اصول ایمنی در ساخت و ساز: چگونه حوادث را کاهش دهیم؟

0

سایت های ساخت و ساز می توانند فوق العاده خطرناک باشند، و حتی اگر کارگران و شرکت های ساختمانی به طور یکسان اقدامات ایمنی را انجام دهند، ممکن است هنوز حوادثی رخ دهد. تماس با وکلای آسیب‌های شخصی فینیکس ما به آسیب‌دیدگان اجازه می‌دهد تا غرامتی را که شایسته آن هستند دریافت کنند. در این مطالب می خواهیم اصول و نکات ایمنی را برای کمک به جلوگیری از حوادث ساختمانی بررسی کنیم. اگرچه احتمالا قبلاً این نکات را شنیده‌اید، یک تجدید نظر هر چند وقت یک‌بار ایده خوبی است تا مطمئن شوید که شما و همکارانتان ایمن بمانید.

اصول راهنمای ایمنی ساختمان

میزگرد کاربران ساخت و ساز (CURT) در سند برجسته خود در مورد ایمنی ساخت و ساز، طرح ایمنی مالکان (OSB)، اصول راهنمای ایمنی در ساخت و ساز ساخت و ساز را بر اساس نتایج اثبات شده بسیاری از مالکان و پیمانکاران ایجاد کرد.

پس از انتشار این اصول، بسیاری از پروژه ها با کاهش تعداد حوادث ایمنی در حال حاضر تکمیل شده اند. اکثر پروژه های تجاری و صنعتی در حال حاضر بدون تلفات جانی و یا تصادف از دست رفته تکمیل می شوند. بسیاری از پروژه ها تصادفات OSHA Recordable را به تعداد بسیار کمی کاهش داده اند و بسیاری از مالکان و پیمانکاران در حال حاضر بر تکمیل پروژه های ساختمانی با تصادفات صفر تمرکز کرده اند. این اصول با رعایت نکات شامل موراد زیر می شود:

  • هیچ گونه آسیب، بیماری، یا آسیب به اموال یا محیط زیست مربوط به ساخت و ساز قابل قبول نیست.
  • مالکان باید برای جلوگیری از چنین آسیب‌ها، بیماری‌ها یا آسیب‌هایی تلاش کنند.
  • یک سازمان به هر سطح عملکردی که مایل به پذیرش باشد دست خواهد یافت.
  • تنها هدف قابل توجیه صفر حادثه است.
  • اصل راهنمای 1: بسیاری از مالکان و پیمانکاران با این باور شروع می کنند که ساخت و ساز خطرناک است، حوادث اجتناب ناپذیر هستند و وقوع برخی حوادث واقعاً مشکلی ندارد. با این حال، برای پیشرفت قابل توجه در حذف تصادفات، ضروری است که این فرض را رد کنیم. در آینده، همه باید با رویکرد جدیدی شروع کنند: حوادث ساختمانی دیگر قابل قبول نیستند.
  • اصل راهنما 2: اطمینان از عدم وقوع حادثه در پروژه های ما کار سختی را می طلبد. تمامی پرسنل پروژه از جمله نمایندگان مالک و مدیران پروژه پیمانکار، سرپرستان، مهندسان دوره عمران و کارگران صنایع دستی باید بر برنامه ریزی و اجرای پروژه با ایمنی به عنوان اولویت اول متمرکز شوند. بررسی دقیق منجر به شرایط کار ایمن تر و تصادفات کمتر می شود. هدف این است که از همه آسیب ها، بیماری ها و آسیب ها جلوگیری شود.
  • اصل راهنمای 3: افراد سازنده در برآورده کردن انتظارات از نظر هزینه، برنامه و کیفیت خوب هستند. در این صورت، اگر انتظار مدیریت پروژه این باشد که احتمالاً حوادثی رخ دهد، تجربه نشان داده است که احتمال وقوع حوادث وجود دارد. از سوی دیگر، تیم های پروژه ای که با انتظار تصادفات کمتر شروع می کنند، تقریباً همیشه به هدف خود می رسند.
  • اصل راهنما 4: از آنجایی که انتظار داریم به اهداف خود برسیم، پس تصادف صفر تنها هدف قابل توجیه است. ما مطمئناً نمی خواهیم با هدف ایجاد چند تصادف شروع کنیم.

مالکان و پیمانکارانی که این اصول را اتخاذ کرده اند، کاهش قابل توجهی را در حوادث ساخت و ساز تجربه کرده اند. از این اصول، سیاست‌های شرکتی مؤثرتر، طرح‌های پروژه، برنامه‌های آموزشی و طرح‌های ایمنی در ساخت و ساز سرچشمه می‌گیرد که منجر به نجات جان افراد و کاهش تأثیر حوادث ساختمانی بر کارگران و خانواده‌های آنها می‌شود.

چه کسی مسئول بهداشت و ایمنی در یک سایت ساخت و ساز است؟

پیمانکار اصلی مسئولیت کلی مدیریت سلامت و ایمنی در ساخت و ساز را بر عهده دارد اما تنها آنها نیستند. همه در پروژه های ساختمانی مسئولیت های ایمنی و بهداشتی دارند، اما همیشه یک پیمانکار وجود خواهد داشت که مسئولیت مدیریت ایمنی و بهداشت در محل را بر عهده دارد.

با توجه به کارهای پرخطر (و اغلب پیچیده) در پروژه های ساختمانی، مقررات ساخت و ساز (طراحی و مدیریت) (CDM) مجموعه خاصی از مقررات ایمنی و بهداشتی است که برای ایجاد وظایف قانونی برای کارهای ساختمانی تدوین شده است. از جمله کسانی که مسئول مدیریت سلامت و ایمنی را در یک سایت ساخت و ساز دارند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیمانکار اصلی (یا پیمانکار منفرد اگر فقط یک پیمانکار باشد)
  • مشتری
  • طراح اصلی
  • سایر پیمانکاران
  • کارگران

اگر تنها یک پیمانکار در یک پروژه ساختمانی دخیل باشد، آنها مسئول مدیریت سلامت و ایمنی در ساخت و ساز هستند. اما اغلب، کار ساخت و ساز شامل بیش از یک پیمانکار است. حتی اگر یک پیمانکار اصلی دارید، ممکن است نیاز باشد که از پیمانکاران دیگری استفاده کنند. مانند یک برقکار، یک داربست، یک لوله کش یا یک پیمانکار حذف آزبست. و به همین دلیل است که در هر پروژه ساختمانی با بیش از یک پیمانکار باید توسط کارفرما یک پیمانکار اصلی تعیین شود.

بهترین روش ها برای جلوگیری از حوادث ساختمانی

دستورالعمل ایمنی از انجمن تولیدکنندگان تجهیزات ممکن است اساسی به نظر برسند، اما آنها به اطمینان از شیوه های عملیاتی ایمن هر روز کمک می کنند. کارگران عمداً قوانین ایمنی و هشدارها را نادیده نمی گیرند. با وجود اینکه کمک های فناوری عالی هستند و مهندسان محصول برای طراحی با استفاده از آموزش اتوکد سخت کار می کنند، اما آگاهی از ایمنی بزرگترین محافظت در برابر حوادث است.

تبدیل ایمنی به یک عادت، هر روز، مستلزم نظم و انضباط شخصی است.. در مورد استفاده صحیح از تجهیزات و درک و پیروی از کلیه الزامات ایمنی در همه زمان ها منضبط باشید. پیروی از اقدامات ایمنی خوب نه تنها از اپراتورهای تجهیزات، بلکه از همه افرادی که در مجاورت آنها کار می کنند محافظت می کند، بنابراین همه آنها می توانند پس از انجام کارشان با خیال راحت به خانه بروند. در حالی که ایمنی اپراتور بسیار مهم است، یک محل کار ایمن نیز کارآمدتر و پربارتر است.

انجمن سازندگان تجهیزات (AEM) که اطلاعات مربوط به روند ایمنی را از طریق ابتکار عمل CONEXPO-CON/AGG 365 و مجموعه گسترده ای از ایمنی و ایمنی، می گوید: پنج دستورالعمل ایمنی زیر ممکن است اساسی به نظر برسند، اما آنها به اطمینان از اقدامات ایمنی هر روز کمک می کنند. مواد آموزشی

  • برنامه ایمنی شرکت خود را دنبال کنید: هرگز ماشین آلات را تحت تأثیر رانندگان مستعمل مواد مخدر یا الکل کار نکنید. نسبت به خطرات احتمالی در شرایط کاری خاص خود آگاه و هوشیار باشید. در تمام آموزش های مورد نیاز شرکت کنید.
  • هشدارهای ایمنی مهم و کلمات سیگنال ارسال شده در محل کار یا تجهیزاتی که کار می کنید را بدانید: کلمات زیر در معنای ایمنی تفاوت های قابل توجهی دارند: خطر. هشدار. احتیاط اطلاع. اگر مطمئن نیستید که یک هشدار یا سیگنال ایمنی خاص به چه معناست، از یک سرپرست یا متخصص ایمنی بپرسید.
  • از خود محافظت کنید: از تمام تجهیزات حفاظت فردی لازم (PPE) استفاده کنید. برای کار با ماشین آلات ممکن است به کلاه سخت، دستکش، عینک ایمنی و چکمه نیاز باشد.
  • قوانین را بدانید: اکثر کارفرمایان قوانینی در مورد استفاده و نگهداری تجهیزات دارند. قبل از شروع کار، با سرپرست یا هماهنگ کننده ایمنی خود مشورت کنید و از قوانینی که انتظار می رود از آنها پیروی کنید مطمئن شوید.
  • تجهیزات را بشناسید: اطمینان حاصل کنید که توانایی ها و خطرات تجهیزاتی را که کار می کنید را درک کرده اید. کتابچه راهنمای مالک، ادبیات ایمنی و هر منبع دیگری که در دسترس شما قرار گرفته است را بخوانید.

چگونه می توان از یک حادثه در محل ساخت و ساز جلوگیری کرد

طبق گزارش اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA)، از هر پنج مرگ در محل کار، یک نفر کارگر ساختمانی است. با این حال، ساخت و ساز می تواند یک شغل امن باشد. کارگران باید از خطرات آگاه باشند و از یک برنامه ایمنی در ساخت و ساز موثر استفاده کنند. در اینجا روش‌های مشخص‌تری وجود دارد که کارفرمایان و کارمندان ساخت‌وساز می‌توانند از وقوع حادثه در محل ساخت‌وساز جلوگیری کنند.

کار ساختمانی پرخطر است. سالانه هزاران نفر در محل کار در کارگاه های ساختمانی مجروح می شوند. و متأسفانه، ساختمان سازی اغلب صنعتی است که هر سال بیشترین تلفات را دارد. به طور متوسط، اگر در ساخت و ساز کار می کنید، احتمال مجروح شدن یا کشته شدن شما بیشتر است. اما لازم نیست اینطور باشد. ایمن ماندن در محل ساخت و ساز امکان پذیر است. و باید انتظار داشته باشید که سایت های ساخت و ساز شما مکان های امنی برای کار باشند. بله، کار ساخت و ساز دارای چالش های اضافی است. هر پروژه متفاوت است و هیچ دو روزی شبیه هم نیست. برای بسیاری، کار، تیم و محیط متنوع بخشی از جذابیت است. اما به دلیل تغییر فعالیت ها و چالش ها، سلامت و ایمنی در ساخت و ساز شما ثابت باشد. سایت های ساختمانی مکان های خطرناکی برای کار هستند. می‌توانید با رعایت نکاتی که در ادامه توضیح داده می شود به سایت خود کمک کنید تا مکان امن‌تری برای کار کنید و از حوادث جلوگیری کنید.

  • همیشه از PPE خود استفاده کنید: PPE در سایت های ساختمانی ضروری است. هنگامی که وارد یک سایت ساخت و ساز می شوید، مطمئن شوید که PPE مورد نیاز خود را دارید. PPE مهم است، اگر در محل با خطری در تماس باشید، آخرین خط دفاعی شماست. چکمه های ایمنی چسبندگی بهتری به شما می دهند و از پاهای شما محافظت می کنند. کلاه های سخت به راحتی تعویض می شوند – جمجمه شما اینطور نیست. PPE نمی تواند از شما محافظت کند اگر آن را نپوشید. از کلاه سخت، چکمه های ایمنی و جلیقه hi-viz به همراه هر PPE اضافی مورد نیاز برای انجام کار حداقل استفاده کنید.
  • بدون پروتکل کار را شروع نکنید: در ساخت و ساز، هر بار که کار روی یک پروژه جدید را شروع می کنید، باید پروتکل آن را دریافت کنید. هر سایت خطرات و عملیات کاری منحصر به فرد خود را دارد. هیچ دو سایتی شبیه هم نیستند. مطمئن شوید که می دانید چه اتفاقی می افتد تا بتوانید با خیال راحت کار کنید. در هر سایت ساختمانی که در آن کار می کنید، پروتکل یک الزام قانونی است. چک لیست پروتکل سایت ساخت و ساز را برای انجام و ثبت القائات خود دریافت کنید. پروتکل شما مهم است. به شما می گوید کجا وارد شوید، کجا بروید، چه کاری انجام دهید، و از چه چیزهایی اجتناب کنید. بدون یکی کار را شروع نکنید.
  • خود یا دیگران را در معرض خطر قرار ندهید: در یک سایت ساخت و ساز، یک حرکت اشتباه می تواند شما را در معرض خطر قرار دهد. بنابراین عادات بهداشتی و ایمنی خوبی ایجاد کنید و به آنها پایبند باشید. دو صد گفته چون نیم کردار نسیت. الگوی خوبی بگذارید، ایمن فکر کنید و در محل با خیال راحت عمل کنید. شما مسئول رفتار خود هستید. سایت های ساخت و ساز مکان های خطرناکی برای کار هستند – مطمئن شوید که در طول شیفت کاری خود از ایمنی آگاه هستید.
  • علائم و روش های ایمنی را رعایت کنید: علائم و رویه های ایمنی در ساخت و ساز را دنبال کنید. قوانین و روش های ایمنی برای سایت شما باید در مقدمه شما توضیح داده شود. شما همچنین باید یک ارزیابی ریسک برای فعالیت های خود داشته باشید. مطمئن شوید که آن را خوانده و متوجه شده اید – به شما می گوید که چه خطراتی وجود دارد و چگونه خطرات را کنترل کنید.  اقدامات کنترلی برای ایمنی شما در نظر گرفته شده است. قبل از شروع مطمئن شوید که آنها در جای خود هستند و کار می کنند.
  • هرگز در مناطق ناامن کار نکنید: مطمئن شوید که محل کار شما ایمن است. بدانید در اطراف شما چه اتفاقی می افتد. آگاه باشید. بر اساس آمار ، 50 درصد از مرگ و میرها در ساخت و ساز ناشی از سقوط از ارتفاع، 11 درصد به دلیل ریزش یا واژگونی چیزی و 10 درصد بر اثر برخورد با وسیله نقلیه در حال حرکت بوده است. در ارتفاع بدون نرده محافظ مناسب یا سایر پیشگیری از سقوط کار نکنید. وارد سنگرهای بدون پشتیبان نشوید. مطمئن شوید که دسترسی ایمن دارید. زیر بار جرثقیل یا سایر عملیات خطرناک کار نکنید. قبل از ورود مطمئن شوید که منطقه امن است.
  • گزارش عیوب و نزدیک به از دست دادن: اگر متوجه مشکلی شدید، آن را نادیده نگیرید، بلافاصله آن را به سرپرست خود گزارش دهید. یک گزارش نزدیک به از دست دادن، یک گزارش حادثه، یا به سادگی به سرپرست خود بگویید. از هر روشی که در سایت شما وجود دارد برای گزارش نگرانی های مربوط به سلامت و ایمنی استفاده کنید. فقط در صورتی می توان به سرعت اقدام کرد که مدیریت از مشکل آگاه شده باشد. هر چه زودتر مشکلات حل شود احتمال وقوع حادثه کمتر می شود.
  • هرگز تجهیزات را دستکاری نکنید: اگر چیزی کار نمی کند یا درست به نظر نمی رسد، آن را گزارش دهید. سعی نکنید چیزی را تغییر دهید. هرگز نرده های محافظ یا بست های داربست را جدا نکنید. حفاظ های ماشین را بردارید. سعی نکنید تجهیزات معیوب را تعمیر کنید مگر اینکه صلاحیت انجام این کار را داشته باشید.
  • از تجهیزات مناسب استفاده کنید: یک ابزار برای همه مناسب نیست. استفاده از ابزار مناسب برای کار، آن را سریعتر و مهمتر از همه ایمن تر انجام می دهد. قبل از شروع بصری بررسی کنید که تجهیزات در شرایط خوب و ایمن هستند. به دلیل امکان شرایط مرطوب (هم با کار بیرونی و هم در تجارت مرطوب)، فقط باید از تجهیزات 110 ولت در سایت های ساختمانی استفاده کنید. تجهیزات 240 ولت بدون مجوز قبلی از مدیریت اکیداً ممنوع است و تنها در صورتی استفاده می شود که جایگزین 110 ولت در دسترس نباشد و اقدامات احتیاطی اضافی انجام شود.
  • ارائه آموزش ایمنی برای همه کارکنان: کارفرمایان باید کارکنان را در مورد تمامی استانداردهای ایمنی محیط کار و خطراتی که ممکن است در حین کار با آن مواجه شوند آموزش دهند. کارگران باید سیاست‌های ایمنی در ساخت و ساز را برای هر شغلی که برای انجام آن فراخوانده‌اند بازبینی کنند. خط مشی ایمنی مکتوب باید شامل رویه و نام و مکان یک امدادگر آموزش دیده باشد. کارکنان نباید از تجهیزاتی استفاده کنند که صلاحیت استفاده از آنها را ندارند یا آموزش دیده اند.
  • جلسات مکرر ایمنی خدمه برگزار کنید: در برخی از محل های کار این جلسات باید روزانه برگزار شود، به عنوان مثال، اگر کارهای پرخطر انجام می شود. باید به کارکنان یادآوری شود که متمرکز بمانند و مسائل مربوطه باید مورد توجه قرار گیرد. اطلاعات مربوط به ایمنی واقعی واقعی و شغلی برای کارگران انگیزه بیشتری دارد.
  • از لباس و وسایل محافظ استفاده کنید: کارگران باید همیشه از تجهیزات ایمنی توصیه شده برای شغل خود استفاده کنند. این ممکن است یک کلاه سخت، لباس با دید بالا، عینک، دستکش، کفش های فولادی یا یک لباس محافظ باشد. در تابستان، کارگران خارج از منزل به کلاه های لبه پهن، محافظ های پشت گردن و پیراهن های آستین بلند سبک وزن نیاز دارند تا از آنها در برابر اشعه های خورشید محافظت شود.
  • فضای کار را تمیز نگه دارید: تمیز نگه داشتن محل کار و عاری از آوار، احتمال آسیب دیدگی کارگران ساختمانی را کاهش می دهد و به جلوگیری از حوادث محل کار مانند لغزش، سقوط و سقوط کمک می کند. پس از اتمام کار، کارمندان باید ابزار و مواد را ذخیره کنند. برای جلوگیری از حوادثی که شامل لغزش و سقوط می شود، مسیرهای پیاده رو باید دور از آوار نگه داشته شوند.
  • تجهیزات و ابزار را نگهداری کنید: قبل از استفاده از یک قطعه تجهیزات یا ماشین آلات، کارگران باید از کارکرد مناسب آن اطمینان حاصل کنند. ابزار و ماشین آلات باید در یک برنامه بازرسی منظم نگهداری شوند. شناخته شده است که کارگران در داخل یا زیر تجهیزات سنگینی که به درستی کار نمی‌کردند گرفتار می‌شوند. قطعات شکسته و نقص در دنده نیز می تواند باعث صدمات جدی و مرگ شود.
  • جلوگیری از سقوط سقوط عامل اصلی مرگ و میر در صنعت ساختمان است: مهم است که کارگران از سقوط در محل کار محافظت شوند. نصب سیستم های حفاظت از سقوط می تواند از کارگران ساختمانی محافظت کند. این سیستم ها باید از مواردی مانند نرده های محافظ، تخته های پا، صفحه نمایش، سازه های سایبان یا توری تشکیل شوند. داربست می تواند از سقوط جلوگیری کند، اما باید به درستی نصب شود تا اطمینان حاصل شود که به خوبی ساخته شده است تا بار وزن مورد نظر را تحمل کند. پس از نصب، داربست باید مرتباً بازرسی شود.
  • خطرات را بشناسید و برنامه ریزی کنید: قبل از شروع هر پروژه، سایت باید برای هرگونه خطر غیرعادی بازرسی شود. ارزیابی ریسک می تواند از سلامت و ایمنی کارگران محافظت کند. پس از تکمیل ارزیابی ریسک، فهرستی از اقدامات پیشگیرانه باید تهیه و اجرا شود. مهم است که اطمینان حاصل شود که همه کارگران اطلاعات، آموزش و آموزش مناسب دریافت می کنند. مراقب وسایل نقلیه باشید بسیاری از تصادفات مرگبار در محل کار شامل وسایل نقلیه می شود. رانندگی دفاعی، پارکینگ و عقب نشینی باید تمرین شود.
  • از تجهیزات به روش مقرر استفاده کنید: اگر ابزار یا تجهیزات ساختمانی به روشی استفاده شود که برای آن طراحی نشده است، دیگر نمی توان به ویژگی های ایمنی داخلی سازنده اعتماد کرد. استفاده نادرست از تجهیزات نیز ممکن است به تجهیزات آسیب برساند و باعث صدمات کارکنان شود. خود تجهیزات باید مطابق با استانداردهای OSHA باشند.

دستورالعمل های OSHA را دنبال کنید و هرگونه شرایط کاری خطرناک را گزارش دهید. کارفرمایان و کارمندانی که رویه ها و قوانین OSHA را کنار می گذارند، خطرات صدمات در محل ساخت و ساز را افزایش می دهند. هر گونه حادثه یا نقض مقررات OSHA باید برای ایمنی همه افراد درگیر ثبت و گزارش شود.

بهبود فرهنگ ایمنی شرکت ساختمانی

ایجاد یک فرهنگ ایمنی درجه یک یک شبه اتفاق نمی افتد. گرفتن خرید از کارمندان نیازمند رویکردی از بالا به پایین است که از افسران اجرایی شروع می شود. «اول ایمنی» نمی‌تواند صرفاً به کارکنانی از مدیریت بالاتر ارائه شود، بلکه باید با ایجاد یک فرهنگ ایمنی قوی در سازمان شما عملی شود. تعهد شما به ایمنی باید یکی از اصول اصلی فرهنگ شرکت شما باشد.

در ادامه راهکارهایی از آموزشگاه فنی ارائه میشود که می توانید فرهنگ ایمنی شرکت ساخت و ساز خود را بهبود بخشید و بر اساس آن توسعه دهید:

  • ایمنی را اولویت اصلی خود قرار دهید: ایمنی محل کار باید بالاتر از هر چیز دیگری قرار گیرد: هزینه ها، بهره وری، جدول زمانی، و غیره. کارمندان شما دارایی شماره یک شما هستند، و به آنها ثابت کنید که ایمنی آنها دغدغه اصلی شما در هر پروژه است، اعتماد به نفس را القا می کند و اعتماد ایجاد می کند. اولویت دادن به ایمنی می تواند به کاهش هزینه ها و بهبود بهره وری در محل کار کمک کند. حوادث منجر به افزایش هزینه ها و تاخیر در پروژه می شود. بهبود ایمنی به معنای کمتر شدن روزهای از دست دادن به دلیل تصادفات و جراحات است. سابقه ایمنی قوی نیز می تواند به کاهش هزینه های بیمه کمک کند.
  • آموزش کارگران: آموزش صحیح کارگران ساده ترین راه برای کمک به بهبود فرهنگ ایمنی شرکت شما است. این به کارگران خود نشان می دهد که شما متعهد به حفظ ایمنی و سلامت آنها هستید. آموزش نباید یک رویداد یکباره باشد. آموزش ایمنی باید یک تلاش مستمر و مداوم برای کمک به تقویت بهترین شیوه ها باشد. آموزش مداوم به کارگران شما کمک می کند تا آنچه را که به آنها آموزش داده شده است را بهتر حفظ کنند و ایمنی را در ذهن نگه می دارد.
  • تشکیل کمیته ایمنی : یک کمیته ایمنی تشکیل دهید که شامل کارکنانی از تمام سطوح کسب و کار شما باشد. آنها باید در بررسی و به روز رسانی برنامه ایمنی شرکت شما، ایجاد طرح های ایمنی خاص محل کار در مرحله پیش ساخت هر پروژه و کمک به شناسایی خطرات بالقوه و نگرانی های ایمنی مشارکت داشته باشند. یک برنامه اقدام اصلاحی با نظرات کارمندان ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که همه کارگران از این طرح آگاه هستند تا از اجرای صحیح و اجرای آن اطمینان حاصل کنند. یک تیم پاسخگویی به حوادث برای هر محل کار متشکل از چند کارمند که آموزش های اولیه کمک های اولیه را دارند تشکیل دهید. آنها باید بدانند که در صورت بروز آسیب چه اقداماتی را برای کاهش خطرات موجود انجام دهند و کمک های اولیه را به کارگران آسیب دیده ارائه دهند. کارگرانی که در فرآیند ایجاد و بهبود فرهنگ ایمنی شما مشارکت دارند، احساس سرمایه گذاری می کنند و احتمال بیشتری دارد که ایمنی را جدی بگیرند. همچنین اگر احساس کنند که نظرات آنها ارزشمند است، به احتمال زیاد نگرانی های خود را بیان می کنند.
  • همه کسانی که پا در محل کار می گذارند مسئول ایمنی هستند، نه فقط مدیران ایمنی شما و مسئولین. کارگران باید بدانند که اقدامات ناایمن نه تنها خود، بلکه اطرافیانشان را نیز در معرض خطر قرار می دهد. اطمینان حاصل کنید که قوانین ایمنی به وضوح تعریف شده و برای همه در سایت توضیح داده شده است و عواقب عدم رعایت قوانین به شدت اجرا خواهد شد. همچنین باید به کارمندان اجازه دهید صحبت کنند و شرایط ناامن، نزدیکی از دست دادن یا عدم رعایت پروتکل های ایمنی را به کارمندان گزارش دهند. همه افراد در سایت باید این قدرت را داشته باشند که برای رفع و اصلاح هر گونه مسائل ایمنی دستور توقف کار را صادر کنند.
  • به مقرران پاداش دهید: از مشوق‌هایی برای پاداش دادن به کارگران برای پایبندی به شیوه‌های کار ایمن، شرکت در جلسات ایمنی، پوشیدن تجهیزات حفاظت فردی (PPE)، گزارش‌دهی نزدیک به مفقود شدن، ارائه پیشنهادهایی برای بهبود ایمنی، و گزارش شرایط یا خطرات ناایمن استفاده کنید. در مورد اتکا به یک برنامه تشویقی که به کارگران برای گذراندن روزهای طولانی بدون حادثه یا جراحت پاداش می دهد، مراقب باشید، زیرا می تواند منجر به گزارش کم شود. تشویق و پاداش دادن به کارگران برای رویکرد فعالانه آنها به ایمنی منجر به تصادفات و صدمات کمتری می شود.
  • انجام بازرسی های روزانه سایت و جلسات ایمنی: محل های کار باید قبل و بعد از هر روز کاری بازرسی شوند تا هرگونه نگرانی ایمنی مانند ابزارهایی که در اطراف رها شده اند یا تجهیزات آسیب دیده برطرف شود. همچنین کارگاه ها باید در طول روز بازرسی شوند تا خطرات احتمالی شناسایی شود و کارگران تحت نظر باشند تا مطمئن شوند که ایمن کار می کنند.

قبل از شروع کار هر روز یک جلسه مختصر ایمنی برگزار کنید تا درباره کارهایی که قرار است انجام شود و رویه‌های ایمنی که باید رعایت شود، صحبت کنید. مطمئن شوید که به هر گونه نگرانی یا مشکل رسیدگی کنید و اقدامات خوب مشاهده شده از روز قبل را تصدیق کنید. خوب یا بد، شرکت شما در حال حاضر فرهنگ ایمنی دارد، اما همیشه جایی برای بهبود وجود دارد. داشتن فرهنگ ایمنی مستحکم به معنای تعهد به اولویت قرار دادن ایمنی است. ایجاد برنامه‌ها و رویه‌هایی که این تعهد را تقویت می‌کنند، نیازمند زمان، مشارکت کارکنان و انجام تنظیمات برای بهبود هستند.

منابع:

https://www.constructconnect.com/blog/6-ways-improve-construction-companys-safety-culture

https://www.perecman.com/blog/how-to-prevent-an-accident-at-construction-site/

https://www.haspod.com/blog/construction/10-simple-construction-site-safety-rules

https://www.linkedin.com/pulse/guiding-principles-construction-safety-daniel-groves-1

https://www.ishn.com/articles/108999-best-practices-to-prevent-construction-accidents

https://www.haspod.com/blog/construction/responsible-health-safety-construction-sitehttps://www.sargonlawgroup.com/5-safety-tips-to-prevent-construction-accidents/

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود