نگاهی به آموزش اتوکد الکتریکال

0

اتوکد یک نرم افزار تجاری به کمک کامپیوتر (CAD) و نرم افزار طراحی است. اتوکد که توسط Autodesk توسعه و به بازار عرضه شد، اولین بار در دسامبر 1982 به عنوان یک برنامه دسکتاپ که بر روی میکروکامپیوترها با کنترلرهای گرافیکی داخلی اجرا می شد، منتشر شد. پیش از معرفی اتوکد، اکثریت برنامه‌های CAD تجاری بر روی رایانه‌های مرکزی یا مینی رایانه‌ها اجرا می‌شد و هر کاربر (اپراتور) CAD در یک پایانه گرافیکی جداگانه مشغول به فعالیت می‌شد. اتوکد به صورت اپلیکیشن موبایل و همچنین با قابلیت اجرا تحت وب نیز موجود است. اتوکد از برنامه ای مشتق شده است که در سال 1977 آغاز شد و سپس در سال 1979 منتشر شد که Interact CAD نام داشت، که در اسناد اولیه Autodesk با نام MicroCAD نیز نامیده می شد، که قبل از تشکیل Autodesk (در آن زمان شرکای نرم افزار Marinchip) توسط بنیانگذار Autodesk مایکل ریدل نوشته شده بود.

اولین نسخه توسط Autodesk در Comdex در سال 1982 نشان داده شد و در دسامبر همان سال منتشر شد. اتوکد از کامپیوترهای CP/M-80 پشتیبانی می کند. به عنوان محصول شاخص Autodesk، تا مارس 1986، AutoCAD به فراگیرترین برنامه CAD در سراسر جهان تبدیل شد. انتشار سال 2022، سی و ششمین انتشار بزرگ اتوکد برای ویندوز و دوازدهمین سال انتشار متوالی اتوکد برای مک بود. فرمت فایل بومی اتوکد .dwg است. این و تا حدی فرمت فایل تبادلی آن DXF، در صورت اختصاصی بودن، عملاً به استانداردهایی برای قابلیت همکاری داده های CAD، به ویژه برای تبادل ترسیم دوبعدی تبدیل شده است.

اتوکد در صنعت، توسط معماران، مدیران پروژه، مهندسان، طراحان گرافیک، برنامه ریزان شهری و دیگر متخصصان استفاده می شود. این نرم افزار در سال 1994 توسط 750 مرکز آموزشی در سراسر جهان پشتیبانی میشد.

اتوکد الکتریکال چیست

نرم افزار AutoCAD Electrical یکی از نرم افزارهای خانواده اتوکد برای طراحان کنترل های الکتریکی و مهندسین برق و در کل کارهای الکتریکی است. نرم افزار طراحی اتوکد الکتریکال که برای سیستم های کنترل الکتریکی ایجاد شده است، شامل تمام قابلیت های اتوکد به علاوه مجموعه ای کامل از ویژگی های CAD الکتریکی است. کتابخانه های نمادهای جامع و ابزارهایی برای خودکارسازی وظایف طراحی الکتریکی به صرفه جویی در ساعت ها در تلاش کمک می کند، بنابراین مهندسان برق می توانند زمان بیشتری را صرف نوآوری کنند.

AutoCAD Electrical نرم افزار مجموعه اتوکد است که برای کمک به طراحان در ایجاد و اصلاح سیستم های کنترلی طراحی شده است. این نرم افزار دارای ویژگی هایی برای کنترل خودکار وظایف مهندسی مانند ساخت مدارها، شماره گذاری سیم ها و ایجاد قبوض است. برای مهندسان برق برای ساخت طرح مدار به طرح نیروگاه خوب است. این ماژول شامل اجزای شماتیک الکتریکی، تولید گزارش خودکار، ترسیم PLC I/O برای صفحه گسترده و غیره است.

جهت شرکت در دوره تخصصی آموزش Autocad Electrical موسه آموزش عالی آزاد نوین پارسیان کلیک کنید

آموزش اتوکد الکتریکال

با توجه به نیازهای متنوع دانشجویان، این دوره طیف وسیعی از ابزارها و ویژگی‌ها مانند نقشه‌های شماتیک، Circuit Builder، نقشه‌های پانل، ماژول‌های PLC پارامتری و ناپارامتریک، نقاط ورودی/خروجی PLC مستقل، نمودارهای نردبانی را پوشش می‌دهد. ، نمودارهای سیم کشی نقطه به نقطه، تولید گزارش، ایجاد نمادها و غیره. پس از اتمام این دوره، دانش آموزان قادر خواهند بود نقشه های الکتریکی را به راحتی و به طور موثر ایجاد کنند.

راه حل طراحی برق طراحی شده برای کمک به مهندسان در اصلاح کنترل های الکتریکی برای ایجاد نقشه ها، نمودارهای سیم کشی و شماتیک ها. ویژگی‌های کلیدی این پلتفرم شامل همکاری مشتری و تامین‌کننده، مدیریت پروژه، شماره‌گذاری سیم، برچسب‌گذاری اجزا، بررسی خطای بلادرنگ، ارجاع متقابل سیم پیچ و تماس، تولید گزارش و موارد دیگر است. AutoCAD Electrical همچنین متخصصان را قادر می سازد تا دو نسخه از یک طراحی را در یک رابط یکپارچه مقایسه کنند. نرم افزار ATOCAD ELECTRICAL ویژه‌ی مهندسان برق جهت ایجاد اسناد سیستم‌های کنترل خاص صنعتی می‌باشد.

AutoCAD Electrical در واقع “داخل” نرم افزار اتوکد به صورت یک “بسته” است که در صورت دانشجو بودن با مجوز رایگان ویژه در دسترس است. می توانیم بگوییم که این یکی از چندین منبع مختلف ارائه شده توسط محصول کامل است، بنابراین ابزارهای زیادی برای کمک به شما پس از تهیه آن وجود دارد.

ویژگی های مجموعه ابزار الکتریکال

با ویژگی‌های طراحی الکتریکی که به شما در ایجاد، اصلاح و مستندسازی سیستم‌های کنترل الکتریکی کمک می‌کند، بهره‌وری را تا ۹۵٪ افزایش دهید. با مجموعه ابزار اتوکد الکتریکال می توانید:

  • به کتابخانه ای از بیش از 65000 نماد الکتریکی هوشمند دسترسی داشته باشید
  • شماره گذاری خودکار سیم ها و تولید برچسب های کامپوننت
  • چندین گزارش سفارشی را به صورت خودکار تولید و به روز کنید

برای شرکت در دوره‌های تخصصی آموزش معماری موسسه آموزش عالی آزاد نوین پارسیان کلیک کنید

بیش از 65000 نماد الکتریکی

از یک کتابخانه گسترده از نمادهای الکتریکی با استفاده آسان، رنگارنگ و قابل تنظیم برای استفاده در پروژه های خود انتخاب کنید. اگر نماد موجود نیازهای شما را برآورده نمی‌کند، می‌توانید با استفاده از ابزار Symbol Builder نمادها را تبدیل کنید یا اجزای سفارشی ایجاد کنید.

اتوماسیون سیم ها و تگ های قطعات

با اتوماسیون پیشرفته در زمان صرفه جویی کنید که امکان شماره گذاری خودکار سیم ها و تولید برچسب های اجزا را فراهم می کند.

گزارشات خودکار

با ایجاد و به روز رسانی چندین گزارش سفارشی، گردش کار خود را ساده کنید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

پشتیبانی از استانداردهای برق

مجموعه ابزار Electrical علاوه بر پشتیبانی از آخرین استانداردهای الکتریکی، به ارائه JIC و کتابخانه های قدیمی نماد IEC برای پشتیبانی قدیمی ادامه می دهد.

مدیریت راحت پروژه ها

از ویژگی های صرفه جویی در زمان مدیر پروژه برای افزایش بهره وری و ساده سازی پروژه خود استفاده کنید. کامپوننت ها را مجدداً تگ کنید، به راحتی در فایل خود تغییراتی ایجاد کنید و به گزینه های صادراتی ساده دسترسی پیدا کنید.

طراحی مدار و استفاده مجدد

طراحی الکتریکی خود را با Circuit Builder ساده کنید. برای ساختن و حاشیه نویسی نمونه ای از مدارهای کنترل موتور و تغذیه برق، به داده های از پیش پر جمعیت دسترسی پیدا کنید.

پشتیبانی از کاتالوگ SQL

با پشتیبانی از پایگاه داده کاتالوگ SQL در زمان صرفه جویی کنید. هنگامی که یک Bill of Materials را در Autodesk Vault ایجاد می کنید، داده های نقشه های AutoCAD Electrical شما به طور خودکار به گزارش اضافه می شود، از جمله جزئیات در پایگاه داده کاتالوگ.

ارجاع متقابل سیم پیچ و تماس

پروژه‌های خود را با پیگیری تماس‌های والدین/فرزند در زمان واقعی ساده کنید، در حالی که Circuit Builder به صورت پویا مدار را می‌سازد و به هر جزء یک برچسب جزء اختصاص می‌دهد.

نقشه های ورودی/خروجی PLC از صفحات گسترده

سرعت گردش کار خود را با استفاده از یک فایل داده واحد برای ایجاد چندین نقشه افزایش دهید. تخصیص I/O پروژه را تعریف کنید و نقشه های PLC را به طور خودکار از صفحه گسترده، پایگاه داده یا فایل متنی با کاما ایجاد کنید.

شاید به مطلب “نرم افزار های تخصصی برق و قدرت” علاقمند باشید

آموزش اتوکد الکتریکال
نمایی از AutoCAD Electrical

نرم افزارهای CAD چگونه در طراحی برق استفاده می شود

نقشه الکتریکی نوعی نقشه فنی است که اطلاعاتی در مورد ارتباطات، روشنایی و نیرو برای پروژه های معماری یا مهندسی نشان می دهد. طراحی الکتریکی فرآیند برنامه ریزی و ایجاد تجهیزات الکتریکی مانند اجزای الکتریکی، شماتیک ها، تجهیزات روشنایی، سیستم های قدرت و زیرساخت های مخابراتی است. نرم افزارها و ابزارهای طراحی الکتریکی به گردش های کاری خاص برای طراحان سیستم های کنترل الکتریکی می پردازند.

شماتیک الکتریکی نوعی طراحی الکتریکی است که یک تصویر گرافیکی از یک مدار الکتریکی را ارائه می دهد. هدف اصلی آن نشان دادن نحوه چیدمان و اتصال اجزای یک مدار به جای نمایش یک نمایش واقعی و مقیاس‌پذیر از یک پروژه مهندسی یا معماری است. شماتیک های الکتریکی را می توان به عنوان نمودار مدار نیز نام برد.

نرم افزارهای CAD یک ابزار ضروری برای ایجاد نقشه های الکتریکی، شماتیک های الکتریکی، نمودارهای سیم کشی و بسیاری دیگر از اشکال طراحی الکتریکی است. سازندگان و سازندگان از محصولاتی مانند اتوکد برای ایجاد طرح الکتریکی برای دستگاه‌های خانگی مانند لپ‌تاپ و کنسول‌های بازی ویدیویی تا پروژه‌های معماری مانند خانه‌ها و ساختمان‌های اداری استفاده می‌کنند.

اتوکد الکتریکال به هر دو تیم مکانیک و الکتریکی اجازه می دهد تا به عنوان یک تیم با هم کار کنند و اطلاعات طراحی الکتریکی را با Inventor به اشتراک بگذارند. این اطلاعات با ارزش طراحی کنترل های الکتریکی را به مدل دیجیتال اضافه می کند. کاربران همچنین می توانند فایل های DWF را مستقیماً از AutoCAD Electrical منتشر کنند.

مزایای اتوکد الکتریکال

منطقی ترین انتخاب برای نیازهای طراحی الکتریکی شما احتمالا اتوکد الکتریکال است. در اینجا، خواهید فهمید که چرا بسیاری از ادعاهای جسورانه مانند این مورد را می توان در بررسی های مختلف نرم افزار CAD آنلاین خواند. AutoCAD ® Electrical یک نرم افزار Autodesk است که مخصوص طراحان سیستم های برق، ابزار دقیق و کنترل است. هدف اصلی آن ایجاد و اصلاح سیستم های کنترل الکتریکی است. وظایف از پیش برنامه ریزی شده و کتابخانه نمادهای جامع، اتوماسیون طراحی، بهره وری بهتر، کاهش خطاها و اطلاعات دقیق تر برای طرح های پروژه شما را ارتقا می دهند.

بهره وری بهتر

برای نمونه‌هایی که مهندسان طراحی سیستم‌های کنترل الکتریکی را با استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری تولید می‌کنند که عمداً برای کارهای طراحی الکتریکی طراحی نشده‌اند، اغلب در نهایت بیشتر کار را به صورت دستی انجام می‌دهند تا کار را انجام دهند. این امر منجر به هدر رفتن زمان ارزشمند طراحی و پیش نویس می شود که به معنای روزهای کاری کم ثمر است. برای یک متخصص طراحی مهندسی، هرگونه توقف یا تاخیر در مرحله طراحی، یک اثر دومینویی در کل پروژه ایجاد می کند.

از آنجایی که AutoCAD Electrical نرم افزاری است که به طور ویژه برای طراحان کنترل برق طراحی شده است، دارای ویژگی ها و مزایای داخلی است که به کاربران اجازه می دهد تا در مرحله طراحی پروژه با حفظ یکپارچگی روان با محیط معمولی اتوکد، کارایی را به شدت افزایش دهند. بر اساس یک مطالعه، مشخص شد که با تغییر از اتوکد به اتوکد الکتریکی می توان به افزایش بهره وری تا 80 درصد دست یافت. AutoCAD Electrical به تولیدکنندگان کمک می کند تا محصولات خود را به بازار عرضه کنند، به مشاوران برای تکمیل طرح های خود و پیمانکاران برای ساخت پروژه ها، زودتر از موعد مقرر کمک می کند.

برای ثبت نام و شرکت در دوره‌های آموزش مکانیک موسسه آموزش عالی آزاد نوین پارسیان کلیکی کنید

آموزش اتوکد الکتریکال

کاهش خطاها

ابزارهای عمومی نرم افزار CAD که توسط مهندسان طراح برای طراحی کنترل های الکتریکی استفاده می شود، آنها را مستعد خطاها و اختلافات طراحی می کند. توانایی یک نرم افزار برای از بین بردن خطاها حتی قبل از رسیدن به سطح ساخت، قطعاً می تواند یک مزیت قابل توجه باشد. اتوکد الکتریکال شامل قابلیت‌های خودکار ممیزی الکتریکی است که به طراحان کمک می‌کند تا تحلیل‌های بلادرنگ را برای شناسایی مشکلات قبل از مرحله ساخت و ساز پروژه انجام دهند.

انطباق با استانداردهای صنعت

جدا از قابلیت بررسی خطای استراتژیک اتوکد الکتریکال، همچنین با ارائه پشتیبانی از استانداردهای منطقه ای و بین المللی (IEC، JIC، IEEE، NEC، AS/NZ، و غیره) به شرکت های طراحی برای رقابت در بازار جهانی کمک می کند. شما همچنین می توانید از استانداردهای خود مشتری استفاده کنید. حدود 350000 قطعه از فروشندگان برجسته صنعت و بیش از 3000 ماژول PLC I/O هوشمند وجود دارد. یک کتابخانه جامع شامل اجزای سازنده محبوب در اتوکد الکتریکال موجود است که کاربران را قادر می‌سازد تا طرح‌های مبتنی بر استاندارد و سازگار تولید کنند.

مدیریت اطلاعات طراحی

پس از اتمام طراحی لازم است اطلاعات دقیق طراحی و قطعات را با پنل ساز به اشتراک بگذارید. ایجاد لیست های پیچیده قطعات، صورتحساب مواد و برنامه کابل با استفاده از نرم افزاری که به طور خاص برای این کارها ساخته نشده است، می تواند زمان و منابع ارزشمند زیادی را مصرف کند. AutoCAD Electrical شامل ابزارهای گزارش دهی خودکار قوی است تا داده های طراحی که با کاربران بعدی به اشتراک گذاشته می شود صحیح و به روز باشد.

علاوه بر این، AutoCAD Electrical کاملاً با برنامه‌های AutoDesk Data Management یکپارچه شده است، که تبادل امن کارآمد داده‌های طراحی را امکان‌پذیر می‌سازد و همکاری اولیه بین گروه‌های کاری طراحی و تولید را ارتقا می‌دهد.

 

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود