موارد جزیی تعمیرات کمپرسورها

0

نگهداری از کمپرسور هوا بسیار پایدارتر از خرید یک کمپرسور جدید هر چند سال یکبار است، بنابراین مطمئن شوید که برای حفظ آن واقعاً وقت بگذارید. اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه هستید، از خرید کمپرسور دست دوم خودداری کنید و روی قطعات با کیفیت و نگهداری پیشگیرانه تمرکز کنید.

اپراتورها می توانند تعویض یا تعمیر کمپرسور هوا را انتخاب کنند تا زمان خرابی و هزینه های ناشی از خرابی را به میزان قابل توجهی به حداقل برسانند. با این حال، انتخاب به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تاریخچه تعمیر، قابلیت اطمینان، هزینه تعمیر/تعویض و بهره وری انرژی. علاوه بر این، اپراتورها می توانند مشکلات جزئی را در داخل خود برطرف کنند و موارد پیچیده تر را برای تعمیر به متخصصان ببرند.

تعمیرات کمپرسور ها

خدمات تعمیر کمپرسور هوا در تعمیر کمپرسورهای هوا، دستگاه‌های مکانیکی که هوا را در فشار اتمسفر دریافت می‌کنند و هوا را با فشار بالاتر تحویل می‌دهند، تخصص دارند. خدمات تعمیر کمپرسور گاز در بازسازی و تعمیر کمپرسورهای گاز تخصص دارد، ماشین هایی که فشار گاز را با کاهش حجم آن افزایش می دهند. خدمات تعمیر کمپرسور تبرید می تواند کمپرسورهای خاصی را که برای پمپ حرارتی و تبرید استفاده می شود تعمیر کند. به طور معمول، این کمپرسورهای تبرید یا کمپرسورهای مبرد، دستگاه‌های مکانیکی بزرگی هستند که گازهای کم فشار را به گازهای پرفشار و با دمای بالا تبدیل می‌کنند. خدمات تعمیر کمپرسور تهویه مطبوع در تعمیر و نگهداری کمپرسورهای واحدهای AC که سیال کاری کم فشار را به سیال پرفشار و دمای بالا تبدیل می کند، تخصص دارد. خدمات انواع دیگر کمپرسورهای تخصصی نیز ممکن است در دسترس باشد.

خدمات تعمیر کمپرسور ممکن است بررسی های تشخیص نشت صوتی، ممیزی بهره وری، یا تعمیرات اساسی و بازسازی را انجام دهند.

 آنها همچنین ممکن است خدمات گارانتی، تعمیر و نگهداری پیش بینی و نگهداری پیشگیرانه را ارائه دهند.

 بررسی‌های تشخیص نشت صوتی از تجهیزات تقویت‌کننده صوتی غیرتهاجمی برای فیلتر کردن صداها به جز موارد مرتبط با نشت استفاده می‌کنند.

 ممیزی بهره وری به صورت دوره ای برای بررسی عملکرد کمپرسورهای هوا، کمپرسورهای گاز، کمپرسورهای تبرید و کمپرسورهای تهویه مطبوع انجام می شود.

تعمیرات اساسی محصول شامل بازسازی و همچنین تنظیمات و تعمیرات است.

خدمات گارانتی تضمین های خدماتی را در مورد عملکرد کمپرسور پس از تعمیر یا بازسازی ارائه می دهد.

مزایای تعمیرات کمپرسورها

تعمیر و نگهداری کمپرسور هوا گاهی اوقات در شرکت های پرمشغله امروزی نادیده گرفته می شود. اما مزایای کوتاه مدت و بلند مدت از جمله موارد زیر را به همراه دارد:

آپتایم. با انجام تعمیر و نگهداری منظم، زمان خرابی را به حداقل می رسانید. به خصوص خرابی برنامه ریزی نشده، که می تواند عواقب بسیار منفی داشته باشد. طبق یک مطالعه، توقف برنامه ریزی نشده برای شرکت های تولیدی 260000 دلار در ساعت هزینه دارد.

بهره وری انرژی: یک کمپرسور هوا که به درستی نگهداری شود باعث صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی در طول عمر سیستم شما می شود. یک قانون مهم: حتی کاهش دو PSI در عملکرد کمپرسور، مصرف انرژی شما را به طور متوسط 1٪ افزایش می دهد.

عمر تجهیزات: یک کمپرسور که به خوبی نگهداری می شود عمر کاری طولانی خواهد داشت و می تواند بر طول عمر تجهیزاتی که سرویس می دهد تأثیر بگذارد. و از خرابی‌های فاجعه‌باری که می‌تواند منجر به هزینه‌های قابل‌توجهی تعمیر و تعویض شود، اجتناب کنید.

ایمنی: نگهداری صحیح کمپرسورهای هوا پیچ روتاری باعث کاهش گرما، لرزش، آلودگی و تاثیر صدا بر روی افراد می شود. و کمتر احتمال دارد که انواع شکست های جدی که به کارگران آسیب می زند داشته باشند.

تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده و نگهداری پیشگیرانه، عملکرد خدمات تعمیر قبل از خرابی یا خرابی کمپرسور هستند. این چک‌آپ‌ها می‌توانند صرفه‌جویی در هزینه‌ها را افزایش داده و زمان خرابی را از بین ببرند.

تعمیر کمپرسور هوا در مقابل تعویض

هوای فشرده برای عملیات روزانه در چندین کاربرد صنعتی ضروری است. بنابراین، خرابی ناشی از خرابی کمپرسور هوا به دلیل از دست دادن تولید، افزایش هزینه ها و کاهش راندمان کلی تجاری برای اپراتورها مضر است.

اپراتورها باید بین تعمیر یا تعویض کمپرسور برای کاهش این اثرات نامطلوب یکی را انتخاب کنند. با این حال، عوامل متعددی انتخاب آنها را تعیین می کند، از جمله سن کمپرسور، بهره وری انرژی، تاریخچه تعمیر، قابلیت اطمینان کلی، و در نهایت، هزینه های تعمیر/تعویض.

علاوه بر این، اپراتورها ممکن است تعمیر کمپرسور را بر تعویض اولویت دهند، اگر کمپرسور فعلی نسبتاً جدید و با ساعات کار کمی باشد. اپراتورها همچنین هنگام تصمیم گیری در مورد تعمیر یا تعویض، فناوری های جدیدتر را در نظر می گیرند: اگر مدل های جدیدتر کمپرسور هوا دارای کیفیت مشابه با کمپرسور آسیب دیده باشند، اپراتور ممکن است تعمیرات را انتخاب کند.

توجه دیگر شامل در دسترس بودن قطعات یدکی برای تعمیر است. هنگامی که قطعات یدکی به آسانی در دسترس باشند، تعمیر کارایی بیشتری دارد و زمان کمتری را صرف می کند. در نهایت، قابلیت اطمینان عمومی کمپرسور عامل مهمی است که فراوانی احتمالی خرابی ها را نشان می دهد. تعمیر گزینه بهتری برای یک کمپرسور هوا قابل اعتماد نسبت به تعویض کامل است.

از سوی دیگر، اگر اپراتور تعداد قابل توجهی از خرابی ها را تجربه کرده باشد، جایگزینی کمپرسور هوا ممکن است گزینه بهتری باشد که نشان دهنده خرابی های آینده است. علاوه بر این، بازده انرژی کلی مدل‌های کمپرسور جدیدتر می‌تواند به اپراتور اطلاع دهد که جایگزینی را انتخاب کند، زیرا واحد جدید می‌تواند هزینه‌های خرید را از طریق صرفه‌جویی در مصرف برق جبران کند.

علاوه بر این، در صورت در دسترس نبودن قطعات یدکی، جایگزینی کمپرسور گزینه مناسب تری به نظر می رسد. در نهایت، پس از محاسبه نیازهای جاری در یک سازمان، ممکن است برای اپراتورها ایده آل باشد که یک کمپرسور معیوب را با یک واحد بزرگتر جایگزین کنند تا نیازهای سازمانی افزایش یافته را برطرف کنند.

در نتیجه، جایگزینی یا تعمیر واحدهای کمپرسور هوا گزینه‌های مناسبی در یک سازمان است. با این حال، اپراتور باید چندین ملاحظات مرتبط را در انتخاب خود لحاظ کند. اگرچه تهیه یک کمپرسور جدید در ابتدا گران به نظر می رسد، صرفه جویی در هزینه ناشی از کاهش تعمیر و نگهداری، افزایش قابلیت اطمینان و راندمان بالا منجر به کاهش زمان بازپرداخت می شود. با وجود این، تعمیر کمپرسور هوا ممکن است با توجه به شرایط رایج قابل دوام باشد.

تعمیرات کمپرسور هوای معمولی

کمپرسورهای هوا زمانی که نتوانند سه شرط اصلی را برآورده کنند، خراب می شوند یا خراب می شوند: قدرت کافی، نگهداری فشار، و کنترل مناسب جریان هوا. عدم نگهداری طولانی مدت واحد می تواند منجر به انفجار شود.

اگرچه قرارداد با متخصصان برای تعمیرات پیچیده عمل خوبی است، اپراتورها می توانند تعمیرات معمولی کمپرسور هوا را نیز انجام دهند. این شامل تعمیر نشتی، تعویض دریچه های تخلیه کننده، تنظیم جریان هوا، بازیابی برق، تعمیر مشکلات الکتریکی و تعویض فیلترهای ورودی شکسته است.

تعمیر نشتی

برای تعمیر نشتی در واحد، اپراتورها باید ابتدا هر ابزار و شیلنگ مجاور را از برق بکشند و سپس تقویت کننده کمپرسور هوا را راه اندازی کنند تا فشار ایجاد شود. در مرحله بعد، اپراتور می تواند پس از فشار کافی به واحد، محلول آب صابون را در اطراف هر اتصالات اعمال کند. اتصالات دارای نشتی حباب تشکیل می دهند که نشان دهنده تعمیر و نگهداری است.

سپس اپراتور می تواند فشار کمپرسور را کاهش دهد تا هر یک از اتصالات نشتی را با نوارهای تفلون کافی ثابت کند. علاوه بر این، اپراتور باید کل فرآیند را تکرار کند تا وجود یا عدم وجود هرگونه نشتی دیگر را تأیید کند.

تعویض شیر تخلیه

برخی از ایرادات برای تعمیر نیاز به تعویض قطعه دارند. به عنوان مثال، یک سوپاپ تخلیه کننده معیوب می تواند منجر به حبس شدن هوا روی پیستون ها شود و در نتیجه قطع کننده در هنگام راه اندازی قطع شود. اپراتورها می توانند این مشکل را با بازرسی شیر، تمیز کردن آن و در نهایت تعویض آن با یک شیر جدید، به خصوص اگر عیب همچنان ادامه دارد، برطرف کنند.

تنظیم جریان هوا

این تعمیر کمپرسور هوا به طور قابل توجهی به تنظیم پیچ های زیر شیر نگهدارنده فشار بستگی دارد. پیچ های بالا و پایین به ترتیب کمپرسور را خاموش و روشن می کنند. تنظیم جریان هوا شامل روشن و خاموش کردن کمپرسور و استفاده از پیچ بالایی برای کنترل فشار است. اپراتورها می توانند فشار کمپرسور و به تبع آن جریان هوا را با سفت کردن یا شل کردن پیچ بالایی برای رسیدن به فشار ایده آل تنظیم کنند.

بازیابی قدرت

چندین ملاحظات برای بازگرداندن برق به واحد کمپرسور عبارتند از وصل کردن کامل کمپرسور، اطمینان از روشن بودن سوئیچ، تنظیم مجدد سیستم، وضعیت منبع تغذیه و وجود برنامه های افزودنی. علاوه بر این، اپراتور باید واحد را برای تعمیرات حرفه ای به تکنسین ها برساند، اگر همه چیز درست باشد.

تعمیر ایرادات برق

کمپرسورهای هوا می توانند به طور مداوم فیوزها و قطع کننده ها را منفجر کنند. برای کاهش این مشکل، اپراتورها باید استفاده از افزونه ها را با اتصالات مستقیم به منبع برق جایگزین کنند. علاوه بر این، سیم‌های خازن شل و سایر اشکال سایش در موتورهای قدیمی در واحد می‌توانند فیوزها و بریکرها را منفجر کنند. بنابراین، اپراتورها باید خرابی های قدیمی ناشی از موتور را شناسایی کرده و در صورت لزوم آنها را جایگزین کنند.

تعویض فیلترهای ورودی شکسته

مانند شیر تخلیه، اپراتورها باید فیلترهای ورودی شکسته را به دلیل اهمیت آنها برای کل واحد تعویض کنند. از آنجایی که فیلترهای ورودی از کمپرسور بیرون می آیند، در معرض آسیب هستند. اپراتورها باید فیلترهایی با اندازه رزوه و پورتال مشابه و قطر برای جایگزینی فیلترهای آسیب دیده در سیستم پیدا کنند.

مراحل تعمیر کمپرسور هوا

وقتی روی یک پروژه کار می کنید، یک کمپرسور هوا که متوقف می شود می تواند فعالیت های شما را متوقف کند. یکی از دلایل رایج توقف کمپرسور هوا، معیوب بودن شیر تخلیه است. اگر تشخیص داده اید که کمپرسور هوای شما به یک شیر تخلیه کننده جدید نیاز دارد، می توانید به راحتی این قطعه کمپرسور هوا را توسط شرکتی که تعمیر کمپرسور هوا را ارائه می دهد جایگزین کنید. یک فروشگاه متخصص در قطعات کمپرسور هوا در سن خوزه می تواند به شما در تشخیص و تعمیر مشکل دقیق کمپرسور هوا کمک کند. برای نگاهی به آنچه می توانید از خدمات خود انتظار داشته باشید، در اینجا نگاهی به مراحل یا تعمیر کمپرسور هوا می اندازیم.

شیر تخلیه کمپرسور هوا را پیدا کنید

اولین قدم در انجام این نوع تعمیر کمپرسور هوا، تعیین محل دریچه کمپرسور هوا می باشد. به طور معمول، این قسمت کمپرسور هوا در زیر سوئیچ فشار قرار دارد. هنگامی که این قسمت را پیدا کردید، می توانید تعیین کنید که از چه نوع شیر تخلیه می توان برای جایگزینی خود استفاده کرد.

کمپرسور هوا را از برق بکشید و تخلیه کنید

بعد از اینکه شیر معیوب را پیدا کردید و برای تعویض قطعه سفارش دادید، مرحله بعدی انجام مراحل تعمیر است. به منظور کار ایمن بر روی کمپرسور هوا، قبل از شروع کار، ضروری است که تجهیزات را کاملاً خاموش کنید. در مرحله بعد، می توانید شیر تخلیه را که در زیر مخزن فشرده سازی قرار دارد، آزاد کنید. رها کردن شیر تخلیه باعث کاهش فشار کمپرسور هوا می شود و به شما امکان می دهد تعمیرات خود را انجام دهید.

قطعه را جدا کرده و تعویض کنید

با خاموش شدن ایمن کمپرسور هوا و کاهش فشار، شما آماده انجام عملیات تعویض خواهید بود. برای برداشتن شیر قدیمی، می توانید تمام سیم کشی های آن را جدا کنید. در مرحله بعد، شیر تخلیه کننده جدید را می توان نصب کرد. هنگامی که شیر جدید را نصب می کنید، مهم است که مطمئن شوید که محکم در جای خود محکم شده است. پس از اتمام مراحل، می توانید شیر تخلیه کننده جدید خود را با روشن کردن مجدد کمپرسور آزمایش کنید.

یک زنجیره تامین که بتواند نیازهای شما را برآورده کند

در دسترس بودن بالای قطعات، ستون استراتژیک برتری عملیاتی ما است. تمام مواد مورد نیاز برای عملیات خدماتی ما از طریق شبکه لجستیک و توزیع یکسان تامین می شود. هنگامی که شبکه‌های لجستیکی آزمایش می‌شوند – مانند امروز-، سطح بالای موجودی ما و تخصیص منابع حتی بیشتر در زنجیره تامین، اطمینان به ارائه خدمات و قطعات یدکی که مشتریان روی آن حساب می‌کنند را می‌دهد. در اطلس کوپکو ما آنچه را که قول می دهیم ارائه می دهیم.

برنامه زمانی تعمیرات

آنچه که به وضوح بهترین نتیجه را دارد، ایجاد یک برنامه تعمیر و نگهداری ثابت است که باید از نظر مذهبی از آن پیروی کنید. انجام این کار به شما اطمینان می دهد که هوای فشرده با کیفیت بالا را تحویل می دهید، در هزینه صرفه جویی می کنید و عمر کمپرسور هوا و سایر اجزای سیستم فشرده سازی هوای خود را افزایش می دهید. و شاید حتی به عمر تجهیزاتی که در حال روشن کردن آن هستید بیافزایید.

برای تنظیم یک برنامه تعمیر و نگهداری کمپرسور، توصیه می کنیم اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. وظایفی را تعیین کنید و به وضوح مشخص کنید که چه کسی در تیم شما چه کاری و چه زمانی انجام دهد.
  2. داده‌های کلیدی را ضبط کرده و آن‌ها را ردیابی کنید، بنابراین از دست دادن عملکرد می‌تواند به سرعت شناسایی شود.
  3. هنگامی که مشکلی کشف شد، به سرعت تعمیرات را انجام دهید.
  4. هر زمان که با چیزی که پیدا می کنید راحت نیستید با یک متخصص تماس بگیرید.

بر اساس تحقیقات اخیر، بسیاری از شرکت‌ها دریافته‌اند که دیگر تخصص لازم برای مقابله با پیچیدگی‌های تجهیزات پیشرفته امروزی مانند سیستم‌های فشرده‌سازی هوا را ندارند. ما قویاً به شرکت‌ها توصیه می‌کنیم در صورت بروز مشکلات برای جلوگیری از مشکلات جدی از بیرون کمک بگیرند (اطلاعات بیشتر در این مورد در انتهای این وبلاگ).

بسیاری از شرکت‌ها دیگر تخصص خود را برای نگهداری تجهیزاتی مانند کمپرسورهای هوای روتاری اسکرو امروزی ندارند.

فیلتر هوا: ما اغلب فراموش می کنیم که هوای اتاق حاوی میلیون ها ذره گرد و غبار، بخار آب و آلاینده است. وقتی آن هوای «عادی» را در فضای کوچک‌تری فشرده می‌کنید، آن آلاینده‌ها را نیز فشرده می‌کنید. هنگامی که آنها فشرده می شوند، آن ذرات می توانند خطوط را مسدود کنند، باز و بسته کردن دریچه ها و زهکشی ها را دشوار کرده و باعث ساییدگی و پارگی غیرضروری در تمام تجهیزات یک سیستم فشرده سازی هوا شوند. به همین دلیل است که حذف آلاینده ها و فیلتر کردن آنها در هر مرحله از فرآیند بسیار مهم است.

کارتریج فیلتر ورودی: کارتریج فیلتر ورودی با مکش هوا توسط کمپرسور، آلاینده های موجود در هوا را حذف می کند. در نتیجه کثیفی و کثیفی انباشته می شود و در نهایت کارایی خود را از دست می دهد. بنابراین هوشمندانه است که دریچه ها را به صورت هفتگی تمیز کنید و فیلتر را طبق توصیه سازنده کمپرسور خود تعویض کنید. ما به طور کلی توصیه می کنیم که آنها را حداکثر تا 4000 ساعت یا زمانی که هشدار فیلتر هوا چشمک می زند تمیز یا تعویض کنید.

فیلترهای خطوط هوا: فیلترهای خط هوا برای حذف ذرات جامد، بخارات یا ذرات معلق در هوا پس از خروج از کمپرسورها و خشک کن های کمپرسور هوا طراحی شده اند. این فیلترها هوا را از پیچ های تیز و نقاط تنگ عبور می دهند. برخی از فیلترهای فیبر برای به دام انداختن مواد جامد استفاده می کنند. برخی دیگر که فیلترهای ترکیبی نامیده می شوند، مایع را می گیرند و جمع می کنند. و فیلترهای جذب از کربن یا سایر مواد برای گیر کردن روان کننده ها و سایر ترکیبات استفاده می کنند. برای تعیین اینکه چند وقت یکبار باید این فیلترها را تعویض کنید، دستورالعمل سازنده را دنبال کنید. اما به جای تماشای تقویم، واقعاً باید به فیلتر خود توجه کنید و زمانی که به نظر می رسد عملکرد کمپرسور به خطر افتاده است، آن را تعویض کنید. قانون دو PSI برای 1% را به خاطر بسپارید. راه حل نهایی نصب گیج های فشار دیفرانسیل روی فیلترها برای نظارت بر افت فشار است. آنها به شما یک نشانه بصری می دهند که فیلتر باید عوض شود.

موارد جزیی تعمیر و نگهداری کمپرسورها

نگهداری از کمپرسور هوا کارایی آن را تقویت کرده و طول عمر آن را افزایش می دهد. در درازمدت باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما می شود و کسب و کار شما را هر روزه نگه می دارد. اما مهم ترین عوامل در نگهداری کمپرسور هوا چیست؟ و چگونه شروع می کنید؟ این چیزی است که در اینجا خواهید فهمید.

هنگامی که اطلاعات زیادی در مورد فشرده سازی هوا ندارید، تعمیر و نگهداری کمپرسور هوا می تواند مشکل باشد. چند نکته برای بررسی مجدد:

نوع کمپرسور شما: کمپرسور پیچی یا پیستونی، تسمه محور یا چرخ دنده)

کمپرسور شما برای عملکرد صحیح به چه اجزایی نیاز دارد: خشک کن هوا، فیلتر هوا، جداکننده روغن و آب، مخزن کمکی

محیطی که کمپرسور هوای شما در آن راه اندازی شده است: کف محکم و هموار، فضایی برای جریان هوا، مدیریت مناسب کابل

همه این اجزا باید به صورت جداگانه بررسی و نگهداری شوند تا مطمئن شوید که به خوبی با هم کار می کنند و دوام بیشتری دارند.

سرویس: قبل از شروع هر کاری، باید کمپرسور هوای خود را برای سرویس آماده کنید. با برداشتن کابل ها، شلنگ ها و پیچ هایی که نیاز ندارید شروع کنید. تجهیزات خود را تمیز کنید تا از ورود هرگونه گرد و غبار یا ذرات زنگ زدگی به سیستم در حین انجام تعمیرات جلوگیری کنید. پس از اینکه تجهیزات خود را به درستی تمیز کردید، به دنبال علائم هشدار دهنده مبنی بر نیاز کمپرسور به خدمات باشید:

  1. قطعات لوله فرسوده
  2. گرفتگی یا فرسایش تخلیه سیال
  3. محفظه های بد شکل یا تاب خورده
  4. فیوزهای سوخته

بسیاری از این موارد به راحتی قابل تشخیص هستند و به دلیل نیاز به تعمیر و نگهداری صحبت می کنند

سطح روغن را بررسی کنید و در صورت نیاز تعویض کنید:  اکثریت قریب به اتفاق کمپرسورهای هوا در یک محیط مبتنی بر خلاء کار می کنند که به روغن روان کننده نیاز دارد، که مورد بعدی در چک لیست است. وضعیت و ویسکوزیته روغن و مخزن روغن خود را بررسی کنید. در صورت نشتی روغن را خالی کرده و دور بیندازید. این کار را روزانه انجام دهید تا به آرامی کار کند.

می توانید روان کننده های جایگزین را با ارائه دهنده خدمات خود پیدا کنید. برای افزایش طول عمر کمپرسور هوا حتما از قطعات اصلی استفاده کنید. روان کننده ها و قطعات غیر مارک می توانند به کمپرسور هوا آسیب برسانند و در نهایت هزینه بیشتری برای شما به همراه داشته باشند.

گرفتگی تسمه: یکی از رایج ترین دلایل تعمیر و نگهداری کمپرسور آسیب و گرفتگی تسمه است. تسمه‌ها هم برای کمپرسورهای پیستونی و هم برای کمپرسورهای اسکرو استفاده می‌شوند و بسیار بخش سایشی هستند. هنگامی که این تسمه ها از کار می افتند یا فرسوده می شوند، می توانند شکسته شوند و باعث می شوند که موتور سریعتر بچرخد و کارایی خود را از دست بدهد و در نتیجه ساییدگی بیشتری به کمپرسور وارد شود. بنابراین، مهم است که به محض اینکه متوجه شدید که موتور برای شما مشکل ایجاد می کند، تسمه را بررسی کنید.

تعویض فیلتر: فیلترهای کمپرسور هوا باید دو بار در سال به عنوان یک راهنمای کلی تعویض شوند، اما مطمئن شوید که مشخصات فیلتر خاص خود را بررسی کنید. دلیل آن این است که ذراتی مانند گرد و غبار و سایر آلاینده‌ها کیفیت هوا را زمانی که فیلتر به اندازه کافی تعویض نمی‌شود بدتر می‌شود و در نتیجه هوای فشرده برای استفاده مناسب نیست. اطمینان حاصل کنید که هم به فیلتر ورودی و هم به فیلترهای فرآیندی که برای تمیز کردن هوای فشرده استفاده می کنید توجه کنید. هر چه محیط خارجی کثیف تر باشد، بیشتر باید به فیلترهای ورودی توجه کنید. بسته به اینکه هوای فشرده برای چه چیزی استفاده می شود، فیلترهای فرآیند نیز باید مرتباً تعویض شوند.

تله های تخلیه : جداکننده‌های رطوبت، مایعی را که پس از خنک‌کننده پس‌کولر کمپرسور هوا، متراکم می‌شود، جذب می‌کنند. این مایع در تله های تخلیه جریان می یابد و باعث تجمع رسوب، زنگ زدگی، کثیفی و هر ماده جامد دیگری می شود. سپس این آلاینده‌ها جمع می‌شوند و می‌توانند باعث گیرکردن درن‌ها شوند و در صورت گیرکردن زه‌کشی در حالت باز، باعث خروج هوا و کاهش فشار می‌شوند. برعکس، آن مایعات در هوا می مانند و در صورت بسته شدن زهکش ها به سمت پایین دست حرکت می کنند. به همین دلیل است که باید به طور منظم زهکشی ها را بازرسی و تمیز کنید.

بلبرینگ موتور: شما می خواهید به بلبرینگ های موتور کمپرسور خود کمی TLC اضافی بدهید. به یاد داشته باشید، آنها باید به طور مکرر بچرخند تا کمپرسور به راحتی کار کند و کار خود را انجام دهد و الکتریسیته را به انرژی که سیستم هوای فشرده شما را اجرا می کند، تبدیل کند. گریس از یاتاقان های موتور در برابر گرما و اصطکاک محافظت می کند که در نهایت می تواند به آنها آسیب برساند و از چرخش آزادانه آنها جلوگیری کند که به نوبه خود می تواند عمر موتور را کاهش دهد.

روغن: روغن نقش مهمی در عمر کمپرسور شما دارد. در واقع ما آن را رگ حیاتی دستگاه شما می نامیم. بدیهی است که اصطکاک بین تمام قطعات متحرک را کاهش می دهد و همچنین باعث کاهش تجمع گرما می شود. به همین دلیل است که پیروی از دستورالعمل های سازنده خود و انتخاب روغن مناسب برای کمپرسور هوا پیچ روتاری بسیار مهم است.

ما همچنین به شدت توصیه می‌کنیم که از یک برنامه زمان‌بندی شده آنالیز روغن پیروی کنید که وضعیت روغن شما را کنترل می‌کند و شما را از آلاینده‌هایی که می‌توانند به شدت به کمپرسور شما آسیب رسانده و باعث هزینه‌های عمده و خرابی می‌شوند، هشدار دهد. روغن کاری جایی نیست که بتوانید گوشه ها را کوتاه کنید و چند سکه صرفه جویی کنید!

روغن موجود در کمپرسور شما با گذشت زمان کاهش مداومی را تجربه می کند، زیرا قطرات در هوا جذب می شوند و یا خارج می شوند یا توسط فیلترهای هوا و سیستم تخلیه حذف می شوند. در نتیجه، باید قبل از راه‌اندازی کمپرسور، سطح روغن را هر روز با استفاده از دیپستیک یا شیشه دید، بررسی کنید.

اگر سطح آن کاهش یافته است، بسیار مهم است که هنگام پر کردن مجدد روغن مراقب باشید. به طور طبیعی، شما می خواهید چیزی که مصرف شده را جایگزین کنید. کار کردن کمپرسور بدون روغن کافی به اجزای اصلی آسیب می رساند و باعث سایش زودرس و کاهش عمر موتور می شود.

با گذشت زمان، هر روغنی شروع به شکستن می کند و نیاز به تعویض دارد. یک بار دیگر، باید با سازنده خود مشورت کنید تا مشخص کنید چند وقت یکبار نیاز به تعویض روغن دارید. برای نهایی کردن یک برنامه تعمیر و نگهداری مناسب، باید ساعات کار، سرعت موتور و سایر شرایط کلیدی عملیاتی را محاسبه کنید.

اگر به طور ناگهانی متوجه شدید که کمپرسور شما بیش از حد معمول روغن مصرف می کند، ممکن است نیاز به کمک متخصص داشته باشید. استفاده بیش از حد از روغن می تواند نشانه ای از یک مشکل باشد: ممکن است روغن در جایی نشت کند. یا دمای کار ممکن است خیلی بالا باشد. به یاد داشته باشید، سیالات معمولاً 8000 ساعت درجه بندی می شوند، با فرض اینکه کمپرسور در دمای 185 درجه فارنهایت کار می کند. و هر چه دما بالاتر باشد روغن کمپرسور شما سریعتر پیر می شود. بنابراین، اگر در دمای 200 درجه فارنهایت یا 220 درجه فارنهایت باشد، روغن موجود در کمپرسور شما زودتر پیر می شود.

بررسی نشتی و اتصالات: نشتی در کمپرسور هوا نه تنها می تواند تولید را کند کند، بلکه می تواند به کل سیستم شما آسیب برساند و هوای فشرده شما را بی مصرف کند.

انواع مختلفی از نشت وجود دارد:

  1. نشت هوا
  2. نشت آب
  3. نشت روغن

هر یک از اینها روش شناسایی خاص خود را دارد که هر متخصص فشرده سازی هوا می تواند به شما کمک کند:

آنها می توانند نشت هوا را با یک آشکارساز صوتی اولتراسونیک پیدا کنند، که صداهای خش خش ذاتی نشت هوا را تشخیص می دهد. همه متخصصان هوای فشرده همه ابزارهای مناسب برای انجام این کار را در دسترس دارند.

مراقب رطوبت اطراف یا – بدتر – داخل کمپرسور هوای خود باشید. هر زمان که متوجه نشت شدید، با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید تا در اسرع وقت نشتی را مهر و موم کنید. صبر کنید تا آب تمیز شود تا پس از رفع نشتی، ردیابی نشانه مفیدی از محل نشتی و اندازه آن باشد.

سطح روغن خود را بررسی کنید. آنها ممکن است نیاز به استفاده طبیعی داشته باشند، اما اگر اخیراً آن را دوباره پر کنید، ممکن است بیشتر اتفاق بیفتد. اطمینان حاصل کنید که استفاده از روغن شما با نیازهای فشرده سازی هوا مطابقت دارد و اگر به نظر می رسد چیزی خاموش است یا مطمئن نیستید چه کاری انجام دهید، با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید.

تمام موارد ذکر شده در این مقاله، یک نسخه ساده از مواردی است که باید هنگام سرویس نصب کمپرسور هوا در نظر داشته باشید. هرگز روی کمپرسور اسکرو، کمپرسور پیستونی، تصفیه هوا یا سایر تجهیزاتی که صلاحیت انجام آن را ندارید، کاری انجام ندهید، بلکه در عوض با یک متخصص مشورت کنید. کارشناسان متخصص کمپرسور هوا سیستم شما را از داخل و خارج می شناسند و بدون توجه به هر مشکلی مجوز رسیدگی به هر شرایطی را دارند. علاوه بر این، آنها می توانند نکاتی را در مورد نحوه استفاده بهتر از کمپرسور ارائه دهند.

منابع:

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود