مراحل مهم آموزش جوشکاری

0

جوشکاری یک مهارت کاملا تخصصی است که در صنایع تولیدی و ساخت و ساز مورد نیاز است. یک جوشکار، با کسب مهارت مورد نیاز با اتصال قطعات فلزی، همه چیز را از قطعات کوچک گرفته تا تیرهای ساختمانی بزرگ می سازند. کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت جوشکاری می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که آیا این شغل مناسب شماست یا خیر. در این مطلب، مهم‌ترین مراحل جوشکاری را که می‌توانید برای یادگیری نحوه جوشکاری انجام دهید، شناسایی می‌کنیم و مهارت‌های شغلی و شرایط کاری را مورد بررسی قرار می دهیم.

جوشکاری چیست؟

جوشکاری یکز از مهمترین مهارت های آموزشگاه فنی است که با استفاده از تکنیک‌های مختلف جوشکاری قطعات فلزی را به هم اتصال میدهد. به عنوان مثال، آنها فلز را در لوله‌ها، تیرها و مخازن به هم می‌پیوندند، قطعات فلزی مورد استفاده در ساخت و ساز و ساخت تجهیزات، ابزار، ماشین‌آلات و قطعات را جوش می‌دهند. تکنیکی که یک جوشکار استفاده می کند به نوع فلز، اندازه و کاربرد آن و نیازهای قطعه تکمیل شده بستگی دارد.

جوشکاران اغلب تمام وقت کار می کنند و توسط یک شرکت استخدام می شوند تا بر تعمیر یا ساخت انواع خاصی از سازه ها تمرکز کنند. آنها ممکن است ساعات طولانی یا نامنظم کار کنند که اغلب با میانگین برنامه کاری متفاوت است. دستمزدی که جوشکاران دریافت می کنند ممکن است به نوع جوشکاری که با آن کار می کنند و همچنین تحصیلاتی که برای دریافت انتخاب می کنند بستگی دارد. اگر یک جوشکار مدارک یا گواهینامه های بالاتری کسب کند، ممکن است موقعیت های با دستمزد بالاتری نیز کسب کند. حقوق جوشکار بسته به کشور و استانی که برای کار در آن انتخاب می کنند نیز ممکن است متفاوت باشد.

شرایط کاری یک جوشکار چگونه است؟

جوشکارها معمولاً 40 ساعت در هفته کار می کنند. بسته به کارفرمای خود، آنها ممکن است در فصول شلوغ یا زمانی که ضرب الاجل مشخصی دارند، اضافه کار کنند. بسیاری از سازمان‌ها از جمله کارخانه‌های تولید، کارگاه‌های ساخت، شرکت‌های ساختمانی یا تأسیسات تعمیر تجهیزات جوشکار استخدام می‌کنند. کار آنها می تواند در داخل یا خارج از منزل باشد و ممکن است شامل آموزش هایی مانند کار در میدان نفتی، تکمیل بازرسی های جوشکاری یا کار به عنوان جوشکار شناور باشد. جوشکاران بیشتر روز کاری خود در حال ایستادن، راه رفتن، خم شدن روی پاهای خود هستند.

آنها به استقامت و قدرت فیزیکی نیاز دارند، و حتی اگر از جرثقیل های سقفی و سایر تجهیزات متحرک استفاده می کنند، بیشتر کارفرمایان انتظار دارند که جوشکار وزن قابل توجهی را بلند کند. آنها از تجهیزات محافظ شخصی، از جمله چکمه های فولادی، دستکش، محافظ چشم و ژاکت های چرمی جوشکاری استفاده می کنند. برخی خطرات شغلی مرتبط با جوشکاری وجود دارد که شامل بریدگی، سوختگی و قرار گرفتن در معرض گازهای سمی است.

یک جوشکار به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

یک جوشکار ماهر به ترکیبی از مهارت ها برای انجام وظایف و مسئولیت های موقعیت خود نیاز دارد. برخی از این مهارت ها عبارتند از:

  • مهارت فنی: جوشکاران موفق نیاز به درک قوی از تکنیک ها و مهم‌ترین مراحل جوشکاری دارند. به عنوان یک جوشکار، می توانید بهترین فرآیند جوشکاری را برای فلزات و کاربردها، مانند قوس تنگستن گاز (GTAW)، قوس فلزی گاز (GMAW)، قوس هسته شار (FCAW)، قوس پلاسما (PAW)، قوس فلزی محافظت شده شناسایی کنید. علاوه بر این، شما ترکیبات شیمیایی تشکیل دهنده آلیاژهای فلزی مختلف را می شناسید و با تکنیک های مختلف جوشکاری آشنا هستید.
  • مهارت های فنی نیز شامل خواندن و تفسیر نقشه ها، ترسیم مشخصات و اسناد کنترل کیفیت است. علاوه بر این، برخی از موقعیت های جوشکاری نیاز به بازرسی و بررسی کیفیت جوش های تکمیل شده توسط سایر کارکنان دارد، بنابراین درک الزامات فنی جوشکاری برای این مسئولیت شغلی ضروری است.
  • استعداد مکانیکی: به عنوان یک جوشکار، به استعداد مکانیکی و هماهنگی چشم و دست نیاز دارید. جوشکارها علاوه بر تجهیزات جوشکاری از ماشین های مختلفی مانند قیچی، ابزار دستی و سایر ماشین آلات صاف یا خم کننده فلزات استفاده می کنند. هماهنگی دست و چشم برای جوشکاری ساختاری جامد و زیبایی تمیز بسیار مهم است. بسته به کارفرما، برخی از موقعیت های جوشکاری نیاز به خطوط مستقیم با حداقل عیوب دارند که معمولاً در مبلمان، قطعات خودرو یا عناصر بصری جوش داده شده دیده می شود.
  • مهارت های بین فردی: بسیاری از موقعیت های جوشکاری به افراد نیاز دارند که در یک محیط تیمی کار کنند. چندین جوشکار، کمک کننده و سایر مشاغل ماهر می توانند برای تکمیل یک پروژه با یکدیگر همکاری کنند. هنگامی که کار مستلزم کار با دیگران است، اکثر کارفرمایان به دنبال اشخاصی با مهارت های بین فردی توسعه یافته می گردند. تمایل به مشارکت در تیم برای بسیاری از شرکت ها هنگام استخدام جوشکار حیاتی است. مهارت‌های بین فردی شامل ایجاد روابط حرفه‌ای با همکاران، حفظ احترام و فراگیری در محل کار، و کمک به دیگران با سؤالات و نگرانی‌ها همراه است. مهارت های ارتباطی قوی کلامی و نوشتاری نیز برای تبدیل شدن به یک جوشکار شایسته ضروری است.
  • توجه به جزئیات: جوشکارها برای موفقیت در کار خود نیاز به توجه بالایی به جزئیات دارند. آنها می توانند نقشه ها و شماتیک های دقیق را بخوانند و اندازه گیری های دقیق را تفسیر کنند. ارزیابی نحوه واکنش فلز به روش جوشکاری می تواند از اشتباهات جلوگیری کند. علاوه بر این، جایگزینی مواد اولیه آسیب دیده از خطاهای جوشکاری می تواند گران باشد. جوشکاران به توانایی ارزیابی قدرت و کیفیت کار خود با شناسایی نقاط ضعف فلز یا جوش نیاز دارند.

اهمیت آموزش صحیح اپراتور جوش

اپراتورهای جوش امروزی باید کارآمدتر و سازگارتر از همیشه باشند. در مواجهه با کمبود اپراتور جوشکاری کنونی، شرکت ها به کارکنانی نیاز دارند که بتوانند سطح بالایی از بهره وری و کیفیت را حفظ کنند تا به آنها کمک کند رقابتی باقی بمانند. همچنین، بسیاری از شرکت ها در حال گسترش توانایی های خود برای کسب و کار بیشتر هستند. این بدان معناست که اپراتورهای جوشکاری اکنون باید با طیف وسیع تری از فرآیندها و مواد و مهم‌ترین مراحل جوشکاری آشنا باشند و بتوانند مشاغل جدیدی را انجام دهند که شرکت آنها را متمایز کند. آموزش صحیح اپراتور جوشکاری می‌تواند نقش مهمی در دستیابی به این اهداف و ایجاد نیروی کار مناسب در صنایع ساخت و تولید امروزی داشته باشد. در زیر به مواردی که بر اهمیت آموزش صحیح دلالت دارند میپردازیم:

ایمنی

بهترین جوشکار یک جوشکار مطمئن است. اپراتورهای جوشکاری باید قبل از هر چیز در مورد استفاده صحیح از تجهیزات ایمنی آموزش ببینند.

  1. محافظت از چشم و صورت: اپراتورهای جوشکاری باید همیشه از عینک ایمنی استفاده کنند و بدانند که از سایه مناسب لنز کلاه ایمنی برای سطح جوشکاری در حال انجام استفاده کنند. جوشکاری با آمپر بالاتر، قوس گرم‌تر و روشن‌تری ایجاد می‌کند که به عدسی تیره‌تر نیاز دارد. انجمن جوشکاری آمریکا (AWS) حداقل توصیه های سایه محافظ را برای تمام فرآیندهای جوشکاری و جریان قوس الکتریکی به عنوان مرجع ارائه می دهد.
  2. لباس و کفش مناسب: اپراتورهای جوشکاری باید همیشه از الیاف طبیعی و مقاوم در برابر شعله مانند جین و چرم استفاده کنند و از مواد مصنوعی که در اثر پاشش به راحتی ذوب می شوند، اجتناب کنند. از شلوارهای سرآستین یا پیراهن های جیب دار اجتناب شود چرا می توانند منجر به آسیب شوند. دستکش های چرمی ضخیم محافظت خوبی در برابر گرما، جرقه و پاشش دارند. کفش های چرمی بلند و چکمه های کار بهترین محافظت را ارائه می دهند.
  3. تهویه کافی: اپراتورهای جوشکاری باید آموزش ببینند تا توصیه‌های OSHA را برای مدیریت دود جوش دنبال کنند و برگه‌های داده ایمنی (SDS) را برای هر ماده و فلز پرکننده مورد استفاده بررسی کنند. همچنین باید در مورد استفاده صحیح از ماسک تنفسی در صورت لزوم و اجتناب از قرار دادن صورت خود در معرض جوش آموزش دیده باشند.

تفسیر حوضچه جوش

اپراتورهای جوشکاری باید در مورد خواندن حوضچه جوش برای فرآیند مورد نظر آموزش ببینند. از آنجایی که جوشکاری با سوخت اکسی یکی از فرآیندهای کندتر است و گرمای تولید شده در طول فرآیند با شعله قابل کنترل است، اغلب نقطه شروع خوبی برای آموزش به اپراتورهای جدید جوشکاری است که حوضچه جوش چگونه به نظر می رسد. هنگامی که یک اپراتور جوشکاری تشخیص و کنترل حوضچه جوش را آموخت می تواند به یادگیری جوشکاری MIG بپردازد.

توجه به این نکته مهم است که حوضچه جوش در فرآیندهای مختلف ممکن است متفاوت به نظر برسد. به عنوان مثال، در حین جوشکاری با هسته شار، سرباره به سمت بالای مهره جوش شناور می شود، که جوشکار باید از نیروی قوس و زاویه تفنگ صحیح برای دور نگه داشتن سرباره از لبه جلویی گودال استفاده کند.

آشنایی با گاز محافظ و پارامترهای جوشکاری

آموزش اپراتورهای جوشکاری برای درک اینکه چگونه گاز محافظ و پارامترهای جوشکاری بر عملکرد جوشکاری و کیفیت جوش تاثیر می‌گذارند مهم است. به عنوان مثال، دی اکسید کربن نفوذ مفصل گسترده و عمیقی را فراهم می کند و برای جوشکاری مواد ضخیم تر خوب است، اما تمایل به تولید پاشش بیشتر دارد و می تواند قوس کمتری با ثبات داشته باشد که اپراتورهای جوش ممکن است مجبور شوند آن را یاد بگیرند. برعکس، مخلوط‌های گاز محافظ با سطوح بالاتر آرگون، قوس صاف‌تری ایجاد می‌کنند و پاشش را کاهش می‌دهند، اما همچنین نفوذ اتصال را کاهش می‌دهند و استحکام کششی و تسلیم جوش را افزایش می‌دهند. این می تواند جوش را کمتر انعطاف پذیر کند و احتمال ترک خوردن را افزایش دهد. اپراتورهای جوشکاری باید در مورد تأثیرات نوع گاز محافظ و سرعت جریان آموزش ببینند و یاد بگیرند که چگونه برای مدیریت قوس و تولید یک جوش با کیفیت پاسخ دهند.

پیروی از مراحل جوشکاری

اپراتور جوشکار حداقل باید مهم‌ترین مراحل جوشکاری را دنبال کند. اپراتورهای جوشکاری باید یاد بگیرند که همیشه از پارامترهای جوشکاری تعیین شده برای کار پیروی کنند. به عنوان مثال، اگر یک روش جوشکاری نیاز به آمپر و ولتاژ معینی داشته باشد، اما اپراتور جوشکاری از آمپر و ولتاژ کمتری استفاده کند، ممکن است نفوذ مورد نیاز اتصال را دریافت نکند. این می تواند نه تنها منجر به جوشکاری کندتر، بلکه یک جوش بالقوه ضعیف شود. از سوی دیگر، اگر یک اپراتور جوشکاری با آمپر و ولتاژ بیش از حد نیاز به جوشکاری کند، خطر سوختگی یا گرمای بیش از حد ورودی وجود دارد که می تواند باعث اعوجاج شود.

انتخاب و طبقه بندی فلز پرکننده

آموزش اپراتورهای جوشکاری برای دانستن اینکه کدام فلزات پرکننده خواص مکانیکی و شیمیایی مناسب را برای یک کار فراهم می‌کنند، می‌تواند خطر استفاده از فلز پرکننده اشتباه را به حداقل برساند، که می‌تواند منجر به دوباره کاری پرهزینه شود. هفت عامل اصلی برای انتخاب فلز پرکننده وجود دارد و اپراتورهای جوشکاری باید اهمیت هر کدام را بیاموزند:

  1. مواد پایه که باید جوش داده شود
  2. موقعیت جوش
  3. مشخصات و کدهای نظارتی
  4. الزامات طراحی
  5. گاز محافظ
  6. عملیات حرارتی پس از جوش
  7. تجهیزات جوشکاری

به همین ترتیب، آموزش اپراتورهای جوش برای درک طبقه بندی های انجمن جوشکاری آمریکا (AWS) برای فلزات پرکننده، مهم است. هر طبقه بندی دارای یک فرمول الفبایی عددی است که مخفف خواص مکانیکی و شیمیایی خاص آن است  و همچنین اطلاعات مهمی در مورد نحوه استفاده از یک فلز پرکننده خاص ارائه می دهد.

به عنوان مثال، یک سیم با هسته شار با طبقه بندی AWS E71T-1C H8 موارد زیر را نشان می دهد:

  • E = الکترود
  • ·        7 = استحکام کششی سیم بر حسب پوند بر اینچ مربع (psi) 70000 psi است.
  • ·        1 = قابلیت جوشکاری تمام موقعیت سیم؛ (2 نشان دهنده قابلیت های موقعیت جوشکاری صاف و افقی است)
  • T = سیم لوله ای؛ (C نشان دهنده سیم فلزی است)
  • ·        1 = قابلیت استفاده سیم، از جمله اینکه سیم دارای سیستم سرباره روتیلی است و روی الکترود مثبت (DCEP) کار می کند.
  • C = سیم به گاز محافظ CO2 نیاز دارد. (M نشان می دهد که سیم به مخلوط گاز محافظ آرگونCO2 نیاز دارد)
  • H8 = هیدروژن قابل نفوذ در فلز جوش کمتر از 8 میلی لیتر هیدروژن در 100 گرم است.

آموزش اپراتورهای جوش برای درک این طبقه بندی ها به آنها کمک می کند تا ویژگی ها و قابلیت های فلز پرکننده مورد استفاده را درک کنند. و مانند هر بخش دیگری از آموزش، هرچه بتوان دانش بیشتری را به کارکنان منتقل کرد، به مجموعه مهارت های بیشتری دست خواهند یافت.

چگونه جوشکاری را یاد بگیریم

جوشکاری یک مهارت تخصصی است. هنگامی که مهم‌ترین مراحل جوشکاری را یاد می گیرید، توصیه می شود به عنوان یک کارآموز جوشکاری استخدام شوید. بسیاری از شرکت‌های تولیدی یا ساخت، کارگران عمومی، دستیاران مغازه، اپراتور ماشین‌آلات، یا دستیاران جوشکار را برای پر کردن موقعیت‌های کارآموزی داخلی استخدام می‌کنند. فرصت کار عملی به داوطلبان اجازه می دهد تا قبل از انتخاب جوشکاری به عنوان مسیر شغلی، دست اول تجربه کنند.

به‌عنوان یک کارآموز ، ساعت‌های تجربه کاری تحت نظارتی که جمع‌آوری می‌کنید به‌عنوان رزومه شما محاسبه می‌شود. اکثر برنامه‌های کارآموزی یک کتاب فیزیکی یا برنامه نرم‌افزاری برای ثبت ساعات کاری شما ارائه می‌دهند که جوشکار ناظر شما می‌تواند برای تایید کار جوشکاری شما امضا کند.

به عنوان یک کارآموز ، شما در طول بخش آکادمیک برنامه دانش نظری مورد نیاز برای جوشکاری را می آموزید. به عنوان مثال، شما در مورد واکنش های شیمیایی در طول فرآیند جوشکاری، نحوه خواندن و تفسیر نقشه های ساخت، اصطلاحات جوشکاری و پروتکل های بهداشتی و ایمنی را می آموزید.

اکثر کالج هایی که آموزش حرفه های سنتی را ارائه می دهند، کلاس های آموزش مداوم را نیز برای جامعه ارائه می دهند. مبانی ممکن است شامل مقدمه ای بر جوشکاری، اصول جوشکاری، یا دوره های خاص مدیریت پروژه باشد. بسیاری از افراد در چنین کلاس هایی شرکت می کنند تا مهارت های کاری خود را به عنوان دانش افزوده، علاقه شخصی یا تعمیر وسایل در خانه بهبود بخشند.

پس از تبدیل شدن به یک جوشکار میتوانید مهارت های خود را توسعه دهید. تمرکز بر انواع خاصی از جوشکاری می تواند به شما کمک کند تا در یک مجموعه مهارت خاص، از جمله جوشکاری تحت فشار، جوشکاری در زیر آب، یا ساخت کشتی یا هواپیما، متخصص شوید. علاوه بر این، داشتن مهارت های تخصصی اغلب پتانسیل کسب درآمد را افزایش می دهد.

ممکن است برای خدمات یا تکنیک های جوشکاری تخصصی به گواهینامه اضافی نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، در آلبرتا، انجمن ایمنی بویلرهای آلبرتا، جوشکاران را ملزم می کند که گواهینامه های جداگانه ای از سازمان خود برای جوشکاری در مخازن تحت فشار داشته باشند. آنها از کارفرمایان می خواهند که با پیروی از این استاندارد ها از روش های جوشکاری ایمن در مخازن و کشتی های تحت فشار اطمینان حاصل کنند.

نحوه تبدیل شدن به یک جوشکار در 6 مرحله

 از آنجایی که جوشکاری شامل استفاده از ابزارهای پیچیده و شعله های آتش است، برای موفقیت در این زمینه به تمرین و آموزش فراوان نیاز دارد. هنگامی که این آموزش و تجربه به دست آمد، جوشکاران می توانند به ساختن مهارت های خود ادامه دهند تا در نهایت در حرفه خود پیشرفت کنند و پروژه های بزرگتر را تکمیل کنند.

جوشکار حرفه ای است که در استفاده از گرما برای اتصال انواع مختلف فلزات به یکدیگر برای ساخت یا تعمیر محصولات یا کالاهای مختلف آموزش دیده است. از آنجایی که مجموعه‌ای از محصولاتی وجود دارد که جوشکاران می‌توانند بسازند، انواع مختلفی از جوشکاری وجود دارد که می‌توانید دنبال کنید. وظایف جوشکاری می تواند شامل ساخت و تعمیر مسکن یا سازه های تجاری، اتومبیل، پل، کشتی یا هواپیما باشد. مسئولیت های مشترک یک جوشکار ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • اطمینان از اینکه هر پروژه تکمیل شده برای مصرف کنندگان بادوام و ایمن است
  • پیروی از مقررات ایمنی برای مدیریت ایمن و مسئولانه با استفاده از شعله
  • حفظ دمای مناسب شعله و فلزات در طول فرآیند جوشکاری
  • تمیز کردن و نگهداری تجهیزات جوشکاری
  • مشاهده نقشه ها برای تعیین طول و ابعاد محصول در حال جوش

مهم‌ترین مراحل جوشکاری شامل موارد زیر است:

  • در مورد انواع مختلف جوشکاری تحقیق کنید.
  • دوره های جوشکاری را بگذرانید.
  • گواهی جوشکاری خود را دریافت کنید.
  • تجربه عملی به دست آورید.
  • یک جوشکار معتبر شوید.
  • جستجوی شغل خود را آغاز کنید.

1. در مورد انواع مختلف کارهای جوشکاری تحقیق کنید

قبل از تبدیل شدن به یک جوشکار، باید در مورد گزینه های مختلف جوشکاری موجود تحقیق کنید. این می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید که کدام وظایف و مسئولیت های موقعیت های جوشکاری خاص با نقاط قوت و توانایی های شما هماهنگ است. از آنجایی که مسئولیت مشاغل مختلف جوشکاری می تواند متفاوت باشد، آموزش یا گواهینامه های متفاوتی مورد نیاز است.

تحقیق در مورد وظایفی که هر شغل جوشکاری مستلزم آن است، می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از نوع آموزش که باید دنبال کنید به دست آورید. همچنین می توانید در مورد کارهای مختلف جوشکاری تحقیق کنید تا بدانید کدام وظایف ممکن است از انجام آنها لذت ببرید.

2. دوره های جوشکاری را بگذرانید

هنگامی که نوع حرفه جوشکاری را که می خواهید دنبال کنید انتخاب کردید، در مورد الزامات آموزشی آن تخصص تحقیق کنید. بیشتر مشاغل جوشکاری نیاز به دیپلم دبیرستان یا GED دارند. دوره های آموزش جوشکاری را بگذرانید تا در مورد انواع مختلف جوشکاری بیشتر بدانید. همچنین بهتر است دروس ریاضی تکمیل کننده جوشکاری مانند هندسه باشد، زیرا جوشکاری اغلب شامل اندازه گیری ابعاد است.

3. گواهی جوشکاری خود را به دست آورید

پس از دریافت تحصیلات آموزشی، می توانید با ثبت نام در برنامه های گواهی جوشکاری یا کالج محلی، تحصیلات بیشتر را دنبال کنید. برنامه های گواهی جوشکاری یکی دیگر از مهم‌ترین مراحل جوشکاری است که تقریباً شش ماه تا دو سال طول می کشد و می تواند به شما کمک کند تا دانش عمومی خود را در مورد وظایف و مسئولیت های جوشکاری ایجاد کنید. برخی از جوشکاران، بر اساس تخصص خود، ممکن است ادامه تحصیل و تحصیل در مقطع لیسانس در رشته جوش را انتخاب کنند.

4. تجربه عملی به دست آورید

پس از کسب اعتبار به عنوان یک جوشکار، می توانید آموزش عملی را از طریق یک کارآموزی برای نوع خاصی از جوشکاری که امیدوارید دنبال کنید، شروع کنید. با یک دوره کارآموزی، می توانید کارهای تحت نظارت را سایه زده و کامل کنید تا در مورد برنامه منظم و مسئولیت های یک جوشکار بیشتر بدانید.

هنگامی که دوره کارآموزی خود را کامل کردید، می توانید در صورتی که آنها اجازه دهند در شرکتی بمانید که در آن دوره کارآموزی را انجام داده اید، یا می توانید از این تجربه استفاده کرده و آن را در یک موقعیت جوشکاری تمام وقت جدید اعمال کنید.

5. یک جوشکار معتبر شوید

قبل از اینکه تمام وقت کار کنید، برای تکمیل نوع خاصی از جوشکاری که قصد انجام آن را دارید، باید گواهینامه دریافت کنید. بسته به مهارتی که کسب می کنید و حرفه جوشکاری که قصد دارید در آن کار کنید، گواهینامه های زیادی در دسترس جوشکاران است. برای کسب این گواهینامه که در بسیاری از مراکز تست معتبر AWS ارائه می شود، در آزمونی شرکت خواهید کرد. هیچ الزامی برای شرکت در این آزمون وجود ندارد. این شامل یک بخش کتبی و همچنین بررسی مهارت و عملکرد جوشکاری شما خواهد بود.

میانگین حقوق و چشم انداز جوشکارها

میانگین دستمزد یک جوشکار بسته به موقعیت جغرافیایی، شرکت، مهارت‌ها، تجربه و محیط کاری، مانند تاسیسات ساخت یا محل ساخت و ساز، متفاوت است. با توجه به حقوق واقعی، متوسط دستمزد ملی برای یک جوشکار 24.85 دلار در ساعت است. دستمزد جوشکاری با سطح کارآموزی متفاوت است، به طوری که شاگردهای سال اول به طور قابل توجهی کمتر از یک مسافر دستمزد می گیرند. به عنوان مثال، طبق گفته بانک کار دولت کانادا، دستمزد جوشکاران می تواند از 18 دلار در ساعت تا 41.10 دلار در ساعت متغیر باشد.

مسیر شغلی یک جوشکار برای چندین سال آینده حیاتی به نظر می رسد. به گفته بانک کار دولت کانادا، در دسترس بودن مشاغل جوشکار طی سه سال آینده در سراسر کشور منصفانه تا خوب به نظر می رسد. در طی 10 سال آینده، دولت کانادا پیش‌بینی می‌کند که کمبود شغلی برای جوشکاران واجد شرایط وجود داشته باشد.

منابع:

https://www.hobartbrothers.com/resources/technical-articles/the-importance-of-proper-welding-operator-training/

https://ca.indeed.com/career-advice/finding-a-job/how-to-learn-to-weld

https://www.indeed.com/career-advice/career-development/how-to-become-a-welder

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود