مراحل کسب مدرک فنی و مهندسی: از آموزش تا ارزیابی

0

نرخ روزافزون توسعه فناوری و تأثیرات جهانی شدن، تقاضای شدیدی را برای افرادی ایجاد کرده است که از نظر فنی باسواد، ماهر، نوآور و قادر به کار در تیم هستند. جهان برای پاسخگویی به این تقاضا به مربیان متخصص نگاه می کند. به طور معمول، فارغ التحصیلان پیشنهادهای شغلی متعددی را حتی قبل از تکمیل تدریس دانشجویی دریافت می کنند. فارغ‌التحصیلان این برنامه با مهارت‌های مناسب و/یا آموزش‌های تکمیلی می‌توانند به دنبال استخدام در سطح پس از متوسطه یا به عنوان مربی صنعتی باشند. برخی از فارغ التحصیلان نیز مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا را دنبال می کنند. اما یک دوره آموزشی جزئی در آموزش فناوری و مهندسی نظیر دوره مهندسی مکانیک نقطه پرتابی برای هر دانشجویی در جهت شروع کار مهندسی است.

فنی یک اصطلاح گسترده است که می تواند به انواع فناوری های مختلف اشاره کند. عموماً برای اشاره به کاربرد دانش علمی برای اهداف عملی استفاده می شود. فناوری فنی در صنایع مختلفی از تولید تا مراقبت های بهداشتی استفاده می شود. فروشندگان عمده فناوری های فنی شامل مایکروسافت، آی بی ام، اوراکل و SAP هستند. این فروشندگان نرم‌افزار، سخت‌افزار و خدماتی را ارائه می‌کنند که کسب‌وکارها را قادر می‌سازد از فناوری فنی برای بهبود عملکرد خود استفاده کنند. از فناوری فنی می توان برای خودکارسازی فرآیندها، بهبود خدمات به مشتریان و افزایش کارایی استفاده کرد. همچنین می توان از آن برای توسعه محصولات و خدمات جدید و همچنین برای بهبود محصولات موجود استفاده کرد.

آموزش فنی و مهندسی:

مهندسی رشته ای است که ممکن است برای کشف بسیاری از علایق علمی آن را دنبال کنید. اگرچه این زمینه بسیار گسترده است، مراحل خاصی وجود دارد که می‌توانید بردارید و اطلاعاتی را می‌توانید بیاموزید که در بیشتر زمینه‌ها کاربرد دارد. دانستن این اطلاعات می تواند شما را در مهندسی شدن راهنمایی کند.

دانشجویان آموزش فناوری و مهندسی توانایی خود را برای استفاده ایمن و موثر از ابزارها، فرآیندها و سیستم‌های فن‌آوری در محیط آزمایشگاهی با شرکت در کلاس‌های مختلف در زمینه‌های فنی مختلف، از جمله تولید، اتوماسیون/رباتیک، ساخت‌وساز، فناوری اطلاعات، فناوری کشاورزی، توسعه می‌دهند. دانش آموزان می آموزند که از این مهارت ها استفاده کنند و سواد فن آوری را در یک محیط کلاس درس با تکمیل دوره های آموزشی در روش های تدریس، ارزیابی و ارزشیابی، تئوری تدریس و یادگیری، و مدیریت آزمایشگاه/کلاس درس می آموزند. دانش آموزان همچنین در غنی سازی فعالیت های توسعه حرفه ای و تجربیات میدانی شرکت خواهند کرد.

مهندسان متخصصانی هستند که از ریاضیات و علوم برای ارائه راه حل برای مسائل فنی استفاده می کنند. آنها مهارت هایی را که از طریق آموزش و آموزش کامل می آموزند برای طراحی، ساخت یا بازرسی تجهیزات یا زیرساخت های تجاری و اجتماعی به کار می گیرند. به عنوان مثال، یک مهندس عمران ممکن است با استفاده از اصول علمی گرانش و نیرو، یک پل معلق طراحی کند تا وزن، طول و جرم را تعیین کند که بتواند اطمینان حاصل کند که پل می تواند ترافیک را مدیریت کند. در حالی که انواع مختلفی از مهندسان وجود دارد، هدف اصلی در همه زمینه ها بهبود ساختارها و سیستم ها از طریق نوآوری است.

دوره های آموزش فنی و گواهینامه

دوره های آموزش فنی آموزشگاه فنی برای کمک به افراد برای کسب مهارت ها و دانش مورد نیاز برای کار در یک زمینه خاص طراحی شده است. این دوره ها تجربه عملی را ارائه می دهند و به افراد کمک می کنند تا مهارت های لازم را برای موفقیت در حرفه انتخابی خود توسعه دهند. دوره های صدور گواهینامه همچنین راهی برای نشان دادن تخصص و دانش در یک زمینه خاص ارائه می دهد.

پیش نیازهای گواهینامه های فنی

دانش تکنولوژی یا نرم افزار خاص

درک مفاهیم مرتبط با تکنولوژی یا نرم افزار

توانایی عیب یابی و حل مشکلات

آشنایی با فرمت آزمون گواهینامه

توانایی مطالعه و آمادگی برای امتحان

چه کسانی باید دوره های آموزشی گواهینامه فنی را بگذرانند؟

هرکسی که علاقه مند به یادگیری مهارت های فنی است می تواند در دوره های آموزشی گواهینامه فنی ثبت نام کند.

افراد حرفه ای که به دنبال ارتقاء مهارت ها و دانش خود هستند نیز می توانند در این دوره ها ثبت نام کنند.

دانشجویانی که به دنبال کسب دانش و مهارت فنی هستند نیز می توانند در این دوره ها ثبت نام کنند.

دوره های آموزشی گواهینامه فنی نیز برای کسانی که به دنبال تغییر مسیر شغلی خود هستند مفید است.

مهارت های کسب شده توسط افراد پس از گذراندن دوره های آموزش فنی و صدور گواهینامه

1. عیب یابی: توانایی شناسایی و حل مسائل فنی.

2. شبکه سازی: دانش پروتکل های شبکه، سخت افزار و نرم افزار.

3. برنامه نویسی: درک زبان های کدنویسی و توسعه نرم افزار.

4. مدیریت پایگاه داده: توانایی ایجاد، نگهداری و پرس و جو از پایگاه های داده.

5. مدیریت سیستم: دانش معماری، امنیت و نگهداری سیستم.

6. مدیریت پروژه: درک اصول و فرآیندهای مدیریت پروژه.

7. امنیت: دانش پروتکل های امنیتی و بهترین شیوه ها.

8. رایانش ابری: درک فناوری ها و خدمات رایانش ابری.

9. تجزیه و تحلیل داده ها: توانایی تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها.

10. نگارش فنی: امکان ایجاد اسناد و گزارشات فنی.

مزایای گذراندن دوره های گواهینامه فنی

بهبود چشم انداز شغلی: بر اساس نظرسنجی انجمن ملی کالج ها و کارفرمایان، احتمال استخدام افراد دارای گواهینامه فنی 20 درصد بیشتر از افراد فاقد آن است.

افزایش حقوق: گواهینامه های فنی می تواند حقوق را تا 15 درصد افزایش دهد.

بهبود دانش: گواهینامه های فنی دانش و مهارت هایی را در اختیار افراد قرار می دهد تا با آخرین فن آوری به روز بمانند.

افزایش اعتماد به نفس: گواهینامه های فنی می تواند به افراد کمک کند تا نسبت به توانایی های خود اطمینان پیدا کنند و عزت نفس خود را افزایش دهند.

اعتبار بهبود یافته: گواهینامه های فنی می تواند به افراد کمک کند تا در محل کار اعتبار کسب کنند و تخصص خود را نشان دهند.

افزایش رضایت شغلی: گواهینامه های فنی می تواند به افراد کمک کند تا مشاغل رضایت بخش و مفیدتری پیدا کنند.

مراحل کسب مدرک مهندسی

در حالی که هر نوع مهندس به دوره ها، مجوزها و سایر مدارک تحصیلی متفاوتی نیاز دارد، مراحل خاصی وجود دارد که هر مهندس باید برای دنبال کردن این مسیر شغلی انجام دهد. این شامل:

1. سطوح A خود را کامل کنید

به طور معمول، دانشجویان مهندسی باید 2-3 سطح A را با نمرات 9-6 (قبلاً نمرات A/B) تکمیل کنند تا وارد برنامه های خاصی شوند. مدارس در برخی مکان‌ها ممکن است به حداقل نمرات ABBB تا AAAAB در مدارس عالی اسکاتلند برای واجد شرایط بودن برای برنامه‌ها نیاز داشته باشند. برخی از برنامه های خاص ممکن است برای واجد شرایط بودن برای یک برنامه نیاز به آزمایش های تخصصی و اضافی داشته باشند. به عنوان مثال، یک برنامه مهندسی شیمی ممکن است به سطوح A در زیست شناسی و شیمی با حداقل نمرات نیاز داشته باشد.

2. انتخاب رشته و ادامه تحصیل

پس از گذراندن سطوح A، در نظر بگیرید که چه رشته ای را می توانید دنبال کنید. برای مثال، ممکن است در رشته های شیمی، برق، عمران، عمومی یا مکانیک تحصیل کنید. یک مدرک لیسانس 3 ساله در مهندسی (BEng) یا یک مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی (MEng) را در نظر بگیرید که ممکن است 4 سال طول بکشد. راه دیگر برای تبدیل شدن به یک مهندس خبره (CEng) کسب مدرک BEng 3 ساله در مهندسی و یک سال برنامه کارشناسی ارشد در علوم است.

دوره های تحصیلات تکمیلی می تواند شما را با دانش عمیق تری از رشته ای که انتخاب می کنید آماده کند. اگر می خواهید در زمینه ای مانند مدیریت پروژه یا تحقیق و توسعه مهندس شوید، اینها می توانند بسیار سودمند باشند. بالاترین مدرکی که ممکن است در این زمینه کسب کنید، دکترای مهندسی است.

3. مدارک حرفه ای کسب کنید

تعدادی گواهینامه با سازمان های مختلف وجود دارد که ممکن است بسته به انتخاب شغل خود دنبال کنید. اگرچه اینها برای به دست آوردن اولین شغل مهندسی شما ضروری نیستند، ممکن است یکی از موارد زیر را در نظر بگیرید تا به شما در یادگیری و توسعه در نقش اولیه کمک کند:

موسسه مجاز مهندسین خدمات ساختمان (CIBSE): CIBSE استانداردهایی را برای مهندسی خدمات ساختمان تعیین می کند. آنها طیف وسیعی از دوره ها و فرصت های آموزشی را برای اعضای خود ارائه می دهند.

مؤسسه مهندسین شیمی (IChemE): برای مهندسان شیمی، IChemE چندین گروه منطقه ای را ارائه می دهد و می تواند برای مهندسان جدیدی که امیدوارند استانداردهای شیمی را شبکه کنند و یاد بگیرند عالی باشد.

موسسه مهندسین عمران (ICE): اعضای ICE به یکی از بزرگترین کتابخانه های مهندسی عمران در جهان و همچنین دسترسی به سمینارها، رویدادها و سایر فرصت های یادگیری دسترسی کامل دارند.

مؤسسه مهندسی و فناوری (IET): اعضای IET به شبکه گسترده ای از متخصصان فناوری دسترسی دارند و بینشی در مورد به روز رسانی ها و استانداردهای صنعت دریافت می کنند.

موسسه طراحان مهندسی (IED): IED برای مهندسانی است که به عنوان طراح محصول کار می کنند.

موسسه علوم و فناوری غذایی (IFST): اعتباربخشی با IFST می تواند به اثبات صلاحیت اعضا به عنوان مهندسان علوم غذایی کمک کند.

موسسه مهندسین مکانیک (IMechE): اعضای IMechE به چندین دوره آموزشی مهندسی مکانیک منحصر به فرد دسترسی دارند.

موسسه مهندسین سازه (IStructE): اعضای IStructE می توانند هم دانشجو یا هم فارغ التحصیل باشند و دوره ها، شبکه و سایر فرصت های یادگیری را برای مهندسان سازه دریافت کنند.

4. یک دوره کارآموزی را تکمیل کنید

دوره های کارآموزی به دانشجویان یا فارغ التحصیلان مهندسی اجازه می دهد تا دانش خود را برای کار و یادگیری از طریق فرصت های پولی به کار ببرند. شرکت ها می توانند این موارد را در سطوح مختلف تحصیلات دانشجویی از طریق موقعیت های تحصیلات تکمیلی ارائه دهند. این امر به مهندسان جدید امکان می دهد در حین یادگیری یا بعد از آن آموزش ببینند و به شرکت ها اطمینان می دهد که کارمندانی که ممکن است استخدام کنند می توانند مسئولیت های شغلی را انجام دهند. دوره های کارآموزی ممکن است برای برنامه هایی که مدارس و شرکت ها را به هم متصل می کنند نیز در دسترس باشد.

5. درخواست کار کنید

اگرچه دوره های کارآموزی، کارآموزی یا اعتبار برای یافتن شغل ضروری نیستند، اما می توانند کار را آسان تر کنند. بسیاری از این برنامه‌ها فرصت‌های شبکه‌سازی یا قرارگیری برای تبدیل شدن به کارمندان تمام وقت را ارائه می‌دهند. جستجو در سایت‌های شغلی، تحقیق در مورد موقعیت‌های بازگشایی در شرکت‌های مهندسی یا شرکت در نمایشگاه‌های شغلی، چند راه برای یافتن شغل برای درخواست هستند.

مراحل کسب مدرک کارشناس فنی

کارشناس فنی بودن یک صلاحیت چشمگیر برای یک کارمند است زیرا نشان می دهد که شما در مورد فناوری ماهر، با انگیزه و آگاه هستید. تبدیل شدن به یک متخصص فنی مستلزم مقدار قابل توجهی آموزش و تجربه حرفه ای است. اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک متخصص فنی هستید، مهم است که بدانید چه مراحلی را باید انجام دهید. در این مقاله توضیح می‌دهیم که یک متخصص فنی چیست، نحوه تبدیل شدن به یکی از هشت مرحله را به اشتراک می‌گذاریم و نکاتی را برای کمک به شما در سفر فهرست می‌کنیم.

یک کارشناس فنی یک حرفه ای بسیار ماهر است که مشکلات فناوری را حل می کند و بر برنامه های کامپیوتری یک شرکت نظارت می کند. کارشناسان فنی اغلب در صنعت خود شناخته شده هستند و ارتباط خوبی با شرکت های فناوری دارند. آنها می توانند از طریق تلفن، تماس های ویدیویی یا جلسات حضوری، پشتیبانی فنی را به مشتریان یا سایر اعضای تیم ارائه دهند. کارشناسان فنی ممکن است فناوری جدیدی ایجاد کنند یا فناوری موجود را تعمیر کنند.

در اینجا هشت مرحله وجود دارد که به شما کمک می کند تا یک متخصص فنی شوید:

1. مدرک لیسانس بگیرید

کسب مدرک مرتبط با فناوری، مانند مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر یا علوم اطلاعات را در نظر بگیرید. در این رشته ها می توانید دروس علوم، مهندسی و ریاضی را بگذرانید. همچنین ممکن است یاد بگیرید که چگونه با استفاده از کد برنامه نویسی کنید یا برنامه های جدید را آزمایش کنید. کسب مدرک می تواند به شما امکان دهد برای برنامه های مختلف مانند دوره های کارآموزی، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری، درخواست دهید. داشتن تحصیلات همچنین می تواند روند تبدیل شدن به یک متخصص فنی را تسریع کند و به شما اعتبار دهد.

2. گواهینامه بگیرید

پس از کسب مدرک کارشناسی، می توانید با دریافت گواهینامه به یادگیری و کسب تجربه ادامه دهید. داشتن گواهینامه ای نظیر
آموزش پایپینگ می تواند نشان دهد که به صنعت خود اختصاص داده اید و می تواند به افزایش تخصص شما در یک موضوع فنی مانند علوم کامپیوتر کمک کند. دریافت گواهینامه در موردی مرتبط با حوزه فناوری مانند مدیریت پروژه، سیستم های اطلاعاتی یا امنیت اطلاعات را در نظر بگیرید. الزامات صدور گواهینامه اغلب به برنامه بستگی دارد، بنابراین در مورد انجمنی که می خواهید گواهینامه خود را از آن دریافت کنید تحقیق کنید تا الزامات آنها را بیابید.

3. کسب مدرک بالاتر را در نظر بگیرید

اگرچه تحصیلات تکمیلی برای کارشناسان فنی اختیاری است، اما ممکن است کسب مدرک بالاتر مانند مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا را در نظر بگیرید. داشتن مدرک بالاتر می تواند مهارت ها و صلاحیت های حرفه ای شما را افزایش دهد، که ممکن است به شما کمک کند حقوق بیشتری دریافت کنید. برخی از برنامه های درجه متداول شامل مدیریت فناوری و فناوری اطلاعات است. یک برنامه کارشناسی ارشد یا دکترا در مطالعات کامپیوتر یا فناوری معمولاً از تئوری های پیچیده تری استفاده می کند تا آنچه را که در طول تحصیل در مقطع کارشناسی آموخته اید گسترش دهد.

4. یک تخصص را انتخاب کنید

هنگامی که تحصیلات خود را به پایان رساندید، می توانید تخصصی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و به آن علاقه دارید. در حالی که داشتن دانش در بسیاری از زمینه های فنی مفید است، داشتن دانش تخصصی در یک زمینه تحصیلی نیز ارزشمند است. به عنوان مثال، ممکن است در محاسبات تلفن همراه، شبکه داده یا پزشکی قانونی کامپیوتر تخصص داشته باشید. بعد از اینکه تخصص خود را انتخاب کردید، می توانید تحقیقات فردی در مورد این موضوع انجام دهید و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن در کلاس ها یا کارگاه های آموزشی اضافی شرکت کنید.

5. تجربه کسب کنید

کسب تجربه به شما کمک می کند تا دانش عملی به دست آورید، که برای تبدیل شدن به یک متخصص فنی مهم است، زیرا به شما امکان می دهد آنچه را که در مدرسه یا آموزش آموخته اید در موقعیت های زندگی واقعی به کار ببرید. به عنوان مثال، شما ممکن است اصول برنامه نویسی را در کالج یاد بگیرید و می توانید از تحصیلات خود برای کسب تجربه از طریق یک شغل یا کارآموزی متمرکز بر نرم افزار برنامه استفاده کنید. سعی کنید برای موقعیت های مرتبط با رشته یا تخصص خود مانند توسعه دهنده نرم افزار، دانشمند داده، توسعه دهنده وب یا مدیر محصول درخواست دهید.

6. نقش های رهبری را بر عهده بگیرید

هنگامی که تجربه کسب کردید و حرفه خود را ایجاد کردید، ممکن است واجد شرایط درخواست نقش های رهبری باشید. این می تواند به معنای ارتقاء به یک موقعیت مدیریتی یا به عهده گرفتن مسئولیت های بیشتری در محل کار شما باشد. دریافت موقعیت رهبری نشان می دهد که شما یک حرفه ای واجد شرایط هستید و می تواند به شما کمک کند تا مهارت ها و تجربیات بیشتری برای گسترش دانش خود کسب کنید. در نظر بگیرید که از کارفرمای خود در مورد موقعیت های رهبری یا مدیریت در شرکت خود و اینکه چه کاری می توانید برای به دست آوردن آن نوع نقش انجام دهید، بپرسید.

7. شبکه با دیگر متخصصان

شما همچنین می توانید برای کمک به شما در تبدیل شدن به یک متخصص فنی، شبکه سازی کنید. شبکه سازی به شما امکان می دهد با افرادی در زمینه فناوری ملاقات کنید که می تواند به شما کمک کند تا بیشتر شناخته شوید. اگر مردم با کار شما آشنا باشند، ممکن است فرصت های کاری مانند گرفتن یک شغل جدید یا دعوت به کار در پروژه های فنی مختلف را دریافت کنید. سعی کنید در چندین رویداد مرتبط با رشته خود مانند کارگاه ها، سمینارها یا کنفرانس ها شرکت کنید تا با افراد جدید در صنعت آشنا شوید.

8. در مورد موضوعات فنی بنویسید

بسیاری از کارشناسان فنی نویسندگانی با یک یا چند نشریه هستند. نوشتن مقالات، گزارش‌ها یا کتاب‌هایی در مورد فناوری می‌تواند به شما نشان دهد که دانش زیادی در مورد این موضوع دارید، که می‌تواند نشان دهنده متخصص بودن شما باشد. سعی کنید در مورد موضوعات فنی بنویسید که خیلی درباره آنها می دانید یا علاقه خاصی به آنها دارید. برای مثال، اگر به داده کاوی علاقه دارید، می توانید مقاله ای در مورد یافتن الگوها در مجموعه داده بنویسید. می‌توانید نوشته‌های خود را خودتان در یک وبلاگ یا وب‌سایت حرفه‌ای منتشر کنید یا نوشته‌های خود را به یک مجله یا مطبوعات ارسال کنید.

نکاتی برای تبدیل شدن به یک متخصص فنی

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا یک متخصص فنی شوید:

به صورت آنلاین و حضوری معاشرت کنید. با افراد آنلاین و حضوری معاشرت کنید تا همکارانی را پیدا کنید که علایق مشابهی دارند. وقتی سوالی دارید یا در مورد پروژه ها نیاز به کمک دارید می توانید با این افراد ارتباط برقرار کنید.

کار خود را ارائه دهید درخواست برای سخنرانی در سمینارها یا کنفرانس ها را در نظر بگیرید. ارائه کار خود در این رویدادها ممکن است به شما کمک کند تا در صنعت خود بیشتر شناخته شوید و فرصت های شغلی پیدا کنید.

تحقیق در مورد روندهای فعلی برای به روز ماندن در مورد فن آوری ها و یافته های جدید در زمینه خود، سعی کنید در مورد روندهای جدید تحقیق کنید. کارشناس فنی بودن مستلزم تحقیق مستمر است تا بتوانید مطلع بمانید.

هنر خود را تمرین کنید برای بهبود مهارت های فنی خود به کار خود ادامه دهید. ممکن است برای تمرین مهارت های خود داوطلب شوید یا روی پروژه های شخصی مانند برنامه نویسی یک برنامه کاربردی کار کنید.

منابع:

https://www.indeed.com/career-advice/finding-a-job/how-to-become-technical-expert

https://www.koenig-solutions.com/technical-certification-training-courses?keyword=technical%20courses&device=c&gclid=Cj0KCQjw9MCnBhCYARIsAB1WQVX3EnRGeiEakMCtVSsp1sgnNoAYxAfD-cRjzVDV3EUvzrR1Dr0EY3caApV8EALw_wcBhttps://www.usu.edu/degrees-majors/technology-and-engineering-education_bs

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود