معرفی کد ها و استانداردهای مورد استفاده در طراحی مخازن

0

کدها و استانداردها توسط رهبران و متخصصان صنعت ایجاد می شود تا اطمینان حاصل شود که مخازن ساخته شده در مغازه ایمن ساخته شده و ماندگار می شوند. این کدها و استانداردها تمامی جنبه های طراحی از طراحی فونداسیون و ضخامت صفحه مورد نیاز تا سبک جوش و آزمایش های مورد نیاز را پوشش می دهند.

این راهنمای کدها و استانداردهای مخازن ساخت مغازه شما را با برخی از قوانین اصلی که ما دنبال می کنیم آشنا می کند. پیروی از این مقررات به ما کمک می کند تا از محیط زیست محافظت کنیم و تضمین می کند که مخازن آموزشگاه فنی در آزمون زمان مقاومت می کنند.

عمده کدها و استانداردهای طراحی مخازن

  1. استاندارد انجمن کار آب آمریکا AWWA D100 برای مخازن فولادی جوش داده شده برای ذخیره آب
  2. استاندارد 620 موسسه نفت آمریکا API 620: قوانین توصیه شده برای طراحی و ساخت مخازن ذخیره سازی بزرگ، جوشی و کم فشار
  3. استاندارد 650 موسسه نفت آمریکا API 650: مخازن فولادی جوش داده شده برای ذخیره سازی نفت
  4. API 12F مؤسسه نفت آمریکا مشخصات 12F: مخازن جوش داده شده در فروشگاه برای ذخیره مایعات تولید
  5. استاندارد F911 موسسه مخازن فولادی F911 برای مخازن ذخیره‌سازی بالای زمینی Diked
  6. استاندارد موسسه مخزن فولادی F921 F921 برای مخازن روی زمین با مهار ثانویه یکپارچه
  7. استاندارد مؤسسه مخزن فولادی F941 (Fireguard) F941 برای مخازن ذخیره سازی عایق حرارتی بالای زمینی Fireguard
  8. مشخصات موسسه مخزن فولادی ACT 100U ACT-100-U برای محافظت در برابر خوردگی خارجی مخازن ذخیره سازی زیرزمینی فولادی کامپوزیت
  9. موسسه مخازن فولادی FLAMESHIELD استاندارد FLAMESHIELD برای مخازن مقاوم در برابر آتش در بالای زمین
  10. مشخصات موسسه مخازن فولادی STI P3 STI-P3 برای محافظت در برابر خوردگی خارجی مخازن ذخیره سازی فولادی زیرزمینی
  11. استاندارد UL 58 Underwriter’s Laboratories for Safety UL 58, مخازن زیرزمینی فولادی برای مایعات قابل اشتعال و احتراق
  12. استاندارد UL 142 Underwriter’s Laboratories for Safety UL 142، مخازن فولادی روی زمین برای مایعات قابل اشتعال و احتراق
  13. استاندارد UL 2085 Underwriter’s Laboratories for SafetyUL 2085، مخازن محافظت شده روی زمین برای مایعات قابل اشتعال و احتراق

استاندارد AWWA

استاندارد AWWA D100 بر ساخت مخازن فولادی جوش داده شده برای ذخیره آب نظارت می کند. درست مانند API 650، AWWA D100 تمام جنبه های طراحی و ساخت را تنظیم می کند، از جمله:

  1. پایه
  2. مواد مخزن
  3. سخت افزار دسترسی
  4. تست و تضمین کیفیت

بسته به نوع مخزن آب ساخته شده، استانداردهای AWWA دیگری نیز وجود دارد که شامل موارد زیر است:

AWWA D102: استانداردهای پوشش مخازن آب فولادی. اگر مخزن ساخته شده در مغازه نیاز به رنگ آمیزی داشته باشد، این کار را بلافاصله پس از ساخت، در کارگاه رنگ صنعتی خود انجام می دهیم.

AWWA D652: استانداردهای ضد عفونی مخازن ذخیره آب آشامیدنی. ضد عفونی معمولاً پس از تحویل مخزن و درست قبل از استفاده از آن انجام می شود.

هدف این استاندارد ارائه راهنمایی برای تسهیل طراحی، ساخت و تهیه مخازن فولادی جوش داده شده برای ذخیره آب است. این استاندارد تمام جزئیات طراحی و ساخت را پوشش نمی دهد، زیرا مخازن با اندازه و شکل بسیار متنوع هستند. در مواردی که جزئیات مربوط به هر طرح خاصی ارائه نشده است، در نظر گرفته شده است که سازنده، مشروط به تأیید خریدار، جزئیاتی را ارائه دهد که به اندازه کافی و ایمن طراحی و ساخته شده است که در غیر این صورت تحت این استاندارد ارائه می شود. این استاندارد ساخت مخزن کامپوزیت فولادی بتنی را پوشش نمی دهد. بخش 1 موضوعات کلی مانند دامنه، تعاریف، ضمانت، نقشه هایی که باید ارائه شود و مراجع را پوشش می دهد. بخش 2 مشخصات مواد را مورد بحث قرار می دهد. بخش 3 طرح کلی را شرح می دهد. بخش 4 به اندازه و طراحی مخازن مرتفع می پردازد. لوازم جانبی مخازن مرتفع در بخش 5 مورد بحث قرار گرفته است. لوازم جانبی لوله های پایه و مخازن زمینی در بخش 7 به تفصیل آمده است. بخش های 8 تا 15 شامل جوشکاری، ساخت کارگاهی، نصب، بازرسی و آزمایش، طراحی فونداسیون، طراحی لرزه ای مخازن ذخیره آب، مبنای طراحی جایگزین برای لوله های ایستاده و مخازن، و پشتیبانی سازه ای است. سقف های گنبدی آلومینیومی به ترتیب. اصلاحات عمده در این نسخه ANSI/AWWA D100-96 شامل موارد زیر است: بخش 2 شامل داده های جدیدی در مورد انواع و ضخامت مواد و کاربرد آنها در ساخت مخزن است. بخش 3 به طور گسترده در زمینه تعاریف بار طراحی، و جداول مرجع، شکل ها و معادلات مورد استفاده در طراحی مخازن فولادی جوش داده شده است. حداقل ضخامت صفحه، سقف ها، پیچ های لنگر، و تمیز کننده های نوع فلاش تعریف شده است. الزامات کمانش پوسته های مخروطی و دو منحنی مشخص شده است. بخش 4 طراحی اعضای کششی حامل بارهای باد و لرزه ای و بالابرهای فولادی را روشن می کند.

به‌روزرسانی‌های معیارهای لوازم جانبی از جمله کوره‌های ایمنی، سرریزها، و غربالگری به Sec اضافه شده‌اند. 5. بخش 7 شامل به روز رسانی هایی مشابه موارد موجود در Sec. 5. بخش 8، در مورد کنترل کیفیت جوشکارها، اپراتورهای جوشکاری و بازرسان جوش، برای بهبود کنترل کیفیت در طول ساخت و ساز گسترش یافته است. جزئیات مهم اتصال، مواد و اندازه های جوش نیز روشن شده است. بخش 10 برای تعریف بهتر حدود دما برای جوشکاری و حدود تقویت جوش تجدید نظر شده است. بخش 11 شامل تغییرات گسترده در مورد بازرسی اتصالات جوشی است. پوسته مخزن، تکیه گاه لوله ای، ستون ها، مهاربندی اعضای کششی، و اتصالات افزایش دهنده قطر بزرگ مورد بحث قرار گرفته و الزامات رادیوگرافی تجدید نظر شده است. تکنیک ها و جزئیات نفوذ سنج نیز برای مطابقت با معیارهای ASME تجدید نظر شده است. بخش 12 تغییرات جزئی دارد و بخش 12.6 در مورد فونداسیون مخازن کف صاف تجدید نظر شده است. بخش 13 که طراحی لرزه‌ای را پوشش می‌دهد دارای بازنگری‌های گسترده‌ای است که روش‌های محاسبه نیروها و تنش‌ها را به روز می‌کند. یک نقشه لرزه ای جدید از ایالات متحده همراه با معادلات جدید و تجدید نظر شده برای محاسبه مواردی مانند تنش های کششی حلقه لرزه ای هیدرودینامیکی و کاهش ارتفاع موج برای تعیین حداقل تخته آزاد گنجانده شده است. ضمیمه C نسخه قبلی به عنوان Sec در استاندارد گنجانده شده است. 14. استانداردهای مرجع به Sec. 1. ضوابط و الزامات الکترود برای معیارهای اتصال دائم و موقت تجدید نظر شده است. نوع بازرسی و تعداد بازرسی اتصالات جوش نیز برای کنترل کیفیت بهتر به روز شده است. بخش 15 جدیدی با عنوان سقف های گنبدی آلومینیومی با پشتیبانی سازه ای اضافه شده است. این امکان را برای خریدار فراهم می کند تا یک سیستم سقف جایگزین را انتخاب کند. کل استاندارد به دقت مورد بررسی قرار گرفت و تغییرات جزئی در بسیاری از بخش ها برای بهبود درک و خوانایی ایجاد شد. مقادیر و معادلات جدول بندی شده در سراسر این استاندارد برای گنجاندن واحدهای اندازه گیری انگلیسی و SI تجدید نظر شده است. در صورت مغایرت بین مقادیر، مقادیر انگلیسی حاکم خواهد بود.

استاندارد API 620

صنعت نفت آمریکا (API)، که شامل تمام بخش‌های بخش نفت و گاز طبیعی در ایالات متحده است، مجموعه‌ای از استانداردها را برای طراحی و ساخت مخازن ذخیره فولادی جوش داده شده ایجاد می‌کند. اینها مدل‌های مختلفی را ایجاد می‌کنند که هر کدام با نیازهای محصولات خاصی که قرار است شامل شوند، مناسب است. یکی از برجسته ترین آنها API 620 است.

مخزن API 620 از فولاد کربن، فولاد ضد زنگ و آلیاژهای نیکل ساخته شده است که در آن استفاده از دمای پایین مورد نیاز است. علاوه بر این، طراحی آن دارای یک کف صاف یا کمی برآمده و یک محور عمودی در مرکز، با حداقل ضخامت 3/16 اینچ است. این مدل برای محصولات با فشار داخلی پایین و دمای پایین مانند مخازن برودتی آموزش پایپینگ استفاده می شود. یکی دیگر از مزایای اصلی آن این است که می تواند هر نوع مایعی را در خود ذخیره کند.

استاندارد API 650 ساخت مخازن جوش داده شده برای ذخیره روغن را تنظیم می کند. API 650 هر جنبه ای از فرآیند ساخت مخزن نفت را کنترل می کند، از جمله:

  1. طرح
  2. ساخت
  3. جوش و مونتاژ
  4. بازرسی و تست
  5. نصب و راه اندازی

مخازن API 650 عموماً مخازن هوا هستند، اما می توانند فشار داخلی جزئی از وزن صفحات سقف نداشته باشند. آنها انواع فرآورده های نفتی از جمله آب تولید شده، بنزین، نفت، نفت خام و سایر مواد شیمیایی را در خود نگهداری می کنند.

با توجه به طیف متنوعی از اندازه‌ها و شکل‌های مخزن قابل ساخت، مقررات API 620 نمی‌تواند تمام مشخصات طراحی و ساخت را در بر بگیرد. اگر قوانین کاملی برای یک طرح خاص وجود نداشته باشد، انتظار می رود که سازنده، با موافقت نماینده مجاز خریدار، مشخصات طراحی و ساخت و ساز را ارائه دهد که به همان اندازه ایمن باشد که توسط API 620 اجباری شده است.

API 650 و API 620 از نظر اندازه، پیکربندی و مواد مورد استفاده در ساخت آنها تفاوت های مهمی دارند. با این حال، مهم ترین تمایز بین این دو مدل این است که API 620 می تواند محتویات را با فشار کمی بالاتر و دمای بسیار پایین تر از 650 ذخیره کند.

با این حال، آنها ویژگی های مشترک بسیاری دارند که باعث می شود بسیاری از افراد غیر متخصص آنها را گیج کنند. به عنوان مثال، هر دو مخزن دارای اهداف ذخیره سازی مشترک هستند، آنها می توانند با مواد یکسان ساخته شوند (فقط مواد با دمای پایین) و هر دو به بازرسی غیر مخرب نیاز دارند اما نه به بازرسی شخص ثالث.

داشتن درک خوب از کدهای API و ASME به ما امکان می دهد تفاوت های آنها و اهمیت کاربرد آنها را برای تجهیزات خاص درک کنیم.

انجمن مهندسین مکانیک آمریکا که بر تنظیم استانداردهای ایمنی برای تجهیزات مکانیکی تمرکز دارد، کد ASME را برای بویلرها و مخازن تحت فشار مورد استفاده در صنایع مختلف توسعه داد.

از سوی دیگر، مشخصات API مجموعه ای از بهترین شیوه های ایجاد شده برای ارتقای ایمنی در صنایع نفت و گاز است. برخی از آنها در مقررات تجهیزات گرمایش صنعتی نیز گنجانده شده اند.

آخرین ویرایش استاندارد API 620 برای طراحی مخازن ذخیره فشار کم کاربرد دارد. بخش Q این استاندارد الزامات مربوط به مواد، طراحی و ساخت قطعات فلزی را برای سیستم های مخازن سردخانه مشخص می کند. این استاندارد برای مخازنی اعمال می شود که گازهای مایع را در دمای -325 درجه فارنهایت یا بالاتر ذخیره می کنند.

انواع دیگر API

آگاهی عمیق از سایر استانداردهای مخزن API به ما این امکان را می دهد تا اهمیت این کد را هنگام طراحی مخازن ایزوله درک کنیم.

API 12D: ابعاد مخزن و بنابراین ظرفیت ذخیره سازی آن را از قبل تعیین می کند. بنابراین، با ایجاد اندازه‌ها و الزامات خاص قبل از ساخت، نیاز به فرآیندهای مهندسی بیشتر همراه با هزینه نهایی کاهش می‌یابد.

این استاندارد مشخصات مختلفی مانند مواد، فرآیندهای ساخت و یا خود طرح را پوشش می دهد. این مشخصات به منظور ارائه مخازن با ایمنی کافی برای استفاده در ذخیره سازی مایعاتی که معمولاً توسط بخش تولید صنعت حمل و نگهداری می شوند، طراحی شده اند.

API 653: این استاندارد به عنوان راهنمای بازرسی، تعمیر و از کار انداختن مدل های API 650 یا API 12C در نظر گرفته شده است. دامنه آن بر اجزای مخزن خاص متمرکز است: فونداسیون، کف، پوسته، ساختار، سقف و اتصالات تا سطح فلنج اول.

این اعتبار فقط برای یک دوره سه ساله معتبر است و توسط موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) مطابق با الزامات دقیق تعیین شده توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) اعطا می شود.

API 12B: این مشخصات برای ایجاد مخازن ایمن و اقتصادی برای ذخیره سازی نفت خام و سایر محصولات پتروشیمی طراحی شده است. این مواد، ساخت، طراحی و آزمایشات مورد نیاز برای دسته ای از مخازن ذخیره سازی فولادی در ظرفیت ها و اندازه های استاندارد مختلف را پوشش می دهد. کاربردهای آن عبارتند از: نفت خام، آب فرآیند، آب و گل حفاری.

در نهایت، استانداردهای API یک مرجع ایمنی برای مخازن ذخیره سازی هستند. دانستن ویژگی‌های API 620 به ما کمک می‌کند تا بفهمیم چرا یک مدل مخزن مشخص برای استفاده در مخازن برودتی مناسب است.

معرفی کد ها و استانداردهای مورد استفاده در طراحی مخازن

استاندارد حفاظت کاتدی STI-P3

مخازن زیرزمینی جوشکاری مدرن دارای سیستم حفاظت سه گانه منحصر به فرد Sti-P3 دوره مهندسی مکانیک هستند که توسط موسسه مخازن فولادی توسعه یافته است.

مخازن Sti-P3 شرکت Modern Welding برای هر کاری در اندازه، با ظرفیت 500 تا 50000 گالن در دسترس هستند. این سیستم از پیش مهندسی شده است و مخزن شما به طور کامل در کارخانه ما نصب شده است، بنابراین در هنگام بارگیری، حمل و نقل یا بارگیری در سایت شما نیازی به جابجایی خاصی نخواهد داشت. سیستم حفاظتی خود فعال و کاملا اتوماتیک است. از زمان معرفی سیستم حفاظتی در سال 1969، این سیستم به عنوان حفاظت طولانی مدت برای سازه های مخازن ذخیره سازی زیرزمینی فراهم شد.

مخازن مدرن Sti-P3 الزامات EPA را برآورده می کنند و مطابق با مشخصات فهرست شده  Std58و UL 1746  ساخته شده اند. آنها همچنین کدهای ذخیره سازی مواد خطرناک NFPA 30 و NFPA 31 کد آتش نشانی یکنواخت و موسسه استانداردهای ملی آمریکا را رعایت می کنند یا از آنها فراتر می روند. B137.1-1971

مرحله 1: پوشش محافظ

اولین گام در سیستم Sti-P3 اعمال یک پوشش سخت و بادوام برای آب بندی فولاد مخزن در برابر حمله شرایط خاک و رطوبت تهاجمی است. ابتدا مخزن را سندبلاست می کنیم تا خاک، روغن و رسوب آسیاب از بین برود. و ما پوشش دی الکتریک سخت را با اسپری بدون هوا اعمال می کنیم که به دقت کنترل می شود تا استانداردهای بالای ضخامت و پوشش را حفظ کند.

مرحله 2: حفاظت کاتدیک

سپس آندهای منیزیم یا روی با پتانسیل بالا را به مخزن متصل می کنیم و هر جریان DC را که ممکن است از جریان زمین سرگردان یا واکنش بین فلزات مختلف ناشی شود، معکوس می کنیم. اندازه و محل قرارگیری آندها روی هر مخزن را با توجه به مساحت سطح مخزن از قبل مهندسی می کنیم. آندها از قبل در یک ماده پرکننده مخصوص بسته بندی می شوند تا کارایی آنها افزایش یابد.

مرحله 3: عایق بندی الکتریکی

جریان های سرگردان می توانند از طریق اتصالات لوله کشی به مخزن حمله کنند. بنابراین در تمام دهانه ها بوش های عایق مخصوص نصب می کنیم تا مخزن را به صورت الکتریکی عایق بندی کنیم. بوش ها به طور اختصاصی برای سیستم Sti-P3 ساخته شده اند، با مشخصات کم برای جلوگیری از آسیب در هنگام حمل و نقل و نصب. مواد محفظه دی الکتریک محکم و محکم در برابر گازوئیل، بنزین و بخارات بنزین مقاومت می کند و در برابر آب، نمک و مواد شوینده نفوذ ناپذیر است.

سه مرحله، طراحی شده برای کار با هم برای ارائه حفاظت پایدار. سال‌ها در توسعه، Sti-P3 از مخزن شما محافظت کامل می‌کند.

استاندارد UL58

برچسب UL برای بسیاری از افراد هنگامی که یک UST را در حال ذخیره مایعات قابل اشتعال و قابل احتراق تصویر می کنند، معنی زیادی دارد. Wayne Doversberger از Underwriters Laboratories به معنای آن برای UL می گوید.

استانداردهای لابراتوارهای بیمه (UL) ثابت کرده‌اند که در طراحی و استفاده از مخازن ذخیره‌سازی نفت برای تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و بسیاری دیگر در صنعت تجهیزات نفتی ایالات متحده اهمیت اساسی دارند. و با این حال، افراد نسبتا کمی در صنعت می‌دانند که برای کسب عنوان استاندارد UL چه کاری باید انجام شود. و برای برخی حتی خود UL نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد. در این مقاله، UL’s Wayne Doversberger قصد دارد نگاهی روشن به استانداردهای UL برای UST هایی که مایعات قابل اشتعال و احتراق را ذخیره می کنند و درک بهتری از UL به خواننده ارائه دهد. Wayne Doversberger همچنین استانداردهای مخازن بالای زمینی UL 142 و 2085 را در شماره ژانویه توضیح خواهد داد.

شرکت Underwriters Laboratories سالانه بیش از 80000 محصول را در بیش از 17000 دسته محصول آزمایش می کند، از جمله بسیاری از آنها در صنعت تجهیزات نفتی. UL یک سازمان تست مستقل و غیرانتفاعی است که بیش از یک قرن پیش تاسیس شد.

این سازمان تحقیقاتی را روی محصولات انجام می دهد تا مطابقت آنها با تعدادی از استانداردهای ملی یا بین المللی شناخته شده، از جمله استانداردهای UL، انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA)، موسسه استانداردهای ملی آمریکا (ANSI)، انجمن آمریکایی برای آزمایش مواد (ASTM) و کمیسیون بین المللی الکتروتکنیکی (IEC).

استانداردهای UL برای مخازنی که مایعات قابل اشتعال و احتراق را ذخیره می کنند عبارتند از:

برای مخازن زیرزمینی

UL 58، مخازن زیرزمینی فولادی برای مایعات قابل اشتعال و احتراق

UL 1746، سیستم های محافظت در برابر خوردگی خارجی برای مخازن ذخیره سازی زیرزمینی فولادی

UL 1316، مخازن ذخیره سازی زیرزمینی پلاستیکی تقویت شده با الیاف شیشه برای فرآورده های نفتی، الکل ها و مخلوط های الکل و بنزین

برای مخازن بالای زمین:

UL 142، مخازن فولادی روی زمین برای مایعات قابل اشتعال و احتراق

UL 2085، مخازن عایق شده روی زمین برای مایعات قابل اشتعال و احتراق

UL 58 مخازن زیرزمینی تک جداره و دو جداره فولادی لخت را پوشش می دهد. اولین ویرایش این استاندارد که در سال 1925 منتشر شد، به نشت، کمانش ناشی از فشار خارجی و تهویه می‌پردازد. جداول استاندارد اصلی حداقل ضخامت فولاد را بر اساس قطر و طول مخزن مشخص می کند. هیچ تست عملکرد مورد نیاز نبود.

آخرین ویرایش UL 58، منتشر شده در 13 دسامبر 1996، ویژگی های توصیف شده در بالا را پوشش می دهد. همچنین به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا ضخامت حداقل فولاد لازم را بر اساس معادله Roark تعیین کنند. اگر مطابق معادله Roark ساخته شود، هیچ آزمایش عملکردی مورد نیاز نیست.

آخرین نسخه همچنین الزاماتی را برای لنگه های بالابر ارائه شده با مخزن اضافه کرده است. لیف های بالابر برای (1) قادر به تحمل باری معادل دو برابر وزن خالی مخزن بدون تغییر شکل دائمی برای یک ثانیه هستند. و (2) عدم نشتی، هنگامی که تحت آزمایش نشت 5 psi قرار می گیرد.

استاندارد فقط انواع خاصی از جوش، حداکثر قطر 144 اینچ، حداقل نسبت طول به قطر 6:1 و حداقل اندازه دریچه مشخص را مجاز می‌کند. در طول تولید، هر مخزن باید از نظر نشتی بررسی شود. سازنده ممکن است مخزن را به صورت آئرواستاتیک تا 3-5 psi تحت فشار قرار دهد و از مایع تشخیص نشت برای بررسی نشتی استفاده کند، یا مخزن را با آب پر کرده و تا 5 psi تحت فشار قرار دهد و رعایت کند.

استاندارد UL142

قانون مایعات قابل اشتعال و احتراق NFPA 30 مستلزم ساخت مخازن جوی برای مایعات قابل اشتعال و احتراق مطابق با استانداردهای خاصی است. UL 142 یکی از این استانداردها است. یکی دیگر از گواهینامه های واجد شرایط برای مخازن نفت و گاز F921 توسط موسسه مخازن فولادی است.

در حالی که API 650 و AWWA D100 هم برای مخازن ساخته شده در فروشگاه و هم برای مخازن صحرایی اعمال می شود، UL 142 فقط مخازن ساخت مغازه را کنترل می کند. مخازن ساخته شده مطابق با این استاندارد یک علامت UL Listing دریافت می کنند که به طور دائم بر روی مخزن مهر شده است.

برخی از الزامات ساخت UL 142 عبارتند از:

کنترل و آزمایش کیفیت: این موارد شامل بارگذاری بالا، نشتی مخزن، شناوری، استحکام هیدرواستاتیکی، بار هیدرواستاتیک، پشتیبانی مخزن، و تست های بالابر می باشد. این آزمایشات کامل تضمین می کند که یک مخزن از نظر ساختاری ایمن است.

الزامات ساخت: این مشخصات شامل الزامات مربوط به دهانه های تخلیه و گیج، اتصالات، اتصالات جوشی، منهول ها، اتصالات، پوشش ها و غیره می باشد.

به عنوان مثال، UL 142 به اتصالات مخزن خاصی اجازه می دهد، اما همه این اتصالات یکسان ایجاد نمی شوند. در حالی که اتصال تک جوشی مجاز است، ما فقط اتصال دو جوشی دشوارتر را انجام می دهیم زیرا تجربه ما نشان داده است که اتصالات دوتایی بهتر است.

کد UL 2085 بسیار شبیه به UL 142 است. آنها بر اساس یک طراحی هستند، اما تفاوت این است که مخازن UL 2085، مخازن دو جداره تقویت شده با فضای بینابینی بین دو پوسته هستند. این فضا با بتن سبک پر شده است و تانک های UL 2085 را در برابر برخورد، گلوله و تقریباً هر نوع بلایای طبیعی غیرقابل نفوذ می کند.

موسسه مخازن فولادی دارای گواهینامه مشابهی به نام F941 است. برای اینکه ببینید تانک‌های UL 2085 و F941 چقدر قوی هستند، لطفاً این مطالعه موردی در مورد مخازن Fireguard که توسط T BAILEY INC. برای یک مزرعه سوخت نظامی در آلاسکا ساخته شده است را بخوانید.

منابع:

https://blog.tbailey.com/ultimate-guide-to-shop-built-tank-codes-standards#:~:text=API%20650%20Standard%20regulates%20the,Design

https://www.petrolplaza.com/knowledge/1827

https://engage.awwa.org/PersonifyEbusiness/Bookstore/Product-Details/productId/18988

https://www.modweldco.com/sites/default/files/content/library-resources/STI%20P3%20General%20Information.pdf

https://cryospain.com/everything-about-api-620-tanks

https://www.southerntank.net/codes-standards-specifications/

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود