شناخت ساختار فیزیکی و الکترونیکی رله ی دیجیتال

0

رله ها از پرکربردترین کلیدهای آموزشگاه فنی هستند که مدارها را به صورت الکترومکانیکی یا الکترونیکی باز و بسته می کنند. رله ها یک مدار الکتریکی را با باز و بسته کردن کنتاکت ها در مدار دیگر کنترل می کنند. هنگامی که یک کنتاکت رله به طور معمول باز است (NO)، رله برق ندارد و یک کنتاکت باز وجود دارد. هنگامی که یک کنتاکت رله به طور معمول بسته است (NC)، رله برق ندارد و به اصطلاح یک کنتاکت بسته وجود دارد. در هر صورت، اعمال جریان الکتریکی به کنتاکت ها وضعیت آنها را تغییر می دهد.

رله‌ها معمولاً برای سوئیچ کردن جریان‌های کوچک‌تر در مدار کنترل استفاده می‌شوند و معمولاً دستگاه‌های مصرف‌کننده انرژی را کنترل نمی‌کنند، مگر برای موتورهای کوچک و شیر برقی که آمپر کم می‌کشند. با این وجود، رله‌ها می‌توانند ولتاژها و آمپرهای بزرگ‌تر را با داشتن یک اثر تقویت‌کننده کنترل کنند، زیرا ولتاژ کوچک اعمال شده به سیم‌پیچ رله می‌تواند منجر به تغییر ولتاژ بزرگ توسط کنتاکت‌ها شود.

رله‌های حفاظتی می‌توانند با تشخیص ناهنجاری‌های الکتریکی از جمله جریان بیش از حد، جریان زیر، اضافه بار و جریان‌های معکوس از آسیب‌دیدگی تجهیزات جلوگیری کنند. علاوه بر این، رله ها همچنین به طور گسترده ای برای تعویض سیم پیچ های راه اندازی، عناصر گرمایش، چراغ های پیلوت و آلارم های صوتی استفاده می شوند.

رله و انواع آن

همانطور که گفته شد رله نوعی سوئیچ است که می تواند با کمک سیگنال یا پالس برق روشن یا خاموش شود. به عنوان مثال، اگر می خواهید با استفاده از میکروکنترلر، LED را روشن یا خاموش کنید، احتمالاً می توانید LED را مستقیماً به پین IO میکروکنترلر (با یک مقاومت محدود کننده جریان) وصل کنید و یک سیگنال ارسال کنید تا خوب LED را روشن کنید.

اما اگر بخواهید یک لامپ LED 10 واتی را با استفاده از یک میکروکنترلر روشن یا خاموش کنید، از آنجایی که LED یک دستگاه کوچک با نیازهای ولتاژ و جریان کمی است (که برای میکروکنترلر منطقی است)، مستقیماً به پین IO میکروکنترلر متصل می شود.

شما نمی توانید همین کار را با لامپ LED 10 وات برقی انجام دهید. اول از همه، برق اصلی است. و نکته دوم این است که حتی اگر یک لامپ DC Powered باشد، 10 وات برای میکروکنترلر کمی زیاد است. این جایی است که دستگاه هایی مانند رله به کار می آیند.

همانطور که قبلا ذکر شد، در یک رله، یک سیگنال کوچک (معمولا از یک میکروکنترلر) می تواند برای کنترل یک دستگاه ولتاژ و جریان بالا (مانند لامپ LED برقی که قبلا ذکر شد) استفاده شود.

معمولا رله های الکترومغناطیسی پرکاربردترین رله ها هستند، اما چندین نوع رله دیگر وجود دارد که در انواع مختلف کاربردها (صنعتی، خودرو و غیره) استفاده می شود.

انواع مختلف رله ها را میتوان به شرح زیر دسته بندی کرد:

رله های الکترومغناطیسی

رله های الکترونیکی

رله های بدون چفت

رله های ولتاژ بالا

رله های سیگنال کوچک

رله های تاخیر زمانی

رله های چند بعدی

رله حرارتی

رله های دیفرانسیل

رله های خودرو

رله های فرکانس

رله های پلاریزه

رله های چرخشی

رله های دنباله ای

رله های کویل متحرک

رله های ایمنی

رله های نظارتی

رله های خطای زمین و …

همه این رله‌ها و بسیاری دیگر بر اساس عملکرد، نوع کاربرد، پیکربندی یا ویژگی‌های ساختاری و غیره طبقه‌بندی می‌شوند.

رله های الکترومکانیکی و الکترونیکی

در رله های الکترومکانیکی (EMR)، کنتاکت ها توسط نیروی مغناطیسی باز یا بسته می شوند. در رله های الکترونیکی یا حالت جامد (SSR)، هیچ کنتاکتی وجود ندارد و سوئیچینگ کاملاً الکترونیکی است. تصمیم برای استفاده از رله های الکترومکانیکی یا الکترونیکی به نیازهای الکتریکی یک برنامه کاربردی، محدودیت های هزینه و امید به زندگی بستگی دارد. اگرچه رله های الکترونیکی بسیار محبوب شده اند، رله های الکترومکانیکی همچنان رایج هستند. بسیاری از عملکردهایی که توسط تجهیزات سنگین انجام می شود به قابلیت های سوئیچینگ رله های الکترومکانیکی نیاز دارند. رله های الکترونیکی جریان را با استفاده از دستگاه های الکترونیکی غیر متحرک مانند یکسو کننده های کنترل شده سیلیکونی تغییر می دهند.

این تفاوت ها در دو نوع رله منجر به مزایا و معایب هر سیستم می شود. از آنجایی که رله‌های الکترونیکی نیازی به انرژی دادن به یک سیم‌پیچ یا باز کردن کنتاکت‌ها ندارند، ولتاژ کمتری برای روشن یا خاموش کردن رله‌های الکترونیکی مورد نیاز است. به طور مشابه، رله‌های الکترونیکی سریع‌تر روشن و خاموش می‌شوند زیرا هیچ بخش فیزیکی برای حرکت وجود ندارد. اگرچه عدم وجود کنتاکت و قطعات متحرک به این معنی است که رله‌های الکترونیکی در معرض قوس قرار نمی‌گیرند و فرسوده نمی‌شوند، کنتاکت‌های رله‌های الکترومکانیکی قابل تعویض هستند، در حالی که تمام رله‌های حالت جامد باید در صورت معیوب شدن هر قطعه تعویض شوند. به دلیل ساخت رله های حالت جامد، مقاومت الکتریکی باقیمانده و/یا نشتی جریان وجود دارد، چه کلیدها باز و چه بسته باشند. افت ولتاژ کوچکی که ایجاد می شود معمولاً مشکلی ایجاد نمی کند. با این حال، رله‌های الکترومکانیکی به دلیل فاصله نسبتاً زیاد بین کنتاکت‌ها، شرایط روشن یا خاموش‌تری را فراهم می‌کنند که به عنوان نوعی عایق عمل می‌کند.

رله های الکترومکانیکی و حالت جامد اگرچه رله های حالت جامد همان نتایج رله های الکترومکانیکی را به دست می آورند، ساختار فیزیکی و عملکرد رله های حالت جامد با رله های الکترومکانیکی متفاوت است.

رله حفاظتی دیجیتال

در برق صنعتی، رله حفاظتی دیجیتال یک دستگاه رله ای است که برای خاموش کردن مدار در هنگام تشخیص عیب طراحی شده است و توانایی اندازه گیری مقادیر سیستم قدرت را از طریق منطق داخلی یک ریزپردازنده دارد.

ولتاژها و جریان های عملیاتی که از طریق یک سیستم قدرت می گذرد معمولاً در سطوح کیلو ولت و کیلو آمپر هستند. با این حال، برای پردازش دیجیتال، لازم است که اندازه گیری های اولیه به سطوح قابل مدیریت کاهش یابد. بنابراین، سیگنال‌های آنالوگ به شکل دیجیتال تبدیل می‌شوند و بدین ترتیب امکان پردازش دیجیتال بعدی برای تعیین وضعیت مدار فراهم می‌شود.

رله دیجیتال دارای روش‌های دقیق برای محاسبه ولتاژ، اندازه‌گیری‌های جریان و سایر مقادیر الکتریکی است و به یک استاندارد ارتباطی برای سیستم‌های اتوماسیون پست الکتریکی (SAS) تبدیل شده است.

رله های دیجیتال شامل عملکردهای حفاظتی چندگانه مانند حفاظت از راه دور، حفاظت در برابر جریان اضافه، حفاظت در برابر ولتاژ و غیره هستند. علاوه بر این، اندازه گیری های زیادی وجود دارد که می توان با استفاده از ریزپردازنده انجام داد، مانند تشخیص عیب داخلی/خارجی، اندازه گیری خطا، جریان صفر. توالی و ضبط اختلال.

رله حفاظتی دیجیتال

 عملکردهای اضافی رله های دیجیتال مانند نظارت، اندازه گیری، گروه های تنظیم، ارتباطات ضبط کننده خطا و گزارش ها، هیچ ارتباط مستقیمی با عناصر حفاظتی ندارند. ساختار سلسله مراتبی اتوماسیون سیستم قدرت شامل یک رله حفاظتی الکتریکی، کنترل، اندازه گیری و نظارت و ارتباطات داده است. اتوماسیون سیستم قدرت سیستمی است که در اجزای مختلف متصل به شبکه برق یکپارچه شده است. رله عددی یک مفهوم کانونی از اتوماسیون سیستم قدرت برای محافظت از تجهیزات و محدود کردن آسیب است. اجزای سیستم ارتباط بهتری با یکدیگر دارند. اطلاعات از طریق ده ها پروتکل ارتباطی رد و بدل می شود، این مفهوم را می توان با این واقعیت مشخص کرد که یک حسگر برای به دست آوردن و جمع آوری اطلاعات از طریق شبکه به جای حسگر در هر جزء در سیستم قدرت کافی است. اتوماسیون سیستم قدرت دارای سطوح مختلفی برای ادغام بین پست های برق و سیستم نظارت پست (SCADA) می باشد. هم مدل اطلاعات و هم خدمات مورد استفاده برای ارتباط بین دستگاه های الکترونیکی هوشمند (IED) در یک پست را تعریف می کند.

عناصر اساسی رله های حفاظت دیجیتال

هر رله دیجیتال را می توان شامل سه زیر سیستم اساسی در نظر گرفت.

  1. یک زیر سیستم شرطی سازی سیگنال
  2. یک زیر سیستم تبدیل
  3. یک زیر سیستم رله پردازش دیجیتال.

دو زیرسیستم اول به طور کلی برای همه طرح‌های حفاظتی دیجیتال مشترک هستند، در حالی که سومین زیرسیستم بسته به کاربرد یک طرح خاص متفاوت است. هر یک از این سه زیرسیستم از تعدادی مولفه و مدار ساخته شده است که در بخش های بعدی به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.

مبدل یا کانورتر

جریان و ولتاژ سیستم قدرت اولیه معمولاً نسبتاً زیاد است. قبل از اینکه بتوان این سیگنال ها را به رله های حفاظتی رساند، باید آنها را به سطوح بسیار پایین تری کاهش داد. به طور متعارف، جریان ها به محدوده 1 تا 5 آمپر و ولتاژها به 110 ولت یا 120 ولت کاهش می یابد. این امر معمولاً با استفاده از مبدل های جریان و ولتاژ اولیه (CTs و VTs) به دست می آید. با این حال، در رله های دیجیتال، مقدار جریان و ولتاژ هر دو بیشتر است.

با استفاده از مبدل های کمکی ویا امپدانس های تقلید در رله ها برای مطابقت با الزامات اجزای مورد استفاده کاهش می یابد. در حالت ایده‌آل، ترانسفورماتور جریان می‌تواند یک نسخه کاملاً کوچک شده از سیگنال اولیه را در سمت ثانویه خود بازتولید کند. ترانسفورماتورها جریان ثانویه را با مقداری خطا بازتولید می کنند. بدترین حالت زمانی اتفاق می‌افتد که هسته آهنی در هنگام خطا اشباع شود. درجه اعوجاج سیگنال و زمان پس از یک خطا که در آن رخ می دهد به شدت به بار کل متصل به مبدل های جریان اولیه بستگی دارد. با این حال، در اکثر برنامه های کاربردی مدرن، بار کلی به گونه ای است که اعوجاج سیگنال فعلی در طول دوره اندازه گیری اندک است. در مواردی که اینطور نیست، مطلوب است که اثر را بر عملکرد ثابت کرد و در صورت لزوم، ابزارهایی را در نرم افزار رله گنجاند تا اطمینان حاصل شود که یکپارچگی اندازه گیری حفظ می شود

مبدل های ولتاژ الکترومغناطیسی معمولاً یک سیگنال ولتاژ بسیار بالا تولید می کنند، اگرچه در واقع به ندرت در ولتاژهای سیستم بالاتر از 100 کیلو ولت استفاده می شود. در ولتاژهای بالاتر، استفاده از ترانسفورماتورهای ولتاژ خازن (CVT) رایج است. متأسفانه، پاسخ گذرا CVT ها به طور گسترده ای با توجه به نوع مبدل درگیر و ماهیت بار کل متصل متفاوت است. به ویژه در کاربردهای رله با سرعت بالا، باید سیگنال‌های ولتاژی که از CVT سرچشمه می‌گیرند، اتکا کرد،

مدارهای حفاظت از نوسانات

جریان و ولتاژ ثانویه CT ها و VT ها به مدارهای محافظ برق متصل می شود که معمولاً از خازن ها و ترانسفورماتورهای ایزوله تشکیل شده اند. دیودهای زنر معمولاً برای محافظت از مدارهای الکترونیکی در برابر نوسانات استفاده می شوند، اگرچه قرارگیری آنها به آرایش مدار فیزیکی دقیق مورد استفاده بستگی دارد. در عمل، تبدیل اندازه‌گیری‌های جریان ثانویه به سیگنال‌های ولتاژ سطح پایین با استفاده از یک آرایش تقویت‌کننده بار و یا جریان به ولتاژ مناسب، رایج است.

فیلتر آنالوگ

معمولاً انجام فیلتر آنالوگ سیگنال های دریافتی از CT و VT ضروری است. در عمل، مقدار فیلتر بستگی به نیازهای داده یک رله دیجیتال خاص دارد. چنین فیلترهایی معمولاً با استفاده از فیلترهای پایین گذر برای حذف فرکانس های بالای ناخواسته قبل از نمونه برداری انجام می شود. در واقع قضیه نمونه گیری مستلزم آن است که اجزای سیگنال آنالوگ بالاتر از یک فرکانس معین (که به نوبه خود به فرکانس نمونه برداری دیجیتال مربوط می شود) تضعیف شوند تا از خطا در پردازش دیجیتال بعدی جلوگیری شود.

این عملکرد «ضد آلیاسینگ» است که به طور مهمی توسط فیلترهای پایین گذر آنالوگ انجام می شود، فیلترهایی که باید با فرکانس قطع (fc) طراحی شوند که رد مؤلفه سیگنال رضایت بخش را بالاتر از فرکانس معین انجام دهد. اجزای سیگنال فرکانس های زیر فرکانس قطع را با تضعیف صفر منتقل می کند، در حالی که اجزای بالای فرکانس قطع به صفر تضعیف می شوند. اثر معرفی یک فیلتر پایین گذر در عمل امکان دستیابی به چنین انتقال واضحی بین باندهای عبور و توقف وجود ندارد. ویژگی دینامیکی فیلترهای پایین گذر و همچنین ویژگی های حالت پایدار آنها مهم است.

 از جمله این عوامل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. زمان افزایش، که نشان می دهد چه مدت طول می کشد تا خروجی یک فیلتر پایین گذر از مقدار نهایی خود پس از یک ورودی مرحله ای عبور کند.
  2. اور شات (overshoot)، که نشان می دهد با چه مقدار خروجی فیلتر از مقدار حالت پایدار خود در پاسخ اولیه به ورودی گام واحد فراتر خواهد رفت.
  3. زمان سکون، که نشان دهنده مدت زمانی است که طول می کشد تا یک فیلتر معین در مقدار خروجی حالت پایدار خود ساکن شود.

تمام ویژگی های فوق در پاسخ دینامیکی کلی سیستم های رله دیجیتال نقش دارند. به طور خاص، در سیستم هایی که نیاز به تصمیم گیری با سرعت بسیار بالا است، به ویژه مهم است که اطمینان حاصل شود که فیلتر پایین گذر به گونه ای طراحی شده است که فرکانس قطعی داشته باشد که عملکرد کلی را ارائه می دهد که با تاخیرهای طولانی فیلتر کاهش نمی یابد .

مالتی پلکسرهای آنالوگ

در کاربردهای رله دیجیتال معمولاً استفاده از مالتی پلکسر آنالوگ ضروری است. مفهوم مالتی پلکسی ریشه در مهندسی ارتباطات دارد. مالتی پلکسر آنالوگ دستگاهی است که سیگنالی را از یکی از تعدادی کانال ورودی انتخاب می کند و آن را به کانال خروجی خود منتقل می کند و از این طریق امکان انتقال چندین سیگنال را به صورت سریال در یک کانال ارتباطی فراهم می کند. بنابراین اصول مالتی پلکسی در توسط شبیه سازی دوره revit mep به یک کلید دوار چند ترمینالی تشبیه شده است.

مالتی پلکسرهای آنالوگ

قضیه نمونه گیری

قضیه نمونه‌برداری بیان می‌کند که یک سیگنال باند محدود را می‌توان به‌طور منحصربه‌فرد با مقادیر نمونه‌گیری‌شده آن مشخص کرد، اگر و تنها اگر در صورتی که فرکانس نمونه‌برداری حداقل دو برابر حداکثر مولفه فرکانس موجود در سیگنال اصلی باشد، فرآیند نمونه‌گیری به طور موثر با اتصال یک سیگنال آنالوگ به دست می‌آید. f(t) به سیستم اکتساب داده با استفاده از یک سوئیچ سریع عمل می کند، که برای مدت زمان بسیار کوتاهی بسته می شود اما برای بقیه دوره باز می ماند.

این عملیات را می توان با یک ضریب مدل سازی کرد که در آن سیگنال آنالوگ باند محدودی است که باید نمونه برداری شود، و s(t) به عنوان تابع نمونه گیری شناخته می شود. بنابراین، تابع نمونه‌برداری از یک قطار پالس متناوب بین مقدار صفر و یک ساخته شده است.

خطای همخوانی سیگنال

اگر نرخ نمونه برداری طوری انتخاب شود که فرکانس نمونه برداری کمتر از دو برابر حداکثر فرکانس قابل توجه موجود در سیگنال اصلی باشد منجر به چیزی می شود که معمولاً به عنوان خطای همخوانی سیگنال  (Signal aliasing error) شناخته می شود که به نوبه خود باعث ایجاد خطا در تجزیه و تحلیل و تشخیص اجزای فرکانس پایین و بالا می شود.

به عبارت دیگر، اگر نرخ نمونه گیری معادله را برآورده نکند. یک جزء فرکانس پایین که در واقع در سیگنال اصلی وجود ندارد، با این وجود در سیگنال نمونه برداری آشکار است.

مدار نمونه برداری و نگهداری

اگر سوئیچ نمونه برداری با یک ترکیب خازن سوئیچ جایگزین شود، هر نمونه را می توان تا زمان گرفتن نمونه بعدی ذخیره یا نگه داشت. این فرآیند باعث می شود تا زمان کافی برای تکمیل فرآیند بعدی تبدیل آنالوگ به دیجیتال سپری شود. ورودی سیگنال آنالوگ است که با نرخ l/Ts نمونه برداری می شود. نمونه برداری توسط شکل موج کنترل Vc کنترل می شود که سوئیچ را بسته و باز می کند. در طول زمان بسته شدن Tc، خازن شارژ می شود، در حالی که در طول زمان نگهداری TH=TS-Tn خازن مقدار نمونه را نگه می دارد. فرآیند نمونه برداری و نگهداری مدارهای نمونه گیری و نگه داری مختلفی به شکل مدار Litegrated (IC) موجود است. با این حال، تقریباً همه دستگاه‌های تجاری موجود بر اساس اصل ذکر شده کار می‌کنند، عملکرد آنها عمدتاً بر اساس دقت و نرخ نمونه‌برداری تعریف می‌شود.

مالتی پلکس دیجیتال

مالتی پلکسر دیجیتال شبکه ای است با تعدادی پورت ورودی که به یک خروجی منفرد کانال می شوند. ورودی این پورت ها شامل کلمات دیجیتالی اطلاعات یک یا چند بیتی است.

تبدیل دیجیتال به آنالوگ

ابتدا روش تبدیل یک نمایش دیجیتال به فرم آنالوگ را در نظر بگیرید. دلیل این امر این است که مبدل های D/A اغلب در مبدل های آنالوگ به دیجیتال استفاده می شوند. این ممکن است برای تبدیل یک کلمه دیجیتال موازی چهار بیتی باینری W3W2WlW0، که در آن هر Wt یا 0 یا 1 باشد، به یک ولتاژ آنالوگ که متناسب با عدد باینری ارائه شده توسط کلمه دیجیتال است، استفاده شود. ولتاژهای منطقی که هر بیت W{ را نشان می دهند، در واقع به مبدل متصل نیستند، بلکه برای کنترل سوئیچ های S0 S1 S2 و S3 استفاده می شوند. بنابراین اگر Wi= 1، Si به VR متصل می شود در حالی که اگر Wi = 0  آنگاه Si به زمین وصل می شود.

مقادیر عناصر مدار به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که مقاومت‌های متوالی در سمت ورودی با توان‌های دو مرتبط باشند، و مقاومت‌های جداگانه با اهمیت عددی رقم باینری مناسب نسبت معکوس دارند

تبدیل آنالوگ به دیجیتال

برای سادگی، یک مبدل کلمه چهار بیتی که یک آرایه خروجی WZW2WXWQ را ارائه می دهد. در زمینه الکترونیک دیجیتال یکپارچه، روش‌های زیادی برای تبدیل سیگنال‌های آنالوگ به شکل دیجیتال ایجاد شده است که رایج‌ترین آنها مبدل‌های ضد کنترل، مبدل‌های شیب دوگانه و مبدل‌های مقایسه‌کننده موازی هستند.

مبدل ضد کنترل

این تکنیک یکی از ساده ترین روش های تبدیل A/D را نشان می دهد.  از سه جزء اصلی تشکیل شده است: یک شمارنده، یک مبدل D/A و یک مقایسه کننده آنالوگ.

 اصول عملکرد آن را می توان به صورت زیر خلاصه کرد.

شمارنده در ابتدای هر سیکل روی صفر تنظیم می شود که باعث می شود خروجی مبدل D/A از Vc  به صفر شود. این ولتاژ اخیر با ولتاژ ورودی Vi که توسط مدار نمونه و نگه‌داری تغذیه می‌شود، با استفاده از مقایسه‌کننده‌ای مقایسه می‌شود که خروجی آن بسته به بزرگی نسبی Vi و Vc صفر یا یک خواهد بود. اگر Vi> Vc باشد، خروجی مقایسه کننده 1 خواهد بود که برای فعال کردن گیت AND استفاده می شود. این به نوبه خود اجازه می دهد تا پالس های ساعت وارد شمارنده شوند. هر پالس وارد شده در شمارنده باعث می شود ولتاژ خروجی مبدل A/D یک پله 1 ولت افزایش یابد. به محض اینکه Vc بزرگتر شد Vi یعنی Vi< Vc خروجی مقایسه کننده صفر خواهد شد. این باعث غیرفعال شدن گیت AND می شود و پالس های ساعت از رسیدن به شمارنده جلوگیری می کنند و سپس متوقف می شود. خروجی مبدل A/D  سپس از پایانه‌های خروجی شمارنده خوانده می‌شود.

ساب سیستم رله دیجیتال

زیرسیستم رله دیجیتال از سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده است. سخت افزار تا حد زیادی از یک واحد پردازشگر مرکزی (CPU)، حافظه، ورودی و خروجی داده (I/O) تشکیل شده است. نرم افزار تحت تاثیر دو عامل عمده است. اولین مورد، اصول عملیاتی و عملکرد مورد نیاز است که یا به توسعه یک الگوریتم خاص یا اجرای یک الگوریتم موجود منجر می شود. این عامل به شدت بر تعیین فرکانس نمونه برداری، نوع ساختار سخت افزاری و سیستم سخت افزاری ورودی داده تاثیر می گذارد.

عامل دوم فیلتر دیجیتال است. ساب هارمونیک ها و همچنین اجزای هارمونیک بالا می توانند باعث قطع کاذب، قطع نشدن و تغییر در عملکرد رله حفاظتی شوند. اصول عملیاتی و فیلتر دیجیتال به طور کلی باید طیف وسیعی از کاربردها و الزامات مربوط به سرعت پاسخ به خطاهای سیستم را فراهم کنند، که دومی تحت تأثیر زمان محاسبات لازم است.

الگوریتم های مورد استفاده و نرم افزار مورد نیاز به طور قابل توجهی با توجه به کاربرد متفاوت است و بسیاری از کارهای فصل های بعدی مربوط به الگوریتم های خاصی برای برآوردن انواع عملکرد حفاظتی و الزامات برنامه خواهد بود.

گرایش اجتناب‌ناپذیری برای تولیدکنندگان رله برای توسعه سخت‌افزار استاندارد وجود دارد که می‌تواند همراه با نرم‌افزار توسعه‌یافته مناسب برای برآورده کردن انواع نیازهای تولید و برنامه‌های کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

منابع:

https://www.electronicshub.org/classification-of-relays/

https://www.mdpi.com/1996-1073/11/4/893/htm

https://www.galco.com/comp/prod/relay.htmhttps://www.kth.se/social/files/57d1360df27654391f1449db/3%20Sidor%20fr%C3%A5n%20Digital%20Protection%20for%20Power%20Systems.pdf

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود