تعاريف كلي و كاربردها و طبقه بندي انواع كولر هاي هوايی

0

کولر گازی ممکن است اولین انتخاب شما برای خنک کننده باشد، اما بسیاری به دلایل مختلف کولرهای هوا را به کولرها ترجیح می دهند. کولرهای هوا ممکن است مانند کولر گازی خنک کننده محیطی را ارائه ندهند، اما شما را از گرمای تابستان و عرق کردن نجات می دهند. علاوه بر این، کولرهای هوا دارای مزایایی مانند نگهداری آسان، مقرون به صرفه بودن و قابل حمل بودن در مقایسه با کولرها هستند. قبل از انتخاب کولر هوا باید ویژگی های آموزش تهویه مطبوع مانند شرایط سرعت، منطقه ای که باید خنک شود، قابلیت حمل کولر هوا، کنترل کننده سطح آب و نشانگر و غیره در نظر گرفته شود. چهار نوع کولر وجود دارد که در زیر به آنها اشاره شده است.

غلبه بر روزهای گرم تابستان حتی زمانی که کمترین لباس را می پوشید بسیار سخت است. برای اینکه تابستان قابل تحمل باشد، باید به وسایل خنک کننده مانند تهویه مطبوع و کولرهای هوا توجه کرد. بهترین کولرهای متعددی در بازار موجود است که می تواند به شما کمک کند تا هوای مطبوع و خنک را در تابستان های سوزان نیز احساس کنید.

کولرهای هوا فضای کمتری را اشغال می کنند، مقرون به صرفه هستند و همچنین تعمیر و نگهداری آن چنان که یک کولر نیاز دارد پیچیده نیست. بنابراین برای بسیاری از افراد کولرهای هوا بهترین گزینه هستند. کولرهای گازی ممکن است مزایایی داشته باشند، اما ویژگی‌های ارائه شده توسط کولر هوا برای افرادی که می‌خواهند وسیله‌ای که تعمیر و نگهداری آن آسان باشد، بهتر است. مجموعه ای از کولرهای کرومپتون با جدیدترین ویژگی ها و فناوری ارائه می شود تا شما را از گرما نجات دهد.

کولرهای هوا یک راه عالی برای خنک ماندن در تابستان گرم هستند. آنها همچنین نسبت به تهویه مطبوع معمولی در مصرف انرژی بسیار کارآمدتر هستند، که آنها را به گزینه ای دوستدار محیط زیست نیز تبدیل می کند!

در این مطلب تمام آنچه را که باید در مورد کولرهای هوا، نحوه عملکرد و انواع کولرهای هوا دانست را  شرح خواهیم داد:

کولرهای هوا

کولرهای هوا یک جایگزین کم مصرف برای کولر گازی هستند. کولرهای هوا با حرکت هوا بر روی فیلترهای اشباع شده از آب به نام پدهای خنک کننده کار می کنند.

پدهای خنک کننده گرمای بدن را هنگام عبور از دستگاه جذب می کنند که آب را تبخیر کرده و اثر خنک کننده ایجاد می کند.

همانطور که آب خنک تبخیر می شود، یک اثر خنک کننده ایجاد می کند که دمای اتاق را کاهش می دهد. آب از طریق جریان هوای ثابت تبخیر می شود، رطوبت را کاهش می دهد و هوا را با عبور از روی یک فیلتر مرطوب (که به عنوان تبخیر شناخته می شود) خنک می کند.

کولرهای هوا با حرکت هوا بر روی فیلترهای اشباع شده از آب به نام پدهای خنک کننده کار می کنند. فن کولر هوا را از طریق پد می دمد که آب را از محیط اطراف جذب می کند و سپس آن را به جریان هوا تبخیر می کند.

این فرآیند دمای محیط اتاق شما را خنک می کند و گرما را به عنوان یک محصول جانبی آزاد می کند.

از آنجایی که کولرهای هوا از آب تبخیر شده برای خنک کردن هوا استفاده می کنند، هوای که تولید می کنند به طور طبیعی پر از بخار آب است. در حالی که این هوا رطوبت بالایی دارد، اما باعث نمی شود که احساس ناراحتی کنید زیرا جریان هوا دائما در حال حرکت است. این بدان معنی است که شما از تمام مزایای هوای مرطوب بهره مند می شوید و در عین حال خنک نیز میشوید

آیا تا به حال متوجه شده اید که وقتی در کنار دریا هستید یا درست بعد از باران، هوا همیشه تازه می شود؟ در واقع هنگامی که قطرات آب با یکدیگر یا با یک سطح سخت برخورد می کنند، یک بار الکتریکی منفی تولید می کنند که خود را به اتم های اکسیژن موجود در هوا می چسباند. این اتم ها یون های منفی هستند.

یکی از مزایای بزرگ یون های منفی این است که با چسبیدن به گرده، خاک و سایر ذرات آلودگی هوا را تصفیه می کنند. این باعث می شود این ذرات ریز سنگین شوند، بنابراین به کف و سطوح دیگر می چسبند. این به کاهش گسترش باکتری ها و بیماری ها نیز کمک می کند! علاوه بر این، ثابت شده است که آنها خلق و خوی شما را تقویت کرده و تمرکز را بهبود می بخشند. همه اینها چه در خانه باشید و چه در محل کار، خبر خوبی هستند زیرا شما را شاد، آرام و متمرکز نگه می دارند.

نحوه کار کولر های هوایی

کولرهای هوا یک راه عالی برای خنک نگه داشتن در هوای گرم هستند. آنها قدرت خنک کنندگی بیشتری نسبت به فن ها دارند و به اندازه یک کولر گازی هزینه ندارند.

کولرهای هوا و کولر گازی هوای خنک را به داخل اتاق می دمند، اما در واقع کاملاً متفاوت هستند! واحدهای تهویه مطبوع از گاز مبرد برای خنک کردن سریع هوا به همان روشی که یخچال شما انجام می دهد استفاده می کنند، بنابراین هوای سرد یخی را ایجاد می کنند. نکته منفی این است که ماشین آلات مورد نیاز برای انجام این کار حجیم، سنگین و بسیار گران است!

کولرهای هوا از یک فرآیند طبیعی به نام خنک کننده تبخیری برای خنک کردن هوا استفاده می کنند. در نتیجه از هیچ ماشین آلات پیچیده ی آموزشگاه فنی استفاده نمی کنند. این بدان معنی است که آنها هزینه بسیار کمتری دارند و کوچکتر، سبک تر و قابل حمل تر هستند! آنها همچنین از الکتریسیته بسیار بسیار کمتری استفاده می کنند، بنابراین کارکردن آنها سازگار با محیط زیست و ارزان است. آنها قدرت خنک کنندگی یک تهویه مطبوع را ندارند و نباید از آنها انتظار داشته باشید، اما هنوز هم برای اکثر خانه ها و دفاتر سرمای کافی را فراهم می کنند!

نمودار خنک کننده تبخیری خنک سازی تبخیری زمانی اتفاق می افتد که هوا روی آب حرکت می کند. هنگامی که آب تبخیر می شود، مقداری از گرما را از هوا خارج می کند. به همین دلیل است که باد وقتی از دریا وارد می شود، احساس سردی می کند! کولرهای هوا به عنوان کولرهای تبخیری نیز شناخته می شوند زیرا از این فرآیند طبیعی برای خنک کردن هوا استفاده می کنند و هوا باطراوت تری به شما می دهند.

کولر هوا دارای سه قسمت اصلی است. یک مخزن آب، یک ورق جاذب و یک فن. مخزن را با آب سرد پر می کنید و اجازه می دهید ورقه جاذب آن را خیس کند. همانطور که آب از ورق تبخیر می شود، هوای اطراف آن را خنک می کند. این هوای تازه خنک شده توسط پنکه به داخل اتاق شما دمیده می شود تا هوای طبیعی و با طراوت داشته باشید!

بیشتر کولرهای هوای خوب حدود 70 تا 80 وات برق مصرف می کنند. این بدان معنی است که شما معمولاً می توانید آنها را حدود 1p در ساعت اجرا کنید!

انواع کولرهای هوا

انواع مختلفی از کولرهای هوا وجود دارد. که در ادامه به طور مفصل شرح خواهیم داد:

کولر تبخیری

کولر تبخیری که تحت عنوان کولر کویر یا کولر هوای مرطوب نیز شناخته می شود. این نوع از کولر بادهای خنک را با تبخیر آب داخل مخزن خود فراهم می کند. می توان از آن در فضاهای وسیع با افراد زیاد استفاده کرد زیرا این دستگاه قابلیت خنک کردن اتاق های بزرگ را در کمترین زمان ممکن دارد.

کولرهای هوای تبخیری برای مکان هایی که رطوبت کم و دما زیاد است مناسب است. این کولرها همچنین بر اساس اصل تبخیر آب و پرتاب هوای خنک کار میکنند. از آنجایی که چنین شرایطی عمدتاً در مناطق کویری یافت می شود، بنابراین نام “کولر کویر” را به خود می گیرد. کولرهای هوای تبخیری به کاهش دمای محیط در فضاهای بسته کمک می کنند.

کولرهای هوای تبخیری معمولاً گرانتر از انواع دیگر کولرهای هوایی هستند و همچنین نسبت به کولرهای هوایی مختلف کارآمدتر، بی صداتر و قابل حمل تر هستند. کولرهای هوای تبخیری دارای یک فن بزرگ هستند که هوا را از طریق یک “نازل” در بالای دستگاه به گردش در می آورد و سپس به داخل لوله ای که از وسط دستگاه می گذرد، هدایت می شود.

توجه به این نکته مهم است که این مکانیسم خنک‌کننده فقط زمانی کار می‌کند که یک تفاوت دمای بیرون بین اتاق یا ساختمان شما و محیط خارجی وجود داشته باشد

انواع کولرهای هوا

 برخی از ویژگی های بارز کولر تبخیری به شرح زیر است:

برای مناطق بزرگتر در نظر گرفته شده است : کولرهای تبخیری به اندازه کافی بزرگ هستند تا فضاهای وسیع را به یکباره خنک کنند و اتاق را با هوای خنک پر کنند و رطوبت اتاق ها را از بین ببرند.

ظرفیت ذخیره آب زیاد : میزان نگهداری آب این کولر به ظاهر بزرگتر از انواع دیگر کولرها است. بسته به اندازه و برندی که در آن سرمایه گذاری می کنید، می توانید کولری را دریافت کنید که حدود 50 تا 60 لیتر ظرفیت ذخیره آب دارد.

کارآمد در شرایط آب و هوایی خشک : در هوای خشک که رطوبت و گرما از کنترل خارج می شود، نیاز به یک دستگاه خنک کننده وجود دارد که بتواند فوراً گرما را از بین ببرد. کولرهای تبخیری مناسب ترین کولر برای این نوع شرایط آب و هوایی خواهد بود.

می تواند به طور مداوم برای ساعات طولانی کار کند : با یک موتور کارآمد در کولر، می تواند چندین ساعت بدون نیاز به استراحت کار کند.

مناسب برای ادارات بزرگ، رستوران ها و … : می توان به این کولر برای خنک کردن فضاهای وسیع مانند رستوران ها و کافه ها با کارایی عالی اعتماد کرد.

کولر هوای قابل حمل

کولرهای هوای قابل حمل نسبت به کولرهای هوای پنجره ای ابعاد کتری دارند و می توان آنها را از اتاقی به اتاق دیگر منتقل کرد. آنها همچنین گرانتر از کولرهای هوای پنجره هستند و ویژگی های کمتری مانند کنترل های دیجیتال دوره ابزار دقیق دارند. با این حال، آنها مزیت قابل حمل بودن را دارند و در مقایسه با سایر کولرهای هوا، همه کاره تر هستند.

می توانید یک کولر قابل حمل را در هر جایی از خانه که به خنک کننده اضافی نیاز دارید قرار دهید. علاوه بر این، از آنجایی که این واحدها به اندازه کافی کوچک هستند تا روی میز یا میز در نزدیکی هر جایی که بیشتر از آنها استفاده می کنید  قرار می گیرند.

این نوع کولر برای فضاهای کوچکتر ساخته شده و قابلیت حمل و نقل خوبی را فراهم می کند. اینها اغلب “کولرهای هوای کوچک” نیز نامیده می شوند. این کولرها برای صرفه جویی در مصرف انرژی به خوبی شناخته شده اند و همچنین هوای محیط اطراف شما را تمیز می کنند تا هوای تازه و خنکی را ارائه دهند که به شما در برابر تعریق و گرما آرامش می دهد. بر خلاف انواع دیگر کولرها، کولرهای شخصی وزن سبکی دارند که باعث می شود در هر زمان و هر مکان قابل حمل و آسان باشد. این نوع کولر ها ویژگی هایی مانند پلاگین تخلیه آب، سازگاری با اینورتر و پدهای خنک کننده لانه زنبوری دارند.

کولرهای شخصی حجم کمتری را اشغال می کنند و در فضاهای کوچکتر بسیار کارآمد عمل می کنند. می توان آنها را در کابین ها و اتاق ها نگه داشت تا بر گرمای طاقت فرسای تابستان ها غلبه کرد.

 ویژگی های عمده ی این کولرها در زیر ذکر شده است:

نسبتاً کوچک است:  اگر این کولر را با کولر تبخیری مقایسه کنیم، می توان متوجه کوچکی ابعاد آن شد، اما در مقایسه با کولرهای برجی، این کولرها بزرگتر هستند.

قابلیت جابجایی آسان : اکثر برندهای کولر این کولرها را با چرخ متصل می کنند تا به راحتی از یک مکان به مکان دیگر جابجا شوند.

مصرف انرژی کمتر : برای کسانی که به دنبال کاهش مصرف انرژی هستند کولرهای شخصی میتوانند گزینه مناسبی باشند، زیرا حداقل انرژی را در کار مصرف می کند.

صدای کم :به عمده صدای تولید شده از کولرها باعث سردرد و سوزش می شود. اما این کولر صدای کمتری تولید می کند که یکی از ویژگی های خوب آن است.

برای مناطق کوچکتر مناسب است : می توان از فضاهای کوچک مانند اتاق ها و کابین ها با استفاده از این کولر بهره برد.

کولرهای برجی

کولرهای هوای برجی قادر به خنک کردن یک منطقه یا فضای بزرگتر هستند و بنابراین بسیار قدرتمند هستند. کولرهای برجی می توانند در فضاهای بزرگتر و در زمان کمتری با توزیع هوا به صورت عمودی خنک کننده را فراهم کنند. آنها ممکن است به تعمیر و نگهداری نیاز داشته. کولرهای برجی از ترکیبی از فن و وسایل خنک کننده آب برای جذب هوای گرم و تبخیر گرما برای خروج هوای خنک استفاده می کنند. کولرهای هوا به گونه ای طراحی شده اند که تا حد امکان بی صدا باشند و صدای کمتری ایجاد کنند. کولرهای هوا همچنین دارای ویژگی هایی مانند انحراف هوا در 4 جهت، توری بدون پشه و گرد و غبار، آخرین پمپ و غیره هستند.

کولرهای برجی نه تنها شیک و زیبا بلکه به طرز شگفت انگیزی کارآمد هستند. چرخ های زیر بدنه آن را متحرک کرده و حمل آن را از جایی به مکان دیگر آسان می کند.

کولرهای برجی

برخی از ویژگی هایی که این دستگاه را مورد تقاضا قرار داده است به شرح زیر است:

پرتاب هوای خوب: برخلاف شکل بدنه باریک این نوع کولرها، کارایی این مدل برای رساندن هوا به قلاب ها و گوشه اتاق قابل اعتماد است.

باریک و براق : بدنه این کولر باریک و براق است که آن را به ابزاری زینتی برای نگهداری در اتاق ها و دفاتر تبدیل می کند.

قابل حمل : با چرخ های متصل به زیر، این کولر به راحتی از یک سر به سر دیگر قابل حمل می شود.

مخزن آب کوچک : مخزن آب کولر نسبتاً کوچکتر است و آب داخل آن هنگام جابجایی به بیرون پاشیده نمی شود.

هزینه کم تعمیر و نگهداری : این دستگاه به مراقبت و نگهداری اضافی نیاز ندارد.

کولرهای پنجره ای

همانطور که از نام آن پیداست، کولرهای پنجره ای شبیه به سیستم تهویه مطبوع پنجره ای هستند که در خارج از پنجره و با رو به اتاق قرار می گیرند.

کولرهای هوای پنجره بهترین گزینه برای نصب روی قاب پنجره هستند. این واحد دارای یک مخزن است که هنگام نصب در خارج از خانه قرار دارد و فضای داخل خانه را اشغال نمی کند.

اگرچه فضای کمتری را روی دیوار اشغال می کند، اما خنک کننده خوبی را برای اتاق فراهم می کند. کولرهای هوای پنجره ای دوام بالایی دارند زیرا با بدنه های پلاستیکی برتر طراحی شده اند و شامل لنت های لانه زنبوری هستند. این کولرها نسبت به کولرهای شخصی و برجی قیمت کمی بالاتر دارند و نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند. کولرهای هوای پنجره ای انرژی کمتری مصرف می کنند و خنک کننده کارآمدی را ارائه می دهند

کولرهای پنجره ای ابتدایی ترین انواع کولرهای هوا هستند. آنها همچنین یکی از محبوب ترین ها هستند، اما می توانند پر سر و صدا و ناکارآمد باشند، به خصوص اگر قدیمی یا ضعیف باشند.

برای نصب صحیح کولر گازی پنجره ای، باید قاب پنجره خود را اندازه بگیرید تا بدانید دستگاه شما چقدر باید پهن باشد و کجا باید روی طاقچه شما قرار گیرد. عرض باید 3-4 اینچ کوچکتر از عرض پنجره شما باشد. این باعث می شود که در دو طرف دستگاه فضایی برای دریچه های هوا و فضای کافی برای جریان هوا در داخل اتاق باقی بماند. سپس باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید لوورهای عمودی یا افقی در بالای دستگاهتان قرار گیرد یا خیر. لوله‌های عمودی اجازه می‌دهند رطوبت بیشتری از بیرون به داخل وارد شود تا مدت بیشتری در داخل خنک‌تر بماند، در حالی که لوورهای افقی هوای خنک را مستقیماً به سمت هر کسی که نزدیک‌تر می‌نشیند هدایت می‌کنند.

در نهایت، مطمئن شوید که خروجی های مجاور را با مبلمان حجیم مانند قفسه بندی مسدود نکنید، مگر اینکه تمام سیم ها از قبل جدا شده باشند! اگر این اتفاق افتاد، سعی کنید آن موارد را به اتاق دیگری با نقاط دسترسی در نزدیکی خود منتقل کنید، تا بعداً زمانی که چیزی به طور غیرمنتظره به دلیل عدم تعمیر و نگهداری قبلی از کار می‌افتد، مشکلی پیش نیاید.

کولرهای پنجره ای دارای ویژگی های عمده ای هستند که به اختصار می توان آنها را به شرح زیر تعریف کرد:

نصب در پنجره :  این نوع کولر در پنجره نصب می شود و در نتیجه فضای کمتری از کل اتاق را می گیرد اما اتاق را با کارایی کامل خنک می کند.

نیاز به فضای کم : از آنجایی که بدنه بیرون از پنجره قرار می گیرد، این کولرها فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

صرفه جویی در مصرف انرژی : میزان مصرف انرژی این کولر کمتر است، اما راندمان آن بالا است.

ظرفیت مخزن بزرگ : ظرفیت مخزن این کولر زیاد است و می تواند یک اتاق را برای ساعت ها بدون نیاز به پر کردن مجدد خنک کند.

مناسب برای فضاهای داخلی کوچک : فضاهای داخلی کوچک می توانند از این کولر بهره مند شوند.

 کولر هوایی قابل نصب روی دیوار

اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید و می خواهید هزینه های خود را پایین نگه دارید، یک کولر بادی قابل نصب روی دیوار ممکن است بهترین انتخاب باشد.

نصب آنها آسان است و بسیار قابل حمل هستند، به این معنی که می توان آنها را به راحتی از اتاقی به اتاق دیگر بدون دردسر زیاد جابه جا کرد. هنگام نصب این کولرهای هوا نیازی به ابزار یا دانش خاصی ندارید. علاوه بر این، این دستگاه‌ها نسبت به مدل‌های قابل نصب روی پنجره ارزان‌تر هستند و به خصوص در سرعت‌های بالا، نسبت به نمونه‌های قابل حمل، پر سر و صداتر هستند.

کولرهای هوای قابل نصب روی دیوار از قاب های پلاستیکی با باله های روی آنها ساخته شده اند. آنها در بسیاری از سبک های مختلف هستند، بنابراین همیشه یکی وجود خواهد داشت که مطابق با سلیقه شما باشد!

آنها همچنین بسته به نوع مورد استفاده در رنگ های مختلف، از جمله سیاه یا سفید وجود دارند

کولرهای ترکیبی

واحد ترکیبی کولر و بخاری وسیله ای است که می تواند هوای خانه شما را خنک یا گرم کند. آنها همچنین به عنوان بخاری / تهویه مطبوع ترکیبی شناخته می شوند که هر دو عملکرد به طور همزمان عمل می کنند.

آنها انواع کولرهای هوای چند منظوره هستند. واحدهای ترکیبی دمای داخلی را بین 60 درجه فارنهایت تا 80 درجه فارنهایت در اکثر آب و هواها حفظ می کنند. در حالی که می‌توان آنها را در تمام طول سال استفاده کرد، اما در دوره‌های هوای بسیار گرم یا سرد که دمای اتاق باید در محدوده باریکی برای راحتی بهینه حفظ شود، مفید هستند.

واحدهای ترکیبی اغلب برای آشپزخانه‌ها، اتاق‌خواب‌ها، دفاتر و اتاق‌های نشیمن که ممکن است به گرمایش و سرمایش به طور همزمان نیاز باشد (مثلاً در ماه‌های زمستان) مناسب هستند.

بسیاری از آنها رطوبت‌گیرهایی نیز دارند که برای خانه‌هایی با مشکلات رطوبت مفید هستند، مانند زیرزمین‌ها یا حمام‌هایی که انتظار می‌رود رطوبت به دلیل دوش‌های بخار یا وان تخلیه مستقیم به داخل آن‌ها بدون وجود تهویه بالاتر از سطح زمین در آن نزدیکی باشد

نکاتی برای نگهداری کولر های هوایی

پدهای خنک کننده کولرهای هوا پیچیدگی بسیار کمتری نسبت به کولرهای گازی دارند، بنابراین نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمتری دارند. تنها کاری که واقعاً باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که آب مخزن را روزانه تعویض می کنید. این کار از راکد شدن آب جلوگیری می کند و از ایجاد بوی بد جلوگیری می کند!

گاهی اوقات ممکن است لازم باشد مواد جاذب داخل دستگاه را نیز تمیز کنید. اگر زیاد از آن استفاده کنید، بیشتر مواقع خیس خواهد بود، بنابراین ممکن است کمی بوی کهنه به مشام برسد. اکثر کولرهای هوا به شما اجازه می دهند این مواد را بردارید تا بتوانید آن را تمیز کنید (کولرهای هوای MYLEK به شما این امکان را می دهند که به سادگی پیچ پنل پشتی را باز کنید و ورق را به بیرون بکشید). ملحفه را به آرامی با آب گرم و مقداری صابون ظرفشویی حساس بشویید و بگذارید کاملا خشک شود تا بوی کپک زدگی از بین برود.

برخلاف واحدهای تهویه مطبوع، کولرهای هوا اگزوز ندارند، بنابراین نیازی نیست آنها را کنار پنجره قرار دهید. با این حال، اگر این کار را انجام دهید، ممکن است متوجه شوید که عملکرد بهتری دارند! قرار دادن آنها در نزدیکی یک در یا پنجره باز به گردش آن جریان هوای خنک در اطراف اتاق کمک می کند. این زمانی خوب است که بخواهید کل اتاق را خنک نگه دارید. با این حال، اگر فقط باید خود را خنک نگه دارید – برای مثال، اگر در اتاقک اداری کار می کنید – با خیال راحت کولر خود را در کنار خود قرار دهید.

مخزن آب کولر هوا این بستگی به کولر هوایی شما دارد. بیشتر آنها از نوعی پمپ آب استفاده می کنند که اگر آن را بدون پر کردن مخزن کار کنید، ممکن است آسیب ببیند. با این حال، کولرهای هوای ما دارای یک دکمه “خنک” هستند که به شما امکان می دهد بین حالت خنک کننده هوا و حالت فقط فن جابجا شوید. وقتی آن دکمه را فشار می دهید، پمپ آب خاموش می شود، یعنی می توانید از آن به عنوان یک فن معمولی استفاده کنید. این برای روزهایی که هوا آنقدر گرم نیست که قدرت خنک کنندگی اضافی را تضمین کند خوب است!

ممکن است فکر کنید که هوای مرطوب ناخوشایند و خفه کننده است، اما در برخی شرایط واقعاً می تواند با طراوت باشد. گرمای خفه‌کننده‌ای که مردم با رطوبت بالا مرتبط می‌کنند معمولاً فقط زمانی اتفاق می‌افتد که باد زیادی وجود نداشته باشد و در نتیجه هوا گرم و کهنه می‌شود. اگر بتوانید هوای مرطوب را در اطراف اتاق حفظ کنید، می تواند مزایای سلامتی شگفت انگیزی را ارائه دهد. می تواند خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد و به مرطوب کردن پوست و مو کمک کند. اگر مشکلات خواب دارید، می‌تواند به خوابیدن شما نیز کمک کند، زیرا از خشکی گلو در شب جلوگیری می‌کند.

منابع:

https://www.mylek.co.uk/how-do-air-coolers-work

https://www.maharajawhiteline.com/blogs/different-types-of-air-coolers-to-beat-the-heat

https://www.crompton.co.in/blogs/home-appliances/types-of-air-coolers-you-need-to-know-about/

https://asoothingliving.com/types-of-air-coolers/

https://asoothingliving.com/types-of-air-coolers/

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود