معرفی اجمالی موارد مهندسی و طراحی ملحقات مخازن

0

مخازن ذخیره سازی تانک های ذخیره سازی هستند که مایعات، گازهای فشرده یا موادی را در خود جای می دهند که برای ذخیره کوتاه یا بلند مدت گرما یا سرما استفاده می شوند. مخازن ذخیره سازی حاوی مایعات آلی، مایعات غیر آلی، بخار و در بسیاری از صنایع یافت می شود. اکثر مخازن ذخیره سازی بر اساس مشخصات API-650 موسسه نفت آمریکا طراحی و ساخته شده اند.

طراحی مخازن ذخیره‌سازی، گلوله‌های LPG و مخازن تحت فشار،در آموزشگاه فنی در معرض پروژه و تجربه جامعی برای دستیابی به طیف وسیعی از خدمات آنالیز سرج و آنالیز عناصر محدود ارائه می شوند. API Storage Tanks Design Services یکی از برجسته ترین خدمات مهندسی جهانی است. این اولویت در طراحی به ما تسلط را در کانادا، ایالات متحده آمریکا، اروپا و کشورهای خاورمیانه مانند (عربستان سعودی، کویت، یمن، عمان، بحرین، قطر و امارات می‌دهد).

این مخازن می توانند اندازه های مختلفی داشته باشند که از قطر 2 تا 60 متر یا بیشتر متغیر است. عموماً در داخل حوضچه های نگهدارنده نصب می شوند تا در صورت پارگی مخزن نشت نریزند.

صنایعی که مخازن ذخیره سازی در آنها یافت می شود عبارتند از: تولید و پالایش نفت، پتروشیمی و تولید مواد شیمیایی، عملیات ذخیره سازی و انتقال فله، سایر صنایع مصرف کننده یا تولید مایعات و بخارات.

انواع مخازن ذخیره سازی

  1. مخازن با سقف ثابت
  2. مخازن سقف شناور خارجی
  3. مخازن سقف شناور داخلی
  4. مخازن سقف شناور خارجی گنبدی
  5. تانک های افقی
  6. مخازن تحت فشار
  7. مخازن فضای بخار متغیر
  8. مخازن LNG (گاز طبیعی مایع).

چهار نوع مخزن اول به شکل استوانه ای با محور عمود بر درجه فرعی هستند. این تانک ها تقریباً به طور انحصاری بر روی زمین قرار دارند. مخازن افقی را می توان در بالا و زیر زمین استفاده کرد. مخازن تحت فشار اغلب به صورت افقی و کروی شکل هستند تا یکپارچگی ساختاری را در فشارهای بالا حفظ کنند. آنها در بالای زمین قرار دارند. مخازن فضای بخار متغیر می توانند به شکل استوانه ای یا کروی باشند.

حوضچه محتوی یک محصول باید در اطراف مخازن ساخته شود که از آجر یا بتنی ساخته شده اند و پوشش آن باید نسبت به مایع ذخیره شده غیرقابل نفوذ باشد تا از نشت مواد که می تواند باعث آتش سوزی، آسیب به اموال و یا آلوده کردن محیط شود، جلوگیری کند. حداقل ظرفیت حجم حوضه باید برابر با ظرفیت بزرگترین مخزن به اضافه 10% مجموع ظرفیت های دیگر باشد. برای جلوگیری از نشت یا سایر موارد اضطراری، دیواره های حوضچه باید در برابر محصول مقاوم بوده و بتوانند فشار قابل توجهی را تحمل کنند. شیر تخلیه، که باید در قسمت بیرونی حوضه محفظه تعبیه شود، باید بسته شود تا از آلودگی احتمالی به محیط جلوگیری شود.

مخزن سقف ثابت

در میان طرح‌های مخزن مورد استفاده در حال حاضر، مخزن سقف ثابت کمترین هزینه را برای ساخت دارد و به طور کلی حداقل تجهیزات قابل قبول برای ذخیره‌سازی مایعات در نظر گرفته می‌شود. مخزن سقف ثابت معمولی شامل یک پوسته فولادی استوانه ای با سقف مخروطی یا گنبدی شکل است که به طور دائم به پوسته مخزن چسبانده می شود. مخازن ذخیره معمولاً به طور کامل جوش داده می شوند و برای هر دو نوع مایع و بخار طراحی شده اند، در حالی که مخازن قدیمی اغلب دارای ساختار پرچ یا پیچ هستند و بخار بند نیستند.

دریچه تنفس (شیر خلاء فشار) که معمولاً روی بسیاری از مخازن با سقف ثابت نصب می شود، به مخزن اجازه می دهد تا با فشار داخلی یا خلاء کمی کار کند. این شیر تنها در طی تغییرات بسیار جزئی در دما، فشار هوا یا سطح مایع از انتشار بخارات جلوگیری می کند، انتشار گازهای گلخانه ای از یک مخزن با سقف ثابت می تواند قابل ملاحظه باشد.

علاوه بر این، دریچه‌های گیج/چاه‌های نمونه، گیج‌های شناور و منهول‌های سقفی امکان دسترسی به این مخازن را فراهم می‌کنند و همچنین به عنوان منابع بالقوه انتشار گازهای فرار عمل می‌کنند.

مخزن سقفی شناور خارجی

یک مخزن سقفی شناور خارجی معمولی شامل یک پوسته فولادی استوانه ای با روکش باز است که مجهز به سقفی است که روی سطح مایع ذخیره شده شناور است و با سطح مایع بالا و پایین می رود. سقف شناور از یک عرشه، اتصالات و سیستم آب بندی لبه تشکیل شده است. عرشه های سقف شناور از صفحات فولادی جوش داده شده ساخته می شوند و به سه نوع کلی پان، پانتونی و دو طبقه می باشند. اگرچه تعداد زیادی عرشه پانسی در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند، اما روند فعلی به سمت سقف های شناور از نوع پانتونی و دوطبقه است.

سازندگان نسخه‌های مختلفی از این نوع پایه عرشه‌های شناور را عرضه می‌کنند، که برای تأکید بر ویژگی‌های خاص، مانند تماس کامل مایع، ظرفیت حمل بار، پایداری سقف، یا چیدمان پانتون طراحی شده‌اند. سطح مایع توسط عرشه شناور پوشیده شده است، به جز در فضای حلقوی کوچک بین عرشه و پوسته. عرشه ممکن است با مایع تماس پیدا کند یا مستقیماً بالای سطح روی پانتون ها شناور شود. مخازن سقف شناور خارجی مجهز به سیستم آب بندی لبه ای هستند که به محیط سقف متصل شده و با دیواره مخزن تماس می گیرد. هنگامی که سقف بالا و پایین می رود، سیستم آب بندی لبه به دیواره مخزن می لغزد. عرشه شناور همچنین مجهز به اتصالاتی است که به عرشه نفوذ می کند و عملکردهای عملیاتی را انجام می دهد. طراحی سقف شناور خارجی به گونه ای است که تلفات تبخیری از مایع ذخیره شده محدود به تلفات ناشی از سیستم آب بندی لبه و اتصالات عرشه (تلفات ذخیره سازی ایستاده) و هرگونه مایع در معرض روی دیواره های مخزن (اتلاف خروج) است.

مخزن سقف شناور داخلی

آن تانک هر دو را دارد، یک سقف ثابت دائمی و یک سقف شناور در داخل. دو نوع اساسی از مخازن سقف شناور داخلی وجود دارد:

  1. مخازنی که در آنها سقف ثابت توسط ستون های عمودی داخل مخزن پشتیبانی می شود
  2. مخازن با سقف ثابت خود نگهدار و بدون ستون های پشتیبانی داخلی

سقف ثابت لزوماً عاری از منافذ نیست، بلکه کل منطقه پلان باز کشتی را در بر می گیرد. مخازن سقف ثابتی که برای استفاده از سقف شناور داخلی بهسازی شده اند، معمولاً از نوع اول هستند، در حالی که مخازن سقف شناور خارجی که به مخزن سقف شناور داخلی تبدیل شده اند، معمولاً دارای سقف خود نگهدار هستند. مخازنی که در ابتدا با سقف ثابت و سقف شناور داخلی ساخته می شوند ممکن است از هر دو نوع باشند. مخزن سقف شناور داخلی هم دارای یک سقف ثابت دائمی و هم سقفی است که در داخل مخزن روی سطح مایع شناور است (عرشه تماس) یا بر روی پانتون هایی که چندین اینچ بالاتر از سطح مایع قرار دارد (عرشه غیر تماسی) پشتیبانی می شود. سقف شناور داخلی با سطح مایع بالا و پایین می رود.

مخزن سقفی شناور خارجی گنبدی

مخازن سقف شناور خارجی گنبدی دارای نوع سنگین عرشه مورد استفاده در مخازن سقف شناور خارجی و همچنین سقف ثابت در بالای پوسته مانند مخازن سقف شناور داخلی هستند. مخازن سقف شناور خارجی گنبدی معمولاً از مقاوم سازی مخزن سقف شناور خارجی با سقف ثابت حاصل می شود. مانند مخازن سقف شناور داخلی، عملکرد سقف ثابت این نیست که به عنوان یک مانع بخار عمل کند، بلکه مانع وزش باد می شود. نوع سقف ثابتی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، سقف گنبدی آلومینیومی خود نگهدارنده است که از ساختار پیچ و مهره ای است. مانند مخازن سقف شناور داخلی، این مخازن آزادانه توسط دریچه های گردشی در بالای سقف ثابت تخلیه می شوند. با این حال، اتصالات عرشه و آب بندی لبه ها، اساساً مشابه مخازن سقف شناور خارجی هستند.

تانک افقی

مخازن افقی هم برای خدمات بالای زمینی و هم برای خدمات زیرزمینی ساخته می شوند. مخازن افقی معمولاً از فولاد، فولاد با روکش فایبرگلاس یا پلی استر تقویت شده با فایبرگلاس دوره مهندسی مکانیک ساخته می شوند. مخازن افقی عموماً مخازن ذخیره سازی کوچکی هستند. مخازن افقی طوری ساخته می شوند که طول مخزن از شش برابر قطر بیشتر نباشد تا از یکپارچگی سازه اطمینان حاصل شود. مخازن افقی معمولاً مجهز به دریچه‌های فشار-خلاء، دریچه‌های گیج و چاه‌های نمونه و منهول هستند تا دسترسی به این مخازن را فراهم کنند. علاوه بر این، مخازن زیرزمینی ممکن است به صورت کاتدی محافظت شوند تا از خوردگی پوسته مخزن جلوگیری شود. حفاظت کاتدی با قرار دادن آندهای قربانی در مخزن که به یک سیستم جریان تحت تاثیر متصل هستند یا با استفاده از آندهای گالوانیکی در مخزن انجام می شود. با این حال، حفاظت کاتدی داخلی دیگر به طور گسترده در صنعت نفت استفاده نمی شود، به دلیل بازدارنده های خوردگی که اکنون در اکثر فرآورده های نفتی تصفیه شده یافت می شود.

مخزن فضای بخار متغیر

مخازن فضای بخار متغیر مجهز به مخازن بخار قابل انبساط هستند تا نوسانات حجم بخار ناشی از تغییرات دما و فشار هوا را تطبیق دهند. اگرچه گاهی اوقات از مخازن فضای بخار متغیر به طور مستقل استفاده می شود، اما معمولاً به فضاهای بخار یک یا چند مخزن سقف ثابت متصل می شوند. دو نوع متداول مخازن فضای بخار متغیر، مخازن سقف بالابر و مخازن دیافراگمی انعطاف پذیر هستند. مخازن سقف بالابر دارای سقف تلسکوپی هستند که به طور آزاد در اطراف دیواره اصلی مخزن قرار می گیرد. فضای بین سقف و دیوار یا توسط یک آب بندی مرطوب، که یک فرورفتگی پر از مایع است، یا یک آب بندی خشک، که از یک پارچه روکش انعطاف پذیر استفاده می کند، بسته می شود. مخازن دیافراگمی انعطاف پذیر از غشاهای انعطاف پذیر برای ارائه حجم قابل انبساط استفاده می کنند. آنها ممکن است واحدهای گازگیر جداگانه یا واحدهای یکپارچه نصب شده در بالای مخازن سقف ثابت باشند. تلفات متغیر مخزن فضای بخار در هنگام پر شدن مخزن زمانی که بخار توسط مایع جابجا می شود رخ می دهد. از دست دادن بخار تنها زمانی رخ می دهد که ظرفیت ذخیره بخار مخزن بیش از حد باشد.

مخزن ذخیره LNG

مخزن ذخیره گاز طبیعی مایع یا مخزن ذخیره LNG نوعی مخزن ذخیره سازی تخصصی است که برای ذخیره سازی گاز طبیعی مایع استفاده می شود. مخازن ذخیره LNG را می توان در زمین، بالای زمین یا در حامل های LNG یافت. ویژگی مشترک مخازن ذخیره LNG توانایی ذخیره LNG در دمای بسیار پایین 162- درجه سانتیگراد است. مخازن ذخیره LNG دارای محفظه های دوتایی هستند که داخل آن حاوی LNG و محفظه بیرونی حاوی مواد عایق است. متداول ترین نوع مخزن مخزن محفظه کامل است. مخازن تقریباً 55 متر (180 فوت) ارتفاع و 75 متر قطر دارند. در مخازن ذخیره LNG اگر بخارات LNG آزاد نشود، فشار و دمای داخل مخزن همچنان افزایش می یابد. LNG یک کرایوژن است و در دمای بسیار پایین در حالت مایع نگهداری می شود. دمای داخل مخزن در صورتی که فشار با خروج گاز از مخزن ثابت بماند، ثابت می ماند. این به عنوان خنک کننده خودکار شناخته می شود.

کدها و مقررات طراحی مخازن

چیدمان مخازن ذخیره سازی فرآیند نیاز به رعایت دقیق کدها دارد. کدهای زیر باید هنگام طراحی چیدمان مخزن بررسی شوند:

  1. انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA)
  2. قانون ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA)
  3. کدهای ملی و محلی و حوزه قضایی
  4. کدهای زلزله (در صورت وجود)
  5. مشخصات مشتری و فلسفه طراحی

سایر ملاحظات مهم طراحی که بر چیدمان تأثیر می گذارد عبارتند از:

  1. توپوگرافی
  2. جاده های دسترسی
  3. راه آهن
  4. سکونت محلی
  5. ساختمان های اداری
  6. اتاق های کنترل
  7. واحدهای فرآیند

انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA)

قبل از شروع چیدمان مخزن، کدهای NFPA باید برای انطباق خوانده شوند.

نمونه ای از کدهایی که ممکن است بر روی طرح تاثیر بگذارند عبارتند از:

  1. NFPA 30 – کد مایعات قابل اشتعال و احتراق
    1. NFPA 58 – ذخیره و جابجایی گاز مایع
    1. NFPA 59A—تولید، ذخیره و جابجایی گاز طبیعی مایع
    1. NFPA 321 – طبقه بندی اساسی مایعات قابل اشتعال و احتراق
    1. NFPA 11 – فوم کم انبساط و سیستم عامل ترکیبی

کدهای NFPA اساس مقررات تانک هستند. آنها برای کاهش خطرات احتمالی برای ایمنی عمومی جمع آوری شده اند. باید به یاد داشته باشید که اگرچه رعایت کدها خطرات را در هنگام نگهداری مایعات قابل اشتعال و احتراق در تاسیسات فرآیند از بین نمی برد، اما هدف کاهش احتمال خطر است.

قانون ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA)

مقررات OSHA با توجه به چیدمان تأسیسات ذخیره سازی به موارد زیر اشاره دارد:

  1. نردبان دسترسی
    1. بستر، زمینه
    1. راه پله ها
    1. کت واک
    1. دسترسی پرسنل
    1. ایمنی در کار

کدها و مقررات ملی و محلی

کلیه مدارک مربوطه که هم به کد ملی و هم به کدهای محلی اشاره دارد، باید قبل از شروع طرح‌بندی کارخانه بررسی شوند. هنگام طراحی تأسیسات خارج از کشور، رجوع به کدهای ملی کشور و همچنین کدهای محلی آنها و همچنین کدها و مقررات بین المللی الزامی است.

مهار نشت

با توجه به خطر احتمالی خرابی یک مخزن ذخیره، باید وسیله کافی برای مهار نشت فراهم شود. این می تواند به شکل زیر باشد:

  1. دیواره دوم مخزن دور تانک
    1. دایک مهاری طراحی شده برای حاوی مقدار مایع در بزرگترین مخزن یک دایک مهاری می تواند از موارد زیر ساخته شود:
    1. زمین
    1. فولاد
    1. بتن
    1. سنگ تراشی

دایک های خاکی محبوب ترین و پس از آن بتن برای مناطق کوچکتر مهار هستند.

هنگام ذخیره سازی گاز مایع در نزدیکی هر مرکز جمعیتی، استفاده از روش مهار دوگانه الزامی است. این می تواند به شکل یک دیوار بتنی مدور باشد که توسط یک دایک خاکی احاطه شده است. این یک مهار کامل نشت را در صورت شکست دایک اولیه فراهم می کند. اگر مخازن در زمین های شیبدار قرار دارند، استفاده از شیب باید با قرار دادن مخازن زهکشی در نقطه پایین در نظر گرفته شود. هنگام قرار دادن یک منطقه ذخیره سازی دایک شده، باید همیشه در ارتفاع پایین تری نسبت به کارخانه فرآیند قرار گیرد، بنابراین در صورت ریزش مایعات به واحدهای فرآیند باز نمی گردند.

دسترسی کافی به مناطق دایک شده باید در نظر گرفته شود. دسترسی به تعمیر و نگهداری مورد نیاز است و این می تواند به شکل های زیر باشد:

  1. دسترسی پرسنل از طریق راه پله (طبق استانداردهای OSHA)
    1. دسترسی پرسنل از روی دیوارهای دایک
    1. سطح شیب دار وسیله نقلیه (در صورت استفاده از رمپ حداکثر درجه سطح شیب دار نباید از 15 درجه تجاوز کند)
    1. پمپ ها باید خارج از محوطه دایک شده با دسترسی از جاده های پیرامونی قرار گیرند
    1. هنگامی که یک مزرعه مخزن جدید در یک تأسیسات موجود قرار دارد، نباید مانعی از جانب تجهیزات یا سازه های موجود وجود داشته باشد

تمام الزامات فاصله بین دیواره بیرونی مخزن و هرگونه مانع یا تجهیزات مرتبط، جاده ها یا ساختمان ها و غیره باید با NFPA و کدهای محلی مطابقت داشته باشد. مطالعاتی باید برای مکان یابی شبکه های اصلی حلقه آتش نشانی، شیرهای آتش نشانی و مانیتورها و سیستم های سیلاب در نواحی خاکریزی انجام شود. راه های مناسبی در اطراف نواحی خاکریزی باید فراهم شود تا امکان دسترسی به امکانات خروج و اطفای حریق فراهم شود.

اندازه مخازن و دایک ها

مهندس هنگام اندازه گیری مخازن و دایک ها باید موارد زیر را در نظر بگیرد:

  1. حجم محصولی که باید ذخیره شود
    1. ارجاع به API 12F اندازه مخازن ساخته شده استاندارد شده در فروشگاه
    1. استفاده از مخازن استاندارد برای ظرفیت های کمتر
    1. مخازن ساخته شده در میدان بزرگتر باید اندازه و طراحی شوند تا متناسب با مکان خاص باشند
    1. در دسترس بودن املاک و مستغلات
    1. زمینی که قرار است روی آن ساخته شود
    1. آیا در منطقه زلزله زده است؟
    1. طراحی فونداسیون

موارد جزئی طراحی مخازن

برای آب بندی کردن لوله در دیوار باید لوله از طریق دیواره، یک آستین لوله و یک آب بند مناسب تهیه شود. آب بند های اختصاصی زیادی در آموزش پایپینگ وجود دارد که می توان از آنها برای این منظور استفاده کرد. دریچه های اتمسفر و شعله گیر در مخازن ذخیره سازی استفاده می شود.

شعله گیر وسیله ای است که با خاموش کردن شعله، احتراق سوخت را متوقف می کند و برای موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  1. برای جلوگیری از گسترش آتش باز
    1. برای محدود کردن گسترش یک رویداد انفجاری که رخ داده است
    1. برای محافظت از مخلوط های بالقوه انفجاری در برابر اشتعال
    1. برای محدود کردن آتش در یک مکان محصور، کنترل شده یا تنظیم شده
    1. برای جلوگیری از انتشار شعله ای که با سرعت های زیر صوت حرکت می کند، معمولاً در دریچه های مخزن ذخیره سوخت استفاده می شوند.

موارد مهندسی طراحی و ساخت مخازن ذخیره سازی

عوامل مختلف مهمی که در فرآیند طراحی و ساخت مخازن ذخیره سازی باید در نظر گرفته شوند به اختصار در زیر بیان می شوند:

حمل و نقل: هنگام طراحی و ساخت مخازن ذخیره سازی باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. اگرچه مهم ترین عامل به کاربرد و روش استفاده ای که مخزن ذخیره سازی برای آن ساخته شده است، بستگی دارد، اما در نظر گرفتن فرآیند لجستیک، روش حمل و نقل و نصب نیز مهم است.

مواد: انتخاب یک ماده خاص مورد نیاز برای فرآیند طراحی و ساخت مخازن ذخیره سازی می تواند به کاربرد مخزن، سادگی در حمل و نصب، کدها و مقررات و هزینه مخزن مربوط باشد.

پرداخت سطح و پوشش: عامل مهمی است که استفاده از مخزن ذخیره و/یا کدها یا مقررات (مانند ASME، API، FDA، و غیره) ممکن است روند تکمیل و پوشش را کنترل کند.

اندازه و شکل: اندازه و شکل مخزن را می توان با کاربرد، محدودیت حمل و نقل و مقررات و استانداردها محدود کرد. برای مثال، مخازنی که به عنوان هاضم یا زلال‌کننده فاضلاب استفاده می‌شوند، باید دارای قیف قیف‌دار باشند تا به تجمع و غلیظ شدن لجن و جامدات کمک کند. به همین ترتیب، جنبه عرض به طول تا عمق مخزن ذخیره گاهی اوقات توسط طراحی فرآیند یا تجهیزات نصب شده در داخل مخزن، یا جریان مایع مورد نیاز در اطراف جزء مانند مخازن MBR کنترل می شود. فراموش نکنید که در کاربرد گاز، نفت و فشار بالا، طراحان مخازن باید از اشکال استوانه ای یا کروی استفاده کنند.

رویه پوشیده یا باز: انتخاب پوشاندن یا عدم پوشش مخزن بر اساس کاربرد مخزن ذخیره یا شرایط آب و هوایی محل نصب مخزن است. داشتن پوشش روی مخزن تصمیم بسیار مهمی در ابتدای طراحی است زیرا بر استحکام و انحراف دیوارها و همچنین دسترسی به مخزن تأثیر می گذارد.

دسترسی: عامل مهمی است که در مرحله اولیه طراحی مخزن ذخیره باید در نظر گرفته شود تا بازرسی داخلی و نگهداری مورد نیاز مخزن ذخیره و/یا اجزای نصب شده در داخل آن را تسهیل کند.

استحکام: طراحان مخزن ذخیره سازی ضخامت دیوار و دنده های عمودی، افقی و متقاطع را بر اساس استفاده و کاربرد مخزن ذخیره با اعمال محاسبات طراحی مهندسی مورد نیاز تعیین می کنند.

مکان: مهم است که تصمیم بگیرید که آیا مخزن ذخیره در بالای زمین باشد یا به طور کامل یا جزئی در زیر زمین مدفون شود تا در هر شرایطی استحکام دیواره مخزن در نظر گرفته شود. علاوه بر آن، نیروی شناوری ناشی از آب زیرزمینی برای یک مخزن نیمه یا کاملا مدفون باید در نظر گرفته شود.

ثابت یا متحرک: دانستن و تصمیم گیری در مورد اینکه مخزن ذخیره یا در مکانی ثابت شود یا بعد از مدت زمان مشخصی جابجا شود، برای تصمیم گیری در مورد اندازه و وزن مخزن ذخیره مهم است، به علاوه تعیین بهترین راه برای جمع آوری/جدا کردن مخزن ذخیره برای جابجایی. از نقطه A تا B

سایر موارد: ممکن است محاسبات دیگری مانند بار لرزه ای، بار باد، بار برف و غیره مورد نیاز باشد.

نکات بالا ممکن است همه در فرآیند طراحی و ساخت مخزن ذخیره سازی اعمال نشوند، با این حال ممکن است نکاتی وجود داشته باشد که در هنگام تصمیم گیری برای بهترین طراحی با هم تداخل داشته باشند و تضاد داشته باشند. علاوه بر این؛ در نظر گرفتن روش های ساخت موجود و ارزان به تهیه طرحی بهینه با هزینه مناسب کمک می کند.

منابع:

https://www.linkedin.com/pulse/factors-consider-when-designing-build-storage-tanks-sameer-ali

https://www.littlepeng.com/single-post/design-of-storage-tank

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/B9780128146538000151

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود