تعاریف و اصطالحات تاسیسات و تهویه مطبوع

0

مخفف عبارت «گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع» است. سیستم های HVAC دما و کیفیت هوای داخل ساختمان ها را تنظیم می کنند. بسته به کاربردشان، سیستم های HVAC اشکال و اندازه های مختلفی به خود می گیرند. سیستم ها می توانند از سیستم های تهویه مطبوع پنجره ای ساده تا سیستم های تجاری عظیم را شامل شوند. به طور کلی، سیستم های HVAC برای حفظ یک محیط راحت در املاک مسکونی و تجاری ضروری هستند. برای مالکان تأسیسات و املاک به همان اندازه ضروری است که استفاده از آنها را به درستی تنظیم کنند تا تلاش‌های اقتصادی و زیست‌محیطی را بهینه کنند.

gartenmöbel design
bettwäsche tom und jerry
planeta sport muske patike novi pazar
giorgio armani sport
adidas beckenbauer trening
bomber jakke burgunder
гуми 18 цола
esprit round sunglasses
liemenes mergaitems
windows wont connect to iphone usb

اجزا و نحوه کارکرد سیتم تهویه مطبوع

یک سیستم HVAC دمای تنظیم شده را حفظ می کند، سطح رطوبت را کنترل می کند و کیفیت مطلوب هوا را تضمین می کند. سیستم HVAC شامل اجزای زیر است:

گرمایش: یک سیستم تهویه مطبوع شامل انواعی از تجهیزات – مانند کوره، دیگ بخار یا پمپ حرارتی – برای تولید گرما است که برای گرم کردن فضای داخلی استفاده می شود. این تجهیزات ممکن است یک اتاق، منطقه یا کل ساختمان را هدف قرار دهد. تجهیزات گرمایشی از روش‌های مختلفی برای گرم کردن یک فضا (رسانایی، همرفت یا تشعشع) استفاده می‌کنند و از انواع مختلفی از منابع برای تولید گرما مانند برق، پروپان، نفت گرمایش یا گاز طبیعی استفاده می‌کنند. اگرچه گرمایش معمولاً دغدغه اصلی در تهویه مطبوع مرکز داده نیست، اما همچنان یک عامل مهم است، به ویژه در آب و هوای سرد، جایی که ممکن است برای محافظت از تجهیزات فضای باز یا اجزایی مانند چیلرها به گرما نیاز باشد.

تهویه: یک سیستم جامع تهویه برای HVAC موثر ضروری است. تهویه مکانیزمی جدا از گرمایش یا تهویه مطبوع است، اما در ارتباط با هر دو کار می کند و جریان هوای لازم برای گرم کردن یا خنک کردن موثر ساختمان را حفظ می کند. علاوه بر این، هوای داخل را با هوای بیرون مبادله می کند تا از عرضه تازه اطمینان حاصل شود. تهویه همچنین می تواند در فیلتر کردن هوا یا حفظ سطح مناسب رطوبت، بسته به سیستم گرمایش یا سرمایش، نقش داشته باشد. تهویه مناسب به ویژه در مراکز داده مهم است، جایی که از آن در هماهنگی با تهویه مطبوع برای خنک کردن زیرساخت های فناوری اطلاعات استفاده می شود. مراکز داده بسته به نوع تجهیزات و چیدمان آنها، از استراتژی های مختلفی برای تهویه و خنک سازی سیستم های خود استفاده می کنند.

سرمایش: یک سیستم HVAC شامل نوعی از تجهیزات برای خنک کردن هوای در گردش است. رویکرد خنک سازی می تواند از یک فضای تجاری به فضای دیگر به طور قابل توجهی متفاوت باشد. به عنوان مثال، تجهیزات تهویه مطبوع ممکن است در داخل ساختمان یا در خارج، مانند پشت بام قرار گیرند. همچنین ممکن است به جای خنک کننده از آب برای کنترل دما استفاده کند. علاوه بر این، ممکن است در فیلتر کردن هوا یا کنترل رطوبت، در ارتباط با سیستم تهویه نقش داشته باشد. مراکز داده به شدت به تهویه مطبوع متکی هستند تا اطمینان حاصل کنند که زیرساخت های فناوری اطلاعات می توانند به درستی کار کنند و از استراتژی های مختلفی برای خنک کردن و تهویه سیستم های خود استفاده می کنند.

اگرچه اجزای HVAC سیستم های مستقلی هستند، اما به عنوان یک کل یکپارچه عمل می کنند که هدف آن کنترل و حفظ آب و هوای یک فضای داخلی است. در سال‌های اخیر، سیستم‌های HVAC تجاری با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌تر مانند یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق و تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، شروع به خودکار و هوشمندتر شدن کرده‌اند.

هنگامی که تمام قسمت های یک سیستم HVAC با هم کار می کنند، هوای گرم، خنک و تازه را در سراسر ساختمان به حرکت در می آورد. ترموستات ها به صورت دستی برای تنظیم دما و جریان هوا در داخل ساختمان کنترل می شوند. بسته به دمای برنامه ریزی شده، ترموستات ها سیگنال هایی را به واحدهای AC، کوره ها و پمپ های حرارتی برای گرم یا خنک کردن فضا ارسال می کنند. کانال کشی وسیله ای است که به وسیله آن هوا در سرتاسر ساختمان برای تغییر دما و بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان حرکت می کند. هنگامی که به درستی کار می کند، سیستم های HVAC اساسا باید ساختمان ها را در هر چهار فصل راحت نگه دارند. حتی بیشتر، آنها باید اطمینان حاصل کنند که مردم همیشه هوای تازه برای تنفس در داخل خانه داشته باشند.

از تجهیزات مورد استفاده در آموزش HVAC تهویه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ترموستات: سیستم کنترلی است که با ارسال سیگنال به تهویه مطبوع، کوره، دمنده و فن، دما را در ساختمان تنظیم می کند.
  2. کوره: قطعه اصلی تجهیزات در یک سیستم گرمایش مرکزی. کوره ها با گرفتن گرما از یک منبع مرکزی و حرکت آن در سراسر ساختمان کار می کنند.
  3. پمپ های حرارتی: جزء مورد استفاده برای تنظیم دمای ساختمان در آب و هوای معتدل. پمپ های حرارتی در بیرون نصب می شوند و هوای سرد و گرم را از مناطق مختلف ساختمان برای تنظیم دما انتقال می دهند.
  4. تهویه مطبوع/تهویه مطبوع مرکزی: سیستمی که هوا را در یک مکان متمرکز خنک می‌کند و سپس آن را با کانال‌کشی و فن‌ها در سرتاسر ساختمان حرکت می‌دهد.
  5. کانال کشی: گذرگاه هایی را باز کنید که در سرتاسر ساختمان قرار دارند تا هوا را به طور موثر منتقل کنند. کانال کشی یک جزء کلیدی برای گرمایش متمرکز و تهویه مطبوع و همچنین مبادلات اولیه هوای تازه است.
  6. خروجی های خروجی اگزوز: دریچه های داخل ساختمان که اجازه عبور واضح هوای گرم، خنک و تمیز را از کانال به داخل اتاق می دهد.
  7. مبدل‌های حرارتی: سیستم‌هایی که برای انتقال گرما از یک رسانه به رسانه دیگر استفاده می‌شوند. معمولاً برای بهره وری بیشتر سیستم های HVAC استفاده می شود.
  8. سیستم های اسپلیت: واحدهای تهویه مطبوع که دارای اجزای داخلی و خارجی ساختمان هستند. منبع اصلی گرمایش یا سرمایش که به عنوان سیستم‌های AC بدون کانال نیز شناخته می‌شود، در خارج قرار دارد و از طریق لوله‌های مسی به داخل خانه متصل می‌شود.
  9. کمپرسورها: قطعه ای از تجهیزاتی که مسئول ایجاد فشار در سیستم های تهویه مطبوع هستند که در نهایت مبرد را خنک می کنند.

تعاریف اجزا و تجهیزات

تهویه کننده هوا: یک سیستم یا مجموعه ای متشکل از اجزای سیستم خاص که برای کنترل دمای هوا، رطوبت نسبی و جریان هوا در یک فضای زندگی یا کار طراحی شده اند.

سیستم خنک کننده هوا: نوعی سیستم تهویه مطبوع که از هوا به عنوان ماده متراکم و از R-22 یا R-410A به عنوان مبرد استفاده می کند. در اکثر سیستم های خنک کننده با هوا، کندانسور در خارج قرار دارد و مبرد از واحد داخلی به آن لوله می شود. در تهویه مطبوع، گرمای فضای داخلی به هوای بیرون منتقل می شود. در پمپ حرارتی، گرما از هوای بیرون گرفته می شود و برای گرم کردن هوای داخل استفاده می شود.

واحد هواساز (یا هواگیر): بخشی از سیستم تهویه مطبوع مرکزی که هوای گرم یا خنک شده را در مجرای خانه به حرکت در می آورد، هرچند که شامل کانال ها نمی شود. به طور معمول در داخل قرار دارد و شامل یک دمنده، دمپر و سایر تجهیزات در تماس مستقیم با جریان هوا است.

دمنده: قطعه ای از تجهیزات طراحی شده برای حرکت هوا در یک سیستم. معمولاً به واحد هواساز یا هواگیر اشاره دارد.

کویل (کویل داخلی): تجهیزاتی که امکان انتقال گرما به و از مبرد و هوا را در صورت نصب در داخل یک واحد انتقال هوا فراهم می کند. کویل داخلی اغلب دارای دو سطح کویل مستطیلی است که در بالا متصل و در پایین باز می شوند. از طرف، این پیکربندی شبیه حرف “A” است.

کمپرسور: دستگاهی که بخار مبرد را در سراسر سیستم از اواپراتور داخلی به کندانسور بیرونی و عقب به گردش در می آورد.

کویل کندانسور: مجموعه‌ای از لوله‌های مبرد پر از گاز (بخار) که گرما را از خانه می‌برد و آن را خارج می‌کند و به مبرد اجازه می‌دهد متراکم یا مایع شود و فرآیند را دوباره شروع کند.

واحد تغلیظ: وسیله ای که ماده ای را از حالت گازی به مایع، معمولاً با خنک کردن آن متراکم می کند. در این فرآیند گرمای نهان توسط ماده از بین می رود و به خنک کننده کندانسور منتقل می شود.

مجرا: هر لوله یا محفظه بسته، که معمولاً از ورق فلز یا فایبرگلاس ساخته شده است، که برای نگهداری و هدایت جریان هوا از واحد انتقال هوا به فضای مطبوع استفاده می شود.

مینی اسپلیت بدون کانال: نوعی از سیستم تهویه مطبوع که از مجاری برای انتقال هوای خنک استفاده نمی کند و در عوض واحد کندانسور بیرونی مستقیماً به یک هواگیر داخلی متصل می شود. به دلیل این ارتباط مستقیم، معمولاً فقط یک اتاق یا فضا را می‌توان در یک زمان خنک کرد و مینی اسپلیت‌های بدون کانال را به گزینه‌ای مناسب برای اضافه‌کردن یا افزودنی‌های اتاق تبدیل کرد، اما به طور بالقوه برای راه‌حل‌های کل خانه مشکل‌ساز است.

سیستم سوخت دوگانه: یک راه حل گرمایشی که یک کوره و یک پمپ حرارتی را ترکیب می کند تا روشی اقتصادی برای گرم کردن خانه ارائه دهد. یک پمپ حرارتی برای نیازهای گرمایشی متوسط فعال می شود و در صورت نیاز به سطوح بالاتر گرما، یک کوره روشن می شود. این سیستم به به حداکثر رساندن بهره وری انرژی هر واحد کمک می کند.

کویل اواپراتور: مجموعه ای از لوله ها پر از مبرد مایع است که گرما را از هوا جذب می کند زیرا مبرد مایع به بخار تبدیل می شود.

کوره: جزء یک سیستم HVAC که با سوزاندن سوخت در مبدل حرارتی به هوا گرما اضافه می کند.

پمپ حرارتی: یک دستگاه تهویه مطبوع که دارای یک دریچه معکوس است که به آن اجازه می دهد بین گرمایش در زمستان و سرمایش در تابستان متناوب شود.

کندانسور: از تجهیزات آموزش تاسیسات که برای تبدیل یک ماده شیمیایی از حالت گازی به مایع آن استفاده می شود. یک واحد متراکم بخشی از تمام سیستم های HVAC است. کندانسور گرمای استخراج شده از طریق اواپراتور را به مکانی خارج از سیستم (از طریق آب یا هوا) منتقل می کند. به عبارت دیگر، در فرآیند خنک‌سازی، گرما تولید می‌شود و باید به جای دیگری منتقل شود – کندانسور این کار را انجام می‌دهد. نمونه هایی از کندانسورها واحد تهویه مطبوع بسیاری از افراد در خارج از خانه یا قسمت بیرونی یک واحد تهویه مطبوع پنجره ای هستند. این یک اصل اساسی اکثر تهویه مطبوع است. بیشتر تجهیزاتی که Air Innovations ساخته می‌شود، به‌عنوان بخشی از بسته، دارای کندانسور است. کندانسورهای هوا خنک از راه دور بسته به کاربرد موجود هستند.

اواپراتور: وسیله ای که برای تبدیل یک ماده شیمیایی از حالت مایع به حالت گازی استفاده می شود. اواپراتور بخشی از سیستم HVAC است. اواپراتور گرما را از ناحیه ای که قرار است خنک شود به مایع داخل سیستم HVAC جذب می کند. یک مثال بخش داخلی یک واحد تهویه مطبوع پنجره است. این یک اصل اساسی اکثر تهویه هوا است.

تعاریف اصطلاحات

EER (نسبت بازده انرژی): نسبتی برای تعیین بازده انرژی یک تهویه مطبوع. هرچه رتبه EER بالاتر باشد، واحد کارآمدتر است. رتبه‌بندی‌های EER معمولاً پایین‌تر از رتبه‌بندی‌های SEER هستند، زیرا رتبه‌بندی‌های SEER به صورت فصلی تنظیم می‌شوند در حالی که رتبه‌بندی‌های EER با دمای ثابت محیط محاسبه می‌شوند.

راندمان: اندازه گیری میزان مصرف انرژی برای انجام یک چرخه، که با نسبت بهره وری انرژی فصلی (SEER) یا نسبت بازده انرژی (EER) اندازه گیری می شود. هرچه رتبه بالاتر باشد، یک سیستم کارآمدتر است و مصرف انرژی شما کمتر خواهد بود.

ورودی هوای تازه: دهانه ای که از طریق آن هوای بیرون به داخل یک سیستم کشیده می شود.

HSPF: یک اصطلاح صنعتی که مخفف Heating Seasonal Performance Factor است. این معیاری برای کارایی پمپ های حرارتی منبع هوا است. عدد بالاتر نشان دهنده راندمان بالاتر است.

تهویه مطبوع: اصطلاحی که مخفف Heating, Ventilation, and Air Conditioning است.

رطوبت: اندازه گیری میزان رطوبت موجود در هوا.

محاسبه بار: معیاری برای تعیین افزایش و تلفات حرارتی در یک سازه به طوری که تجهیزات HVAC با اندازه مناسب نصب شوند.

تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه: معیاری از ارزش سیستم شما که تعداد ماه های مورد نیاز قبل از صرفه جویی در هزینه انرژی ماهانه را تعیین می کند که قیمت خرید را جبران کند.

مبرد: یک ماده شیمیایی، معمولاً بخار، که می تواند در یک سیستم مکانیکی آموزشگاه فنی برای ایجاد یک اثر انتقال حرارت خنک کننده در حالی که فشار مبرد را تغییر می دهد، استفاده شود. بسیاری از سیستم‌های تهویه مطبوع و تبرید از مبردهایی استفاده می‌کنند که در طی فرآیند گرمایش و سرمایش از بخار (گاز) به مایع و دوباره به بخار تبدیل می‌شوند.

R-22: مبرد HCFC (هیدروکلرو فلوئوروکربن) که اغلب با نام تجاری مانند Freon® از آن یاد می شود، عمدتاً در سیستم های تهویه مطبوع مسکونی استفاده می شود. به دلیل پتانسیل بالاتر گرمایش جهانی (GWP) و خاصیت تخریب لایه لایه لایه لایه لایه لایه لایه لایه لایه اوزون در حال حذف شدن است.

R-410A: مبرد غیر تخریب کننده ازن که جایگزین R-22 به عنوان مبرد انتخابی در ایالات متحده، ژاپن و اروپا شده است. R-410A در فشار بالاتری نسبت به R-22 عمل می کند و نیاز به استفاده از تجهیزات متفاوتی نسبت به R-22 دارد.

رطوبت نسبی: نسبت مقدار رطوبت هوا نسبت به رطوبتی که هوا می تواند در دمای فعلی نگه دارد، به صورت درصد بیان می شود.

هوای برگشتی: هوا پس از گردش در یک اتاق به واحد گرمایش کشیده می شود.

تهویه مطبوع اتاق: واحد تهویه مطبوع مستقل که فقط در صورت نیاز خنک می شود، معمولاً در فضای پنجره نصب می شود. به طور کلی کارایی کمتری نسبت به تهویه مطبوع مرکزی دارد، اما هزینه کمتری برای کارکرد دارد.

سیستم تقسیم: متداول ترین نوع سیستم مسکونی، از دو جزء اصلی تشکیل شده است – یک کمپرسور و واحد کندانسور نصب شده در فضای باز و یک هواگیر نصب شده در داخل خانه.

سیستم: یک اصطلاح کلی که به مجموعه قطعاتی که عملکرد HVAC را انجام می دهند اشاره دارد.

تناژ بار برودت: واحد اندازه گیری که برای توصیف ظرفیت سرمایش یک سیستم تهویه مطبوع استفاده می شود. یک تن خنک کننده مقدار گرمای مورد نیاز برای ذوب یک تن بلوک یخ در یک دوره 24 ساعته است.

منطقه بندی Zoning : روشی برای تأمین گرمایش یا سرمایش مستقل برای مناطق یا اتاق‌های مختلف در یک ساختمان یا خانه، که معمولاً توسط کنترل‌های جداگانه یا با باز کردن یا بستن دریچه‌ها و مجاری در هر منطقه کنترل می‌شود.

سیستم کنترل محیطی / واحد کنترل محیطی (ECU): دستگاهی که برای تنظیم دما، رطوبت، فیلتراسیون و/یا فشار در یک فضای معین استفاده می شود. Air Innovations واحدهای کنترل محیطی (ECU) را ایجاد می کند که مشکلات را در محیط های منحصر به فرد یا تقاضای مشتریان حل می کند.

واحد کنترل محیطی با هوا خنک: این سیستم ها از کندانسور هوا خنک استفاده می کنند، دستگاهی که برای حذف گرمای تولید شده در چرخه تراکم بخار استفاده می شود. اکثر سیستم های HVAC از هوا برای خنک کردن سیستم ها استفاده می کنند. این سیستم ها زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که هیچ منبع آب برای متراکم شدن در دسترس نباشد و برای کاربردهای قابل حمل بهینه هستند. ما همچنین واحدهای کنترل محیطی با آب خنک یا آب سرد را ارائه می دهیم.

تصفیه هوا: حذف آلاینده های موجود در هوا از هوا. محصولات Air Innovations از تکنیک های مختلفی برای تصفیه هوا استفاده می کنند. ما از فیلتراسیون HEPA یا ULPA (بر اساس کاربرد) و کربن فعال برای حذف ذرات و گازهای خارجی از هوا استفاده می کنیم. محصولاتی مانند Isolation Air (برای کنترل آلودگی در قرنطینه و بیمارستان) و Cleanroom Systems از این تکنیک ها استفاده می کنند.

CFM: مخفف فوت مکعب در دقیقه. این اندازه‌گیری به شما امکان می‌دهد بدانید که چه مقدار جریان هوا از ECU یا سایر تجهیزات HVAC دریافت می‌کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید که آیا سیستم ECU/HVAC ظرفیت کافی برای خنک کردن فضایی را دارد که می خواهید خنک کنید.

سیستم کنترل محیطی آب سرد: این دستگاه ها از آب سرد (معمولاً 42-45 درجه فارنهایت یا 5-7 درجه سانتیگراد) به جای مبرد با انبساط مستقیم برای خنک کردن فضای تعیین شده استفاده می کنند. این‌ها با سیستم‌های کنترل محیطی خنک‌شده با آب متفاوت هستند، زیرا برای کنترل دما در یک فضا فقط به آب سرد و یک فن نیاز دارند. با این حال، این سیستم ها به یک منبع آب سرد در تمام طول سال نیاز دارند که توسط تاسیساتی که در آن نصب شده اند، تامین می شود. آزمایشگاه‌هایی با خروجی حرارت قابل توجه و سایر محیط‌های مشابه که نیاز به تامین آب سرد در تمام طول سال دارند، می‌توانند از ECU آب سرد برای خنک کردن فضای تعیین‌شده استفاده کنند.

نقطه شبنم: دمایی که در آن بخار آب موجود در هوا به آب متراکم می شود. [از لحاظ فنی تر، دمایی است که در آن بخار آب در هوا با همان سرعتی که در فشار بارومتری ثابت تبخیر می شود متراکم می شود]. خنک کردن هوا در زیر نقطه شبنم نحوه رطوبت زدایی هوا است. کنترل نقطه شبنم در برخی از کاربردها مانند پوشش قرص برای داروها، خشک کردن خشک کننده در کنترل اتاق تمیز برای کاربردهای هوافضا و بسیاری موارد دیگر حیاتی است. Air Innovations سیستم هایی را طراحی می کند که نقطه شبنم/رطوبت نسبی، فیلتراسیون و سایر عوامل کنترل محیطی را کنترل می کنند.

سیستم تهویه مطبوع با انبساط مستقیم (DX): یک واحد کنترل محیطی (ECU) که از چرخه انبساط و فشرده سازی بخار مبرد برای خنک کردن فضا استفاده می کند. سیستم‌های DX، هوای یک فضا را با جریان دادن هوای عرضه‌شده بر روی قسمت تبخیرکننده سیستم خنک می‌کنند. Air Innovations از این روش در سیستم های بسته بندی/یکپارچه و تقسیم شده خود استفاده می کند. این یک اصل اساسی اکثر تهویه مطبوع است.

ECU مستقل: یک ECU مستقل در یک قطعه دیگر از تجهیزات موجود نیست. اینها ممکن است در یک مکان یا موبایل نصب شوند. چرا اهمیت دارد: بسیاری از برنامه‌ها، مانند اتاق‌های تمیز نیمه‌رسانا، جعبه‌های نمایش گل و واحدهای قرنطینه متحرک نیاز به کنترل محیطی در یک اتاق یا منطقه خاص دارند. Air Innovations دارای محصولات استاندارد ECU مستقل در برخی دسته بندی های رایج (نمایشگرهای خنک کننده گل) است و ECU های مستقل محصول سفارشی را برای تهویه مطبوع اتاق تمیز و بسیاری از کاربردهای دیگر طراحی می کند. ECU مجتمع را نیز ببینید.

HVACR: استراتژی حل شده برای غلبه بر مشکل در گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع، یا تبرید. برخی از کاربران ما به جای HVAC به آن اشاره می‌کنند، زیرا فراگیرتر است. ما در این زمینه هم کار می کنیم.

ECU یکپارچه: این سیستمی است که توسط Air Innovations طراحی شده و بخشی از محصولات یک شرکت دیگر می شود. برخی از تجهیزات برای عملکرد صحیح به دما، رطوبت، فشار یا فیلتراسیون داخلی خاصی نیاز دارند. Air Innovations سابقه طولانی در طراحی زیرسیستم های کنترل محیطی با کاربردهای حیاتی از تجهیزات پزشکی گرفته تا پردازش دوغاب نفت و گاز دارد. ECU مستقل را نیز ببینید.

تسهیلات روان سنجی: روان‌سنجی رشته مهندسی است که با تعیین خواص فیزیکی و ترمودینامیکی مخلوط‌های گاز و بخار مرتبط است. تسهیلات سایکرومتری فضایی است که امکان مطالعه این ویژگی ها را فراهم می کند. وجود امکانات روان‌سنجی در محل به ما این امکان را می‌دهد که محصولات را تحت شرایط مختلف آزمایش کنیم و اکثر شرایطی را که محصولات ما واقعاً تحت آن عمل می‌کنند شبیه‌سازی کنیم. به عنوان مثال، اتاق می تواند دمای بین 0 درجه فارنهایت و 120 درجه فارنهایت (-17 درجه سانتی گراد و 48 درجه سانتی گراد) در 2.5٪ RH را بدست آورد و می تواند محصولات را در 115 ولت تا 277 ولت (1 فاز) یا 208 ولت تا 460 ولت (3 فاز) آزمایش کند. ).

رطوبت نسبی (RH): اندازه گیری مقدار بخار آب موجود در هوا نسبت به حداکثر رطوبتی که هوا می تواند نگه دارد. چرا اهمیت دارد: رطوبت زیاد یا کم می‌تواند باعث خرابی تجهیزات یا خراب شدن کالاها مانند شراب سریع‌تر از آنچه باید شود. Air Innovations می تواند کنترل رطوبت را در سیستم های خود طراحی کند. این شرکت همچنین دارای محصولات استاندارد با مانیتور و کنترل رطوبت یکپارچه است. ما همچنین دستگاه های مرطوب کننده مستقل انبار شراب را ارائه می دهیم.

سیستم اسپلیت HVAC: یک راه حل کنترل محیطی که در آن واحد تبخیر و واحد متراکم بخشی از یک واحد فیزیکی نیستند. این سیستم نتایجی مشابه با یک سیستم کاملاً یکپارچه به دست می آورد، اما امکان تطبیق پذیری بیشتری را در حین نصب فراهم می کند. کاربرانی که دارای فضاهای محدودی هستند که در حال خنک کردن هستند یا کسانی که به دنبال سیستم ساکت‌تر در فضای خنک‌شده هستند، باید از سیستم تقسیم استفاده کنند. Air Innovations می تواند سیستم های اسپلیت هوا خنک را ارائه دهد.

سیستم کنترل محیطی آب خنک: همانطور که به نظر می رسد، این سیستم ها از کندانسورهای آب خنک استفاده می کنند. اینها با سیستم های کنترل محیطی آب سرد متفاوت هستند زیرا می توانند از دمای آب بسیار گرمتر برای دفع گرمای سیستم از طریق کندانسور استفاده کنند. افرادی که فضای محدودی برای کانال کشی دارند یا افرادی که به نویز در ناحیه ای که نیاز به کنترل دما دارد حساس هستند، اما به منبع آب برای خنک کردن (مخزن، زمین گرمایی و غیره) دسترسی دارند، می توانند این نوع راه حل را انتخاب کنند. واحدهای کنترل محیطی که با آب خنک می شوند بیشتر از نظر محیط زیست آگاه هستند. Air Innovations تنها ارائه دهنده عمده سیستم های خنک کننده با آب برای انبارهای شراب و غیره است.

منابع:

https://www.techtarget.com/searchdatacenter/definition/HVAC

https://www.ac-heatingconnect.com/facility-managers/hvac-glossary-of-terms/

https://www.getgenea.com/blog/hvac-guidebook/

https://airinnovations.com/about-us/glossary-of-terms/

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود