معيارهاي اصلي انتخاب كولر هاي هوايي

0

با شروع تابستان طولانی و گرم ، مردم برای خنک نگه داشتن خود و خانه و محل کارشان به وسایل خنک کننده روی می آورند. هیچ چیز در یک روز گرم تابستان به اندازه نشستن در اتاقی با هوا خنک نمی‌شود، با این حال، این راحتی خنک‌کننده به ویژه زمانی که برای خنک ماندن به کولر گازی متوسل می‌شوید، قیمت بالایی دارد. تابستان ها و هزینه های سرسام آور برق دست به دست هم می دهند که برای اکثر صاحبان خانه و دفتر کار کمتر از یک کابوس نیست. اینجاست که کولرهای هوا به کمک می آیند زیرا در مقایسه با کولرهای تشنه انرژی بسیار کارآمدتر از نظر انرژی، هوای تازه و سالم، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست هستند.

با این حال، مهم است که روی کولرهای هوای مناسب بر اساس نیازهای خود سرمایه گذاری کنید. در حالی که ممکن است خرید کولر هوا کار ساده ای به نظر برسد، اما با توجه به انواع، ویژگی ها و عملکردهای مختلف کولرهای هوای موجود در بازار، اغلب افراد هنگام انتخاب سردرگم دیده می شوند. بنابراین، در اینجا راهنمای خرید را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم تا مناسب‌ترین کولر را برای خانه یا محل کار خود انتخاب کنید. قبل از اینکه به انواع مختلف و ویژگی های قابل توجه کولرهای هوا بپردازیم، ابتدا نحوه عملکرد کولرهای هوا و مزایای انتخاب آنها نسبت به کولرهای گازی را درک می کنیم.

کولرهای هوا یکی از بهترین راه حل های خنک کننده برای مکان هایی هستند که تابستان های خشکی دارند. آنها به دلیل مقرون به صرفه بودن استفاده و سازگاری با محیط زیست محبوب هستند.

اگرچه انتخاب کولر هوای مناسب ممکن است کمی گیج کننده باشد. گزینه های زیادی در بازار وجود دارد و بسیاری از ویژگی های دیگر را باید در نظر گرفت. در این مطلب نگاهی کوتاه به تمام ویژگی‌های مهمی که باید در هنگام خرید کولر هوا در نظر گرفت می‌اندازیم.

شناخت انواع کولرهای هوای آموزشگاه فنی یکی از جنبه های فرآیند انتخاب است که در مطلب قبلی به آن پرداختیم. گام بعدی این است که ویژگی های مختلف کولرهای هوا را درک کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد. مردم اغلب از نبود سرمایش کافی، تحویل هوای ضعیف، نیاز دائمی به پر کردن مخزن آب و غیره شکایت دارند. در اینجا ما برخی از ویژگی های کلیدی را که باید قبل از تصمیم گیری نهایی در نظر بگیرید، فهرست کرده ایم.

کولر هوا و نحوه کارکرد آن

کولر های هوایی روشی برای دفع گرما به عنوان خنک کننده هوا شناخته می شود. هدف اصلی کولر هوا خنک کردن هوای داخل سالن، اتاق و ساختمان است. نه تنها برای قسمت داخلی کار می کند، بلکه در صورت نیاز برای هوای خنک می توانید به راحتی آن را به بیرون منتقل کنید. بهترین بخش در مورد کولرهای هوا این است که دوستدار محیط زیست هستند. از آنجایی که کولرها بر پایه آب هستند که هوای فیلتر شده، تازه و خنک را فراهم می کنند.

کولرهای هوا بر اساس یک اصل بسیار ساده تبخیر کار می کنند که در آن از تبخیر آب برای خنک کردن هوای گرم استفاده می شود. بهترین مثال برای تبخیر خنک کننده، تعریق انسان است. همانطور که می دانید هرگاه عرق می‌کنید و باد ملایمی به ناحیه عرق‌زده برخورد می‌کند، احساس می‌کنید که باد خنکی در حال وزیدن است. اما آنچه در واقع اتفاق می افتد این است که عرق از پوست شروع به تبخیر می کند و به همین دلیل احساس می کنید باد خنکی شما را لمس می کند. به طور مشابه در کولرهای هوا وقتی هوای گرم و تازه از محیط از طریق پدهای خنک کننده عبور می کند.آب آن تبخیر میشود و با کمک فن شروع به استخراج گرما از هوای گرم و تازه می کند که در آن گرما خارج شده و هوای تازه خنک به داخل اتاق دمیده می شود.

امروزه بسیاری از کولرهای هوا دارای سینی های اختصاصی برای افزودن تکه های یخ هستند که به خنک شدن آب و در نتیجه خنک شدن سریع و قدرتمند کمک می کند

بهترین آپشن در مورد کولرهای هوا این است که می توانید پنجره ها و درهای خود را باز نگه دارید تا گردش مناسب هوای تازه داشته باشید تا از گردش مداوم هوای تازه اطمینان حاصل کنید که با کولرهای گازی نمی توانید انجام دهید.

با وجود تکنولوژی مدرن امروزی، انواع متنوعی از کولرهای هوای پیشرفته در بازار موجود هستند، اما عملکرد اصلی برای همه یکسان است.

مزایای استفاده از کولرهای هوا

یکی از مهمترین چیزهایی که هر فردی آرزوی آن را دارد این است که یک کولر هوای مناسب برای خانه خود تهیه کند. کولرهای هوا دارای مزیت دوگانه استفاده آسان از یک سو و محصول مقرون به صرفه از سوی دیگر هستند.

نه تنها این، بلکه نگهداری آنها نیز نسبتاً ساده است. می توان از آنها برای نیازهای داخلی و خارجی خود استفاده کرد. علاوه بر این، اینها کاملاً سازگار با محیط زیست هستند. با استفاده از آب به عنوان یک جزء مهم، کولرهای هوا به عنوان بهترین وسیله برای مبارزه با فصل سوزان تابستان عمل می کنند.

تاسیسات و تهویه مطبوع

کولرهای هوا جدا از اینکه محصولی سازگار با محیط زیست هستند، در مقایسه با کولرهای گازی، برق کمتری نیز مصرف می کنند. این به عنوان بهترین تجهیزات مقرون به صرفه سرمایشی آموزش تاسیسات است که می توانید در تابستان از آن استفاده کنید.

با این حال، موارد کمی وجود دارد که باید قبل از خرید کولر هوا در نظر بگیرید. اینها شامل اندازه مکانی که قصد نصب آن را دارید، دمای خارج از محل، ظرفیت آب کولر، رطوبت هوا و غیره می باشد. همچنین باید محلی را پیدا کنید که برای کولر خود مناسب باشد.

مهم ترین نکاتی که قبل از خرید کولر هوا باید در نظر گرفته شود در زیر ذکر شده است:

  1. آب و هوا

شما می توانید انواع کولرهای موجود در بازار را بر اساس شرایط آب و هوایی محل خود پیدا کنید. شما می توانید یک کولر تبخیری یا یک کولر بیابانی یا یک کولر قابل حمل را انتخاب کنید.

هنگامی که هوا به طور قابل توجهی گرم است، انتخاب یک کولر تبخیری بهترین گزینه خواهد بود. بنابراین، با درک ویژگی‌های یکی از این کولرها، می‌توانید بهترین را انتخاب کنید. این کولرها در مواقعی که محیط بسیار گرم است و همچنین در جاهایی که رطوبت بسیار کم است بهترین انتخاب هستند.

اگر مکانی که می خواهید کولر را نصب کنید بسیار بزرگ است باید کولرهای بیابانی را انتخاب کنید. آنها در مقایسه با بخاری ها برق و آب بیشتری مصرف می کنند. با این حال، آنها به خوبی برای خنک کردن مناطق بزرگ ساخته شده اند..

همچنین اگر می خواهید کولر قابل حمل را در اتاق خود نصب کنید، می توانید آن را انتخاب کنید. وزن آنها نسبتاً سبک است و می توان آنها را بر اساس نیاز به راحتی جابجا کرد.

2) کیفیت هوا

دلیل اینکه کولرهای هوا هوای تازه را فراهم می کنند این است که از بیرون هوای گرم را می کشند و سپس آن هوا را خنک می کنند تا هوای تازه را در اتاق به گردش درآورد. در حالی که سیستم های تهویه مطبوع همان هوای موجود در داخل اتاق را به گردش در می آورد. یکی دیگر از دلایل داشتن هوای با کیفیت، خنک کننده های هوا هستند تا پوست شما را هیدراته نگه دارند.

  • مقرون به صرفه

چه هزینه های اولیه خرید و نصب و چه هزینه های عملیاتی و نگهداری، یک کولر هوا بسیار ارزان تر از یک تهویه مطبوع است. همه هزینه‌ها از خرید تا نصب تا هزینه‌های سرویس و نگهداری همه چیز در مقایسه با سایر ابزارهای خنک‌کننده ارزان‌تر است. بسیاری از مشکلات در کولرهای هوا توسط خود فرد رفع می شود.

  • صرفه جویی در انرژی

در مقایسه با کولرهای گازی کولرهای هوایی انرژی کمتری مصرف می کنند. یک کولر هوا به طور متوسط تا 10 برابر کمتر از یک تهویه مطبوع معمولی انرژی مصرف می کند، بنابراین نویدبخش کاهش قابل توجهی در قبض برق برای مصرف کنندگان است. امروزه برخی از کولرهای هوا مجهز به فناوری اینورتر هستند که مصرف انرژی را بیشتر کاهش می دهد. خنک‌کننده‌های هوای اینورتر با استفاده از فناوری ECM (موتور تعویض الکترونیکی) تا 50٪ در هزینه انرژی و برق در مقایسه با کولرهای معمولی صرفه‌جویی می‌کنند. مزیت اضافه شده این است که کولرهای هوای اینورتر به دلیل داشتن موتور الکترونیکی دارای نویز بسیار کمتری تولید می کنند، بنابراین کار شما را بسیار راحت تر و لذت بخش تر می کند.

  •  سازگار با محیط زیست

همانطور که ذکر شد کولرهای هوا بر اساس روش تبخیر کار می کنند که به دلیل انتشار کربن صفر، آن را دوستدار محیط زیست می کند. در حالی که کولرهای گازی از کلروفلوئوروکربن (CFC) استفاده می کنند که برای طبیعت و به طور غیر مستقیم برای انسان نیز مضر است.

  • راحتی در استفاده

از آنجایی که برای نصب به کسی نیاز ندارید و عملکردها نیز سخت نیستند، استفاده از کولر های هوایی آنچنان پیچیده نخواهند بود. در صورتی که در کولر گازی پس از خرید نیاز به نصب آن در محل دارید و نحوه استفاده صحیح از آن را به شما توضیح داده می شود. یکی دیگر از ویژگی های کولرهای هوایی این است که می توانید آن را به هر کجا که می خواهید منتقل کنید که در کولرهای گازی امکان پذیر نیست.

نکات و ویژگی های کلیدی فرآیند انتخاب کولرهای هوایی

موارد بسیاری وجود دارد که معمولا مردم پس از خرید کولرهای هوایی از آن راضی نیستند. این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که کالای اشتباهی را خریداری می‌کنید (یعنی موردی که نیازهای شما را برآورده نمی‌کند). اکنون با کولرهای هوا آشنا می شوید، چگونه کار می کند، چه انواعی دارد، اما کولرهای هوا متناسب با انتخاب و نیاز شما یک وظیفه است و برای کمک به شما در انجام وظیفه در اینجا نکاتی را بیان می کنیم که می توانید در حین رعایت آنها در نظر بگیرید.

ظرفیت مخزن و عملکرد خودکار

کولرهای هوا در ظرفیت های مخزن متفاوتی موجود هستند و بنابراین باید کولری را با ظرفیت مخزن مناسب با توجه به اندازه اتاق خود انتخاب کنید. نکته اساسی در اینجا این است که یک مخزن بزرگ آب خنک کننده را برای ساعات طولانی فراهم می کند و مخزن کوچک برای مدت زمان کمی کار می کند.. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، عملکرد پر کردن خودکار است چرا ما نمی خواهیم نیمه شب از خواب بیدار شویم یا در وسط یک کار مهم به صورت دستی اقدام به پر کردن مخزن کولر کنیم. یک کولر ایده آل باید تمام شب بدون نیاز به پر کردن مجدد آن کار کند. برای کولرهای با ظرفیت کمتر، ویژگی‌های پر کردن خودکار مخزن مفید است زیرا آب را به طور مداوم پر می‌کند. علاوه بر آن باید اطمینان حاصل کرد که پمپ آب کولر با شرایط آب سخت سازگار بوده و ماندگاری بیشتری دارد.

فاصله پرتاب هوا

یکی از اجزای مهم در کولر هوا، فن و مشخصات تیغه آن است. یک کولر هوا با ظاهر خوب اگر نتواند هوای خوب پرتاب کند، عملکرد خوبی ندارد. همچنین، انتظار می‌رود کولر کل اتاق را خنک کند، جایی که فاصله پرتاب هوا اهمیت پیدا می‌کند. پرتاب هوای طولانی‌تر با مشخصات پره‌های فن به دست می‌آید که در آن کولرهایی که دارای تیغه‌های فن با زاویه بالا هستند، می‌توانند هوای خنک را به فواصل طولانی‌تری برسانند که به معنای خنک شدن منطقه بزرگ‌تر است. در همین راستا، در بسیاری از کولرهای هوا، پره های فن با فناوری AeroFan را معرفی کرده است که طولانی ترین انتقال هوا را با صدای کار کم تضمین می کند.

تاسیسات و تهویه مطبوع

اندازه اتاق

عملکرد اصلی کولر هوا خنک کردن منطقه خاص است، اما با توجه به اندازه اتاق، مهم است که اندازه کولر و محل قرار دادن آن را بررسی کنید تا هوای تازه مناسب دریافت کنید. از آنجایی که هر کولر هوا برای خنک کردن یک منطقه مشخص طراحی شده است، انتخاب یکی از آنها با توجه به اندازه اتاقی که قرار است در آن نصب شود بسیار مهم است. یک کولر کوچک در یک فضای بزرگتر ممکن است سرمایش کافی را انجام ندهد در حالی که یک کولر بزرگ در یک فضای کوچک ممکن است رطوبت زیادی ایجاد کند. یک فرمول ساده و استاندارد برای انتخاب اندازه صحیح کولر هوا بر اساس جریان هوای مورد نیاز برای اندازه اتاق موجود وجود دارد. برای کولرهای هوا، جریان هوا بر حسب CFM (فوت مکعب در دقیقه) اندازه‌گیری می‌شود که به حجم هوایی که فن در دقیقه می‌تواند باد کند، اشاره دارد. هرچه CFM بیشتر باشد، ناحیه ای که توسط کولر پوشانده می شود بزرگتر خواهد بود.

یک رابطه ساده  در آمورش HVAC برای حساب سرانگشتی CFM وجود دارد:

CFM 2/(مساحت اتاق*ارتفاع سقف)=

به عنوان مثال، برای یک اتاق با مساحت 15 متر مربع و ارتفاع 3 متری CFM مورد نیاز 75=2/10*15 خواهد بود.

کولرهای هوا بهترین تجهیزات خنک کننده هستند که مقرون به صرفه هستند. اکنون با تعداد زیادی کولرهای هوای ویژه می توانید به راحتی یکی را انتخاب کنید که مناسب مکان شما باشد. قبلاً هیچ گونه ای در کولرهای هوایی موجود نبود اما اکنون از دیدن انواع و ویژگی های کولرهای هوایی شوکه خواهید شد. معمولاً مردم مشکل اصلی را با صدای کولرهای هوا دارند، اما به لطف فناوری های جدید الکترونیکی، کولرهایی را خواهید یافت که صدای کمتری تولید می کنند.

کیفیت پدهای خنک کننده

یک پد خنک کننده خوب می تواند تفاوت قابل توجهی در سرد نگه داشتن اتاق شما برای مدت طولانی تری ایجاد کند. سال‌هاست که شرکت‌های تولیدکننده کولر از پدهای پشمی یا آسپن استفاده می‌کنند، با این حال، با پیشرفت فناوری و نوآوری در طراحی محصولات، پدهای خنک‌کننده Honeycomb به دلیل کارایی آن‌ها در ارائه خنک‌کننده طولانی‌مدت، محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. به طور خاص، لنت های لانه زنبوری با فناوری DenseNest به دلیل توانایی آنها در نگه داشتن و جذب آب بیشتر که به خنک شدن طولانی تر و موثرتر منجر می شود، موثرتر در نظر گرفته می شوند. این به همراه سیستم توزیع یکنواخت آب باعث خنک شدن بهتر می شود. کولرهای هوای جدید از پدهای مدیا لانه زنبوری DenseNest استفاده می کنند که باعث افزایش 25 درصد ظرفیت خنک کاری می شود. بنابراین، قبل از خرید کیفیت پد خنک کننده را بررسی کنید.

ویژگی ضد پشه

پشه ها در آب های ساکن و راکد کولرهای معمولی تولید مثل می کنند که می تواند خطر بزرگی برای سلامتی داشته باشد و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دنگی و مالاریا را که در متروها بسیار شایع هستند، افزایش دهد. کولرهای هوا امروزه دارای ویژگی ضد پشه هستند که در جلوگیری از تولید مثل پشه در داخل کولر بسیار مفید است. کولرهای جدید از عصاره Cymbopogon به عنوان دافع پشه استفاده می کنند که خاصیت حشره کشی دارد و در دفع پشه ها و پرورش آنها بسیار موثر است. عصاره داخل یک کیسه قرار می گیرد که سپس در محفظه ضد پشه قرار می گیرد. همانطور که خنک شدن تبخیری اتفاق می افتد، ماده دافع پشه با هوا مخلوط می شود و بنابراین تولید مثل پشه از بین می رود

فیلتر گرد و غبار

با توجه به اینکه کیفیت هوا روز به روز کاهش می یابد، استفاده از لوازم خانگی که می توانند به حفظ هوای پاک در داخل خانه کمک کنند منطقی است. یک فیلتر گرد و غبار در کولر هوا، گرد و غبار و زباله های هوای خارج شده از محیط را فیلتر می کند. مدل های به روز کولرهای دارای یک فیلتر گرد و غبار کربن هستند که از کربن فعال برای حذف محفظه ها و ناخالصی های هوا استفاده می کند و هوای تازه و تمیزی به شما می دهد.

طراحی

دوران کولرهای هوای حجیم و طراحی معمولی آنها گذشته است. امروزه کولرهای هوا با شکل ها، اندازه ها و طرح های جذاب متفاوتی ارائه می شوند تا بتوانید کولرهایی را انتخاب کنید که به طور یکپارچه با فضای داخلی شما ترکیب می شود. با کولرهای هوای مدرن و مدرن، نه تنها می توانید از نهایت راحتی خنک کننده لذت ببرید، بلکه می توانید از زیبایی و دکواراتیو آن نیز لذت ببرید..

اتاق یخ

اگر می‌خواهید کولر هوای شما خنک‌کننده سریع و پیشرفته‌تری داشته باشد، بهتر است کولری را بخرید که دارای محفظه یخ باشد. می توانید تکه های یخ را در محفظه قرار دهید تا آب به سرعت خنک شود و در نهایت باعث خنک شدن سریعتر اتاق شود.

سازگاری با اینورتر

اگر اتفاقاً در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که مکرر برق را قطع می‌کند، باید یک کولر هوای سازگار با اینورتر را انتخاب کنید تا از سرمایش بی‌وقفه لذت ببرید. طیف وسیعی از کولرهای هوا با اینورتر سازگار است، بنابراین با انتخاب کولر اینورتری نگران قطع برق نباشید که راحتی خنک کننده شما را مختل می کند.

راحتی کنترل

اگر می‌خواهید به تنظیمات سرعت و سایر ویژگی‌های کولرهای هوای خود بدون نیاز به پریدن از تخت یا صندلی خود دسترسی داشته باشید، یک کنترل از راه دور مفید است. شما همچنین می توانید امروزه کولرهای هوشمندی را انتخاب کنید که مجهز به اینترنت اشیا هستند، روی Wi-Fi کار می کنند و همچنین می توانند با صدا از طریق دستیارهای صوتی کنترل شوند.

منابع

https://www.evapoler.com/air-coolers-home-buying-guide/

https://www.orientelectric.com/blog/air-cooler-buying-guide-tips-to-help-you-choose-the-right-air-coolerhttps://vankool.com/blogs/things-to-consider-when-choosing-personal-air-cooler/

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود