه، خلوص بخار، انتشار گازهای گلخانه ای و غیره را پوشش می دهد.

Std. 560

بخاری های خدمات پالایشگاه عمومی

Std. 560 الزامات و توصیه هایی را برای طراحی، ساخت، بازرسی، آزمایش، آماده سازی برای حمل و نصب بخاری های گازسوز، پیش گرم کن های هوا (APH)، فن ها و مشعل ها برای خدمات عمومی پالایشگاه ارائه می دهد. بخش های تحت پوشش شامل مسئولیت های خریدار و فروشنده، ملاحظات طراحی فرایند، احتراق و مکانیکی؛ مصالح ساختمانی؛ لوله و ساپورت لوله; هدرها، لوله کشی ها، پایانه ها و منیفولدها است. همچنین بارها و استرس مجاز؛ طراحی و ساخت پوشش های نسوز و ریخته گری. سازه ها و لوازم جانبی؛ پشته ها، مجاری و بریچینگ. مشعل ها، دمپرها و کنترل ها؛ درایوهای فن؛ دوده دم؛ ابزار و اتصالات؛ ساخت فروشگاه و نصب در میدان; بازرسی و آزمایش؛ سیستم های پیش گرمایش هوا؛ اندازه گیری کارایی؛ و اندازه گیری نویز را شامل می شود

RP 573

بازرسی بویلرها و بخاری‌های گازسوز شیوه‌های بازرسی بویلرها و بخاری‌های فرآیندی (کوره‌های) مورد استفاده در پالایشگاه‌های نفت و کارخانه‌های پتروشیمی را پوشش می‌دهد. رویه های توصیف شده در این سند بر بهبود قابلیت اطمینان تجهیزات و ایمنی کارخانه با توصیف متغیرهای عملیاتی که بر قابلیت اطمینان تأثیر می گذارند و اطمینان از اینکه شیوه های بازرسی داده های مناسب را، چه در جریان و چه خارج از جریان، برای ارزیابی عملکرد فعلی و آتی به دست می آورند، متمرکز هستند.

Std. 660

مبدل های حرارتی پوسته و لوله

Std. 660 الزامات و توصیه هایی را برای طراحی مکانیکی، انتخاب مواد، ساخت، بازرسی، آزمایش و آماده سازی برای حمل مبدل های حرارتی پوسته و لوله برای صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی ارائه می دهد. این استاندارد برای انواع  تجهیزات آموزش HVAC نظیر بخاری ها، کندانسورها، خنک کننده ها و بویلرها مورد استاده قرار میگیرد.این استاندارد برای کندانسورهای سطح بخار با خلاء و بخاری های آب تغذیه قابل استفاده نیست.

Std. 661

کولر های صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی

Std. 661 الزامات و توصیه هایی را برای طراحی، ساخت، بازرسی، آزمایش و آماده سازی برای حمل کولرهای هوا برای استفاده در صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی ارائه می دهد. این استاندارد برای مبدل های حرارتی کولرهوایی با بسته های افقی قابل اجرا است، اما مفاهیم اولیه را می توان برای ساختار های های دیگر نیز اعمال کرد.

Std. 663

مبدل های حرارتی نوع Hairpin

Std. 663 الزامات و توصیه هایی را برای طراحی مکانیکی، انتخاب مواد، ساخت، بازرسی، آزمایش و آماده سازی برای حمل مبدل های حرارتی Hairpin برای استفاده در صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی ارائه می دهد. مبدل های حرارتی Hairpin شامل مبدل های حرارتی دو لوله ای و چند لوله ای هستند.

Std. 664

مبدل های حرارتی صفحه مارپیچی Spiral

Std. 664 الزامات و توصیه هایی را برای طراحی مکانیکی، انتخاب مواد، ساخت، بازرسی، آزمایش و آماده سازی برای حمل مبدل های حرارتی صفحه مارپیچی برای صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی ارائه می دهد. این استاندارد برای مبدل های حرارتی صفحه مارپیچی مستقل و آنهایی که با یک مخزن تحت فشار یکپارچه هستند قابل استفاده است.

استاندارد ها و کد های مخازن ذخیره سازی

Std. 620

طراحی و ساخت مخازن ذخیره سازی بزرگ، جوشی و کم فشار

این استاندارد طراحی و ساخت فولاد کربنی بزرگ، جوش داده شده و کم فشار بالای مخازن ذخیره سازی زمینی (شامل مخازن کف تخت) که دارای یک محور عمودی چرخش هستند را پوشش می دهد. این استاندارد رویه‌های طراحی مخازنی را که دیواره‌های آن‌ها به گونه‌ای است که نتوان با چرخش یک کانتور مناسب حول یک محور عمودی چرخشی به طور کامل ایجاد کرد را پوشش نمی‌دهد. مخازن تشریح شده در این استاندارد برای دمای فلزات کمتر از 250 درجه فارنهایت و فشارهای کمتر از 15 پوند بر اینچ  گیج طراحی شده اند.

Std. 650

مخازن جوش داده شده برای ذخیره سازی نفت

این استاندارد حداقل الزامات را برای مواد، طراحی، ساخت، نصب و بازرسی مخازن ذخیره سازی عمودی، استوانه ای، بالای زمینی، سرپوشیده و روباز جوش داده شده در اندازه ها و ظرفیت های مختلف برای فشارهای داخلی تقریبی فشار اتمسفر (فشارهای داخلی بیش از وزن صفحات سقف)، و فشار داخلی بالاتر در صورت برآورده شدن الزامات اضافی مجاز است. این استاندارد فقط برای مخازنی که تمام کف آنها به طور یکنواخت پشتیبانی می شود و برای مخازن در سرویس های غیر یخچالی که حداکثر دمای طراحی آنها 93 درجه سانتیگراد (200 درجه فارنهایت) یا کمتر است، اعمال می شود.

حفاظت کاتدی مخازن ذخیره نفت رو زمینی

RP 651

حفاظت کاتدی مخازن ذخیره نفت رو زمینی

روش‌ها و شیوه‌هایی را برای دستیابی به کنترل خوردگی مؤثر در کف مخزن ذخیره‌سازی بالای زمین از طریق استفاده از حفاظت کاتدی ارائه می‌کند. این RP حاوی مقرراتی برای اعمال حفاظت کاتدی برای مخازن ذخیره سازی موجود و جدید است. روش‌های کنترل خوردگی مبتنی بر کنترل شیمیایی محیط یا استفاده از پوشش‌های محافظ به تفصیل پوشش داده نشده است. هنگامی که حفاظت کاتدی برای کاربردهای مخازن ذخیره سازی بالای زمینی استفاده می شود، هدف این RP ارائه اطلاعات و راهنمایی مختص مخازن ذخیره فلزی بالای زمین در خدمات هیدروکربنی است. برخی از روش های توصیه شده در این کد ممکن است برای مخازن در سرویس های دیگر نیز قابل اجرا باشد. در نظر گرفته شده است که فقط به عنوان یک راهنما برای افراد علاقه مند به حفاظت کاتدی خدمت کند و طرح های حفاظت کاتدی خاصی ارائه نشده است. چنین طرح‌هایی باید توسط شخصی که کاملاً با روش‌های حفاظت کاتدی مخازن ذخیره‌سازی نفت در بالای زمین آشنا است، ایجاد شود. این RP روش های خاصی را برای هر موقعیتی تعیین نمی کند زیرا شرایط متنوعی که در آن کف مخزن نصب می شود مانع از استانداردسازی شیوه های حفاظت کاتدی می شود.

RP 652

پوشش کف مخازن ذخیره‌سازی نفت روی زمین راهنمایی‌هایی را برای دستیابی به کنترل خوردگی مؤثر با استفاده از پوشش‌های کف مخزن در مخازن ذخیره‌سازی بالای زمین در خدمات هیدروکربنی ارائه می‌کند. این شامل اطلاعات مربوط به انتخاب مواد پوشش، آماده سازی سطح، کاربرد آستر، پخت و بازرسی پوشش کف مخزن برای مخازن ذخیره سازی موجود و جدید است. در بسیاری از موارد، پوشش کف مخزن روشی موثر برای جلوگیری از خوردگی داخلی کف مخازن فولادی است. اطلاعات و راهنمایی های مختص به مخازن ذخیره سازی فولاد بالای زمینی در خدمات هیدروکربنی را ارائه می دهد. برخی از روش های توصیه شده در اینجا ممکن است برای مخازن در سرویس های دیگر نیز اعمال شود. این روش توصیه شده تنها به عنوان یک راهنما در نظر گرفته شده است و مشخصات دقیق پوشش کف مخزن گنجانده نشده است. این روش توصیه شده به دلیل تنوع گسترده محیط های خدماتی، پوشش های کف مخزن خاصی را برای هر موقعیتی تعیین نمی کند.

Std. 653

بازرسی، تعمیر، تغییر و بازسازی مخزن

حداقل الزامات را برای حفظ یکپارچگی این مخازن پس از قرار گرفتن در خدمت فراهم می کند و به بازرسی، تعمیر، تغییر، جابجایی و بازسازی می پردازد. محدوده به پایه مخزن، کف، پوسته، ساختار، سقف، لوازم متصل و نازل‌ها به صفحه فلنج اول، اولین اتصال رزوه‌شده یا اولین اتصال انتهای جوش محدود می‌شود. بسیاری از نیازهای طراحی، جوشکاری، بررسی و مواد Std. 650 را می توان در بازرسی تعمیر و نگهداری، رتبه بندی، تعمیر و تغییر مخازن در حال خدمت استفاده کرد. در صورت تضاد ظاهری بین الزامات این استاندارد و Std. 650 یا نسخه قبلی آن Spec 12C، این استاندارد باید برای مخازنی که در خدمت قرار گرفته اند حاکم باشد.

RP 575

روش‌های بازرسی مخازن ذخیره‌سازی اتمسفر و کم فشار، بازرسی مخازن ذخیره‌سازی اتمسفر و فشار پایین را پوشش می‌دهد که برای کار در فشارهای اتمسفر تا 15 psig طراحی شده‌اند. شامل دلایل بازرسی، دفعات و روش های بازرسی، روش های تعمیر و تهیه سوابق و گزارش ها می باشد. این تمرین توصیه شده برای تکمیل Std. 653 که حداقل الزامات را برای حفظ یکپارچگی مخازن ذخیره سازی پس از به کارگیری آنها پوشش می دهد.

استاندارد ها و کد های دستگاه های کاهش فشار

Std. 520، قسمت اول

اندازه‌گیری، انتخاب و نصب دستگاه‌های کاهش فشار – قسمت اول

اندازه‌گیری و انتخاب برای اندازه‌گیری و انتخاب دستگاه‌های کاهش فشار مورد استفاده در پالایشگاه‌ها و صنایع مرتبط برای تجهیزاتی که حداکثر فشار کاری مجاز 15 psig (103 kPag) دارند، اعمال می‌شود. دستگاه های کاهش فشار تحت پوشش این استاندارد برای محافظت از مخازن تحت فشار بدون آتش و تجهیزات مربوطه در برابر فشار بیش از حد ناشی از عملیات و آتش سوزی در نظر گرفته شده است.

RP 520، قسمت دوم

اندازه، انتخاب و نصب دستگاه های کاهش فشار – قسمت دوم – نصب

روش‌های نصب دستگاه‌های کاهش فشار برای تجهیزاتی که حداکثر فشار کاری مجاز (MAWP) 15 psig (1.03 بار گرم) یا بیشتر دارند را پوشش می‌دهد. دریچه های فشار شکن یا دیسک های پارگی ممکن است به طور مستقل یا در ترکیب با یکدیگر برای ایجاد حفاظت مورد نیاز در برابر تجمع فشار بیش از حد استفاده شوند. اصطلاح  شیر تخلیه فشار شامل شیرهای اطمینانی است که در سرویس سیال تراکم پذیر یا غیر قابل تراکم و شیرهای تخلیه مورد استفاده در سرویس سیال تراکم ناپذیر استفاده می شود. خدمات گاز، بخار، بخار و سیال تراکم ناپذیر را پوشش می دهد.

Std. 521

سیستم های کاهش فشار و کاهش فشار

Std. 521 برای سیستم های کاهش فشار و کاهش فشار بخار اعمال می شود. اگرچه برای استفاده در پالایشگاه های نفت در نظر گرفته شده است، اما برای تاسیسات پتروشیمی، کارخانه های گاز، تاسیسات گاز طبیعی مایع (LNG) و تاسیسات تولید نفت و گاز نیز قابل استفاده است. اطلاعات ارائه شده برای کمک به انتخاب سیستمی طراحی شده است که مناسب ترین سیستم برای خطرات و شرایط موجود در تاسیسات مختلف است. این استاندارد الزامات را مشخص می کند و دستورالعمل هایی را برای مواردی نظیر بررسی علل اصلی فشار بیش از حد، تعیین نرخ های تسکین فردی  و انتخاب و طراحی سیستم های دفع، از جمله قطعاتی مانند لوله کشی، مخازن، شراره ها، و پشته های هواکش ارائه می دهد. این استاندارد برای دیگ های بخار با سوخت مستقیم اعمال نمی شود.

RP 576

بازرسی دستگاه های کاهش فشار

روش های بازرسی و تعمیر دستگاه های کاهش فشار خودکار که معمولاً در صنایع نفت و پتروشیمی استفاده می شود را شرح می دهد. به عنوان راهنمای بازرسی و تعمیر این دستگاه ها در کارخانه کاربر، اطمینان از عملکرد مناسب آنها در نظر گرفته شده است. این استاندارد دستگاه‌های خودکاری مانند شیرهای کاهش فشار، دریچه‌های کاهش فشار، دیسک‌های پارگی و دریچه‌های فشار خلاء با وزن را پوشش می‌دهد. دامنه این RP شامل بازرسی و تعمیر دستگاه های فشار گیر اتوماتیک رایج در صنعت نفت و پتروشیمی می باشد. این کد درزها یا بخش‌های ضعیف مخازن، درهای انفجاری، شاخه‌های همجوشی، دریچه‌های کنترل و سایر دستگاه‌هایی را که برای کارکردن به منبع برق خارجی وابسته هستند یا به صورت دستی کار می‌کنند، پوشش نمی‌دهد. بازرسی‌ها و آزمایش‌های انجام‌شده در کارخانه‌های تولیدکنندگان، که معمولاً توسط کدها یا مشخصات خرید پوشش داده می‌شوند، تحت پوشش این استاندارد نیستند.

منبع:

https://www.api.org/~/media/misg/mechanical%20integrity%20standards.pdf

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود