پدیده ی سرج و خفگی در کمپرسورهای سانتریفیوژ

0

از کمپرسورهای سانتریفیوژ برای افزایش فشار گاز استفاده می شود که در سیستم های محرکه مانند توربین گاز و همچنین بسیاری از فرآیندهای تولید دوره مهندسی مکانیک در بخش انرژی و صنایع مختلف مهم دیگر مانند نفت و گاز، صنایع شیمیایی و … مورد نیاز است.  چنین کمپرسورهایی برای سیال کاری مورد استفاده (گاز) و شرایط عملیاتی خاص فرآیندهایی که برای آنها طراحی شده اند بسیار خاص و گران هستند. بنابراین، چنین کمپرسورهایی باید با دقت بالایی طراحی و کار کنند تا از هر گونه خرابی جلوگیری شود و بهترین عملکرد ممکن از دستگاه استخراج شود.

работни обувки fw34 steelite lusum s1p 38
normamascellani.it
covorase man
bayern münchen spieler
karl sneakers
addobbi fai da te matrimonio
prestonstadler.com
spoločenské šaty pre moletky
fingateau.com
lifeonthevineministries.com

منحنی‌های مشخصه هر کمپرسور توربو، منطقه عملیاتی کمپرسور را در خطوط سرعت مختلف مشخص می‌کند و توسط دو پدیده به نام‌های خفگی و سرج محدود می‌شود. شرایط خفگی زمانی اتفاق می‌افتد که کمپرسور با حداکثر دبی جرمی کار کند. حداکثر جریان زمانی اتفاق می‌افتد که عدد ماخ در قسمتی از کمپرسور به واحد برسد، یعنی با رسیدن به سرعت صوتی، جریان را خفه می‌کنند. به عبارت دیگر، حداکثر سرعت جریان حجمی در مسیر عبور کمپرسور با اندازه محدود ناحیه گلو محدود می شود. به طور کلی، این محاسبه برای کاربردهایی که سیالات با وزن مولکولی بالا در فرآیند فشرده سازی دخالت دارند، مهم است.

سرج رفتار مشخصه یک کمپرسور توربو در شرایط دبی کم است که در آن شکست کامل جریان ثابت رخ می دهد. به دلیل افزایش جریان، فشار خروجی کمپرسور به شدت کاهش می یابد و منجر به برگشت جریان از تخلیه به مکش می شود. این یک پدیده نامطلوب است که می تواند ارتعاشات زیاد ایجاد کند، به یاتاقان های روتور، آب بندی روتور، درایور کمپرسور آسیب برساند و بر کل عملکرد چرخه تأثیر بگذارد.

سرج یا موج زدگی

حداکثر فشار تخلیه در حداقل جریان و بالعکس برای یک سرعت خاص به دست می آید. سرج نقطه عملیاتی است که در آن حداکثر هد و حداقل ظرفیت جریان به دست می آید. اصل کار یک کمپرسور، انتقال انرژی جنبشی به سیال در پروانه و تبدیل این انرژی به انرژی فشار است. این امر با کاهش سرعت پخش کننده تسهیل می شود. اگر به حداکثر ظرفیت هد برسد، فشار در دیفیوزر بیشتر از فشار در خروجی پروانه خواهد بود. این از حرکت بیشتر سیال به سمت خروجی پروانه جلوگیری می کند و منجر به برگشت جریان سیال در دیفیوزر می شود.

این پدیده با ارتعاشات می تواند به بلبرینگ ها و سایر قسمت های دوار آسیب برساند،. این مشکل را می توان با ارائه یک شیر ضد ولتاژ دوره ابزار دقیق اصلاح کرد که سیال را از تخلیه می کشد و آن را به سمت مکش هدایت می کند تا جریان افزایش یابد و نوسان کنترل شود.

سرج زمانی اتفاق می‌افتد که از حد عملکرد جریان کم کمپرسور تجاوز کرده باشد و در نتیجه جریان معکوس شود. این یک وضعیت ناپایدار و نوسانی است که معمولاً با بوم صوتی، ارتعاش لوله کشی، افزایش سریع دمای تخلیه و نوسان جریان و فشار تخلیه همراه است.

موج شدید ممکن است باعث آسیب قسمت های مختلف کمپرسور در موارد زیر شود:

درزهای داخلی را باز می کند که به آب بندی پروانه ها آسیب می رساند.

به آب بندی انتهای محور کمپرسور آسیب می رساند.

یاتاقان های رانش کمپرسور را خراب میکند.

یاتاقان های شعاعی کمپرسور را خراب می کند.

باعث ساییدگی پروانه ها با دیافراگم ثابت می شود.

باعث خرابی کوپلینگ شفت می شود.

منجر به برش احتمالی شفت محرک می شود.

همراه با آسیب کمپرسور، جریان و فشار فرآیند می‌تواند بسیار ناپایدار شود و به اختلالات فرآیند بالادست و پایین دست منجر شود.

حفظ جریان بالاتر از حد نوسان کمپرسور از این شرایط جلوگیری می کند. کنترل کننده کمپرسور باید نقطه عملیاتی را کنترل کرده و آن را با حد نوسان استاندارد کمپرسور مقایسه کند. هنگامی که حداقل جریان را داریم، شیر کنترل ضد ولتاژ را توسط کنترلر باز کنید، بنابراین می توانیم جریان را افزایش دهیم و فشار تخلیه و هد پلی تروپیک را کاهش دهیم. ما دریافتیم که نقطه عملیاتی ما دور شدن از حد افزایش است.

خفگی

کمپرسور در جایی بین Surge Point و Stonewall Point که به عنوان Choking Point نیز شناخته می شود کار می کند. می دانیم که وقتی جریان کاهش می یابد، فشار افزایش می یابد. به این پدیده موج زدگی یا سرج گفته می شود.

حال اگر جریان افزایش یابد و فشار تخلیه کاهش یابد، به این معنی است که فشار برگشتی سیال کمتر می شود، یعنی مقاومت در برابر جریان کاهش می یابد. بنابراین، جریان افزایش می یابد و سرعت جریان تا حداکثر MACH1 یعنی سرعت صوتی افزایش می یابد. چنین سرعت های بالایی ممکن است باعث آسیب جدی به کمپرسور شود. با حفظ حداقل مقاومت جریان در برابر جریان سیال می توان از این امر جلوگیری کرد. این کار با ارائه دریچه های ضد خفگی در سمت تخلیه انجام می شود که جریان را محدود می کند و در نتیجه از خفگی جلوگیری می کند.

خفگی کمپرسور یک وضعیت عملکرد غیرعادی برای کمپرسور گریز از مرکز است. خفگی کمپرسور گریز از مرکز زمانی اتفاق می افتد که کمپرسور در فشار تخلیه کم و دبی بسیار بالا کار می کند. این دبی بالا در نقطه خفگی شدن کمپرسور در واقع حداکثر مقداری است که کمپرسور می تواند از آن عبور کند. هر گونه کاهش بیشتر در مقاومت خروجی منجر به افزایش خروجی کمپرسور نخواهد شد. این شرایط عملیاتی به عنوان سنگ زنی کمپرسور گریز از مرکز نیز شناخته می شود.

خفگی در کمپرسور گریز از مرکز

استون وال یا نقطه خفگی برای یک کمپرسور گریز از مرکز زمانی اتفاق می افتد که مقاومت در برابر جریان در خط تخلیه کمپرسور به طور قابل توجهی کمتر از سطوح معمولی باشد. به دلیل مقاومت کم، تخلیه کمپرسور فشار برگشتی بسیار پایینی را تجربه می کند. همانطور که توسط نقشه های کمپرسور برای مقدار RPM ثابت پیشنهاد شده است، با کاهش فشار برگشتی در تخلیه کمپرسور، خروجی کمپرسور افزایش می یابد. این منجر به افزایش سرعت گاز در کمپرسور گریز از مرکز می شود. افزایش سرعت گاز می تواند تا زمانی رخ دهد که در سرعت صوتی به حداکثر خود برسد. هنگامی که سرعت گاز در هر یک از قطعات کمپرسور به سرعت صوتی (MACH=1)  نزدیک می‌شود، گفته می‌شود که این نقطه خفگی یا دیوار سنگی برای عملکرد کمپرسور است. سرعت گاز و سرعت جریان گاز در نقطه خفگی نمی تواند از این مقدار فراتر رود. بنابراین شرایط استون وال (خفگی) برای عملکرد کمپرسور ایجاد می شود. در منحنی‌های عملکرد سازنده کمپرسور، شرایط را می‌توان با افت تقریباً عمودی منحنی‌های کمپرسور نشان داد، با این ایده که وقتی شرایط خفگی به دست آمد، هر افت بیشتر در نسبت کمپرسور منجر به افزایش بیشتر نرخ جریان کمپرسور نمی‌شود.

کارکرد طولانی مدت کمپرسور در نقطه خفگی می تواند منجر به آسیب دیدن قطعات کمپرسور شود. خفگی کمپرسور به ویژه به کمپرسورهای گریز از مرکز تک مرحله ای آسیب نمی رساند، اما می تواند باعث آسیب جدی به روتورها و پره های کمپرسورهای گریز از مرکز و محوری چند مرحله ای شود.

جلوگیری از خفگی و سرج

برای عملکرد بهینه یک کمپرسور توربو، هم شرایط خفگی و هم شرایط سرج نامطلوب هستند. هر شرایطی باید در طول طراحی در نظر گرفته شود تا از این شرایط جلوگیری شود.

پیشگیری از خفگی

برای جلوگیری از ایجاد خفگی کمپرسور یا استون وال، باید سطح معینی از مقاومت جریان در خط خروجی کمپرسور حفظ شود. برای این منظور می توان از شیرهای ضد خفگی در خط خروجی کمپرسور استفاده کرد. دریچه های ضد خفگی برای محدود کردن جریان برای جلوگیری از سنگ اندازی کمپرسور بسته می شوند. هنگامی که مقاومت جریان در خروجی کمپرسور کاهش می یابد و جریان شروع به افزایش می کند، دریچه های ضد خفگی بسته می شوند تا در برابر جریان فزاینده مقاومت ایجاد کنند.

برای جلوگیری از کارکرد کمپرسور در ناحیه خفگی، می‌توان حداقل مقاومت جریان را در برابر جریان سیال با ارائه دریچه‌های ضد خفگی در هنگام تخلیه که بسته می‌شوند تا جریان را محدود کند و در نتیجه از خفگی جلوگیری می‌کند، حفظ کرد.

همچنین می‌توان جریان جرمی خفگی را در حین طراحی چرخ کمپرسور با تطبیق روش‌های مختلف مانند استفاده از پروانه با شکاف‌کننده، یا با اصلاح ابعاد هندسی و غیره افزایش داد. از تیغه ها همانطور که نشان داده شده است، پروانه دارای شکاف دارای جریان جرمی خفگی بسیار بالاتری در مقایسه با پروانه بدون شکاف است.

پیشگیری از سرج

با ارائه یک شیر ضد ولتاژ می توان از افزایش جریان جلوگیری کرد که باعث می شود جریان بیشتری به سمت مکش بازگردانده شود و نقطه کار کمپرسور را از خط سرج دور کند. در کمپرسورهای محوری، طراحان همچنین از طراحی پوششی برای چرخش مجدد جریان از تخلیه به مکش استفاده می کنند. در کمپرسورهای توربوشارژر، عموماً از یک مکانیسم پوشاننده پورت شده برای چرخش مجدد جریان به منظور افزایش حاشیه افزایش استفاده می‌شود و کمپرسور را قادر می‌سازد تا دبی جرمی بسیار کم را مدیریت کند.

عوامل و اثرات خفگی

هدف اساسی هر سیستم کنترل کمپرسور، جلوگیری یا محدود کردن اثرات ولتاژ است. کمپرسورهای محوری در فرآیندهای مقیاس بزرگ که در آن مقدار قابل توجهی گاز در فشار نسبتاً پایین مورد نیاز است استفاده می شود. کاربردهای معمول در واحد کراکینگ کاتالیزوری سیال پالایشگاه نفت (FCCU) به عنوان دمنده اصلی هوا، در کارخانه فولاد به عنوان دمنده برای کوره بلند یا به عنوان بخشی از یک توربین گاز صنعتی یا هوا مشتق است. کمپرسورهای گریز از مرکز به دلیل تطبیق پذیری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. آنها می توانند طیف وسیعی از جریان ها را تا فشار تخلیه بالا فشرده کنند. عملکرد پایدار کمپرسورهای محوری و گریز از مرکز توسط موج و خفگی محدود می شود. Surge یک معکوس شدید جریان است که زمانی رخ می دهد که فرآیند جریان کمپرسور را به زیر یک مقدار حداقل معین محدود می کند.

خفگی زمانی اتفاق می افتد که فرآیند محدودیت کافی برای جریان کمپرسور ایجاد نمی کند و کمپرسور در حداکثر جریان خود برای یک سطح عملکرد معین کار می کند. سیستم های کنترلی برای محافظت از کمپرسور در برابر ولتاژ در دسترس هستند، اما نه همیشه در برابر خفگی. بررسی چندین خرابی فاجعه آمیز با استفاده از ابزارهای تشخیصی به خفگی (نه افزایش موج) به عنوان علت اصلی خرابی ناشی از خستگی تیغه چرخان یا پره ثابت اشاره می کند. بنابراین باید از کار در خفگی عمیق، به ویژه کمپرسورهای محوری در حین کار بدون بار اجتناب شود. اثر خفگی در کمپرسورهای گریز از مرکز به طور کلی نادیده گرفته می شود و معمولاً هیچ نگرانی عمده ای ندارد. این تا حد زیادی به دلیل شکل طبیعی منحنی عملکرد است که نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در جریان از حد نوسان تا حد خفگی است

اما در کمپرسورهای محوری این فاصله به طور قابل توجهی کمتر است. هرچه کمپرسور مراحل بیشتری داشته باشد، نسبت فشار بیشتر است اما حاشیه عملیاتی بین نواحی سرج و خفگی کمتر است. حاشیه عملیاتی منحنی های عملکرد یک کمپرسور محوری 12 مرحله ای به طور قابل توجهی کمتر از یک کمپرسور گریز از مرکز 6 مرحله ای است.

طراحان  همیشه در مورد مکان دقیق خط خفگی نمی دانند زیرا بیشترین توجه به خط موج می باشد. همین اشتباه به سیستم های کنترلی منتقل می شود که منحصراً بر محافظت در برابر افزایش تمرکز می کنند. با این حال، نادیده گرفتن اثر خفگی در کمپرسورهای محوری به دلیل خرابی فاجعه بار دمنده هوای اصلی محوری (MAB) که یکی از حیاتی ترین قطعات ماشین آلات دوار و حتی تجهیزات ثابت پالایشگاه است، ماه ها ضرر تولید را برای صاحبان پالایشگاه تمام کرده است. خفگی کمپرسور یا استون وال یک شرایط عملیاتی ناپایدار است که زمانی اتفاق می‌افتد که کمپرسور در فشار تخلیه کم و نرخ بالای f پایین کار می‌کند. این منجر به افزایش سرعت گاز در کمپرسور می شود.

افزایش سرعت گاز تا رسیدن به سرعت صوتی یا تشدید در گلوی تیغه اتفاق می افتد (1 ماخ). در این نقطه، هیچ جریانی دیگر نمی تواند از کمپرسور عبور کند و باعث ایجاد فرکانس بالا و ارتعاش با دامنه کم پره های روتور یا پره های استاتور می شود. در طول خفگی، کانال های جریان بین ردیف های تیغه ممکن است اثرات انسداد را تجربه کنند.

خفگی می تواند در هر سطح عملکردی رخ دهد، به عنوان مثال، سرعت یا موقعیت پره های استاتور متغیر (VSV) برای یک ماشین با سرعت ثابت. اگرچه خفگی با سطح عملکرد افزایش می یابد، عملکرد طولانی مدت حتی در سطح عملکرد پایین در شرایط خفگی عمیق می تواند به دلیل دید کم و اثر تجمعی آن آسیب زا باشد.

تشخیص خفگی توسط سیستم های مرسوم نظارت بر ارتعاش دشوار است. هنگامی که یک کمپرسور از ناحیه پایدار به ناحیه خفگی به عقب و جلو می رود، گاهی اوقات می توان یک تغییر جزئی در فرکانس نویز به خصوص در سطوح عملکرد بالاتر شنید. در حال حاضر هیچ ابزار اختصاصی برای تشخیص خفگی استفاده نمی شود. بنابراین، یک کمپرسور محوری می‌تواند در شرایط خفگی عمیق برای مدت طولانی در شرایط تخلیه در سطوح عملکرد پایین (سرعت کم یا موقعیت VSV بسته) بدون توجه اپراتور ماشین‌آلات کار کند.

برعکس زمانی که کمپرسور در شرایط ولتاژ کار می کند صادق است. تاثیر منفی بر فرآیند و اثرات مخرب بالقوه نوسان کمپرسور به وضوح قابل مشاهده است. اثر تجمعی خفگی به این معنی است که آسیب پذیرترین قسمت (تیغه روتور یا پره استاتور) دارای تعداد محدودی چرخه قبل از خرابی ناشی از خستگی است. تجزیه و تحلیل مواد تیغه های روتور شکست خورده به این نتیجه رسیده است که نقاط شروع شکست مربوط به عملکرد در خفگی عمیق در سمت مکش تیغه (سمت محدب یا منحنی) قرار دارد.

شکست شروع به ایجاد می کند که باعث کاهش مداوم لحظه مقاومت تیغه می شود و تنش های خمشی به طور دائم افزایش می یابد تا زمانی که از قدرت تسلیم مواد فراتر رود. شکست در نهایت در حین کار با بار زیاد رخ می دهد. بنابراین، خفگی می‌تواند به راحتی برای سال‌ها مورد توجه قرار نگیرد تا زمانی که چرخه‌های تجمعی کافی ایجاد کند که منجر به خرابی قطعه در اثر خستگی شود. در مورد FCCU، عملیات در شرایط خفگی معمولاً در طول راه اندازی MAB قبل یا در طول دوره خشک شدن اتفاق می افتد. از آنجایی که فرآیند هنوز برای پذیرش کل هوا آماده نیست، توجهی به این واقعیت نمی شود که کمپرسور برای کارکرد ایمن به فشار برگشتی نیاز دارد. در نتیجه، هیچ مقاومت فشاری از سمت فرآیند ایجاد نمی شود. علاوه بر این، شیر ضد افزایش ممکن است باز بماند.

بنابراین MAB در حال جمع آوری تعداد قابل توجهی از چرخه های خفگی اضافی است که در نهایت منجر به شکست می شود. در بسیاری از موارد، پس از بسیاری از استارت‌آپ‌های ظاهراً موفق، برای ده یا حتی بیست سال فعالیت ظاهراً پایدار، شکست فاجعه‌باری رخ نخواهد داد. اثر تجمعی خستگی ناشی از خفگی به تدریج منجر به خرابی اجزای دمنده می شود. این به احتمال زیاد زمانی رخ می دهد که MAB در اوج بار زیاد کار می کند که دور از نواحی موج و خفگی است. بدون ابزارهای تشخیصی پیشرفته و تجزیه و تحلیل مناسب، آسیب به احتمال زیاد به افزایش شدید نسبت داده می شود.

در کاربردهای توربین گاز صنعتی، بررسی ها به خفگی به عنوان علت شکست زودرس پره ها در ردیف اول کمپرسور محوری به دلیل عملکرد طولانی و ناپایدار محفظه احتراق در دوره راه اندازی اشاره کرده است. شرایط خفگی اپراتورها باید از شرایط عملیاتی مختلفی که در آن کمپرسور احتمالاً در شرایط خفگی قرار می‌گیرد، مانند هنگام خرابی (باز بودن) شیر ضد ولتاژ یا زمانی که کمپرسور برای شرایط کاری مطلوب کمتر از اندازه است، آگاه باشند.

شیر ضد ولتاژ بیش از حد یا برای مدت طولانی باز می شود و هیچ فشار برگشتی در این فرآیند ایجاد نمی شود. اگر شیر ضد ولتاژ بزرگتر باشد، محدودیت سفر (گیره) بالا باید در کنترلر ایجاد شود تا اطمینان حاصل شود که نقطه کار کمپرسور به محض شروع به کار وارد پاکت عملکرد پایدار می شود و در حین کار در شرایط تخلیه در آنجا باقی می ماند. حیاتی است

یکی دیگر از شرایط خفگی در طول عملیات بارگذاری شده به صورت ترکیبی رخ می دهد. با باز شدن بیش از حد دریچه ضد ولتاژ به دلیل عملکرد دستی یا محدودیت حرکت کم سوپاپ (گیره) که توسط اپراتور تنظیم شده است. اپراتور گاهی اوقات در هنگام راه اندازی در حالی که فرآیند در حال تثبیت است، برای افزودن بالشتک اضافی و جلوگیری از باز شدن سریع یا باز شدن سریع دریچه ضد موج توسط سیستم کنترل، گیره کم را اعمال می کند.

در کمپرسورهای گریز از مرکز، گیره کم انرژی را هدر می دهد. اما در کمپرسورهای محوری، ممکن است دمنده را نیز به ناحیه خفگی فشار دهد (به دلیل ناحیه کاری باریک بین سرج و خفگی). بنابراین، باید از گیره زدن با کمپرسورهای محوری خودداری کرد یا با احتیاط خاصی از آن استفاده کرد.

یکی دیگر از شرایط خفگی باید ذکر شود: در کمپرسورهایی که به صورت موازی کار می کنند، هنگامی که یک کمپرسور خاموش می شود، پاسخ طبیعی یک سیستم کنترل اشتراک بار افزایش عملکرد کمپرسور در حال کار برای جبران تلفات است. با این حال، اگر مقاومت فرآیند بدون تغییر باقی بماند، کمپرسور در حال کار به ناحیه خفگی هل داده می شود.

اقدامات کنترلی جلوگیری از خفگی

یک دریچه ضد خفگی را بلافاصله در پایین دست خط دمش/بازیافت ضد ولتاژ نصب کنید و کنترل ضدخفگی مناسب را تنظیم کنید، که باید مستقل از کنترل کننده ضد ولتاژ باشد. فرستنده های جداگانه باید استفاده شوند زیرا اعوجاج سیگنال فرستنده مشترک ممکن است اثرات متناقضی بر روی کنترل کننده های ضد ولتاژ و ضد خفگی داشته باشد.

مطمئن شوید که فرآیند همیشه آماده است تا فشار معکوس کافی برای آن فراهم کند

کمپرسور به محض راه اندازی به عنوان مثال، نقطه تنظیم اولیه 10-15 psig را در بازسازی کننده FCCU قرار دهید. شیرهای کشویی نیز باید در محل توقف مکانیکی بسته نگه داشته شوند تا به ایجاد فشار برگشتی کمک کنند. در مورد قطارهای بازیابی نیرو، دریچه های ورودی و بای پس منبسط کننده می توانند در هنگام راه اندازی قطار بسته بمانند. اگر دریچه ضد خفگی وجود دارد، کمپرسور را با آن سوپاپ در ابتدا بسته راه اندازی کنید، سپس به آرامی آن را باز کنید.

• برای تعیین خط خفگی و ایجاد خط کنترل خفگی علاوه بر تست سرج، تست خفگی انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که کمپرسور می تواند با خیال راحت در ناحیه نزدیک به حد خفگی مورد انتظار کار کند. یک شتاب سنج قابل حمل می تواند برای تعیین اینکه آیا دمنده محوری در شرایط خفگی کار می کند یا خیر استفاده می شود. در تجربه نویسنده، ارتعاش شعاعی یا جابجایی محوری در شرایط خفگی عمیق افزایش نمی‌یابد. یک شتاب سنج قرار داده شده در بدنه

در نزدیکی ورودی دمنده، هنگام کار در شرایط خفگی، اوج شتاب واضحی را نشان می دهد. در سطوح عملکرد بالاتر، خفگی را نیز می توان توسط

• به صورت گرافیکی در HMI مکان دقیق خط خفگی، خط سرج و خطوط کنترل را نشان دهید. از آنجایی که خفگی قابل توجه نیست (برخلاف افزایش ناگهانی)، قابل توجه است

هنگامی که عملکرد نزدیک خفگی تشخیص داده شد، سیستم کنترل باید زنگ هشدار ایجاد کند. در صورت عدم وجود شیر خفگی کننده، اپراتور ممکن است بتواند

سوپاپ ضد سرج را به درستی اندازه و تست کنید تا مطمئن شوید که در حالت خفگی 100% باز در حالت بدون بار کار نمی کند.

معیارهای انتخاب ظرفیت شیرهای ضد سرج ممکن است برای کمپرسورهای محوری در مقایسه با گریز از مرکز متفاوت باشد.

ابزار تشخیصی پیشرفته ای داشته باشید که روندها و رویدادها با وضوح بالا را ذخیره می کند تا آسیب فاجعه بار به درستی نسبت داده شود.

منابع

https://enggcyclopedia.com/2012/02/compressor-choke-stonewall/

https://www.turbomachinerymag.com/view/chp-upgrades

https://blog.softinway.com/preventing-choke-and-surge-in-a-compressor/

https://www.ques10.com/p/32167/choking-and-surging-in-case-of-centrifugal-compres/

https://paktechpoint.com/surge-and-compressor-choke-in-compressor-control-system/

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود