اساس و عملکرد کمپرسورها

0

در دنیای مدرن پنوماتیک و دوره تجهیزات دوار، کمپرسورهای هوا از اساسی ترین تجهیزات مورد نیاز برای عملکرد کارخانه‌ها و کارگاه‌ها در سراسر جهان هستند.

قبل از کمپرسورهای هوا، بسیاری از صنایع این قدرت خود را از سیستم های پیچیده با تسمه، چرخ و سایر اجزای بزرگ می گرفتند. این ماشین آلات عظیم، سنگین و پرهزینه بود و معمولاً برای بسیاری از عملیات های کوچک دور از دسترس بود. امروزه کمپرسورهای هوا در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند و می‌توانید آن‌ها را در طبقات مغازه‌های بزرگ، کارگاه‌های خودرو و حتی گاراژ همسایه‌تان پیدا کنید.

از مته‌های پنوماتیکی و سیستم‌های ترمز گرفته تا واحدهای HVAC، طیف وسیعی از ابزارها و ماشین‌های با نیروی هوا، زندگی روزمره را راحت، ایمن و کارآمد می‌سازند. تقریباً در هر ساختمانی که در یک روز معین از آن عبور می‌کنید یا از آن رد می‌شوید، ابزارهای هوا در حال استفاده هستند تا چوب را سنباده بزند، دیوارها را رنگ کند و تیرهای چکش و تخته‌های گچ را در جای خود قرار دهد. در طبقات مغازه‌ها در سراسر جهان، مردم از هوای فشرده برای اضافه کردن لایه‌های رنگ و از بین بردن گرد و غبار و آلودگی ها استفاده می‌کنند.

نحوه کار کمپرسورها

работни обувки fw34 steelite lusum s1p 38
normamascellani.it
covorase man
bayern münchen spieler
karl sneakers
addobbi fai da te matrimonio
prestonstadler.com
spoločenské šaty pre moletky
fingateau.com
lifeonthevineministries.com

کمپرسورهای هوا با فشار دادن هوای اتمسفر تحت فشار برای ایجاد انرژی پتانسیل ای کار می کنند که می تواند برای استفاده بعدی در یک مخزن ذخیره شود. درست مانند یک بالون باز، وقتی هوای فشرده به طور عمدی آزاد می شود، فشار ایجاد می شود و انرژی پتانسیل را به انرژی جنبشی قابل استفاده تبدیل می کند. این انتقال انرژی را می توان برای تامین انرژی ابزارهای مختلف پنوماتیک استفاده کرد.

کمپرسورهای هوای صنعتی مشابه موتورهای احتراقی عمل می کنند. به طور کلی، عملکرد کمپرسور هوا به سیلندر پمپ، پیستون و میل لنگ برای انتقال انرژی برای کارهای مختلف نیاز دارد. این اجزای اساسی می توانند به تامین هوا برای پر کردن اشیایی مانند لاستیک ها یا تجهیزات بادی کمک کنند، یا می توانند برق ابزارهای عملیاتی مانند مته ها، میخکوب ها، آسیاب ها، سنباده ها و اسپری را تامین کنند.

از آچار ضربه‌ای گرفته تا واحدهای AC، بسیاری از ابزارها و ماشین‌های همه کاره به کمپرسور ها نیاز دارند. خود کمپرسورها نسبت به سایر منابع متمرکز برق فشرده تر و سبک تر هستند. آنها همچنین ماندگاری بالایی دارند، نیاز به نگهداری کمتری دارند و جابجایی آنها راحت تر از سایر ماشین آلات قدیمی است.

عملکرد کمپرسور هوای پیستونی

اکثر کمپرسورها از فناوری پیستون رفت و برگشتی استفاده می کنند. عملکرد کمپرسور هوای پیستونی شامل دو بخش است: افزایش فشار و کاهش حجم هوا.

یک کمپرسور هوا معمولاً از موارد زیر استفاده می کند:

  1. یک موتور برقی یا گازی
  2. یک ورودی و یک شیر تخلیه برای کشیدن و دمیدن هوا
  3. پمپی برای فشرده سازی هوا
  4. یک مخزن ذخیره سازی

کمپرسور هوا را می کشد و خلاء ایجاد می کند تا حجم آن کاهش یابد. خلاء هوا را از محفظه خارج و به مخزن ذخیره آن می راند. هنگامی که مخزن ذخیره به حداکثر فشار هوا رسید، کمپرسور خاموش می شود. هنگامی که فشار به زیر یک عدد خاص کاهش یابد، کمپرسور دوباره روشن می شود.

کمپرسورهای هوا نیازی به مخزن ذخیره ندارند و تعدادی از گزینه های کوچکتر به سبب قابل حمل بودن از مخزن صرف نظر می کنند.

جابجایی هوا

جابجایی هوا در هسته عملکرد هر کمپرسور هوا قرار دارد. برای فشرده‌سازی هوا، مکانیسم‌های داخلی کمپرسور حرکت می‌کنند تا هوا را از داخل محفظه عبور دهند. دو نوع اصلی جابجایی هوا برای این منظور استفاده می شود:

جابجایی مثبت: اکثر کمپرسورهای هوا از این روش استفاده می کنند که در آن هوا به داخل یک محفظه کشیده می شود. در آنجا، دستگاه حجم محفظه را کاهش می دهد تا هوا را فشرده کند. سپس به یک مخزن ذخیره منتقل می شود و برای استفاده بعدی ذخیره می شود.

جابجایی دینامیک: که به آن جابجایی غیر مثبت نیز می گویند، این روش از یک پروانه با پره های چرخان برای آوردن هوا به داخل محفظه استفاده می کند. انرژی ایجاد شده از حرکت تیغه ها باعث ایجاد فشار هوا در مدت زمان کوتاه تری می شود. جابجایی دینامیک را می توان با توربو کمپرسورها تامین کرد زیرا به سرعت کار می کند و حجم زیادی از هوا تولید می کند. توربوشارژرها در خودروها اغلب از کمپرسورهای هوا با جابجایی دینامیک استفاده می کنند.

اساس عملکرد انواع کمپرسور هوا با جابجایی مثبت

از آنجایی که جابجایی مثبت رایج ترین روش تراکم هوا است، تنوع زیادی از کمپرسورهای هوا با جابجایی مثبت وجود دارد. با این حال، هر کدام متفاوت عمل می کنند. برخی برای مصارف صنعتی بهتر هستند و برخی دیگر برای پروژه های خانگی و کاربردهای کوچکتر مناسب هستند. در اینجا برخی از انواع مختلف کمپرسورهای هوا با جابجایی مثبت آورده شده است:

پیچ روتاری: کمپرسور پیچ روتاری برای مصارف صنعتی معمولی است و دارای اندازه هایی متناسب با کاربردهای مختلف است. این کمپرسورها دارای دو پیچ در داخل موتور هستند که به طور مداوم در جهت مخالف می چرخند. حرکت پیچ ها خلاء ایجاد می کند که هوا را می مکد. این هوا بین رزوه‌های پیچ‌ها محبوس می‌شود و با فشار بین آنها فشرده می‌شود. در نهایت، آن را از طریق خروجی یا به یک مخزن نگهدارنده فرستاده می شود. اکثر کمپرسورهای اسکرو دوار در اندازه صنعتی هستند و با روغن، روغن کاری می شوند، اگرچه طرح های کمپرسور بدون روغن نیز موجود است.

نحوه عملکرد کمپرسورهای پیچ روتاری تزریق روغن:

  1. هوای اتمسفر از دریچه ورودی وارد کمپرسور می شود.
  2. هوا از طریق خط کنترل فشار به سمت شیر تنظیم کننده حرکت می کند، فرآیندی که فشار هوای سیستم را تنظیم می کند.
  3. سپس هوا وارد کمپرسور می شود و در آنجا با روغن ترکیب می شود و به یک غبار تبدیل می شود.
  4. هوا طول دو پیچ داخلی را در حالی که در جهت مخالف می چرخند طی می کند.
  5. حرکت پیچ خلاء ایجاد می کند، هوا را در فضای بین پیچ ها به دام می اندازد و فشرده می کند.
  6. هوای تحت فشار از طریق خروجی وارد مخزن جداکننده اولیه روغن می شود در حالی که همچنان با روغن به صورت مه ترکیب می شود.
  7. نیروی گریز از مرکز در داخل مخزن باعث می شود که بیشتر مولکول های روغن به صورت قطرات در آمده و در پایین به عنوان روغن قابل استفاده مجدد جمع شوند.
  8. سپس هوا وارد یک فیلتر جداسازی ثانویه می شود که در آن روغن بیشتری خارج می شود و هوا را بیشتر تصفیه می کند.
  9. هوای بدون روغن از سیستم خارج می شود، جایی که در یک مخزن ذخیره می شود یا بلافاصله در ابزار یا ماشین آلات پنوماتیک متصل استفاده می شود.

پره دوار: یک کمپرسور پره دوار یا پمپ خلاء اصولی مشابه با پیچ دوار دارد. با یک پره دوار، یک موتور خارج از مرکز، داخل یک حفره گرد قرار می گیرد. موتور دارای تیغه هایی با بازوهای تنظیم خودکار است. همانطور که بازوها به ورودی هوا نزدیک می شوند، دراز می شوند و یک حفره هوای بزرگ ایجاد می کنند. همانطور که موتور می چرخد و هوا را با آن حرکت می دهد، بازوها به خروجی نزدیک می شوند و کوچکتر می شوند و فضای کوچکتری بین پره ها و پوشش گرد ایجاد می شود که هوا را فشرده می کند. روتورهای پره ای کوچک هستند و به راحتی قابل استفاده هستند و برای مصارف خانگی گزینه مناسبی هستند.

مکانیک یک کمپرسور هوا

نحوه عملکرد کمپرسور هوای پره دوار:

  1. هوای اتمسفر از طریق شیر ورودی وارد شده و به داخل کمپرسور می رود.
  2. پره ها روی روتور چرخان داخلی نصب می شوند که خارج از مرکز داخل حفره قرار می گیرد.
  3. بازوهایی با طول خود تنظیم فضا را تقسیم می کنند و حفره های مختلفی با اندازه های مختلف ایجاد می کنند.
  4. هوا حفره را پر می کند و به دنبال چرخش روتور به اطراف حرکت می کند.
  5. با کوچکتر شدن حفره، فشار هوا افزایش یافته و هوا را فشرده می کند.
  6. سپس هوای تحت فشار وارد خروجی کمپرسور می شود

رفت و برگشتی یا پیستونی: در یک کمپرسور هوای رفت و برگشتی، چرخش روتور، پیستون را مجبور به حرکت بالا و پایین می کند. هنگامی که پیستون پایین می آید، هوای آزاد به داخل محفظه کشیده می شود. سپس، هوا فشرده شده و با بالا آمدن پیستون به سمت بیرون باز می گردد. برخی از کمپرسورها که کمپرسورهای تک مرحله ای نامیده می شوند، تنها از یک پیستون استفاده می کنند. برخی دیگر که کمپرسورهای دو مرحله ای نامیده می شوند، از دو پیستون استفاده می کنند و می توانند هوای بیشتری را تحت فشار قرار دهند. نوع رفت و برگشتی کمپرسور هوا یکی از رایج ترین آنهاست.

مکانیک یک کمپرسور هوا

نحوه عملکرد کمپرسورهای هوا بسته به طراحی متفاوت است. کمپرسورهای هوای پیستونی می توانند یکی از دو نوع چرخه تراکم را داشته باشند:

تک مرحله ای: پیستون هوا را در یک حرکت فشرده می کند. طراحی ساده و تک مرحله ای بسیاری از این کمپرسورها را برای پروژه های خصوصی ایده آل می کند.

عملکرد کمپرسور هوای تک مرحله ای:

  1. چرخش روتور یک پیستون را مجبور می‌کند تا به سمت بالا و پایین حرکت کند.
  2. هنگامی که پیستون به سمت پایین حرکت می کند، هوای اتمسفر از طریق دریچه باز شده به داخل محفظه تراکم کشیده می شود.
  3. هنگامی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند، هوا به محفظه خروجی فشرده می شود.
  4. سپس هوای تحت فشار وارد خروجی کمپرسور می شود

دو مرحله ای: پیستون اول هوا را قبل از انتقال آن به یک سیلندر کوچکتر فشرده می کند، جایی که پیستون دیگری آن را بیشتر فشرده می کند. این طراحی به کمپرسور اجازه می دهد تا فشارهای بالاتری ایجاد کند و آن را برای کارخانه ها و کارگاه ها ایده آل می کند. از آنجایی که انرژی جنبشی که هوا را فشرده می کند گرما تولید می کند، بسیاری از سیستم های دو مرحله ای نیز هنگام حرکت بین هر سیلندر هوا را خنک می کنند. خنک کردن هوا به کمپرسور اجازه می دهد تا هوای بیشتری را بدون گرم شدن بیش از حد حرکت دهد.

نحوه عملکرد یک کمپرسور هوای دو مرحله ای:

  1. روتور برای کنترل دو پیستون به طور همزمان می چرخد و هر پیستون را مجبور می کند برعکس به سمت بالا و پایین حرکت کند.
  2. پیستون بزرگتر هوا را به داخل محفظه تراکم اول می کشد و سپس آن را به داخل خنک کننده بیرون می راند.
  3. اینترکولر از جریان مداوم آب برای خنک کردن هوا استفاده می کند.
  4. پیستون کوچکتر حجم زیادی از هوا را در فضای فشرده فشرده می کند و فشار بیشتری به آن وارد می کند.
  5. سپس هوای تحت فشار توسط پیستون کوچک وارد خروجی می شود.

عملکرد رگولاتور کمپرسور هوا

یک رگولاتور به خروجی مخزن هوای کمپرسور شما متصل می شود و دارای یک نوک قابل تنظیم و یک نشانگر فشار است. هنگامی که دستگیره را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخانید، به فنری فشار می‌آورد که یک سوپاپ را محدود می‌کند، که با کاهش هوای ورودی به رگلاتور، فشار را کاهش می‌دهد. وقتی دستگیره را در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخانید، فنر و سوپاپ آزاد می‌شوند و اجازه می‌دهند هوای پرفشار بیشتری از خروجی عبور کند.

برای بسیاری از کمپرسورهای هوای تک مرحله ای، حد فشار از پیش تعیین شده 125 psi است. با رسیدن به این حد، یک سوئیچ فشار خاموش می شود تا موتور و تولید هوای فشرده را متوقف کند. در اکثر عملیات، نیازی به رسیدن به آن حد فشار ندارید، بنابراین بسیاری از کمپرسورها خطوط هوا را روی یک رگولاتور تنظیم می کنند. با یک رگولاتور، می توانید سطح فشار مناسب را برای یک ابزار معین وارد کنید.

هنگامی که میزان فشار مورد نیاز برای تغذیه ابزار تجهیزات ثابت شما کمتر از فشار مخزن فشار هوا باشد، یک رگولاتور فشار را برای شما تنظیم می کند. در حالی که رگولاتور نمی تواند فشار را بیش از آنچه در مخزن شما وجود دارد بالا ببرد، اطمینان می دهد که ابزار شما جریان ثابتی از هوا را با فشار صحیح دریافت می کند.

هنگامی که فشار مشخص شده به دست می‌آید، رگولاتور کمپرسور را در هر نقطه از چرخه خود خاموش می‌کند، به این معنی که پیستون می‌تواند در نیمه راه، با هوای تحت فشار در محفظه، در هنگام توقف حرکت کند. این هوا می تواند فشار نامناسبی بر مدار راه اندازی وارد کند که برای راه اندازی موتور نیاز به قدرت بیشتری دارد. شیر تخلیه کننده یک افزودنی ساده است که هوای محبوس شده را برای جلوگیری از این مشکل آزاد می کند.

یک رگولاتور توسط دو گیج بسته شده است؛ یکی برای نظارت بر فشار مخزن و دیگری برای نظارت بر فشار داخل خط هوا. همچنین مخزن دارای یک شیر اضطراری است که در صورت خرابی سوئیچ فشار فعال می شود.

پیستون رفت و برگشتی

پیستون رفت و برگشتی شامل قطعات زیر است:

  1. میل لنگ
  2. شاتون
  3. سیلندر
  4. پیستون
  5. سر سوپاپ

عملکرد آن مشابه موتور احتراقی در خودرو است. میله میل لنگ پیستون را در سیلندر بالا می برد و هوا را به داخل محفظه تراکم فشار می دهد و حجم هوا را کاهش می دهد و فشار را افزایش می دهد. پیستون بسته می شود و هوای فشرده را به داخل مخزن ذخیره می کند. سپس پیستون دوباره باز می شود تا هوای بیشتری را جذب کند و فرآیند را از نو شروع کند.

کمپرسورهایی که از پیستون استفاده می‌کنند به دلیل نحوه حرکت اجزای دستگاه و ایجاد اصطکاک، می‌توانند صدای بلندتری نسبت به سایر طرح‌ها داشته باشند. اما فن‌آوری‌های جدید و طراحی‌های پیشرفته مدل‌های دوگانه و چند پیستونی را به ارمغان می‌آورند که می‌توانند با تقسیم حجم کار، کار را ساکت‌تر کنند.

عملکرد کمپرسور هوا اسکرو روتاری

در بسیاری از کاربردهای صنعتی سنگین، کمپرسور پیستونی آن را قطع نمی کند. برای فشارهای بالاتر مورد نیاز برای ابزارهای پیچیده پنوماتیک و پرقدرت، متخصصان تمایل دارند کمپرسورهای هوای چرخشی را انتخاب کنند.

در حالی که کمپرسور هوای پیستونی از ضربان و ماهیت متناوب مکانیک پیستون استفاده می کند، یک کمپرسور اسکرو دوار پیوسته است. یک جفت روتور به هم متصل می شوند تا هوا را به داخل بکشند و در حالی که در یک مارپیچ حرکت می کند، آن را فشرده می کنند. حرکت چرخشی هوا را در یک محفظه حرکت می دهد و آن را بیرون می زند. سرعت چرخش سریع می تواند نشت را به حداقل برساند.

بسیاری از انواع کمپرسور لرزش هایی را تجربه می کنند که می تواند به تجهیزات آسیب برساند و از شما می خواهد که اقدامات لازم را برای به حداقل رساندن ارتعاشات انجام دهید. در مقابل، اکثر کمپرسورهای اسکرو دوار برای عملکرد یکنواخت و بدون لرزش به نرمی کار می کنند.

کمپرسورهای اسکرو روتاری می‌توانند بسیار متفاوت باشند، با دبی 10 CFM تا دبی های 4 تا 5 رقمی.

طرح های کنترل شامل:

Stop/Start: این روش یا نیروی موتور را تامین می‌کند، یا بر اساس کاربرد، تامین نمی‌کند.

بار/تخلیه: کمپرسور به طور مداوم با یک شیر کشویی تغذیه می شود که در صورت برآورده شدن یک تقاضای فشرده سازی خاص، ظرفیت مخزن را کاهش می دهد. این طرح در محیط های کارخانه رایج است و اگر شامل تایمر توقف باشد به آن طرح دوگانه کنترل می گویند.

مدولاسیون: مدولاسیون همچنین از یک شیر کشویی برای تنظیم فشار با دریچه گاز ورودی/بستن شیر ورودی استفاده می‌کند و ظرفیت کمپرسور را با تقاضا مطابقت می‌دهد. این تنظیمات در کمپرسورهای اسکرو روتاری نسبت به سایر انواع کمتر موثر است. حتی زمانی که روی ظرفیت 0 تنظیم شود، کمپرسور همچنان حدود 70 درصد از بار قدرت کامل خود را مصرف می کند. با این حال، مدولاسیون برای عملیاتی که در آن توقف مکرر کمپرسور یک گزینه نیست، قابل استفاده است.

جابجایی متغیر: این طرح کنترلی حجم هوایی که به داخل کمپرسور کشیده می شود را تنظیم می کند. در کمپرسورهای اسکرو دوار، این روش ممکن است در کنار شیرهای ورودی تعدیل کننده برای بهبود راندمان و دقت کنترل فشار استفاده شود.

سرعت متغیر: سرعت متغیر روشی کارآمد برای کنترل ظرفیت کمپرسور دوار است، اگرچه ممکن است با انواع مختلف کمپرسورهای هوا واکنش متفاوتی نشان دهد. سرعت موتور را تغییر می دهد که بر خروجی تأثیر می گذارد. این تجهیزات نسبت به سایر طرح‌ها ظریف‌تر هستند، بنابراین ممکن است مناسب محیط‌های کاری گرم یا پر گرد و غبار نباشد.

روانکاری در کمپرسورهای هوا

یکی از مهمترین نکاتی که باید در مورد تعمیر و نگهداری کمپرسور هوا بدانید نحوه عملکرد روغن کاری است. وقتی به پمپ های روغن نگاه می کنید، با دو دسته سروکار دارید:

کمپرسور های روغن کاری: در این طرح، روغن بر روی دیوارها و یاتاقان های داخل سیلندر پاشیده می شود. به این روش روانکاری روغنی نیز گفته می شود و دوام بیشتری دارد. رینگ پیستون قطعه ای فلزی روی پیستون است که به ایجاد آب بندی در داخل محفظه کمک می کند. این حلقه می تواند به جلوگیری از خروج روغن از هوای فشرده کمک کند، اما گاهی اوقات همچنان می تواند به داخل مخزن نفوذ کند.

کمپرسور های بدون روغن: کمپرسورهای بدون روغن روان‌کاری نیاز به روغن کاری ندارند. کمپرسور های بدون روغن در بسیاری از صنایع که نبود آلودگی در آنها مهم است، مانند تولید مواد غذایی و تولید دارو، گزینه ای عالی هستند. آنها اطمینان می دهند که هیچ روغنی هوای مورد استفاده در فرآیند یا محصول خود را آلوده نمی کند.

کمپرسور های نفتی تا حدودی یک کیسه مخلوط هستند. برای ابزارهای برقی که نیاز به روغن کاری دارند، وجود روغن در جریان هوا می تواند مفید باشد. برای ابزارهایی که به روغن نیاز دارند، منابع درون خطی می توانند روغن را در مقادیر مساوی توزیع کنند. از سوی دیگر، زمانی که مقدار کمی روغن در جریان هوا وجود داشته باشد بسیاری از ابزارها می توانند به درستی کار نکنند،.

برای نقاشی یا نجاری، روغن می تواند کل فرآیند را مختل کند. ممکن است از خشک شدن یا تکمیل یکنواخت پوشش ها جلوگیری کند. روغن موجود در هوا حتی می تواند سطح پروژه های چوبی را خراب کند.

خوشبختانه ابزارهایی برای جلوگیری از ورود روغن به مخزن وجود دارد، مانند فیلترهای خطوط هوا و جداکننده های روغن. با این حال، هنگامی که هوای بدون روغن برای کار بسیار مهم است، کمپرسورهای بدون روغن و روانکاری دائمی آنها بهترین گزینه است.

طبقه بندی قدرت کمپرسور هوا و CFM

وقتی از قدرت در یک کمپرسور هوا صحبت می کنیم، معمولاً بر حسب اسب بخار صحبت می کنیم، اما راه های زیادی برای تعیین میزان فشاری که یک دستگاه می تواند ایجاد کند وجود دارد. به عنوان مثال ما در آموزش تهویه مطبوع از فوت مکعب در دقیقه (CFM) برای بحث در مورد سرعت و حجمی که یک سیستم هوا را فشرده می‌کند، استفاده می‌کنیم. اما سرعت ورود هوای بیرون به داخل سیلندر تحت تأثیر گرما، رطوبت و باد در جو اطراف است.

برای در نظر گرفتن این عوامل داخلی و خارجی، سازندگان از فوت مکعب استاندارد در دقیقه (SCFM) استفاده می کنند که CFM را با عوامل خارجی فشار و رطوبت ترکیب می کند.

رتبه دیگری که ممکن است ببینید جابجایی CFM است که به کارایی پمپ کمپرسور می‌پردازد. اطلاعات را از دور موتور در دقیقه (RPM) و حجم هوایی که سیلندر می تواند جابجا کند، می گیرد. این عدد بیشتر یک اندازه گیری تئوری است، در حالی که می توانید CFM را بر حسب هوای تحویلی یا میزان تخلیه واقعی اندازه گیری کنید. این عدد CFM FAD نامیده می شود که مخفف عبارت free air delivery است و برای اندازه گیری تحویل به ابزارهای خاص مفید است.

تمایز پمپ و کمپرسورها

درجاتی از سردرگمی بین کلمات “پمپ” و “کمپرسور” وجود دارد و بسیاری معتقدند که آنها یک چیز هستند. در واقع، تمایز بین این دو بخش مهمی از بحث کمپرسورهای هوا است:

یک پمپ مایعات یا گازها را می گیرد و آنها را بین مکان ها حرکت می دهد.

یک کمپرسور گازی را می گیرد، آن را به حجم کمتر و فشار بیشتر فشار می دهد و به جای دیگری می فرستد.

مهم ترین تمایز این است که یک پمپ می تواند با مایعات کار کند، در حالی که یک کمپرسور نمی تواند. فشرده سازی مایعات بسیار سخت تر است. ممکن است پمپی را در داخل کمپرسور پیدا کنید، مانند کمپرسور هوای رفت و برگشتی که بخشی که فشرده‌سازی را انجام می‌دهد یک پمپ است. عملکرد پمپ‌ها و کمپرسورها می‌تواند در ماشین‌هایی که فشار با هر دور افزایش می‌یابد، همپوشانی داشته باشند.

به عنوان مثال یک پمپ لاستیک را در نظر بگیرید. در حالی که هر دو کار را انجام می دهد – حرکت هوا و کاهش حجم آن – هدف آن این است که هوای بیرون را در جای دیگری به داخل فضای بسته هوای تایر منتقل کند. از آنجایی که هدف آن کاهش حجم نیست، از نظر فنی یک کمپرسور در نظر گرفته نمی شود. یک مثال جایگزین استفاده از ابزارهای پنوماتیکی است که به هوای فشرده نیاز دارند. وسیله ای که باعث کاهش حجم هوا می شود کمپرسور است.

https://www.quincycompressor.com/how-do-air-compressors-work/#:~:text=Air%20compressors%20work%20by%20forcing,energy%20into%20usable%20kinetic%20energy.

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود