شیوه های مختلف اب بندی وتعمیرات انها در کمپرسورها

0

работни обувки fw34 steelite lusum s1p 38
normamascellani.it
covorase man
bayern münchen spieler
karl sneakers
addobbi fai da te matrimonio
prestonstadler.com
spoločenské šaty pre moletky
fingateau.com
lifeonthevineministries.com

به سبب انواع آب بندی های مورد استفاده، سیالات آب بندی و فشار آب بندی بسیار متفاوتی وجود دارد، انواع مختلفی از سیستم های آب بندی کمپرسورهای آموزشگاه فنی وجود دارد. این سیستم انواعی از سیستم تامین شامل مخزن، واحدهای پمپاژ، مبدل ها، شیرهای انتقال، شیرهای کنترل دما و فیلترها می باشد. هدف این سیستم تامین مداوم مایع آب بندی تمیز و خنک به رابط های آب بندی در فشار دیفرانسیل صحیح است. عملکرد سیستم دریچه تخلیه روغن آببندی این است که اطمینان حاصل کند که تمام نشت روغن آببندی طرف گاز به سمت تخلیه کننده هدایت می شود. اندازه مخزن روغن آببندی دقیقاً به اندازه مخزن روغن روان است. تنها تفاوت عمده بین اندازه اجزای آب بند و یاتاقان این است که جریان آب بندی در سراسر بوش اتمسفر با فشارهای متفاوت تغییر می کند. بسیاری از مشکلات سیستم آب بندی مربوط به جریان ناکافی روغن آببندی از طریق بوش اتمسفر در شرایط فشار مکش کم است. مشخص شده است که آببندی بوش مایع نیز برای آببندی جانبی گاز استفاده می شود. با این حال، نرخ نشتی آنها به طور قابل توجهی بزرگتر از آب بندی تماسی خواهد بود، زیرا آنها اساسا یک روزنه هستند.

یک سیستم آب بندی معمولی برای یک کمپرسور را می توان به چهار زیر سیستم اصلی تقسیم کرد:

  1. سیستم تامین
  2. سیستم هوزینگ
  3. سیستم تخلیه اتمسفر
  4. سیستم نشت آب بند

سیستم تامین

این سیستم از مخزن، واحدهای پمپاژ، مبدل ها، شیرهای انتقال، شیرهای کنترل دما و فیلترها تشکیل شده است. هدف این زیرسیستم تامین مداوم مایع آب بندی تمیز و خنک به رابط های آب بندی در فشار دیفرانسیل صحیح است. با اشاره به تعریف سیستم روغن آببندی، می توان دریافت که عملکرد آن با سیستم روغن روان کننده یکسان است، به استثنای اینکه مایع آب بند باید در فشار دیفرانسیل مشخص شده به آب بند ها تحویل داده شود.

فشار بوش اتمسفر پایین دست ثابت و معمولا برابر با فشار اتمسفر است. با این حال، فشار بوش سمت گاز به فشار فرآیند کمپرسور اشاره دارد. این فشار می تواند  در حین کار متفاوت باشد. اگر همیشه ثابت بود، نیاز به کنترل فشار تفاضلی در یک سیستم آب بندی وجود نخواهد نداشت و مشابه سیستم روانکاری خواهد بود. راه دیگر تجسم سیستم ها این است که درک کنیم که سیستم روان کننده از کنترل فشار دیفرانسیل نیز استفاده می کند، اما فشار مرجع (فشار اتمسفر) ثابت است و در نتیجه تمام شیرهای کنترل فقط به کنترل فشار روغن نیاز دارند. با این حال، سیستم های آب بندی به ابزارهایی برای کنترل فشار دیفرانسیل ثابت (فشار گاز مرجع برای فشار عرضه روغن آب بندی) نیاز دارند.

عملکرد سیستم تامین مشابه سیستم روغن روان کننده است، با این تفاوت که مایع به فشاری اشاره دارد که می تواند متفاوت باشد و باید برای حفظ اختلاف ثابت بین فشار مرجع و فشار تامین سیستم آب بندی کنترل شود. اندازه اجزای سیستم روغن آببندی نیز با اجزای سیستم روغن روانکاری یکسان است.

بار حرارتی و جریان مورد نیاز هر آب بندی به روشی مشابه یاتاقان ها تعیین می شود. آب بندی ها در سرعت های مختلف آزمایش می شوند و جریان لازم برای حذف گرمای اصطکاک در شرایط مختلف تعیین می شود. الزامات جریان روغن آب بندی و بارهای حرارتی مربوطه، جدول بندی شده و مبدل های پمپ، فیلترها و شیرهای کنترل بر اساس آن اندازه می شوند.

اندازه مخزن روغن آببندی دقیقاً به اندازه مخزن روغن روان کننده است. تنها تفاوت عمده بین اندازه اجزای آب بند و یاتاقان این است که جریان آب بندی در سراسر بوش اتمسفر با فشارهای متفاوت تغییر می کند. همانطور که قبلا توضیح داده شد، هر آببندی کمپرسور مایع دارای یک آرایش آب بندی دوگانه است. دیفرانسیل آببندی سمت گاز توسط طراحی سیستم ثابت نگه داشته می شود. دیفرانسیل آببندی جانبی جوی با فشار مرجع (فرایند) آب بندی متغیر است. بنابراین، جریان کل به آب بندی ها با فشار فرآیند متفاوت خواهد بود و باید برای مقادیر حداکثر و حداقل در هنگام اندازه گیری اجزای سیستم آب بندی مشخص شود. با یادآوری مفهوم روزنه معادل، یک کمپرسور در شرایط جوی به جریان روغن آب بند کمتری نسبت به شرایط فشار بالا (200 psi) نیاز دارد، چرا که دیفرانسیل در سرتاسر آب بندی اتمسفر و جریان مایع از یک مقدار کم به مقدار قابل توجهی بالاتر افزایش می یابد، در حالی که دیفرانسیل بوش سمت گاز و جریان مایع ثابت می مانند به شرط اینکه فاصله آب بند ثابت بماند. بسیاری از مشکلات سیستم آب بندی مربوط به جریان ناکافی روغن آببندی از طریق بوش اتمسفر در شرایط فشار مکش کم است. توجه دقیق به دمای حفره تخلیه اتمسفر در هر عملیات طراحی خاموش (شرایط فشار مکش کم) توصیه می شود.

سیستم آببندی هوزینگ

این سیستم از دو آببندی مختلف تشکیل شده است. یک بوش کنار گاز و یک بوش اتمسفر. هدف از سیستم محفظه آب بندی این است که سیال موجود در کمپرسور را به طور مثبت در خود نگه دارد و اجازه نشت به جو را نمی دهد. سیال آب بند بین هر دو رابط آب بند وارد می شود، بنابراین یک آرایش آب بندی دوگانه را تشکیل می دهد.

هدف از آببندی بوش جانبی گاز این است که دائماً مایع مرجع را در خود نگه دارد و نشت نفت ترش را به حداقل برساند. این بوش را می توان به عنوان یک روزنه معادل تصور کرد. این مفهوم شبیه یاتاقان ها است، با این استثنا که فشار پایین دست مرجع بوشینگ سمت گاز می تواند تغییر کند. به منظور اطمینان از جریان ثابت در سراسر این منفذ، فشار دیفرانسیل باید ثابت نگه داشته شود. بنابراین، هر سیستم آب بندی کمپرسور به گونه ای طراحی شده است که یک دیفرانسیل ثابت را در برابر آببندی جانبی گاز حفظ کند. ابزار دستیابی به این هدف مورد بحث قرار خواهد گرفت. همانطور که ادامه می‌دهیم، آببندی دیگر در سیستم بوشینگ اتمسفری است که هدف آن به حداقل رساندن جریان مایع آب‌بند به مقداری است که گرمای اصطکاک را از آب‌بند حذف کند. این بوشینگ را می‌توان به عنوان بلبرینگ، زیرا فشار پایین دست معمولاً فشار اتمسفر است.

سیستم آببندی هوزینگ

در سیستم هایی که مستقیماً به یاتاقان تغذیه می کنند، فشار بوش اتمسفر پایین دست ثابت تقریباً 20 psi خواهد بود. با این حال، فشار منبع بالادست با فشار مورد نیاز رسانه آب بندی در کمپرسور متفاوت خواهد بود به عنوان مثال، اگر یک سیستم آب بندی برای حفظ دیفرانسیل ثابت 5 پوند طراحی شده باشد. در هر اینچ مربع بین گاز فرآیند کمپرسور و منبع روغن آب بندی به بوش کناری گاز، فشار عرضه با فشار گاز فرآیند 0 PSIG، برای هر دو بوش کنار گاز و بوش اتمسفر 5 psi خواهد بود. بنابراین، بوش سمت گاز و دیفرانسیل بوش اتمسفر هر دو برابر با 5 psi خواهند بود. اگر فشار گاز فرآیند به 20 psi افزایش یابد، سیستم روغن آببندی دیفرانسیل 5 psi را در سراسر آببندی جانبی گاز حفظ می کند و فشار عرضه به بوش سمت گاز و بوش اتمسفر 25 psi خواهد بود. در این حالت، دیفرانسیل در سراسر بوش سمت گاز در psi 5 ثابت می ماند، اما فشار دیفرانسیل بوش اتمسفر از 5 به 25 psi افزایش می یابد. در نتیجه، نگرانی اصلی در هر سیستم مایع آب بند، اطمینان از دریافت جریان سیال مناسب تحت هر شرایطی بوشینگ اتمسفر است. پس از خروج مایع آب بند از محفظه آب بندی، اساساً از طریق دو زیر سیستم اضافی باز می گردد.

صرف نظر از نوع، هدف هر آببندی این است که مایع را در مخزن تجویز شده (پمپ، کمپرسور، توربین و غیره) قرار دهد. انواع و طرح های آببندی بسیار متفاوت است. از آنجایی که سیال موجود یک مایع است، این آببندی از آن مایع برای حذف گرمای اصطکاکی آب بند و تبخیر مایع استفاده می کند. مقدار کمی از مایع تبخیر شده به طور مداوم از پمپ در سراسر صفحه آب بندی خارج می شود. این یک واقعیت است که تمام آببندی ها نشت می کنند. این دلیل عمده ای است که امروزه بسیاری از کاربردهای پمپ برای استفاده از پمپ های بدون آب بندی برای جلوگیری از انتشار بخارات سمی مورد نیاز است.

در ادامه بحثی از انواع عمده ترکیبات آب بندی مورد استفاده در کاربردهای آب بندی کمپرسور گریز از مرکز ارائه می شود.

آببندی گاز

یک آببندی معمولی گاز در شکل 17.4 نشان داده شده است. آببندی های گاز اخیرا توجه را به خود جلب کرده اند زیرا به نظر می رسد سیستم های تامین آنها بسیار ساده تر از سیستم های آب بندی مایع سنتی است.

از آنجایی که آببندی های گاز از گاز آببندی شده یا گاز بافر تمیز استفاده می کنند، سیستم آب بندی مایع حاوی پمپ ها، مخزن و سایر اجزاء مورد نیاز نیست. با این حال، باید به یاد داشته باشید که مایع آب بندی هنوز باید با سرعت جریان، دما و تمیزی مناسب تامین شود. در نتیجه، یک منبع بسیار کارآمد و قابل اعتماد برای فیلتراسیون، خنک‌کننده و تامین باید فراهم شود. اگر سیستم برای ادامه کار به گاز بافر بی اثر متکی باشد، منبع تامین گاز بافر باید به اندازه خود تجهیزات حیاتی قابل اعتماد باشد. تنظیمات آب بندی گاز متفاوت است و در بخش بعدی به تفصیل مورد بحث قرار خواهد گرفت. آنها می توانند به شکل سیستم های آببندی منفرد، پشت سر هم (سری) یا چندگانه باشند. اصل کار این است که حداقل فاصله ثابت بین وجه دوار و غیر چرخشی آب بند را حفظ کند. آببندی استفاده شده اساساً یک آببندی تماسی با نوعی دستگاه بالابر برای حفظ حداقل فاصله ثابت بین وجه های چرخان است. ضروری است که گاز بین این سطوح تمیز باشد زیرا هر گونه زباله به سرعت نواحی را مسدود می کند و کارایی دستگاه های بالابر را کاهش می دهد و در نتیجه منجر به آسیب سریع به سطوح آب بند می شود.

آببندی مایع

نوع آب بند مورد استفاده سنتی دوره مهندسی مکانیک در سرویس کمپرسور، آببندی مایع بوده است. از آنجایی که محیطی که ما در برابر آن آب بندی می کنیم گاز است، باید مایعی وارد شود که گرمای اصطکاکی آب بندی را از بین ببرد و از آب بندی مناسب اطمینان حاصل کند. بنابراین تمام آب بندهای مایع کمپرسور به صورت دو آببندی در می آیند. یعنی از دو آببندی تشکیل شده اند که مایع آب بند بین وجه های آب بندی وارد شده است. برای اطمینان از روانکاری مناسب آببندی های جانبی گاز (داخلی) و اتمسفر (خارجی)، “روزنه های” معادل هر آببندی باید به گونه ای طراحی شود که فشار دیفرانسیل موجود جریان کافی را از طریق درزگیر برای حذف گرمای اصطکاک فراهم کند. در حداکثر سرعت عملیاتی نوع کاسه نمد جانبی گاز مورد استفاده یک آب بند تماسی مشابه آنچه در بیشتر کاربردهای پمپ استفاده می شود می باشد. این آببندی حداقل نشتی (پنج تا ده گالن در روز در هر آب بند) را فراهم می کند و عملکرد قابل اعتمادی را ارائه می دهد (عملکرد مداوم برای بیش از 3 سال). انواع خاصی از آببندی های مورد استفاده در پیکربندی آببندی دوبل (مایع) وجود دارد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

آب بندی بوشینگ مایع

آب بند متحرک مایع را می توان برای هر دو کاربرد درزگیر در سمت گاز یا برای کاربرد درزگیر جانبی اتمسفر استفاده کرد. بیشتر آببندی ها از آببندی بوشینگ مایع برای کاربرد بوشینگ اتمسفر استفاده می کنند. اصل آببندی بوش در حداقل فاصله بین شفت و سطح بوش برای به حداقل رساندن نشتی است. آببندی بوش طوری طراحی شده است که فاصله برای حذف تمام گرمای اصطکاکی در شرایط حداکثر تلفات توان آن بوش با دیفرانسیل سیال موجود در سراسر بوش کافی باشد. توجه به این نکته مهم است که بوش در حالی که به عنوان آب بند عمل می کند، نباید به عنوان یک یاتاقان عمل کند. یعنی باید درجاتی از آزادی (شناور) داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که بار روتور را تحمل نمی کند.

از آنجایی که پیکربندی آن شبیه یک یاتاقان است، اگر آزادی حرکت مجاز نباشد، می تواند به عنوان یاتاقان تجهیزات عمل کند و منجر به تغییر قابل توجهی در ویژگی های دینامیکی تجهیزات با پتانسیل آسیب رساندن به تجهیزات حیاتی شود. به منظور دستیابی به اهداف یک کاسه نمد، فاصله ها در حدود 0.0005 اینچ فاصله قطری در هر اینچ از قطر شفت است. درزگیرهای بوشینگ مایع نیز برای آب بندی های جانبی گاز استفاده می شوند، اما میزان نشتی آنها به طور قابل توجهی بزرگتر است. هنگامی که به عنوان یک بوش جانبی گاز استفاده می شود، سیستم باید طوری طراحی شود که اختلاف بین بوش را به حداقل برساند. دیفرانسیل نفت یا گاز تحت همه شرایط عملیاتی دیفرانسیل طراحی معمولی در یک آببندی بوش جانبی گاز در حد 5 تا 10 psid است. کنترل دقیق این دیفرانسیل معمولاً توسط یک سیستم کنترل سطح حفظ می شود.

عملکرد آب بند بوشینگ کاملاً به حفظ یک رابط مایع بین سطح آب بند و شفت بستگی دارد. عدم دستیابی به این امر منجر به نشت گاز به بیرون از طریق آب بندی می شود. تمام آببندی های بوش باید به طور مداوم این رابط مایع را حفظ کنند تا از آب بندی مناسب اطمینان حاصل شود. تمام سیستم‌هایی که درزگیرهای بوش جانبی گاز را در خود جای داده‌اند، باید هر زمان که گاز تحت فشار در داخل کیس کمپرسور وجود دارد، سیستم آب‌بندی را فعال کنند. اگر یک رابط مایع حفظ نشود، گاز در سراسر آببندی بوش اتمسفر حرکت می کند و از طریق سیستم پیش می رود و به سیستم تامین باز می گردد. مواردی در چنین طراحی‌های سیستمی وجود داشته است که در آن عدم کارکرد سیستم آب‌بند زمانی که کمپرسور تحت فشار است، منجر به تبدیل موثر بوش کنار گاز به فیلتری برای کل سیستم گاز فرآیند شده است! این منجر به پر شدن قسمت عرضه سیستم روغن آببندی با زباله های زیادی شد که نیاز به شستشوی طولانی مدت و عملیات تمیز کردن سیستم قبل از راه اندازی مجدد واحد داشت. هر سیستمی که دارای یک آببندی بوش جانبی گاز باشد باید به گونه ای طراحی شود که ورود گاز فرآیند به سیستم تغذیه همیشه ممنوع باشد. این را می توان با یکی از موارد زیر انجام داد:

  1. تامین گاز بافر مداوم
  2. یک شیر چک که تا حد امکان نزدیک به آب بندی در هدر عرضه روغن کاسه نمد نصب شده باشد
  3. تهویه سریع و جداسازی کیس کمپرسور در صورت خرابی سیستم آب بندی در حالت دوم و سوم بالا، لوله کشی روغن نمد تامین باید انجام شود.

قبل از راه اندازی مجدد کمپرسور، به طور کامل از نظر وجود زباله بررسی شود. بسیاری از مشکلات سیستم آب بندی بوش در نتیجه توجه نادرست به حقایق فوق ایجاد شده است.

آببندی تماسی

یک آببندی تماس معمولی کمپرسور از نظر طراحی مشابه آب بند های پمپ هستند. به منظور حذف گرمای اصطکاک برای این نوع آب بندی، فشار دیفرانسیل کافی بالای گاز مرجع باید حفظ شود. دیفرانسیل های معمولی برای آب بندی های تماسی بین 35 تا 50 پوند متغیر است. فشار دیفرانسیل در هر اینچ مربع نرخ نشتی با یک آببندی به درستی نصب شده را می توان بین پنج تا ده گالن در روز در هر آب بند حفظ کرد.

یک محدودیت در استفاده از آب بند تماسی سرعت شفت است، از آنجایی که آب بند تماسی روی سطحی عمود بر محور چرخش عمل می کند، سرعت سطح آب بند بسیار مهم است. در نتیجه، آببندی تماس با سرعت محدود است. حداکثر سرعت معمولی تقریباً 12000 دور در دقیقه است. بالاتر از این سرعت‌ها، از آب‌بندی بوشینگ استفاده می‌شود، زیرا سطح آب‌بندی در قطر کمتر و سرعت مالش پایین‌تری حفظ می‌شود. حداکثر حد فشار دیفرانسیل بین آببندی های تماسی توسط مواد ساخت و ساز کنترل می شود و تقریباً 200 پوند است. آب بند تماسی معمولاً برای کاربردهای درزگیر جانبی گاز استفاده می شود. آنها به ندرت برای کاربردهای آب بندی اتمسفر استفاده می شوند زیرا فشار دیفرانسیل محدودی دارند.

از آنجایی که فشار دیفرانسیل مورد نیاز در سرتاسر سطح آب بند در مقایسه با آببندی بوشینگ نسبتاً زیاد است، درزگیرهای تماسی از کنترل فشار دیفرانسیل در مقابل کنترل سطح برای اکثر آب بند بوش استفاده می کنند. این واقعیت در بخش بعدی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

سیستم تخلیه اتمسفر

جریان از بوشینگ اتمسفر، اگر مستقیماً وارد سیستم بلبرینگ نشود، به مخزن روغن آببندی باز می گردد. علاوه بر این، جریان از هر شیر کنترلی پایین دست نیز از طریق سیستم تخلیه اتمسفر به مخزن روغن آببندی باز می گردد. هر دو این جریان ها باید بدون گاز باشند زیرا نباید با گاز فرآیند تماس داشته باشند.

سیستم نشت آب بند

سیالی که وارد بوش کناری گاز می شود تا حدی کنترل می شود که بتوان آن را دور انداخت یا پس از گاز زدایی به طور مناسب به مخزن بازگرداند. به طور معمول، این مقدار به کمتر از 20 گالن در روز محدود می شود. از آنجایی که این مایع در تماس با شفت پر سرعت است، اتمیزه می شود و با گاز آب بندی ترکیب می شود و وارد سیستم نشتی می شود. این سیستم شامل زیر سیستم های زیر است:

  1. آبکش اتوماتیک
  2. سیستم هواکش
  3. مخزن گاز زدایی (در صورت تجهیز)

زهکش: زهکش حاوی مخلوط نفت و گاز از آببندی جانبی گاز است. سطح مایع تحت فشار در تخلیه، توسط یک شناور داخلی یا شیر کنترل سطح خارجی کنترل می شود تا در صورت نیاز، روغن را به مخزن یا مخزن گاز زدایی برگرداند.

سیستم هواکش: عملکرد سیستم دریچه تخلیه روغن آببندی این است که اطمینان حاصل کند که تمام نشت روغن آببندی طرف گاز به سمت تخلیه کننده هدایت می شود. این امر با ارجاع دریچه تخلیه به فشاری کمتر از فشار موجود در آببندی جانبی گاز در کمپرسور انجام می شود. دریچه تخلیه را می توان به سمت مکش کمپرسور، مخزن مکش یا منبع فشار پایین تر هدایت کرد.

مخزن گاز زدایی: این مخزن معمولاً یک مخزن گرم شده است، با زمان ماند کافی (72 ساعت یا بیشتر) برای گاز زدایی کافی از تمام روغن آببندی به طوری که به مخزن بازگردانده شود و مشخصات روغن آببندی را برآورده کند. اکنون به بررسی هر یک از زیرسیستم های اصلی به تفصیل می پردازیم. تعریف عملکرد هر یک به گونه ای که عملیات کل یک سیستم آب بندی را می توان ساده کرد.

آببندی بوش محدود

آخرین نوع آب بندی که مورد بحث قرار می گیرد، آب بندی نوع بوشینگ محدود است. این نوع آببندی در شکل 17.8 نشان داده شده است. این نوع خاص از آببندی بوشینگ محدود از یک حلقه پمپاژ کوچک در جهت مخالف جریان مایع بوشینگ استفاده می کند تا نشت نسبتاً بزرگی را که با درزگیر بوشینگ تجربه می شود با وارد کردن جریان پمپاژ مخالف در جهت مخالف جبران کند. آببندی از این نوع را می توان برای نشتی جریان صفر طراحی کرد. البته باید به این نکته اشاره کرد که در کاربردهای سرعت متغیر، قابلیت پمپاژ حلقه آب بندی محصور شده باید برای حداقل و حداکثر سرعت محاسبه شود. عدم انجام این کار می تواند منجر به پمپاژ واقعی گاز از کمپرسور به سیستم آب بندی شود. توصیه می شود که چنین آببندی هایی به گونه ای طراحی شوند که در حداکثر سرعت عملیاتی مقدار کمی نشت داشته باشند. هر گونه بازسازی تجهیزاتی که از این نوع آببندی استفاده می کنند باید در زمانی که سرعت های عملیاتی بالاتری پیش بینی می شود بررسی شود. یک آببندی بوش محدود منحصراً برای سرویس جانبی گاز استفاده می شود. به طور خلاصه، انواع اصلی آب‌بندهای مایع که برای کاربردهای کمپرسور استفاده می‌شوند، می‌توانند عبارتند از: انواع بوش باز، انواع تماس، یا انواع بوش محدود. انواع تماس در درجه اول در سمت گاز استفاده می شود. انواع بوشینگ مایع در سمت گاز یا اتمسفر استفاده می شود. انواع بوش محدود منحصراً در سمت گاز استفاده می شود.

در ادامه طرح های مختلف سیستم آب بندی را با استفاده از ترکیبات مختلف آببندی با استفاده از انواع آببندی هایی که در این بخش مورد بحث قرار گرفته اند، بررسی خواهیم کرد.

خلاصه سیستم های آببندی

اکثر سیستم های آببندی از دو یا چند مجموعه سیستم آب بندی آموزش پایپینگ استفاده می کنند. کمپرسورهای چند مرحله ای معمولی شامل دو مجموعه آب بندی در هر بدنه کمپرسور هستند و بسیاری از کاربردها شامل بیش از سه بدنه کمپرسور به صورت سری یا شش مجموعه آببندی هستند. معمولاً هر بدنه کمپرسور در فشار مکش آن بدنه نگه داشته می‌شود، بنابراین سه سطح فشار آب‌بندی گسسته مورد نیاز است و از سه سیستم فشار دیفرانسیل استفاده می‌شود. مفاهیم مورد بحث در این بخش بدون توجه به میزان آببندی در سیستم دنبال می شود. گاهی اوقات تمام آببندی ها به یک فشار اشاره می کنند. در این مورد، یک سیستم آب بندی دیفرانسیل می تواند در تمام آببندی ها استفاده شود.

در پایان، یادآوری مفهوم روزنه به درک عملکرد این سیستم ها کمک می کند. به یاد داشته باشید، بوش سمت گاز اساساً جریان صفر است، جریان بوش جانبی اتمسفر با تغییر دیفرانسیل در سرتاسر آب بندی تغییر می کند و هر محفظه آب بندی از طریق جریان یا در نتیجه دیفرانسیل در یک روزنه ثابت یا تغییر موقعیت شیر کنترل تغییر می کند.

سیستم آببندی نشت مایع

وظیفه این سیستم فرعی این است که تمام نشتی را از کاسه نمد جانبی گاز جمع آوری کرده و در شرایط سیال آب بند مشخص شده به مخزن آب بندی بازگرداند. بسته به شرایط گاز مورد استفاده، ممکن است نیاز به این سیستم نباشد. اگر گاز فشرده شده تمایل به تغییر مشخصات روغن آببندی به شرایط غیر مشخص را داشته باشد، یکی از دو احتمال باقی می ماند:

  1. برای اطمینان از شرایط مناسب روغن، یک بافر تمیز بین آببندی وارد کنید
  2. نشت روغن آببندی را دور بریزید

در بیشتر موارد، اولین جایگزین مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که روغن آببندی در آبچکان قرار می گیرد، ترکیبی از روغن و گاز وجود دارد. ممکن است یک دریچه در دیگ تخلیه نصب شود تا مقداری از گاز خارج شود، یا می توان یک مخزن گاز زدایی تعبیه کرد. این بخش نمای کلی سیستم های روغن آببندی را به پایان می رساند. همانطور که از بحث بالا مشاهده می شود، بدیهی است که طراحی سیستم روغن آببندی دقیقاً از سیستم روانکاری پیروی می کند. تفاوت عمده این است که فشار مرجع پایین دست اجزاء متفاوت است، در حالی که در مورد سیستم روانکاری اینطور نیست. علاوه بر این، جمع آوری روغن گران قیمت در بیشتر موارد مورد نیاز است و باید از کلکتور پایین دست یا سیستم تخلیه استفاده شود. به غیر از این دو استثنا، طراحی سیستم آب بندی بسیار شبیه به سیستم روانکاری است و مفاهیم یکسانی در هر دو مورد اعمال می شود.

منبع

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B978185617472550023X

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود