آیا مؤسسات آموزش آزاد در حوزه فنی مهندسی موفق عمل می‌کنند؟

0

در جهان حاضر مهمترین نیروی هر کشور نیروی علم و دانش و مهارت‌های فنی است؛ به طوری که کشورهایی با ثروت‌های فراوان، به دلیل عدم وجود متخصصین و افراد کاربلد، هیچگاه نتوانسته‌اند به قدرت و رفاه لازم دست پیدا کنند.

امروزه میزان پیشرفته بودن و کارامدی صنایع هر کشور با سطح رفاه و کیفیت زندگی مردم آن کشور رابطه کاملاً مستقیم دارد. در نتیجه تربیت کردن مهندسین و متخصصین مجرب بایستی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف در هر کشور باشد. قاعدتاً بخش مهمی از این وظیفه‌ی خطیر برعهده‌ی دانشگاه‌ها و مراکز آکادمیک است، اما اکثر دانشگاه‌ها مهارت‌های عملی و ابزارآلات مورد نیاز را به دانشجویان آموزش و ارائه نمی‌دهند. این وظیفه به شکل اصلی بر عهده‌ی مراکز آموزش فنی مهندسی و یا مجتمع فنی عالی آزاد است. از مشهورترین مؤسسات آموزش عالی آزاد می‌توان به مجتمع فنی عالی آزاد نوین پارسیان اشاره کرد.

کیفیت آموزش‌های فنی و مهندسی در مؤسسات

در طی دو دهه گذشته مراکز آموزش فنی مهندسی فراوانی در سراسر کشور تأسیس شده‌اند اما همگی آن‌ها از کیفیت آموزشی مطلوب برخوردار نیستند.

بهترین راه، انتخاب معتبرترین و قدیمی‌ترین آموشگاه در سطح کشور است که به یکی از آن‌ها که آموزشگاه فنی عالی آزاد نوین پارسیان با اساتید مجرب و کادر حرفه‌ای است اشاره نمود. با توجه به جدیدترین استانداردهای آموزشی جهان و نوین‌ترین تکنیک‌های آموزش به تدریس و آموزش مهندسین، متخصصین و علاقمندان به صورت آنلاین یا حضوری می‌پردازند. براساس داده‌های این مجتمع فنی عالی آزاد تاکنون و در طی بیش از بیست‌وپنج سال سابقه کاری، با آموزش بیش از نیم میلیون متخصص و مهندس خبره و برگزاری سالیانه بیش از یک میلیون ساعت دوره‌های آموزشی، نقشی بسیار مهم در پیشرفت کشورمان ایران ایفا کرده است. این مؤسسه در سال 1379 تأسیس و با هدف ارتقای سطح دانش‌های مهندسی و صنعتی کشور براساس نوین‌ترین شیوه‌های آموزش و جدیدترین استانداردها و کدهای مهندسی جهانی تأسیس شد و تا امروز و بعد از بیست سال فعالیت درخشان به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه می‌دهد.

کیفیت آموزش‌های فنی و مهندسی در مؤسسات

کدام آموزشگاه‌های مهندسی مدرک معتبر دارند؟

اکثر آموزشگاه‌هایی که دوره‌های آموزش فنی مهندسی ارائه می‌دهند به صورت مستقل و جدا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به فعالیت می‌پردازند. مهمترین ویژگی آموزشگاه فنی عالی آزاد نوین پارسیان دارا بودن مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعطای مدارک معتبر و ممهور به مجوزرسمی است.

همچنین از سال 1399 و با شروع همکاری رسمی با کالج معتبر Ontario Technologist House از تورنتوی کانادا دوره‌ای نوین در زمینه‌ی خدمات آموزشی حرفه‌ای این مجتمع فنی عالی آزاد آغاز شده است. آموزشگاه فنی عالی آزاد نوین پارسیان همه‌ی امکانات، تجهیزات، ابزارها و لوازم مورد نیاز جهت آموزش حضوری و تا حتی غیرحضوری دانشجویان، مهندسین و فارغ‌التحصیلان را براساس الگوهای معتبر جهانی و برترین مراکز آموزش بین‌المللی فراهم آورده است. مؤسسه آموزش عالی آزاد نوین پارسیان همواره طراحی، تدوین و برگزاری دوره‌های نو بر‌اساس آخرین استنداردهای آموزشی بیبن‌المللی و کدهای مهندسی و جدیدترین فناوری‌های جهان، قوانین مهندسی را اساس فعالیت خود قرار داده‌اند و همواره بر پایه‌ی مدرن‌ترین تکنیک‌های مدیریت اهداف خود را پپیش برده‌اند. برای افزایش کارایی و روزآمدی هرچه بیشتر فعالیات این مجتمع فنی عالی آزاد و با تکیه بر اعتبار و تجربه‌های فراوان مدیریت این مؤسسه تصمیم گرفت در حیطه‌ای بزرگتر از مرزهای جغرافیایی به ایفای نقش بپردازند.

حال با تکیه کردن بر بیشتر از دو دهه تجربه سرشار از موفقیت در برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش‌های کاربردی مهندسی حرفه‌ای و مدیریتی، از سال 1399 و با اخذ کردن مجوز رسمی از دولت کانادا، نوین‌پارسیان فعالیت‌های برون‌مرزی خود را با همکاری کالج معتبر آموزشی Ontario Technologist House و به عنوان یک مؤسسه آموزش بین‌المللی وارائه کننده گواهینامه‌های بین‌المللی تخصصی به صورت رسمی شروع کرده که این موضوع برگ زرین دیگری در سابقه‌ی درخشان این مؤسسه پرافتخار خواهد بود.

بازار کار مهندسان بعد از اتمام دوره

مؤسسه آموزش عالی آزاد نوین پارسیان عالی‌ترین سطح آموزش را برای دانشجویان و متقاضیان خود فراهم آورده است به شکلی که مهندسان، دانشپذیران و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف مانند دوره مهندسی مکانیک، مهندسی برق یا دوره مهندسی عمران و دیگر رشته‌ها پس از شرکت در دوره‌های آموزشی تخصصی این مؤسسه و با اعطای مدرک معتبر به‌عنوان نیروهای متخصص و حرفه‌ای، در صنایع تخصصی کشور به اشتغال و فعالیت می‌پردازند.

بازار کار مهندسان

این مؤسسه در جهت غنی‌سازی و پیشرفت هرچه بیشتر دوره‌های آموزشی ارائه شده همواره به مطالعات جامعه شناسی، تحقیقات تخصصی و توسعه منابع و تجهیزات خود با توجه به نیازهای اساسی فارغ‌التحصیلان و صنایع پرداخته است. رشد و توسعه سازمان‌ها، شرکت‌ها و به صورت کلی صنایع کشور به صورت اساسی نیازمند ارتقاء یافتن دانش و مهارت‌های کاربردی مظابق با استانداردهای به روز جهانی است. به این‌ترتیب ارتباطات هدفمند، سازنده و مستمر با مراکز آکادمیک و علمی کشور و اخیراً سراسر جهان با هدف اساسی آماده‌سازی هرچه بیشتر بسترهای پیشرفت و تحول جامعه و صنعت در دستور کار اصلی آموزشگاه فنی عالی آزاد نوین پارسیان است.

منبع: پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود